Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Závodníci na silnicích přijdou o řidičák

Necelé tři týdny předtím, než se výrazně zpřísní pokuty za dopravní přestupky, se velká část českých řidičů chová, jako kdyby se jich to netýkalo. Rychlost překračuje téměř polovina z nich. A to i na místech, kde by měli být extrémně opatrní. Tedy před školami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jb

.

už konečně by měl někdo začít dělit řidiče na nebezpečné svému okolí a ty druhé.Domnívám se,že strejda v klobouku nebo osmnáctiletá slečna v třítunovém offroudu je ostatním nebezpečnější,než vyježděný řidič v dobrém autě,jedoucí rychleji...;-) 

0/0
15.6.2006 21:21

davexx

Re: .

To jsou pověry, ta 18letá slečna může mít vrozené vlohy pro řízení (navíc ženy jak známo řídí vesměs bezpečněji než muži). To, že jste vyježděný, jak říkáte, znamená, že nějaký pátek už jezdíte, to taky znamená, že jste starší a mát pravděpodobně horší reakce, než třeba sice nevyježděný, ale zato mladý řidič.

Já mám v nebezpečných řidičích jasno, jsou to ti, kteří porušují pravidla, ti, kteří se chovají na cestě nejasně a nečitelně, a pak ti, kteří jsou agresivní a bezohlední.

0/0
16.6.2006 8:05

Jaroslav Novák

Jak jezdit rychle a bezpečně? II

Velký rozdíl je přece i v osobních autech. Škoda 100 zastaví ze 100km/h na cca 75 metrech. Nové auto střední třídy zabrzdí (Škoda Octavia a pod.) cca na 40-48 metrech. Mé auto, které váží 1750 kg zastaví na 35 metrech. Ze 200km/h zastavím na méně jak 140 m! To jsou ty brzdy! To je ta jistota. Rád bych pisatele článku svezl. Myslím, že by se cítil velmi bezpečně a vůbec by neměl tušení kolik vlastně jedeme. Přijme tu výzvu?

0/0
14.6.2006 19:32

davexx

Re: Jak jezdit rychle a bezpečně? II

Celkem přesně jste to vystihnul: "bude se cítit bezpečně" a to je právě ta zrada, fyzika není o pocitech. Ty údaje o brždění, které uvádíte, nepočítají s tím, že nezačnete brzdit hned, je třeba vždy připočítávat i reakční dobu. A mimochodem možná i o těch číslech by se asi dalo úspěšně polemizovat, hodně by to záleželo na površích a obutí těch aut. U brždění samozřejmě jde i o brzdy, to je bez diskuse, ale hlavně jde o přenesení brzdné síly na vozovku, takže o gumy. Když si uvědomíme, že se auto dotýká cesty jen plochou cca čtyř lidských dlaní, tak zjistíme, že tam je to nejkritičtější místo.

0/0
15.6.2006 9:35

Jar. Novák

Re: Re: Jak jezdit rychle a bezpečně? II

Souhlasím s tím, že musíte připočítat reakční dobu. O tom není třeba diskutovat. To je jasné. Souvisí to, ale s tím jestli se věnujete řízení a nebo mladé spolujezdkyni. Pak musíte zpomalit. Další věc je, když tady byla řeč o škole, že pokud vydíte až k "plotu" a nevydíte tam pohyb tak můžet jet rychleji. Pokud budete vidět pohyb za "plotem" musíte zpomalit. Nikdy neodhadnete reakci dítěte. A když je vidíte nesmíte je spustit z oči. Je to stejné jako když jedete po hlavní, nemůžete si být jist, že dostanete přednost. Proto se musíte člověkovi, který vám má dát přednost dívat do očí abyste se přesvědčil, že o vás ví! Pokud o o tom nejste přesvědčen musíte stát na brzdě. No je toho víc. Souvisí to taktikou jízdy. Reakční doba než začnu brzdit jsou desetinky sekundy v žádném případě ne vteřiny, pokud se tedy soustředíte na jízdu. Například, pokud jedu rychle a je přede horizont tak vždy s nohou ne na plynu, ale na brzdě! Ale jak jsem už psal musíte při jízdě i přemýšlet!

