Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se jezdí v Česku? Hlavně rychle

Jek se měsíc před zavedením tvrdších postihů chovají řidiči na silnicích?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eliska

ceska doprava potrebuje prevalcovat

neni bezpecna vzhledem ke kvalite  silnic..neumite si predstavit jaky je to rozdil, kdyz se nepredjizdi..kdyz se jezdi plynule a pohodove..naucili se to jinde, na sirsich silnicich, s pojizdnym ramenem na obouch stranach,  nauci se to i v cesku;-)...dokud nebudou 4proudove silnice (2 tam 2 zpet), tak se to musi resit zakazem predjizdeni

0/0
22.6.2006 7:50

jk

kde žiješ

Opravdu seš tak naivní, že si myslíš, že nový zákon něco změní na tom, že řidič stříbrného BMW se bude chovat jinak, nebo že ho někdo z policajtů bude pokutovat? To raději budou 10x buzerovat tebe v zaplivaný fábce a ta hovádka v těžkejch auťácích a v poslední době v off-roadech, myslíc si, že jsou nesmrtelná, budou jezdit jak prasata dál - sám jich znám několik a dám za to ruku do ohně.

0/0
6.6.2006 7:56

davexx

Re: kde žiješ

A proto je podle Vás ten zákon špatný? A co by se tedy mělo dělat?

0/0
7.6.2006 10:04

Roumen

Re: Re: kde žiješ

A ten stavajici "zakon" spatny byl? Ono by stacilo vymahat ten stavajici...na nevymahani jsme novy nepotrebovali...

0/0
22.6.2006 11:43

eliska

Re: kde žiješ

jestli je to pravda, tak si stezujez na nespravnem miste...mozna by stacilo aby obcane vybrali sveho zastupce, ktery by sledoval jak policie pokutuje...kdyz lide nebudou mit v policii duveru, nevim proc by policie mela existovat..:-/

0/0
22.6.2006 8:06

Tom

http://www.sokolik.cz/clanek.aspx?a=719

http://www.sokolik.cz/clanek.aspx?a=719

0/0
6.6.2006 7:13

Grifit

Výzva na 1. července

Ukažme "tvůrcům" pravidel co to vlastně chtějí! Jezděme 1. července důsledně podle pravidel, zejména co se týče rychlosti a zastavování před přechody. Předpokládám, že se doprava (zejména ve větších městech) musí dočista zastavit. http://www.novapravidla.nazory.cz/

0/0
5.6.2006 22:50

Pepa Nos

Re: Výzva na 1. července

No a co? I kdybys nakonec jel jenom 20 km/h, budeš prostě dodržovat pravidla. Tak asi.Rv>-

0/0
7.6.2006 8:18

davexx

Re: Re: Výzva na 1. července

Pokud na prázdné silnici, kde je 50 km/h pojedete 20 km/h, tak pravidla dodržovat nebudete, protože to bude bezdůvodně pomalá jízda.

0/0
7.6.2006 10:06

eliska

Re: Re: Re: Výzva na 1. července

R^

0/0
22.6.2006 7:54

Mudrc

Re: Re: Re: Výzva na 1. července

Pokud pojedu traktorem nebo na kole, tak to bezdůvodně pomalá jízda nebude.

0/0
25.12.2006 22:15

davexx

Re: Výzva na 1. července

K této výzvě se připojuji. Sám si myslím, že důsledek takového chování by byl ale úplně jiný, než si myslíte. Ježdění podle pravidel a ohleduplnost je právě to, co umožňuje plynulou dopravu, především ve velkých městech. Zajeďte se podívat třeba do Švýcarska a uvidíte, že to opravdu funguje. My se tomu jen zdráháme uvěřit.

0/0
7.6.2006 10:08

eliska

Re: Re: Výzva na 1. července

R^R^R^

0/0
22.6.2006 7:52

Gilsa

:-)

No hlavně že ČR vyhrála první cenu v počtu dopravních zanček na 100m.

