Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový silniční zákon: Policisté nevědí, jak podle něj pracovat

Už za necelé tři týdny začne na českých silnicích platit nový zákon. Řidiči budou za přestupky dostávat trestné body. Úředníci severočeských měst se ale obávají, zda zákon vůbec bude fungovat. Stěžují si, že dosud nedostali potřebné vybavení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mirek

nový zákon

Tak si čtu tuhle debatu a nestačím se divit jaká individua u policie ještě pracují..Kvůli takovým lidem jsem od dopravní policie odešel.Je to tragédie v dnešní době.Dejte dohromady takové lidi,vozy,které stěží jedou 140 a nové pravomoci a nezbývá,než souhlasit s tím,že o řidičáky přijdou jako první řidiči starších vozů a řidiči z povolaní.Bohužel piráty silnic a spěchající podnikatele to nezbrzdí.Policie se bude snažit seč jí budou síly stačit,bude se vyhodnocovat jak si které okresy vedou atd.Co se dá ale dělat s lidmi,keří tuto instituci řídí,když každý,kdo něco uměl odešel a zůstali jen ti,kteří neměli za bolševika šanci na postup,ale po odejití starých struktur meli alespon zkušenosti?Od nich se učí mladí a pak to vypadá jak asi všichni známe.Pekný večer a silné nervy.:-/

0/0
20.6.2006 21:54

Děsběs

Bodový systém u nás je idiotský

(Y)Jinak ho ani nelze nazvat. Např. za nehodu se škodou nad 50.000 Kč dostanete 7 trestných bodů, ale i tehdy, když tu škodu způsobíte jen sami sobě! Takže pokud máte havarijní pojištění a opřete se s autem o strom, budete si muset zatraceně rozmyslet, zda zavoláte policii, aby s vámi sepsala protokol pro pojišťovnu nebo raději vše ututláte a nebudete pojistnou událost uplatňovat!!Rv(Y)>-

0/0
18.6.2006 17:11

velkalzice

nazor

pokud jde o nova zakon souhlasim s bodovym systemem je to dobra vec,ale musi byt domysleny a ne kdyz to vymysli demetni urednik,ktery jel nejdal osobakem z prace a do prace..a vi o doprave velky kulovy..bych dal simonovskymu dodavku takovejch 40 adres a policajta do kabiny a myslim,ze by do obeda nemel papiry....vzdyt u nas je bodovy system prisnejsi nez v Nemecku..chapu body,ale za hrubsi prestupky a ne za ptakoviny jako je treba praskla zarovka neto spatny parovani a nebo prekroceni rychlosti do 10KM/H...za to bych ja body nebral...jezdim kazdy den mam to jako zamestnani pres 11 let a vim o cem mluvim a na cerna BMW nebo Audi potazmo Mercedesy pomuze jen RPG nebo T-72 

0/0
17.6.2006 21:40

JeremyCB

KORUPCE

Jak všichni moc dobře víme, už je to tady.S bodovým systémem souhlasím, ale jen když v této za***né republice k tomu budou podmínky, což nejsou.A vypadá, že ani nebudou.Nějakej magor si vymyslí takovou to hovadinu a lidi plattě, připadám si jako v zoo.Za pár měsíců bude půlka republiky bez řidičáku a obyčejní lidé i bez peněz.Takovej podnikatel tomu je to jedno vytasí $$$ a jede dál.Pár známech nějakej ten přestupek se vymaže atd...Všichni to moc dobře známe.Lidi je to svi***na zase to od***em mi, normální lidi. A jak tu píšete ty bezmozkové zase budou mít k tomu svému baráčku, autu na splátky ještě postavenou novou garáž.Hmmm kdo umí umí.. Bodový systém u nás ==  KORUPCE na n-tou