0/0
15.6.2006 15:52

davexx

Re: Re: Re: Jak jezdit rychle a bezpečně? II

Reakční doba není doba, za kterou se Vám podaří sešlápnout pedál brzdy, ale doba od prvního zaregistorvání problému, až po aktivní brždění. Vy nejprve musíte přijít na to, že to co vidíte představuje problém, že na tento problém je třeba nějak zareagovat (ne vždy je vhodné brzdit), a pak se teprve staráte o to, jak dát autu najevo, že má začít brzdit. Neopíjejme se představou, že tohle stihneme za desetiny sekundy. V reálu nám to podle situace a samozřejmě i podle aktuální pozornosti, zdravotního stavu, únavy, věku atd. bude trvat někde mezi 1 - 2 sekundami, pokud pozorně sledujeme provoz, při listování v mapě to může být výrazně více. Proto taky pravidlo dvou sekund, které ale není zcela univerzální a všeřešící, i přesto by jeho dodržování bylo dobrým začátkem.

0/0
15.6.2006 17:41

Jar. Novák

Re: Re: Re: Re: Jak jezdit rychle a bezpečně? II

Souhlasím s Vámi. Vše co jmenujete jako různé vlivy to je v pořádku. Ale v dané situaci a okamžiku jsme na tom vždy stejně tedy pokud jde o vnější vlivy, které nemůžeme ovlivnit. Tj. počasí, stav vozovky. To tedy znamená, že když v daném okamžiku pojedu já, tak zabrzdím z 50km/h na nějaké vzdálenosti a jiní na jiné vzdálenosti delší...  To, že má někdo špatné auto, které má mizerné brzdy (a to je většina) jsou věci které mohu ovlivnit a jsou v mé moci a to je věc druhá. Pokud pozorně sledujete provoz a správně předvídáte co se může stát brzdíte většinou dříve než situace nastane. Přesto trvám na tom, že to není není o vteřinách, ale o desetinách, (to moje praxe) pokud nespíte za volantem a nemáte dlouhé vedení než Vám něco dojde. Ano tím se odlišujeme někdo je bystřejší, někdo ne, někdo má rychlejší reakci někdo ne, někdo je lepší řidič někdo ne, někdo tedy může jet rychle někdo ne, tak to je. Ukážu Vám to, kdy budete chtít. Přeji hezký večer.

0/0
15.6.2006 18:40

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Jak jezdit rychle a bezpečně? II

Myslel jsem to tak, že i porovnání nové vs staré auto nemusí dopadnout úplně jednoznačně, protože třeba na suchém asfaltu bude těžké auto s ABS v nevýhodě oproti lehké staré šunce se zablokovanými koly. Ona ta šunka nepůjde řídit, to je pravda, ale bude lépe brzdit.

0/0
16.6.2006 8:01

Jaroslav Novák

Jak jezdit rychle a bezpečně? I

Všechny nehody jsou z nepozornosti a ze špatného odhadu situace. Jezdím velmi rychle a baví mě to. Je to úžasné. Řidičský průkaz mám již 32 roků a nemám žádnou nehodu. Jak je to možné? Ve vesnici jezdím podle citu vůbec se nedívám na tachometr.  V některých částech města jedu dobrovolně i 40km/h a nemusí mě to nikdo nařizovat. Jezdím pouze podle brzd. To znamená, že moji rychlost mi v každé situaci dávají mé brzdy. Vždy musím zabrzdit když je potřeba. Dále je potřeba se soustředit pouze na jízdu na nic jiného! Když chcete jet rychle nesmí vás bolet hlava, břicho dokonce nesmíte mít puštěné ani rádio. A pokud ano snižuje to vaši rychlost Vaši rychlost snižuje i houstnoucí provoz! Rozdílné brzdy je opravdu problém. Nemůžeme přece srovnávat nákladní auto nebo naložený kamion, které jede 50km/h a osobní auto. Je to nesmysl!

0/0
14.6.2006 19:32

Vaginator II

Re: Jak jezdit rychle a bezpečně? I

tyhlety divoké sny míváš často, nebo jen teď - z toho horka?

0/0
14.6.2006 23:17

Radek

Nečtu Blesk?

Nechápu styl psaní přízpěvku, a dělat neskutečné drama z toho, že řidič dodávky jel o "příšerných" 11 km/h rychleji než měl... To je redaktor z Blesku, nebo co? Souhlasím s přísností u výrazného překračování rychlosti víc, ale  to že bych měl platit 1000,- za minimální překročení není dobré řešení. To pak je umocňuje negativní pohled na policisty...

