Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

De Silva: Seat změnil image a zákazníci na to nebyli připraveni

Jedna z nejvýraznějších osobností automobilového designu dneška - Walter de Silva. Pětapadesátiletý architekt prošel designérskými odděleními Alfy Romeo a Seatu. Nyní je šéfdesignérem "sportovní" části koncernu VW, která zahrnuje Audi, Lamborghini a Seat. Navrhoval nové Audi A4 a A6 i originální Q7, ještě za svého působení u španělské automobilky vymyslel nový designérský styl seatů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DaKra

Čte to autor po sobě?
Ptám se sám sebe také "proč auta sále rostou"?
0/0
28.3.2006 11:57

LAIK

Re: Čte to autor po sobě?

Populace nám roste a auto se často řeší jako multifunkční,tak proto.;-)

0/0
16.4.2006 17:46

jaro

Re: Re: Čte to autor po sobě?

nic jsi nepochopil

0/0
16.6.2006 11:58

Hater

uniformita
Walterovy designy jsou jedním a stále týmž, jen s jinou výškou, délkou a šířkou aut. Obecně lze označit Toledo za XXL, Alteu za XL, Leóna za L a Ibizu za M!!!
0/0
28.3.2006 9:43

LAIK

Re: uniformita

Design několika Alf se mu snad podařil,nebo nyní Audi....Modelové řady M-Benz či BMW si také bývají podobné a každý pozná,že je to BMW nebo M_B. I o tom je design,ale od toho tu jsou školy,ne internet....je třeba se dovzdělat.:-D

0/0
16.4.2006 17:44

EMax

To kopírování
Názor pana Silvy na kopírování je zajímavý. Zrovna na té fotce Lamborghini je podobnost s klasickými tvary Porsche více než zřejmá. Revo - jeden z těch kteří jsou příčinou toho, že když vidím v zrcátku Audi, předpokládám, že za volantem sedí pohlaví (něco jako řidiče v klobouku viděti). Mají totiž pocit, že kroužky jsou značka přednosti v jízdě. Čest světlým vyjímkám.
0/0
28.3.2006 9:00

Polárníliška

Re: To kopírování
No promiň, ale co ti na Miuře, která je když už tak designérským parazitováním na Miuře původní, připomíná Porsche, to opravdu netuším. Jestli jen oválná světla, tak to ti pak může připadat, že kopíruje 90% sportovních aut, protože má podobný tvar čelního skla...
0/0
28.3.2006 12:35

EMax

To kopírování
Musím přiznat, že máš pravdu. Našel jsem si čas a shlédnul i jiné fotky než tadytu čelní a je hranatější a placatější (výrazně). Máš pravdu i s tím opisováním. Proti tomu taky nic nenamítám - dělá to vice či méně každý. Nemám ale rád lidi, kteří tvrdí že od nich kdekdo opisuje a oni jsou čistý originál. Už jen proto, že ten originál (původní Miura) mě připadá i po těch letech lepší. Totéž se dá řít o jeho Audinách. Zato Seaty, za kterýma si moc nestojí, mi připadají originální. Což bývá mnohdy komerční průšvih - např. F. Multipla taky nešla moc na dračku.
0/0
28.3.2006 15:28

headup

Re: To kopírování
jenže největší průšvih seatu není v tom že vypadá neotřele, ale že je třikrát (čtyřikrát s ibizou) naklonovanej. když přišla na svět altea, tak sem si mylsel, že je to super design ale že budou uplně stejný i všechny další modelový řady, tak z toho sem pad na prdel. největší šok je pro mě nové toledo - kandidát na největší zmršeninu minulého roku
0/0
28.3.2006 19:38

revo

SEAT = podprůměr
SEAT je SHIT. V rámci koncernu VW je SEAT + Škodofka předurčena pro evropskou spodinu a chudinu.  Pan De Silva odvedl dobrou práci ! !  Udělal ze Seatu ,,auto pro kašpárky,, a odsoudil ho do propadliště. Seat si koupí jen hlupák bez informací a vkusu, stejně to platí o zákaznících kteří si koupí Škodofku, korejce, nebo japonce Honda-Mazda ! !  Naopak AUDI je symbol kvality, luxusu nadbytku výkonu, nejnovějších technologií a image ! !  Já mám stále jasno ! !  AUDI - Náskok díky TECHNICE ! !  Např. nedostižné QUATTRO. Což lůza nikdy nepochopí. I já díky své pracovitosti a nadprůměrnosti, vlastním AUDI A3 3.2 V6 - 250 koní ! ! Kdo neochutnal AUDI je OUT.
0/0
27.3.2006 22:56

