Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dacia nebude sama, levných aut přibude

Dacia brzy nemusí být jediným výrobcem levných prostorných aut. Úspěch rumunské značky patřící pod křídla Renaultu nenechává konkurenty v klidu, plány o levném autě rozkrývá Fiat a Toyota. Podobně jako Dacia mají tyto automobilky v plánu vyrábět malý čtyřdveřový sedan postrádající nejnovější hity techniky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jurgens

noo koment

umi tady nekdo prepocitat kw na kone???

0/0
27.7.2006 18:32

tom

Zaznam reportaze z Motozurnalu
Zaznam reportaze z Motozurnalu CR1 o chovani a pristupu prodejce a zastoupeni Renault CR. Poucne nejen pro toho, kdo planuje nakup vozu teto automobilky
0/0
24.3.2006 11:52

tv

reklamace
Zajímá-li Vás pokračování reportáže o reklamacích nových aut na MOTOŽURNÁLU ČR1, můžete dne 23.3.2006 ve 13hod poslouchat aktuální vysílání. Pražská fekvence je 94,6 FM. Ostatní frekvence zde http://www.rozhlas.czradiozurnalvysilace
0/0
23.3.2006 12:32

me2di

:)
Tahle vlna levnych aut se mi libi...sice nemam hluboko do kapsy, ale radsi nez do aut investuju do nemovitosti....je to pro me jen posunovadlo
0/0
23.3.2006 10:37

Koumeles

Re: :)
Auto neni zrovna ta nejlepsi investice, je to jen posunovadlo
0/0
23.3.2006 10:39

stano

nesouhlas
ve firmě máme škodovky (převážně) a zásadně Octavie každýho čtvrt roku přepalují žárovky. A není to jen u nás -já zase vidím, že 75 % aut co jim nesvítí někde něco jsou Škodovky.
0/0
23.3.2006 8:10

stano

Re: nesouhlas
kruci, blbě se to zařadilo - to měl být příspěvek o dvě či tři strany dál - k praskajícím žárovkám, sorry...
0/0
23.3.2006 8:13

valcir_bez_prace

Proč
Třeba v posledním záchvatu zoufalství napadne Paroubka slíbit své voličské populaci příspěvek na tato auta (např.50tis), aby mohli vklidu sešrotovat své stodvácy atd.
0/0
20.3.2006 22:12

dd

tabulka
Udaje v tabulce "fiat albea v cislech" jsou celkem neobvykle (rozvor? a 1.2 - 80kw?).
0/0
20.3.2006 12:33

Honza

Re: tabulka
Taky jsem na to koukal. Evidentně jde o výkon v koních a ne v kW.
0/0
20.3.2006 13:40

Karel

Re: Re: tabulka
To je proto, že se tu ani odborná veřejnost nanaučila používat platné jednotky výkonu. Docela se divím, že nepoužívají sáhy a lokte.
0/0
20.3.2006 14:35

von Kleist

Re: Re: Re: tabulka
Tohle je jeste dobre, mam relativne novou knizku o spalovacich motorech a tam se bezne operuje nejen s fahrenheity, ale i s reomiry....
0/0
20.3.2006 14:46

Andee

Re: Re: Re: tabulka
Proč pokaždý řešíš používání dvojích jednotek? Prostě to tak je, že se kromě SI jednotek (W, potažmo kW) používají i koňské síly (k, HP, PS). Vždyť řada výrobců právě počet koní používá k označení svých modelů. Myslím, že 90% lidí s tím problém nemá přepočítat si, že 1 kW je cca 0,73 k... a sáhy ani lokte nejsou jednotky výkonu, že?
0/0
20.3.2006 15:33

A

Re: Re: Re: Re: tabulka
Ty evidentne patris do tech 10% :-). Nic ve zlem.
0/0
20.3.2006 15:41

