Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropský ideál: Dieselový van s výkonem 83 kW

Evropský zákazník stále častěji žádá velkoprostorový vůz, více než dříve dává přednost naftovým agregátům a stále rostoucí výkon motorů nových aut dnes v průměru dosahuje 83 kW. Více a více Evropanů volí pohon všech kol, průměrný zdvihový objem už dosahuje 1737 cm3.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pepino05

koupím

 koupím opěrky na ruce předních sedaček na auto citroen picasso pepino05 seznam.cz>-

0/0
27.8.2006 19:02

Fitipaldi

Nic proti naftě

Nová auta na naftu problém nejsou. Když se podíváte po městě, okolí měst, i na dálnici. Všude autobusy, kamiony, náklaďáky. Městské autobusy mají příšerné emise počítám tak sotva EURO 2, jezdí jich obrovské množství, na stanicích motory nevypínají, žádné filtry pevných částic. Další zamořovatelé ovzduší - náklaďáky, ve velmi špatném stavu, ještě mnohem horší než městské, příměstské autobusy. Další kandidát - kamiony, jsou sice průměrně možná v lepším stavu, zato jejich počet je alarmující. Všichni sice nadávají na osobní dopravu, ve skutečnosti vzduch zamořují nejvíce výše jmenovaní "původci" !! 

0/0
22.5.2006 10:15

Kqubi

4x4 forever..

Ja se vozim v Subarku a piskam si..zere jak svina,ale nikdy neustreli..az jednou jo,tak uz mi pomoci nebude;-P

0/0
19.4.2006 6:14

Roumen

Re: 4x4 forever..

To urcite...pretacivost nebo nedotacivost te varuje, ze se neco deje a muzes reagovat...kdyz ustreli 4x4, tak uz nic moc delat nemuzes. :-)

0/0
2.5.2006 23:13

TODY

Ano na www.PRIVATauto.cz

Ano na www.PRIVATauto.cz je spousta aut na prodej a většinou ze soukromých rukou. Dá se tam auto i prověřit a nebo vyřídit leasing.>-

0/0
17.4.2006 16:34

TODY

Ano na www.PRIVATauto.cz

Ano na www.PRIVATauto.czje spousta aut na prodej a většinou ze soukromých rukou. Dá se tam auto i prověřit a nebo vyřídit leasing.>-

0/0
17.4.2006 16:33

Milan

Re: Ano na www.PRIVATauto.cz

http://ww.auto.de       Tam se dá vybrat, ale dovézt si sám.;-)

0/0
23.3.2007 23:02

jef

raději ojetýho Passata

Nevím, jestli není lepší si místo novýho auta koupit raději 2-3 roky staré, ale v daleko lepší výbavě a vyšší třídu? Dá se na netu někde najít slušný auto?

0/0
17.4.2006 16:30

oldrt

"ideal trosku normalniho cloveka":

benzin, dycinky benzin; kadle, kadle, at si jede na pole! ... a min. 100kw

0/0
10.4.2006 20:27

Jakub

evropský ideál

Motor 1.6 s výkonem 85 kW.;-)

0/0
6.4.2006 16:22

Jakub

Re: evropský ideál

Zapomněl jsem dodat, že samozřejmě benzín.

0/0
5.5.2006 12:29

mirek

Diesel
¨Moderní dieslové motory jsou velmi ekologické a hlavně mají velmi příznivý průběh točivého momentu a nízkou spotřebu.Pokud pomineme německé motory TDI,jejiš výrobci se vydali do slepé uličky nepoznáte podle zvuku,že se jedná o diesel.Motory HDI opatřené filtry pevných částic bez problému dosahují hodnot emisí euro 5.
0/0
30.3.2006 20:14

von kleist

Re: Diesel
Akorat, ze udelat dieselovy motor s emisnimi parametry benzivoveho je dost drahe... Jde skoro vse, ale je to otazka ceny.
0/0
30.3.2006 22:19

Performer

Re: Diesel
až na to že ta dieselová Euro5 je měkčí než benzinová Euro3, kterou benziňáky plnily už před dlouhou řadou let. Tady je nějaká móda srovnávat ty nejlepší diesely (kolik z těch co jezdí má filtr?) s dvacet let starými benziňáky a ztoho vyvozovat nějaké závěry... Srovnejte ty moderí diesely s Priusem a zjistíte, že jsou to neekologické hajtry.....
0/0
30.3.2006 23:59

