Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je na elektroniku v autě spolehnutí? Spíše ne

Rostoucí množství elektroniky v autě přináší řidičům řadu problémů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Corwin_x

Miluju statistiky!

Kdyz ja mam 4 auta a soused fratna vomacka dve kola, tak statisticky mame kazdej 2 auta a jedno kolo ;-D

0/0
16.6.2006 8:34

Martin

ne, ze bych tomu clanku neveril

ale pokud nekdo rekne, ze 40% poruch potrebuje 30 a vice zasahu, tak zaroven nemuze rict, ze prumerny pocet servisnich zasahu je 5

0/0
14.6.2006 22:40

PX

jak to vidim ja...

Osobně si myslím že problém elektroniky v autě je někde úplně jinde než v její poruchovosti. Hlavní problém bych viděl v tom že například ABS,ESP a podobné systémy se snaží ovladatelnost vozu udržet až do okamžiku kdy je to fyzykálně možné a v okamžiku kdy už to nejde tak už zbývá se jenom modlit (k tomu či onomu, podle vašeho vyznání). Přecejenom u auta bez těchto vychytávek cítíte že to začíná ujíždět... Budete li však spoléhat na to že to za vás elektronika uřídí tak se vám to jednou škaredě vymstí...

Probírala se tu poruchovost RJ, samotná RJ příliš poruchová není (ono se na tom totiž nemá co rozbít), software bývá obvykle také spolehlivý, největší problém je v akčních členech, čidlech a kabeláži, proto taky RJ provádí při každém zapnutí klíčku jejich diagnostiku, ale ani ta nemusí všechny problémy odhalit. Přidá-li se k tomu navíc to že se kašle na údržbu...

Ad unifikovaný software, vzhledem k rozdílným požadavkům na jednotky to moc nejde, diagnostika +- unifikovaná je (ODB2)

0/0
14.6.2006 17:54

smutná_realita

Re: jak to vidim ja...

software taky někdy není spolehlivý. Loni se stalo nekolik ošklivých nehod taxikářům v jedné evropské zemi, když jejich automobily jezdící na směny 24h denně, najednou přestaly brzdit. Elektronika po zhruba 150 000 cyklech zkolabovala. A to se jedná o renomovanou automobilku. Jedinné štěsti je, že normalní smrtelníci potřebují na těch 150 000 cyklů X let, proto se mezi stahováním do servisu a nahráváním nového softu nestalo víc malérů.

0/0
14.6.2006 19:28

ruda straka

Re: jak to vidim ja...

snad poznas kdyz ti auto zacne ujizdet i s tema vsema kravinkama. esp nemam tak nevim, ale u abs to poznas na pedalu. chce to caz od casu pribrzdit a vis na cem ses

0/0
15.6.2006 10:20

expert

a co emise ???

Vy všichni co tu nadáváte na elektroniku si uvědomte, že nebýt elektroniky, byly by emise auto 10-100násobné než jsou. Takže nebýt elektroniky, tak tu při současném provozu normálně pochcípáme.....

0/0
14.6.2006 15:38

Petr - Plzeň

elektronika v autě

lidi si pořád myslí, že elektronika v autě je super, když to brání smyku a podobné "vychytávky" v autě. Dle mě, je to jen PAST pro posádku vozu!! Kde je doba, jedna řídící jednotka, pár kabelů a nic víc! Podívejte se na Peogeot a další laciná auta, která to nemá ani trochu vychytané a už i dražší káry. LIDI - JEDNODUCHÉ PRAVIDLO JE TO, V JEDNODUCHOSTI JE KRÁSA, SÍLA A I BEZPEČÍ!!

0/0
14.6.2006 14:24

Petr

VAZ2101

Ja nevim co tady resite, ja mam auto z roku 73 a stale krasne jezdi :-) Vsechny tyhle serepeticky nesnasim ESP,ASR,Haldex... kdo neumi ridit az jezdi vlakem :-) Kdyz uz tak subaru at je v zime sranda. Ale to je vlastne s Ladou taky :-)

0/0
14.6.2006 13:17

Dragon

Re: VAZ2101

Ja spis to Subaru, nez ten VAZ, ale v jadru souhlas :-)

0/0
14.6.2006 13:45

JTR

Závada!!

