Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Melkus: Supersport z NDR má motor z wartburgu

Když se řekne auto z NDR, každý si vybaví trabant a wartburg - legendy východoevropských silnic. Málokdo už ale ví, že ve východním Německu se zrodil i jeden čistokrevný sporťák. Pod jeho kapotou burácel samozřejmě dvoutakt. Nyní se navíc dočká znovuzrození.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

theedge

burácel

Hehe ... me se libi veta  -> pod kapotou buracel dvoutakt ;-D

0/0
11.4.2006 20:32

demik

Re: burácel

no, kdyz ma pomer k ctyrtaktu 1,6:1... a kdyz je vyborne serizeny, tak proc ne...(Y)

0/0
11.4.2006 22:18

MaTa

Re: burácel

Viděl jsi ostrej motor do Trabanta? Ladil se přes 40 kobyl z objemu 600ccm! Přičti nízké setrvačné hmoty a slibuju Ti, že to ze čtyřtaktu budeš dolovat turbem. A tohle jsi měl za roční výplatu. Dnešní soutěžák stojí okolo 6mil.

0/0
12.4.2006 21:38

Spit_MkI

Re: Re: burácel

to teda, i kdyz ten motor neburaci, spis pekelne jeci v pekelnych otackach. ovsem vykon ma, vzdyt taky ve sve tride v rallye davali trabanty bavoraky R^

0/0
12.4.2006 21:58

rudastraka

Re: Re: burácel

to mi nepripada jako zadnej zazrak. to je 80 koni ze stodvacitky. to verim ze to z ni taky dostali kdyz si s tim nekdo pohral

0/0
13.4.2006 13:36

Falcon

Re: Re: Re: burácel

0/0
19.10.2007 11:56

Mirek od lesa

Smrdˇoch

Je mi líto, dvoutakt byl museální technologie už kolem ruské invaze do Čech, pokud musím jet za Trabíkem, nadejchám se toho spáleného oleje až až, skoro jako Marlboro!

České Škodovky s pohonem na zadní osu se vyrábět nesměly, Brežněv to zakázal, a ty 100 a 110 trhaly rekordy pouze v životnosti, po  50 tisících kilometrech zralé na výbrus a generálku. Západní vozy jako třeba VW už tehdy vydržely hodně přes 100 tisíc km.

0/0
11.4.2006 20:09

von Kleist

Re: Smrdˇoch

Na dvoutaktu zas tak moc muzealniho neni, jen se clovek nesmi pri srovnavani zastavit u 60 let staryho motoru. S dvoutaktem se da udelat dost veci, aby nesmrdel... seriove ma maly dvoutaktni motor napr. aprilia sr50 - s tak dobrymi emisemi, ze se to smi prodavat i ve Svycarsku (samozrejme je to motor ponekud jinak reseny - napr. ma primy vstrik paliva (bez oleje) do valce). Proste kdyz se to trochu vyslechti da se zit i s dojtaktem...

0/0
11.4.2006 22:36

Apr

Re: Re: Smrdˇoch

A jak jsou ty Aprillie rychlý... měl jsem jí půjčenou na dovolený, pitomá 50ccm a i při dvou lidech se z ní dalo kilo vymáčknout... !

0/0
12.4.2006 10:23

von Kleist

Re: Smrdˇoch

A ty skodovky jsi mel na mysli s pohonem na predni napravu, ne? Se zadnim pohonem je jich udelalo dost :o). Nikdo to ani moc nezakazal, ale nebyly prasule na to rozjet uplne jina auta v serii, to se povedlo az u favoritu.

0/0
11.4.2006 22:39

Falcon

Re: Smrdˇoch

To je blbost. Sedany 100/110 najezdily bez generálky 100k km bez větších problémů, životnost na téhle hranici měly akorát 110R, u kterých to ale způsoboval styl jízdy (motory běžely permanentně kolem 5500ot/min. - krásně a snadno to tam táhne).

0/0
19.10.2007 11:53

milejzlatej

Pěkná kára

Tyjo, já na něj úplně zapomněl. Přitom tady v Mostě jezdil na závodech. Moc pěkný auto na svoji dobu. Myslím, že ještě dneska se za ním čék na ulici ohlédne. :-)

0/0
11.4.2006 18:59

Mereja

Škoda těch promarněných šancí

Škoda těch promarněných šancí lidí od nás z východní říše bolševika. Kdyby ten hnusnej komunismus nikdy nebyl.

0/0
11.4.2006 16:50

jirka

že by ferrari

No vypadá to trošku jak Dino ne?!;-D

0/0
11.4.2006 15:23

Pavel

Hmmmm, komousi

a ze naprosto nehorazne ukradli design Porsche 904 GTS to je v poradku....

0/0
11.4.2006 14:24

chroustík

Re: Hmmmm, komousi

No, to ukradl tedy Melkus, protože ty auťáky tenkrát dělal "na koleně". Stejně jako prototyp z ÚVMV u nás Škoda 1100 GT z roku 1970.

0/0
11.4.2006 15:41

killy

Ten typ z ÚVMV se ale pak vyráběl ve velkých sériích...

....jako žlutý autíčko na setrvačník pro děti........

0/0
11.4.2006 20:12

MaTa

Re: Ten typ z ÚVMV se ale pak vyráběl ve velkých sériích...

Omyl, to byl Melkus, měl jsem ho. Karosérii jsem pak dlouho používal na autodráze.

0/0
12.4.2006 21:25

JiF

Re: Re: Ten typ z ÚVMV se ale pak vyráběl ve velkých sériích...

