Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zásady šetrné jízdy: Ochraňte přírodu i peněženku

V Anglii chtějí v nejbližších letech zavést do výuky v autoškole i zásady ekologické jízdy. K přírodě šetrnému řízení se učí i v Nizozemsku. Je to totiž nejjednodušší a nejlevnější cesta k tomu, jak snížit spotřebu paliva a ruku v ruce s tím i emise, kterými automobily zatěžují své okolí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Roman

zkušenosti s oplem astra karavan r. v. 1996

 při  zakoupení  vozu  mi  problikávala    kontrolka  na  olej,  kolegové  z  práce  říkaly  že  to  byli  dobrý  olejničky  je  to  pravda

0/0
29.10.2007 20:19

spartaman

Re: zkušenosti s oplem astra karavan r. v. 1996

Mám motor 1,6,16v (r.v.1999). Trošku to olej papká, ale nevadí mi to. Když slyším ostatní uživatele jiných značek, co naříkají, že za rok používání měli auto 3-4x v servisu, tak jsem (slovy klasika) celkem spokojenej parchant. ;-)

0/0
30.10.2007 17:34

radek

vzit či nevzit

zajimala by mne neci zkusenost s motorem 1,4 16v opel astra

0/0
29.10.2006 10:26

Jarry

Obrovská spotřeba

Poraďte mi prosím!!! Audi A3 1,8 quattro žere 15l po městě. Lambda O.K. čím to ještě může být??

Díky

0/0
23.6.2006 12:53

Elvis

Re: Obrovská spotřeba

Ja bych rek ze s timto motorem a quatro se niz ani nedostanes. A taky zalezi na tom jak jezdis.

0/0
2.7.2006 17:27

ŠádeMan

Blabol ROKU

Nejspis to zkousely na FABII 1200ccm protoze to je snad auto co jede 1500ot slusne a malo zere a pri nalozeným autem stoune hodne spotreba to je fakt a pri 3 az 5 tis.ot to žere jako tank tak mozna proto

to jsou ale zvasty, zastrelit a nechat na poušti jako navigaci pro UFO :-)

Preji hejzký den

0/0
3.6.2006 23:01

Motor

Nebrzděte příliš motorem

<Nebrzděte příliš motorem

Brzdění motorem není potřebné...>

Mohl by prosim autor vysvetlit toto tvrzeni? 8-o Pokud vim, u aut se vstrikovanim naopak pri zarazene rychlosti je na volnobeh spotreba 0! litru (neplati pro karburatory). Tak proc potom "neni potrebne" pri eko jizde brzdit motorem (nehlede na to, ze se tim setri opotrebeni kotoucu a desek?

Kdyz pojedu bez rychlosti na volnobeh, vstrikovani musi udrzovat motor v behu prisunem paliva...

0/0
2.6.2006 18:35

ŠádeMan

Re: Nebrzděte příliš motorem

Never vsemu co pisou:-D

Brzdeni motorem je potrebne uz z toho duvodu ze se setri brzdy automobylu a zaroven se motor lepe chladi a u vstrik.sys. zamezuje ERJ vstrikovani pri brzdeni motorem

Proste BRZDENI motorem je sakra výhodne

to vite cesi>- jsou odpad a z nemecka to poslaly postou jako nejakej antrax;-O

0/0
3.6.2006 23:06

krf

kraviny

To sou KRAVINY. doporučování rychlostí, kdy řadit atd. Ja kdybych se choval podle tohoto návodu, jezdim za 15na 100 a lidé zamnou umírají ve smradu. Motor v mém autě potřebuje otáčky pro splnování dobrých emisí a dobré spotřeby. Pokavad bych jezdil ve měste do 2 tisíc můžu za rok motor vyhodit kvuli opotřebení motoru tlakem pístů na boky válců - válec se zešišatí - neodborně.  VIVA LA WARTBURG W353 ;-O

0/0
1.6.2006 10:34

spartaman

Poraďte mi

? Odborníci, poraďte mi, jak jezdit s motorem 1,6 16v ECOTEC. Nečiní mi problém jet 60km/h na pětku, motor se nedusí, jezdím i po městě do 7litrů a i v návodu k autu je doporučený podobný způsob jízdy. Ale jestli je takový způsob jízdy špatný, tak mě upozorněte, abych se mohl napravit. ?