Jednou se mi za jízdy u vozu BMW spustilo na "plné koule" autorádio a nešlo seslabit. Můžu říct byl to opravdu šok, repráky málem vyskočily ze dveří!! Za hodinu se to samoopravilo. Asi za půl roku toto rádio nešlo vůbec vypnout - vyndal jsem pojistku a hotovo a opět to fungovalo! Následovala kompletní výměna autorádia ;-);-)

0/0
14.6.2006 12:26

Sparťanský katan Rojka

Kámoš dělá u Siemensu

Kde dělají řídící jednotky motorů hlavně pro Opely, ale i víceválcové agregáty BMW. Každá vadná jednotka, kterou je nutno vyměnit je asi do najetí cca 150 tis. km odesílána zpět do továrny. Chybovost se počítá v kusech na milion vyrobených....cca 4 - 8 vadných na milion vyrobených...tak nevím. Služební Megan mi doslova zdechnul na parkingu (přijel a neodjel bez jakéhokoli varování), protože mu odešla nějaká "vnitřní" řídící jednotka.....to bylo ABSOLUTNO ROMANTIČNO, když přijeli mechanici Renaultu a nebyli schopni káru ani odtáhnout, protože nedokázali odemknout volant. Tak jsme mastili asfalt....Děs běs...

0/0
14.6.2006 12:25

Mike

Re: Kámoš dělá u Siemensu

tak to teda kecas, protoze ja mam taky megana a muzu ti rict na 10000%, ze ridici jendotka, jak i vsechny ostatni elektronicke soucasti v tomhle vozu jsou od SIEMENSU !!!!

0/0
14.6.2006 15:48

mirek

Re: Re: Kámoš dělá u Siemensu

a to je ten největší průser Siemens by se měl věnovat pěstování rajčat a né výrobě elektroniky- co výrobek od siemensu tak zmetek.

0/0
14.6.2006 15:56

Siemens

Re: Re: Re: Kámoš dělá u Siemensu

Ne že bych byl zastáncem siemensu, to ne, ale elektronika co dělají je průměrné kvality(tedy dostačující).U takhle velkého gigantu se velmi těžko jde s dobou, narozdíl od malých firem třeba i v naší republice.Tam než něco dojde do konečné fáze už to není aktuální, zatímco malé firmy reagují daleko pružněji a hlavně rychleji.Montuji přístroje pro vlaky, zakázky právě taky od siemensu.A vše funguje.

0/0
14.6.2006 16:49

mirek

Re: Re: Re: Re: Kámoš dělá u Siemensu

no viděl jsem jak to funguje když vůz metra přestal z ničeho nic brzdit prý porucha řídící jednotky.Siemens nikdy přestal jsem od nich nakupovat i tranzistory,protože byly i proti noname o poznání horší v kvalitě a rozptylu parametrů.RvRv 

0/0
14.6.2006 18:39

Martin

Re: Re: Kámoš dělá u Siemensu

ne, je tam Bosh

0/0
14.6.2006 22:45

madla fakla

co třeba standard?

Existuje třeba jako v počítačích nějaký standard, který SW musí dodržovat? Predstava, ze auto bude jezdit taky na Windows je strasna, ale vojenske systemy postavene na Unixu taky prece funguji. Tak proc by neslo dohodou mezi vyrobci HW jednotek a SW vytvorit jednotny operacni system... fakt jen hypoteza :)))

0/0
14.6.2006 12:11

Sparťanský katan Rojka

Re: co třeba standard?

Protože by najednou nemohli rejžovat za dyjagnostykuR^ Dneska ti normálně naúčtují klidně 500 - 1000 jenom za napojení notebooku se softwarem, který odhalí závadu....to by asi padlo, kdyby sis to nainstaloval na svůj a jen došel do servisu ať ti prohodí třeba žhavící svíčku...Čili tudy cesta evidentně nepovede:-(

0/0
14.6.2006 12:20

starej_vul

Re: Re: co třeba standard?