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: tabulka
Jasně... obráceně  Ale o to ani nejde. Spíš mě unavuje číst neustálý stížnosti jednoho zoufalce, co se zasekal na p*čovině...
0/0
21.3.2006 9:22

von Kleist

Re: Re: Re: Re: tabulka
Nejednota znaceni velicin a jednotek je akorat bordel a poukazka k mnoha nedorozumenim...
0/0
20.3.2006 16:01

Karel

Re: Re: Re: Re: tabulka
Chceš být vtipný, ale vytvořils paskvil. Právě, že těch 10% lidí si to přepočítá podle tvého vzoru a jsou v p*rdeli
Jinak já snad nikde neuvádím, že sáh nebo loket jsou nebo yly jednotky výkonu. Já je uvedl jako příklad starých nepoužívaných jednotek. Takže se nauč nejřív 2x číst a jednou seknout. Jo?
0/0
20.3.2006 16:13

Killbilly

Re: Re: Re: Re: Re: tabulka
jo do me ve skole tloukli SI a presto si veskere vykony uvedene v kW prepocitavam na kone(a to nejsem zadny pametnik),a dela to tak vetsina lidi.Nemluve o tom ze vetsina motoru ma vykon v konich kulaty a v kW treba i s desetinou carkou,navic pri hovoru se kone lepe vyslovujou.Ma to 100 koni se rika lepe nez ma to 73.5 kilowattu.
0/0
20.3.2006 17:11

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tabulka
A to ja zas otravene prepocitavam ty otravne kone na kW a neznam moc lidi, co by to nedelalo... co se tyce motoru a jejich vykonu je to pouze vec zaoukrohlovani, muzu rikat, ze motor ma treba kulatych 77kW na misto 104.76 kone. Zaokrouhlit muzu jak kilowaty, tak kone. Rozhodne motor nenavrhujou s cilem mit jako vykon cele cislo v konich...
0/0
20.3.2006 17:52

Killbilly

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tabulka
jak kdy,rikam mi sou kone sympatictejsi i kdyz kW sou urednejsi a prevoditelnejsi.
0/0
20.3.2006 18:40

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tabulka
Tak to jsi divnej.........neznam nikoho , kdo dela v autech, aby pouzival kW...... Ale je fakt, ze Felicia padesátka zní super, že ?
0/0
20.3.2006 18:41

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tabulka
Jednotky, jako kW pouziva kazdy, kdo je jen trosku zasazeny technikou a fyzikou, tedy pokud mu uz neni treba 70 let :o).  Nepotkal jsem treba zadneho inzenyra -motorare, nebo rozumneho technika, ktery by si liboval v konich.  Ale "v autech" uz dela opravdu kde kdo.... Rec o konich z ust nekoho, od nejz je ocekavana jista odbornost, je fau pax, ale samozrejme hospodska debata to jiste snese...
0/0
20.3.2006 20:14

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tabulka
no tak ty jsi dobre mimo :o)))))))) Kdekoliv, u nas, za hranicema, za oceanem, vsude mas vykon motoru v HP, hospodskou mluvou volne prelozeno "konskych sil". Uznavam, ze Vase blahorodi ma pravo na jiny nazor, ale realita je takova.
0/0
20.3.2006 20:46

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tabulka
No za oceanem budiz, tam maji jeste casto inche, psi a podobna zverstva, to beru. Nicmene v Evrope je s timhle clovek "out", podobne jako ty... patrne cerpas z nejakych hezky barevnych prospektu, ne?... Proste, cim blize k fyzikalni podstate spalovaciho motoru, tim vice je clovek s temi HP "out"...
0/0
20.3.2006 22:28

DR

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tabulka
to si se asi trochu spletl ne?
0/0
21.3.2006 14:11

euler

Re: Re: Re: Re: tabulka
1 kW je 1,36 k. No, stane se lecos.Nic ve zlém. Ahoj
0/0
20.3.2006 19:07

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: tabulka
Obráceně, wim
0/0
21.3.2006 9:22

