Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přehled: Kde se v Praze nejvíc bourá

Nejvíce dopravních nehod hlásí policie v Praze na Jižní spojce. Rizikové jsou také některé křižovatky - například Vítězné náměstí. V budoucnosti tady možná mohutný kruhový objezd nahradí klasická křižovatka se semafory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ludek

Jizni spojka - Sporilovska

Docela by me zajimalo, kam zaradili vsechny ty hojne tukance na konci sjezdu z Jizni spojky na Sporilovskou (smer Bohdalec). Tak nesikovne misto uz jsem dlouho nevidel, clovek si musi malem ukroutit hlavu, aby videl zda neco jede po Sporilovske a zaroven davat pozor na to perfektne ukryte mistecko akorat na konci sjezdu, jestli tam nekdo uz nestoji. No tech tukancu co jsem tam uz videl, jezdivam tam kazdy den.

No ono i ten kousek Sporilovske pred Jizni spojkou stoji za to, z kratke spojky z ulice Na Chodovci se snazi vyjet autobusy (i dlouhe kloubove) a krizi cestu autum odbocujicim na Jizni spojku. Navic odbocovaci pruh je ze zacatku prilis uzky i pro osobak. Nejlepsi je, ze je tam stale jeste 80ka, 50km/h zacina az o par metru dal.

0/0
14.6.2006 16:42

Keni

Statsistika

Jeste by to chtelo celorepuiblikove statistyky pocty nehod na prumrny provoz.

A docela by bylo jeste zajimavy pocet nehod v Praze zavineny nepraskyma ridicema. Vetsinou u kazde nehody nejaka Neprazska SPR nebo RZ figuruje

0/0
14.6.2006 13:30

Jhk

Re: Statsistika

noooo ani se nedivim ze je u kazde nehody neprazska znacka. jsem zvykly jezdit v brne, coz snad nebudes rozporovat je druhe nejvetsi mesto a progvoz tu taky neni nic moc.

ale kdyz jedu do prahy nesnasim to. ted reknu neco co te urazi ale snad mi das v zaveru zapravdu.

neprazak je mozna u kazde nehody v praze protoze prazaci jezdi jako prsata. promin ale jezdi. bohuzel to je jen castecne jejich vina, musi se tak chovat protoze mesto neni na tu kalamitu dopravy pripraveno, takze ridici kteri to tam znaji delaji jinym ridicu mysky a podobne protoze vedi kdy kam potrebuji odbocit. mimoprazsky ridic si radeji zajede do potrebnyho pruhu driv protoze se tu trasu predem prohlidl a tak jede "podle mapy" a tomu taky prizpusobuje pohyb v pruzich. prazak ti klidne pred krizovatkou vlitne do pruhu aby mohl odbocit. bohuzel agresivni styl jizdy je v praze nutnosti a neprazsky ridic na nej neni zvykly

0/0
14.6.2006 13:58

peter

Re: Re: Statsistika

Tak trocha budem odporovat, nie som prazak, ale jazdim tu denne. Iste je tu plno prasackych vodicov, ale vacsinou tie najvacsie prasarne robia auta so SPZ z okolia Prahy... S, KL a podobne... ked sa napriklad preradujem v pruhu, vcas a dokonca vcas blikam, aby som odbocil, tak si davam velky pozor na SPZ... ak je tam A vacsinou pusti... ine SPZ vacsinou nepusti...

0/0
14.6.2006 17:32

NT

!!!!!!!!!

 Za vrchol blbosti se dá označit dopravní řešení Barrandovského mostu - semafory na dálnici!! Prostě, když to pražští dopravní "odborníci" neumí, nacpou všude semafory !!

0/0
14.6.2006 13:27

Ludek

Re: !!!!!!!!!

Na Barrandovskem moste je dalnice? Safra to jsou rychlici, vcera tam jeste nebyla.

0/0
14.6.2006 16:29

Keni

Nevim, asi ameteri

Nevim, ale jak se da tuknot tramvaj ? Proste ji pri odbocovani prehlednout. To se pak nedivim, zech 4 bouracek. Taky jsem mel asi 5 nehod, ale zadnou zavinenou. Ale na najete skro 2Mil km to snad jde.

Ale nejvetsi nebezpeci neni rychlost, jak si mysli ministri, ale nesmlne pravidla; autoskola typu nemusism umet, ale napsat a,b,c;ridici co neznaj blinkry a kdy znevi co, tak to zadupnout na miste.

