Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BMW 3: Velká naftová revoluce

Příchod trojkové řady E46 v roce 1998 rozžal další velkou naftovou revoluci. Mnichovští inženýři předložili světu hned dva moderní turbodiesely, které definitivně rozevřely prsty, skrz které se dosud na naftu díval. Jaké jsou dvě základní naftové motorizace v BMW řady 3? 318d Sedan a 320d Touring v testu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ric

DIESEL vs BENZ

Chlapci, divím se vám že reagujete tak vztahovačně; chtělo by to trochu nadhledu: Já si myslím, že dilema nafta vs. benzín je stejné jako říct která je lepší: černovláska, blondýna nebo zrzka? Když je večer nemůžu mít všechny tak si vyberu třeba tu s většíma kozama, že?

 

A pro někoho kozy = zátah, kruťák, úspora, …atd a jde do nafty. Pro jiného kozy = tradice, zvuk, emise, …atd a tento půjde do benzínu.

 

K nadpisu článku si dovolím poznamenat: ano, proběhla a probíhá velká naftová revoluce…, ale BMW se o to moc nezasloužilo, průkopníky bych hledal jinde! BMW sledovalo vývoj, resp. muselo reagovat na trend na trhu a ten říká jednoznačně: NAFTA. Naftu spalují dnes už i Jaguary, možná se dočkáme překvapení u Porsche nebo (nedej Bůh) u Ferrari. A výhledově? Parostrojům také jednou odzvonilo, určitě se tak stane i u nafty i u benzínu… stačí sledovat alternativní druhy pohonů resp. paliv.

0/0
24.8.2006 15:00

renesis

a ona ta nafta do kamen stejně patří

a říkejte si co chcete, pánové. Naftový motor je sice znatelně úspornější, pohodlnější ale je to nuda. Zařadit při výjezdu z ostré troječku až když se rafička dominantního otáčkoměru skoro dotkne čísla 10 v doprovodu jadrného zvuku je něco úplně jinýho než chvilkový všemi vyzdvihovaný zátah turbem posílených plivačů mouru. Ten správný nefalšovaný zážitek z jízdy dokáže dát jen na techniku jízdy náročnější benzínový motor. Samozřejmě je řeč o MOTORU. Ne o setrvačníku... ;-)

0/0
1.6.2006 15:13

Nick

vw forever

TDIR^

0/0
1.6.2006 13:10

Mates

Re: vw forever

TDI je slepa ulicka. Moc forever asi tedy nebude. Navic mam pocit, ze soudruzi z VW trosku zaspali a vlak zvany Common-Rail jim ujizdi.

0/0
1.6.2006 13:12

CafeCafexxx

Re: Re: vw forever

taky myslím

0/0
1.6.2006 13:14

Pepa

Re: Re: vw forever

Tenhle ubožák tu nikdy nenapsal nic jiného, pravděpodobně zarytý fanatik Prasátů s chrochtajícím motorem ;-D

0/0
1.6.2006 13:19

h@luzak

Re: Re: vw forever

To je otázka. Před pár roky před tímto problémem museli stát. Namísto pro common-rail se rozhodli pro čerpadlo-tryska. Výhodou by měl být menší tlak než u CR (při srovnatelné účinnosti), tedy lepší výdrž motoru. Mám za to, že VW nezaspal, jen zvolil jinou cestu než někteří jiní konkurenti.

