Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto? Pro Pražany symbol úspěchu

Kdo chce v Praze něco znamenat, pořizuje si nový a dobrý automobil. Nekonečně dlouhé fronty aut, které se každé ráno krokem sunou Legerovou nebo Korunovační ulicí. Třiatřicet tisíc dopravních nehod za minulý rok. Ale také v porovnání se zbytkem České republiky nejméně mrtvých nebo těžce zraněných při haváriích a nejméně nehod, které zavinili řidiči pod vlivem alkoholu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chromozom

Potvrzuji
Je to tak. V Praze je úplně jedno, jestli bydlíte v zemljance. Hlavně že máte auto za tři miliony. Prostě pozlátkový shit, ostatně jako Pražáci sami. Vím to, taky tam žiju.
0/0
26.3.2006 20:00

Děsběs

Ten poměr auto/počet osob je ve skutečnosti větší
protože nezahrnuje množství mimopražských vozů, které zacpávají ulice města každé všední rání a podvečer....
0/0
24.3.2006 14:08

Jintaj

Ačkoliv auto vůbec nemám, říkám pražské MHD taky "socka"...
...vzhledem k tomu, že s ní jezdí mj. voňaví a poslintaní bezdomovci, na které je i revizor krátký...:-))
0/0
24.3.2006 14:07

Break

"Antiplechovkové" stránky
Sice je to o Plzni, ale možná k tématu ... http://webuser.katedrala.cz/spolecnost/antiplechovka/
0/0
23.3.2006 19:50

He?

Není to jinak?
"mám velké zahraniční auto, nejlépe s pohonem všech čtyř kol, které parkuji v centru města" = mám malého pinďoura, nebo jiný problém sám se sebou.
0/0
23.3.2006 9:53

2Mac7

Re: Není to jinak?
to máš blbý  
0/0
24.3.2006 21:09

Wickie

jedine MHD
 Tak po Praze a do centra jedine sockou!
0/0
23.3.2006 8:37

2Mac7

Re: jedine MHD
jak kam a jak kdy - přes den MHD Strašnice - Čechova čtvrť cca hodinka, autem 1/4 hodinky ....v noci už vůbec o MHD neuvažuji
0/0
24.3.2006 21:21

kenx

Re: Re: jedine MHD
jj, spojení Strašnic/Skalky s Modřany MHD je tragické, bohužel městu je tato situace zcela ukradená.
0/0
27.3.2006 11:46

Martin

pane redaktore, vzpamatujte se
1. dopravni nehody v Praze jsou ve velke vetsine plecharina - tedy malo mrtvych z ranenych
2. vozovy park prazanu je temer stejny, jako obyvatel jinde v CR. Zajimavy statisticky udaj by jiste byl pocet aut sluzebnich a soukromych
3. v jedne vete se pise, ze prazane "musi" mit nove auto, v nasledujici se pise, ze se kupuji prevazne jetiny
4. proc by nekdo v Praze vovlal k nepojizdnemu auto UAMK - jednak ke sluzebnim autum se tito fusero nevolaji a k novym uz vubec ne, jednak neni problem dostat auto do servisu bez prispeni uamk
 
ACH JO, to by jeden zaplakal, ze takovy "novinar" je placen i z mych penez
0/0
22.3.2006 21:45

Killbilly

Re: pane redaktore, vzpamatujte se
No ja videl vozovy park ruzne po zemi a muzu rict ze v praze je to tak 5 let popredu.Mam oci.
0/0
23.3.2006 9:18

Martin

Re: Re: pane redaktore, vzpamatujte se
v clanku se pise o autech "prazanu"
napr. nejsem "prazan" a taky mam auto s prazskou znackou cca rok stare a v praze jsem tak 2x do mesice
 