0/0
17.6.2006 8:46

Tomas

Idioti a kreteni budou vládnot magorum

Policisté ať se jim to líbí či ne jsou

Idioti bez mozku a špetky soudnosti úředníci jsou

líní a neschopní kreténi a řidiči

vesměs cca z 20 % magoři kteří stejně nedají pokoj

budou chlastat a předjíždět na plné atd. výsledek

je jen jeden obrovský bordel který nedocílí ničeho jiného než gigantický nárůst korupce na všech stupních od policie po městské úřady a kdo to zaplatí ? určitě to nebudou papaláši a poslanci ti nikdy nic neplatili policajti si budou honit triko na žebrácích co nemají ani na chleba protože ti ji nedají úplatek tak ji seberou papíry takže co bude zase sračky a bordel. Chudák zůstane ještě většin chudákem a boháč se bude chechtat jak si koupí třeba 1000 bodů za měsíc. RvRvRv

0/0
15.6.2006 21:57

Já Druhý

Opravdu ?

Všude slyším nářky na nový bodový systém. A to jak ze strany policistů, úředníků tak i řidičů samotných. Jsem totiž taky policista a to dopravní. Vím z denodenního styku s řidiči, jakých prasečin jsou schopni na silnicích.!!(Těch slušných je samozřejmě více, ale ti nejsou tak vidět).Osobně s body souhlasím, ale za některé přestupky bych dával více a za některé méně bodů ( samozřejmě subjektivní názor ) a o některých nesmyslně vysokých sankcích ani nemluvím. Některé přestupky v sazebníku bodů vůbec nejsou, ale pokuty za ně jsou velmi vysoké. A  k tomu školení policistů. V květnu jsme slyšeli "Jste povinni se sami vzdělávat, sami nevíme více, než je v zákoně !"

A jak bude probíhat prakticky předávání bodových přestupků - uvidíme v červenci. Vzpomeňte si, jak to bylo v lednu 2001. V autoškolách se téměř nezkoušelo, protože nic nebylo připraveno ! A nikdo se nepoučil ! Hurá jsme v ČR !!!

0/0
15.6.2006 12:18

QT

Re: Opravdu ?

A co chcete vědět víc, než je v zákoně? Je to tam snad jasně, byť právnickou češtinou, definováno, tak si stačí vypsat přestupky podle hantýrky, tak jak jim říkáte teď, připsat k tomu pokuty a body a jít do terénu.

Je to katastrofa - policisté neumí udělat nic, k čemu nedostanou metodický pokyn (selský rozum, to se u vás povinně odkládá při nástupu do funkce?), úředníci, kteří jen přehazují lejstra, najednou nebudou stíhat a musí se přijmout další, k tomu počítače za šílené prachy...

No to bude na silnicích vypadat...

0/0
15.6.2006 16:45

Phileas

Re: Re: Opravdu ?

Nejsem policista. Ale myslim si, ze to, ze si myslis, ze je policista blbej protoze neumi premyslet tak blbej jses asi ty. Policie je organizaci usporadanou, strukturovanou a vsichni by v idealnim - nikdy nedosazitelnym - pripade merit stejnym metrem a to je to skoleni a pokyny. A myslim si, ze policista by mel !! ty pokyny dostat a to skoleni taky, vcetne jak s ridici (danovy poplatnici) jednat a mluvit ikdyz udelali chybu. Prece je platime proto aby udrzovali poradek a zajistili aby nas chranili pred ty co te ohrozuji na zivote.

0/0
15.6.2006 21:16

Velho

Nerozumím

Chce mi někdo tvrdit, že v každé obci potřebují jednoho nebo dokonce snad více úředníků jenom na to, aby zaznamenával dopravní přestupky řidičů? Kolikrát v například desetitisícovém městě bude muset za den provést nějakou registraci do karty řidiče? Je to zase jen důvod k zvětšování aparátu městských úřadů. Ať stávající úředníci makají tak jak musíme makat jinde a stihnou to snadno. U přestupků v malých obcích jeden člověk sedět nemusí!