0/0
20.6.2006 22:46

krysar

Re: Re: Re: vw forever

Bohuzel, PD byla spatna volba, nejenze to nejede nic moc a hlucny je to porad, je to dost poruchovy a zere to jako benzinak, temer, uz honem honem dohaneji CR, ale na prodejich se to asi moc neprojevilo. Drivejsi TDi byly i pres straslivej zvuk perfektni ohledne zatahu, laditelnosti a hlavne spotreby. Jenze normy Euro X-X tomu davaj dost na (Y):-)

0/0
13.7.2007 14:33

CafeCafexxx

BMW

Pánové, máte vubec nějakou zkušenost s BMW?Kdo tim nejel, tak vubec nemuže vědět o co jde.Porovnavat Škodu s BMW prostě nejde.Není to ani jiná liga, spíš jiný sport.Nechci říct,že škody jsou špatné,ale BMW nesahají ani po kotniky

0/0
1.6.2006 12:17

Piettro

Re: BMW

0/0
1.6.2006 14:52

Re: BMW

Jasně naprostý souhlas. 2,0d 125kW od BMW je něco naprosto odlišného od 2,0TDI 125kW. Kultivovanost, průběh točivého momentu, široké spektrum využitelných otáček jasně hovoří pro BMW. NAvíc kombinace motor vpředu a náhon na zadek.....

0/0
1.6.2006 14:55

h@luzak

Re: BMW

Nějakou dobu jsem jezdil s 520d (na konci 90. let). Mnohem raději jsem ale měl Oktávku Combi 1.6 :-). Měl jsem ji raději víc než Superba 1.9TDI. Teď jezdím s Transporterem T5 (V5 2,5TDI) a můj dojem: lepší (a větší, konečně se všichni vejdem) než cokoliv předtím.

0/0
20.6.2006 22:49

Fitipaldi

Re: BMW

Furt je to jen kus plechu, 4 kola , volant a pár blbostí za šílené ceny. Jednoduše řečeno s BMW prostě přijdeš o řidičák o něco rychleji.

0/0
30.6.2006 9:49

Alex

.

Nejsem prodejce či zaměstnanec nějakého autosalónu či bazaru...ALE zdá se Vám ta "bezvadná" novinka Roomster dobrá volba? Zmiňované auto s motorem  1,9 tdi a standardní výbavou Vás vyjde na cca 550.000,-, tady posílám link na auto...které stojí cca 700.000...vidíte ten nepomě...ale viva škodovky...joudové z vesnic.

0/0
1.6.2006 12:01

CsharpCplusplus

hm

vám se líbí? Mně ne.

0/0
1.6.2006 11:58

performer

Lít naftu do nádrže je ostuda

nafta je pro socky

jezdit na naftu je jako topit PETlahve

0/0
1.6.2006 11:23

Woods

Re: Lít naftu do nádrže je ostuda

Děkujeme za Tvůj názor. A teď alou zpátky do třídy!

0/0
1.6.2006 11:43

Kouhout

Re: Re: Lít naftu do nádrže je ostuda

Presne tak! Nemaji byt v poledne deti ve skole?

0/0
1.6.2006 11:47

performer

Re: Re: Lít naftu do nádrže je ostuda

copak důchodče? Máš asi nějakou velkou penzi, když ti zbývá i na připojení k netu....

Věř, že šetřit za cenu ježdění ve smrdutém dieselovém křápu je trestuhodné........

0/0
1.6.2006 11:56

Alex

Re: Re: Re: Lít naftu do nádrže je ostuda

...asi nemáš přehled o nových dieselech, jejich kvalitách, přednostech atd....ale to tě tady učit nebudeme. Leckterý diesel je k okolí šetřivější, než benzín...tak si sedni k tatkovi do skodovky 120 ls a běž si hrát s míčkem za panelák.

0/0
1.6.2006 12:03

performer

Re: Re: Re: Re: Lít naftu do nádrže je ostuda

jasně dmeagogu - srovnej diesel z roku 2006 s motorem KarlaBenze z roku 1882 a nepochybuju, že ten diesel bude mít lepší emise........ to máš pravdu....

0/0
1.6.2006 12:07

Mates

Re: Re: Re: Re: Lít naftu do nádrže je ostuda

Lecktery novy diesel s lapacem pevnych castic za priplatek ma emise asi jako benzinove motory pred sedmi osmi lety.