No .... hele .... teda .... kdybys do toho chtěl jít, a dkybys to chtěl v češtině, a kdybys měl přístup na internet, a uměl pracovat s vyhledávačem .... tak to najdeš. Je tam popis HW i SW ... pokud máš na autě konektor na diagnostiku a tvoje PC vlastní com-vstup (měl by ho určitě mít) ... potom přijdeš do servisu a řekneš:" Vyměnit 3. svíčku a proměřit kabel ..." pokud si to potom už neuděláš sám ... čau :-)

0/0
15.6.2006 7:41

ja

Re: co třeba standard?

Protoze v autech samozrejme neni zadny operacni system, lamo.

0/0
14.6.2006 12:53

madla fakla

Re: Re: co třeba standard?

nauc se cist, de bi le...

0/0
14.6.2006 13:05

vvitty

Re: Re: co třeba standard?

mylite se. v autech se pouziva nekolik druhu operacnich systemu. najdete si na internetu napr. heslo OSEK. samozrejme za tim systemem nehledejte okynka, menu a prehravani mp3

0/0
17.6.2006 23:03

Skeptik

Stejně se všichni

jednou vrátíme ke koním  ;-D

0/0
14.6.2006 12:02

Sparťanský katan Rojka

Re: Stejně se všichni

Já myslím spíš k mechanickým vozům jako je favorit...Všechno v něm už bylo vymyšleno někdy v roce 1960:-) a pak to jenom stačilo jenom vylepšovat, zaplatit výrobní linky atd.

0/0
14.6.2006 12:11

Dragon

Jojo, zlaty 90 leta...

Nedam dopustit na auta z 1.pol. 90. let. To byla IMHO kvalita na nejvyssi urovni, rekl bych, ze vsude, ale v Japonsku obzvlast. Taky s nimi dodnes spokojene jezdim :-) Temer vyhradne bezna udrzba spotrebniho materialu.

0/0
14.6.2006 11:36

LJ

Re: Jojo, zlaty 90 leta...

Stoprocentne souhlasim. To totiz byla doba, kdy se technika dostala na uroven, kdy uz umeli vyrobit trvanlivy a nese*ouci se auto, a zaroven jeste nenastoupili sileny marketingovi manazeri, ktery tlacej na orezavani vyrobnich nakladu a na schvalnosti v konstrukci, aby se auto do deseti let rozpadlo.

0/0
14.6.2006 11:46

hugo

elektronika

ona ta elektronika není zase tak špatná třeba ESP stabilizace, většinou srovná to co běžnej řidič neustojí, stačilo sledovat na primě autosalon, a testy se smykem nikdo neustal kromě ESP a je pravda že když si to mužeš vyzkoušet tak jak to ukazali tak se teprve ukáže že to funguje, taky jsem tomu nedůvěřoval ale opak je asi pravda a přispívá to k bezpečnosti dnešní uspěchaný doby;-D

0/0
14.6.2006 11:18

Andee

Re: elektronika

To sice máš pravdu, ale musí ta elektronika být spolehlivá. A to je kámen úrazu. Automobilky rozjely novou éru a najednou zjistily, že pokud to maj dělat pořádně, tak jim velká konkurence neumožňuje tržit dostatek peněz. Takže to šiděj kde to jde a snaží se šetřit různejma spojeníma a restrukturalizacema... a kvalita trpí...

0/0
14.6.2006 12:06

vodník Kebule

Re: elektronika

Co je to prosímtě smyk? Mě se to běžně nestává - asi jsem de Bil a jezdím příliš opatrně.?

0/0
14.6.2006 13:10

hornyhorny

Re: Re: elektronika

Haha. To je jako skakat po jedne noze na okraji propasti a rikat, ze tam nemuzes spadnout... kolik toho asi tak najedes ? Např na sněhu, ledu, za deště..... hm? 

Opatrně jet není to samé jako jet pomalu. I když si to spoustu oslu myslí. Jet opatrne (bezduvodne) 80 po dalnici je podle me na odebrani ridicaku..

