Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se budou učit jezdit na naftu

Naučíme Čechy jezdit na naftu, říká šéf Bosche. Za jiný motor by svůj dieselový Martin Zettl neměnil. Už z principu. "Je to ekonomičtější, proto na naftu jezdí celá firma," říká šéf Bosch Group v České republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tam za vodou v rakosi

Češi se budou učit jezdit na naftu

Protoze se ostatni naucili, jak ji okamzite zdrazit;-D;-D;-D

0/0
14.5.2008 16:08

Al

1.8T

V nějakým lambu by se krásně projevil naftový motor LOL

0/0
8.5.2008 18:30

Al

Naftový ferrari

Nafta do Trucků,

Benzín do aut!!!!

0/0
8.5.2008 18:28

Nick

vw forever

TDI

0/0
25.5.2006 8:21

mirek

diesely

Diesely jsou svou hlučností srovnatelné s benzínem.Nesmí to ovšem být motor VW nebo podobný německý výtvor.Rovněž vlivem vyššího spalného tepla nafty je i o dost nižší spotřeba.Navíc má většina moderních naftových motorů vyrovnaný průběh kroutícího momentu a táhnou od spodních otáček.Ohledně ekologie tak motory HDI s filtrem FAP jsou nepřekonatelné a emisemi na ně nemají ani benzínové motory.

0/0
24.5.2006 16:06

Performer

Re: diesely

ovšem pouze v autech, kde je odhlučnění dieselu velice pečlivé a odhlučnění benziňáku takřka nulové. Pak může být hlučnost dieselu dokonce i nižší. Třeba u Focusu I 1.8 TDCi opravdu platilo, že je diesel tišší než benziňáky......

0/0
25.5.2006 9:46

mirek

Re: Re: diesely

no ve fokusu je motor HDI a pokud jde o odhlučnění tak asi bez konkurence citroen C5.Fokus neznám aly myslím si,že pokud je kultivovaný motor tak výsledek bude taky velmi dobrý.

0/0
25.5.2006 11:07

ruda straka

emise

navrh euro 5 v nafte ma horsi emise nez euro 3 v benzinu

0/0
22.5.2006 21:53

Tom

Benzin

No jízda s nafťákem je daleko příjemnější ALE litr nafty stojí stehně jako litr benzínu, benzínový motor je o dost levnější, lehčí, jednodušší, spolehlivější, bezproblémový v zimě. Úspora na  palivu padne na drahé opravy. V Rakousku je kupní síla někde jinde, proto si užívají pohodlné nafťáčky.

0/0
22.5.2006 21:42

Performer

Re: Benzin

litr nafty stojí jako litr benzinu jenom díky tomu, že zdanění nafty je nesmyslně nízké a zdanění benzinu nesmyslně vysoké.

0/0
23.5.2006 9:48

Marcela

Re: Benzin

proč je jízda s nafťákem daleko příjemnější ?

0/0
23.5.2006 12:24

pepa

Re: Re: Benzin

Pokud ti nevadi zvuk jak kdyz prijedou z dodavkou pekari, rada za ten motor uvalis penize, ktere se ti nevrati a je ti jedno ze se kvuli tobe dusi lidi na ulici, proc ne ;-)

0/0
24.5.2006 11:00

Premek

Pokud to stoji stejne, pak je nafta OK

Po hodne benzinech jsem koupil naftu a jsem hodne spokojeny. Za prve auto stoji v Nemecku skoro stejne pokud beres stejny vykon motoru. A hlavne to nesmi byt Schade TDI, ale Common Rail! Urcite to neni hlucne. A spotreba je neuveritelne nizka - to se z benzinem neda vubec srovnat.

No nejsem si jisty jestli Bosch dela taky Common Rail - oni vzdy propagovali slepou cestu TDI ;-)

0/0
22.5.2006 18:12

pepa

Re: Pokud to stoji stejne, pak je nafta OK

Spotreba neuveritelne nizka ... ale ale. Soucasne disely, ktere uz nemohou smrdet jak se jim zachce a zamorovat okoli cernym dymem, berou asi o jen 20% mene. Uspora jen 1,5 az 2 litry a zacnou se vyplacet az pokud najedes vic nez 120.000Km. Pritom cisty, tichy maloobjemovy benzinak bude mit spotrebu do 6 litru take.

0/0
23.5.2006 8:19

mirek

Re: Pokud to stoji stejne, pak je nafta OK

Bosh dodává vysokotlaká čerpadla,počítače a piezojednotkydo motorů HDI,které jsou dle mého názoru to nejlepší na našem trhu.Bohužel s počítači a tryskami jsou občas problémy jak už to s německými věci bývá.Zaslechl jsem,že vzhledem  k nespolehlivosti boshe uvažuje PSA nákup od Lucase.TDI je slepá ulička a vývojáři od VW potichu kopírují HDI.

0/0
24.5.2006 16:15

otrokar

dobra reklama

kolik jste za to dostal pane novinari?