DaM

Re: Diesel
Podle zvuku poznam jakejkoliv diesel, PD, CR, cokoliv. Je to, bohuzel, vsechno hrozny zvuk ala traktor nebo bagr. Jezdil jsem jak s TDI, tak s commonrailem - kroutak prima, ale to je tak vsechno. Spotreba kolem 8 litru, vecne v servisu (3x vymenene turbo), zvuk hroznej, v zime problemy se zamrzanim nafty, neekologicky, proste jednim slovem - nafta do auta nepatri!
0/0
31.3.2006 9:42

MP

Re: Re: Diesel
Nedokazu si predstavit styl jizdy, kdy s dnesnim naftakem budes mit spotrebu 8 l / 100 km. Lze priblizit, jak toho lze dosahnout?
0/0
2.4.2006 20:47

DaM

Re: Re: Re: Diesel
Napr. uplne normalni jizdou s Opelem Vectra 2.2 DTI. Ale totez muzu predvest i s VW 2.0 TDI. A to ty auta nijak extra nehonim, na to mam Hondu :-)
0/0
2.4.2006 21:56

MP

Re: Re: Re: Re: Diesel
No, s Opelem jsem zatim nejel, ale 2,0 l TDi z produkce VW mam vyzkouseny dobre. Pokud ty auta moc nehonis a takhle Ti to chlasta...osm litru nemam ani v Nemecku pri, z meho pohledu jiz velmi nehospodarne, jizde po dalnici s plynem temer na podlaze. No, treba to mam lip zajety :-) No, toje fuk. Hlavne hodne stesti na cestach.
0/0
3.4.2006 17:27

mockey

Re: Re: Re: Re: Re: Diesel

No, ve firmě máme ALteu, 19TDI, 77kw, je pravda, že mimo městi není problém někde kolem 5 litrů s lehkou nohou. ale když se tochu svezete po dálnici, průměr kolem 8.3 litrů není vůbec žádný probém. To stejné WV paasat 66kw. nehledě na to, že taková drvalá zátěž na delších tracách těmto motorům nědělá zrovna nej.

0/0
21.5.2006 21:04

Jakub

Re: Re: Re: Diesel

S Mazdou 6 po dálnici.

0/0
6.4.2006 16:19

Volf

Re: Re: Diesel

No nevím, já mám Renault Scénic 1,9 DTi a se spotřebou se mě nepodařilo překročit 7 l/100 Km a průměrná spotřeba je 5,6 l/100 Km. :-)

0/0
18.5.2006 11:54

Kong30

Re: Re: Diesel

co to kecaš mam nejsilnějši Tdi  a spotřebu kolem 5 litru .S jakym traktorem si to jezdil ?

0/0
13.7.2006 23:39

Vena.M

Re: Diesel

Když už porovnáváte emise dieslu a benzinu, chybi mi v tom vsem vyctu jeste to, ze diesel vetsinou ma nizsi spotrebu kam o jednu treti a vyroba benzinu je narocnejsi a tedy ekologicky vic zatezujici .. z toho pohledu je diesel stale lepsi ...

0/0
4.5.2006 11:32

Volant

Nafta patri do kamen nebo do traktoru
takze si ji muze koupit jen Vohnout co si uziva jizdy v "kadlakadla" turbokamnech
0/0
30.3.2006 14:25

autos

Re: Nafta patri do kamen nebo do traktoru
Chápu, že ten kdo jezdil celý život ve Š120 a diesel viděl poprvé až v r. 1990 nemůže mít jiný názor.
0/0
30.3.2006 15:50

e-l-v-i-s

Re: Nafta patri do kamen nebo do traktoru
troubo :-)
0/0
31.3.2006 12:00

Performer

Evropská záliba v dieselech = EKOLOGICKÁ KATASTROFA v evropských městech
Kdyby bylo zdanění nafty takové jaké by odpovídalo negativním externalitám naftových aut, nebylo by to se zálibou v dieselech zdaleka tak žhavé....
0/0
29.3.2006 21:38

