Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluce na silnicích: Zvládněte bodový systém

Prvním prázdninovým dnem se stal život českých řidičů o poznání složitější. Policisté vyrážejí na silnice lovit piráty silnic s většími pravomocemi a přísnějšími předpisy, v záloze mají schovaný pádné argumenty v podobě velkých pokut a možnosti zabavovat řidičáky. Oblíbeným tématem posledních měsíců je mezi řidiči největší novinka silničního zákona v podobě systému trestných bodů. Jaké nejdůležitější změny přináší nový silniční zákon?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hančííííí

jak veliký....

Dobrý den. Chci se zeptat kde najdu nějaké vyhlášky co se dopravy týče. A jak veliký je přestupek parkování na chodníku a co by mě finančně a bodově stál?????? Děěkujiii

0/0
14.5.2007 20:07

Leoš

Info o překročení rychlosti mailem - ??

Dobrý den, chci přispět do diskuze věcí, která mě včera šokovala.

Na moji firemní e-mailovou adresu mi přišel mail od policie, v tomto znění

"Vážený řidiči,

touto cestou si Vás dovolujeme upozornit, že jste byl vyfotografován při překročení maximální povolené rychlosti u obce XY. Za tento přestupek Vám bude udělen jeden bod podle nových pravidel silničního provozu.

V případě dotazů nebo odvolání se obrate přímo na mne.Kpt. XY "Možná, že jsem rychlost skutečně překročil, ale vůbec mi není jasné, kde nějaký kapitán vzal můj e-mailJe to normální ??;-€

0/0
4.10.2006 10:14

Co s prachama?

Jaká revoluce furt?

Mírně upravená pravidla s mírně upraveným systémem vymáhání...

Nevíte co s prachama? V KPK autoopravně vám od nich pomůžou! http://jirikovice.5u.com

0/0
11.7.2006 11:12

zelena

stejný metr na všechny

postavte se na chvíli v Praze v prostoru křižovatky Anděl, jsou tam strážníci , ale kolem nich v klidu projíždějí osobní auta v protisměru...Lidickou ulicí, a to ne obyčejná auta ,. auta různých zdravotnických zařízení, namítnte je to sanitka - pro mě je sanitka jen auto jedoucí se sirénou a majákem, pokud to nemá zapnuté nemá žádné privilégia, Upozornil jsem na to strážníka  na místě- ODPÁLKOVAL MĚ SLOVY, CO VÁM JE PO TOM...... četl jsem někde, sanitky mají nějaké morální právo jezdit jak se jim zlíbí- policie přivře oči, já jako občan mám však povinnost  nahlásit porušení zákona,

takže strážníci ,policisté, kdy se ,,opřete,,i do řidičů sanitek , kteří si jen krátí cestu, NIKOHO nevezou  a jen zneužívají své označení... když něco spackají, houknou si a se smíchem a vztyčeným prostředníčkem jedou dál  , že to není pravda? přesvědčte se sami...

0/0
5.7.2006 12:21

123,

Re: stejný metr na všechny

http://www.dp-arena.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=649&Itemid=44

za kolik bodů by bylo stání na chodníku?za kolik bodů toto?

http://www.dp-arena.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=661&Itemid=44

kdo bude jezdit k nehodám,když pro tyto řidiče nic  neplatí? bodový systém pro všechny a spravedlivě.....

0/0
5.7.2006 12:28

starej_vul

:-) nenechte se oklamat !!!!

Ten pardon, zrušení nasbíraných bodů, amnestie, to všechno není kvůli Vám, řidičům. To je kvůli bordelu ve státní správě, která nedokázala zajistit dostatek harware/software pro potřebné fungování agendy ... :-)   Opravdu a myslím to upřímně: To není kvůli Vám, řidičům!!!

0/0
4.7.2006 6:58

davexx

Re: :-) nenechte se oklamat !!!!

No ona je to spíše předčasná volební kampaň. Jak to může říct někdo, jehož vláda ten zákon připravila. Jenom zkouší, co si ještě necháme líbit.

0/0
4.7.2006 17:24

šMERDA

A CO NAŠI PEJSKOVÉ

0/0
3.7.2006 22:08

Jarda

MP

Zdravim,

a co si denne stezovat na Mestskem urade a zadat napravu, ze MP nezabezpecuje bezpecnost na rusnych mistech kolem skol a podobnych mistech. Pokud tech stiznosti bude vice, tak do 30 dnu stejne musi odpovedet a mozna se tim budou zabyvat.

Kdyz muze buzerovat MP, proc nemuzeme my legalne buzerovat MP ?????

0/0
3.7.2006 10:02

zbygnev

zbygnev

Zrušit body, zruši švestky, ať žije demokracie!

0/0
3.7.2006 8:12

Prokop Tunel

Re: zbygnev

to slovo co jsi chtěl použít je "anarchie"

0/0
3.7.2006 16:28

Yossarian

Tak to co jsem dneska zažil,...

