Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silniční zákon: O řidičský průkaz lze přijít i za jednu chybu

Pro řidiče, kteří vědomě překračují rychlost a i jinak porušují dopravní předpisy, nebudeme mít od 1. července slitování. Právě to vzkazují neukázněným jezdcům policisté. Od začátku prázdnin získají policisté nové pravomoci, například zadržet řidičský průkaz budou moci přímo na místě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

novy silnicni zakon

Je to dost kruty pro ty ridice osobnich aut a pro nakladni auta co jezdi pretizeny a v obcich nedodrzujou predepsanou rychlost tak to by mne zajimalo jestli jim ty pokuty a body budou taky odebyrany.Tento zakon je docela nedokonalej

0/0
18.7.2006 18:35

medúza

policajt

No, tak už máme prvního obětního beránka, jel v obci jen o 8 km/h více a je lehčí o 2000,-- no a nějaké ty body. Opravdu se těším, až si sednu za volant, pořídím si kameru a budu pro změnu špěhovat policajty, kteří sami tento zákon porušují, ne?(Y)

0/0
1.7.2006 10:37

solid

Re: policajt

samo že se má jezdit 50 v obci, poliši si vybrali šikovné místo/ není tam zástavba, nikdo se tam pěšky nepohybuje/ takže těch 58 tam nebylo nebezpečných.;-O tím se nechci omlouvat ale v centru města měřit nebudou jelikož tam dopravní situace umožní popojíždět tak 30;-€

0/0
1.7.2006 17:32

Stin

Kupujte bus !

Zrovna jsem narazil na jednu odpoved ohledne autosedacek. Takze bud se po roce 2008 bud nebudeme mnozit, nebo si koupime bus. Protoze tri autosedacky do osobaku na zadni sedadla nedate a dovolenou muzete kombinovat s hromadnou dopravoum, popr. lide kteri jsou mimo dosah hromadne dopravy si koupi poradne boty -budou chodit pesky  :o))

Zminena odpoved (zkracena) :

Do 1.května roku 2008 je výjimka: „Přesahuje-li počet přepravovaných dětí starších tří let počet sedadel vybavených bezpečnostními pásy nebo dětskými autosedačkami, může řidič vozidla kategorie M1 a N1 přechodně, nejdéle do 1. května 2008, na pozemních komunikacích s výjimkou dálnic a rychlostních silnic přepravovat na zadním sedadle větší počet dětí než je počet sedadel vybavených bezpečnostními pásy nebo dětskými autosedačkami bez použití zádržného bezpečnostního systému.“ Zvláštní dotace na zakoupení velkého automobilu není. Velké rodiny řeší svou přepravu kombinovaným využitím veřejné dopravy.

0/0
7.6.2006 12:26

Tříprsťák

Re: Kupujte bus !

To abych po 1. květnu 2008 pár dětí uškrtil...

0/0
7.6.2006 20:45

Stin

A co ostatni ? :((

Jo statistiky vykazuji, ze nejvetsi procento ma neprimerena rychlost, jenze uz se tam neuvadi, ze neprimerena rychlost je jakakoli (i 1km/hod.) a ze dost casto to nebylo o rychlosti, ale z jinych duvodu - napr. chodec v miste kde nema co delat atd. A co koliste, chodci ? Samozrejme ti jsou z obliga - kdyz jedou tri vedle sebe - pohoda - a ty ridici mi muzes. A co zmena smeru kolistu ? Kolik jich ukazuje ? A co chodci, kteri prebihaji cestu kdekoli i kdyz je pobliz prechod ? A dalsi. Ne za vsechno mohou ridici. Co mne ovsem na ridicich nejvic stve je jizda uprostred. A policie ? Tem to nevadi. A lobysticke prikazy - z tech je mi na bliti. Jenom cekam na helmu i v aute.