0/0
14.6.2006 10:56

davexx

Re: Nečtu Blesk?

To, že někdo dělá důsledně svou práci na něj vrhá špatné světlo? Tak to je dost dobrý.

Podle mne je jednou stanoven limit a ten se nesmí překročit - jasné a jednoduché pravidlo, to snad chceme, kéž by i zbytek zákona byl tak průzračný.

A jak by to teda melo být, podle Vás?

0/0
14.6.2006 12:34

cejkis

dálnice vr. obce

V obci jezdím 50, na dálnici co to jde.

A jaký je v tom problém ? Porušuju nějaký papír, který sepsali dementi. Jak jinak si vysvětlit, že přejíždění z pruhu do pruhu na dálnici bez blinkru se netrestá, nedodržení odstupu není přestupek.

Hlavně, že si sednou s radarem za sloup na dálnici a měří :-D A jsou schopní vás odmávat i na dálnici v noci a čekají jestli vás tam někdo smete. To je vizitka dopravní policie. Holt dělají to co je pro ně pohodlné tj. sedí na prdeli v autě a čumí do monitoru.

0/0
13.6.2006 23:00

davexx

Re: dálnice vr. obce

No jo, jenomže my jsme si ty dementy, jak říkate, zvolili, že jo? Což takhle si vzít na mušku každý toho svého a požadovat, aby s tím něco udělal?

0/0
14.6.2006 7:45

Lukáš

Jak se nenechat změřit...

Jak dělám, že mě nezměří? Stačí dělat následující a pravděpodobnost je fakt malá:

Rychle jezdím jen na známých trasách, kde vím, kde měří (při současných laservých pistolích je třeba nová místa zařadit do evidence)

Požívám přenosný detektor radarů - díky chybě v zákoně je to navíc stále legální, i po novele. Nesmí se používat pouze rušičky radarů. Více viz zde: http://www.antiradar.info/aktuality_detail.php?aktualita=18

Když už mě změří a já si toho všimnu, ihned zasatvím, počkám 5 minut, pak zalezu do 2metrového závěsu za kamion a kolem hlídky policajtů projedu.

Přiznávám, že výraz blbci, který jsem dříve v této diskuzi (zalistujte na druhou stránku od začátku) použil pro platící řidiče je poněkud expresivní - nechte mě chybu napravit a použít výraz "Ti, co jim placení zas tak nevadí".

0/0
13.6.2006 14:55

Keep on dreaming

Re: Jak se nenechat změřit...

tak to bych tě chtěl vidět, jak "zastavuješ na 5 minut" na dálnici před Plzní, když jedeš od Rozvadova - kde končí dálnice, je sjezd do údolí - měří na jedné straně a inkasují na druhé straně údolí. A na dálnici si nemůžeš jen tak někde postát... nemluvě o tom, že zrovna jako na potvoru tam nebude projíždět žádný kamijón... takže keep on dreaming

0/0
13.6.2006 17:34

Lukáš

Re: Re: Jak se nenechat změřit...

Na tomto rovném úseku to chytí antiradar. Antiradar to nechytí v členitém prostředí, kde ale lze zastavit. Takže prosímtě mysli....

0/0
14.6.2006 8:54

Keep on dreaming

Re: Re: Re: Jak se nenechat změřit...

Na to, že ti je teprve 11 let, máš docela slušný písemný projev. Brzy se budete ve škole učit,že Plzeň je 4. největším městem republiky a leží asi 80 km západně od Prahy.

A nevěř všemu, co ti nakecá starší brácha.

0/0
14.6.2006 9:15

Radek

To jsou hrozný bláboly

ještě před pár lety se jezdilo v obci normálně 60 a dneska se z toho dělá pomalu trestný čin. Navíc, když pojedu v luxusním sedanu (ne Kia...) tak zastavím ještě na o polovinu kratší vzdálenosti než v nejrozšířenějším autě v ČR....Jedině demagog může napsat takový článek (letěl 71!!!) a ještě větší (magor) s tím může souhlasit.:-/

0/0
13.6.2006 14:35

davexx

Re: To jsou hrozný bláboly

S tou poloviční brzdnou vzdáleností jste vedle jak ta jedle, protože nejvíce se do té brzdné dráhy při nízké rychlosti projeví reakční doba a ta je stejná v jakémkoli autě, protože závisí na řidiči. Nevěřte pověrám.

