Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Rakousku od května na zkoušku 160 km/h

Od úterý 2. května bude na dvanáctikilometrovém úseku dálnice A10 mezi Spittalem a Paternionem v jihorakouské spolkové zemi Korutany za ideálních podmínek povolena maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Agent

Gorbachova

A je to politika Gorbachova nebo Gorbačova ? ;-D

0/0
2.5.2006 9:17

mtnlion81

Benzin v USA, Spotreba americkych aut.

V roce 2003 cena

stoupla behem mesice z $1.5 na $1.8 za galon=3.78litru. SUvcka a trucky delaji 18-20 mil na galon = 12-14 l/100Km. . Starsi modely trucku udelaji

nejakych 11-13 mil na galon 21.5-18l/Km. Auta na kera jsme zvykli umi neakych 35mil na galon=6.7l/100Km. Vysoko v horach

e to vetsinou resi pres ctyrkolky - Subaru. Ty umi 28mil na

galon=8.5l/100Km

0/0
2.5.2006 5:43

Andee

Re: Benzin v USA, Spotreba americkych aut.

A jaká je pointa tvého příspěvku? 8-o

0/0
2.5.2006 9:05

juleg

Re: Benzin v USA, Spotreba americkych aut.

u nas novy nakladaky 28l-40l/100km, a starsi okolo 50 litru na100km

0/0
2.5.2006 23:20

bacil2

3 pruhy

cele je to o tom ze treba mat 3 pruhy a to na slovensku nie je nikde a neviem c v cechach je  nejaky usek kde su 3 pruhy

pravy pruh kamiony , v strednom pruhu jazda do 130 a v lavom pruhu kludne aj 160

0/0
2.5.2006 2:28

ffgg

Na dalnici pomalu je nebezpecne!

Ja kdyz delam trasu 4 az 8 hodin a to hlavne po dalnici tak jet na bavoraku 130 je o drzku! Jsem tak tim nicnedelanim unavanej, ze usinam. Proto jezdim aspon tech 160 - 180! Chcete abych s mym bavorakem usnul do vasi skodovky jenom proto, ze vy vyssi rychlost nezvladate??? Proc sakra nam zase v necem branite???

0/0
2.5.2006 0:51

ffgg

Re: Na dalnici pomalu je nebezpecne!

Jestli vznikne nejaka liga za neomezenou rychlost na dalnici, tak ji budu podporovat vsema 10!!A jeste bych zavedl psychotesty, ze nezkuseni ridici na dalnici nesmi!!

0/0
2.5.2006 0:52

elkezd

Re: Re: Na dalnici pomalu je nebezpecne!

... A TI SES PRVNIRv

0/0
2.5.2006 7:34

prg3

Re: Re: Re: Na dalnici pomalu je nebezpecne!

tak sed na prdeli doma debile

0/0
22.8.2006 17:30

Jahod

Re: Re: Na dalnici pomalu je nebezpecne!

Psychotest může ukázat nezralost,  ale zkušenost řidiče velmi velmi těžko.

Kde se pak stanou zkušenými řidiči, když nesmí na dálnici? Školeními nebo snad na dopravních hřištích? Bylo by taky možné dát na vjezdy na dálnice trenažéry a kdo neudělá test složité situace nesmí na dálnici.

Jezdit na silnici a na dálnici je diametrálně odlišné, takže bez zkušenosti na dálnici to nejde. Myslet a pak psát, to by byla věc. Co takhle test na přístup k Inetu?

0/0
11.7.2006 11:32

JerJer

Re: Na dalnici pomalu je nebezpecne!

No tak v tom případě ti lze doporučit jen abys jezdil po okreskách 50 a zajisté se nebudeš nudit :-P furt samá díra, takže budeš mít o zábavu postaráno :-D

0/0
2.5.2006 8:33

Andee

Re: Na dalnici pomalu je nebezpecne!

Na to nemusíš mít BMW, taky při nižších ryclostech usínám... ale na druhou stranu si nemyslím, že 180 je bezpečnějších. Jednak to chce hodně soustředění a i od přírody rychlý reakce. Ale ani to nemusí stačit, je prokázáno, že ve 180kmh je šance, že zemřeš při střetu se zvířetem, víc než trojnásobná než kdybys jel 130kmh...