Ty taky? :-D:-D

0/0
13.4.2006 22:14

Falcon

Re: Hmmmm, komousi

Ukradl je trochu silný slovo :-) Prostě to byl design přelomu 60-70.let, podobné rysy měla Bizzariniho Ferrari 250GT, Zagato Aston Martin DB4, Jaguar Type E... říká se tomu evropská škola :-) ÚVMV 1100GT byl spíš podle "Coke-bottle" americké školy, vypadal spíš jako Corvette C3 :-)

0/0
19.10.2007 12:00

mp3doauta

FM transmitter

Kzetový adaptér/FM transmitter, který vám umožní poslouchat vaší hudbu z mp3 nebo CD

přehrávače v autorádiu. www.mp3doauta.host.sk

0/0
11.4.2006 14:15

Jimmi

Jestli byly podvozek i motor...

...převzaté ze starého warťase, pak asi musela zatáčet zadní náprava (podobně jako u vysokozdvižných vozíků desta), protože jinak si nedovedu u těchto podvozkových skupin představit pohon na zadní kola ;-)

Jinak design je plně na úrovni doby a silně nad úrovní tehdejší východoněmecké techniky. Určitě to je "čistší" než o něco pozdější prototyp od škodovky.

Východní Němci měli za totáče v něčem více volnosti než my. V omezené míře tam existovalo soukromé podnikání i na překvapivě vysoké úrovni, viděl jsem kdysi na vlastní oči 8-o

0/0
11.4.2006 10:25

satanachist

Re: Jestli byly podvozek i motor...

Ještě více fungovalo soukromé podnikání v Maďarsku. Jej, když si vzpomenu jak jsme tam jezdili začátkem 80-ých let nakupovat.... Byl jsem v jiném světě - kazeta Sony C-90 volně v prodeji v přepočtu 50,-Kčs (u nás 105,- a pod pultem), potištěná metalová trika 80,- Kčs (u nás vůbec), všude zeleniny a ovoce kolik kdo chtěl. Tady pouze kolem vánoc atd....

0/0
11.4.2006 15:01

Falcon

Re: Jestli byly podvozek i motor...

Jo, o tom jsem taky slyšel. Máma mi vyprávěla, že kdykoli se tam dostala, zašla do malého pekařství, které vždycky měli takové útulné, s pěkným sortimentem - prostě živnost.

0/0
19.10.2007 12:01

pinguinone

... pane redaktore...

Přepracovaný dvoutaktní tříválec o obsahu 992 ccm díky jinému karburátoru, změněnému výfukovému systému a pětistupňové převodovce dosáhl na výkon 52 kilowattů

0/0
11.4.2006 10:00

Andee

Re: ... pane redaktore...

Taky jsem si říkal, co má pětistupňová převodovka společného s výkonem ;-D

0/0
12.4.2006 10:28

Martin

To je prda

To je prda ta rovná podlaha co? A ta zadní haupna kryjící velké nic. Pamatuju si, že jako kluk sem to viděl zaparkovaný v kempu kde sme byli na dovolený. Byl sem z toho celej poprděnej, a po..ral sem se ve chvíli, kdy sem si přečet že to je Wartburg. Je to víc jak 20 let, ale furt si to pamatuju, vypadal přesně takhle.R^

0/0
11.4.2006 8:47

pommpo

Na tu dobu perfektní.

[>-] Když vezmete v potaz dobu v které to auto vzniklo a co u nás jezdilo, tak je to perfektní. Obráceně to má ale blíže k prototypu než k sériové výrobě a kdo viděl katalog prototypů tehdy ještě čs. automobilky ŠKODA, které se bohužel do sériovky díky produkci RVHP nikdy nedostaly, tak myslím nevěřícně zíral - nádherná auta. [>-]

0/0
11.4.2006 8:00

kluboš

Re: Na tu dobu perfektní.

Kolik značek ve stejné době na západě na které si dneska nikdo ani nevzpomene skončilo výrobou a prodejem mnohem méně kusů. Byly to ale zlaté časy, kdy to mohlo zkusit mnohem více nadšenců, aniž by za nimi stál velký koncern.

0/0
11.4.2006 8:20

pommpo

Re: Re: Na tu dobu perfektní.

Máš pravdu.

0/0
11.4.2006 9:37

pidapida

supersport?

no asi byste meli zmenit nadpis, kategorie supersportu ma radove vetsi vykon...

ale jinak je to celkem pekny auto

0/0
11.4.2006 7:55

MaTa

Re: supersport?

Už terminus supersport je blbost. Za tímhle se dnes skrývá snobárna a milióny, žádný závoďáky. Tehdy bylo tohle opravdu závodní nářadí.

0/0
12.4.2006 21:28

Falcon

Re: Re: supersport?

Souhlas. Termín "supersport" se v mojí hlavě neslučuje s čalouněním alcantarou, obložením dřevem, x-zónovou klimatizací a elektrickým nastavením všeho možného.

0/0
19.10.2007 12:05

Sordid

Super kšeft.

No ty vado. To bych chtěl taky, najít v garáži po taťkovi pár náhradních dílů, smontovat je dohromady a trhnout na tom pětačtyřicet euroklacků.

0/0
11.4.2006 6:02

MaTa

Re: Super kšeft.

To taky můžeš, ale nejdřív zacvakneš homologaci. Pak už ten čistej zisk nebude tak úžasnej.

0/0
12.4.2006 21:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.