Ota226

Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Čím dál víc lidí chce od auta jen co nejlevnější přemístění sebe a nákladu z jednoho místa na druhé a to kdykoliv. Ostatní je podružné: vzhled, bezpečnost, reprezentace. Auto berou jako spotřební zboží, které n e ch t ě j í hlídat, pojišťovat, ošetřovat...a taky splácet několik let!
0/0
20.3.2006 12:26

regazzi

Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Nesmysl. Cim dal vic lidi chce auto na leasing, odepisuji tak naklady....... Bezpecnost se take stava jednim z hlavnich argumentu koupe novych, lepsich vozu a co se tyce vzhledu.......bezpochyby bezpecna Multipla byl propadak........
0/0
20.3.2006 12:51

Merk

Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Ale no tak, kde žiješ? Výhodnost leasingu je po změně jeho daňového režimu vysoce sporná. Navíc i tak jen pro podnikatele, což asi není cílová skupina těchto vozů. Bezpečnost je možná hlavním argumentem u koupě dražších vozů, u koupě levných vozů případně ojetin je skutečně docela podružná. A vzhled - to auto nesmí být ošklivé a výstřední (jako multipla), ale může být obyčejné a staromódní. Jako Logan. Uvědom si, že tahle autoa konkurují hlavně ojetinám ...
0/0
20.3.2006 13:09

regazzi

Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Mluvim samozrejme o autech, coz Logan neni, navic o novych. Ziju v Praze mezi lidmi, kteří se starají sami o sebe, necekaji na to, co jim zamestnavatel da a uz vubec nic nechteji po statu. Za to statu odmitam platit vic, nez je nutne, proto leasing, proto odpisy. A neznam odpovedneho cloveka, ktery si koupi pro rodinu s detmi auto, ktere neni bezpecne. I ten, kdo nema na auto, a znam jich nekolik, chodi po bazarech a hleda ojetinu, ktera proste bezpecna je. V techto pripadech souhlasim, ze jim primarne o vzhled nejde.
0/0
20.3.2006 13:46

Killbilly

Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
......to mas tezko muzes si koupit 20 let starou merdu tridy S za cenu nizsi nez ten nejlevnejsi novy krap,a bude bezesporu velice bezpecna,silna,prostrna,reprezentativni,elegantni a stylova.Ovsem i pokud bude v enonuno stavu tak na ni stoji brzdove desticky desetitisice a vydrzi taky desetitisice.Kdyz si koupis za mensi peniz 5 let starou astru nebo neco takoveho-ok pokud kupujes od znameho a vis co ma to auto za sebou ale jinak nemuzes tusit co to zazilo,kde to ma co spatne.A das za ni ve vybave skoro stejne jako za zakladniho logana. nekdo voli lepsi styl komfort bezpeci s vetsim rizikem,nekomu staci malo ale jistota ze ma 3 roky zaruku. Zijes v praze mezi lidmi kteri ziji v praze a divi se ze prumerny plat je JEN 18000 zatimco zbytek naroda se divi ze je to TAK MOC.Tot vysvetluje tvuj postoj.(a uz si laskave odpustte ty provokativni kecy o lidech co se staraji sami o sebe-ste syti a hladovym neverite ze i snazenim nelze vzdy dosahnout vysoko) Ja osobne budu jezdit na ojetinach a
0/0
20.3.2006 14:17

Killbilly

Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
....a doufam ze s expanzi lidovych vozu pudou ojetiny dolu takze pujde koupit KVALITNI ojetinu s malo km za dobry peniz.
0/0
20.3.2006 14:19

DR

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
no tak to je dobrý sci-fi, kvalitní ojetina s málem km a levná :-))
0/0
20.3.2006 17:20

