Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ode dneška můžeme přes den zhasínat, ale už jen čtvrt roku

Posunuli jsme si hodinky ze druhé na třetí hodinu, začal letní čas a všichni se budou moci radovat z delších večerů. Pro motoristy to znamená konec povinnosti svítit celý den, protože ta končí právě dnes. Čeští řidiči osobních automobilů tedy budou moci přes den doma zase zhasnout, aniž by riskovali postih od policistů. Odborníci ovšem doporučují svítit celý den.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

snipr

csc

;-(;-(;-(R^(Y)VRv

0/0
28.9.2006 9:28

Lumen

Teď se všichni bojte
Tohle bude nejhorší období. Do platnosti novýho zákona a do prvních represí za nesvícení, bude hodně mrtvejch
Včera jsem přecházel rychlou městskou výpadovku a nesvítil tak jeden z 10ti. Bylo to proti zapadajícímu slunci, takže fakt bezvadný....
0/0
30.3.2006 14:41

Hinek

Hinci
Rozhodně si nemyslím že zrovna tenhle předpis sníží nehodovost, tak jako se to zatím nikde neprokázalo. Hodně velký nesmysl. Výhodné jen pro prodejce pohonných hmot a žárovek ..
0/0
29.3.2006 14:27

Hlína

Re: Hinci
Jednoznacnou podporu nalezne tento zakon jeste u - u koho ??? - budete hadat ??? - no samozrejme, SPRAVNE!!! U hrdinne Policie Ceske Republiky a zejmena pak u "mestskych". Ti totiz budou prvni kteri budou cihat na "pachatele" za bukem u vyjezdu z parkoviste OBI a chytat nas, lumpy, kteri prejizdejic do protejsiho Baumaxu v honbe za zahradnim destnikem nerozsvitime   a kasirovat po dvou litrech. Idealni prestupek, viditelny z dalky, bez problemu a bez jakychkoliv starosti, staci jen natahnout ruku a uz to cinka
0/0
29.3.2006 14:53

Lumen

Re: Re: Hinci
Není tak těžký ani drahý, nechat si přepojit automatický sepnutí světel s klíčem zapalování....
0/0
30.3.2006 14:37

QT1

Re: Hinci

Já svítím pořád, celý rok, i přes den. Je mi jedno, komu to prospěje - já jsem přesvědčený, že jsem lépe vidět (protože i já lépe vidím osvětlená auta). Jestli někdo svítit nechce, to je jeho problém - uvidím ho hůř, ale vždy jedu tak, aby mně nemohlo nic překvapit, takže pokud ho neuvidím, považuji to především za svoji chybu. Ale co mi na tom vadí je to, že když jednou zapomenu, tak první frustrovanej fízl mi za to dá pokutu.

0/0
17.4.2006 20:27

Hlína

A mimochodem ..
Jen tak na doplneni - nejde mne o dve stovky rocne za zarovku (OK - mam xenony, bylo by to vic no ale dobre). Problem je ze sviceni V OBCI V PARNEM LETE kdyz vyjedu pro rohliky nebo do hospody pro pivo je proste podle meho nazoru blbost. A protoze by zakon nemel byt "blby" tak s nim nesouhlasim. Celorocni sviceni MIMO OBEC tak jak je to v Madarsku HURAAA
0/0
28.3.2006 14:36

regazzi

Re: A mimochodem ..
Takze pri trase, kde mezi mesty je okreska a na ni co dva km vesnice budu blikat jak silenec? Jeste ze nebydlim v Madarsku..... HURAAA
0/0
28.3.2006 14:52

Hlína

Re: Re: A mimochodem ..
Clovece, POVINNOST sviceni mimo obec neznamena ZAKAZ sviceni v obci!!! Pokud jedes v ramci obce tak svitit nemusis. Samozrejme pokud jedes mimo obec tak rozsvitis a NEZHASINAS!!! To sis delal srandu, nebo jsi mene chytry
0/0
28.3.2006 15:07