0/0
14.6.2006 13:52

Jira

Problémy s Fábií

Také jsem měl problémy s Fábii 1.9 SDI. Nekontrolovatelně zničeho nic převážně při jízdě na dálnici ve 130 kn/h se stalo, že otáčkoměr motoru najednou spadnul na nulu a následně zhasnul motor. Dost smrtelná závada. O přístupu servisu a výrobce se nebudu zmiňovat. Jen uvedu, že jsem jednou zůstal viset v neděli u fabriky výrobce v MB a kontaktoval jsem linku Skoda. Byl jsem odvelen do servisu v Praze, kde zavadu smazali z pocitace jak auta, tak i ve hlaseni zavady, a rekli, ze to byla nahodna chyba.:))) Opravu nakonec realizoval prodejce několikanásobnou výměnou řídící jednotky. O celkové ztrátě na ceně vozu při výměně za Octavia nebudu ani hovořit.

0/0
14.6.2006 10:46

Sparťanský katan Rojka

Re: Problémy s Fábií

Tak si holt někdo pořídí serou.cí se Fabii, aby ji vyměnil za stejně serou.cí se Oktávku?8-o

0/0
14.6.2006 12:10

Jíra

Re: Re: Problémy s Fábií

Někdy je člověk rád, že vymění alespoň se ztrátou než vůbec.

0/0
14.6.2006 19:52

praptak

Re: Problémy s Fábií

Chyba je pořídit si diesel, na měm je vždy větší šance, že se rozbije.

0/0
14.6.2006 14:01

JTR

Re: Re: Problémy s Fábií

zajímavý názor!!! Na čem je založený??? ;-);-) Existuje nějaká statistika o větší poruchovosti dieselů?? Proč tedy kamiony nejezdí na benzín?? Nebo je tvůj soukromý poznatek???

0/0
14.6.2006 14:07

Andee

Re: Re: Re: Problémy s Fábií

Diesel je většinou složitější motor, tudíž je obecně větší šance, že se něco po... když se podíváš na statistiky jednotlivých automobilek, tak diesely ve stejných modelech obvykle bývají o něco poruchovější. Nicméně volit z tohoto důvodu benzín je nesmysl, protože se jedná maximálně o procenta rozdílu...

0/0
14.6.2006 14:55

Pepa

Re: Re: Re: Re: Problémy s Fábií

Diesel je složitější motor právě v dnešní době a zejména kvůli elektronice. Jinak původní konstrukce byla naopak výrazně jednodušší a to ještě před nějakými 20-25 lety - zdrojem poruch jsou dnes především konstrukční vylepšení typu váha vzduchu, proměnlivá geometrie lopatek turbodmychadla, předvstřik, proměnlivé časování ventilů, úžasný systém pumpe-düse apod.

0/0
14.6.2006 15:34

153624

Re: Re: Re: Re: Re: Problémy s Fábií

Mno,současný třeba přímovstřikový FSI benzín s turbem od VW je stejně složitý, jako současný common rail u nafty a elektronika je komplikovaná a drahá prakticky stejně. Spíš jde o to, že lidé kašlou na údržbu a mají pocit, že moderní motor(auto) ji nepotřebuje. Bohužel, současné auto je dalko citlivější na ošizenou údržbu, než auto např. před 20 lety.To je celé. Nic není zadarmo.;-)

0/0
14.6.2006 17:24

Hombré

Re: Problémy s Fábií

Tato stejná závada se mi nekolikrát stala u Peugeot 406 2,2l benzin za cca 850tis. Servis Peugeot v Brně na Vídeňské se choval stejně a stejně nic nenalezl. A tak jsem vždy čekal kdy se to zase stane otáčkoměr z 3000 až 4000 na 0 a zdechnutí motoru. Naštěstí už s tím autem nejezdím a asi pro to žiju. Jak to tak vypadá automobilkám a jimi pověřeným servisům zákazník od momentu, kdy si koupí jejich výrobek nic neříká a chovají se k němu jako k obtížnému hmyzu a proč by pomocí všech těch servisních a diagnostických přístrojů něco hledali a závady odstraňovali.

