Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škola řízení: Aby záda nebolela

Dlouhé cestování mohou řidičům znepříjemnit bolesti zad. Příčinou je nesprávné sezení, kdy páteř je mnoho hodin ve strnulé pozici, vystavená nepravidelným nárazům, vibracím a otřesům. Odborníci doporučují dělat na delších trasách přestávky a zacvičit si.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Volant

V autech do cca 2 milionu
nejosu lepsi pedni sedacky nez jake ma Volvo V 70 nebo S80
0/0
19.3.2006 14:31

mirek

bolest
Záda mně přestaly v autě bolet potom,co jsem přestal jezdit německými auty a škodovkami.Sedačky typu dlabaný dub mně rozhodně nesedí.Pátěř navíc velmi namáhají rázy z výtluků na našich silnicích.Vzhledem k tomu,že auta německé provenience tzn. i škodovky prakticky nepérují je problém na světě.Kdo chce pohodlně jezdit bez problémů,ať si koupí francouze.Nejpohodlnější jako vždy Citroen s hydroaktivním pérováním-starší produkce XANTIA nebo nové C5.V tom záda nebolí ani po 1500 km za den.Např v pasátu jsem myslel ,že nedojedu 350 km.Velmi propastný rozdíl.
0/0
19.3.2006 14:11

Mára

Re: bolest
to jo, ale a¨korat budes resit problem, ze s tim mekkym podvozkem a) chytnes morskou nemoc b) po prvni vymene budes menit cepy a tyce kazdych 20 000 km (viz zkusenosti s P 407). Jinak OK
0/0
19.3.2006 15:59

mirek

Re: Re: bolest
Ani jsem si nevšiml,mám najeto v citroenech cca 750000 km a podobný problémy jsem nikdy neměl např C5 190000 km a čepy orig xantia-bráchova 315000 a taky bez problémů.Mořská nemoc nehrozí tvrdost podvozku se nechá nastavit a auto se skoro vůbec nehoupe,jen se trochu zavlní při přejezdu díry.To u pasáta si překousneš jazyk.Tohle přejíždí zpomalovací železa v 50 km bez znatelného propérování.To se musí vyzkoušet .
0/0
19.3.2006 17:14

Mea

Škoda 100
Já mám škodu 100 - jedu s ní do hospody - tam se umrtvim - zpátky jedu po poli a taky mě záda  teď nebolej - tak wo co go ?
0/0
19.3.2006 1:29

Woods

posez
ono je základ kvalitní sedačka. a jestli někdo sedí 4000km/měsíčně v lavoru ve Fabii tak to přeju jeho zádům upřímnou soustrast.Každý má záda jiná a vyhovuje mu jiná konstrukce sedačky.Proto ten kdo jezdí dost a trpí zádama, měl by si pořídit sedačku,která mu sedí.Namátkou velice pohodlní jsou francouzi (Laguna,Peugeot 605), italové, němci jsou strozí nejen výbavou, ale i pohodlím...
0/0
18.3.2006 19:45

kylttec

Re: posez
JO, jo frantíci sou pohodlný a dobře se v nich hoví. Mám Lagunu a je to takovej správně pohodlnej pokojíček.
0/0
18.3.2006 21:36

martin

Re: posez
já mám fabii a nevšimnul jsem si že bych tam měl místo sedačky lavor.  sedí se mi tam dobře a nic mě nebolí.
0/0
18.3.2006 21:59

VTO

Re: Re: posez
Ale zkus se svézt třeba v "pitomým" Saxu. Je to oproti Fábii nesrovnatelně pohodlnější. Fabka je fakt tvrdá, stejně jako Ford Ka nebo třeba Polo. V tomhle ohledu jsou francouzský auta někde jinde. Druhá věc je, že Fabia ve 200kmh sedí jak přišitá, zato Saxo by už asi letělo vzduchem
0/0
20.3.2006 12:23