0/0
5.6.2006 9:21

Milan

Přitvrdit na piráty, to je jediná správná cesta

http://pirati.uzitecne.info/

0/0
4.6.2006 22:06

Pepa Nos

Re: Přitvrdit na piráty, to je jediná správná cesta

R^R^R^

0/0
7.6.2006 8:19

kutil

Logika a smysl omezení rychlosti.

Řídím již 22 a jezdil jsem jak v EU, tak v USA a tak mohu porovnávat. Sám jezdím v ČR tak jak uznám dle konkrétní situace a ne podle dopravních značek. Za celou dobu jsem za nedodržení rychlosti dostal 3pokuty a to na místech, kde jasně policie jen chtěla vybrat peníze (prázdná silnice bez provozu mimo obytné bloky a bez lidí v okolí.) Na rozdíl od toho denně vidím desítky míst, kde by policisté měli stát a nestojí. Je otázka proč. Osobně jezdím mimo město do 140km/h, na dálnicích do 190km/h. Průměrně jezdím mimo město 100km/h a na dálnici 150km/h. Ve městě jezdím do rychlosti 60km/h. Rozdíl mezi ČR a např USA je v tom, že v USA velice rychle auta najedou na dálnice a všechny tranzitní trasy vedou po dálnici. V ČR, hlavně v poslední době jsou silnice plné kamiónů a tím horší je že naši zákonodárci nejsou schopni schválit výstavbu více dálnic a obchvatů měst.

0/0
2.6.2006 22:54

Jan

Značky

Na článku mne zaráží, že se zmínění "testaři" vůbec nezamýšleli, zda mají některé značky o maximální povolené rychlosti smysl. Vím bezpečně o několika jen v našem regionu, které tam někdo zapíchl ještě v době, kdy tam jezdily koňské povozy a dnes zcela ztrácejí opodstatnění. Značka obce začíná v poli, pět kilometrů jedete padesátkou a nepotkáte živáčka natož auto. Je to normální? Proč ta značka s padesátkou není v místě, kde začínají baráky, tak jak je tomu např. ve vámi zmiňovaném Rakousku. Přeji policajtům hodně úspěchů, až zase budou stát za značkou 30 km/hod., která tam zbyla po stavbě zastávky autobusu a vybírat. Však co, když statistiky nehodovosti nevyjdou, nějak už se upraví ...

0/0
2.6.2006 14:06

Jirka

Re: Značky

Od toho jsou dopravní policisté a doopravní inženýři, aby omezení rychlosti pomocí dopravních značek stanovovali tam, kde to má opodstatnění. Vám ani mně jako účastníkovi silničního provozu to nepřísluší a nezbývá, než dopravní značky respektovat. Mnohdy jsou za těmito omezeními věci, o kterých běžný řidič nemá tušení a jsou opodstatněná. Pokud se vám nějaké omezení nezdá, obraťte se se s podnětem na příslušný dopravní odbor. Ale jinak je mi z Vašeho příspěvku jasné, že jste zkušený řidič, prostě suverén, kterému se nic nemůže stát a ostatní řidiči (né tak schopní, pohotoví, rychlí, s pomalejšími auty, atd...) se podle Vás jistě mají jít bodnout někam, že jo ...

0/0
2.6.2006 14:46

Vogel

Re: Re: Značky

... a o dulezitych ekonomickych otazkach ve snemovne rozhoduji pouze ekononove s adekvatnim vzdelanim, ze ? ;-D Dovolim si s Vami ponekud nesouhlasit a i ja se pripojuji k prechozimu tvrzeni, ze dopravni znaceni na mnoha mistech neni umisteno zcela idealne (30tka v obci kde uz stavba kanalizace davno skoncila; prenosna "prace na silnici" v useku kde treba tyden nevidim nikoho v oranzove veste, natoz pracovat; zpomalovaci pruhy na ctyrproudovce kdyz o 40m dal je velka krizovatka, semafor a prechod; atd.). Situace na CZ silnicich neni dobra, nicmene nevyresi ji POUZE restrikce vuci ridicu, ale take vetsi osveta (krome minima kratkych sotu v TV od Besipu jsem si nikde zadne nevidel), pouzivani rozumu a castejsi pritomnost policistu tam, kde je to opravdu potreba (hura akce typu Krystof jsou sice hezke, ale jaksi mi u nich chybi trvalejsi ucinek, ale co, nevedoma verejnost to i tak oceni).