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Samozrejme souhlasim. Jinak k tve vytce - to nejsou provokativni reci. Znam plno lidi, kteri jsou v regionech, kde je 18000 nedosazitelny sen, ale tvrde pracuji a vydelavaji. A vubec nemluvim o "kravatacich", ale o remeslnicich. Snazenim se LZE dostat na uroven nad prumerny plat. Jiste, jsou mista, kde to objektivne nelze, pak je ale treba se treba i za praci stehovat.Jako je to bezne ve svete, u nas je to ale porad problem. Ale mylne vykladany jako problem s bydlenim, apod. Je to vsechno o chuti riskovat. Muj spolecnik: z vesnice, domek po rodicich,rodina, tri deti. Zamestnavatel krachnul, plat nedostal pul roku, manzelka horko tezko zivila rodinu. Cili typicky problem dnesni doby. Co udelal ? Navazal kontakty na dodavatele jejich firmy, nasel vyrobce a zivi se pouhou distribuci materialu z bodu A do bodu B. Opustil kvuli tomu na cas rodinu, pronajal si v Praze byt a za dva roky stavi u Prahy dalsi domek. Kde byl problem ? Proste chtel, mel cil, drel a vypracoval se. A nez mne tu
0/0
20.3.2006 15:59

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
 A nez mne tu budete kamenovat, zamyslete se, kolik lidi fnuka po hospodach, ze nic nejde a kolik z nich pro svuj uspech neco dela
0/0
20.3.2006 16:00

Killbilly

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Ale jo takhle jo,jasne ze to jde,ale neni to obecne.On uz zase vedel jak na to tusil kde zacit,to spousta lidi nema. Verim ze opravdu schopny clovek se neztrati to je fakt. Ale ne kazdy ma az tak dobry start jako vas popisovany kolega. A politika bydleni je opravdu mizerna to uznejte,najmy ktere mely byt uvolnene uz pred 10 lety stale stagnuji na silenych nerealnych hodnotach z duvodu male nabidky neregulovanych bytu.A to riziko do ktere obnasi rozjet firmu je velke zvlast za soucasnych podminek. A hlavne-prece nemuzete po lidech chtit aby byli vsichni(zvlaste vsichni schopni)v praze! To muzem rovnou udelat z prahy 10mil. velkomesto a zbytek zeme vypalit nebo tak neco. Od toho ma byt prece vlada,hospodarska politika,dane atd. aby se dalo zit v cele zemi slusne ne jen v par velkych mestech. Navic po nasich cestach a pri pomeru nakladu na dopravu k platum(ktery je mnohonasobne horsi nez na zapade) dojizdeni za praci uz treba 30km je problem a 80km neresitelny problem.Prit
0/0
20.3.2006 17:03

Killbilly

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
pritom zapadaci jezdi i vic uplne bezne. Je fakt ze sme nadavacim narodem,ale zas je fakt ze pri prumerne hustote hospod 1 na 500 obyvatel i 30 lidi nadavajicich v hospode znamena ze ten zbytek se nekde cini a nekteri dost pilne,a kolikrat z toho houno maji. ale jak rikam sikovny a schopny clovek se neztrati.
0/0
20.3.2006 17:07

Vejmitsch

Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Sorry, ale nemohu si dovolit nereagovat na tvuj příspěvek. Jsem pražák a starám se hlavně o sebe, ale pokud si myslíš, že plat 18000 hrubého v praze je nějaký zázrak a je to hodně, tak to ti říkám jediné, pojď sem za tuhle sumu žít, ne bydlet, ale žít a pak mužeš tady psát rozumy o bohatých pražácích. Díky
0/0
20.3.2006 20:11

Killbilly

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
No jiste takhle sem to prave myslel,kdyz se ja jako clovek ktery by si chtel polepsit prestehuju budu ve vasi situaci,plat zadny zazrak ale naklady vysoke.Prave proto plati to ze stehovani se do prahy neni reseni. prave tak to je - kdyz date jen za byt treba 5-8000(kdyz bydli treba 2 lidi) moc vam nezbyde zejo.
0/0
21.3.2006 10:04

Ota226

Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Teda taky se starám sám o sebe, ale narozdíl od tebe chodím mezi normální lidi. A ti nemají z čeho odepisovat. Já sice mám, ale i na ty odpisy musím někde vydělat!!!
0/0
20.3.2006 14:23

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Tak samozrejme, ze je nutne umet vydelat, o tom spor nevedu.
 
