Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakousko a USA: rychleji po dálnici

Dupni na to a jedeme! A to do rakouských Korutan nebo do západního Texasu. Na tamějších dálnicích nedávno zkušebně zvýšili rychlostní limity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cizinec

!!

Nesmysl. I v Nemecku je na na nekterych usecich dalnic rychlost omezena 120 kmh). A pokud rychlost omezena neni, plati tam „doporucena“ rychlost 130 kmh. V pripade nehohy je i nevinny ridic, jedouci vic nez 130 kmh, spoluvinnen. To hodne lidi nevi. !!

0/0
18.6.2006 18:31

JK

Nevím,...

Nevím, ale pokud si vzpomínám, tak za komoušů se po dálnici smělo 110 km/h a né 120. A v tom Německu tě taky zrovna moc rozjet nenechaj, ve všední den je to samej kamion a jedeš neustále ve štrůdlu tak 120 - 150 km/h a o víkendech dávají často vždy po několika km omezení rychlosti, takže jen se rozjedeš už abys brzdil ... moje zkušenosti!  Čau.:-/

0/0
7.6.2006 12:27

osvald

cr neni rakousko

myslim ze v CR by se stejne o moc rychlej na nekterych silnicich ani rychleji jezdt nedalo spis naopak jestli nechcete ryskovat auto to, co nektere diry dokazou to je neskutecne. a v Rakousku je navic stav silnuic nepomerne lepsi a proc nepridat kdyz to silnice umozni.a pokud jde o USA to nemohu zhodnotit, nebyl jsem tam.

0/0
7.6.2006 9:37

davexx

Re: cr neni rakousko

Především jsou u nás všechny (i nové) dálnice projektovány na rychlost 120 km/h.

0/0
7.6.2006 9:53

QG

Re: Re: cr neni rakousko

Na rovince se to prosím projektuje jak?

0/0
18.6.2006 16:52

davexx

Re: Re: Re: cr neni rakousko

Při projetování dálni zdaleka nejde jen o poloměry zatáček, pokud Vám jde o tohle, ale třeba i o šířku pruhů. Ve 2m pruhu se těžko udržíte i na rovince už při 150 km/h, takže nejde zdaleka jen o zatáčky.

0/0
19.6.2006 19:04

mrkevvzime

rychlost

lidi ja taky jezdim často o něco rychleji, ale chce to s rozumem. naše dálnice nejsou nic moc a na některých místech D1 je 130 až až zvlášť v tom celkem velkém provozu. Zase jsou místa kde by mohlo být klidně 160, ale třeba to tam nechtějí dát, protože spousta lidí by tam jezdilo třeba 190. Až jednou někdy za moc a moc let budou u nás dálnice rovné a ne jak vlnitý plech a přípojné pruhy a další věci budou odpovídat třeba 160ce tak klidně, ale v současnosti možná jenom na pár úsecích...

0/0
6.6.2006 8:34

ddo

USA

V USA se budou limity obecně spíš snižovat. Senátorka Hillary Clinton navrhuje 55. Důvodem jsou výrazně nižší zplodiny a oddálení ropné krize.

0/0
5.6.2006 15:02

spaldings

A chosci si holt budou muset taky dávat pozor, nejen řidiči.

To že řidič má navíc zbraň neznamená, že chdec není účastníkem silničního provozu. Už ve Švejkovi plukovník Bedřich Kraus von Zillergut trpící vysvětlovací mánií říkal, že chodník je zvýšený dlážděný pruh kolem průčelí domů a děli silnic na jízdní dárhu. Po chodníku chodci chodí a v jízdní dráze jezdci jezdí. Možná že je třeba i zdůraznit, že tzv zebra je PŘECHOD pro chodce PŘES JÍZDNÍ DRÁHU. že na ní chodec má přednost je v pořádku, že se ovšem v jízdní dráze jezdí, by mu nemeělo unikat a měl by to brát v parnost stejně, jako řidič, blížící se k předchodu pro chodce.