0/0
2.6.2006 16:30

davexx

Re: Re: Značky

Naprosto souhlasím s touto reakcí. Jistě je mnoho zapomenutých značek, ale jako projíždějící řidiči nedokážeme posoudit, která značka je tam opravdu z nějakého důvodu, který není zcela zjevný. Značky platí tak jak jsou umístěny, když se vám jejich umístění nelíbí, tak to řešte s příslušnými úřady. Porušováním pravidel to nevyřešíte. Značky dokonce platí i tak extrémně, že treba maximální rychlost 90 km/h v obci, mimo dálnici, kde podle zákona nemá co dělat, prostě platí a může se 90 km/h opravdu jezdit - potrvzeno na ministerstu dopravy.

0/0
2.6.2006 17:12

PD

Re: Re: Re: Značky

Taková značka neplatí, protože odporuje zákonu - místní úpravou lze zvýšit rychlost v obci MAXIMÁLNĚ o 30 km/h! Jinak je značka NEPLATNÁ.

0/0
5.6.2006 2:00

davexx

Re: Re: Re: Re: Značky

Taky jsem si to myslel, dvě ministerstva mi potvrdila, že řidič je povinen dodržovat značení, nikoli rozhodovat o tom, zda je značka umístěna v rozporu se zákonem. Ta značka jednoznačně odporuje zákonu, ale je platná a můžete v takto nesprávně označených úsecích jezdit 90 km/h. Pokud mi nevěříte, zeptejte se přímo na ministerstvu dopravy nebo vnitra.

0/0
7.6.2006 10:26

jirha

Re: Re: Značky

Kecy kecy a zase jenom kecy. 90% těchto značek není proto že je tam skryté jiné nebetzpečí ale proto aby se tam dal píchnout radar. Trutnov příjezd od Ml. Buků. Omezení je umístěno o 400 metrů dříve než se tam někdo může vyskytnout. Cukrák Praha přechod umístěný v místě které je pár metrů od podchodu a 150 metrů od nadchodu. Důvod? Měří se tam.

0/0
2.6.2006 17:46

CarolusIV

Re: Re: Re: Značky

Souhlas. To ovšem pak nejsou policajti ale lupiči.

0/0
2.6.2006 18:32

davexx

Re: Re: Re: Značky

Když o takových mísech víte, tak oslovte místní úřady. Myslím to vážně, dokud úřady nemají žádný podnět, tak nemají ani proč jednat, ve chvíli, kdy podnět mají, tak jednat musí. Pokud máte pravdu a ta značka tam opravdu nepatří, tak bude odstraněna. Nebude to dnes ani zítra, třeba to bude trvat měsíc, ale je třeba to úřadům sdělovat. Je třeba se chovat jako zodpovědní občané, pak to bude fungovat.

0/0
3.6.2006 10:57

kutil

Re: Značky

S tím bych nesouhlasil. Právě v Rakousku jsem dostal pokutu za rychlost, protože značka začátek obce byla v půlce kopce i když domy stály až na kopci. Radar byl hned za cedulí.

0/0
2.6.2006 22:56

davexx

Re: Re: Značky

A zkoušel jste si policistům stěžovat, že to bylo od nich škaredé a nebo jste prostě zaplatil pokutu, protože jste dobře věděl, že diskuse s policií je hodně drahá zálžitost?

0/0
3.6.2006 11:14

Eman

Nadprumernost

V anonymni ankte tvrdilo o sobě 90 % ridicu, ze jsou nadprumerni !!