Pepa

Re: Re: Re: A mimochodem ..
Já už regazziho příspěvky sleduju delší dobu a jsem přesvědčený, že je to druhý
0/0
28.3.2006 15:34

regazzi

Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Mit jiny nazor znamena byt mene chytry ? Clovece, to o necem vypovida........
0/0
28.3.2006 16:18

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Je správné že máš občas svůj vlastní názor, ale z mého pohledu máš méně chytré názory a ani se nedivím, že tě v podobných diskuzích už pár lidí označilo za demagoga. Ona totiž demagogie s pouhým "jiným názorem" nemá nic společného.
0/0
28.3.2006 16:30

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Spatne ctes, hochu, za demagoga jsem ja, a nejen ja, oznacil srovnavani el.lampicky s autem...... Kdyz uz ale nekomu nadavas, nebyl by nejaky argument? S hlínou se dá věcně řešit, ale u Tebe to asi bude problém....
0/0
28.3.2006 16:32

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
"co dva km vesnice budu blikat jak silenec?" - tak jestli tomuhle říkáš "věcně řešit", tak si nevidíš do huby. A vůbec, má cenu reagovat na demagogické příspěvky? Nemá!!!
0/0
28.3.2006 16:36

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Clovece, kliiiiid, vzdyt si uzenes infarkt .......rika ti neco slovo NADHLED ?
0/0
28.3.2006 16:38

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Stačí si přečíst třeba diskuzi k článku "Legendární automobilka Moskvič zbankrotovala" a hned je každýmu jasný, kdo je tady za inteligenta s nadhledem  Co nám tady ještě vybleješ za moudra, regazzi?
0/0
28.3.2006 16:50

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
No tedy ty jsi vytočenej  Co je v te diskuzi tak sileneho, ze máš takové točky ?
0/0
28.3.2006 16:53

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Já vůbec nejsem vytočenej, já jenom konstatuju, že když vidím příspěvek pod nickem regazzi, tak už se nemůžu dočkat, s čím mě zase překvapíš, jsi pro mě prostě takový druhý revo - vždy vtipný, moudrý a skromný 
0/0
28.3.2006 17:00

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
A neco k veci bys nemel ?
0/0
28.3.2006 17:09

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Měl, já s celoročním svícením problémy nemám. Do té diskuze jsem vstoupil z pozice pozorovatele výměny názorů mezi hlínou a regazzim. Von je to takovej brouk pytlík, všichni všechno špatně chápou nebo jsou vytočený nebo nemaj ten správnej nadhled. Stačí si vyhledat příspěvky s jeho nickem v různých diskuzích a hned poznáš, že stojíš před odborníkem na auta, na ekonomiku, na politiku, na ženská témata...
0/0
28.3.2006 17:20

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Znam ho taky a pripada mi, ze naopak autum rozumi....jinde pise docela vtipne......kdyz ho ale neberes, proc mu nadavas ? Delas tady ze sebe pana spravedlivyho.....
0/0
28.3.2006 17:26

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Já že mu nadávám? A kde?
0/0
28.3.2006 17:31

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Ze to je "inteligent s nadhledem, ze si nevidi do huby, ze tu bleje"......to nesvedci o tom, ze jsi zrovna na urovni......
0/0
28.3.2006 17:34

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Uznávám, že nejsem na úrovni a uznávám, že regazzi tomu vážně asi fakt rozumí. A slibuju, že už se mu nebudu smát, když bude zase někomu vnucovat voloviny  
0/0
28.3.2006 17:45

Hlína

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
0/0
28.3.2006 17:57

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Hele, ty se nesměj, stejně jsem dostal přes držku kvůli tobě - kdybys nebyl línej rozsvítit cestou pro rohlíky...
0/0
28.3.2006 18:08

Hlína

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
No jo, ale kdyz to jak jsi psal ze uz budes hodny - to byla fakt hlína
0/0
29.3.2006 8:10

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
No vidis, ale na rozdil od Tebe jsem schopny diskutovat a ne jen tupe nadavat....Zatim jsem tu od Tebe nevidel diskuzi k tematu, jen invektivy.
0/0
28.3.2006 17:14

