Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto z Nošovic - moderní Hjon dé Genus

První hyundaie začnou z Nošovické továrny vyjíždět za dva roky. Jaké bude první korejské auto vyrobené v České republice? Jak se bude jmenovat? A jak vůbec číst jméno korejské automobilky? Na autosalonu v Ženevě se představil koncept genus, který by podle některých hlasů mohl být prvním českým hyundaiem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pepin

xxx
Tak jsem vcer daval v televizi pozor a amici vyslovuji "handej"
0/0
3.4.2006 18:45

Corwin_x

...
Uz vidim ty poznamky na Hnoj Degenus ap.
0/0
3.4.2006 9:40

Klausobijec

Citróny
mají ovšem také své kouzlo, manželce jsem svého času koupil Dó ševó, což je 2CV, Němci mu říkali kačena, protože se kolébal na vysokánských hnátech. Jezdilo se s ním super po polích, měl srolovatelnou gumovou střechu a hodně vzduchu v autě. Koupil jsem jej s vylágrovaným motorem, vlastnoručně opravil a se spotřebou 5 l na 100km jezdil tenkrát (1975) bezkonkurenčně levně. S větrem v zádech udělaly ty 485 ccm i 100 km za hodinu! Od té doby vypadají dálnice ale ůplně jinak.....
0/0
31.3.2006 20:46

Klausobijec

Moje zkušenosti
Měl jsem po řadě: Praga šestiválec, r.v. 1932 s vyklápěcím oknem vpředu, tak zvaný zelená Anton, poté Škoda Populár 998ccm, r.v. 1938, byl už mnohem lepší, pak Fiat 500 Familiare, ten mi zrezavěl doslova před očima, potom Škoda Populár, německá verse Oktávky s 1100 ccm motorem r.v. 1963, problémy s převodovkou a přední osou. Následoval Fiat 850, tomu zase prasklo těsnění pod hlavou a olej tekl do chladiče...Potom Fiat 124S, italský vzor Lady, po pěti letech mu prorezavěl blatník zvíci zátky od piva, Italové zapomněli zespodu nalakovat. Následoval Ford Taunus 1600 kupé, nejhezčí auto, které jsem kdy měl, ale příležitostně jsem koupil Mercedesa 220\8, takže jsem moc nerad toho Forda prodával. Od té doby jenom Mercedesy, W123, W124, dnes W210, všechno E-240\250\270 diesly. Na těch jsem ušetřil nejvíc, auto drahé, ale nepotřebovalo skoro žádné opravy.
0/0
31.3.2006 20:31

pepin

xxx
Podle jakych kriterii se hodnoti, jestli je auto cesky nebo ne???
0/0
31.3.2006 20:13

Klausobijec

Japsové
mají sice dobré posudky od ADAC, ale kdo se s tím autem někdy otřel o patník, ten ví, že se naplatil jako mourovatý, za každou lištičku a plíšek se požadují ceny, jako by byly ze zlata. Toyota, Nissan,vyhrávají všemožné testy, rozhodující je ale reálná prodejní cena po zhruba 100.000 km a pěti letech, kdy začnou být některé agregáty opotřebené. Vyhlídka na nutné opravy stlačuje jejich ceny do sklepa. Kdo se nechce naparovat, ale jezdit, ten udělal se Škodovkou dobrou zkušenost! (Samozřejmě od Oktávky a Fábie, s Favoritem ještě byly potíže, Felča byla už milé autíčko!)
0/0
31.3.2006 20:13

pepin

Re: Japsové
Slovni uloha:
Ja mam 4 roky starou hondu a moje manzelka 5 let starou fabiu. Ja mam najetych 300.000 km a zena 70.000. Oba jsme pred nedavnem menili prave predni lozisko. manzelka za cca 2000Kc a ja za cca 3000Kc.
Ktere auto je kvalitnejsi???
0/0
31.3.2006 20:19