Ctu tady prispevek Yenin o zipovani a uz jsem nasr... Zrejme tenhle clovek o zipovani nevi zhola nic a placa nesmysly - samozrejme, ze se zipuje az pri sbihani pruhu, popr. u prekazky !!! Je spousta blbecku, co si rikaji - nepustim, nepustim. Presne takovi zpusobuji svou neznalosti nejvic problemu - zacpy, nervozita atd.

0/0
7.6.2006 10:39

jolly72

b

blabla;-)

0/0
6.6.2006 12:40

Zaxon

Dotaz

Nevite nekdo jak to bude v pripade za spolujezdec nebude mit zapnuty bezpecnostni pas? To taky daji ridici nejake body?

0/0
5.6.2006 11:31

Milan

Přitvrdit na piráty, to je jediná správná cesta

http://pirati.uzitecne.info/

0/0
4.6.2006 22:06

Yenin

Pro "Clovek"

"Tak se zase priznam ... kolonu predjizdim.... napr na dalnici kdyz vsichni stoji v prave pruhu a zuzeni je asi 1000m pred namy a vsichni stoji jak trubky v jednom pruhu , bo nikdi z nich nezna pravidlo zipu!"

Timto jsi me pekne nas*al. Opravdu miluju tyto sofery, kteri si mysli, ze maji prednost a rvou se nekam a doufaji, ze je nekdo pusti. Nenapadlo te, ze se "zipovali" prave tech 1000m pred zuzenim? Tve chovani (a mnoha jinych) nema nic spolecneho s predjizdenim, ale s obycejnym predbihanim. Ve fronte na pokladnu taky predbihas?

0/0
4.6.2006 21:02

2Mac7

Re: Pro "Clovek"

jaké předbíhání ? 8-o Ti co se "zipují" km před zúžením pravidlo zipu neumí používat - zjevně ani Vy ne  :-/

0/0
4.6.2006 21:42

Milan

Re: Re: Pro "Clovek"

Zipuje se opravdu v místě, kde se pruhy sbíhají, a ne kilometr před ním. Důvodem je, aby se netvořily dvojnásobně dlouhé kolony, které se pak na dálnicích třeba táhnou i před předcházející křižovatku, na kterou se pak nedá odbočit. I když někteří čeští vykukové i toto to řeší po svém a k odbočce si dojíždějí v odstavném pruhu.

0/0
4.6.2006 22:10

2Mac7

Re: Re: Re: Pro "Clovek"

no vždyť já vím ;-):-)

0/0
5.6.2006 12:20

Yenin

Re: Re: Pro "Clovek"

Pravidlo - toto slovicko bych na nasich silnicich nevztahoval k zipovani. V situaci, kdy uz je kolona prede mnou v jednom pruhu a plynule se posunuje smerem k zuzeni neni predjeti (predbehnuti) v levem pruhu az k danemu zuzeni a nasledne najizdeni do praveho pruhu s usilovnym troubenim, nijak prospesne plynulosti provozu. Prave naopak. Jen nekteri machri zneuzivaji situace a doufaji, ze najednou predjedou co nejvic aut.

0/0
4.6.2006 22:27

Hondzik

Re: Re: Re: Pro "Clovek"

nezlob se ale to je fakt nesmysl co rikas!!!!!!!takze si predstav kolonu 1km pak se zipuje a v druhem pruhu zacina taky kolona.to preci nema logiku????????to je lepsi kdyz ten kilak rozdelim na dve casti a v kazdem pruhu bude fronta 500m  nikdy nebudu cekat km pred zacatkem zuzeni!!!!!!!!! a klidne se tam vepredu budu tlacit a troubit!!!to ze neznate predpisy neni muj problem.

0/0
5.6.2006 9:27

davexx

Re: Re: Re: Re: Pro "Clovek"

Jenomže v zákoně chybí právě to, že se má kolona rozdělit do obou (všech) pruhů a to je ten problém. Nové předpisy to tuším neřeší stejně jako staré.