0/0
31.5.2006 12:55

Vlad

Kraviny

:-D Dobrej způsob jak zhuntovat motor a nasrat všechny okolo sebe ;-O

0/0
25.5.2006 20:48

davexx

Re: Kraviny

A co konkrétně máte na mysli?

0/0
25.5.2006 20:52

Mára

:)))

Mám Renaulta Thalii 1,4 8V a po dalnici jsem vezl sebe a dalsi ctyri lidi + plny kufr kramu. Spotreba sla nahoru o cca 1,5 litru pri rychlosti 130. Takze ctyri kola asi tezkou zvednou spotrebu o ctyri litry

0/0
24.5.2006 15:13

von Kleist

Re: :)))

nejde o hmotnost, ale o aerodynamicky odpor, znamy s feldou 40kW a 4 kolama na strese nemohl predjet do mirneho kopce na dalnici Karosu.

0/0
24.5.2006 15:24

Reny

Re: Re: :)))

Mne se ty 4l na 4 kola zdaji taky dost, ale ja vozim na strese kola jenom dve, ale na spotrebe to temer nepoznam. Tipuju to u me tak na 1l/100km navic.

0/0
24.5.2006 16:12

von Kleist

Re: Re: Re: :)))

No jasne, je to relativni.. 4 litry jsou hodne, na druhou stranu pokud je nekdo zvyklej to smazit rychle i s kolama, tak se na to 4litrove zvyseni muze dostat. Odpor vzduchu roste progresivne s rychlosti.. takze to, co se pri 90tce muze jevit jako litr navic, muzou byt treba pri 150km/h uz litry 4.

0/0
24.5.2006 16:56

Pepa

Re: Re: Re: Re: :)))

Miluju magory, který jedou po dálnici 150 s kolama na střeše. ;-€

0/0
24.5.2006 17:38

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: :)))

Klid! to byla uvaha, nepsal jsem, ze jezdim 150 s kolama na strese :o), ale jsou taci - obcas jim to kolo taky sleti...

0/0
24.5.2006 17:45

Reny

Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)))

Ten litr navic to je pri max. tachometrovych 100-110km/h, vic si fakt nelajsnu

0/0
24.5.2006 21:42

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: :)))

Navíc jen málokterá 4 kola i se zahrádkou váží méně než 50 kg.

0/0
25.5.2006 20:54

Matematik

Jezděte stopem

Kdysi jsem stopnul za městem nějakou starší paní se Š105 (nebo Š120?) a jel jsem s ní asi 6 km do jiného města. Rozjela se na jedničku, při rychlosti 20 km/h zařadila dvojku, při 30 km/h zařadila 3, při 40 km/h čtyřku a rychleji už nejela. Zvuk motoru připomínal tonoucího, který se stébla chytá a vypadalo to, že při tak nízkých otáčkách se musí každou chvíli zastavit. Paní řidička si cestou postěžovala, že má průměrnou spotřebu tak 13 až 14 l na 100 km a ani několik oprav v servisu ke snížení spotřeby nevedlo. 

0/0
24.5.2006 13:12

2Mac7

Re: Jezděte stopem

a poradil jste jí ?

0/0
24.5.2006 14:05

Reny

Re: Jezděte stopem

Vysoka spotreba ale nebyla stylem jezdeni, ale nejspis stavem samotneho motoru. Kdysi jsem mel 125ku, ktera pri tomto stylu jezdila pod 6l/100km. Ucastnici Economy Rallye se dostanou i pod 4 s timto stylem, ale to uz se clovek stava brzdou dopravy.

0/0
24.5.2006 14:23

Reny

...

Ten clanek je celkem pravdivy, pisete tu blaboly hlavne v diskusi. Kdo mate navod k autu, tak vyrobci casto pripousteji otacky jiz od 1500 u benzinu. Druha vec je, jak je auto zprevodovane.

