Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švédský všežravec: Volvo na pět paliv

Volvo Multifuel je prototypem švédské automobilky, jehož motor zvládá spalovat pět různých paliv. Do nádrží tak lze tankovat buď běžný benzin, zemní plyn, biometan, bioetanol nebo tak zvaný Hytan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarek V 740

bioethanol

Volvo a nejen to se zabývá alternativními eko pohony už dlouhou dobu. Nevím jestli byl někdo z vás v poslední době třeba ve Švédsku tam se na bioethanol E85 jezdí už několik let a na čistotě ovzduší se to výrazně projevilo a teď už mají i E 95 pro diesely. Poslední dobou se tím chlubí i Ford ale zapoměl dodat že s motorem Volvo. U nás je problém se stářím vozového parku stará auta budou mít problém. R^ 

0/0
28.8.2006 19:16

SunshineX

Ty znas saraticu

Ty znas saraticu??

0/0
20.7.2006 16:00

Andee

Levná paliva

Docela mě udivuje, jak si někdo myslí, že se zlevní provoz... možná díky menší ekologické zátěži ano, ale uvědomte si, že spotřební daň na benzínu se z drtivé většiny využívá k údržbě silnic. Takže stát bude muset zdanit cokoliv nebo se na silnice bude přispívat jiným způsobem, každopádně se ty peníze do rozpočtu dostat musí. Jiná věc je, že údržba silnic probíhá neefektivně, ale to se dá říc o všem, co řídí stát.;-P

0/0
21.6.2006 9:18

Medák

Re: Levná paliva

¨"..spotřební daň na benzínu se z drtivé většiny využívá k údržbě silnic.."

Vedle jak ta  jedle!!

0/0
14.8.2006 22:31

pavelthelong

uhli??

kde to volvo ma nasypku na koks?

0/0
20.6.2006 15:02

hnidopich

Umí buč z Metropolitního Expresu česky?

Proboha, kam jsme se to dostali. Začínat větu "Proto, aby", nedokončit ji a ještě napsat "nemusely paliva" tak to je fakt síla. Doporučuju zopakovat ZŠ.

"Proto, aby se stejně jako dnes v případě světoběžné ropy, nemusely paliva pro auta transportovat přes půl zeměkoule."

0/0
20.6.2006 10:38

PatrikChrz

Na olej

Škoda, že někdo nepřišel s oficiálním pohonem na rostlinný olej. Teď nemyslím různé přestavby, ale přímo z výroby s vyřešenými problémy jako je zanášení motoru a tak:-D

Naprosto ekologické a navíc ekonomické - řešení zemědělských přebytků místo nesmyslných dotací.

0/0
20.6.2006 8:13

Tom

Re: Na olej

Protoze ten olej je jako palivo tak jako tak nevhodny, stejnou sluzbu udelaji bioetanol a dalsi paliva vyrabena podobnym zpusobem (treba bionafta z repky atd.), jsou to v podstate take rostlinne oleje, ci jinak zpracovana biomasa. No a i proto EU narizuje to pridavani do benzinu. Zemedleci by meli co pestovat a tim padem co zrat a usetrilo by se na dotacich, snizila zatez zivotniho prostredi a jeste odkazanost na ropu a jeji producenty.

0/0
20.6.2006 9:22

pavelthelong

Re: Re: Na olej

bionafta je 30% oleje a 70% naft

0/0
20.6.2006 15:01

vodnar71

Re: Na olej

Na 1 auto/rok by bylo potřeba desítky hektarů, což by vzhledem k počtu aut nebylo možné už tak snadno a levně vypěstovat.;-(

0/0
20.6.2006 9:24

PatrikChrz

Re: Re: Na olej

Hlavně že nyní se vyplácí dotace těm zemědělcům, kteří nechají své pole ladem.

Než by na olej přešla podstatná část automobilového parku dost dlouho by to trvalo a do té doby by se určitě našlo něco jiného.

Navíc ten olej je možné dovážet úplně stejně, jako se teď dováží ropa, jenže bychom si mohli mnohem víc vybírat.

0/0
20.6.2006 9:38

kalkulator

Re: Re: Na olej

no podle téhle informace  z hlediska potreby plochy pro pestovani repky:

1ha = 1 os. auto

http://automotive.europecon.net/index.php?option=com_content&task=view&id=66&Itemid=61&lang=cs

0/0
11.7.2006 0:17

idnesKROKODYL

Re: Na olej

To bys koukal, na jak drahym oleji by si za par mesicu smazil rizky. Soudruzi socialisti by ti na nej ihned napalili 200% dan, protoze dane musi bejt, cim by se platily jejich platy ? 8-o;-€;-O

0/0
20.6.2006 10:26

Tonda

Re: Re: Na olej

To je pravda, rizky by se pekne prodrazily;-D Nejlepsi je jezdit na elektriku a doma mit v rezervě nějakej malej Temelin;-) www.electroauto.cz

0/0
20.6.2006 12:39

pavelthelong

Re: Na olej

budete se mozna divit, ale v SRN jsou jiz bezne normalni spedice s predelanymi naftovymi motory na rostlinny olej-problem je pouze cena (3000 Euro za prestavbu) a nutnost olej nahrivat pred vstrikem, aby mel patricnou viskozitu (stejny problem jako u lodnich motoru)

0/0
20.6.2006 15:00

Mjr_Zeman

Auto s vlastním septikem

a metanu by bylo dost ;-P Místo sedadel bidety a jako palubní nápoj šaratice :-D To by byl teprve fičák

0/0
20.6.2006 7:58

Fitipaldi

Re: Auto s vlastním septikem

No a co fazole, květák, hrách , to je lepší jak TURBO.