0/0
15.6.2006 9:20

míša

Re: Nerozumím

tak jak je zákon postavený, tak policista musí dát trestný body za všechno co vlastně kontrolují. Např.za rychlost jestliže tě chytí třeba za 55, už ti hned připisují body. Mě za 30let chytili akorát 3x za rychlost a 1x za nedání přednosti. Za toto všechno jsou body. Stačí, až začnou dělat 1.7. Kryštofa. ;-€

0/0
15.6.2006 15:09

honza158

No

http://lido_vky.zpravy.cz/novy-silnicni-zakon-jednou-a-dost-dlg-/ln_auto.asp?c=A060614_110227_ln_auto_svo

0/0
15.6.2006 8:35

deepy

ach jo 2

BODY ANO ALE V PROSTREDI KTERE NA TO BUDE READY !! A pak taky kameru do kazdeho policejniho auta a kontrola policistu, ale to se zda jako UTOPIE ;-€  Nevite kdo tenhle "chytry" zakon navrhnul? To bude asi dost HOVEDO !! 

0/0
14.6.2006 23:41

deepy

ach jo

To mi reknete, kolik da policistovi podnikatel, nebo clovek co proste auto potrebuje, kdyz mu policajt s usmevem oznami ze asi prijde o ridicak ,,, 10 , 20, 50, 100 tis ?   Klidne - predstava ze 1rok bez ridicaku a pak jeste prezkouseni, to je nocni mura nejednoho ridice.  Nemam nic proti bodovemu systemu, ale PROBOHA, !! kterej KOKUOT ;-O vymyslel ze se to nasadi do tohodle bordelu ?  Nejdiv se musi inteligentne nastavit omezeni podle jednotlivych useku, ne ze tam kde je 4 proudovka a prehledna vozovka bude 50tka a stejna rychlost i na sidlisti kde jsou uzky ulicky a z poza kazdeho auta muze vyskocit dite s micem !! 

0/0
14.6.2006 23:41

Ynorr

Re: ach jo

Plácáš člověče kraviny. Kolik má podnikatel u sebe na silnici běžně tisíc. Policista má statut veřejného činitele. Z toho vyplívá žeje blbost nechat se vyhodit za 1.000,-Kč. (trestní stíhání na krku) Na odboru dopravy u obecních úřadů s rozšířenou pravomocí sedí úředníci, který nejsou postaveni do statutu veřejných činitelů. Tady je možnost beztrestně někoho podplatit. (nic jsem nevyděl, nic jsem neslyšel, nic nikomu neřeknu)

Prosím vyserte se na to blbé obviňování policajtů.

0/0
15.6.2006 10:48

Alfik

Červen je letos přestupný

to jsem ani nevěděl, začne to platit za 18 dnů, máme 14. to znamená, že mám špatný kalendář protože mi tam červen končí 30. a ne 32.

0/0
14.6.2006 22:20

32

PRO PSYCHO BENGO

:-DBODOVÝ SYSTÉM BYCH BRAL,ALE PRVNÍ KDOBY BYL BEZ ŘIDIČÁKU JSOU POLICAJTI A ŘIDIČI MINISTRŮ !!!!(Y)

0/0
14.6.2006 22:18

32

PRO PSYCHO BENGO

(Y)PROSÍM NEKAMENOVAT MĚLO TAM BÝT ODCHYLKU TACHOMETRU!!

0/0
14.6.2006 22:12

32

PRO PSYCHO BENGO

(Y)51KM/H PŘESTUPEK??!!TEN POLICAJT I MINISTR DOPRAVY JSOU UPLNĚ DEBI.NÍ,PROTOŽE I VÝROBCI AUT DÁVAJÍ PŘÍPUSTNOU ODCHYLKU +/-PÁR%.JE VIDĚT ŽE ŠIMONOVSKÝ JEZDÍ JEN NA KOLE JAK MŮŽE BÝT MIN.DOPRAVY??!!