Klausobijec

Re: Re: Japsové
To ložisko stálo přibližně stejně, rozdíl ceny opravy je v cenách za hodinu u značkových opraven. To japonské ložisko bylo možná z lepšího materálu, to nové bude asi české. Jinak je ovšem jasné, že u pidiaut, jako Fabia jsou díly dimensované na kratší životnost, než u aut, u kterých se počítá s profesionálním nasazením. Ta Honda asi nebyla z těch nejlevnějších modelů......
0/0
31.3.2006 21:03

Klausobijec

Spolehlivost
Mimochodem, můj Medvěd 240D měl za 13 roků najeto 398 tisíc km když jsem ho prodal Afgánům do Kábulu, měl až na druhý výfuk a třetí alternátor Bosch vše původní, jeho následovník, 250D kombi měl teprve 360 tisíc a 12 roků, když si ho odvezli do Prištiny. Ten měl také teprve druhý výfuk a druhý alternátor, nové brzdové kotouče vpředu, jinak vše ještě z fabriky! Můj dnešní má ještě vše originál z výroby před 5 lety a má už také 160 t.km! Je to E270CDI s 170 PS. Samozřejmě nepočítám brzdové destičky a žárovky!
0/0
31.3.2006 22:59

pepin

Re: Re: Re: Japsové
Jedna se o hondu civic v nejlevnejsim provedeni za cca 400 kkc
0/0
1.4.2006 1:59

von kleist

Re: Re: Re: Re: Japsové
Pokud to bylo normalizovane lozisko, tak tam teoreticky mohli dat cosi vyrobene treba v Turecku - tim nechci vubec rici, ze tam dali nutne nejaky smejd, ale ze nemuselo jit nutne o origo ND, tudiz cena mohla byt jinde...
0/0
3.4.2006 10:09

Mirek od lesa

Re: Re: Re: Re: Japsové

Civic určitě nepatří k pidiautům, byl to pro Hondu jeden z těch modelů, s kterými udělali obrat.

V Čechách by konkuroval s Oktávií, v Německu s Golfem.

0/0
11.4.2006 20:29

Klausobijec

Jihoevropská auta
Pokud bychom chtěli srovnávat českou produkci s jižní Evropou, moc konkurence tam nenajdeme. Španělský Seat, sestra škodovky, je vytrvale v krizi. Renault trpí už mnoho let na korozi a odfláknutou montáž. Peugeot je na tom o poznání lépe, ale také nic moc. Italové a jejich Fiat, k tomu patří i Lancia a celá řada dalších značek, které se u Fiata vyrábí, tvoří spíše klasický průměr mezi levnějšími výrobky. Musí sice často do dílny, náhradní díly jsou ale za rozumnou cenu. U Francouzů jsou ty ceny nerozumné. Rumunská auta Škodu také neohrozí, i když jejich ceny jsou v tvrdé konkurenci. Turecké Renaulty poznáte podle nápisů pod kapotou, nemtudom! Asi bych k nim také nepojal moc důvěry.
0/0
31.3.2006 20:06

sandy

škudka
Pořád nechápu proč se tak drží ceny ojetých octavii hlavně nafty, čím to asi bude???
0/0
31.3.2006 19:58

Klausobijec

Hyundai-Kia
Za prvé- Škodovka je skutečně české auto, vyrobené českými inženýry. Volkswagen je jenom brzdí, aby mu nelezli moc do zelí a neohrožovali Pasáty a jiné zdroje příjmů. Pokud jde o Genius čili Śení, jak se to na západě vyslovuje, je to elegance lokomotivy, mrňavá okénka na hrozně těžce působících velkoplochých plecháčích. Tento výraz byl běžný ve spojení s Oplem už v sedmdesátých letech (Kadett). A ještě k nečeským autům: i VW Polo jezdil léta s českými převodovkami ze Strakonic. Na mém pyžamu, které jsem dostal darem k narozeninám od mé jihočeské přítelkyně, stojí Schiesser, Made in Germany. Byl jsem ujištěn, že bylo dárkyní vlastnoručně vyrobeno v Jižních Čechách (nechci, aby z toho měla průser). Tak prosím, trochu více sebevědomí!!!
0/0
31.3.2006 19:45

