Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Benzin zdražuje, motoristé chtějí LPG

Vysoké ceny pohonných hmot stále více nutí tuzemské motoristy, aby jezdili na alternativní paliva, především LPG. Potvrzují to jak zástupci společností zabývajících se výstavbou čerpacích stanic na LPG, tak pracovníci firem upravujících motory vozů na tento pohon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

franta jetel

cena

já si kopil skůtra heč, a jezdím za 2,5

0/0
20.5.2006 5:00

Fitipaldi

Re: cena

Já si koupil sekačku na trávu a ta žere jako DRAGSTER. Počítám tak 200/100. Co s tím, mám to předělat na LPG ?

0/0
22.5.2006 9:46

luxi

www.privatauto.cz

Ano, nawww.privatauto.cz je autoinzerce zdarma. Je tam hodně dobrých aut.

0/0
19.5.2006 17:21

TDI

nevyhody

Kazdych 10 000 km/ 1rok revize cca 780 kc, kontrola emise je slozitejsí - nedelaji to vsude, nesmi se jezdit do podzemnich garazi, zivotnost nadrze je pouze 8 let, cena LPG neustale kopiruje ceny benzinu cca 60%, dvakrat do roka vam ukradnou vicko od nadrze. Jedina vyhoda je ze kdyz prsi muzete zustat v aute dokud neprijde obsluha, protoze na tankovani musite mit proskoleni. Nekdy cekam i 15 min.ale nekde si to muzu natankovat sam tam kde uz se zname.

0/0
18.5.2006 20:04

Ynhoj

Re: nevyhody

revizi mám za 100,-, nevím kde berou takové nehorázné peníze;-€ co píšeš ty...do podzemních garáží můžeš, ketré mají odvětrávání při zemi...řada čerpaček Tě nechá natankovat sama (ONO v PLzni, ÖMW v ČB), mám Formana, jezdím s ním na LPG již 5 let amotor je zatím ok, problém je trochu zima, lepší startovat na benzin...,ale celkově se to vyplatí...

0/0
19.5.2006 7:36

Lam0r

Re: Re: nevyhody

Tak OMV me v Budejkach natankovat samotnyho nikdy nenechal, s tim jsem se jeste nesetkal nikde. Dokonce me minule vyhnali z auta, dest nedest, tak nevim.

0/0
19.5.2006 9:53

pepa

Re: Re: nevyhody

Kdo se podepisuje TDI je urcite v obraze ohledne LPG :-) Presne moje revize je za 200Kc. A delam ji jednou za 2 roky pred technickou. Tam je potreba, jinak ji nikdo nekontroluje (ani neni jak).

0/0
19.5.2006 14:47

j.

Re: nevyhody

Tlakova nadrz - zivotnost 10 rokov, nie 8 ako pisete (aspon na Slovensku). Odolnost voci ohnu a narazu omnoho vyssia. Spravidla nevybuchuje, ale vyhori cez pretlakovy ventil. Revizia - kazdy rok, ale doklad nemusite ju mat pri sebe, takze staci iba pred STK (kedze najazdim vyse 30000 rocne, chodim kazdy rok a hned si necham vymenit palivovy filter).

Montaz LPG systemu pre koncernove motory (napr oktavia 1.6) 36000,- Sk (teda ako pise iny cca 22000-24000 Kc.

Neviem kto potrebuje zaslepku (stoji od 30 do 50Kc, takze ak Vam ju ukradne mate jej cenu spat po jednom tankovani. Nik Vam ale plyn (neodcucne), ak uz lapka pride k benzinovej naftovej nadrzi, stoji Vas to OMNOHO viac. Ak obsluha neide, idem po nu (aj s patricnym komentarom).

EKOLOGIA - porovnajte si NOx a COx ci uz z benzinom alebo naftou a je Vam to jasne... :-(

 

0/0
19.5.2006 18:29

J_A_R

dnes

sem se jen tak pro zakjimavost informoval, vicebodej system vcetne montaze by me prisel do 5 let staryho auta (ne Skodovky) na cca 22k, takze ne 30-40, spotreba u vicebodu je stejna jako kdybych jezdil na beno a ubytek vykonu taky zadnej. Takze uvidime. Ale benzin rulezzzzzzz R^

0/0
18.5.2006 15:40

Qeebee

Uvařoval jsem o pořízení ...