Zbytek jsou skromni nebo opravdu neschopni. Nekteri ridici z tech 90% se to jiz nikdy nedozvi, ze se pletli.

Pred par lety jsem jeste jezdil jako obvykle "nadprumerne prase", nastesti bez nasledku. Jsem rad, že jsem toto obdobi prezil. Ani dnes nejezdim jako svaty ale asi o 40km/h pomaleji nez drive. Rad bych se ze svych cest vracel domu zivy.

Videli jste uz po nehode jak "pekne" zraneni prosi o pomoc? Omezte agresivitu, stoji to za to.

0/0
2.6.2006 12:44

Andee

Neskutečný

Opravdu mi zůstává rozum stát, když čtu výblitky některých z vás. Mám papíry dvanáct let, za tu dobu jsem najezdil cca 400.000 km, takže vyježděnej jsem dost. Zavinil jsem za tu dobu jedinou nehodu, když jsem nedobrzdil v koloně v Praze, protože mi jedno kolo vůbec nebrzdilo, jelikož bylo na tě bílé plastické hladké čáře. Škoda byla si 30000 na mý Hondě na Fávu akorát vyskočil zadní nárazník z jednoho úchytu. Takže když řeknu, že jsem celkem dobrej řidič, nebudu se ani moc vytahovat. Předpisy se snažím většinou dodržovat i když umím taky pěkný prasečiny a baví mě jezdit rychle. Ale uvědomuju si u toho, že to rozhodně není v pořádku a nenamlouvám si alibisticky, že "když jsem tak dobrej, mám morální právo lítat po silnici jako debil". A dokud si tohle někteří z vás neuvědomí, bude to na silnicích pořád vypadat jak na bojišti :-(

0/0
2.6.2006 12:17

davexx

Re: Neskutečný

Dobrej řidič budete, až budete dodržovat pravidla, do té doby si to můžete pouze nalhávat.

0/0
2.6.2006 17:14

Andee

Re: Re: Neskutečný

V tom se ale shodujeme - když jedu jako prase, nemyslím si to...

0/0
4.6.2006 21:26

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Když si tady čtu Vaše příspěvky, tak zítra pro jistotu pojedu vlakem.

0/0
2.6.2006 11:32

Petr

Typicky české fňukání

Vinu má vždy kdekdo jiný. Co já, podívejte na tamtoho. Policajti nedělají nic, nebo jen buzerují. Pravidla jsou špatná, a proto se jimi neřídím, a vůbec, pravidla jsou pro ty ostatní, já to mám pod kontrolou, atd. v tomto duchu. Podívejme se např. do Rakouska, Francie. Proč většina těch českých frajírků najednou dokáže projet rakouskou obec padesátkou ? Protože tam s tebou policajt nediskutuje a osolí tě velmi citelně, resp. tě okamžitě odstaví, můžeš dostat prokurátora za obecné ohrožení, můžou ti být při vymáhání pokuty zabaveny cenné věci apod. Už slyším ten řev o represi a policejním státě při zavádění takovýchto pravidel v Česku. Bohužel, situace k tomu nazrává, protože arogance, bezohlednost, furiantsví a exhibicionismus za volantem jednoznačně roste a represe je jedním z důsledků. Schovávat svoji frajeřinu za neumění těch ostatních, spěch, blbá pravidla, to je opravdu snadné, ale je třeba najít míru, abych nenutil svojí jízdou ostatní k sebezáchovným reakcím.

0/0
2.6.2006 10:40

Hagenbaden

Re: Typicky české fňukání

Presne tak. Neblikat, jak tele pri objizdeni kanalu a diry (to bych ostatne blikal porad, jak diskoteka), ale nezapominat na to, kdyz to je potreba. A hlavne se chovat rozumne. Ono jde totiz o zivot a to si mnozi neuvedomuji!!