 
0/0
25.3.2006 11:36

kokoloko

ten clanek je ale pi.co.vina
je to pekna blbost co se tu pise, asi zase nejaky elev, ktery nema co psat tak pise hov. a diny.  Kdo dela v Praze machra s autem je asi jenom nejaky jouda, pokud ovsem neni opravdu bohaty a nejezdi ve ferrari, lambu apod. Takove ty rado by snoby v mercedesich a BMW jsou jen hovnousove, o to vetsi, kdyz to auto koupej ojety a hrajou si na frajery.  Cena takoveho auto, jak vsichni rozumni vedi je asi jako cena nove fabie nebo neceho stejne maleho, takze pak misto toho, aby mili frajer jezdil v nove fabii, pokoupi par let stary mercedes nebo BMW. Jeste vetsi je to jouda, pokud to auto koupi v ackach.... V Praze je spousta lidi, kteri si mohou koupit lepsi auto nez maji nebo nemaji. Ja osobne jezdim do centra metrem, v pohode za 15 minut a vubec mi nevadi, ze tam je nekdy i vice lidi, jo a socka jsem tomu rikal asi tak v 18, kdyz jsem si koupil prvni auto a hazel patky na sve vrstevniky bez auta, ted ale na MHD nedam dopustit
0/0
22.3.2006 17:15

regazzi

Re: ten clanek je ale pi.co.vina
Je to o pristupu.Ja jsem MHD nejel nekolik let, protoze na trasach po Praze, ktere jezdim, je proste auto rychlejsi. Trasa Hostivař - Michle. MHD je to na hodinu, autem presne osm minut. Takze na auto nedam dopustit.
0/0
24.3.2006 6:32

Děsběs

Re: ten clanek je ale pi.co.vina
S Lambem se po Praze ani jezdit nedá... s ohledem na velikost výmolů a děr v ulicích a výšku tramvajových pásů nemůže vozidlo s tam malou světlou výškou projet centrem bez poškození...
0/0
24.3.2006 14:10

chromozom

Re: Re: ten clanek je ale pi.co.vina
Majitel Lamba?
0/0
26.3.2006 20:01

Hater

odpisová autíčka
Samé firemní auto v odpisech na daních z příjmů a s vratkou DPH, protože je tzv. užitkové či nákladní, stačí teréňák nebo kombík s větším kufrem a je 19% DPH doma. Benzín ve výdajích, DPH z benzínu také ve vratkách, to se to sune. Jen ne tomu co si to platí a nic nedostává a nemůže uplatnit...
0/0
22.3.2006 16:54

Honza

Lidská blbost nezná meztí
"Lidé u nás nejsou zvyklí kupovat nová auta," konstatuje lakonicky Šípek. Ten člověk žije asi na mesíci, nebo strašně rád jezdí do servisu. Za prvé: Spousta lidí na nové nemá a za druhé: I kdyby měla, tak ne každý má chuť a čas jezdit do servisu s každou ptákovinou co se mu pose.e a na garanční prohlídky. Normální lidé totiž pracují a auto mají jako dopravní prostředek který má sloužit jim a ne naopak.
0/0
22.3.2006 10:21

regazzi

Re: Lidská blbost nezná meztí
"ne každý má chuť a čas jezdit do servisu s každou ptákovinou co se mu pose.e a na garanční prohlídky." To znamena, ze si opravujes auto na ulici ? :o))))
0/0
24.3.2006 6:37

Mir1ek

!!
všechno to jsou služební auta!Já mám svoje ojetý a jsem spokojenej!
0/0
22.3.2006 9:24

petrik

oslove
clanek o nicem. ba naopak rada prayanu auto nema ackli by mohla. nebo jezdi vyjmecne. po praze je to metrem minimalne rychlejsi.
0/0
22.3.2006 9:11

abc

Hlavně to neříct natvrdo
Jsou to divní lidé ti v Česku:
"nejsou zvyklí kupovat nová auta" a "mnohem raději kupují ojetiny",
Hlavně neříct natvrdo, že nová auta jsou předražená a především že jejich ceny jsou neúměrné našim platům.
0/0
22.3.2006 6:35

