Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo se v autě nepoutá, je (sebe)vrah

Bezpečnostní pásy Češi stále ignorují. V průzkumu provedeném na začátku června, se k tomuto prohřešku přiznala zhruba polovina řidičů. Zapnutý pás přitom může v případě nehody zachránit život. Nový silniční zákon používat bezpečnostní pásy řidiče naučí. Nepřipoutaný řidič dostane dva trestné body a jeho peněžence se ulehčí o dvě tisícovky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Erika

Tak nevím

zda problém,není v tom,že celý ten ,místy za pačesy přitažený ,zákon vznikl kvůli pár,,taky řidičům"co jezdí jako hovada...Takže to prostě je jak to je,řidiči se nepoutali,z vlastní vůle,tak holt nastoupil zákon s postihy.Že je někdy dosti krutej a nesmyslnej?Je a můžou za to(špatní) řidiči.Bohužel mám obavy,že dost často zákon razantně postihne i jinek slušného,ktrý ten den zrovna udělal i sebemenší chybku......

0/0
13.7.2006 10:31

Ghort

Poutam se vzdy...

...dokonce to mam tak zazity, ze kdyz nahodou sednu na misto spolujezdce, hledam pasy nalevo :)

Rozhodne se, lidi, poutejte, videl jsem diky pasu zachraneny zivot (jen zlomena noha, namisto patere) a ze dokaze airbag zlomit vaz, to je taky vseobecne znama vec...

Nicmene nekolika zdejsim identitam by mozna cesta krz predni sklo do prostoru prospela...

0/0
30.6.2006 23:00

nicknamed

poutani na zadnich sedadlech

rad bych doplnil clanek v tom, ze pokud je cestujici na zadnim sedadle nepripoutany, pak s nejvetsi pravdepodobnosti pri celnim narazu zlomi pred nim sedicimu cestujicimu krcni pater. takze lidi, poutejte se a hlavne na to nezapomente

0/0
30.6.2006 14:34

děsběs

To, co zde napíšu, je možná kacířské......

a v rozporu se všeobecnou propagandou, ale je stupidní, pokud jste trestáni za to, když ohrozíte pouze sami sebe!!! Zákon vás má trestat za to, když svým jednáním ohrožujete na životě, zdraví nebo majetku někoho jiného, a ne jen samo sebe. A nepřipoutáním ve vozidle na předním sedadle opravdu nikoho kromě sebe neohrožujete... To by vás také mohl tento stupidorepresivní stát trestat např. za to, že provozujete paragliding, horolezectví, že kouříte, pijete alkohol, a event. děláte další věci, které vás ohrožují na zdraví.....(Y)>-Rv

0/0
29.6.2006 19:44

Brundi

Re: To, co zde napíšu, je možná kacířské......

Neni pravda. Vyletite oknem a nekoho zabijete. O par prispevku dal o tom nekdo psal, ze takhle nepripoutany clovek z jednoho auta zabil holku v druhem... :-/

0/0
29.6.2006 21:30

Erasmus

Re: To, co zde napíšu, je možná kacířské......

Nemáš pravdu. Systém v naší společnosti je na solidárnosti. Když se nepřipoutáš vlastní pohodlnosti a vlastní blbostí nabouráš a staneš se invalidní já a dalších x lidí budou platit tvoje léčení, tvoji nemohoucnost z daní které by mohli jít třeba na vzdělání našich  dětí. Zde jde o majetek někoho jiného. A věř , že to jsou velké peníze

0/0
30.6.2006 10:13

Děsběs

Re: Re: To, co zde napíšu, je možná kacířské......

A jak byste tedy třestal např. kuřáky, alkoholiky, lidi, kteří se pokusí o sebevraždu, ale pouze se při tom zmrzačí? Není pravda, že vaše zdraví a život je majetkem někoho jiného....tuto demagogii zde šířili hlavně komunisté v rámci budování ústavů národního zdraví.......

0/0
30.6.2006 20:00

Akiro

Tak trochu jinak...