0/0
20.3.2006 15:52

Ota226

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Už z principu nevydělá každý nad průměr a ne každý v tom autě tráví půl života - prostě je pro něho jen nutnost (vesnice, dojíždění za prací...). A tito lidé, i pokud vydělají vysoko nad průměr nejsou ochotní za tak bynální a běžnou spotřební věc vydat víc peněz, než je nezbytně nutné - tak to pozoruju. A myslím, že právě v tom je vysvětlení úspěchu levných aut i v zemích, kde by to člověk nečekal.
0/0
20.3.2006 16:21

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Presne tak, ale je potreba se zamyslet, kde je pricina. Jezdim hodne sluzebne po venkovu a co vidim na malych mestech a vesnicich? Ve ctyri odpoledne plne hospody, kde se jen nadava na pomery, kdyz si chci koupit nekde neco po seste hodine, je vsude zavreno, a to i ve velkych mestech, kde obchod s napisem "Vecerka" ma otevreno do sedmi hodin........to je totiz presne cesky postoj k podnikani - moc nedelat, jen remcat, ze nas malo platej. Ale kdyz nekdo rekne, ze je potreba pro svuj uspech ( a vubec nemluvim o milionech ) neco udelat, tak se na nej sesype milion argumentu, jak to nejde. Tech, ktery treba i sem napisou, jak by to slo, je naproste minimum.
0/0
20.3.2006 16:39

Ota226

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
No jo, já neříkám, jak by to mělo být, ale jak to je. Osobně mám po 15 letech na volné noze tendenci "sednout si do té hospody" taky, prostě zvolnit tempo. No a když se spokojím s levným použitelným autem, ušetřím nějakých 250 až 300 tisíc! No a za to můžu rok žít i s rodinou a "nedělat nic". No a myslím, že dnes jsou ceny aut tak vysoko, že spotřebním zbožím nejsou . A myslím, že se to v blízké době změní. Poptávka určitě je.
0/0
20.3.2006 19:27

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Pockej, pockej......za trista koliku zit s rodinou cely rok? Cim krmis rodinu, senem ?
0/0
20.3.2006 19:30

Kecal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Killbilly má pravdu, že sytý hladovému nevěří. Žij si dál ve svém světě nadbytku a modli se, aby se všichni nenastěhovali do Prahy, jak se obecně radí. Za 300 tisíc a za mnohem méně žije plno domácností (stačí se jen podívat na údaje o průměrných příjmech a o procentech pod/nad průměrem.
0/0
20.3.2006 20:10

Ota226

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
No comment. Nebo snad přece: jsi úplně mimo. A myslím, že i na pražské poměry (mám tam příbuzné, takže jsem v obraze).
0/0
21.3.2006 8:42

hadr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
lidi mají tendenci si z auta dělat modlu se vším všudy. Dělají si modlu doma z myčky nádobí, mikrovlnky nebo sporáku? Ne tam to nikdo nevidí a tak se není čím chlubit. Člověk je vlastně hrozně hloupý a je k užasnutí, co si od výrobců čehokoliv nechá nabulíkovat o tom jak zrovna to jejich auto je to nej, nej, nej. Když už je všechno stejné tak něco musí být značkové. A vůl kupuje dál. Je to naleštěná a okecaná bída, vždyť co je dnes mercedes? Průměrně kvalitní spotřební auto o kterém vám donekonečna budou vomílat kecy o tom, jaký je to nedostižný auťák. A tak je to skoro se vším co se dá koupit.
0/0
20.3.2006 17:36

Ota226

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřební zboží...to je ten důvod úspěchu...
Myslím, že už to přestává tak být - myslím tu modlu. Jak tady někdo psal, kdyby začly vyrábět Favority za 100 tis., šly by na dračku - modla nemodla.
0/0
21.3.2006 8:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.