0/0
15.6.2006 18:54

ruda straka

elektronika v aute

na elektronika v aute je po kosmickem pruzkumu a vojenske oblasti kladeny nejvetsi naroky. az pak je elektronika pro prumysl a nekde uplne mimo spotrebni elektronika.

soucastky pouzivane pro automobilovy prumysl snesou teplotni tozsah -40 az + 85°C, ale i az +125°C. nejvetsi problem je s konektory. auto nejezdi zrovna v optimalnim prostredi. je logicky ze auto nadupany elektronikou bude poruchovejsi nez to kde jsou jenom draty a mechanicky vypinace.

neumim si predstavit ze dnesni auta budou funkci i za 30 nebo 40 roku. urcite ne bezny znacky typu francouz nebo korea

0/0
14.6.2006 9:51

hugo

Re: elektronika v aute

jo s tím co píšeš se dá souhlasit, ale v další době třeba pojedeš, pak budeš muset zastavit, odvirovat auto a pak budeš moct jet dál ;-D a v práci se budeš muset vymlouvat že jsi cestou do práce chytnul vir ;-D

0/0
14.6.2006 9:55

ruda straka

Re: Re: elektronika v aute

jo. treba se nachladi a dostane chripku:-D. nebo bude vedro a dostane upal:-D:-D. ja myslim ze ta doba prijde...

0/0
14.6.2006 9:58

dejf

To je ale vsude a je to predevsim proto, ze se nikomu nevyplati vyrobit vuz, ktery bude fungovat i za deset let. Nevyplati

0/0
14.6.2006 10:41

mirek

Re: elektronika v aute

Právě ten francouz a korea budou fungovat na rozdíl třeba VW nebo audi kde je německá nespolehlivá elektronika Bosh.Francouzi začínají osaovat elektroniku Lucas která je podstatně spolehlivější.Peugeot měl velké problémy s elektroinstalací Bosh a řídícími jednotkamy Bosh a ješzě horší výsledky byly s jednotkami Siemens.

0/0
14.6.2006 10:43

Defaultlogin

Re: Re: elektronika v aute

Souhlasím. Poruchovost francouzů je mýtus, který rozšiřují "paka" co o autech vědí velký kulový. Dokonce i starší francouz mi vydržel víc než leckterý němec a to si myslím, že francouzi v 80 až 90 letech neměli tu kvalitu až tak vychytanou jako např. němci. Dnešní francouz je na tom dokonce líp než řada velmi renomovaných německých značek za těžký prachy... O korejcích již ani nemluvím, ti se zlepšují každou chvíli (viz. nejnovější statistiky spolejlivosti u Hyundaie). ;-)

0/0
14.6.2006 11:49

ruda straka

Re: Re: Re: elektronika v aute

by me zajimalo z ceho vychazis. jestli z drbu jedna pani povidala nebo jestli z nejaky sttistiky. jestli ze statistiky tak sem s ni. co ja mam k dispozici tak az na jednu vyjimku jsou frantici na chvostu. korea tam vubec nefiguruje

0/0
14.6.2006 12:41

hornyhorny

Re: Re: Re: Re: elektronika v aute

Problem je, ze dnes uz ani Mercedes, Bmw atd. nejsou na tom moc dobře s kvalitou, tak i ta hrozná poruchovost francouzů nevypadá až zase tak hrozně... .

V dnešním globálním světě jsou stejně všechno koncerny, platformy a unifikovaní dodavatelé a značky jsou někdy jen o marketingu...  Kdo hledá kvalitu, ať jezdí v Japonci.

0/0
14.6.2006 13:46

Defaultlogin

Re: Re: Re: Re: elektronika v aute

Stačí se podívat na jakoukoliv statistiku J.D.Power a tam uvidíš, že Renault se pohybuje ve stejné rovině s Fordem, VW atp. Jasně japonci jsou jinde, ale např. tady opěvovaný celý PSA je v tabulkách pod Renaultem... 8-o Tak klídek voe. !!

0/0
14.6.2006 16:22

ruda straka

Re: Re: Re: Re: Re: elektronika v aute

tak se koukam na jakukoliv statistiku - ADAC:

mala auta: 8. renault twingo, pred nim 5 nemeckych

nizssi stredni: 14. renault megane, pred nim 6 nemeckych

stredni trida:12. renault laguna, pred nim 6 nemeckych

0/0
15.6.2006 10:26

jj

Re: Re: Re: elektronika v aute

tak si tady precti o tom tvým mýtusu  - http://www.autohit.cz/phorum505b/read.php?7,182110,page=2

nebo si dejte do vyhledavace - renault megane nocni mura ze ktere se stale nemohu probudit

0/0
14.6.2006 14:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.