0/0
5.6.2006 14:49

spaldings

Němci nejsou žádní blbci a ukazuje se že částečně ani Rakušané

Názory "odborníků" jsou z dob dřevního automobilismu. Každý auto má nějaké optimální rozmězí otáček a nějakou minimální rychlost na určitý rychlostní stupeň. Spousta řidičů je nucena jezdi(když dodržují 50) na ČTYŘKU !!! takže zas|írají vzduch víc než je nezbytně nutné. Totéž paltí o rychlosti kolem 130 - optimim je NAD 130. Kecy o nehodách jsou neodborné - policie není schopna identifikovat příčinu nehody (v naprosté většině PRASÁCKÁ jízda) a tak napíše rychlost - ta tam ototiž je vždycky. A ROZUMNĚ umístěné omezující značky (30 apod.) a ne nes,yslně naprané kamkoliv, povedou k jejich dodržování.

0/0
5.6.2006 14:44

ddo

Re: Němci nejsou žádní blbci a ukazuje se že částečně ani Rakušané

Optimum nad 130? Leda snad optimum pro co nejrychlejší dopravu, jinak je horší spotřeba, vyšší emise, horší bezpečnost.

0/0
5.6.2006 15:05

Martin

Re: Němci nejsou žádní blbci a ukazuje se že částečně ani Rakušané

hmm s tou "optimalni" rychlosti to je zajimave.

A to jsi vymyslel sam, nebo ti to nekdo rekl?? a proc je pru rychlosti 50kmh na 4.rychlostni stupen tak spatne? proc by to melo byt vzdych z.asirajici?? ja kdyz jedu na ctyrku 50kmh tak jen tak lehtam plyn -> malo paliva snad produkuje malo splodin

0/0
5.6.2006 17:51

pisatel69

Re: Němci nejsou žádní blbci a ukazuje se že částečně ani Rakušané

S tou čtyřkou ve vsi (na padesátce) souhlasím. jezdím v octavii a seatu alhamra a obě mají při 50kmh 2000 otáček. v seatu je tdi s pd takže na čtyřku zvládá 50kmh podstatně líp ale octavia se starým tdi vyloženě trpí a taky pěkně zakouří když se na 4ku přidá.

0/0
5.6.2006 19:18

Scribber

Nepresne informace

V USA (konkretne Montana) jsou mista, kde se smi jezdit rychleji - na vybranych usecich tam zadna rychlostni omezeni neplati.

0/0
5.6.2006 14:32

confederate

Rychlostni limit

Za dvacet let v USA jenom 1 "ticket" a to ve meste.Dalnice neni problem-v prumeru povoleno 60-65 mph a toleruji 15 navrch...

Problem je ve meste,kde jsou nekdy neumerne nizke limity..

C.

0/0
5.6.2006 14:25

BadBlock

Jen nazor

Podle me je jedno jak kdo jezdi rychle.Ja bych zavedl nejdriv lepsi autoskolu.Skola smiku a zvladani dalsich kritickych situaci.Kdyz pak sednu k nekomu do auta a vidim jak ridi tak i 130 mi prijde moc.Ja sam pravidla nedodrzuju vubec.Mam rad rychlou jizdu takze zvyseni rychlostniho limitu bych uvital.Protoze policii nejde ukecavat do nekonecna a kdyz vam pak nekde na 50 nameri 160 tak uz to spatny.

0/0
5.6.2006 14:20

wildge

Limit

Limit za komousu byl 110 a klidne bych ho tam nechal, na ceskych dalnicich bezpecne rychleji jezdit nejde.

0/0
5.6.2006 13:21

Karel

Re: Limit

130 je OK, ale meli by dusledne dbat na jeho dodrzovani. To znamena zavest napr. stacionarni radary na usekove mereni rychlosti. Proste policie by mela lepe odvadet svoji praci.

0/0
5.6.2006 13:31

crabath

Re: Re: Limit

chlapi, kupte si poradny auta, to je udesny cist stesky milovniku pomale jizdy

0/0
5.6.2006 14:21

a

Re: Re: Re: Limit

tak, tak

0/0
5.6.2006 15:03

johny55555

opakovani

Tohle je asi pátej článek co čtu o zvýšení limitu na Texaské dálnici jako kdyby to bylo buhvíco... Nevím kdo od koho opisuje ale je to o ničem...