0/0
14.6.2006 13:23

Petr

Znalost Prahy

Zajímalo by mě, kde je na Smíchově Křížkova ulice. Já znám jenom Křížovou, ale ta se již několik let nekříží s Radlickou.8-o

0/0
14.6.2006 8:54

kalisz

A kde se nejvic boura

v Horni Dolni? To by me taky zajimalo.

0/0
14.6.2006 8:43

mm

mmm

,,,,mnmnmoml

0/0
13.6.2006 16:31

Libor

přepočet

Zamysleli se soudruzi z inspektorátu nad tím, kolik nehod je to v poměru k tomu, kolik aut tam projede ? V tom poměru totiž je jižní spojka docela bezpečná ulice.:-/

0/0
13.6.2006 14:32

Pavel

Re: přepočet

Jo jo, naprosto souhlasím. Tohle hodnocení jen podle počtu nehod je neobjektivní.  ideální by bylo přepočítat to bud na počet projetých aut nebo na počet ujetých kilometrů v daném úseku.

0/0
13.6.2006 17:09

_Karel_

Re: přepočet

Je to pohodlnější evidovat pouze počet nehod. Vede to k nesmyslným výdajům a odvádí to pozornost od skutečně nebezpečných míst. Na místě jediné (bohužel smrtelné) nehody chodce na přechodu například zrušili dva pruhy nové silnice, ale jinde, kde jsou nehody opakované, i když (naštěstí) ne smrtelné, neudělají pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy vůbec nic.

0/0
14.6.2006 7:58

Ludek

Re: přepočet

No zalezi na tom, co presne te zajima. Napriklad pokud chci vedet, kde jak casto uviznu v kolone aut (protoze tam zase nekdo tuknul druheho), tak je asi lepsi celkovy pocet nehod nez ten vztazeny na pocet projetych aut. 

0/0
14.6.2006 16:33

cbx

Kruhový objezd

Všude v Evropě se přestavuje čím dál víc klasických křižovatek na kruhové objezdy, bezpočty studií potvrdily jejich výhody, jen u nás zase krok zpět? A pro zvýšení bezpečnosti? Geniální

0/0
13.6.2006 13:33

Mak1

Re: Kruhový objezd

Ano - rušit tento kruhák by byla pitomost. Nicméně, když se podívám na kruháky vznikající tak, že se doprava ze dvou pruhů svede do jednoho na mrňavý kruhák, na kterém se kamión vytáčí 5 minut a ještě je v prostředku kruháku betonové hrazení ( zřejmě jako bezpečnostní prvek, kdyby někdo zapomněl zatočit ), tak si říkám - takhle sis to představovala, Evropo ???;-(

0/0
13.6.2006 14:53

Aron

Re: Re: Kruhový objezd

0/0
13.6.2006 16:06

QT

Re: Kruhový objezd

Problém kulaťáku je v tom, že každý sjezd vypadá trošku jinak a že většina lidí neumí jezdit po dvoupruhovém kruháku. Takže se tam stávají dva typy nehod - odbočující dává přednost chodcům (těch přechodů tam je fakt moc, na to, že tam jsou i podchody), dupne na poslední chvíli na brzdy, další je v něm (chyba toho vzadu). Druhá typická nehoda - první najede do odbočovacího pruhu, vedle (ve vnějším) jede auto, které chce taky odbočit. Jenže ten první neodbočí hned do prvního (pravého) pruhu na výjezdu, ale jede do levého, kde ho sejme odbočující z vnějšího pruhu (chyba je toho prvního, protože tento manévr udělat nemůže, přejet do levého může až za křižovatkou). Navíc některé výjezdy (prakticky všechny kromě Evropské) nejsou pořádně označené čárami na silnici, takže to neznalé řidiče mate. Problém není v kruháku, problém je ve značení a v tom, že tam nestojí policajt a neupozorňuje řidiče, kteří to projedou blbě, že pravidla jsou jiná. Ale stačily by i dodatečné informační cedule.

0/0
13.6.2006 17:15

_Karel_

Re: Kruhový objezd

Přesně tak, kvůli nedodržování předpisů a nedostatečnému značení (především svislými značkami) by chtěli úplně zablokovat jediný skutečně fungující kruhový objezd v Praze. Že někdo neumí jezdit ve dvoupruhovém objezdu? Ať vrátí řidičák, co by si počal už třeba ve Vídni, kde je těch pruhů ještě víc? Kdyby na kulaťák dali ke každému výjezdu policajta na vybírání pokut, celý den by měli co dělat a ty řičské rychlokvašky by časem naučili jezdit bezpečně.