0/0
14.6.2006 22:09

Pavel

Re: PRO PSYCHO BENGO

Sorry, nemáš pravdu. Tolerance je 0/+6%, tj. tachometr nesmí ukazovat méně než je skutečná rychlost, ale smí ukazovat více. Jediné auto které tohle porušovalo byl Trabant ... Čili když je na tachometru 50 km/h, tak skutečná rychlost může být v mezích 47-50 km/h.

0/0
14.6.2006 22:58

standik007

Re: Re: PRO PSYCHO BENGO

je to tak, jdyz jedu na silnici kde je radar s displejem, tak si jsem si opakovane zkusil jet presne pade podle tachometru a na displeji bylo neco okolo 47-48

0/0
14.6.2006 23:24

kilometr

safra

SeLu na blbecky, kteri neumi jezdit autem! Opravdu seLu na vas! (Y) Bezne delam dva prestupky - parkuji v Praze a nedodrzuji rychlost. Bohuzel, ted k nim pridam dalsi - naucim se uplacet. A fakt na to mam, jen me to principialne opravdu sele, ze se k tomu musim snizit. PosLany zkorumpovany komunisticky sFine!! Daleko nebezpecnejsi je blbecek jedouci 50kou, ktery se nediva vedle sebe ani za sebe a mysli si, ze je panem silnic, nez zkuseny ridic, jedouci dvoustofkou po dalnici.!!

0/0
14.6.2006 21:46

cbx

Re: safra

buď v klidu, podplácení není přestupek, ale trestný čin :)

0/0
14.6.2006 22:42

zapvit

200 jezdí HOVADA

200 km tak to jsi pak nenormální hovado!

0/0
15.6.2006 10:57

Kwoky

Re: 200 jezdí HOVADA

200 neni zas tak moc...na dalnici, kdyz mas dobry auto a dobry brzdy, tak je to docela pohodova rychlost...samozrejme ze ne vsude! Ale kdyz je maly provoz a je videt, tak proc ne...

0/0
16.6.2006 0:18

zapvit

Re: Re: 200 jezdí HOVADA

k čemu jsou ti bezdy když před sebou uvidíš překážku ve 200 km/h spočítej si kolik metrů za sekundu ujedeš a uvědom si svou dobu reakce a spočti si za kolik metrů začneš reagovat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
17.6.2006 20:08

zapvit

200 jezdí HOVADA

jsi vrah nevinných dětí a lidí

0/0
15.6.2006 10:57

Rejpal

Re: safra

Jsi nebezpečný hovado, ať si to zdůvodňuješ, jak chceš!!Rv

0/0
19.6.2006 13:41

Mis

cože - další úředníky ???

to je neskutečný, oni kvlůli té zhovadilosti ještě museli přijmout další úředníky, v každé soukromé firmě by to se to dalo obyčejné sekretářce, která bude umět rozezna číslice - ve státním případě jim kvůli doplňování číslic do tabulky ještě zaplatí školení za statisíce - v soukromé firmě by jste člověka co to neumí vůbec nepřijali

0/0
14.6.2006 21:41

Pavel

Re: cože - další úředníky ???

No, ono nejde o to doplňovat čísla do tabulky, ale taky odpovídat za to co v té tabulce je a být schopen to doložit. Asi by se nikomu nelíbilo, kdyby dostal body omylem třeba místo nějakého jmenovce a neměl jak to vyvrátit ...

0/0
14.6.2006 23:00

lipl

Nový systém

mi v podstatě až zas tak nevadí. Tedy kromě jedné věci: výše flastru za alkohol je stejná, ať jedu autem, na kole či na oslu. Tzn. že vyrazit v létě na kole na pivko by mohlo teoreticky udělat pořádný vítr ve šrajtofli. Obzvlášť kdy možnost provedení orientační dechové zkoušky má mít i obecní policie. ;-(

0/0
14.6.2006 21:13

regazzi

pro policistu

Policisto, napiš, odkud jsi, já see na tebe přijedu podívat, ty jsi totiž takový exot;-D;-D;-D Všichnni tví kolegové si už nechávají přešívat kapsy na uniformach, aby se tam víc vešlo, a ty to bereš jako poslání. Fakt bych tě chtěl vidět, dát řeč....buď frajer a napiš to.:-)

0/0
14.6.2006 20:41

xblack13

Re: pro policistu

ad policista: znám taky jednoho policajta, co o sobě tvrdí, že nebere a dokonce mu to i věřím, ale nutno podotknout, že to není dopravák ;-D

0/0
14.6.2006 20:48

regazzi

Re: Re: pro policistu

no, tak policejni daktyloskop asi neni bombardovany uplatky, to je fakt.....