0/0
2.6.2006 10:51

Mak1

Re: Typicky české fňukání

Holt jsem asi debil, ale když jedu venku, tak je 50 většinou v centru, na výjezdu z obce bývá 70 ( pokud nemají obchvat ).A ne jako u nás, kde je cedule konce obce kilometr za posledním barákem a 50 je až k ní;-€

0/0
2.6.2006 13:03

davexx

Re: Re: Typicky české fňukání

A tohle nějak změníte tím, že budete porušovat předpisy?

0/0
2.6.2006 17:21

CarolusIV

Re: Re: Re: Typicky české fňukání

Nezměním, ale nebudu si připadat jako poslušným pablb.

0/0
2.6.2006 18:37

davexx

Re: Re: Re: Re: Typicky české fňukání

Takže celá diskuse vlastně není o bezpečnosti na cestách, ale spíše o egu řidičů?

0/0
3.6.2006 10:55

Mudrc

Re: Typicky české fňukání

Nazdar Petře, je to tak, ale pokud někdy dospějeme k tomu, že se za spáchání dopravního přestupku vyfásnem prokurátora, vobecní vohrožení, kriminál a já nevim co eště, tak tomu ale stejně bude muset předcházet skutečnost, že řidiče přistihli poldové. Poněvadž kde neni žalobce, tam neni soudce. A jaká bude vzhledem k počtu policajtů pravděpodobnost, že člověka chytnou? Stejná jako neska. Čili skoro nulová. Myslíš, že by to i tak českýho človíčka změnilo k lepšímu? Já myslim, že ne. 

0/0
25.12.2006 22:26

Hagenbaden

Rychlost

Priznam se, ze asi jako kazdy prekracuji rychlost. Ne nijak vyrazne. V obci tak do 10km/h a mimo max do 20km/h a to jen tam, kde nikoho neohrozuji. Samozrejme, ze tam, kde to muze byt potencionalne nebezpecne neriskuji a to je podle me nejdulezitejsi. Kdyz nekdo jede na zcela prazdne dalnici na rovnem useku 200km/h, tak to podle me neni takovy prohresek, jako jet 70 kolem skoly v poledne, kdy deti chodi ze skoly. Vadi mi, ze policajti meri prave na usecich, kde urcite prekroceni rychlosti je relativne bez nebezpeci. Porazilo me auto a byla to vina ridice. Skoro jsem to neprezil ale vim, ze bych na jeho miste byt nikdy nechtel a proto tak jezdim. Hlavne chybi lidem tolerance k chybam druhych. Kazdy udela blbost z nepozornosti, ale bezohlednost fakt nesnasim!!!

0/0
2.6.2006 10:32

Andee

Re: Rychlost

Souhlasím, taky nechápu, proč si dopraváci jdou sednout k radaru na rovný úsek v šest večer v sobotu, kdy není překročení rychlosti na prázdné silnici prakticky vůbec o nic nebezpečnější než jízda povolenou rychlostí... jenže je to pro ně jednodušší a za hodinu maj vybráno Rv:-/

0/0
2.6.2006 11:57

Mak1

Re: Re: Rychlost

A to byste na nich chtěl, aby pracovali ? Člověče, kde to žijete ??;-D

0/0
2.6.2006 13:05

davexx

Re: Rychlost

Odkud berete tu jistotu o tom, že tohle porušení pravidel je méně nebezpečné a že nikoho vlastně neohrožujete. Píšete, že jezdíte v obci o 10 km/h rychleji, než je povoleno. Víte, jakou jakou rychlostí narazíte z rychlosti 60 km/h do překážky, před kterou byste z rychlosti  50 km/h za jinak stejných podmínek ubrzdil? Vsadím se, že to netušíte, o co?

