Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový silniční zákon: Rodinu udávat nemusíte

"Vlastník auta nebo jeho provozovatel bude muset sdělit, kdo řídil jeho vůz v době spáchání přestupku," všeobecně prezentovaný výklad nového zákona o provozu na silničních komunikacích, který začne platit prvního července, straší řidiče. Toto vysvětlení ovšem není přesné. Rodinné příslušníky za nesprávné parkování udávat nemusíte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ladik

špatné parkování je strašný zločin

městskáče nesnášim, už mi dali 3 pokuty za takový prkotiny... 2 m za zákazem vjezdu, zákaz stání (cedule byla špatně vidět) a naposledy moc blízko křižovatky, nejspíše shořím v pekle:-P

0/0
11.10.2007 1:50

Seidl

"Botička" v Liberci

V neděli jsem zaparkoval před ZOO v Liberci.Značka ,že jde o placené parkoviště zde je, ale neviděl jsem místo, kde se platí. Zakrývalo jej velké auto. Po příchodu byla na autě botička. Přivolaná pracovnice městské policie mi dala pokutu 200.- Kč za purošení

předpisu anezaplacení pakovného, což beru jako oprávněný krok.Botičku mi všal za 300 Kč odmontovala  firma ACTIV s.r.o., která ji předpokládám i namontovala. Zakázku jsem si u této  organizace neobjednal a postup považuji za neoprávněný.DOTAZ: jak je to se zněním zákona? Děkuji.

0/0
25.6.2007 7:09

kima kimovič kimov

ejhle křestan

to je potřeba změnit.když zaplatím pokutu,bude rodina možná odsouzena k hladu.takže vlastně v podstatě jde o kolektivní trest.tak proč to neuzákonit:pokutou byl potrestán ten a ten ,hladem případně exekutorem ten a ten /celá rodina / - a tak by se měl šizák přitvrdit - a bude zlikvidován s celou rodinou.pak snad bude podle pana ministra dost tvrdý.ejhle křestan.

0/0
28.7.2006 9:41

Web

ústavní právo

Nenadávejte na náš nynější zákonodárný sbor. Vždyť právo odepřít výpověď bez újmy je zajištěno samotnou Listinou základních práv a svobod!!

0/0
27.7.2006 14:50

Nord

Mimo mísu, ale...

Nevíte jestli u článku :

http://zpravy.idnes.cz/na-ceskobudejovickem-sidlisti-radi-ostrelovac-romu-fhx-/krimi.asp?c=A060726_104909_krimi_cen

byla diskuze? Teď tam není. Zajímalo by mě jestli ji iDnes vůbec nespustila, nebo zda byla diskuze zrušena.

0/0
26.7.2006 12:24

Slušný řidič

Služební vozidlo x vyhnutí se pokuty

Už v tom mám pěknej hokej. Včera večer jsem jel o cca 15 km/hod víc (přiznávám se, stane se občas každému) a aktivní městská policie mně samozřejmě vyfotila i s bleskem, zezadu, čekám že na firmu dojde papír, aby nahlásila, kdo auto řídil. Nejde mi ani tak o tu pokutu, spáchal jsem přestupek, přebírám odpovědnost, klidně zaplatím, ale body si nechat přidělit nechci, poradí mi někdo jak na to? S bodovým systémem nesouhlasím, body se přidělují za každou drobnost, já najezdím za rok 60.000 km a i když budu jezdit sebe líp, tak těch 12 bodů asi i tak nasbírám brzy. Já jako ten, komu firma auto svěřila, můžu argumentovat, že jsem auto zapůjčil osobě mně blízké, ale co firma, osoba mně blízká není osoba blízká mé firmě, nebude mít ona problém, že nedokáže řidiče určit přesně? Hepl me pls... 