0/0
14.6.2006 7:57

Mak1

Re: Re: To jsou hrozný bláboly

Takže podle Vás Škoda 120 zastaví při 60 km/h na stejné vzdálenosti jako Octavia ??? No to snad nemyslíte vážně :-D:-D:-D

0/0
14.6.2006 8:38

davexx

Re: Re: Re: To jsou hrozný bláboly

No toť otázka, které z daných aut by zastavilo dříve, protože Octavia je poněkud těžší a má ABS oproti Škodě 120, takže by záleželo i na povrchu. Nicméně o tohle mi nešlo. Šlo o reakční dobu řidiče, která je ve všech autech stejná. Tvrzení, že já zabrzdím i z vyšší rychlosti na poloviční vzdálenosti, protože mám lepší auto je blábol, protože první sekundu ve skutečnosti brzdit nebudu, právě kvůli té reakční době. Navíc brzdná dráha se prodlužuje s druhou mocninou rychlosti, takže zvýšení rychlosti o 10 % znamená prodloužení brzdné dráhy o 21 % (tentokrát bez reakční doby - ta by to většinou ještě zhoršila). Až si budou toto řidiči opravdu uvědomovat a aplikovat, tak ubude 80 % nehod a téměř 100 % mrtvých na silnicích, nebudou muset být rychlostní limity a všichni budeme happy. Zatím je ale situace přesně opačná, všichni se bijí do prsou, jak jsou skvělí řidiči a stále dělají nehody způsobené jejich základní neznalostí řízení. V této situaci nelze než tupě přikázat a vyžadovat respekt.

0/0
14.6.2006 13:11

Mrázek

Luxusní kia se řítila 70 km/h........

Ukrutná rychlost, Montoya by strachy zavíral oči.:-P

0/0
13.6.2006 14:29

Tomach

Re: Luxusní kia se řítila 70 km/h........

No to spojeni luxusni kia me taky dostalo. Na druhou stranu faktem je ze pokud Ti vlitne pred auto malej harant, tak je tech 30km/h sakra rozdil a troufnu si rict ze rozdil mezi prezitim a neprezitim toho dotycneho pacholka. O tom kdo je v pravu a podobne nema smysl diskutovat, decka sou holt decka a proste nektery obcas ulitnou.

0/0
13.6.2006 17:12

Axl

D E M O G R A C Y J E

Tak mame tady tu demogracyjy, nebo ne?

Pokud vetsina ridicu svym chovanim "hlasuje" pro vyssi rychlostni limity, tak jak to, ze je tu uz nemame?

0/0
13.6.2006 14:25

Hater

možná tak většina náctiletých hnojů na stránkách idnesu se Š 120L nebo BMW r.v. 1980, ale jinak výrazná menšina řidičů chce vyšší rychlostní limity!!!!!!!!!

0/0
13.6.2006 14:34

Mak1

Re: možná tak většina náctiletých hnojů na stránkách idnesu se Š 120L nebo BMW r.v. 1980, ale jinak výrazná menšina řidičů chce vyšší rychlostní limity!!!!!!!!!

Opravdu ? A jaké máte pro toto tvrzení důvody ? Mně zas tak moc nevadí 130 na dálnici , 50 v centru města, ale dost mi vadí 30 umístěné na rovných úsecích, kde žádné práce neprobíhají, 50 mimo centrum města - na dvouproudém nájezdu na výpadovku ,....  A jestli Vám tyto situace nevadí, tak zřejmě nejezdíte.

0/0
14.6.2006 8:43

davexx

Re: Re: možná tak většina náctiletých hnojů na stránkách idnesu se Š 120L nebo BMW r.v. 1980, ale jinak výrazná menšina řidičů chce vyšší rychlostní limity!!!!!!!!!

Souhlas, na některých místech jsou omezení zbytečně přísná a proto je třeba systematicky požadovat na příslušných úřadech jejich úpravy. Dokud tam ale ty značky jsou, tak platí (dokonce i 90 km/h ve městě mimo dálnici, i když je umístěna v rozporu se zákonem tak platí).

0/0
14.6.2006 13:18

Mak1

Re: Re: Re: možná tak většina náctiletých hnojů na stránkách idnesu se Š 120L nebo BMW r.v. 1980, ale jinak výrazná menšina řidičů chce vyšší rychlostní limity!!!!!!!!!

