Diskuze

Je na elektroniku v autě spolehnutí? Spíše ne

Rostoucí množství elektroniky v autě přináší řidičům řadu problémů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Corwin_x

16. 6. 2006 8:34
Miluju statistiky!

Kdyz ja mam 4 auta a soused fratna vomacka dve kola, tak statisticky mame kazdej 2 auta a jedno kolo ;-D

0 0
možnosti

Martin

14. 6. 2006 22:40
ne, ze bych tomu clanku neveril

ale pokud nekdo rekne, ze 40% poruch potrebuje 30 a vice zasahu, tak zaroven nemuze rict, ze prumerny pocet servisnich zasahu je 5

0 0
možnosti

PX

14. 6. 2006 17:54
jak to vidim ja...

Osobně si myslím že problém elektroniky v autě je někde úplně jinde než v její poruchovosti. Hlavní problém bych viděl v tom že například ABS,ESP a podobné systémy se snaží ovladatelnost vozu udržet až do okamžiku kdy je to fyzykálně možné a v okamžiku kdy už to nejde tak už zbývá se jenom modlit (k tomu či onomu, podle vašeho vyznání). Přecejenom u auta bez těchto vychytávek cítíte že to začíná ujíždět... Budete li však spoléhat na to že to za vás elektronika uřídí tak se vám to jednou škaredě vymstí...

Probírala se tu poruchovost RJ, samotná RJ příliš poruchová není (ono se na tom totiž nemá co rozbít), software bývá obvykle také spolehlivý, největší problém je v akčních členech, čidlech a kabeláži, proto taky RJ provádí při každém zapnutí klíčku jejich diagnostiku, ale ani ta nemusí všechny problémy odhalit. Přidá-li se k tomu navíc to že se kašle na údržbu...

Ad unifikovaný software, vzhledem k rozdílným požadavkům na jednotky to moc nejde, diagnostika +- unifikovaná je (ODB2)

0 0
možnosti

smutná_realita

14. 6. 2006 19:28
Re: jak to vidim ja...

software taky někdy není spolehlivý. Loni se stalo nekolik ošklivých nehod taxikářům v jedné evropské zemi, když jejich automobily jezdící na směny 24h denně, najednou přestaly brzdit. Elektronika po zhruba 150 000 cyklech zkolabovala. A to se jedná o renomovanou automobilku. Jedinné štěsti je, že normalní smrtelníci potřebují na těch 150 000 cyklů X let, proto se mezi stahováním do servisu a nahráváním nového softu nestalo víc malérů.

0 0
možnosti

expert

14. 6. 2006 15:38
a co emise ???

Vy všichni co tu nadáváte na elektroniku si uvědomte, že nebýt elektroniky, byly by emise auto 10-100násobné než jsou. Takže nebýt elektroniky, tak tu při současném provozu normálně pochcípáme.....

0 0
možnosti

Petr - Plzeň

14. 6. 2006 14:24
elektronika v autě

lidi si pořád myslí, že elektronika v autě je super, když to brání smyku a podobné "vychytávky" v autě. Dle mě, je to jen PAST pro posádku vozu!! Kde je doba, jedna řídící jednotka, pár kabelů a nic víc! Podívejte se na Peogeot a další laciná auta, která to nemá ani trochu vychytané a už i dražší káry. LIDI - JEDNODUCHÉ PRAVIDLO JE TO, V JEDNODUCHOSTI JE KRÁSA, SÍLA A I BEZPEČÍ!!

0 0
možnosti

Petr

14. 6. 2006 13:17
VAZ2101

Ja nevim co tady resite, ja mam auto z roku 73 a stale krasne jezdi :-) Vsechny tyhle serepeticky nesnasim ESP,ASR,Haldex... kdo neumi ridit az jezdi vlakem :-) Kdyz uz tak subaru at je v zime sranda. Ale to je vlastne s Ladou taky :-)

0 0
možnosti

Dragon

14. 6. 2006 13:45
Re: VAZ2101

Ja spis to Subaru, nez ten VAZ, ale v jadru souhlas :-)

0 0
možnosti

JTR

14. 6. 2006 12:26
Závada!!

Jednou se mi za jízdy u vozu BMW spustilo na "plné koule" autorádio a nešlo seslabit. Můžu říct byl to opravdu šok, repráky málem vyskočily ze dveří!! Za hodinu se to samoopravilo. Asi za půl roku toto rádio nešlo vůbec vypnout - vyndal jsem pojistku a hotovo a opět to fungovalo! Následovala kompletní výměna autorádia ;-);-)

0 0
možnosti

Sparťanský katan Rojka

14. 6. 2006 12:25
Kámoš dělá u Siemensu

Kde dělají řídící jednotky motorů hlavně pro Opely, ale i víceválcové agregáty BMW. Každá vadná jednotka, kterou je nutno vyměnit je asi do najetí cca 150 tis. km odesílána zpět do továrny. Chybovost se počítá v kusech na milion vyrobených....cca 4 - 8 vadných na milion vyrobených...tak nevím. Služební Megan mi doslova zdechnul na parkingu (přijel a neodjel bez jakéhokoli varování), protože mu odešla nějaká "vnitřní" řídící jednotka.....to bylo ABSOLUTNO ROMANTIČNO, když přijeli mechanici Renaultu a nebyli schopni káru ani odtáhnout, protože nedokázali odemknout volant. Tak jsme mastili asfalt....Děs běs...

0 0
možnosti

Mike

14. 6. 2006 15:48
Re: Kámoš dělá u Siemensu

tak to teda kecas, protoze ja mam taky megana a muzu ti rict na 10000%, ze ridici jendotka, jak i vsechny ostatni elektronicke soucasti v tomhle vozu jsou od SIEMENSU !!!!

0 0
možnosti

madla fakla

14. 6. 2006 12:11
co třeba standard?

Existuje třeba jako v počítačích nějaký standard, který SW musí dodržovat? Predstava, ze auto bude jezdit taky na Windows je strasna, ale vojenske systemy postavene na Unixu taky prece funguji. Tak proc by neslo dohodou mezi vyrobci HW jednotek a SW vytvorit jednotny operacni system... fakt jen hypoteza :)))

0 0
možnosti

Sparťanský katan Rojka

14. 6. 2006 12:20
Re: co třeba standard?

Protože by najednou nemohli rejžovat za dyjagnostykuR^ Dneska ti normálně naúčtují klidně 500 - 1000 jenom za napojení notebooku se softwarem, který odhalí závadu....to by asi padlo, kdyby sis to nainstaloval na svůj a jen došel do servisu ať ti prohodí třeba žhavící svíčku...Čili tudy cesta evidentně nepovede:-(

0 0
možnosti

Skeptik

14. 6. 2006 12:02
Stejně se všichni

jednou vrátíme ke koním  ;-D

0 0
možnosti

Sparťanský katan Rojka

14. 6. 2006 12:11
Re: Stejně se všichni

Já myslím spíš k mechanickým vozům jako je favorit...Všechno v něm už bylo vymyšleno někdy v roce 1960:-) a pak to jenom stačilo jenom vylepšovat, zaplatit výrobní linky atd.

0 0
možnosti