mirek

Re: Hyundai-Kia
To je naprostá lež většinu vývoje a design dělají němci a na českém vývoji inženýří jen překreslují.Na českém vývoji se dělal motor 1,2 HTP a jak to dopadlo.Na tom autě není jediný český nápad všechno nekompromisně diktují němci.Proto ty auta taky tak hrozně vypadají.Snad s vyjímkou nové ochcávie ta je celkem k světu,ale nezapře se u ní německy tvrdý toporný design.
0/0
31.3.2006 21:28

thx

Re: Re: Hyundai-Kia
a co rika tvuj psychiatr ?
0/0
1.4.2006 3:24

Jinous

Re: Hyundai-Kia

Hahaha, Octávka je asi tak česká jak Audi maďarské. Co je ueberhaut noch české ????

0/0
20.12.2006 18:17

Spionator

ČESKÉ AUTO ?
Proč se furt všude píše o českých autech? NEEXISTUJE ŽÁDNÉ ČESKÉ AUTO. ČESKÉ AUTO JE MÝTUS. Třeba toková Škoda (Simply never)- co je na tom autě kur*a českého ? Práce? To jako to montování? Můžeme si být jisti, že v žádné tzv." české automobilce" nenajdeme pracviště vývoj, VŠECHNO JSOU TO JENOM MONTOVNY! Montovat umí každý debil, na to stačí zvláštní škola + do každé montovny pár debilů ze základní školou (mistři).
0/0
31.3.2006 19:28

Atomas

Re: ČESKÉ AUTO ?
A česana není vývoj?
0/0
31.3.2006 19:30

Kotelna

Re: Re: ČESKÉ AUTO ?
... je to vyvoj - ale ve skutecnosti je to integrace VW dilu do Skodovky ... sami nic noveho vyvijet nemuzou, jenom behaj dulezute v kravatach a tvarej se jak mistri sveta ...
0/0
31.3.2006 23:29

Jezevcik

Re: ČESKÉ AUTO ?
zvlastni ze muj spoluzak z CVUT FSI dela v cesku na vyvoji skodovek... Asi mu budu muset rici, ze neexistuje...
0/0
31.3.2006 19:40

JiF

Re: ČESKÉ AUTO ?
Aha, takze az se priste budu na chvilku motat u vyvojaru a designeru v Boleslavi, tak jim reknu, ze sou virtualni nebo vymysleni. To pojdou smichy. :-)
0/0
31.3.2006 22:36

škodovák

Re: ČESKÉ AUTO ?
TaK  DEBIL , JSI PŘEVÁŽNĚ TY.
Proč , jsi se nebyl podívat na dnu otevřených dveří????Dostal by jsi se i do Česany vývojového centra škodovky.Po vstupu VW do škodovky , bylo navíc postaveno , nové vývojové centrum u Mladé Boleslavi , hned za Česanou.Proč myslíš , že škodovky zaměstnává přes dvacet tisíc přímých zaměstnaců?? Když na výrobu , montovnu , jak tvrdíš ty by stačilo círka pět tisíc lidí?????Nemá cenu se bavit s hlupákem , jako jsi ty , protože by to nemělo smysl .Říká ti něco pilotní hala???Nová modelárna???Nová nářaďovna???Asi nic ....Hlupák zůstane jen , hlupákem...
0/0
1.4.2006 10:52

jarda

Američané
Američané nevyslovují Hjundej ale Handej. Zase nejaky odbornik  z idnes nevi o cem mluvi.
0/0
31.3.2006 18:43

kotelna

Hnoj
... zrejme to byly plany pro Slovensko a Rakousko "Hnoj de Genus" (pozn:Hnoj=hnuj a Genuss=pozitek)...
0/0
31.3.2006 16:41