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Ale vždyť já tupě nenadávám, já jen konstatuji, že už jsem pár tvých příspěvků přečetl a úplně mi to stačí k utvoření vlastního názoru na osobu Jan Regazzi, to je celé. Ačkoliv třeba takový nejsi, třeba to jen dobře hraješ, teď jsi mě úplně zmátl...
0/0
28.3.2006 17:27

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Hele , Pepo, zatim tady blbce ze sebe delas ty......
0/0
28.3.2006 16:54

regazzi

Re: Re: Re: A mimochodem ..
Tak bezva, tim padem muzem sviti porad. pak je cela diskuze zbytecna, ne?
0/0
28.3.2006 16:17

Hlína

Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Ano. To skutecne MUZES. Podstatne je ale ze NEMUSIS pokud jedes za roh pro 10 housek!
Nic ve zlym, clovece
0/0
28.3.2006 16:21

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
No ja nic ve zlym neberu  Pro rohliky chodim pesky, i kdyz jsem prazak jak poleno . Nicmene nejaka pravidla byt musi a argumentovat jizdou pro rohliky za roh, kdyz je rec o sviceni na vsech silnicich nejde, to se snad shodnem.......To bys pak mohl rici, ze nemusis dodrzovat rychlost, kdyz jedes jen za roh, ze se nemusis vazat, je to jen za roh, ze vlastne nemusis sledovat znacky, je to preci jen za roh......dotazeno ad absurdum, samozrejme.....
0/0
28.3.2006 16:28

Hlína

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
No, to je ale hodne ad abusrdum. Tak jinak - dodrzovat rychlost nebo pouzivat pas je neco jineho nez svitit nebo nesvitit. Neznam zemi kde by bylo povoleny jezdit bez pasu a neznam rozumnyho cloveka kterej bez nich jezdi. Znam ale dost zemi, kde se nemusi svitit celorocne. Otazka vlivu sviceni na bezpecnost ma smyls MIMO obec, ne kdyz skaces v zacpe na magistrale.
Mimochodem - celorocni sviceni bylo prvne zavedeno ve Skandinavii. Tam to je ovsem opodstatnene. U nas se tak nedomnivam.
A navic - kdyz je rec o sviceni, tak to nemusi byt na vsech silnicich. Do zakona by stacilo dopsat "mimo obec" a bylo by.
Problem je, ze opet policie CR bude strezit takovyhle "zakon", protoze je to proste jednoduche. Az zaplatis 2 litry za to zes nerozsvitil na 200 metrech od baraku tak si to povime.
0/0
28.3.2006 16:38

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
Samozrejme, tvy argumentaci rozumim......taky jsem podotkl, ze to je ad absurdum. Predpis o povinnem sviceni, stejne jako o vazani se v aute vznikl proste proto, ze se zjistilo, ze lide se neshodnou na tom, kdy uz svitit, kdy ne, jestli se dobre se vazat, nebo ne, jestli jsem vice nebo mene zodpovedny......takze je potreba se sjednotit. Zvitezila proste varianta bezpecnejsi, cili svitit. O tom, ze Polici pokutuje tzv. jednoduche veci, nepochybuju a nas....by mne to uplne stejne jako Tebe, to je fakt
0/0
28.3.2006 16:41

Hlína

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A mimochodem ..
No, to ze se lidi neshodnou, v tom s tebou souhloasim. Ale tak jak ja bych rekl, definice "obec" a "mimo obec" je dost jasna! To je stejny jako kdybys rekl "budeme jezdit vsude padesat protoze je to bezpecnejsi nez devadesat (sto tricet)". Byla by to blbost? No jasne, byla by to blbost jako poleno! Proc u rychlosti OK a u sviceni je to problem?
0/0
28.3.2006 17:46