MP

Re: Evropská záliba v dieselech = EKOLOGICKÁ KATASTROFA v evropských městech
Zdar, mohl by mi nekdo vysvetlit, co je lepsi?
a) jezdit s benzinakem, ktery netahne a kdyz pojedu jak lemra s hoooodne lehkou nohou, tak je to tak za 5 l / 100 km, spis ale 5,5 l / 100 km, dalnice 6,5 l / 100 km
b) mit moderniho naftaka, se kterym se ve stejnym aute pri daleko vetsim jizdnim komfortu a pruznosti motoru da bez problemu jezdit za 3,8 l / 100 km, dalnice za 4,5 l / 100 km
Co je tedy horsi? Spalit 5,5 l benzinu nebo "jen" 4 l nafty na 100 km?
Rozumim, ze pri relativnim srovanani (skodliviny ze spaleni 1 l paliva) vyjde lip benzin. Ale takove srovnani mi prijde nespravne, tady se musi brat absolutni cisla, ne? Jinymi slovy - kolik PHM spotrebuju s danym motorem na presun urcite  hmoty na danou vzdalenost, ne?
0/0
30.3.2006 3:36

von kleist

Re: Re: Evropská záliba v dieselech = EKOLOGICKÁ KATASTROFA v evropských městech
Spalovani tezsich paliv je a bude vzdy vetsi problem a tudiz vetsi ek. zatez, takze nafta bude vzdy problem.... moderniho naftaka nesmis srovnavat s benzinakem typu s120, krom toho benzinak bude vzdy zdechlina, kdyz se s nim pojede jako s naftakem.
0/0
30.3.2006 8:25

rudastraka

Re: Re: Evropská záliba v dieselech = EKOLOGICKÁ KATASTROFA v evropských městech
bohuzel nemas pravdu. naftak sice spotrebuje min paliva, coz se odrazi na mensi produkci CO2 o 10-30%. to je ale vse. pak uz jsou jen nevyhody. normy pro naftaky a benzinaky maji ruzne limity, na naftaky jsou kladeny mnohem mensi pozadavky. napr. pro NOX EURO4 nafta/benzin - 250/80 mg/km, navrh euro 5 200/60. benzin ma dokonce min NOX v EURO3 nez nafta v EURO5.  CO2 je problem dlouhodoby, z kratkodobeho hlediska neznamena zadny problem narozdi od NOX, ktery prispiva ke vzniku jedovateho prizemniho ozonu coz pusobi problemy hlavne pri inverzi. narust CO2 je resitelne, uz jsem psal nize, v podstate bude vyreseno prechodem na biopaliva, tj. v horizontu nekolika desetileti
0/0
30.3.2006 9:46

rudastraka

Re: Re: Re: Evropská záliba v dieselech = EKOLOGICKÁ KATASTROFA v evropských městech
dalsi potiz jsou pevne castice u naftaku, vpodstate saze. jednak maji vliv na lidske telo. castice se jednak usazuji v plicnich sklipcich, del se siri krevnim obehem a usazuju se v jadrech. saze mohou byt nosicem rakovinotvornych latek.  navic tim ze jsou cerne prispivaji k ohrevu zemskemu povrchu. dale prispivaji k vyskytu zimniho smogu pri inverzi v zimnim pocasi.
v americe je v nekterych statech zakazan provoz naftaku. pristi rok tam vstoupi v platnost normy, ktere nebudou podle evropskych norem plnit naftaky ani v roce 2010
0/0
30.3.2006 9:55

DR

Re: Re: Evropská záliba v dieselech = EKOLOGICKÁ KATASTROFA v evropských městech
Benzín je benzín. Nafta nikdy nebude tak kvalitní po žádné stránce. Proč myslíš že bude benzín jako lemra, jen pro to že máš u nafty turbo?
Tak si kup benzín TFSI a vypráskám Tě kdykoliv a kdekoliv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
30.3.2006 9:49

Jakub

Re: Re: Re: Evropská záliba v dieselech = EKOLOGICKÁ KATASTROFA v evropských městech
Pravda, dotyčný nepochopil, že na dieselu má turbo (nejel v dieselu bez turba), nemluvě o tom, že je diesel neekologický. 
0/0
30.3.2006 13:06