0/0
14.6.2006 21:03

honza____________

Re: Re: pro policistu

minulý týden jsem na vlastní oči viděl jak se řidič snažil uplatit ale policajt se nedal

0/0
14.6.2006 23:05

regazzi

Re: Re: Re: pro policistu

Svatá prostoto! Nenapadlo tě, že to je právě proto, žes to na vlastní oči viděl ? ;-D

0/0
15.6.2006 6:05

cbx

Email?

To myslí vážně? Posílat emailem? Tak to bude sranda, až mě někdo naštve, nechám mu připsat 7 bodů, případně angažuji nějakého hackera, který jim bude odchytávat nebo ověřovat pakety, až budou posílat moje body ;-D

0/0
14.6.2006 20:32

Plato vajec

Klobouk

Pojedeme vsichni do puntiku podle predpisu: :-D

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006061101

7.7.2006 bude zabava

0/0
14.6.2006 19:28

policista

těšte se ! ! ! ! ! ! ! !

>->- Nebudu tady zdržovat dlouhýma debatama. Chci vám všem kdo poruší nový zákon říct, že budete nekompromisně pokutováni a bodováni. Výmluvy jako já sem si nevšimnul, jsem tady poprvé, omlouvám se, děti mě zlobí v autě proto jsem ......... Na školení to padlo jasně ! ! Přestupek bez rozdílu tvrdě sankcionovat a udělat konečně silnice bezpečný. Doufám že hodně řidičů co se zde vysmívají že si s tím poradí příjde o řidičské opravňění. Já se na 1.7.2006 těšim. ÚPLATKY NEBERU a práci vnímám jako poslání a ochranu řidičů kteří přesně do puntíku dodržují zákon. >->-  

0/0
14.6.2006 18:27

pog

Re: těšte se ! ! ! ! ! ! ! !

svata valka za buzeraci vsech, nejen tech, co vrazdi, kradou, dylujou ... haha, to me rozesmiva

0/0
14.6.2006 18:33

policista

Re: Re: těšte se ! ! ! ! ! ! ! !

>->- Smát se budeme hlavně my a řidiči který přesně a do puntíku dodržujou zákon. Doufám že lidi jako jste vy přijdou o řidičské oprávnění ! ! ! ! ! >->-

0/0
14.6.2006 18:35

PepaVonDepo

Re: Re: Re: těšte se ! ! ! ! ! ! ! !

Ha ha ha. No těch policejních aut projíždějících zákazem vjezdu u Holešovického nádraží napočítáte tucet do hodiny (bez lampy pochopitelně). Pokud je to tak jak říkáte, tak nejpozději 1.7. večer není v Praze jediného policajta s řidičákem.

0/0
15.6.2006 15:20

Duffy

Re: těšte se ! ! ! ! ! ! ! !

Nemám rád, když se někdo v diskusích vyjadřuje jenom nadávkama, ale u tebe mě fakt napadá, že jsi typ policisty, který má tři třídy základky a kterýmu udělá radost, každý navýšení jeho moci buzerovat lidi. Myslím, že jsem člověk, který má určité morální zásady, je mi špatně z úplatků, podvádění, ubližování lidem, atd..., ale naše silniční zákony jsou postavený špatně a tak nezbývá, než je porušovat. Zákony by měli vycházet z toto, co si přeje většina národa a jestliže 80% řidičů porušuje rychlost, tak jsou rychlostní limity nastaveny asi špatné. No a nyní nás za tyto špatné zákony budete postihovat ještě víc, než dosud. Tak pěkně děkuju pane policisto.