amazoom

Pro Mirka
Nechci ti brát iluze - taky nemám rád němce - ale jediné co drží tvé francouze nad vodou je to, že prodávají dieselové motory a ten systém na který si stěžuješ (BOSCH) je jedinej na světě, kterej dělá z dieselu použitelnej motor pro normalni ježdění, jinak by to byl traktor. Co se týče tebou opěvovaného vzduchového pérování, tak máš pravdu že to bylo fakt něco, ale v roce 1956, když udělali DS a ne dnes.
0/0
31.3.2006 15:04

mirek

Re: Pro Mirka
Já mám 4 citroena a vím o čem hydropneumatické pérování je začínal jsem BX a pořád je to nejpohopdlnější svezení.Co se týče HDI,tak vlastní koncepci připravil vývoj v PSA a bosh spolupracoval na bázi elektroniky a dodává momentálně počítače a vstřiky,ale poruchovost německých komponentů je veliká tak jen vím,že PSA řeší výrobu s LUCASEM.
0/0
31.3.2006 17:35

brco

Pro Míru
Co to tady plácáš o spolehlivosti. Nejkvalitnější auta dělá suveréně Toyota. A to bez diskuze.Francouzové dělají jenom lidové auta, jinak ta jejich C5 nepo Paugot 607 je dobrá tak leda aby hráli ve Fr. filmu
0/0
31.3.2006 13:21

Andee

Re: Pro Míru
A jak víš, že dělá nejkvalitnější auta Toyota? Podle TUV - nenech se vysmát...
0/0
31.3.2006 13:30

mirek

Re: Pro Míru
Ano v tom plně souhlasím japonci jsou spolehlivostí někde jinde .
0/0
31.3.2006 13:42

Hanz

Re: Re: Pro Míru
Když auto tak jedině BMW nebo MERCEDES. Japonce, frantíky si strčte do P/R*D-E*L-E.
0/0
31.3.2006 19:28

mirek

Re: Re: Re: Pro Míru
Pořád nechápu,jak se němcům podařilo vytvořit mýtus,že jsou francouzský auta nespolehlivý .Jsou renaulti hlavně laguna ale peugeot a citroen jsou spolehlivější než výrobky od VW.A hlavně jsou to krásný pohodlný auta a né žebřiňáky
0/0
31.3.2006 21:34

sebe

Re: Pro Míru
Zcela s Vámi souhlasím. Nejlepší je Toyota. A nejen podle TÜV. Corolla šla do světa po j letech a měla naběháno 185000 km. Údržba pouze výměna olejů, filtrů, brzdových destiček a gum. Teď mám Carinu 2,0, má už naběháno 240.000 (benzin) a jsem bez problémů. Oba vozy jsou z Japonska. Nové vozy dělané v Evropě už prý nejsou tak precizní z důvodu evropského přístupu k jejich kvalitě. ISO podobné evropské normy jsou o řád níž, než japonské předpisy kvality.
0/0
31.3.2006 23:00

sts

Re: Re: Pro Míru
ISO neni predpis kvality, de facto to nema s kvalitou samotnyho vyrobku nic spolecnyho.
0/0
1.4.2006 18:19

Auditor

Re: Re: Re: Pro Míru
Tak co to je?
0/0
3.4.2006 10:28

rosco

Re: Re: Re: Re: Pro Míru

Ty jako auditor to nevíš??Vždyť  v každé  STS vědí ,že ISO nemá nic společného s jejich kvalitou. 