0/0
5.6.2006 12:59

Máster

musí se to umět

Nojo kucí...já jel na padesatce 140 km/h, na 70-ce 185 km/h a na tricitce jezdim tak 115 km/h na dvojku no....a jako si myslim ze to mam pevne pod kontrolou, takze na dalnici by klidne mohla byt povolena ryhlost kolem 250km/h, ja jsem pripraven.....jen si sakra nemuzu vzpomenout kam sem zaparkovalR^

0/0
5.6.2006 12:12

celoush

Re: musí se to umět

No tak to seš teda king. Ale počítám, že taky brzo bez řidičáku :-)

0/0
5.6.2006 13:12

adyn

Re: musí se to umět

Jestli te bavi rychla jizda tak proc si to neuzivas jako sport, proc jezdis takhle na verejnych silnicich? Tam kde je 50 tak predpokladam ze ostatni jedou 50 a podle toho se chovam, tak aby ses jednou nedivil kdyz ti tam nekdo vjede.....

0/0
5.6.2006 14:08

iuos

hmm

mylsím, že to nemyslí vážně :-D

0/0
5.6.2006 15:17

Máster

Re: Re: musí se to umět

Protoze jedine jachting a rychla jizda je to nejdulezitejsi....a to si pamatuj hochu...ba ne delam si prdel, chtel sem tu jen rozdmychat debatu, nejezdim takle rychle, zdravime reva:)))

0/0
5.6.2006 15:17

michal II

Re: Re: Re: musí se to umět

Doufám, ale že v obci nejezdíš 50. To bys mě zklamal.

0/0
5.6.2006 23:18

Smil

Autor clanku

Je blb, pokud píšu článek a dělám pravopisné chyby tak se to dá tolerovat, ale pokud píšu článek o rychlosti a melu nesmylná čísla, tak by ho měl někdo proplesknout!

0/0
5.6.2006 12:07

Martin

Pane redaktore

než začnete něco psát tak si laskavě ověřte fakta!!!!!!!!!!! Tvrdíte že v "Texasu zvedli limit ze 75 mil (121 km/h) na 80 mil (129 km/h). Nikde jinde v USA se tak rychle jezdit nesmí." To ale není pravda, např. v Severní Karolíně je limit 80mil/h už dávno. Nehledě na to, že v USA je takové nepsané pravidlo, že "ticket" se dostává za překročení až o 15mil/h. Takže pokud je limit 65, můžete jet 79. U nás jak se zdá s nastupujícími pravidly je horní hranice "tvrdá" a nesmíte překročit o nic.

0/0
5.6.2006 11:39

Pavlas

Re: Pane redaktore

No a v Montane na I-94 je bezna rychlost 85 mil; za hodinu takze souhlasim ze v tom maji chyb jak maku!

0/0
5.6.2006 12:18

lolek

Re: Re: Pane redaktore

Jsem myslel ze v USA ve state California je neomezena rychlost :(

0/0
5.6.2006 12:44

j777

Re: Re: Re: Pane redaktore

v Kalifornii urcite rychlost omezena je, ale v Montane nebyvala... to uz ji zavedli?

0/0
5.6.2006 12:49

adyn

Re: Pane redaktore

Pokud policajt nejede 50, pak stejne vsichni jedou za nim 50 .....

0/0
5.6.2006 14:09

wolf4@centrum.cz

konstrukcni limity

To kolik jedou dnes auta je jedna vec a na kolik jsou stavene silnice je druha. Vecina useku dalnic u nas ma konstrukcni rychlost kolem 120 km/h, tj. polomery zatacek, povrh a sklon vozovky atd. nemluve o jejich stavu, takze nevim proc rychlost zvedat. Navic za deste je i  90 moc. To sice plati pro obycejna auta a pokud nekdo bude mit pritlacne kridla jak formule tak muze je klidne 200 nebo 300 a zatacky projede naprosto bezpecne taky a i za deste si muze dovolit o neco vice, ale spotreba je taky nekde jinde. A kdyz se z 99% na dalnic pohybuji bezna auta a nikoliv zavodni specialy tak by tomu mela odpovidat i rychlost.

0/0
5.6.2006 11:32

Goro

Re: konstrukcni limity

Dobrá, co říkáte úsek dálnice mezi Olomoucí a Lipníkem n. B? Celá silnice je stavěna velmi rozumně, zatáčky velmi mírné, převýšení taktéž. Ačkoli nejezdím rychle (dodržuji 130, kromě situací, kdy musím uhnout někomu rychlejšímu), tak v tom úseku bych se cítíl dobře i v 180km/h.

0/0
5.6.2006 12:43

VlK

Re: Re: konstrukcni limity

hmm, nemyslím si, že zvedat limit celorepublikově je možné/vhodné (k vůli konstrukci dálnic). Ale nic nebrání tomu zvednout na některých úsecích rychlost, předpisy to dovolují až o 30km/hod. Takže na některých úsecích explicitně povolit až 160km/h.