TomLog

Re: posez
Tak se blbečku nauč nastavit si sedačku. Najezdím ve Fabii 5 000 - 7000 km měsíčně a problémy nemám. Pokud sedíš v autě jako magoři v golfech tak tě budou bolet nejen záda. Nehledě na to, že každý řidič potřebuje úplně jiný nastavení (délka noch a ruk).
0/0
18.3.2006 22:37

TomLog

Re: Re: posez
oprava: nohou :-)
0/0
18.3.2006 22:38

VW-man

Re: Re: posez
Hale nikdo ti fábku nebere. BTW-:) srovnávat fábku s GOLFEM je úchylnost. Mám GOLFA5 a věř že se tam sedí o 99% líp než v nákupní tašce fábii. Jo a když si někdo sedne ve fábii dozadu za řidiče tak seděj blbě oba. To se ti v golfu nestane.
0/0
18.3.2006 23:00

Woods

Re: Re: posez
hele blbečku, sedím tak abych měl fixovanou celou páteř a díky bohu mám sedačku, která mé požadavky splňuje. Jezdil jem služebně ve všech škodovkách a nedokážu žádnou sedačku vyzdvihnout - snad sedačka z RS... ono to taky záleží na tělesné konstituci, takže do té fabiácké sedačky dobře zapadneš a je Ti fajn. Mě bohužel ne-e
0/0
18.3.2006 23:10

Mára

Re: Re: posez
Jezdim ve sluzebni Oktavii a to sezeni teda nic moc. Kdyz jedu treba 750 km v jednom tahu, tam toho mam fakt dost. Mam soukromyho Renaulta a to je o poznani lepsi. Ale fakt asi zalezi na postave
0/0
19.3.2006 16:02

Jan

??????
Článek o ničem. Že by začínala v rubrice AUTO iDnes vokurková sezóna ? ? ? ? ? ? ? ? ?
0/0
18.3.2006 18:00

hanskranz

korektura
"Dlouhé cestování mohou..." Já myslím, že dlouhÉ nemohou. DlouhÁ snad ano.
0/0
18.3.2006 10:10

regazzi

?
Proč řešíte důsledky a ne příčiny? V článku není ani slovo o věci, jak bolestem zad předejít a tou je správná konstrukce a nastavení sedačky a opěradla. Mám možnost jezdit často několika auty, takže mám srovnání v kvalitě konstrukce. Nejlepší je sedačka s nastavitelnou bederní opěrkou (např.VW), u té se záda prohnou do ideální polohy. nejhorší sedačka je měkká, krátká, s měkkým opěradlem (např.Ford). Cvičení pouze napravuje škody způsobené někým, kdo šetřil, nebo neuměl zkonstruovat pořádné sedadlo.
0/0
18.3.2006 10:04

citroenář

Re: ?
přesně tak, kdo chce aby ho neboleli záda, ať si koupí Citroen s hydraulikou a nemusí to řešit.....
0/0
18.3.2006 16:02

Valdauf

Re: Re: ?
V Xantušce je nádherně,to se musí nechat.
0/0
18.3.2006 16:08

mirek

Re: Re: Re: ?
Nejpohodlnější bylo BX a pak xantia.Mám C5 ale je trošku tvrdší,než,byla xantia.Ale to je vše pro stabilitu auta při vyhýbacím manévru.Ale za německý auto bych to nikdy nevyměnil.Najezdil jsem v citroenech cca 750000 km a jsou to super spolehlivá vozítka.
0/0
19.3.2006 14:15

belzebub

Re: ?
Tak nevím dost často jezdím štreku 1200km v mondeu 05 a problém nemám. Nedávno sem tu samou cestu jel v novém focusu a taky bezproblému. Ale nejvíc mě překvapila nová octavia ze které sem po 1200kilometrech vylezl celkem svěží a nic mě nebolelo.
0/0
18.3.2006 21:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.