0/0
1.6.2006 12:36

benzin

Re: Re: Re: Re: Re: Lít naftu do nádrže je ostuda

Hm, slušná demagogie. Emisní norma Euro 3 v platnosti 1/2000 benzín NOx 0,15 g/km pevné častice v neměřitelném minimu. Emisní norma Euro 5 v plastnosti od roku 2008 nafta NOx 0,20 g/km pevné částice 0,005 g/km. Tudíž ani nový diesel není ekologičtějiší než starý benzín. A to nemluvím o tlacích výrobců chrochtopopelnic na zmírnění emisní normy Euro 5 pro naftu!

0/0
1.6.2006 12:51

Mates

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lít naftu do nádrže je ostuda

No a je na tom neco demagogickeho. Reagoval jsem na prispevek vys, kde Alex tvrdi, ze lekcktery diesel je ekologictejsi nez benzin. Ja tvrdim, ze to neni pravda, ze nejmodernejsi diesely jsou na tom jako benziny pred osmi lety. Norma Euro je neco jineho, nez skutecne parametry motoru.

0/0
1.6.2006 12:59

h@luzak

Re: Lít naftu do nádrže je ostuda

S benzínem (auto, se kterým jezdím se v benzínu dělá jen v 3,2T) bych měl spotřebu 20l/100km. S naftou (2,5TDI/128kW) mám cca 10l/100km v Praze. Je ale fakt, že to asi zrovna není typický osobák (celková hm. 3,2t).

0/0
20.6.2006 22:51

JiriN

RS?

Hele a co takhle dat do konkurentu Octavii RS ve 125KW Dieslu? Cena lepsi, vykon lepsi, kvalita na urovni... mela se tam objevit...

0/0
1.6.2006 11:01

Mates

Re: RS?

Vis v tom Befku je common-rail motor. To budou mit rychly saze od Skody tak v roce 2012.

0/0
1.6.2006 11:22

benzin

Primitivní, hloupé, naftové

Popelnice spalující naftu, produkující rakovinotvorné saze a páchnoucí oxid dusíku, nemají žádnou budoucnost. Ve vyspělých zemích - USA a Japonsko - to vědí již dávno, pouze zdegenerovaná Evropa s nadšením hltá rakovinotvorné saze z nafty. Budoucnost má přeplňovaný beznin, hybrid a elektromobil.

0/0
1.6.2006 10:41

Piettro

Re: Primitivní, hloupé, naftové

Jsi vedle jak ta jedle! V USA a stejně tak v Japonsku v posledních letech roste zájem o naftové motory. Cena paliva začíná trápit už i Američany, Japonce trápí již delší dobu!  Diesel s filtry pevných částic neproduje rakovinotvorné látky.  Elektromobily nemají žádnou budoucnost, pouze jen jako hybdridy, ale nikoli samotné! Cena hybridních motorů je dnes stále ještě vysoká, takže se zatím ještě nevyplatí. Budoucnost v blízké době bude patřit zemnímu plynu a alkoholu z obnovitelných zdrojů a pak až přijde na řadu vodík. Zemního plynu je ještě hodně, a stejně jako alkohol ho lze použít v nynějších motorech. ALkohol navíc nepotřebuje spac. čerpací stanice.

0/0
1.6.2006 10:52

performer

Re: Re: Primitivní, hloupé, naftové

hybridy se nevyplatí hlavně kvůli nesmyslně nastaveným daním, kdy daně z nafty jsou nižší než daně z benzinu......... - to platí teda jenom v Evropě.....