ale pak jsem si musel připomenout, že rozdíl v cenách mezi benzínem

a LPG je především ve zdanění. KSČSSD zvedne spotřební daň na LPG, můžu

si s 30-40KKč vytřít akorát tak (Y)

0/0
18.5.2006 14:25

skdsj

opotřebení motoru

Prej snížení opotřebení motoru, ve skutečnosti je to naopak, zhuntuje to akorát motor a to pak moc výhodný neni. A ještě ohrožuje ostatní účastníky protože při nehodě spíš vybouchne než benzín nebo nafta, mělo by se to zakázat!!!!;-€

0/0
18.5.2006 12:00

Pepa

Re: opotřebení motoru

Nazdar srandisto ;-D Ty o tom asi moc nevis, vid ? Tak napr. plynova nadrz ma nasobne vyssi bezpecnost nez benzinova. Vydrzi i primy ohen a musi se u ni delat tlakove zkousky ;-) Proste benzinova nadrz ti vybuchne a vyhodi z auta plynovou, ktera se ti v klidu dokutali na poli.

0/0
18.5.2006 12:43

Ynhoj

Re: opotřebení motoru

plynopvá nádrž Ti nebouchne ani v ohni, to ta benzinová je tenká skoro jako papír....něco jiného pokud má někdo LPG načerno...

0/0
19.5.2006 7:37

RL

Re: Re: opotřebení motoru

Přesně tak, ti co si to dělají načerno, tak zfušujou hadice nebo trubky (slyšel jsem o použití zahradní hadice), a bouchá to v případě, že parkuje v uzařené místnosti a fučí mu plyn ven

0/0
19.5.2006 8:58

camel

Re: opotřebení motoru

měli by spíš zakázat takový idioty jako jsi ty(Y)

0/0
13.11.2007 21:14

performer

hlavně je potřeba pořádně zdražit NAFTU!

jinak se LPG, CNG, hybridy a vůbec všechny fajn věci nemohou prosadit a my budeme nadále žít v nechutném dieselovém smradu!

0/0
18.5.2006 11:15

Onofrey

Re: hlavně je potřeba pořádně zdražit NAFTU!

Měl jsem LPG v  jednom  autě  9  let.  Z  hlediska bezpečnosti není  problém, když  LPG  namontuje  autorizovaná  firma a schválí  poldové. Pořizoval  jsem  si  plyn na  zahraniční  auto s  větším  motorem, spotřeba průměrně  kolem 10-11 litrů, v  zimě  i  víc.

Zdražení  nafty  nepovažuji za  šťasné  řešení,  spíš  jde  o  technický  stav diesel  motorů, který  mají  naběháno statisíce kilometrů bez  pořádný údržby  a  servisu.  Moderní  naftový  motory jsou  super. Zdarec!

0/0
18.5.2006 13:37

rudastraka

Re: Re: hlavně je potřeba pořádně zdražit NAFTU!

moderni naftovy motor ktery bude splnivat emise eu5 je na urovi benzinaku eu3

0/0
18.5.2006 14:46

von Kleist

Mezi vyctem vyhod chybi

nemoznost parkovani v podzemnich garazich a i bezna garaz ma mit specialni odvetravani.

Jinak LPG, zdrazuje take...

0/0
18.5.2006 11:03

LJ

Re: Mezi vyctem vyhod chybi

Jeste zapomeli na to, ze se s tim musi kazdej rok na revizi a je docela problem najit autoklempire, kterej bude ochotnej se k tomu autu priblizit se svareckou.

0/0
18.5.2006 11:20

Pepa

Re: Re: Mezi vyctem vyhod chybi

Na revizi by se melo kazdy rok, ALE nikdo nema sanci to zkontrolovat, takze  na revizi za 200Kc se chodi jen pred normalni technickou. U nadrze je navic rucni ventil, takze jde v pripade nutnosti vaznych oprav proste uzavrit a nemusis se i ni starat.

0/0
18.5.2006 12:45

j.

Re: Re: Mezi vyctem vyhod chybi

LPG mam, plechy mi uz viackrat rovnali. Ano, spravidla som musel mat vyjazdenu nadrz (alebo ju vypustit). AK uz ide "kov na kov", je skoda spravidla vacsia ako objem jednej LPG nadrze (cca 500Kc). Pripadne si ju mozete uplatnovat u poistovne...

0/0
19.5.2006 18:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.