0/0
4.7.2006 6:23

Isbjoerna

Re: Služební vozidlo x vyhnutí se pokuty

Poradte se s juristou. Mate dobry list v ruce, protoze existuje jen photo zezadu. ;-)

Neni vylouceno, ze jste se (ve Vasem "Szenario") dopustil horsiho prestupku tim, ze jste pujcil firemni auto ne-zamestnanci firmy. Mozna riskujete vypoved... Zmente Vase Szenario na domluvu s kollegou (potrebujete dva!). Ostatni si nechte poradit od juristy. ;-)

0/0
17.7.2006 18:35

pingu

Re: Re: Služební vozidlo x vyhnutí se pokuty

Rv

0/0
27.7.2006 16:17

Karel

Co dělat s botičkou na autě?

Pokud přijdu k autu a je na něm nasazená botička, můžu se odvolat na paragraf 60. Zavolám policajty, ti mi musí botičku sundat a já vesele odjíždím bez zaplacení pokuty. Je to tak jednoduché nebo je to blbost? ;-O

0/0
30.6.2006 12:37

brnakk

Re: Co dělat s botičkou na autě?

blbost :-)

0/0
3.7.2006 16:58

beda venerabilis

Re: Co dělat s botičkou na autě?

Já to tak dělám už asi dvanáct let. Nesmíš ovšem zaparkovat pod kamerou, kde Tě bude vidět, jak vystupuješ. Přesto se ale radši špatnému parkování vyhýbám. Ono čekat půl hodiny než přijedou a pak se s nima dohadovat taky není žádný med.

0/0
26.7.2006 12:39

PRASE

UŽ SE ZASE NA TY PAKA V UNIFORMÁCH A BL.Ý ŮŘEDNÍČKY TĚŠÍME!AUTO JE PSANÝ NA MANŽELKU A JEZDÍM JEN JÁ.BUDE TO JAK PO STARU JAK NA NÁS ONI TAK MY NA  NĚ;-D;-DR^

0/0
25.6.2006 15:40

davexx

nehledejme skuliny
Přesně tak, jsme národ Švejků. Pochopme už konečně, že jsme zodpovědni především sami za sebe a dostůjme této zodpovědnosti s rovnými zády. Porušil-li jsem, budu právem potrestán, nechci-li být trastán, nesmím porušovat. Je to jednoduché a máme volbu. Demokracie neznamená, že si každý může dělat co chce. Demokracie je spíše o respektování práv okolí. Jistěže jsme svobodní lidé, ale svoboda každého jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda druhých. Až nebudou na cestách umírat lidé (často naprosto nevinní lidé), pak nebude třeba nikoho kontrolovat, napomínat, kárat a trestat. Zatím tomu tak není, takže nezbývá nic jiného než tvrdá represe. Vždyť statistická pravděpodobnost, že zemřete při dobravní nehodě je 7x vyšší než že budete zavražděni. Pochopme už konečně, že my řidiči jsme za tento stav vinni a něco s tím už konečně udělejme - každý za sebe.
0/0
18.5.2006 13:31

To bych blil

Re: nehledejme skuliny

To davexx: Co to tady placas za kravoviny o dopravnich nehodach a bezpecnosti8-o

V takovych pripadech je ridic jasney a vetsinou usvedceney. Tyhle klicky se vyuzivaji leda pri spatnem parkovani jinak uz maji vetsinou u prestupku fotografii ridice tak na tohle nas narod nechcipne jen bude o par tisic min ve statni kase.

0/0
19.5.2006 14:36

davexx

Re: Re: nehledejme skuliny

Mám pocit, že tahle klička se využívala předevší při focení překračování rychlosti a to o bezpečnosti je.

0/0
21.5.2006 10:38

marzena

Re: Re: nehledejme skuliny

podle toho, jak pises "cesky", jsi asi blbey 8-o

0/0
21.6.2006 11:51

thyronx

Debilita?

Tady v USA bych rekl to je moje vec, kdyz nekomu chcete naparit pokutu, musite ho "CHYTIT". Nejake fotky z radaru mam na haku a musim proti nim vyhrat kterykoliv soud kdekoliv na svete (s Ruskem si nejsem jist).

0/0
17.5.2006 22:33

regazzi

Re: Debilita?