0/0
1.6.2006 11:32

benzin

Re: Re: Primitivní, hloupé, naftové

V USA a Japonsku roste zájem o hybridy. Emisní limity v těchto státech pro naftu a benzín jsou totožné, tudíž primitivní naftový motor tam ani nepřihlásíš. V EU tomu je jinak normy pro benzin a naftu se liší ve prospěch nafty. Pro příklad uvedu normy těch největší a nejedovatěších svinstev které produkuje naftový motor v obrovské míře, mnohem větší než benzín. Euro 4 nafta NOx 0,25 g/km benzín 0,08 g/km Euro 4 pevné částice nafta 0,025 g/km benzín - pevné částice prakticky neprodukuje. Elektromobily mají budoucnost, najdi se něco o konceptu Mitsubishi MIEV. Bez budoucnosti je vodík, najdi si kolik energie je potřeba na výrobu 1 litru vodíku, té samé energie, kterou můžeš spotřebovat přímo v elektromobilu. Alkohol bude pouze doplněk, neb nebud dostatek půdy na pěstování plodin potřebných k výrobě...

0/0
1.6.2006 11:36

Piettro

Re: Re: Re: Primitivní, hloupé, naftové

Primitivní dieselový motor dnes již nikdo nevyrábí, bavíme se o moderních dieslech s filtry pevných částic. Toyota na svém domácím trhu zaznamenala nebývalý zájem o své nové naftové motory, poptávka po nich výrazně roste!!! Na výrobu vodíku je jistě potřeba značná energie, o tom se nikde nepře. Jenže onu energii můžeš získat ze zdrojů, kterými auta pohánět nelze - viz jaderná energië, obnovitelné zdroje typu voda, vítr., termojaderné fůze atd. atd. Vodík slouží jen jako zásoba energie, která se pak použije na k pohonu motoru. Vše je otázka ceny, zatím se vyrábět vodík nevyplatí, jeho doba teprve přijde. Alkohol+zemní plyn bude sloužit k překlenutí doby něž se technologi s vodíkem plně rozjede.

0/0
1.6.2006 14:47

brazylec

Re: Primitivní, hloupé, naftové

Japonci a Amíci produkují stokrát víc sra cek fabrikama tak jim je asi jedno jestli jejich auto vyprodukuje o nula nula nic nejakyho oxidu min navíc ty jejich hektolitrovy auta no nevim.

0/0
1.6.2006 14:39

Smet

dobrý ale drahý

No ještě aby za ty prachy co za tu naftovou trojčičku chtěj to auto nebylo super !

btw. drahy a dobrý auto neni kumšt, frajeřina je levný dobrý auto ...

R^

0/0
1.6.2006 9:09

CafeCafexxx

Re: dobrý ale drahý

drahy a dobrý auto neni kumšt?BMW nikdy nedělalo levný auta pro všechny.Zato děla auta,která za tu cenu jistě stojí!A to,že si je nemuže dovolit každy,to k tomu tak nějak patří.Nebo chceš aby všichni jezdili v BMW?Vždyť bychom neměli koho předjíždět;-D

0/0
1.6.2006 13:09

ruda straka

nafta

pripravovane euro 5 v nafte ma horsi emise nez stare euro 3 v benzinu. proc je danove zvyhodnene neekologicke palivo???

0/0
1.6.2006 8:58

ddo

Re: nafta

Žeby lobbing, nebo jak se dneska říká podplácení politiků?

0/0
1.6.2006 9:57

Burzoa

to je hustý :)))))

včera se ten článek jmenoval jinak..  napsal jsem do diskuze že "nafta patří do kamen ne do auta" (viz. níže) a dnes je článek přejmenovaný R^ ;-D

ale nic to nemění na tom že nafta do těch kamen opravdu patří ! A do auta??? jedině do náklaďákz nebo traktoru !!

0/0
1.6.2006 8:36

aladdinek

Re: to je hustý :)))))

taky jsem si všiml :)))

Taky jsem kdysi jako mladý, blbý odsuzoval naftu, ale naftu bych neodsuzoval protože při srovnání výkonu a spotřeby je na tom čím dál lépe :)

0/0
1.6.2006 8:40

praptak

Re: Re: to je hustý :)))))

Jenže výkon a spotřeba není všechno, zapomínáte také na otázku ekologie, pořizovací ceny. S tím výkonem to není tak jasné, jelikož porovnáváte jistě turbodiesel s atmosférickým benzinem. Samotný atmosférický diesel má vzhledem ke svému objemu malou účinnost.