Ja se poutám úplně automaticky a vždycky (bez pásů si připadám jako bez trenek a občas po nich omylem hrábnu i na motorce). Nicméně neradujte se, vynucování a trestání jejich nepoužívání považuji za naprosto ABSURDNÍ a nepatřičné. Včetně dalších pitomostí v zákonech, které jsme si v naší civilizaci na sebe vymysleli (tedy opravdu nejen v česku), udělal bych cokoliv proto aby se všem zákonodárcům a lobystům rozbřesklo - do hlavy.

0/0
29.6.2006 19:26

p_m

Re: Tak trochu jinak...

To že neuznáváte autoritu je jen váš problém. Bez spousty zákonů které zdánlivě svazují život by byl svět mnohem komplikovanější.

Samozřejmě ale uznávám že spousta zákonů a předpisů je až příliš detailní a nad rámec nutných zásahů. Vy ale píšete o principu a ten je dle mého názoru správný.

0/0
30.6.2006 9:23

mana91

Z vlastní zkušenosti

mohu říci, že mi "nebezpečná" jízda bez pásů zachránila život. Je pravdou, že moje bývalé auto nemělo airbagy a kdyby je melo připoutný bych na 99% byl. Ale u starších vozů nebo vozů bez airbagů je podle mého názoru lepší se nepoutat. Protože např. při bočním nárazu vám pás nedovolí opustit sedačku, která alespoň při mé nehodě zůstala 30cm široká (oproti původním 70cm). A teď si představte jak bych dopadl kdybych se býval byl připoutal... pořád jsem, ale podle nadpisu sebevrah!!! :-/      

0/0
29.6.2006 19:20

Daniel M. Zak

Re: Z vlastní zkušenosti

Josif Visarionovič Stalin řekl: když umře jeden člověk, je

to tragedie, když umře milion lidí, je to statistika. Nu, a podle statistiky se

řídí i rozhodnutí o používání pásu. Argumentovat výjimkami sice lze, ale obecně

zarmoutíte méně rodin (a státní zdravotnictví), na druhou stranu byste mohli

potěšit pojišťovny, které by se snažily vykroutit z plnění.

0/0
30.6.2006 15:01

celim

Fascinuje mě

kolik hloupých lidí hledá důvod, proč se nepoutat8-o

0/0
29.6.2006 18:48

rudolf_hess

Já se dy rozhodně nepoutám a nebudu poutat

protože mam černé folie na celym aute a nikdy se mi nestalo abych platil za to že nemam pás nebo že telefonuji. Tohle nesmyslné nařízení mě opravdu nezajímá ;-D dle mého názoru platí :"ať se poutá ten kdo chce" a to není názor jen o pásech ....ovšem to by bylo na dlouhou diskusi.

0/0
29.6.2006 17:32

old fashioned Vince III...

Re: Já se dy rozhodně nepoutám a nebudu poutat

pokud mně, adolfe_hitlere, nebudeš stát zmrzačenej prachy, taxe třeba poser;-D;-D

0/0
29.6.2006 17:35

Brundi

Re: Já se dy rozhodně nepoutám a nebudu poutat

Jooo, taky mame zatmaveny skla a videl bys tu ostrou a jasnou fotecku, co nam prisla jednoho hezkeho dne domu i s presnou rychlosti, ktera ovsem mela byt v tech mistech nizsi... ;-) Mohl jsi na te fotce spocitat dirky na knoflickach u kosile... :-D

Takze jezdi si dal jako prase s pocitem, ze te nikdo nevidi... ;-D

0/0
29.6.2006 21:36

xBaHnO

Re: Já se dy rozhodně nepoutám a nebudu poutat

Nektery (konkretne napriklad tebe) debily by melo bejt povoleny odstrelit.

0/0
30.6.2006 9:16

brret

Sedák nebo sedačka

Nevíte nekdo,od kolika let nebo kil stačí u dětí podsedák?

0/0
29.6.2006 17:28

old fashioned Vince III...