0/0
22.5.2006 17:50

KROKODLY

Naucte se na naftu a soudruh ministr

vam na ni uvali vetsi dan nez na benzin. Tsranu a socialni smir si rozvracet nedame a kde na to mame porad brat. Vudce s nami. ;-D

0/0
22.5.2006 17:18

chromozom

Voley

Já chci jezdit na olej. :-)

0/0
22.5.2006 17:13

Kulna44

0/0
24.5.2006 1:18

klokaran

Nafta ?

Nevím čemu pan BOSCH říká nafta. To co se tankuje u nás pod názvem Diesel má s naftou společný jen to, že ji někde okolo ní pronesli. Z mých mladých let nafta voněla jinak. Teď smrdí jak syntetický ředidlo šmrncnutý fermeží. Zřejmě nám bude dávat pan Bosch naftu.

0/0
22.5.2006 17:01

??

Re: Nafta ?

Nejak se te vykon pro naftove motory  nahnat musi.

0/0
22.5.2006 17:06

svarak z krabicoveho vina

Re: Nafta ?

ŽE TY TU NAFTU I CHLASTÁŠ?

0/0
23.5.2006 15:31

??

1:1

Ja bych rekl, ze je to tak 1:1. Levnejsi nafta ma  drazsi akumulator, tezsi motor(sjizdi se vice pneumatiky),   nafta ma drazsi olej a jeho castejsi vymena. 1,9D ma vetsi pojistku nez 1,6benzin. A porizovaci cena? Tak kde vlastne usetrim?

Pro nakladni auto naftu ano, pro osobni z prace do prace ne.

0/0
22.5.2006 17:00

libienski

Služebák diesel, soukromák benzin

Pokud bych měl na novou káru s tím, že jí po záruce či 3 - 4 letech prohodím za další novou půjdu do diesela. Nejsem ale kamikadze, abych si pořídil nějakou postarší dieselovou hemelicu a pak jen solil a solil a solil;-)

0/0
22.5.2006 17:00

spaldings

To jsou dobrý kecy, klasickej manager

přání otcem myšlenky a nehorázných blábolů. Pak tihle hoši čumí, že to nefunguje tak, jak to oni geniálně vymysleli. Určitě jsem za soudruhem už někdy jel, a po nějaký prasárně přiložil lopatu mouru, co se mu pak vyvalila z těch dvou trubiček a divil se, že neujede. Určitě má auto "ftédéíčku", "včervenymdéčkuaíčku", jinak "fplnýpalbě". Drahý jako prase. A díly od něj ještě dražší. Aby mu šly křivky v Powerpointu nahoru.

0/0
22.5.2006 16:54

eso

Re: To jsou dobrý kecy, klasickej manager

co se vlastne snazis rict? ze nejsi manazer? z nouze ctnost?

0/0
22.5.2006 17:39

Diablo999

Nevim

Nedavno jsem se taky rozhodoval co koupit. Jestli naftu nebo benzin. Nakonec zase vyhral benzin. Obeje ma svoje pro a proti. Nicmene by se nekdo mel zamyslet nad tim jaka se toci nafta u nas a jaka se toci v Nemecku nebo Rakousku. Tady je to samej podvod a pak jsou akorat drahy opravy a to nemluvim o nejakejch cerpacich stanicich typu "Koupil jsem stojan".

0/0
22.5.2006 16:44

homeles

Re: Nevim

kašli na točenou, lahváč je lahváč

0/0
22.5.2006 16:46

krit0n@seznam.cz

super

Ano super jezdeme vsichni na naftu a my ve mestech se uz pos.. uplne. Ze clanku o dieselech-Podle mého názoru pozorovatelný nárůst počtu onemocnění rakovinou plic v oblastech zatížených nákladní dopravou úzce souvisí s vdechováním karcinogenů, jako je trinitrobenzantron.“Hitomi Suzuki, chemik z Kjótské univerzity.(www.mwm.cz)

0/0
22.5.2006 16:23

Isuroku Jamamoto

Re: super

Ano.R^ Když cítím naftu tak se z mého žaludku stává míchačka:-/

0/0
22.5.2006 16:35

regazzi

cena

Pánové a dámy, jestli si kupujete nové auto a neumíte si říci o slevu takovou, aby byla na úrovni benzinu, pak jste lamy. Za poslednich deset let jsem kupoval tři auta, ted cekam na ctvrte a vzdy jsem prisel s tim, ze chci auto za stejne penize jako benzin. Konkretne jde o VW Passat 2,0 TDI

0/0
22.5.2006 16:15

HugoWomaacka

Re: cena

jo, a nejlepčí je mít s sebou devítimilimetrovou kámošku - to jen pro hladký průběh jednání...R^

0/0
22.5.2006 16:42

Lama

Re: Re: cena

jasně, jenom pro sychr a k tomu ještě punčochu přes gesicht

0/0
22.5.2006 16:45

OPčan

Re: cena

A už ti někdo to auto prodal? Nebo už je to 4 pokus?

0/0
22.5.2006 16:45

stračena

Re: Re: cena

R^;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
22.5.2006 16:47

chromozom

Re: Re: cena

R^

0/0
22.5.2006 17:13

Performer

Re: cena

to voe, ty seš lama - a to jako myslíš, že na benziny se slevy nedávaj? to byl teda blábol......