0/0
20.6.2006 11:40

de

Re: Re: Auto s vlastním septikem

Luštěniny by byly pro tuningáře místo dusíku ;-D

0/0
21.6.2006 9:11

Danshu

Jedno palivo...

Teď přeci taky nemáme jenom jedno palivo. Máme 91čku, 95tku (na mnohých benzínkách pouze dražší 91čka :-/), 98mičku a diesel. Vize Volva mi připadá logická.

0/0
20.6.2006 0:21

TomášM

Hmm

5 paliv, z toho 4 nesehnatelná, nesmyslná....

0/0
19.6.2006 23:04

Tom

Re: Hmm

Peojevil se totalni hlupak a clovek bez znalosti, ze?

Zemni plyn, biometan, hytan, benzin, bioetanol. Pokud vim, tak benzin se dnes bezne vyuziva ve velkem, zemni plyn (CNG) take (jde ho pres nasi republiku dost), ovsem prozatim ne moc pro pohon aut, nicmene jeho doba nastava, cerpacich stanic bude jen a jen pribyvat. Tudiz z peti jsou dve v podstate bezne puzivana paliva.

Dale bioetnaol je kvasny lih, vyrabi s ei ajko palivo i u nas a je nabizen an trhu, jinak se ebzne pridava do benzinu a dokonce podle narizeni EU jej bude stale vetsi obsah v benzinu. Tudiz je to do urcite miry take dnes bezne pouzivane palivo ac jako slozka jineho, neni tudiz problem jej vyrab a distribuovat i jako samostatne palivo, staci dostatek aut pro nej upravenych. Biometan muze nahradit zmeni plyn, bez potreby prestavy motoru, nicmene neni zatim mco uzivany,stejne hytan. Tudiz z peti paliv jsou jen dve nepouzivana a ze zbyvajich tri je jedno pouzivano masove a dalsi dve take pomerne dost.

0/0
20.6.2006 2:46

Tom

Re: Re: Hmm

Jinak Benzinek je plno, pro cerpani bioetanolu staci obyc benzinka. Stanic na CNG je pravda zatim malo (11).

Jinak sorry za preklepy v predchozim textu, nejak uz usinam.

0/0
20.6.2006 2:50

vtech

Re: Hmm

Nesmyslna a nesehnatelna jsou mozna u vas v Bruntale. Volvo4ever!

0/0
20.6.2006 9:35

Tonda

stejně to pořád musí něco spalovat.

www.electroauto.cz A co takhle elektromobil;-)   Volvo kdysi vyvíjelo a testovalo elektromobily, proč teďka dělá nějakej MULTIFUEL ??? mrknete na www.electroauto.cz/elvolvo.html  je tam studie s výměnnou sadou baterií, to zase nebyl až tak blbej nápad.

0/0
19.6.2006 23:01

cc

Re: stejně to pořád musí něco spalovat.

A hlavne pak vyrabet elektrinu v uhelnych elektrarnach.

0/0
20.6.2006 10:13

short

Re: Re: stejně to pořád musí něco spalovat.

a proc v uhelnych,jsou snad atomove

0/0
20.6.2006 11:03

cc

Re: Re: Re: stejně to pořád musí něco spalovat.

a ze je vsude chtej

0/0
20.6.2006 11:41

Ales

Re: stejně to pořád musí něco spalovat.

No nevim jestli by nebylo levnejsi klasicky dobijeni v nejaky rochlodobijeci stanici, protoze hodnotu  tech baterii by si radsi kazdej hradil a postupne odepisoval sam.

0/0
20.6.2006 12:29

Henry

Re: Re: stejně to pořád musí něco spalovat.

To je pekna blbost...... I na ty nejrychlejsi nabijecce to trva cca. 20 min. uz vidim jak nekdo rano prijede na "EL PUMPU" a pak tam ceka do vecera, az se vsichni co prijely pred nim nabijou.Rv

0/0
20.6.2006 12:42

ritni modul

Re: Re: Re: stejně to pořád musí něco spalovat.

Vetsina lidi ma snad "EL PUMPU" doma, ne?

0/0
20.6.2006 15:24

Helena

Re: Re: Re: Re: stejně to pořád musí něco spalovat.

No ja nevim, ja treba bydlim v panelaku v 6. patre a predstava, ze tahnu prodluzovacku dolu z balkonu a jeste pres park k silnici me dost strasi:-( Jinak ty stranky sou dobry akorat ten VW Golf by mohl byt v cestine;-) nic ve zlim.

0/0
20.6.2006 16:12

Pulsar

Ropa versus vše ostatní

Ano, ano, budoucnost není otázkou řešení jednoho paliva, ale různých alternativ. Škoda, že podporu ze strany státu nelze očekávat, přeci jen kontrola z příjmu daní současných paliv, je snadno kontrolovatelná. Nastupující trend bude pro výběr daní značně komplikovanější.

0/0
19.6.2006 22:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.