Hlína

Jak jsem jiz zminoval ...
V kazedem pripade bych souhlasil se znenim zakona jako je napriklad v Madarsku, kde je celorocni povinne sviceni MIMO OBEC. Tim padem odpada buzerace od aktivnich policistu kdyz vyjede clovek ve vesnici na hlavni s traktorem a jede 300 metru pro brambory, nebo i napriklad sviceni behem stani na ucpane magistrale v Praze, rozsveceni u ridicu dodavek prejizdejicich v ramci zasobovani z jednoho rohu na druhy apod. V takovych pripadech je sviceni nesmysl. Protoze se domnivam, ze by zakony mely byt prvotne prospesne a nikoli nesmyslne, nesouhlasim s timto zakonem v soucasnem zneni. Jak bylo ale uvedeno, stejne mne to asi je pendrek platny.
0/0
28.3.2006 14:30

VitaminS

Tenhle je dobrej
Dobrý je ten argumnet o CO2: Brzy přestane......... . A jak to chtějí dokázat - budou připlácet všem na nový auta, při našem stáří vozového parku je to fakt vtipnej kec.
0/0
28.3.2006 10:22

YRI

0/0
28.3.2006 9:21

willy

já jsem pro celoroční svícení
to je můj názor - odpůrci nekamenujte mne.
0/0
27.3.2006 17:44

Hlína

Re: já jsem pro celoroční svícení
Mimo obec fajn. Nevim ale proc bych mel svitit kdyz vyjedu v Praze na magistralu kde jedu prumernou rychlosti 20 Km/h a jaky takovyto krok bude mit prinos k bezpecnosti.
Mimochodem, tramvaje SVITI a jejich nehodovos se SNIZILA. To ale je proto ze NESVITI VSICHNI!!! Pokud vsichni svitit budou, vyhoda tramvaji je v ... pryc. Takze PRIMA!!!
0/0
28.3.2006 14:32

regazzi

Re: Re: já jsem pro celoroční svícení
Ne. Nehodovost se snizila, protoze proste svitici objekt vidis drive.
0/0
28.3.2006 14:53

Mak1

Debilové
venku svítí sluníčko jako blázen a já bych měl svítit ? A odborníci to doporučují ? No Není ni lepšího, než když jedete proti sluníčku a proti vám jede auto se zapnutýma dálkovýma ( protože si vůbec nevšimne, že je má zapnutý ).
0/0
27.3.2006 15:13

tojsouveci

Tachografy
Už se bojím, až někoho napadne dát do os. aut tachografy a jak to zase zdůvodní "zvýšením bezpečnosti". To se zase najde přikyvovačů.
0/0
27.3.2006 11:46

bapial

Další zbytečná buzerace
Podle toho blábolu v článku vyvozuji, že díky svícení poklesne počet smrtelných nehod o 25% a počet čelních srážek poklesne o 35%.
Všimli jste si toho někdo za poslední roky na podzim při změně času z letního na zimní??
Prostě další nesmysl vnucený stádu, které tomu ještě tleská.
0/0
27.3.2006 11:15

wewerak

sviťte
Rozumnej řidič svítí celoročně bez ohledu na zákony
0/0
27.3.2006 11:09

tom

Re: sviťte
Asi tak nějak. Neříkám, že když jedu z baráku pro rohlíky, že vždycky svítím, v lé=tě to někdy člověku nepřijde, ale jakmile vyjedu ze města, tak svítím a nějakej problém s tím nemám. Snad jen když měním žárovku na levý straně. Je tam prdlá krabice od ABS, ale jednou za rok se do dá zmáknout. :-)
0/0
27.3.2006 11:15

tojsouveci

Re: sviťte
Tak to je opravdu "rozumné" když některá auta svítí a některá ne.
0/0
27.3.2006 11:35

honza_

Re: Re: sviťte
furt jsou ale bezpečnější ty auta, který svítěj
0/0
27.3.2006 13:03

regazzi

Re: Re: sviťte
Tak je snad rozumnejsi, aby svitili vsichni a byli tak lepe videt, ne? Odpadnou pak debaty, jestli v lete, kdyz je pod mrakem, svitit nebo ne, odpadnou hadky o tom, ze je lepsi svitit pri prujezdu lesem, kde ostre slunce problikava, atd, atd.....ale tyhle situace zna jen ten, kdo uz ma neco najezdeno, z tvych reakci to moc videt neni....
0/0
27.3.2006 13:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.