MP

Re: Re: Re: Evropská záliba v dieselech = EKOLOGICKÁ KATASTROFA v evropských městech
S 2,0 l TFSI jsem najezdil jen asi 100 km a moc se mi to libilo, to je dobrej motor :-) Ale ta cena...
Samozrejme, ze u nafty mam turbo. Taky jsem psal "moderni" naftaky.  Kdyz ma benzinak turbo, tak to je v tu ranu neco jinyho (treba porovnani FSI a TFSI) a jede jak z praku, souhlas. V tomto smyslu nechapu pocinani vyrobcu aut. Na skole clovek pochyti, ze turbomotory maji vetsi ucinnost, vykon, moment, mensi spotrebu...Proc tedy ale temer zadna automobilka nenabizi benzinove turbomotory 1,4 - 1,6 l, tedy nejkupovanejsi motorizace??? Tohle mi nejak utika. Misto toho se vsichni predhaneji, kdo udela lepsiho chrochtaka.Kdyz je to tedy spatne,proc to vsichni delaji??? Neni ta politika nejaka obracena, nez by podle vsech argumentu mela byt? Neni za tim jeste neco, co naopak naftaky zveda? Btw. i v USA se prodavaji Passaty a Jetty s 1,9 a 2,0 l TDI, ne? No, motorarum zdar, vracim se radsi ke sve praci :-)
0/0
30.3.2006 18:12

Roumen

Re: Re: Re: Re: Evropská záliba v dieselech = EKOLOGICKÁ KATASTROFA v evropských městech

Do chrochtaku davaj turbo, protoze naftak bez turba je linej jak svine.

0/0
2.5.2006 23:24

DaM

Re: Re: Evropská záliba v dieselech = EKOLOGICKÁ KATASTROFA v evropských městech
Nejlepsi je urcite jezdit benzinem a vydelavat tak, aby nebylo treba resit spotrebu. Benzin totiz narozdil od nafty jede. Pokud nekdo tvrdi opak, asi v zivote nejel v dobrym "benzinaku"...
0/0
30.3.2006 10:37

Pikaso

Re: Re: Re: Evropská záliba v dieselech = EKOLOGICKÁ KATASTROFA v evropských městech
A naopak ten kdo tvrdí,že pouze a jedině jede benzín tak nikdy neseděl v pořádným nafťáku.Stačí zajet na Mimoňské války.
0/0
1.4.2006 8:27

DaM

Re: Re: Re: Re: Evropská záliba v dieselech = EKOLOGICKÁ KATASTROFA v evropských městech
Naftaky mam projezdeny do aleluja (napr. Opel 2.2 DTI, VW 1.9 TDI, Mazda 2.0 D, atd.) S benzinem uz od 2/3 obsahu dieselu se to fakt neda srovnavat. Kdyz dieselu nedas turbo, tak se ani nerozjedes. A Mimonske valky? Hmmm, zajimave! Prijed nekdy na Honda sraz a na naftu nadosmrti zapomenes :-)
0/0
2.4.2006 21:59

Kong30

Re: Re: Evropská záliba v dieselech = EKOLOGICKÁ KATASTROFA v evropských městech

Maš recht!diesel ma a vždy bude mit menši spotřebu !Mam dva vozy stejně stare diesel s 81kw a benzin 44kw. diesel se spokoji s 5 litry na 100km a když budu chtit jet s benzinem stejně svižně jako s dieslem bude mě to stat 8 litru a někdy i vice!A chtěl bych vidět benzinak co ma kolem 80kw ktery si vezme 5 litru ani moderni motory FSI těchto parametru nedosahuji!!!!!!!!