0/0
7.6.2006 16:19

Alfik

Rychlost

Jezdím celkem hodně a tak 2x týdně jezdím trasu dlouhou cca 325 km. Rekord mám 3:11, spotřebuji nekomentuji, ale je to přes 9 litrů no a jinak jezdím podle předpisů, tu samou trasu jezdím tak za 3:50 - 4:10, spotřeba kolem 7l/100km. Tak co je lepší, stojí těch 50 minut za kremačku?

A ještě ušetřím cca 6-8 litrů benzínu, dále brzdy, gumy ...

0/0
4.6.2006 0:14

michal II

Re: Rychlost

Nic moc. Já mám na 300km rekord 2:10 i když většinou to je přes 3 hod. Možná kdybys to jezdil 6hod, riziko kremačky bys ještě výrazně snížil.

0/0
4.6.2006 0:39

Alfik

Re: Re: Rychlost

Tak jsi jeden z těch kvůli kterým vznikl bodový systém. A z těch mých 320 km je jen 20 km dálnice, ostatní jsou normální okresky, samá vesnice. Jednou jsem to jel i 5:30, to jsem snad celou cestu jel za nějakým kamionem, proti taky štrůdl aut a to naneděláš vůbec nic. Takže než si zvyšovat tep, ničit svoje nervy,  nervy protijedoucích, to prostě raději rezignuji a jedu v klidu. Hodina mne nepo...

0/0
4.6.2006 6:48

davexx

Re: Re: Re: Rychlost

Tohle je naprosto přesné. Doba dojezdu většinou mnohem více závisí na provozu a na tom, kolikrát si zajdu na kafe a natankovat, než na tom, o kolik jedu rychleji než mám.

0/0
4.6.2006 10:38

2Mac7

Re: Re: Rychlost

a kvůli takovým jako Vy přicházejí novelizace zákona :-/, včetně zavedení bodů 

0/0
4.6.2006 11:14

davexx

Re: Re: Re: Rychlost

Přesně tak, naštěstí tohle slušným řidičům nebude nijak vadit, takže za sebe říkám, ať si body klidně jsou.

0/0
4.6.2006 11:43

michal II

Re: Re: Re: Re: Rychlost

Klídek hoši.

To je přesně to paušalizování a hon na čarodějnice bez znalosti věci.

Z té mé cesty je 250km po dálnici, zbytek po slušných cestách. Ten rekord je samozřejmě dosažen v noci(cca12-03) a v zimě(nejsou uzavírky na dálnici).

Když počítáte se mnou. Dálnici při cca 160kmh projedu za cca 1:30 a zbývá mi cca 40min na 50km, což se dá zvládnout i kdybych jel v obci 50 a to samozřejmě nejedu nebo tak ve 2:00 tak někdo z vás jezdí?

0/0
5.6.2006 23:05

liberecak

Re: Re: Rychlost

mozna kdyz budes 6 hodin na silnici, tak to riziko zvysis..jednak relativni dobou pobytu a druhak unavou atd...jde nam o optimalizaci, kdyz pred kazdym autem pujde clovek a bude mavat cervenym praporkem tak se muzeme vratit do 19. stoleti..

0/0
6.6.2006 14:51

michal II

Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

A málem jsem zaplatil 2000. Naštěstí jsem to ukecal na 500. Teď vysvětlení - zamaskovaný pol. auto stálo za posledním barákem vesnice cca 50m před cedulí. Nevím, kde to přesně měří, tak ta vzdálenost byla asi menší. Nechápu, co jsem proved a koho jsem ohrozil. Necítím se vinen a mám přijít o 3 body. Připomínám, že celou vesnici jsem jel jak se má 60kmh. Za jiným pol. autem.

0/0
3.6.2006 23:51

Alfik

Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

hmm, to já nedávno jel za policajtama, tak 130, po normální okresce (CL-MB), maják ani houkačku neměli puštěnou, a u křižovatek smrti u Bělé p.B. mi na úseku kde je 70 ujeli jelikož nejsem prase a kde je 70 tak se snažím jezdit do 80. Oni ani neťukli o brzdu a svojí 130 to svištěli dál.