0/0
14.6.2006 18:35

policista

Re: Re: těšte se ! ! ! ! ! ! ! !

>->- Já nenadávám, jen upozorňuju že budeme nekompromysní. A pamatujtesi že zákon ať je jakejkoliv musí se dodržovat ! ! ! ! ! Když budete jezdit přesně podle zákona nemáte se čeho bát. A hodně lidí zjisti že nasbírat 12 bodů bude velmi snadné. Je jedno jestli jen často špatbně parkujete a omezujete např. vozidla rychlého záchranného systému anebo jezdíte na dálnici jako blázen 160 - 180 km/hod ! ! ! ! ! >->-

0/0
14.6.2006 18:40

fuseklos

Re: Re: Re: těšte se ! ! ! ! ! ! ! !

Nauc se cesky, zajdi si k psychiatrovi a konecne prestan ukazovat, jaky jsi zamindrakovany chudak.

0/0
15.6.2006 9:59

míša

Re: Re: Re: těšte se ! ! ! ! ! ! ! !

Také jezdím na dálnici jako blázen (někdy i 140 !!)

0/0
15.6.2006 15:22

Josef

Re: těšte se ! ! ! ! ! ! ! !

.......aneb rozkaz zněl jasně: dostaňte chlapa s brašnou. No co jsem měl dělat ?! :-D:-D

0/0
14.6.2006 19:07

starfinder

Re: těšte se ! ! ! ! ! ! ! !

ty si nejdříve dodělej základní školu a pak se vydávej za policistu. i když pochybuji že rozeznáš policejní odznak  od znaku klubu mladých turistů RvRv

0/0
14.6.2006 19:42

brsoň

Re: těšte se ! ! ! ! ! ! ! !

Tvoje vyjadřování pane policisto je nespisovné. Tím se chováš špatně na veřejnosti, potažmo porušuješ zákon, potažmo musíš být potrestán. Zítra ráno bež za svým velitelem, přiznej se a přijmi trest. Navíc nejsi oprávněn tady vyhrožovat, aniž jsi použil tiskového mluvčího, musíš být potrestán. Naposled jsi velice neznalý nového zákona, neboť i ten připouští domluvu a napomenutí. Neznalostí příslušných předpisů projevuješ svou nekompetentnost a neschopnost vykonávat svou práci, potažmo musíš být potrestán a odvolán z funkce. Možná v uklízecí četě přijdeš k rozumu.

0/0
14.6.2006 20:03

PepaVonDepo

Re: těšte se ! ! ! ! ! ! ! !

A víš o tom, že podle nového služebního zákona je porušení povinností a špatná reprezentace policie ČR na veřejnosti důvodem k okamžitému vyhazovu?

0/0
15.6.2006 15:22

QT1

Re: těšte se ! ! ! ! ! ! ! !

Včera jsem udělal přestupek. Nejdříve byla přednáška o tom, co všechno jsem způsobil (72 na čtyřproudovce kde je 50), ale pak jsme došli k tomu, že nemá fotku, jen údaj co mu nahlásil někdo jiný z postaveného auta, takže jsem požádal o sepsání protokolu a odeslání na obecní úřad. To se začal rozčilovat, že to ani nemusí sepisovat, protože tam se na to a) vybodnou b) ukecám to c) nebude se zdržovat papírováním. Takže mně s kecy o tom, že za dva týdny by se mnou zatočil, poslal pryč. To už nevydržela jeho kolegyně a dodala, že za dva týdny to na obecním úřadě bude vypadat stejně (tzn. to buď ukecám, uplatím nebo to nedokážou vyřešit), akorát oni ten protokol budou muset sepisovat povinně, takže se nic nezmění a jim přibude práce. No, asi to takto bude vypadat...

0/0
15.6.2006 16:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.