0/0
5.6.2006 13:38

crabath

Re: konstrukcni limity

ruku do ohne za to, ze d1, dale praha-plzen, praha-liberec se da jet bez problemu 160 bez kridel a specialu. nesmite ovse jet starou felicii nebo 20 let starym peugeotem

0/0
5.6.2006 14:24

Filip

Re: konstrukcni limity

No o konstrukční limity ani tak nejde, ty jsou dány taky technikou která na nich jezdí a ta byla před 30ti lety samozřejmě jiná.

Další věc je hustota provozu, která neumožnuje trvale vyšší plynulou rychlost, takže debata o vyšších rychlostech je celkem o ničem. Navíc dva pruhy a přátelé kamioni a jejich předjíždění rozdílovou rychlostí 1 km/h je diskuze sama pro sebe.

Často jezdím po D5 v noci mezi 24:00 - 5:00 a na téměř prázdné dálnici není problém projet zcela bezpečně 170-210 km/h, to jen k těm konstrukčním limitům.

0/0
13.6.2006 23:47

Petr

Pane autore

... Vas clanek je plny chyb! Pokud uz musite neco psat, piste o necem mene narocnem. Jako tema doporucuji treba vliv jogurtu na nase zdravi.

To v redakci neni nikdo, kdo by po Vas clanek precetl a opravil, resp. napsal znovu?

0/0
5.6.2006 11:30

wolf4@centrum.cz

konstrukcni l;imity

0/0
5.6.2006 11:24

provarenec

Keci blbů

Přátelé, nechci nikoho urážet, ale jistý názory mě připadaj jako od neřidičů. Rychlost 160 na dálnici je úplně v pohodě. A na prázdný dálnici klidně i 190. Mohli by se zrušit limity a nechat vše na zodpovědnosti řidičů. Ale to by si pár blbů v Š120 a ve Favoritech myslelo, že musí jet 200...

0/0
5.6.2006 11:20

Hlína

Limity

Limity jsou potreba, 120 napr. v Holandsku je ale unavne ... Limit na 160 by byl dnes idealni. Stejne tak vetsina lidi jezdi.

0/0
5.6.2006 10:33

BedlamW

hmmm

Autore a jak je to ve state Montana?!;-) Tam se taky mohlo jezdit neomezenou rychlosti, kdyz jsem naposled timto statem projizdel....;-P

0/0
5.6.2006 7:54

Andee

Re: hmmm

A to samý na několika místech v Nevadě... :-/

0/0
5.6.2006 8:44

Michal

limit za komunistů?

ten údaj 120 km/h co autor v článku uvádí, mi příjde nějak mimo. Nebo jenom já, si pamatuju na omezení 110 km /h?

0/0
5.6.2006 7:09

Jirka

Re: limit za komunistů?

Samozrejme, mimo je autor, za komunistu se smelo na dalnici 110, rychlostni limit zvedl Ruml, soucasne se snizenim maxima v obci ze 60 na 50.

0/0
5.6.2006 7:19

audia6quattro

amici a jejich zakony...

http://www.mit.edu/~jfc/laws.html

tady jsou. Minuly rok, kdyz jsem byl v Indy na F1 tak indiana zvysovala rychlost na nekterych usecich z 65 na 70 mph. Podle me musi byt silnice ve stavu, aby se tam dalo jezdit rychle. Nektere useky jsou v hroznem stavu a o nekterych zatackach nemluvim. Takze s toho vyplyva "Jezdeme s rozumem"R^;-) 

0/0
5.6.2006 3:02

Jarda

Re: amici a jejich zakony...

v Indy ziju a vsechny dalnice jsou v pohode. Napriklad zrovna vcera jsem lej po 65 do Chicaga a misty jsem si troufnul i na 90. Byl jsi v USA nebo v nejakem jinem USA?

0/0
5.6.2006 6:27

uroboros

***

pokud u nas budou stale jezdit auta typu Faforitu a Felicii tak o bezpecnosti pri vsech zminenych rychlostech nemuze byt rec(zejmena pro jejich pasazery)

0/0
5.6.2006 1:24

Polarni punta

Když jedete po dálnici

tak 70 % řidičů 130 km rychlost nedodržuje. Většina jezdí 140 až 150. Což si myslím, je optimální rychlost.

0/0
5.6.2006 0:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.