ja

Re: SEAT = podprůměr
Aaaa, Revo tady chybel :-) Jen pro info, to tvoje vybajene Audi ma se Seatem spolecne mnohem vic nez jen razeni a prevodovku ;-)
0/0
27.3.2006 22:58

regazzi

Re: Re: SEAT = podprůměr
Kdysi tu sem nekdo hodil link, kterej si udelal Revo ve slaby chvilce, a vyslo najevo, ze ma A3 s motorem 1,6
0/0
28.3.2006 18:50

martin

Re: REVO = podprůměr
Největší hlupák tady jsi ty. umíš ty vůbec napsat taky něco jiného než tu tvojí naučenou básničku, kterou tu už snad po milionté ? Co si tím dokazuješ ? svou malost a ubohost ? to ti jde velmi dobře. Ty jsi tak hloupý člověk, že to snad ani není možné. já ti tu tvojí audinu neberu, ale to jak se tu prezentuješ je zoufalé.  Jednou sis koupil nové auto, které ani nevyužiješ, ale to je tvá věc, ale pořád jen dokola meleš to samé. řekni mi na co ti je 250 koní, jak ten motor využiješ ? nevíš, co ? jediné co ti jde moc dobře je urážet a nadávat všem co nesdílí tvé nadšení. Umě ta lůza a spodina, jak tady ostatní označuješ, jsi jen a jen ty.
0/0
27.3.2006 23:29

JiF

Re: Re: REVO = podprůměr
To neres(te). Kazdy tady vi, ze REVO je primo exportni wemeno. Nikdo ho nebere s jeho okrouzkovanym golfem vazne. Jen se tady nad jeho dusevni malosti usmivame.
0/0
28.3.2006 0:29

freestyler

Re: Re: REVO = podprůměr
Toho peachuse Reva vubec neres, má doma anglicaka, honi si u toho tu svoji zizalku,aby mel ctyri kruhy na trenkach a ty dve vety co umi, pise sem do diskuzi.
0/0
28.3.2006 12:53

JiF

Re: SEAT = podprůměr
Kdo neochutnal AUDI... Sorry, ja radsi steak a smetanovy dort.
0/0
28.3.2006 0:27

pepa

Re: SEAT = podprůměr
Diky tomu ze si prirozeni denne omyvam vlaznou vodou a natiram kremem, narostlo mi do nevidanych rozmeru. Tuhle jsem ho pri obede vytahoval a vsichni mi ho zavideli.
0/0
28.3.2006 8:03

regazzi

Re: Re: SEAT = podprůměr
Ale smysl pro humor mas, to ti musim nechat
0/0
28.3.2006 18:49

Hater

Re: SEAT = podprůměr
A3 = shitový vůz s rozvorem 2,578 - podvozkem z Golfu, Altey a Octávie. Kde je ten technický náskok???
0/0
28.3.2006 9:45

xix

Re: Re: SEAT = podprůměr
No vidim, ze REVO se uz radeji neozval. V kazdem pripade, kdyz uz si vzal do ust japonce, konkretne Hondu, docela rad bych ho videl ten jeho vozejk vedle Hondy Type R s kterou jsem mel moznost se nekolikrat projet. :))
0/0
30.3.2006 22:31

-

Re: SEAT = podprůměr

smutne je, ze ma pravdu. Seaty skodovky su lacne nemecke auta.

0/0
8.6.2006 12:33

Toos

ALFA ROMEO 156
At zije Walter, nejlepsi co udelal je ALFA ROMEO 156!!! Vsechny pozdejsi auta, hlavne seaty jsou odvary!
0/0
27.3.2006 21:23

Ondra

Tento připravený byl :-)
http://www.autotuning.cz/index.php?page=2&cat=3&clanek_id=477
0/0
27.3.2006 17:16

Maty

Design seat
Musim rict ze Altea se mne libi a libila hned jak jsem ji spatril na obrazku,ale co je zalostne a to je skoro u vsech aut koncernu VW,ze SKORO vsechny auta vypadaji stejne!Altea,Toledo,Leon-PROC?????PROC ze predu jsou si tak moc podobne,vzdyt je to skoda!Udelat z 1 krasneho auta dalsi 2.To same je u Audi a VW!
0/0
27.3.2006 17:13