0/0
14.7.2006 0:03

headup

revo
přátelé, mocný revo je odhalen a evidentně má namířeno doleva ... http://www.halonoviny.cz/index.php?id=71750
0/0
29.3.2006 17:43

balalajka01

Evropané konečně chtějí to,
co chce téměř každý Čech už desítky let:
levné auto, ve kterém je hodně místa a které nemá problém v horších klimatických podmínkách
Že jim to ale trvalo
0/0
29.3.2006 17:40

Josef

:::diesel:::
No vono když se šlape na krk dieselu tak si taky cucne svoje, na spotřebu se dá jezdit jak s benzínem tak i s naftou.....otázkou je údržba dieselu, náhradní díly i servisky jsou zpravidla dražší.
0/0
29.3.2006 15:49

hipopotamus

Nafta???
Proč nafta???Je drahá, motory jsou dražší a třeba takový LPG vyjde mnohem levněji. Diesel má šanci snad jen jako platforma pro ekologičtější palivajako je etanol, bionafta atd. Nic proti dieselu ale asi bych si ho dnes už nepořícil. Před pěti lety tio ještě mělo smysl, dnes ne.
0/0
29.3.2006 14:53

DaveQStone2

Re: Nafta???
srovnavat LPG a naftu nema moc smysl. LPG je levna alternativa pro skodofkare kteri skudli a nevadi jim ze plyn neni vhodny jako palivo pro motor ktery byl vyroben pro tekuta paliva
0/0
29.3.2006 15:47

von kleist

Re: Re: Nafta???
To je celkem blbost. Lpg tem motorum nijak zvlast nevadi. Vyjimkou jsou jen snad skodule do modelu s130 vcetne, kde je problem s ventily. Na lpg a cng se prestavuji i motory v autobusech pro mestsky provoz, duvodem je jak ekologie, tak cena. Prestavba je to ale pomerne narocna, pac se musi vznetovy motor prestavet na zazehovy. Problem je spis v tom, ze, pokud mam dobre informace, lpg se vyrabi jako odpadni produkt pri vyrobe benzinu a nvznika ho moc...
0/0
29.3.2006 20:28

tom3537

Re: Nafta???
Protože výkonově srovnatelný benzíňák má vyšší spotřebu, jinou výkonovou křivku, dá se do toho lít rostlinný olej (ethanol těžko :)) , vydrží neskutečné věci. Jezdím Octávii 1,9 TDI, rok 2001, 235 tis. km , spotřeba 5 litrů na 100 km a bez jákéhokoliv problému a náročnější údržby  na 100 km ušetřím minimálně 2,5 litry paliva oproti benzínu stejného výkonu, což za ty 4 roky je......... 5875 litrů paliva  takže při ceně benzínu cca 28 Kč je to.........164 500 Kč. Ne nafta se fakt nevyplatí
0/0
29.3.2006 16:05

VTO

Re: Re: Nafta???
Buď objektivní - kolik lidí najede 50 tisíc ročně? Soukromým autem většina počítám do 20 tisíc. Takže dieslem by "ušetřili" cca 60000 Kč, z čehož by 50000 dělal příplatek za TDI oproti srovnatelně výkonnému benzínu a údržba dieselu je taky o něco dražší, takže ve finále se ti diesel vyplatí dejme tomu od 30-40 tisíc km ročně při pětileté životnosti auta. Kdo si kupuje auto na tři roky, musí s ním nalítat 60 tisíc ročně, aby se mu nafta vyplatila - a to je u soukromého auta docela úlet... nemyslíš? Takže nafťáky ano, ale pro konkrétní segment trhu. Spoustě lidí budou pořád spíš vyhovovat benzínové motory. Jiná situace je samozřejmě koupit nafťáka v nějaký akci, kdy se pořízení srovná s benzínem, ale to není zrovna běžná situace...
0/0
30.3.2006 9:25

MUF

Re: Re: Nafta???
Otázka mimo soutěž.. a to si lajstneš lejt do relativně nový Oktávky TDI rostlinný olej?
0/0
31.3.2006 13:59

Milan

Re: Re: Nafta???

Jezdím zhruba stejně starou octavii a potvrzuji.Ale nechal bych  ty,co maj benzíňaky přitom.Ať si myslí co chcou,alespoň nepoletí nafta tak nahoru.Když budou všichni jezdit na naftu,bude nekřesťansky drahá.(ona už je );-D

0/0
23.3.2007 23:00

MaTa

Re: Nafta???
Do dieselu líh naleješ, ale nepojede to. Ethanol je pro benzíňáky.
0/0
29.3.2006 16:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.