0/0
2.6.2006 17:20

Hagenbaden

Re: Re: Rychlost

Vyjadril jsem se nepresne. Neprekracuji rychlost stale, ale kdyz ano, tak o ... uz to bylo napsano a to jen v mistech, kde to podminky dovoluji. Ne vsude, kde to je povoleno muzu jet 90 a ne vsude,kde to je prikazano je bezpodminecne nutne jet 50. Staci jezdit s citem, rozumem a ne, jak utrzeny ze retezu. Take urcite nejezdite vzdy striktne dle pravidel. Btw rozdil, na ktery jste se ptal je kolem 15km/h. Staci na to jednoduche fyzikalni rovnice.;-)

0/0
2.6.2006 23:33

davexx

Re: Re: Re: Rychlost

Díky za odpověď. Rozdíl je více než 33 km/h a to v případě, že mepočítáme reakční dobu (s výpočtem na reakční dobu by byl výsledek ještě horší). Jestli do chodce vrazím třicítkou a nebo to ubrzdím, to je sakra rozdíl, zatímco jestli pojedu ve městě přesně 50 km/h nebo 60 km/h, tak nenaženu většinou téměř nic (rozhodující je ve městě provoz a semafory). Nevím, jak jste přišel na to, že nejzdím podle předpisů, je to asi podle principu podle sebe soudím tebe. Řidiči, kteří předpisy nedodržují jsou přesvědčení o tom, že takhle jezdí všichni. Věřte tomu, že je část řidičů, kteří zákony ctí a považují to za normální.

0/0
3.6.2006 11:04

kocourek

PODLE SENOCHRUPÚ JSEM PRASE!!!

Tím nadpisem se nechci dotknout zemědělců, protože si jejich práce vážím. Neřeším povolenou rychlost, předjíždím přes plnou čáru. Nemám silný vůz a neléčím si komplexy, ale zastávám jednu zásadu - na silnici se pohybuje mnoho neumětelů (ty zde v diskuzi zvláště výrazně podporují snížení rychlosti), a proto je třeba je honem rychle přejet a tím si vlastně zachránit život. Zatím jsem neměl jedinou nehodu a to jezdím už dlouho. Ono to totiž chce předvídat to, co udělá na silnici ten druhý. Protože když vidím za sebou někoho, kdo evidentně pospíchá, tak mu prostě uhnu (je to v mém vlatním zájmu) a dál to neřeším. A naopak když vidím dostatečně dobře přes plnou čáru, tak prostě předjedu. Chce to jen předvídat a přemýšlet a bude méně nehod. Bohužel spoustu blbů to neumí a tak tu nejvíc řvou. A policajti umí jen měřit na dvouproudé rovné silnici (kde by se dalo jet 300km/h) a nebo si stoupnou za ceduli obce(nejlepší je když tam začíná dlouhý táhlý kopec).Bodový systém je buzerace a nic neřeší

0/0
1.6.2006 22:43

Elsin

Re: PODLE SENOCHRUPÚ JSEM PRASE!!!

Naprostý souhlas. Pokutu za posledních několik let jsem obdržel právě když mě policisté naměřili 114 kmh na Hradubické silnici (4 proudová zcela rovná silnice, která má ještě odstavný pruh) Myslím, že řidiči, kteří neumí řídit a jedou méně jak povolenou rychlostí,jsou kolikrát daleko větším ohrožením, než když lidé, kteří řídit umí jedou rychleji. Nedávno jsem měl možnost řídit po dlouhé době favorita a musím říct, že cestu jsem zvládl zcela bezpečně v celku velkém provozu daleko rychleji, než známý se Superbem, který neumí řídit a během jízdy je schopný vytlačit několik aut do příkopu

0/0
1.6.2006 23:24

pepa

Re: Re: PODLE SENOCHRUPÚ JSEM PRASE!!!

jojo, tady jsou sami supermani...

panove, ani jeden z vas ridit neumi (ikdyz si to muzete myslet), takze jsem hrozne moc rad, ze takove NULY jako jste vy dva postihne novy zakon nejvice...

takze vratte tatum auta do garaze a prestante delat frajirky...

0/0
2.6.2006 6:43

Elsin

Re: Re: Re: PODLE SENOCHRUPÚ JSEM PRASE!!!

Ale chlapečku,...a na to jsi přišel jakpak?To je přesná reakce lidí, který netušej jak to na silnici vypadá.

0/0
2.6.2006 9:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.