0/0
5.4.2006 9:21

mirek

auta
Jen mohu konstatovat to,že koncert VW včetně poboček neumí vyrábět kvalitní auta.Ale má perfektní managment,který dokáže prodat předražená a ošklivá auta.Dokáže všem namluvit,že zrovna jen VW vyrábí to jejkvalitnější,nejhezčí a nejspolehlivější na světě.Je to dost velké umění,ale vychází to.
0/0
31.3.2006 13:17

Petr

Re: auta
Líbí se ti Renault Thalia?
0/0
31.3.2006 13:26

mirek

Re: Re: auta
Ne je to hnusný auto renault neberu to je jiná kapitola.
0/0
31.3.2006 13:43

Hanz

Re: Re: Re: auta
Citroën si koupí jen vožralej francouzskej sedlák. Ve francii je jednička renault, dvojka je peugeot a citroën je bezmocně poslední a prodá se ho nejmíň. Já frantíky nemusím, já rád němce ( BMW - MERCEDES ). Ale machrovat s citroënem, to se musím smát.
0/0
31.3.2006 19:26

mirek

Re: Re: Re: Re: auta
Tak nevím jaké máš zkušenosti ale já jsem ve francii tak 1-2x za dva měsíce.Renault je normální spotřební auto a marně se snaži dostat do luxiüsního segmentu.PSA vyrábí auta jak pro střední třídu,ale navíc si drží segment luxusních aut-Peugeot 607 nebo C5 eventuelně přicházející C6.Za druhé já nemám auto na machrování ale na ježdění.Vzhledem k počtu najetých kilometrů bych do německýho kostitřasu nevlezl.Jen si myslím,že na machrování jsou právě tebou uváděný auta-mercedes a BMW.Ale jsou pouze na machrování .Co se týče jízdních vlastností,tak jsou neuspokojivé.Já sázím na pohodlí a spolehlivost a to mi německý výrobky nemůžou zaručit a zajistit.
0/0
3.4.2006 12:08

kooko

Re: Re: Re: Re: Re: auta

HA HA HA, ok tak od ted maji BMW neuspokojive jizdni vlastnosti, nenech se vysmat trapaku

0/0
21.9.2006 15:05

thx

Re: auta
a co rika tvuj psychiatr ?
0/0
1.4.2006 3:27

jura-jx2

škoda Míro, že musim končit.
Užívej si citróna, ale bacha, francouzský auta jsou jedny  z nejmíň spolehlivých.
0/0
31.3.2006 12:59

mirek

Re: škoda Míro, že musim končit.
To jen lživá reklama podívej se na TUV a tam uvidíš jak jsou na tom škodovky a německý auta a pokud pomineš renault,který se drží na chvostě tak citroen např xantia nebo C5 jsou ve spolehlivosti o dost lepší než němci.
0/0
31.3.2006 13:02

Andee

Re: Re: škoda Míro, že musim končit.
TUV je tu prezentováno jako bible spolehlivosti, ale přitom je to statistika dost o ničem. Nevypovídá nic o majiteli - Jak se k autu chová? Jezdí pravidelně na servis? Byl v servisu týden před technickou? Má najeto 10 nebo 100 tisíc ročně? Používá auto v horách? U moře? Jezdí denně po polňačce 10 km tam a zpátky? Prostě je milión aspektů, který TUV nikdy nezohlední a třeba italský a francouzský auta si spíš kupujou mladší lidi, který maj statisticky horší přístup k pravidelnému servisu atdatd... prostě TUV je jedna z mnoha nepřesných statistik.
0/0
31.3.2006 13:29

Re: škoda Míro, že musim končit.
Pozor, ty nemecke statistiky nejsou o spolehlivosti vozu, ale o cetnosti zavad zjistenych v nemeckych STK ... spatne nastavena svetla, rucni brzda, opotrebene gumicky stiracu, nesvitici zarovky ...
0/0
31.3.2006 13:04

mirek

Re: Re: škoda Míro, že musim končit.
Přečti si to pozorně je to o výskytu vážných závad a to gumičky rozhodně nejsou
0/0
31.3.2006 13:05

mirek

Re: škoda Míro, že musim končit.
Než jsem si koupil C5 tak jsem si zjišťoval závady a slabá místa a je to paradox největší problémy v prvním roce počítače Siemens a elektroinstalace siemens.Co vím od peugeotů,tak tam je největší zdroj poruch počítač Bosh a německý komponenty od Bosh eventuelně německý konektory,které netěsní.
0/0
31.3.2006 13:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.