kenx

socka
Nemám zahraniční auto, moje stará felda nemá překvapivě náhon 4x4 a už vůbec neparkuji v centru, přesto také říkám MHD socka. Pokud někoho zajímá proč, je několik důvodů. Prvním je kultura dopravy, pražská MHD bohužel nemá průvodčí kteří by udrželi v MHD pořádek, takže to podle toho také mnohdy vypadá, zejména noční spoje. Neumím si představit jet nočním spojem s notebookem, foťákem a v obleku. O tom že nočním MHD nenechám jet samotnou svou ženu ani nemluvím. Dále, systém MHD je blbě navržený, metru chybí větvení a pokud se potřebujete přepravit z jednoho místa na obvodu města na jiné misto na obvodu, cestujete MHD velmi dlouho (musíte do centra, pak zas z centra nebo 20 zastávek busem). Auto zvládne stejnou trasu za zlomek času, mimo centrum zácpy naštěstí zatím nejsou. Jsou tohle nerozumné argumenty?! Pane autore, docela rád bych uvítal rozumný článek a nejen papouškovat populární řeči kterými nás s oblibou krmí pan radní Šteiner.
0/0
21.3.2006 16:25

kenx

Re: socka
Velmi se omlouvám, samozřejmě paní autorko :)
0/0
21.3.2006 16:27

Killbilly

Re: socka
Budte rad ze mate v praze aspon metro,nase mesto ma uz skoro 80 000 obyvatel a jezdi se tu na kole nebo pesky,nejaka verejna doprava oficialne existuje ale ve skutecnosti je uplne k nicemu protoze je pomalejsi nez pesi chuze. Jiste ze autem je to lepsi pokud ma clovek kde zaparkovat,hledat misto v centru prahy-to jste mozna taky rychleji pesky. Co se tyce nocnich linek,je to skvela vec a ja jimi jezdil velmi rad.Pravda s notebookem bych se tam netahal ale to se da osefovat jinak.Holt nejde vsechno najednou.
0/0
22.3.2006 13:43

Petr

Re: socka
No nevím, asi jsi dlouho nočním spojem nejel. Kromě zimy, kdy se do tramvají stahují mrznoucí bezdomovci, je to v pohodě. Já jezdím často a rozhodně to není nebezpečné jak se říká. A v obleku i s vybavením.
Z Holešovic se dostanu na většinu míst mnohem rychleji MHD než autem. A když jedu třeba na Chodov, tak tam zase není absolutně kde zaparkovat (jako ostatně na spoustě jiných míst).
0/0
22.3.2006 14:09

e-l-v-i-s

Pan Autor je asi z Prahy :-))))
0/0
21.3.2006 16:21

VitaminS

No co
A co je na tom - když se jede krokem v koloně, tak je každýmu jasný, že bouračka nebude smrťák
0/0
21.3.2006 15:56

ostap.bender

Nejlepší situace=10 aut na 1 osobu
Vůbec nejhorší  situace je pak na Moravě. V Moravskoslezském kraji patří k jednomu registrovanému vozu 3,3 osoby, ve Zlínském i Olomouckém kraji se jedním autem také vozí více než tři osoby...
 
0/0
21.3.2006 14:48

Volant

průměrné stáří
„V roce 2005 bylo průměrné stáří aut v Praze 12,76 roku, zatímco průměrný věk českých aut je téměř čtrnáct let,“ - chtělo by to rozdělit na firemní a soukromé, jak už bylo zmíněno, v Praze je hodně firem a všechna jejich auta jsou tam v evidenci, i když jezdí třeba v Brně.
Symbol úspěchu? Nevím, ale je fakt, že 99 lidí ze 100 by asi chtělo "lepší" auto než má, ale neberou to tak tragicky. V určitém věku snad většině lidí dojde, co je fakt důležité. Byl jsem tuhle na takovém srazu s "Weteránem" z NDR, hrdě jsem zaparkoval na hlavní třídě a jak byli nad ránem opilci rádi za rozvoz ... (a co se jich tam vešlo!!!) P.S.: pro zelené a podobně zbarvené: vím že 2T motor není ideálem, snad mne trochu omlouvá, že jezdím na LPG ... (ale stát bych "za sebou" v koloně nechtěl).  
0/0
21.3.2006 12:49

von Kleist

Re: průměrné stáří
2T na LPG? jak se resi mazani?
0/0
21.3.2006 14:56

Matematik

Re: Re: průměrné stáří
Třeba má v původní nádrži pouze olej a nějaké zařízení to dokáže smíchat s LPG ještě před nasátím do motoru. Třeba je nutné před doplněním LPG nalít odpovídající množství oleje do zásobníku LPG, aby vznikla vhodná směs pro dvoutaktní motor podobně jako u benzínu (nebo až po doplnění LPG ?:-)). Třeba se musí řidič před jízdou namazat, aby se tím vůbec odvážil někam jet :-)
0/0
21.3.2006 16:30