0/0
4.6.2006 0:18

davexx

Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

Provedl jste jednoduše to, že jste porušil pravidla. A porušování pravidel je u nás trestáno. Na tom není nic zvláštního. Pokud se Vám pravidla nelíbí, apelujte na svého poslance a prosaďte změnu, do té doby budou platit pravidla taková jaká jsou a za porušování budou pokuty.

Zvláštní je ten vnitřní pocit řidičů, že oni porušují jen málo a to jenom tam, kde to nevadí. Tak proč je pak tolik mrtvých na cestách? A proč právě řidiči nesou vinu za více než 90 % dopravních nehod?

0/0
4.6.2006 0:20

michal II

Re: Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

Davexx, podle toho co píšeš, asi nejsi normální nebo vůbec nejezdíš. Já jsem boural 3x a vždy za to mohla nepozornost. To je ta největší příčina nehod, akorát se nikde neuvádí. Pokud jedeš 100 po okresce, bavíš se se stopařkou a kouříš cigaretu a někam to napálíš, je příčinou nepřiměřená rychlost a ne to, žes jihladil po kolínku.

0/0
4.6.2006 0:34

Alfik

Re: Re: Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

souhlas, hodí to na rychlost a po bouračce asi kolínko nebo mobil u ucha nikdo nepřizná. Pokud jedu kolem 100 po okresce, tak musím řídit a ne telefonovat, jíst, kouřit ... Jsou úseky, kde se dá klidně 130, ale málokdo si uvědomí, že stromy jsou jen asi 2 m vedle něj. Jezdíval jsem také hodně rychle, ale poslední rok jsem na to rezignoval, stejně o tolik dřív nejsem v cíli o kolik bych potřeboval.

0/0
4.6.2006 6:54

davexx

Re: Re: Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

Vidíte a já sebe považuju právě za toho normálního, protože dodržuji předpisy. Tak jako mi přijde normální nekrást, protože to je taky porušení zákona, tak mi přijde normální a správné dodrzovat dopravní předpisy. Naštěstí lidí jako já přece jenom pomalu ale jistě přibývá.

0/0
4.6.2006 10:43

liberecak

Re: Re: Re: Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

Jenže když kradeš, tak někoho poškozuješ. Když jedeš rychle, tak max. poškodíš sám sebe když to někam napereš (nepočítám, že někoho sundáš, to bys pak nemohl kouřit nebo kácet stromy atd.)

0/0
6.6.2006 14:47

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

Já tedy raději budu okradený než mrtvý, kdybych si teda musel vybrat.

0/0
7.6.2006 16:17

Mak1

Re: Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

Vy jste ale Vůl ! Nejedná se přece o to, jestli člověk poruší pravidla, ale o to, že policie má sloužit k zajištění větší bezpečnosti a plynulosti provozu a ne být pouze represivním orgánem, což je to jediné, co dělají. A bohužel represe neuplatňují na nebezpečných a rizikových místech, ale na těch, kde vyberou za nejkratší dobu nejvíc.:-(:-D

0/0
5.6.2006 8:33

2Mac7

Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

v obci je 50 nikoli 60 , ten rozdíl 10km/h dělá v případě střetu s chodcem sakra hodně , hlupče !

0/0
4.6.2006 11:16

davexx

Re: Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

No jo, jenomže aby tohle řidiči mohli vědět, tak by se u řidičáku musely dělat ještě zkoušky z fyziky a matematiky. Myslíte si, že to někdo opravdu umí ten rozdíl spočítat a že vůbec tuší, jak vysoké je to číslo? Chtělo by to jednak hodně intenzivní osvětovou kampaň a samozřejmě více úcty řidičů k životům ostatních. Místo toho je 90 % řidičů přesvědčeno o své nadprůměrnosti, zkuste se podívat na cestu, kolik řidičů dodržuje bezpečnou vzdálenost mezi vozidly (naprosto základní pravidlo bezpečné jízdy). Jestli 5 %, tak je to moc. Tady vidím největší problém - neznalost a nesoudnost.