0/0
24.5.2006 8:05

punqa

Re: ...

1. bláboly se píšou HLAVNĚ v diskuzi.

2. co to je těch výrobcem připuštěných 1500 otáček u benzínu, nějak mi chybí pointa (volnoběh, maximální, při kterých řadíš 5).

Bez hlavy a paty jako ten článek.

0/0
24.5.2006 9:01

Reny

Re: Re: ...

1. ok, ja jsem ze stare skoly a tam jsme psali diskuse :-)

2. 1500 je dolni mez doporucenych provoznich otacek, nejsou jiste optimalni pro jizdu do kopce, ale po rovine je to ok - i na petku a i pro benzin.

0/0
24.5.2006 14:18

von Kleist

Re: Re: Re: ...

co je na diskuSi spatneho??

0/0
24.5.2006 16:57

demon3

Re: ...

Při 1500 ot. řadim tak maximálně dvojku, ale žádnej další stupeň takhle malý otáčky nezkousne. Při 2000 ot. na čtyřku jedu něco přes 50km/h a po rovině to ještě jde, ale jak přijde kopeček, jde rychlost dolu a nepomůže ani plnej knedlik. Těch 1500 ot. může připouštět tak maximálně Karosa u dieselu, u Škodovky benzinu jsou optimální otáčky kolem 2800 !!!

0/0
24.5.2006 9:27

Reny

Re: Re: ...

viz muj prispevek vyse: 1500 je ok po rovine, do kopce jiste ne, o tom jsem nepsal. ja jezdim i do kopce 60km/h na ctyrku, cca 1900 otacek, motor 1,6 benzin na tretinu plynu. optimalni otacky vzdycky zalezi na konkretni situaci, nekdy skutecne staci 1500, jindy je i 3500 malo. 

0/0
24.5.2006 14:21

qiiz

a pak si nedej ...

To psal nějakej úchyl se žukem.

Pětku řadit při 45 km/hod - asi neví, jaká je při této rychlosti okamžitá spotřeba při 3., 4. nebo 5. rychlosti a že spotřebou se to vyplatí na 3.

Klima žere více cca o 0,5 až 0,7 litru.

Jéžiši, jdu si nalejt, to je snůška blábolů...

0/0
24.5.2006 7:27

vaurien

blábol

Už se těším, až v zimě potkám nějakého vocáska (který si přečetl tuhle snůšku nesmyslů a polopravd) co se rozhodl pro ekologickou jízdu a tudíž jede se zamlženým autem be topení a zapnutého vyhřívání zadního okna, bez světel a blinkrů, má přehuštěná kola a na křižovatkách dobržďuje bez motoru...

Vlastně bych autorovi tohohle paskvilu přál, aby takového řidiče potkal on. Třeba mu na ARU dojde, že plácal nesmysly...

0/0
24.5.2006 6:44

Justice

Ja nevim, pro ktere vozy je tento clanek urcen...

Jezdim BMW M6 a sedmy prevodovy stupen radim uz pri 22 km/h!!

0/0
23.5.2006 23:54

Elsinek

Re: Ja nevim, pro ktere vozy je tento clanek urcen...

jo a pak ti spadne peřina a ty musíš na záchod,viď?

0/0
23.5.2006 23:55

jasne

Re: Ja nevim, pro ktere vozy je tento clanek urcen...

pak sis mohl koupit corsu s automatem;-D nebo nejakej traktor... lidi jako jsou nejslepsi!

0/0
24.5.2006 9:07

Elsinek

ha

JO...a kupujte si ty nejhorší auta s nejmenšíma motorama...to je pěkně denilní článek.Je fakt,že někdy mě moje 18 litrová spotřeba po městě pěkně vytáčí;-);-P

0/0
23.5.2006 23:46

ToddBertuzzi

Re: ha

Jseš prostě machr ... ;-P(Y)

0/0
24.5.2006 8:13

Honza

Tohle fakt psal nějakej kretén!!!

