Diskuze

Švédský všežravec: Volvo na pět paliv

Volvo Multifuel je prototypem švédské automobilky, jehož motor zvládá spalovat pět různých paliv. Do nádrží tak lze tankovat buď běžný benzin, zemní plyn, biometan, bioetanol nebo tak zvaný Hytan.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jarek V 740

28. 8. 2006 19:16
bioethanol

Volvo a nejen to se zabývá alternativními eko pohony už dlouhou dobu. Nevím jestli byl někdo z vás v poslední době třeba ve Švédsku tam se na bioethanol E85 jezdí už několik let a na čistotě ovzduší se to výrazně projevilo a teď už mají i E 95 pro diesely. Poslední dobou se tím chlubí i Ford ale zapoměl dodat že s motorem Volvo. U nás je problém se stářím vozového parku stará auta budou mít problém. R^ 

0 0
možnosti

SunshineX

20. 7. 2006 16:00
Ty znas saraticu

Ty znas saraticu??

0 0
možnosti

Andee

21. 6. 2006 9:18
Levná paliva

Docela mě udivuje, jak si někdo myslí, že se zlevní provoz... možná díky menší ekologické zátěži ano, ale uvědomte si, že spotřební daň na benzínu se z drtivé většiny využívá k údržbě silnic. Takže stát bude muset zdanit cokoliv nebo se na silnice bude přispívat jiným způsobem, každopádně se ty peníze do rozpočtu dostat musí. Jiná věc je, že údržba silnic probíhá neefektivně, ale to se dá říc o všem, co řídí stát.;-P

0 0
možnosti

Medák

14. 8. 2006 22:31
Re: Levná paliva

¨"..spotřební daň na benzínu se z drtivé většiny využívá k údržbě silnic.."

Vedle jak ta  jedle!!

0 0
možnosti

pavelthelong

20. 6. 2006 15:02
uhli??

kde to volvo ma nasypku na koks?

0 0
možnosti

hnidopich

20. 6. 2006 10:38
Umí buč z Metropolitního Expresu česky?

Proboha, kam jsme se to dostali. Začínat větu "Proto, aby", nedokončit ji a ještě napsat "nemusely paliva" tak to je fakt síla. Doporučuju zopakovat ZŠ.

"Proto, aby se stejně jako dnes v případě světoběžné ropy, nemusely paliva pro auta transportovat přes půl zeměkoule."

0 0
možnosti

PatrikChrz

20. 6. 2006 8:13
Na olej

Škoda, že někdo nepřišel s oficiálním pohonem na rostlinný olej. Teď nemyslím různé přestavby, ale přímo z výroby s vyřešenými problémy jako je zanášení motoru a tak:-D

Naprosto ekologické a navíc ekonomické - řešení zemědělských přebytků místo nesmyslných dotací.

0 0
možnosti

Tom

20. 6. 2006 9:22
Re: Na olej

Protoze ten olej je jako palivo tak jako tak nevhodny, stejnou sluzbu udelaji bioetanol a dalsi paliva vyrabena podobnym zpusobem (treba bionafta z repky atd.), jsou to v podstate take rostlinne oleje, ci jinak zpracovana biomasa. No a i proto EU narizuje to pridavani do benzinu. Zemedleci by meli co pestovat a tim padem co zrat a usetrilo by se na dotacich, snizila zatez zivotniho prostredi a jeste odkazanost na ropu a jeji producenty.

0 0
možnosti

Mjr_Zeman

20. 6. 2006 7:58
Auto s vlastním septikem

a metanu by bylo dost ;-P Místo sedadel bidety a jako palubní nápoj šaratice :-D To by byl teprve fičák

0 0
možnosti

Fitipaldi

20. 6. 2006 11:40
Re: Auto s vlastním septikem

No a co fazole, květák, hrách , to je lepší jak TURBO.

0 0
možnosti

Danshu

20. 6. 2006 0:21
Jedno palivo...

Teď přeci taky nemáme jenom jedno palivo. Máme 91čku, 95tku (na mnohých benzínkách pouze dražší 91čka :-/), 98mičku a diesel. Vize Volva mi připadá logická.

0 0
možnosti

TomášM

19. 6. 2006 23:04
Hmm

5 paliv, z toho 4 nesehnatelná, nesmyslná....

0 0
možnosti

Tom

20. 6. 2006 2:46
Re: Hmm

Peojevil se totalni hlupak a clovek bez znalosti, ze?

Zemni plyn, biometan, hytan, benzin, bioetanol. Pokud vim, tak benzin se dnes bezne vyuziva ve velkem, zemni plyn (CNG) take (jde ho pres nasi republiku dost), ovsem prozatim ne moc pro pohon aut, nicmene jeho doba nastava, cerpacich stanic bude jen a jen pribyvat. Tudiz z peti jsou dve v podstate bezne puzivana paliva.

Dale bioetnaol je kvasny lih, vyrabi s ei ajko palivo i u nas a je nabizen an trhu, jinak se ebzne pridava do benzinu a dokonce podle narizeni EU jej bude stale vetsi obsah v benzinu. Tudiz je to do urcite miry take dnes bezne pouzivane palivo ac jako slozka jineho, neni tudiz problem jej vyrab a distribuovat i jako samostatne palivo, staci dostatek aut pro nej upravenych. Biometan muze nahradit zmeni plyn, bez potreby prestavy motoru, nicmene neni zatim mco uzivany,stejne hytan. Tudiz z peti paliv jsou jen dve nepouzivana a ze zbyvajich tri je jedno pouzivano masove a dalsi dve take pomerne dost.

0 0
možnosti

Tonda

19. 6. 2006 23:01
stejně to pořád musí něco spalovat.

http://www.electroauto.cz/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.electroauto.cz A co takhle elektromobil;-)   Volvo kdysi vyvíjelo a testovalo elektromobily, proč teďka dělá nějakej MULTIFUEL ??? mrknete na http://www.electroauto.cz/elvolvo.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.electroauto.cz/elvolvo.html  je tam studie s výměnnou sadou baterií, to zase nebyl až tak blbej nápad.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...