No, zase jsi se tu ukazal jako magor....Thyronxi, sleduju te uz dlouho, ac jsem take pravicoveho smysleni, tak za takove krajany jako jsi ty se neskutecne stydim. Zdrhnout kvuli svemu prospechu,nevratit se a jeste zpoza oceanu delat chytryho, to ukazuje presne na tu strasnou zaprdeenou ceskou povahu....:-/

0/0
18.5.2006 0:02

davexx

Re: Debilita?
A to považujete za správné? Já tedy ne. Mám pocit, že je to dobré jenom k tomu, aby měli v Reality TV o čem dělat pořady, jinak považuji honičky policie s přestupci zákona za obrovský hazard se životy nevinných lidí, kteří se náhodou nachomýtnou kolem. Kolik takových chudáků už zařvalo kvůli tomu, že policie vyprvokovala někoho stíháním k velmi rychlé jízdě v běžném provozu? Kolik lidí bylo zabito při těchto honičkách policejními vozy? V tomhle USA určitě nejsou dobrým příkladem. V civilizované Evropě je naprosto běžné, že zaplatíte pokutu na základě fotky, ve většině zemí dokonce tak rychle, že ani neřeknete švec, protože tam jsou zákony jednoznačné a s policií se nediskutuje. Kdo poruší zákon má být potrestán, ať se mu to líbí nebo ne.
0/0
18.5.2006 13:17

Fido

Re: Re: Debilita?

Ja ano. Jestlize chcete nekoho trestat, musite ho usvedcit, idealne chytit pri cinu. Jak ja si mam vzpomenout jestli jsem pred 11 mesici nekde nahodou spatne nezaparkoval, jestli to byl nekdo jiny a nebo jestli si to policie vymyslela?

0/0
22.6.2006 18:40

Marcela

Re: Debilita?

Rv

0/0
18.5.2006 15:22

Rumbas

Asi nikdo nechápe!!!!

Jak je vidět asi nikdo nechápe co se novelizací tohoto zákona myslelo, a kde je ta myšlenka. Základem tohto ustanovení je mít určitou páku právě na řidiče kteří, si doposud dělaly co chtěly. A díky prozíravosti novinářů, kteří velmi rádi zdělí celému národu jak zmíněné ustanovení obejít, bude situace na našich silnicích stále stejná. Autor článku by se měl zamyslet nad tím komu právě pomohl. A pokud se někdo domnívá, že se toto ustanovení týká pouze parkování tak se plete. Zdělení kdo vozidlo řídil je třeba i v případě, že byla s vozidlem spáchána dopravní nehoda a zmíněný řidič z místa nehody odjel. Proto bych autorovy článku přál aby se mu tato situace stala a díky takovému řidiči by přišel právě o toho svého blízkého a policie by mu po prošetření případu zdělyla že to nemohla prošetřit protože toho řidiče nezná. Právě z tohto důvodu. Dobré je napřed myslet a pak psát. Taky bych doporučil si prohlédnout statistiky dopravních nehod kde došlo k úmrtí nebo jakékoliv újmně na zdraví.

0/0
17.5.2006 21:34

nenápadně maskovaný Kei

Re: Asi nikdo nechápe!!!!

Druhej řádek - 3 hrubky. To číst nebudu...Rv

0/0
17.5.2006 21:47

Rumbas

Re: Re: Asi nikdo nechápe!!!!

To svědčí o tvé inteligenci...ale nečti, když jsi takovej chatrák...nejde o formu ale obsah...

0/0
17.5.2006 21:53

Notch Johnson

Re: Re: Re: Asi nikdo nechápe!!!!

Ma pravdu, takovej hnus me boli cist.

0/0
17.5.2006 22:20

davexx

Re: Re: Re: Asi nikdo nechápe!!!!
Jde o obsah i formu, tak jako vždycky, obsah bez formy nebo forma bez obsahu je k ničemu. Každý dělá chyby a je pravda, že tady nesoutěžíme v jazyce českém, na druhou stranu alespoň základní pravidla svého mateřského jazyka bychom asi znát mohli. Co říkáte?
0/0
18.5.2006 13:21

brnakk

Re: Re: Re: Re: Asi nikdo nechápe!!!!