Volant

Re: Re: Re: průměrné stáří
"C" je správně!!! Namazat se musí úplně všechno. Ale jinak tam mám přidanou nádržku na chladící kapalinu ze Š120 (tam liju olej, v zimě s trochou benzínu, aby moc nevytuh) a na alternátoru čerpadlo prý z nějaké motorky - jak se začne motor točit, dopravuje to olej někam do karburátoru a co se děje dál, to snad ani nechci vědět ...   Ale je fakt, že na čerpačkách po mně koukají dost divně, když se dožaduju LPG ...
0/0
21.3.2006 17:03

von kleist

Re: Re: Re: Re: průměrné stáří
zajimave reseni, chtelo by to jeste vedet, jak se dosahuje rozpraseni toho oleje do nasavaneho vzduchu... je tam nejaka informace o tom, ze mazani nefunguje - jako prevence zadreni motoru? Jeden muj znamy mel ve W automaticke elektricke davkovani oleje do paliva, fungovalo to cele krasne do doby, nez se tohle zarizeni porouchalo... signalizaci jeho poruchy byl zadreny motor...
0/0
21.3.2006 17:45

Matematik

Re: Re: Re: Re: průměrné stáří
Předpokládám, že na to neexistuje nějaká oficiální homologace přímo od výrobce. Kdoví, jestli někdo oficiálně schválil takovou individuální(?) přestavbu na LPG. Pokud ano, tak musel být asi taky pěkně namazaný. A při kontrolách na STK taky (pokud tedy nebyli podmazaní :-))
0/0
21.3.2006 17:48

Killbilly

Re: Re: Re: Re: Re: průměrné stáří
k tomu bych neco dodal-je fajn ze dnes uz byrokraticti idi*ti vymyli lidem mozky natolik aby se dozadovali homologaci.Homologace je vazeni otresna byrokraticka zvule k nicemu.Slysel sem pripady kdy vyhodili nekoho od technicke za dodatecne domontovanou zadni mlhovku ktera mela jen polskou homologaci,ne ceskou,pritom byla UPLNE stejna,snad i stejny vyrobce.Jen na ni nebyla ta znacka.Me osobne vyhodili od technicke s motorkou za to ze sem mel vzadu 2 odrazky(abych byl lepe videt) misto originalni jedne.Kdyz si date na vuz lepsi pneu a treba lepsi brzdy,vyhodi vas taky!(kamarad mel tento problem pri montazi 4pistovych brzd na S120). Zato moderni vozy s blinkry na vnitrni strane svetel,bez plachticek a s jinymi nebezpecnymi ci otravnymi prvky homol maji.Cim to asi bude?
0/0
22.3.2006 13:50

Matematik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: průměrné stáří
To mi připomíná historku, kterou jsem jednou slyšel tuším v místní části Praha-Štěrboholy. Nějaký taxikář si tam kdysi také nechal předělat auto na LPG (asi bez nějakého schvalování či homologace). Jednou se ozvala strašlivá rána a z taxikářova domu zbyly údajně jen základy a všichni v okolí měli rozbitá okna. Kupodivu to snad všichni tehdy přežili. Takže nějaké schvalování a homologování určitých zařízení může být jak zdánlivě zbytečné tak i občas užitečné.
0/0
22.3.2006 16:51

Killbilly

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: průměrné stáří
Dobra,tohle stoji za to zkontrolovat,ale je jasne ze to ze je vec homologovana vubec neznamena ze funguje dobre,homologace stoji predevsim prachy to ostatni je podruzne.Neco co fungovalo pred pul rokem na technicke uz davno fachcit nemusi zejo? Ze si nekdo necha do auta nabouchat plyn kdovijakym zpusobem je jeho blbost.
0/0
23.3.2006 9:24