A můžete mi, prosím, poradit jakou formou to udělat ? Vím, že se o to starají obecní úřady, ale nevím, jestli s nimi stačí komunikovat mailem, nebo tam musí člověk zajít, .... Díky ;-)

0/0
14.6.2006 16:44

davexx

Re: Re: Re: Re: možná tak většina náctiletých hnojů na stránkách idnesu se Š 120L nebo BMW r.v. 1980, ale jinak výrazná menšina řidičů chce vyšší rychlostní limity!!!!!!!!!

Mělo by to stačit e-mailem. Mi už několik značek na základě e-mailu upravili.

0/0
15.6.2006 9:38

Fotodokumentarista (manuální)

Od 1. července chodím měsíc pěšky...

...a pražskou integrovanou sockou. Plus na krk si pověsím foťák a budu si fotit situaci na těch místech v Praze, kde se páchají největší zvěrstva proti předpisům, mírovému soužití a zdravému rozumu. Uvidíme, kde se na můj fototermín dostaví i nějaká policejní hlíka, koho bude zastavovat a co bude řešit.

0/0
13.6.2006 13:49

Mak1

Re: Od 1. července chodím měsíc pěšky...

Chyba - to chce fotografovat prohřešky našich policejních ochránců, zasílat je na policii a žádat o vyrozumnění, jak byli potrestáni;-).

0/0
13.6.2006 14:11

Fotodokumentarista manuální kl

Re: Re: Od 1. července chodím měsíc pěšky...

OK, tak nějak jsem to myslel. Použitá metodika: součet dolních sazeb pokut ve správním řízení (d.s.p.v.s.ř) za přestupky odchycené hlídkou VB na vybrané lokalitě mínus součet d.s.p.v.s.ř za přestupky touto hlídkou nezachycené (ale zachycené mým foto kamera). Záporný rozdíl je částka, o kterou tato parta za dobu pozorování okradla stát, potažmo své kolegy a další rozpočtové vyžírky. V zájmu zachování demo... sorry byrokracie jim by to mělo být strženo z prémií a osobního ohodnocení 

0/0
13.6.2006 14:38

Nespokojený řidič

Buzerace státní škvára!!! Birokracie jako řemen....!!!!

0/0
13.6.2006 12:49

Hater

škoda, že sem píší jen taková anarchistická hovada jako jsi ty! Demokracie neznamená anarchii a bordel, zapiš si to za uši na své tupé a vymaštěné hlavě!!!!!!

0/0
13.6.2006 14:32

Mak1

Re: škoda, že sem píší jen taková anarchistická hovada jako jsi ty! Demokracie neznamená anarchii a bordel, zapiš si to za uši na své tupé a vymaštěné hlavě!!!!!!

Dle Vás zřejmě znamená demokracie sešněrování všeho, co jde jako to mají naši přátelé v USA ...:-/

0/0
14.6.2006 8:44

franz de m

rychla jizda sama o sobe neni nebezpecna

nevim, co porad maji s tou rychlou jizdou? na zlichove mezi tunely 50-70, kdyz se tam da jet naprosto bezpecne 90? na jizni spojce je 90ka, ale bez problemu lze jet 110, v nekterych mistech 130? mam pocit, ze na spousta mistech jsou rychlostni limity jen proto, aby bylo cim ridice buzerovat...

0/0
13.6.2006 11:56

rosol

Re: rychla jizda sama o sobe neni nebezpecna

Asi tak, problemem je porad rychlost, ale aby se kasparci postavili na krizovatky a resili jezdeni na cervenou (coz je daleko nebezpecnejsi), to ne...

0/0
13.6.2006 12:03

davexx

Re: Re: rychla jizda sama o sobe neni nebezpecna

Kdy už konečně přestaneme věřit tomu, že tohle porušení je více nebezpečné než jiné, případně že ostatní porušují více než já. Nebezpečnost záleží především na okolnostech a dost dobře ji nelze předem stanovit.

0/0
13.6.2006 12:41

syselpolni

Re: rychla jizda sama o sobe neni nebezpecna

to je pravda, rychlá jízda sama o sobě ještě nikomu nic neudělala,  nebezpečné je totiž jen náhlé a hlavně nečekané zastavení...