R^

0/0
3.7.2006 16:59

beda venerabilis

Re: Re: Re: Re: Re: Asi nikdo nechápe!!!!

Tohle právo náleží dokonce i vrahům. Proč by mělo být odňato zrovna pachatelům dopravního přestupku?

0/0
26.7.2006 12:35

Hlína

Re: Asi nikdo nechápe!!!!

Tykrávo - řidiči dělali...... to neni podle vzoru Kelly Family. ;-O

0/0
17.5.2006 21:52

Queribus

Re: Asi nikdo nechápe!!!!

Milej,zlatej,autor nikomu pomáhat nemusel! Každý,kdo má minimum právního povědomí to dávno věděl. A úředník také nemůže tajit znění zákona,to by bylo protiprávní jednání. Rozohňujete se tedy zbytečně.

0/0
17.5.2006 23:24

ExSpa

Re: Asi nikdo nechápe!!!!

Cituji z Vašeho příspěvku: "Dobré je napřed myslet a pak psát". Sám se tímto asi moc neřídíte, že? Prokousal jsem se až na konec a musím říct, že i když je důležitý obsah sdělení, forma (nebo lépe gramatika) je dosti důležitá... Zopakujte si prosím s dětmi gramatiku... Vážně se to nedá číst - přetrpěl jsem hodně, ale slovo "zdělyla" mě naprosto odrovnalo...

0/0
17.5.2006 23:25

Rumbas

Re: Re: Asi nikdo nechápe!!!!

mám pocit že na tohle nemá ani smysl reagovat.......jak je vidět jsme národ svatých blbců...když jde někdo do diskuse jen proto aby kritizoval gramatiku a přitom mu uniká smysl té diskuse.....( mám pocit že dyslektici nemají šanci říct svůj názor )....a jen tak na závěr..doufám, že se ještě najdou nějaké děti, abych si to za čas mohl vůbec s někým opakovat....

0/0
18.5.2006 11:12

jindrich

Re: Re: Re: Asi nikdo nechápe!!!!

Milý Rumbasi, Tvoji myšlenku již dříve formuloval George Orwell jako "V nevědomosti je síla" nebo tak nějank. Právo odmítnout svědčit proti sobě a svým blízkým je jedním ze zásadních pilířů západního právního pořádku. Kvůli p. ministru Šimonovskému a znechuceným policajtům se nebude dělat výjimka pro dopravní přestupky. Dopravní přestupek musí být řádně prokázán jako každý jiný delikt. Jakékoli výjimky nebo "automatická" tu vedou do pekel.

0/0
18.5.2006 12:40

ExSpa

Re: Re: Re: Asi nikdo nechápe!!!!

Pokud jste dyslektik, potom se Vam omlouvam... Ja jsem puvodne reagovat nechtel, ale trochu me nadzvihla Vase reakce na jineho kritika...

0/0
20.5.2006 17:59

Sip

Re: Re: Re: Asi nikdo nechápe!!!!

Bud tak hodny a mluv za sebe...ja se nepovazuju za svatyho a uz vubec ne za blbce8-o Co se tyce gramatiky, tak ti doporuji pripravny rocnik, ktery pripravuje cikanata na zakladni skolu;-D

0/0
17.7.2006 17:55

kestrik

POSL(R)ANCI zase vymysleli padelek svetovych rozmeru....

Za motorove vozidlo by mel byt vzdy zodpovedny majitel !!! Jenze to by jsme museli byt v pravnim state. S nasimi posl(R)anci a politiky tam tezko budeme...

Je zajimave, ze v Rakousku i v Nemecku, Francii dokonce i v Polsu tomu tak je. Jen my jsme jeste asi v dobe prehistoricke....

0/0
17.5.2006 19:02

Jj

Re: POSL(R)ANCI zase vymysleli padelek svetovych rozmeru....