Volant

Re: Re: Re: Re: Re: průměrné stáří
Nevím jak s homologací, ale "papírově" je všechno oficiálně, zapsané v TP, jinak bych to nekoupil. Když jsem s tím byl na STK na evidenční kontrole, seběhlo se celé osazenstvo.
Jak se to "mele" v karburátoru netuším, ale do válců to jde. A k té kontrole funkčnosti - zde možná udělali soudruzi trochu chybu, neboť jediná kontrola (jak mi poradil původní majitel) je mrknout občas dozadu, zda to z výfuku správně dýmá ... Možná by tam šlo dát nějaké tlakové čidlo - aspoň jestli čerpadlo běží a nedošel olej v nádržce. Ale k takové investici se asi neodhodlám ...
0/0
22.3.2006 16:45

Matematik

Re: průměrné stáří
Nejnovější auto je asi takové, které má záporný věk, tzn. majitel ho ještě nemá a jen si říká "to si třeba někdy koupím ...". Bohužel ostatní majitelé všech starších vozů řadí majitele takových vozů mezi "socky", ačkoliv to jsou ve skutečnosti majitelé nejnovějších, nejlevnějších, nejekologičtějších a celkově nejlepších vozidel. Snad jednou všichni uznají, že takové vozidlo je jediným skutečným symbolem úspěchu a všichni v Praze budou spěchat za svým úspěchem po svých.
0/0
21.3.2006 16:37

Prubojny_kapitalista

Vždyť to v článku vysvětlili
V Praze je málo mrtvých proto, protože jízdou v nekonečně dlouhé frontě aut, která se každé ráno krokem sunou Legerovou nebo Korunovační ulicí prostě případná nehoda smrtí nekončí.
0/0
21.3.2006 12:03

Corwin_x

Re: Vždyť to v článku vysvětlili
Možná tak ukousáním se z nudy do bezvědomí
0/0
21.3.2006 16:55

QT1

Statistiky k ničemu
Statistiky nehodovosti jsou u nás špatně interpretovány. Nikde jsem nečetl, jaká je nehodovost, třeba na 1000 registrovaných aut. Jenže v Praze jsou registrována auta i pro firmy, podnikající v celé ČR, ale se sídlem v Praze. Takže na 1000 aut v Praze podle odhadů (ty jsou docela spolehlivé). To je to, co by se mělo hodnotit, jestli tohle číslo klesá nebo ne, ne celkový absolutní počet, protože ten nic neříká (max. to pro benga znamená víc práce), protože ho ovlivňuje počet aut celkem. Dále nehody - samozřejmě že je tu méně deklarovaných nehod s alkoholem, protože pokud jsou to menší ťukance, tak se nedýchá, protože to pražská police přes den toleruje, ale skutečnost je mnohem jiná. A to nemluvím o tom, že je spousta nehod, které se nehlásí (odření na parkovišti), ale i spousta těch, co jsou fingovaných kvůli pojišťovně (dobře ťuknout není tak složité a v malé rychlosti ani nebezpečné).
0/0
21.3.2006 11:51

Andee

Re: Statistiky k ničemu
Stejně "dezinformační" jsou i žebříčky nehodovosti v EU. Jak chtěj srovnávat třeba Skandinávii s Portugalskem, kde maj sníh jednou za uherák...
0/0
21.3.2006 12:33

Buran

Re: Re: Statistiky k ničemu
Tohle nechapu. V Portugalsku nemaj snih, ale zase maji vyrazne vyssi nehodovost.
0/0
21.3.2006 12:56

Statistik

Re: Re: Statistiky k ničemu
Nebo srovnávat poruchovost Porche Boxtera kterej tráví 99 % jeho života v garáži a zbytek času jezdí po suchých silnicích ve dvaceti nad nulou s Tháliíí, která se rekrutovala jako referenční vůz pro nejnižší kategorii obchoďáků, garáž nikdy neviděla od pondělí do pátku na cestách, v sobotu na pole a do Lidlu a v neděli ke stařečkom pro brambory, teda jestli bude v kufru místo
0/0
21.3.2006 13:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.