0/0
13.6.2006 14:01

Mak1

Re: Re: rychla jizda sama o sobe neni nebezpecna

Ano - tuto větu kdysi řekl Enzo Ferrari někomu, kdo si u něj koupil auto a stěžoval si na slabé brzdy : " auta jsou od toho, aby jezdila a ne aby zastavovala ".;-D

0/0
13.6.2006 14:14

Mak1

Dávání přednosti chodcům

 - tak z toho mě taky občas může trefit šlak. Zvláště ti experti, kteří před přechodem zastaví ve chvíli, kdy chodec není na jejich straně ulice, ale na druhé, kde auta jezdí vesele dál. :-(

0/0
13.6.2006 11:52

franz de m

Re: Dávání přednosti chodcům

ale tak by to melo byt spravne!... kdyz vidis na prechodu chodce pripraveneho vstoupit do vozovky, ve vyhlasce neni nic o strane, ze ktere ho mas poustet... a vzdycky cumim, co je koko.tu, co ac vidi, ze protijedouci ridic zasatvil, stale jezdi dal...

0/0
13.6.2006 11:59

Mak1

Re: Re: Dávání přednosti chodcům

Hm. A nebylo by lepší dávat přednost těm chodcům, které mám na své straně ? Ten když se rozejde, tak ty naproti zastaví. Nehledě na to, že když dáváte přednost chodci na druhé straně, tak ten o tom často dost dlouho neví a zdržují se tím všichni.

0/0
13.6.2006 12:40

davexx

Re: Dávání přednosti chodcům

Myslím si, že problém je v tom, že nikdo zatím zcela jasně neřekl jak to vlastně je. Kdyby bylo zcela jednoznačně řečeno, že chodec má na přechodu přednost, není co řešit (ono to z formulace sice vyplývá, ale ne tak jednoznačně). Definice dání přednosti na křižovatce je v praxi celkem bezproblémová, takže stačí ji pouze aplikovat na přechody pro chodce. Stejnětak chodec si musí být vědom toho, že má přednost a podle toho se nezdržovat s uvažováním, jestli může nebo nemůže vstoupit na přechod. Mnohde to funguje tak, že se chodec ani nerozhlíží a nezměněnou rychlostí vstupuje přímo do vozovky, protože ví, že řidič právě s tímto chováním počítá a zachová se podle toho. U nás jsme zatím nedospěli, ještě nás v tomhle směru dost problémů čeká.

0/0
13.6.2006 12:47

Mak1

Re: Re: Dávání přednosti chodcům

A můžete mi napsat, ve které zemi to je ? Nějak si nedokážu představit, že chodec jdoucí rovně po chodníku udělá najednou vlevo v bok a plynule vstoupí před kapotu auta, které je metr od přechodu. Nicméně mně se to stalo v Opavě a naštěstí tam bylo dost místa, jinak by to ten chodec nerozdýchal a já bych si to odseděl ....:-(

0/0
13.6.2006 14:10

davexx

Re: Re: Re: Dávání přednosti chodcům

Je to Švýcarsko. On je trošku rozdíl v tom, jak jsou přechody technicky vyřešeny. Pokud vidím, že se chodec přibližuje k přechodu (samozřejmě musí být jednoznačné, že přejde), tak se mu nemůže podařit, aby mi vztoupil metr před kapotu, protože už dávno brzdím.

0/0
14.6.2006 8:03

Mak1

Re: Re: Re: Re: Dávání přednosti chodcům

Hm - tak to mě šel pán po chodníku stejným směrem jako jsem jel a na přechodu udělal vlevo vbok a vstoupil do vozovky. Zřejmě sebevrah .... A druhý případ - před prací stály u přechodu dvě dámy a živě se bavily. Akorát vůbec nechápaly, proč tam ty auta zastavují a na co čekají ...

0/0
14.6.2006 8:07

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Dávání přednosti chodcům

To je právě o tom řešení chodníků. Kdo vymyslel chodníky hned u cesty, něco se stane a jsou hned zranění i chodci, kteří s tím opravdu neměli co do činění. Je třeba, aby chodci byli systematicky odděleni travnatým (případně vegetačně jiným) pásem a k cestě přistupovali pouza za účelem přejití a to jen na k tomu určených (a dobře zvolených) místech, pak nebude problém. Do té doby si musíme u přechodů jako řidiči dávat fakt pozor.

0/0
14.6.2006 13:23

Ebo

mno

a taky bych bral řidičáky těm tunerům, co maj laděnou koncovku výfuku a dělaj kravál že se člově ani nevyspí..:-/

0/0
13.6.2006 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.