0/0
2.5.2006 9:11

Isbjoerna

Re: Re: že zemřeš při střetu se zvířetem

Na ja, jezek neni medved.;-)

0/0
11.7.2006 12:16

John

Re: Na dalnici pomalu je nebezpecne!

Tak debilni nazor uz jsem dlouho necetl. Ve Svedsku a Norsku je na dalnici povolena snad jenom stovka a myslis, ze tam nekdo usina za volantem? Mozna te prekvapim, ale vetsina to dodrzuje... Cim to asi je? Nejsou tam neohleduplni ridici jako jsi ty!!

0/0
2.5.2006 9:39

Isbjoerna

Re: Re: Na dalnici pomalu je nebezpecne!

Samozrejme, ze on neusina pri pomale jizde, on jen potrebuje postavit sve sebevedomi, a proto sem pise takove nesmysly.;-)

0/0
11.7.2006 12:19

praptak

Re: Na dalnici pomalu je nebezpecne!

Toto není argument, slušní lidé se snaží maximální rychlost dodržovat nezávisle na tom, jak mají silné auto.

0/0
2.5.2006 10:13

demon3

Re: Re: Na dalnici pomalu je nebezpecne!

Jo jo, "snaží", ale moc mi to nejde! :-P

0/0
2.5.2006 13:45

Obcasnykomentator

Re: Na dalnici pomalu je nebezpecne!

Spíš bych chtěl zažívat na silnici řidiče, kteří neusínají - bez ohledu na svou aktuální rychlost.

0/0
2.5.2006 10:49

vodic

Re: Na dalnici pomalu je nebezpecne!

V tom pripade nemas za volantem co delat, kdyz se nejses schopny udrzet pri smyslech. V zivote jsem nemel problem s usinanim a to ani v pripade, ze jsem jel celou noc, i kdyz jsem pred tim nespal. Pokud se clovek neumi ovladat, tak se musi bud poradne vyspat nebo nelezt za volant.

0/0
2.5.2006 10:51

Jahod

Re: Na dalnici pomalu je nebezpecne!

Ty mi zase bráníš svým frajerstvím v žití. To že jedu 130 není proto, že bych nezvládal 200, ale nechce se mi riskovat s těma co jezdí "na bavoráku".  Nikdo ti v ničem nebrání, ale jednou je to zákon a ten musí dodržovat i řidiči BMW, pokud to neumíš máš pech. A když se nudíš, kup si na cesty medvídka mývala.

0/0
11.7.2006 11:36

los-cabanos

ja

stejne vic jak 150-160 nejedu i kdyz mi to jede kolem 200 tak  na vic si netroufam primlouval bych se tak za 140-150 jako max. a minimalni 80-90

0/0
2.5.2006 0:34

los-cabanos

Re: ja

jezdim casto do italie a tam jen malokdo jede 140 a nekde ze bych videl nejaky bouracky nemuzu rict je teda pravda tak kvalitni dalnice jak italove ma malokdo

0/0
2.5.2006 0:37

kup

blbost

no, to je trochu magorovina, ansto Rakusaci zapomneli na to, ze spravne ridit umi cca 15 procent lidi a zbytek je hejno nebezpecnych telat

0/0
2.5.2006 0:14

TomášM

Nejlepší je "kladenská"

po půlnoci. Pravej pruh 160 (povolená 70), levej nevim, protože mi to tolik nejede. :-D;-P;-D:-)

0/0
1.5.2006 23:33

liberecak

Re: Nejlepší je "kladenská"

R^R^

0/0
1.5.2006 23:49

emyl

Dobry napad

Chvalim rakusany, bravo! Osobne taktez zastavam nazor, ze s nekterymi auty je to ve 130 na dalnici fakt nuda a jet 160 je pro tyto vozy bezna cestovni rychlost. Nehlasim se k diskuzi, zdali je to tak "spravne", nebo stli je to vic "nebezpecne". V rakousku se totiz jedna o testovaci provoz, tudiz to proste zkusi, stli to bude lepsi, a pokud ano, tak to povoli. Myslim ze je to velice rozumny a racionalni pristup. Bohuzel u nas takoveto experimenty budem moct resit az budou nase dalnice bez der kde si clovek urazi napravu a kamiony budou pekne nalozene na kolejich, vyjde to totiz dost levnejc :)

0/0
1.5.2006 22:48

liberecak

Re: Dobry napad

Oni uz se bohuzel po kolejich vozi..ale jenom po tech, co nam delaj na silnicich Rv Jinak souhlasim, je evidentni ze zakony delaji lidi a nic neni na trvalo. A to je dobre.

