- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Taky už máme auto pouze s ozdobným nárazníkem, ale co můžeme dělat, když většina populace jsou primitivové, kteří slyší na reklamní heslo 'nárazník v barvě karosérie'. Já bych chtěl ocelový nárazník s masivní gumou v jakékoliv barvě. Nakonec i statistika hospodářství v novinách se tomu přizpůsobuje a vykazuje prodej a servis aut jako jednu kolonku. Ovšem první výdaje jsou pozitivní (inovace) druhé ztrátové.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
Vůbec nechápu, kde berou ty ceny. Mě kompletně celý nárazník (výztuha, držáky, krycí plast) vyšel na 150,-Kč. Pravda, mám Š120L ... proto bych jiný auto nechtěl
Neni se cemu divit, kdyz se tady vyrabi auta z alobalu :) Americani vedi, proc maji sve sedmi- (nebo peti-; podle doby) milove narazniky...
Moje stará má taky pěkný nárazniky,ale že by mě chránily proti nárazu tak to zas NÉÉÉÉÉ.Naráží mě totiž dost často
hele tak to sme na tom stejně, tak co je zkusit pustit proti sobě hezky nárazník na nárazník
Redaktorovi asi nikdo neřekl, že auta se dnes navrhují i s ohledem na možné ohrožení chodců při kolizi. Typická populárně-naučná hloupost
S redaktorem se nemohu znalostmi poměřovat, on ví všechno, já jsem v oboru motorových vozidel jen soudním znalcem
ty seš hlavně velkej trouba ty znalče !!!
a proc by to proboha delaly? Auti si clovek koupit muze, ale nahradni dili uz musi....
ach ten cestin :-( samozrejmne tam ma byt mekke i :-( stydim se...
http://www.macrodynamix.com/zderzak.htm, proměna lineární kinetické energie na rotační kinetickou až to bude v škodovce tak to bude super
vidím v tom, aby se sjednotily normy pro všechny výrobce. Tzn. nárazníky u všech vozů ve stejné výšce, změnit konstrukci závěsného zařízení (koule) tak, aby bylo vedeno pod nárazníkem někam dovnitř. Dále bych byl pro to, aby se nárazníky dělali s dvojitou konstrukcí: uvnitř pevná část pro tlumení nárazů a okolo měkká pro chodce. Materiál vnější části z nějakého odolného nebarveného plastu - pak nebudu mít psychycký problém s drobnými odřeninami, které mi nějaký chachar udělá na parkovišti. To samé by mělo platit pro boční lišty - u všech aut ve stajné výšce, přesně podle nárazníků. Auto je přece od toho, aby sloužilo (přinášelo užitek) a mělo by být přispůsobeno běžnému používání :-)
Zajímavá myšlenka, jenom si představuji terénní auto - tím nemyslím naleštěné miláčky zbohatlíků, ale kupříkladu Land Rover Defender, který používá třeba lesní správa, na lesní cestě s nízoučkým nárazníkem jak u osobáku. Tam by se to pěkně hodilo.
Uznávám, že koule na zadním nárazníku může být problémem, ale nemít ji náhodou nasazenou, tak mi před dvěma lety jedna "řidička" rozmátila zadek u felicie. Najížděl jsem přes Zbraslav na Strakonickou, je tam stopka, zastavil jsem a hned potom rána, madam s BMW 7 do mě najela a ještě se rozčilovala, jak to, že jsem zastavil.
mam na voze stare poctive chromy,jednou se o me z boku otrela felicie tak ze se mi cele auto fest rozhoupalo,vylezu ven a shledavam ze na voze neni ani miniaturni skrabanecek a to ani na tom tvrdem chromu,felina mela na boku paradni ryhu od svetel ke svetlum a celkem hlubokou.Smal sem se az sem se za bricho popadal :) jednou sem s tim neco lehounce natuk,ohly se je drzaky,ty sem vyklepal zpatky a ok.Neni nad chrom.