To tedy jo!!!

0/0
17.5.2006 23:46

marzena

Re: POSL(R)ANCI zase vymysleli padelek svetovych rozmeru....

neboj, ono to tak dopadne.. "Pokud nechces rict, kdo ridil, pak je to jako bys ridil sam. Tvoje chyba, ze pujcujes auto lidem, co nedodrzuji zakony.." uz aby to bylo :-/

0/0
21.6.2006 11:55

nenápadně maskovaný Kei

...

V pohodě, zajdu za kámošem a nechám si přidat nějaký ten bod a smazat nějakou tu pokutu... jako dosud... nebo se něco změní? ;-)

0/0
17.5.2006 18:38

Rumbas

Re: ...

otázkou je jak dlouho tam ten kamarád ještě vydrží.....Rv

0/0
17.5.2006 21:59

aquilegia

Re: ...

"nechám si přidat nějaký bod" - tak to jooo;-D,nech si jich přidat dvanáct, prosím, prosím

0/0
26.6.2006 15:48

jindřich

§12 odst. 3 zákona o Policii 283/91

Ten pan doktor trochu zbytečně straší. Tím" zvláštním předpisem" je hlavně zákon o Policii ČR zahrnuje do těch kteří se smějí zapřít nejen osoby blízké, ale i sebe sama. Odpověď na otázku "Kdo řídil?" tedy zní: "Požadované vysvětlení se týká osoby uvedené v §12 odst. 3 zákona o Policii ČR". Není to ale žádné "zneužití" paragrafu. Nikdo prostě není povinen svědčit sám proti sobě.

0/0
17.5.2006 17:31

CD

Kniha jízd

Komu musím jako provozovatel vozidla (právnická osoba, referentské vozidlo) ukazovat knihu jízd? Musí obsahovat jméno řidiče, nebo stačí kdy, odkud, kam a počet najetých km? Díky za odpověď .... 

0/0
17.5.2006 17:11

Leoš

Re: Kniha jízd

AFAIK kniha jízd je pro policii kvůli kontrole bezpečnostních přestávek a pro finanční úřad kvůli kontrole nákladů na provoz vozidla. S tím, že dodržení bezpečnostních přestávky musíte policii prokázat, ale ne nutně knihou jízd - je na vás, jaký způsob prokazování zvolíte. Zato náklady na provoz vozidla pro finanční úřad je nutno prokazovat právě knihou jízd. Navíc může vedení knihy jízd vyžadovat zaměstnavatel aby věděl, které jízdy jsou soukromé a které služební.

0/0
17.5.2006 17:45

Kaskadér

jo

Ministrovi dopravy ( teroru ), přeji vše nejhorší a doufám že skončí v pekle i s novelou bodového systému ! Takový zákon se může spustit jen v česku. Jinde by takovej ministr jako je Šimonovský vyletěl ze židle ještě než by stačil dojít s novým návrhem do parlamentu. Ale co můžem čekat od levicový vlády ? Jen postihy a útlak a korupci. ČSSD/KSČM nás zníčí to vím ! (Y) >- (Y)

0/0
17.5.2006 16:29

Pjotr_Pjotrovic

Re: jo

Jen upozorňuji, že bodový systém není JEN v ČR.

0/0
17.5.2006 16:42

CD

Re: jo

Souhlasím s tvým negativním názorem na ČSSD a KSČM. Šimonovský je ale členem KDU-ČSL.

0/0
17.5.2006 16:45

Karel4

Re: jo

A bude možná kopat za pravici. A další ministerstvo se už třese. :-D 

0/0
17.7.2006 22:58

simeon

ooo!

a nemělo by to být spíš tak, že už nezáleží na tom kdo řídil, ale kdo je provozovatel vozidla? nejsem si jistý jestli tady někdo nemystifikuje 8-o

0/0
17.5.2006 15:53

Notch Johnson

Re: ooo!

Neeeeeeeeeeee

0/0
17.5.2006 15:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.