Ja

Re: Design seat
To je bohuzel dan za unifikaci dilu a nasledne zlevneni vyroby. Jen tak muze koncern VW jeste jakz takz konkurovat asijskym znackam pri zachovani alespon ejake kvality  :-(
0/0
27.3.2006 17:25

headup

Re: Re: Design seat
tu unifikaci dílů v designu nechápu. nemůžou na karoserii  používat úplně stejný formy, protože jsou mezi jednotlivými modely přece jen trochu rozdíly. stejně ty formy musej udělat nový no ne?  a náklady pak musej být stejný, nezáleží jsetli udělaj mustr s  menšími odlišnostmi, nebo uplně novej. peněžně to přece vyjde na stejno.
0/0
27.3.2006 17:40

S

Re: Re: Re: Design seat
Forem na dily auta jsou tisice! a proto je dulezity jejich procentualni podil.
0/0
27.3.2006 21:27

ja

Re: Re: Re: Design seat
no lisi se, ale treba predni mrizka je IMHO na vsech trech novych Seatech stejna, a mozna i predni svetla. Blatniky a kapota uz se asi lisi.
0/0
27.3.2006 23:00

Nick

vw forever
0/0
27.3.2006 15:31

Well-being

Revoluční, zajímavé, ale sportovní?
Při vší úctě k panu Da Silva si dovolím jednu zásadní výtku. Ten boční prolis, svažující se dozadu směrem dolů, na všech nových seatech je učiněné neštěstí. Auta mají budit sportovní dojem, ale takto více připomínají kočáry. No, nakonec prodejní čísla tomu odpovídají.
0/0
27.3.2006 15:03

donau

...
Leon vyzera fakt vyborne.
0/0
27.3.2006 14:48

Mc Cali

Leon
Ten novej Leon vypadá fantasticky. Moc krásný tvary. Ovšem jak je na tom Seat s kvalitou zpracování je zase jiná věc !! Seata jsem neměl, takže nemohu posuzovat.
0/0
27.3.2006 14:39

Ja

Re: Leon
Ja mam Alteu, coz je starsi a vyssi bratricek Leona a je to OK. Leona jsem puvodne chtel, ale nakonec jsem ho nebral kvuli relativne malemu kufru, Altea ho ma prece jen vetsi, i kdyz to je stale malo.
0/0
27.3.2006 14:47

Coldstone

Seat
Seat, Fiat jedno je jisté, nespolehlivost, reznou, špatné podvozky na naše tankodromy, možná hezké zvenku, ale uvnitř shit. Stačí se podívat na spolehlivost u TUV reportu.
0/0
27.3.2006 14:08

Ja

Re: Seat
S tim pausalizovanim opatrne  :-(   Podivej se do TUV na pozici Felicie a pak Fabie. Kazda automobilka se vyviji a cim vic je to VW, tim to je spolehlivejsi. A nove Seaty jsou v podstate krizenci mezi Audi a VW (soucastkami). Jina vec je samozrejme zpracovani, je mi jasne ze Spanel bude porad maňana i kdyz mu bude za prdeli stat nemecky drab, ale i z tohoto pohledu je to rok od roku lepsi a kvalitnejsi, holt nove technologie stale vice nahrazuji nekvalitni lidskou praci a je jedno jestli auto udela robot v Nemecku nebo ve Spanelsku. Ano, stare Seaty nebyly nic moc, nove jsou na mnohem vyssi urovni. Ano, stare Skodovky nebyly nic moc, podivej se na Octavii II.
0/0
27.3.2006 14:45

Andee

Re: Seat
Mám pět let starý Punto. Přijď mi ukázat jediný místo, kde by rezavělo... lidi, co maj značku Fiat spojenou s Unem první generace mě dokážou rozesmát. A k podvozku - je stokrát pohodlnější než tvrdý VW, Škodovky nebo třeba Fordy stejný kategorie.
0/0
27.3.2006 15:14