0/0
23.5.2006 9:47

Pepa

Re: cena

Jestli si kupuješ VW Prassát 2,0 TDI, tak největší lama budeš zřejmě ty ;-D;-D;-D

0/0
23.5.2006 14:16

:::Josef:::

nafta vs benzín

Nafta vs benzín by asi bylo na dlouhý psaní. Každopádně naftový auto se vyplatí hodně tomu kdo krade naftu v práci nebo má zlatou žílu v podobě bagráka nebo kamioňáka :-D jak je v >- zvykem. Ale je pravda že u těžsích dieselových aut se dřív sjížděj pneumatiky, servisní prohlídky jsou taky dražší a když se něco podělá v podobě oblýbené váhy vzduchu, turba, žhavení a podobných nesmyslů tak co řidič ušetřil dejme tomu na spotřebě tak vyteče za opravy.......

0/0
22.5.2006 16:06

bullshit

tohle není

jenom nechápu, proč je u článku fotka s benzínovou čerpací pistolí, možná by se víc hodila diesilová no ne?

0/0
22.5.2006 16:02

Hater

Kdo ujede 10.000 km/rok, tak musí najet 80.000 Km, než začne šetřit, ,,díky" vyšší pořizovací ceně dieselu. Až bude nafťáků 80%, tak podraží nafta na 40 Kč/litr a bude po úspoře...

0/0
22.5.2006 15:39

VL

Re: Kdo ujede 10.000 km/rok, tak musí najet 80.000 Km, než začne šetřit, ,,díky" vyšší pořizovací ceně dieselu. Až bude nafťáků 80%, tak podraží nafta na 40 Kč/litr a bude po úspoře...

Navíc, pokud bude 80% aut jezdit na naftu, tak nafta nebude a to z toho jednoho prostého důvodu, že při rafinaci ropy vychází pevný podíl jednotlivých složek, mimo jiné i poměr benzínu a nafty. To je také pravděpodobně jedním z důvodů, pro v minulých letech nafta podražila, někde na cenu benzínu.

0/0
22.5.2006 16:06

Pavel

Ufff

Pri plneni soucasne normy Euro je Diesel sice ekonomictejsi na provoz nicmene pekelne horsi pro lidi... Jeden diesel vyprodukuje asi 10nasobne mnozstvi nebezpecnych splodim (tezkych kovu a sazi) nez benzin. Benzinaky produkuju prevazne CO2, oxidy dusiku a siry, pricemz CO2 je majoritni slozkou. Pri dychani splodin z benzinu se muzete priotravit, pri dychani dieslu se muzete priotravit taky, ale jako bonus dostanete rakovinu plic zdarma (saze + texke kovy - de facto podobna smeska jako v cigaretach).

Propoagace dieselu je fajn, ale musi se propagovat motory, ktere splnuji nejnovejsi normu Euro, ktera snad zacne platit co nejdrive...

Osobne jsou mi diesely sympaticke, ale pri pohledu na nove auto prede mnou, ktere prave podradi, ridic seslapne plyn a z vyfuku se vyzene oblak cerneho koure je mi na nic...

0/0
22.5.2006 15:21

martin

Re: Ufff

to o tom cernym kouri je kec.. ani oktavie z roku 98 za sebou nic takovyho nezanechavali.. jediny co je poznat je hrubsi chod motoru..  Audi vyhralo 24 hodin v Lemans s V12 na diesel..

0/0
22.5.2006 15:41

renesis

Re: Re: Ufff

V12 diesel???!!

0/0
22.5.2006 15:44

renesis

Re: Re: Ufff

no fuj!

0/0
22.5.2006 15:44

martin

Re: Re: Re: Ufff

Audi R10 V12 diesel , 5,5l 478 kW 1100 Nm

do touarega se uz montuje v10 diesel. 230 kW  750Nm

0/0
22.5.2006 15:50

renesis

Re: Re: Re: Re: Ufff

ale jo...nepopírám tuto skutečnost...jde o to, že nafta si prostě dvanáct válců nezaslouží sakra. Házejte tady newtonama jak chcete ale tak jadrnej zvuk při vysokých otačkách z toho černýho šmejdu nikdy nedostanete !!

0/0
22.5.2006 16:04

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

Re: Re: Ufff

kamarad ma Mondeo s turbem a ten cerny kour se mu pred casem zacal objevovat. driv to nebylo a ted kouri. byl v nejakem servisu, ale nic s tim nezmohli, tak nevim, cim to, ze nektera auta zacnou takto kourit.

0/0
22.5.2006 15:52

Kouř?

Re: Re: Re: Ufff

Do fordů se dávaly koncepčně jedny z nejstarších dieselových motorů. Sice se na nich vylepšil vstřik, ale životnost i komprese při časté akceleraci rychle odcházela. Pokud má motor o výkonu 51kW, 66kW, tak je to jeden z těch nejhorších dieselů  co se kdy vyráběl -  podívám-li se kolik jich tu jezdí, tak se děsí každé zimy, která má přijít.

0/0
22.5.2006 16:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.