0/0
14.6.2006 7:49

Corwin_x

Re: Re: Kruhový objezd

Takový inteligenty mám rád, pane sežraljsemvšechenrozumsvěta. Zkus pochopit, že ne každej jezdí po dvoupruhovym kruháči každej den (např mimopražští). Takže to asi těžko můžou perfektně zvládat, neboť těhle kulaťáků v republice zas tolik není. ;-€ Rv

0/0
14.6.2006 9:47

angr

Re: Re: Re: Kruhový objezd

No jo, ale právě proto by tam ten polda mohl být. On mnohdy ten takyřidič z Horní Dolní ani netuší, že dělá chyby a tak na tom ani nemá důvod nic měnit.

0/0
14.6.2006 10:57

QT

Re: Re: Re: Re: Kruhový objezd

Jen bych dodal, že ten policajt tam bude mnohem užitečnější než při rozdávání lístečků v okolí a navíc to přece nemusí řešit pokutou, ale domluvou u těch, kdy vidí, že je prostě zmatenej, má dohlížet na bezpečnost provozu, ne na vybírání peněz z pokut.

0/0
14.6.2006 11:24

QT

Re: Re: Re: Kruhový objezd

Problém těch mimopražských je především v tom, že nechápou, že když z jednopruhové silnice odbočuji do dvoupruhové, tak prostě odbočím do pravého a do levého můžu až za křižovatkou a s blinkrem. To se učí v autoškole a u spousty dalších křižovatek to mimopražští zvládnou, tak proč ne na Kulaťáku? Ten není třeba extra znát (teda, je třeba vědět, že tam jezdí spousta neumětelů, co neznají předpisy), stačí dodržovat předpisy a značení, které tam je. Není úplně ideální, ale jet se podle toho dá...

0/0
14.6.2006 11:23

Ludek

Re: Re: Re: Re: Kruhový objezd

Ja jsem prazsky a taky to nechapu. Proc bych nemohl z jednoproudovky prejet hned do leveho pruhu dvouproudovky, pokud je jasne, ze odnikud jinudy tam auto vjet nemuze (viz treba odboceni z Ruske na Belocerkevskou pri fungujicich semaforech; to tam vetsina najede hned do leveho, protoze v pravem casto stoji na zastavce autobus). Neni lepsi jezdit tak, aby jizda byla bezpecna a plynula nez slepe dodrzovat vsechny mozne prikazy a zakazy?

0/0
14.6.2006 16:50

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Kruhový objezd

Tak ať nechá auto v Divoký Šárce a jede dál tramvají ;-€

0/0
14.6.2006 11:37

Keni

Re: Re: Re: Kruhový objezd

A protoze ja treba neumim strilet z brokovnice, tak kdyz ji nahodou nekde sezenu, tak Vas muzu vsechny postrilet ?

Cahpu, ze nejaka tolerance musi byt, ale co posledni dobou predvadi v Praze Ustecti ridici je opravdu horor. Nechci se jich dotknout, ale ale ted si jich zacim dost vsimat a nadavat.

A taci si jen precist zakon a snazit se ho dodrzovat a byt ohleduplny. Pak tu v Praze nebudete mit problem. Ale dodrzovat 40km/h na miste, kde je 70tka a jete k tomu radi sv levem pruhu nebo uprosted je pravdu ...

0/0
14.6.2006 13:43

LJ

No já nevim

ale zdá se mi že kruhový objezd umožňuje plynulejší průjezd většímu množství aut než křižovatka se semaforama.

0/0
13.6.2006 12:52

_Karel_

Re: No já nevim

Určitě je kruhový objezd průchodnější, než semaforová křižovatka, ale hlavně ekologičtější, protože na něm nemusí nutně všichni tolikrát zastavit a rozjíždět se. Speciálně kulaťáku by prospělo rozšíření o vnější okruh po komunikacích na jeho obvodu, které jsou nyní částečně neprůjezdné. Mohly by tudy jezdit auta, která odbočují hned vpravo a nemusela by jet až do kruhového objezdu.

0/0
14.6.2006 8:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.