0/0
4.6.2006 11:42

michal II

Re: Re: Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

Ale pánové.

Pokud znáte trochu fyziku, měli byste větět, že při 40 nebo 30kmh je kinetická energie a všechny síly s ní spojené výrazně nižší než pro 50kmh. Jezdíte proto  30? Jste opravdu přesvědčeni, že mezi 50a 60 je tak výrazný zlom ve vývoji těchto sil?

Máte ale asi pravdu. Měl jsem ty policajty udat, protže neměli zapnutý maják a jeli 60...

0/0
5.6.2006 23:13

davexx

Re: Re: Re: Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

Kupodivu právě mezi 50 km/h a 60 km/h ten zlom je. Projevuje se to statisticky, při předepsané 60 umírá po srážce s autem 90 % chodců, zatímco při 50 je to jen 50 %. V Nizozemí dokonce šli tak daleko, že v hustě obydlených oblastech (sídlištích) je povolena rychlost jen 30 km/h, chodci pak po srážkách neumírají téměř vůbec.

0/0
7.6.2006 16:23

liberecak

Re: Re: Re: Re: Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

Ano, je pravdepodobne, ze pri 10km/h nezemre nikdo, pak ale nema silnicni doprava budoucnost. Je to i ve vychove chodcu, ne jenom porad stahovat rychlosti ridicum, i kdyz je to nejjednodussi.

0/0
8.6.2006 13:31

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

Chtěl jsem svým příspěvkem dát najevo, že 50km rychlost má oproti 60km rychlosti význam, protože lépe vystihuje kompromis mezi bepečností a rozumnou rychlostí. Téměř cokoli dotaženo ad absurdum nedává příliž smysl. S výchovou chodců naprosto souhlasím. Stejnětak s vyznačením přechodů na rozumných místech. Na druhou stranu zodpovědnost za způsob jízdy logicky musí mít právě řidič, protože pouze ten dokáže své chování při řízení ovlivňovat.

0/0
9.6.2006 9:26

Fido

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jel jsem v obci 80kmh!!!!!!

Co se toho znaceni a umisteni prechodu, je to casto katastrofa. Znam misto, kde je prechod umisteny za zatackou, kterou zakryva dum postaveny temer az k silnici. Kdo to tam nezna, ma velkou sanci tam srazit chodce i kdyz pojede pamaleji nez je povolena rychlost. O davani prednosti chodcum tam nemuze byt ani rec. Chodec pres dum nevidi jestli jede auto, ridic nevidi chodce ani prechod.

A prave na tomhle miste jsem videl buzerovat mestaky za nedavani prednosti chodcum. Nebylo by lepsi kdyby se zasadili aspon o umisteni zrcadla?

0/0
22.6.2006 16:57

Alfik

To je zase gumák v zákoně

3. Kdy je strážník obecní policie oprávněn zastavovat vozidlo? javascript:casto(23)

Strážník obec. pol ve stejnokroji je podle nov zákona č.

361/2000 Sb. oprávněn zastavovat vozidla 2) jestliže řidič vozidla nebo

přepr osoba je podezřelá ze spáchání přestupku týkajícího se

bezpečnosti silničního provozu. >> Ty městský slouhové, kde často dělají takoví, co je nechtěl ani Fenix či jiná "security" to každýho můžou zašlapat do země kdy si usmyslí

0/0
3.6.2006 22:22

Děsběs

Sedáte za volant po požití alkoholu?

Mrkněte se sem:http://www.helpjacqui.com

0/0
3.6.2006 20:06

MPP

Jsou to

s...ě bu....tský, protože už dneska mohou klidně vymáhat dodržování pravidel silničního provozu. Oni jsou ale nadržení jak stepní kozli na 1. července. Měli by si ale uvědomit, že jejich hlavním úkolem je prevence a až potom represe. Děsím se městskejch četníků, kteří budou v ulicích z jediného důvodu - aby vybrali co nejvíce na pokutách. Ne aby připspěli ke zvýšení bezpečnosti, ale aby přinelsi penízky do obecní pokladny. jsem jen průměrný řidič, co se týče množství tras a četnosti ježdění, ale znám tolik úseků, které jsou jako stvoření k buzerování řidičů  (nejednoznačné dopravní zančení, zapomenuté značky, úmyslně umístěné značky). Pomáhej nám pánbůh za měsíc

0/0
3.6.2006 18:05

Noe007

Re: Jsou to

jak kde........