Re: Sedák nebo sedačka

Nevíte nekdo,od kolika let nebo kil smí v rozvrzaný stodváce stát harant mezi sedačkama nepřipoutanejch rodičů?;-D(Y)

0/0
29.6.2006 17:34

Chrysaetos

bojovníci proti předpisům

Opravdu by mě hodně zajímalo, kolik rebelů, kteří mají plnou hubu keců o omezování bojují proti předpisům v Rakousku nebo Německu.

0/0
29.6.2006 16:23

Isbjoerna

Re: bojovníci proti předpisům nebojuji ani doma

Jen klepou silacke reci do anonymni diskuse v Internetu.;-)

0/0
29.6.2006 16:31

lupioso

Re: bojovníci proti předpisům

no třeba rychlost v rakousku dodržuju jak kde ve městě téměř 100% na dálnici jedu více.....ovšem poutám se striktně, což dělám i u nás(ovšem někdy zapomenu ve městě)...;-P

0/0
29.6.2006 16:53

svarak z krabicoveho vina

Re: Re: bojovníci proti předpisům

Zrovna ve městě ti ovšem v rychlosti 50-60 km/h pás pomůže více, než na dálnici ve 100-150 km/h. ;-P

0/0
30.6.2006 17:41

azzazello

A co chcete.......?

A co chcete se vsemi temi lidmi delat?Vzdyt je na svete tolik lidi8-oa ted by tady byli vsichni ti kdo se nepoutali a pritom se meli!!!To bychom asi zacali zrat sami sebe,ne?Je mi vcelku jedno kdyz se nekdo takhle zabije.Alespon dela misto dalsi prichozim na svet.Ja se tedy poutam a o sve misto na svete bojuji!Hezke odpoledne :-D

0/0
29.6.2006 16:17

DanyVonFreiland

Srandisti

Opravdu k zasmání, to se jen tak nevidí. Situace, kdy nepřipoutání zachrání život se nedá vyjadřit v procentech, dokonce ani v promilích. Nepřipoutaného borce bych pak rád slyšel hovořit na téma otočení auta na střechu. Jednomu se to u nás stalo. Hodil ručku, škobrtnul, auto valilo přes bok, borec vyletěl z vehiklu a vehikl mu následně dopadl na hlavu. Suveréni, mějte taky ohled na ty hasiče, co to musí splachovat...

0/0
29.6.2006 15:57

ViMe

Re: Srandisti

uz jsem to tu psal, ja se otocil na strechu a mel jsem kliku ze jsem nebyl pripoutany, stracha v miste ridice byla narvana na volant a ja se mohl skulit na sedadlo spolujezdce, byt privazany tak asi tezko zejo

0/0
29.6.2006 16:44

svarak z krabicoveho vina

Re: Re: Srandisti

Jasne Bobe, ty se v tom fofru, kdy se ti kara tocila jak na obrtliku, stacil vedome skulit na sedadlo spolujezdce. R^ Tvoje reflexy ti zavidi i Superman R^ No, a ted tu o Karkulce, prosim. ;-P

0/0
30.6.2006 17:44

Pjotr_Pjotrovic

Pro nick Stin

Pokud Vás svícení a poutání omezuje v základních právech, tak si stěžujte u Ústavního soudu. Jinak se musíte podřídit zákonu. Když se nepodřídíte, tak budete platit pokutu. Toť vše. Nemá cenu o tom více polemizovat.

0/0
29.6.2006 15:36

old fashioned Vince III...

Re: Pro nick Stin

...ale to těm Stínům na plicích a hloupejm Vaškům prostě nevysvětlíš;-D;-D;-D

0/0
29.6.2006 17:20

lupioso

ženy a jejich podprsenky...

zní to jako offtopic, ale jedna naše klientka byla v řetězové havárii. Připoutaná airbag fungoval vše oka. Když jí hasiči vytahovali tak jeden prohodil:"uf je bez podprsenky." Myslela si co je to za úchylného hasiče. Pak jí vše vysvětlili. Airbag ženám co mají v případě nehody(asi se jedná o čelní střet moc jsem se nevyptával) na sobě podprsenku s kosticí, vtlačí onu kostici na plíce a způsobuje jim tak velice závažná zranění. Neříkám že pokaždé záleží asi i na rychlosti a tak. Ale vcelku mě to udivilo, když jsou kombinace airbagů a pásů tak "bezpečné", že k něčemu takovému může dojít.