0/0
1.6.2006 9:10

fyzik

Re: Re: Re: to je hustý :)))))

Účinnost motoru se neposuzuje podle jeho objemu, nýbř podle výkonu, který při daném příkonu lze z motoru dostat. Obecně platí, že naftové motory jsou účinnější než benzínové - z daného množství nafty získáš více energie než z daného množství benzínu!

0/0
1.6.2006 10:43

performer

Re: Re: Re: Re: to je hustý :)))))

ale za jakou cenu....... (emise - hrůza)

u benzinu se problém nížší účinnosti dá vyšešit využitím zbytkového tepla (je to takové parní turbo a vyvíhí ho právě BMW)

rozdíl v účinnosti (spotřebě) není tak velký pokud ji vyčíslíme v gramech namísto litrů (ona nafta je totiž těžší než benzin - což znemná i to, že z litru nafty je více CO2 než z litru benzinu)

0/0
1.6.2006 12:14

520d

Motor 2,0d 125kW je opravdu povedený. Mám ho v 5 a nemohu si stěžovat. I s tak velkým autem dokáže pořádně zacloumat při zachování rozumné spotřeby. Navíc má vůz výborné jízdní vlastnosti. Motor je lehký, takže auto neni těžké na předek a při zadním náhonu je radost kroužit na okreskách. Nejsem závodník, před tím jsem měl 3,0d a výkon motoru jsem využíval zcela minimálně, takže mi současný čtyrválec víc než dostačuje. Trojka je super, ale bohužel je v ní málo místa, pro rodinu to auto neni.

0/0
1.6.2006 8:22

jonny

Fakt nektery nechapu

Proč furt musíte urážet 1,2HTP? Má svoje výhody a nevýhody, stejně jako 2,5L .

Takový auto je pro obyčejnou jízdu, né každej musí prasit. Já osobně bych ho taky nebral, je to kazdýho věc.:-/

0/0
1.6.2006 8:22

SQL

Ale no tak...

Lidi... Vy všichni normální.. Neberte škodovkářům jejich Obludstera s 1,2HTP...

Třeba já jdu hned dneska prodat svoji Corollu Verso 2,0 D4D a půjdu si stoupnout na to úžasné, rodinné, skvělé a bez pochyby nejlepší auto, jaké se na našem trhu objevilo....

0/0
1.6.2006 6:10

Mak1

Re: Ale no tak...

myslíte Roomster ( nebo jak se to píše ? ) 1,2 HTP ??:-D

0/0
1.6.2006 8:08

troll-68

BMW

Bávo je super auto ! Má to ale jeden háček, nemám na něj. ;-D

0/0
31.5.2006 23:00

Mak1

Re: BMW

R^

0/0
1.6.2006 8:07

Schumacher

je to dobrý auto

BMW je dost dobrý auto, který můžu doporučit. Měl jsem BMW 525 a bylo to pohodové auto  .

 8-o8-o **** Jen mě rozesmál ten nadšenec dole // rubby // který plánuje cestu do Chorvatska s plně naloženou fábií combi 1.2 HTP. ****   Věřím že tam dojedou, ale nechtěl bych být v jejich kůži. I cesta delší než 150 km je ve Fábii 1.2 HTP utrpení. 8-o8-o

0/0
31.5.2006 21:51

troll-68

Re: je to dobrý auto

Až toho borce s přeloženou fábií uviděj rakušáci na hranicích tak ho pošlou šupem zpátky. Hoděj ho na váhu juknou do techničáku a buď vyloží půlku auta, nebo pofičí sofort domů. ;-D

0/0
31.5.2006 22:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.