Ty uz si se setkal s nejakou umyslne umistenou znackou za ucelem vybirani pokut? teda krome skryte kamery :o)

Panbuh nam nepomuze, neb jeho existence nebyla stale prokazana..........

0/0
3.6.2006 19:21

Tomas

Re: Re: Jsou to

Kolego! S podobnou znackou jste se mohl setkat za mé dobré paměti mezi Mostem a Bílinou, která je spojena komunikaci kvalitnejsi nez je D1. Kde je/byla pred odpocivadlem zakryta 50tka, ktera se odkryvala a na odpocivadle vybirali. Jaka je situace ted nevim. Nebudte naivni.

0/0
3.6.2006 21:37

Fido

Re: Re: Jsou to

Ja ano. Slo o prenosnou znacku, ktera tam normalne nebyla, tudiz neslo o zapomenutou znacku. Policiste si ji privezli a postavili tak, ze byla viditelna velmi spatne a az na posledni chvili. A u te znacky merili a vybirali. Zda se vam tohle normalni? Je to prispevek ke zvyseni bezpecnosti?

0/0
22.6.2006 17:00

Noe007

do rakve je to kousek

bla, bla, bla, bla .... to se zase někteří projevili. Jinak 9 z 10 nehod má na svědomí lidská neohleduplnost, to není z mé hlavy.........

Ten týpek co předjíždí přes plnou a tvrdí že nikoho neomezuje-neohrožuje, tak to teda nevím.... a ten co jezdí kvůli práci rychleji, co je to za práci? rozvoz krmiva pro psy?

Vážím si všech těch co jezdí s rozumem a s rozvahou, všech těch, kteří když je kolona nepředjíždí, nelepí se na auto přede sebou, předjíždějí na místě k tomu vhodném, ne v zatáčkách (taky už jsem párkrát drhnul příkop, neb proti předjížděl) objedou cyklistu v dostatečné vzdálenosti, dají přednost když jsou na vedlejší, nejezdí pod vlivem čehokoliv, když vidí na vozovce nebezpečí zpomalí (děti pochodníku, něco leží na silnic atd........... jezdím slušně, všade dorazím včas, dodržuji předpisy a kolikrát jsem na místě dříve než ten blbec co mně v zatáčce předjel, neb v půlce cesty potkal kámoše a tak hodí řeč

PS: vyhazování odpadků z okna, to už udělá opravdu jen debil.........

0/0
3.6.2006 16:52

React

Re: do rakve je to kousek

Lidi zase opakuju. Souhlasim s Vami.. Ale zakony nejsou videohra, meli by se delat s rozvahou. A tento zakon nadela peknou paseku.

0/0
3.6.2006 16:57

davexx

Re: Re: do rakve je to kousek

Že ten zákon není dokonalý, to souhlasím, ale řekněte už konečně v čem je to podle Vás taková pohroma.

0/0
3.6.2006 17:05

clovek

Re: Re: Re: do rakve je to kousek

OK! podle me je to v tom jak a kym jsou umistivany znacky! jak a kym kresleny cary na silnici.... atd..dale pak to kdy kde a jak policisti meri! ( 100m pred koncem vesnice, na rovnem useku dalnice atd..) a treba i to jakou maji autoritu!!!  staveli te nekdy v usa? tam  mas strach  jen kdyz je vidis(nekompromisni , nesmlouvavy vzdy vse podle pravidel..) i kdyz vis ze jsi nic neprovedl! jinak noveho zakona se nebojim , proc taky! napr sviceni je superR^

0/0
3.6.2006 17:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.