0/0
23.5.2006 23:01

ToddBertuzzi

Re: Tohle fakt psal nějakej kretén!!!

Děkuji ti za sebekritiku ;-P

0/0
24.5.2006 8:14

J_A_R

Re: Re: Tohle fakt psal nějakej kretén!!!

ale Todiku... ;-)

0/0
24.5.2006 11:26

CARS.CZ Tisíce aut na webu

:-)) Ne každý článek se povede ...

:-) Tak občas se to nepovede .. stane se.

0/0
23.5.2006 22:34

mZ

joke of the day

myslim,ze tenhle blabol uplne odpovida nesmyslum, ktere lze pomalu denne na idnes videt...nejde vubec o kvalitu clanku, ale jen aby nejak zaujaly. Dale nemam chut ztracet cas psanim komentare k tak ubohemu a nesmyslnemu clanku - totalshitRv

0/0
23.5.2006 22:22

petr

Vypínání motoru

Pisálkovi doporučuji auto s turbem. Pěkně ho roztočit a pak rychle vypnout motor. Vydělá si (oprava za 50000) a příště si dá pozor co píše. Na toho vola je potřeba si dát bacha.

0/0
23.5.2006 21:54

petr

Blábol a jen blábol.

Ten kdo to psal, vůbec nikdy nejel v autě s počítačem, věděl by moc dobře jak roste spotřeba opakovaným startem. Obohacení směsi při startování je větší než spotřeba na volnoběh. Nehledě na zbytečné opotřebení startéru, baterie a motoru samotného. Moderní auta při brzdění motorem uzavírají přívod paliva. Kam na takové experty chodí? Dnes už píše snad každý.;-€

0/0
23.5.2006 21:44

Jiri

Re: Blábol a jen blábol.

Taky se mi to o brzdění motorem zdálo divné. Mně na počítači vyskakuje 0,0 a myslím si, že díky tomu mám po městě spotřebu 4,9l/100. Astra G Karavan 2,0 D. ?

0/0
28.5.2006 16:12

petr

článek

Ten článek je skutečný SHIT !!! :-/

0/0
23.5.2006 21:20

Mike

co je to za bláboly???

Nebrzdit motorem? Řadit za 5 už v 50? To můžu rovnou chodit pěšky. Je to ekologické k životnímu prostředí i k peněžence (protože účet za servis by byl mastnej). A ta maličkost ohledně optimální rychlosti je taky hezká blbost. Mám Kadetta 1.3 kombi a nejnižší spotřeby jsem dosáhl při průměrné rychlosti 135km/h na trase Brno-Praha (6.0l/100km). Při 80 si veme přes 7.0l při úsporný jizdě, protože nejsem v efektivních otáčkách motoru. Je to o autě, citu a těžký noze. Jo a samozřejmě o obsahu peněženky. Pěkný večer všem.

0/0
23.5.2006 20:44

Kerr

Re: co je to za bláboly???

R^ Vtip dne! ;-D;-D;-D

0/0
23.5.2006 21:04

ddo

Re: co je to za bláboly???

To s tou spotřebou na průměrných rychlostech 135 a 80 jsi buďto přehodil, nebo sis to vymyslel.

0/0
23.5.2006 21:07

Kerr

Re: Re: co je to za bláboly???

Ale možná to mělo být 135km / 2hod. To by docela odpovídalo.;-)

0/0
23.5.2006 21:10

ddo

Re: Re: Re: co je to za bláboly???

Já vždycky beru plnou a při tom vynuluju počítadlo km a většinou si spočítám, jak na tom auto bylo a rozdíly jsou nejvíc závislé na stylu jízdy. Těch 135 průměr (tj. Praha-Brno pod hodinu a půl) to žere klidně kolem 8 na sto, pokus o jízdu na spotřebu s průměrem 90-100 jde v pohodě pod 5 l/100. Každá hodina ušetřená rychlejší jízdou tedy stojí stejně jako přbližně 9 litrů paliva. Jezdím se Suzuki Swift, ten předchozí model, benzín 1.3 16V, 62.5 kW

0/0
23.5.2006 21:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.