Andee

Re: Seat
A k té spolehlivosti - dva Fiaty mě za tři roky provozu nestály ani polovinu, co jedna Fabia. Záleží samozřejmě na kusu, ale takuy si uvědom, jak jsou TUV testy zavádějící. Jsou to výsledky z technických, takže se v nich odráží i přístup majitelů aut. Logicky se tedy sportovněji navržené Fiaty a Seaty dostanou do rukou spíš mladší generaci, která je za volantem obecně o něco agresivnější a taky nezodpovědnější v péči o auto a tím pádem je pravděpodobnější, že přijedou na technickou s autem v horším stavu. Navíc mají dost pravděpodobně i víc najeto atdatd... prostě TUV testy jsou pěkná věc, ale jestli má nějaký auto 2-3 roky starý 5% a druhý 8% - řadil bych to na jednu rovinu.
0/0
27.3.2006 15:21

pipe

Audi vs. Citroen
Vcelku se podobaji zadni prorizla svetla... Kdopak s tim prisel prvni?
0/0
27.3.2006 13:37

RM

Seat a osobitost
Seat = sportovní a emocionální značka, dovlim se nesouhlasit. Sprotovni a emocionalni znacky jsou trochu nekde jinde nez je Seat. Seat neni nic vic nez rodine auto, a tezko bude neco vic. Pokud jej chtejie postavit na roven Alfy a podobne, tak mu chybi to hlavni v image, tj. HISTORIE.
0/0
27.3.2006 11:29

rudastraka

seat
seat je humus. aniz bych seat nekdy obdivoval, tak tu znacku uplne potopil. snad nebude mit stasti na takovyho dizajnera skoda. i kdyz na jednu stranu to mohl byt zamer jak se zbavit jedne neperspektivni znacky
0/0
27.3.2006 11:28

x.mister@seznam.cz

Lamborghini Miura 2006
Lamborghini Miura 2006 - nemůžu si pomoct, ale tenhle "osobitej" design mi připadá jako rozpláclá kopie Mini Cooperu :(.
0/0
27.3.2006 8:43

Muf

Re: Lamborghini Miura 2006
Mě se tedy tahle Miura moc líbí. Znáš originál? Tohle mi přijde jako když se vezme originál a omydlí se to, aby to vypadalo jako moderní auto. Možná mohl trochu víc zvýraznit ty řasy, ale jinak se to líp snad ani udělat nedá...
0/0
27.3.2006 8:57

nfo

Re: Re: Lamborghini Miura 2006
Original Miury znam, ale takhle se moderni retro nedela. To ze se De Silvovi povedlo Audi (ktere skutecne vypada skvele) z nej zase nedela superstar. Pokud chce videt kvalitne znovuzrozenou legendu at se mrkne na Ford Mustang. Jinak ten novy Seat po designove strance vypada jak lowendovy sportacek (coz asi taky je) :)) Pokud bych si chtel poridit skutecne sportovne vypadajici faro (a nebudu lovit v segmentu Ferrari), poohlednul bych se po Alfe Romeo Brera. V kazdem pripade nehodnotim techniku.
0/0
27.3.2006 20:11

Manager

Průměr...
No s prachama, co určitě bere tanhle nula b nikdo z toho fleku neodešel sám. Ten si počká na zlatýho padáka, nebo až ho povýší, aby se ho zbavili...Jo a co se týká kopírování, tak bych řek že tu hranu na kapotě toho červenýho pekáče na obrázku obtáhli od Peogeota 307 a světla od peugeota 206...
0/0
27.3.2006 7:29

VTO

Re: Průměr...
Ty seš znalec...
0/0
27.3.2006 9:45

Maxim

nevím
Nevím, někdy je lépe dřív odejít, než se nechat vyhodit. To sice není jeho případ, ale Seaty se mi nelíbí vůbec. Jedna věc je Auto Emoción na papíře, druhá skutečnost na 14tkách kolech. Alfám taky "něco" chybí. A nové Audi jsou takové "normální". A to lambo dole je parodie nebo co? ...Já uznávám Chrise Bangle.
0/0
27.3.2006 1:03

Luki

Re: nevím
a ty jsi videl nejakÿho seata na 14 kolech - probude se - do seatu se 14 kola nedavaji - to neni zadna skodovka
0/0
27.3.2006 8:57

J_A_R

Re: Re: nevím
Ona snad Ibiza 1.2 HTP Social Edition neni na 14kach?
0/0
27.3.2006 9:21

Anndy

Re: Re: Re: nevím

od faceliftu uz nie.

0/0
14.4.2006 19:08

Verstappen

Re: Re: nevím
á další kterej si myslí že Seat je něco víc než Škodovka
0/0
27.3.2006 12:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.