0/0
1.5.2006 22:51

1

Re: Dobry napad

Někteří z nás preferujeme funkci aut jako přepravního prostředku se svobodným rozhodováním kdy a kam. Neřešíme jestli je bezpečnost nuda. Zábava nemůže být nadřazena funkci.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
2.5.2006 7:38

1

12 je málo na vyhodnocení

Při dvou pruzích by se zcela jistě zvýšení rychlosti projevilo na nehodovosti negativně. I když tak spousta řidičů jezdí i dnes, tak dle mých odhadů je to menšína. Auta jedoucí stejnou rychlostí totiž nemíjíte.Proto řidič jedoucí 130 dojíždí kamióny a starší auta a zezadu se na něj přiřítí kaliči. Proto by byla nejbezpečnější stejná rychlost pro všechny a to co nejnižší kvůli lidským reakcím a fyzikálním následkům. Naopak po nějakou dobu vyšší rychlost udržuje vyšší bdělost. Tady asi převládne, že budou všichni pozornější.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
1.5.2006 21:40

liberecak

Re: 12 je málo na vyhodnocení

Poznatky z dvou zajimavych jizd po dalnici - streda PHA-PLZ, normalni Cina. V pravem snura kamionu, levej jede 160. Bud se clovek prizpusobi nebo se potahne s kamionama. (a jejich slavne predjizdeni...no nic). Dnesni LBC-PHA prům. rychlost 132km/h. Tzn. celou dobu 160 a naprosto v klidu. Delaji to ty kamiony, pratele. Nicmene rychlejsi jizda udrzuje pozornost jenom docasne, na te D5 si clovek za chvili pripada ze jede 90 kdyz to kolem vsichni svihaji stejne rychle.

0/0
1.5.2006 21:57

Christo

Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

praha - liberec primarne neni dalnice ale jen rychlostni komunikace, tudiz vyssi rychlost je na ni i nebezpecnejsi.. ted si vem ze ti tam ve 160 vjede kamion kterej jede +-80 a si v riti (kamionu samozrejme)...

0/0
1.5.2006 22:37

liberecak

Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

No troufnu si tvrdit že R10 je momentálně víc dálnice než D1 ;-D je jasný, že když ti to tam ten vůl šlehne 10m před tebou, tak nemáš šanci, ale ono je taky docela dobrý, když tušíš zradu, sundat nohu z plynu a přendat si jí nad brzdu..těch možností je spousta.

0/0
1.5.2006 22:46

Christo

Re: Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

No to neni, R oproti D maji mensi polomer zatacek, jsou uzsi a maji jine hodnoty pro maximalni stoupani + vyssi rychlost = vetsi nebezpeci...

0/0
1.5.2006 22:56

liberecak

Re: Re: Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

Jeeee...já sem myslel samozřejmě tím provozem a celkově jak se po ní jede. A stoupání na R10 je tak asi pětina oproti třeba D5, navíc prakticky chybí klesání do zatáčky atd...ale to je fuk, to měl být spíš vtip.

0/0
1.5.2006 23:02

Christo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

promin bylo to velmi vtipne...

0/0
1.5.2006 23:03

!!!

Re: Re: Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

milej zlatej, D1 taky neni D. Smir se s tim, ze svet je sedivej, co je psano neni dano a zakon od blba je pro blba ;-P

0/0
2.5.2006 0:03

Christo

Re: Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

a o tom to je zrada na silnici bohuzel (pokud nejsi Mio z matrixu) nejde vytusit... navic kdyz tam jezdej tobe podobny..