0/0
29.6.2006 15:19

Milkman Dan

Uz vas zase chudinky nekdo omezuje,

a nuti vas se poutat co?;-D No neni ten svet hnusny:-P:-P:-P?

0/0
29.6.2006 15:17

Stin

Re: Uz vas zase chudinky nekdo omezuje,

Je

0/0
29.6.2006 15:20

Koloděj

Jak přimět spolujezdce na zadních, aby se poutali?

Já jim to nenakazuju, ale tuhle jsem někoho vez a užívám trochu "ostřejší" způsob jízdy, takže již po 10 min. jízdy se na zadních spontánně sami přikurtovali :-D (nicméně, posledních 5 let jsem neměl nehodu, pro šťouraly)

0/0
29.6.2006 15:10

Isbjoerna

Re: Jak přimět spolujezdce na zadních, aby se poutali?

Udelat jim jasno, ze jsou jen dve moznosti:

1) Jet v Vasem aute PROPOUTAN

2) Jit pesky ci jet Bus/Tram/vlak

:-)

0/0
29.6.2006 15:20

Stin

Re: Re: Jak přimět spolujezdce na zadních, aby se poutali?

Hlavne v Bus/Tram/vlak tech pasu je ... :o))

0/0
29.6.2006 15:21

bryta

Tak se neomezujte:-)

Zajímavé... Kdykoliv se začne mluvit o poutání se, vždy se vyrojí spousta "zaručeně pravých" svědků či účastníků dopravních nehod, kde přeživší vyvázli jen díky nezapnutým pásům:-)  

Tak jo, NIKDY se nepoutejte! Dříve či později si buď někde urazíte hlavu, nebo Vám vezmou řidičák. Aspoň bude na cestách volněji:-)

0/0
29.6.2006 14:49

Stin

Re: Tak se neomezujte:-)

:o)) No myslim, ze to ma jeden maly hacek - urazit hlavu si muzu pokud budu pripoutany - jako nepripoutany si muzu lehnout :o)) To jen tak na okraj.

Jen se zeptam - cim konkretne ohrozim tebe, kdyz se nepripoutam ?

0/0
29.6.2006 15:12

J_A_R

Re: Re: Tak se neomezujte:-)

muzete napriklad proletet oknem a urazit mu hlavu ;-)

0/0
29.6.2006 16:20

Isbjoerna

Re: Re: Tak se neomezujte:-)

Az dosahnete veku 18 let, muzete jit do jizdni skoly, kde Vam ucitele vysvetli, kterymi physikalnimi zakony se ridi pohybovana telesa.:-)

Do te doby se budete muset spokojit s diskusi iDNES.

0/0
29.6.2006 16:36

bryta

Re: Re: Tak se neomezujte:-)

Uplně nerozumím argumentu "jako nepřipoutaný si můžu lehnout" - kam si chceš při čelním stŕetu s jiným vozidlem nebo stromem lehat?

0/0
30.6.2006 15:14

Cartman

Re: Re: Re: Tak se neomezujte:-)

Do hrobu...

0/0
20.9.2006 13:55

Veruska

Re: Tak se neomezujte:-)

R^R^ jo

0/0
29.6.2006 16:33

Vašek

Pásy-omezování svobody

CHtěl bych vidět ty prasata,který tu zhovadilost povinně se připoutávat napsali do zákona.Co je komu do toho jestli se připoutám nebo ne!Je to čistě můj život a já si budu o něm rozhodovat sám.Je to omezování svobody to je ta slibovaná demokracie?Za chvilku budou chtít pásy i doma na válendě.Stejně se poutat nebudu!Mám už fígl jak to obejdu,aniž by si toho ti hlupáci všimli.Já jim dám 2000Kč-nasrat do ruky to jo!!!Rv

0/0
29.6.2006 14:33

Stin

Re: Pásy-omezování svobody

Kazdy den jsou v televizi. Jinak naprosty souhlas. Suchy zip ?