0/0
1.5.2006 23:03

liberecak

Re: Re: Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

Nezáviď ;-D

0/0
1.5.2006 23:06

Christo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

celkem zavidim;-D a pozor na sirku at ti ji v lepsim pripade bez tebe neodvezou do srotu;-)

0/0
1.5.2006 23:11

liberecak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

Sirku ceho? Nebo porad zijes v omylu a snazis se mi vsugerovat ze mam vytunenou Sierru? ;-D

0/0
1.5.2006 23:49

Franta-z-Masny

Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

R10 je jedna z našich nejlepsich dalnici, resp. silnic pro MV. A jelikoz jsem na ni neco najezdil, muzu ti rict, ze se da projet hodne rychle, vyjma useku Turnov - Liberec, ale to je pres hory, takze to je pochopitelny, i horsky useky v rakousku nejsou stejny jako v nizine a pritom jsou stale vedeny jako dalnic. Jinak, nase eRka, jsou hodne srovnatelny s dalnicema v EU. Napr. dalnice ve slovinsku vypadaji spis jako R a ne ne jako D a jsou v mapach D

0/0
1.5.2006 23:20

Christo

Re: Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

nic jsem nemel proti kvalite... jen je to proste nebezpecnejsi nez D (kdyz si odmyslime provoz)

0/0
1.5.2006 23:26

Franta-z-Masny

Re: Re: Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

nevím, ale osobně mi nijk nebezpečnější nepřijde...a to neberu v porovnani D1, ale spis D5...ciste subjektivne,, kdyz mastim z Liberce do Nemecka, vyjma Prahy se proste na tachometr nedivam...tak jak frcim po D5, uplne stejne i po R10. urcite si nerikam, bacha, tohle je jenom R..protoze zase takovy rozdilto neni...spis by to chtelo spravit ty prvni kilometry pred prahou, ktery jsou sileny a pak to bude nase druha nejlepsi dalnice, pardon, R

0/0
1.5.2006 23:50

liberecak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

Pravdu díš, na ledovec to je parádní cesta. Člověk najede na dálnici a sjede z ní až 20km před střediskem :-) R10 je skutečně jedna z nejlepších (momentálně - ale některá místa i z těch nových už by zase potřebovala opravit, ach jo) pak je D5. Prý není špatná ani D8, ale ještě jsem neměl tu čest. Ale je fakt, že není třeba sledovat tachometr, není tam nebezpečných úseků, krom cesty z Brandýsa do PHY a zpět kvůli otřesnému stavu silnice.

0/0
1.5.2006 23:58

liberecak

Re: Re: Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

R^

0/0
1.5.2006 23:50

kuny

Re: 12 je málo na vyhodnocení

Stejná rychlost pro všechny v žádném případě neznamená zvýšení bezpečnosti. Lidské oko je citlivé na pohyb. Pokud se budou všechna auta sunout stejnou rychlostí (a je v podstatě jedno jakou - jestli velkou nebo malou) bude scéna odvádět pozornost na objekty míhající se podél cesty. Automaticky tedy nikdo nebude sledovat ostatní auta. Naopak když každý pojede svým přirozeným tempem (pochopitelně v jistých rychlostních mantinelech), budou pohybující se auta ostatních řidičů tím podstatným dějem pro lidské oko, což udržuje pozornost řidiče právě na ty podstatné děje a navíc ho udržuje ve stavu celkové bdělosti.

0/0
1.5.2006 22:19

kuny

Re: Re: 12 je málo na vyhodnocení

Jen jsem chtěl říci, že vyšší bdělost udržuje různá rychlost! Ta vychází ze standardních rozdílů mezi jednotlivými řidiči a jejich vozy. Tuto různorodost je potřeba podporovat a ne ji různými rychlostními limity srovnávat pro všechny na úroveň těch nejhorších!

0/0
1.5.2006 22:22

Prtcakus

Za zvýšenie rýchlosti

je úbohé argumentovať tým, že maximálna rýchlosť na vozovke sa aj tak prekračuje. To ako keby sme mali povoliť všetky drogy len preto, lebo sa aj tak nelegálne predávajú. Nech tam nastrkajú policajtov, merače rýchlosti a tým pilotom F1 priškrípnu papule. ;-€;-€RvRv

0/0
1.5.2006 19:56

bear

Re: Za zvýšenie rýchlosti

však si u vás jezdi třeba 90Km/h, a nebo si vyjeď s koňma

0/0
1.5.2006 20:02

Franta-z-Masny

Re: Za zvýšenie rýchlosti

A kolko sa jazdi pod Tatrami?

0/0
1.5.2006 20:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.