0/0
29.6.2006 14:39

bryta

Re: Pásy-omezování svobody

Pokud se rozhodneš skočit z mostu, je to Tvůj život a Tvoje věc! Pokud budeš poletovat po kabině a ohrožovat spolujezdce, už to Tvoje věc není! Taky není Tvoje věc, že ostatní bude:

a) když přežiješ: stát kopu peněz Tvoje léčení, příp. vyplácení invalidního důchodu.

b) když nepřežiješ: nést náklady na odstranění havarovaného vozidla a úklid silnice. Dále pak hradit vdovský či sirotský důchod tvým rodinným příslušníkům.

0/0
29.6.2006 14:44

Stin

Re: Re: Pásy-omezování svobody

Jezis to je kravina. Zkus se na ten blud podivat z druhe strany - kdyz diky pasum zarvu - kdo odklidi ty zbytky ? Kdyz budu diky pasum invalida kdo mi to zaplati ? A kdyz preziju bez oderky diky tomu ze nejsem pripoutan, kdo mi zaplati za to ze stat usetril, protoze mi nemusel platit drahe leceni ? Ja jsem sem psal konkretni pripad (vlastni), tak jen pro zopaknuti - jeden nepripoutany, druhy pripoutany - nepripoutany byl potluceny, zadne leceni, temer zadna nemocenska. Pripoutany je mrtvy po dvou mesicich na ARU. Pohreb zaplatila rodina. Jak je mozne, ze stat nerekl - blbe jsme to vymysleli, omlouvame se ? Takhle polozene vysvetleni mne muze akorat nasrat.

0/0
29.6.2006 15:09

Koloděj

Re: Re: Pásy-omezování svobody

To záleží ... ovšem znám člověka, který se nepoutá programově, s tím, že bude radši mrtvý, než polomrtvý a do smrti invalidní díky tomu že za "pomoci" pásů sice přežije, ale např. bez ruky nebo bez nohy. Taky názor.

Nicméně, já se poutám :-)

0/0
29.6.2006 15:14

Pavel

Re: Re: Re: Pásy-omezování svobody

Kdo se nepouta, je blbecek. A to bez diskuze. Jednak s temi zdravotnimi naklady, jednak s tou invalidkou ale je tu i dalsi fakt. Treba pojistka. Me by ji bez pasu nevyplatili, protoze podle smlouvy jsem povinnen udelat vse, abych zabranil nasledkum nehody nebo odvratil jeji nasledky. A podle pravniku je to i pasani. Takze kdyz zarvu s pasama, je to OK, rodina dostane par mega. Kdyz ne, platil jsem zbytecne a maji houby. Myslete vsichni. Na jednu zachanu zivota vzniklu nepoutanim se pripada milion zachranenych, kteri se poutaji. Tak vo co de? 

0/0
29.6.2006 18:06

OldFaker

Re: Pásy-omezování svobody

:-D těším se, až jeden z těch "hlupáků" se podívá na Vaše udělátko, zasměje se a vyzve Vás k provedení dechové zkoušky - protože takovou blbost může udělat jen naprostý idiot, nebo opilec, či zhulenec... fandím vám, aby se takový policajt našel co nejdříve!

0/0
29.6.2006 15:11

old fashioned Vince III...

Re: Pásy-omezování svobody

Vašku, třeba se poser, ale zchromlej na vozejku  mně budeš stát prachy z mejch daní, čili se prostě budeš poutat.... jesliže zařídíš, že při první bouračce chcípneš, nepoutej se;-)

0/0
29.6.2006 17:17

TomášM

Tchýně

jezdí zásadně bez pásů a nenechá si to vymluvit. S extrémní, extrémní chutí jí zastavím u první policejní hlídky a budu požadovat, aby byla potrestána. Já jí naučímRv;-O(Y);-€

0/0
29.6.2006 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.