... to byl totální dopravní disaster. Dálnice Praha-Poděbrady: kolona na sebe doslova narvaných vozů jedoucích hystericky přesně 130 km/h. Totéž v obcích Sadská a Lhotách před Poděbrady: kolona vozů úzkostně jedoucích 50 km/h.

Totéž na zpáteční cestě: opět kolony natěsněných vozů, vrcholící kolonou stejně rychle jedoucích vozů na "dlouhé míli" na příjezdu do Prahy na Černém Mostě.

Vozy se nemají šanci rozptýlit a přirozeně tak využít délek komunikací - tvoří se hady, kde kiks jednoho (i obyčejné zpomalení)okamžitě ovlivní všechny, co jedou za ním. I já sám jsem jel s očima na tachometru a nikoli na dopravní situaci před sebou.

Toto není dlouhodobě udržitelné - většina řidičů předjíždí proto, že si podvědomě hledá více prostoru, stresující jízda ve stejně rychle jedoucích kolonách brzy přinese svoje dost kyselé ovoce. Přeji vám, pánové poslanci, aby dozrálo právě na vašich talířích.

Jsem ochoten respektovat zdravé zákony, ale tohle je systémový lapsus.

0/0
3.7.2006 0:38

Honzik

Re: Tak to co jsem dneska zažil,...

Byl jsi nekdy treba v parizi nebo new yorku? Nekonecni hadi plazici se stejnou rychlosti az do konce veku ;-).

A nikoho to nestresuje. Vsak si zvyknes....

0/0
3.7.2006 8:57

sherman

Re: Re: Tak to co jsem dneska zažil,...

Nikoho? A co "Volný pád"?

0/0
3.7.2006 10:35

bukin

Re: Re: Re: Tak to co jsem dneska zažil,...

ale to byl jen film, navíc byl o magorovi.

0/0
4.7.2006 11:47

Bobhy

Re: Tak to co jsem dneska zažil,...

A tobě je něco divnýho že jedou po dálnici všichni 130? Já myslel že to snad bylo i před tím ne?

0/0
3.7.2006 9:55

Prokop Tunel

Re: Tak to co jsem dneska zažil,...

JO přesně tak to vypada na dálnicích ve Schweizu.

0/0
3.7.2006 16:30

Jakub

Re: Tak to co jsem dneska zažil,...

Tak to já mám jinou zkušenost, kamarád s R1 si akorát hlídal, aby jel pod 70kmh a na dálnici pod 160kmh. Aspoň nepříjde o řidičák hned ;)

0/0
4.7.2006 0:06

DD

Re: Tak to co jsem dneska zažil,...

No a já jsem dneska zažil: popojížděl  jsem v koloně a za mnou ženská,pořád telefonovala až do mě málem několikrát bouchla.Vyjíždím od supermarketu,dávám přednost asi 4 autům co jedou z prava a za mnou chlap vystoupí z auta a řve co dělám,že nevyjedem nikdy....(stál jsem asi 1min.).Je pravda, co víc poznávám lidi tím víc miluju dobytek....

0/0
4.7.2006 19:14

zabza

Re: Tak to co jsem dneska zažil,...

Přesně. Nový zákon, respektive jeho represivní část je jen ukázka rostoupí policejní zvůle. A tak tadím - nenechte si to líbit. Nebuďte anální lezci úředníků. Vše lze zpochybnit. Nechci dělat reklamu, ale podívejte se na www.chcetezmenu.cz a nebo na www.dfens-cz.com !!

0/0
11.7.2006 8:58

2Mac7

Re: Tak to co jsem dneska zažil,...

Co je hysterického na tempomatu na 130 ? Jestli spíš nejste hysterický Vy ;-D

0/0
11.7.2006 11:04

Pablo Kickasso

hmm

vcera jsem dostal 1000,- pokutu a 2 body za 54 km/h v deset vecer na poloprazdne triproudove magistrale v Praze..od doslova nadrzene mesteskeho straznika..je to normalni? mame snad misto pred sebe koukat celou jizdu na tachometr?

Rv

0/0
2.7.2006 23:29

Alfik

Re: hmm

jojo, měšťáci, ty se na to klepali a starostové taky. Vlastně tím vznikla dopravní policie akorát ji dělají lidi často s IQ o kterém ... škoda slov. Ale pustit se do rvačky, nebo chodit po ulicich to néé.

0/0
3.7.2006 8:37

cloudyman1

Protestní pomalá jízda

Navrhuji, aby ti co jim vadí způsob prosazování nového silničního zákona, projevili svůj nesouhlas záměrně pomalou jízdou, obec 40, mimo 80 km/h. Ostatně někdy ani touto rychlostí nleze jet pro katastrofální stav silnic.

0/0
2.7.2006 22:24

tdi

Re: Protestní pomalá jízda

 to dneska vsichni jeli a kcemu to je ?

0/0
2.7.2006 22:32

Ivan

Re: Protestní pomalá jízda

Protoze jsem zvyklej jezdit v rakousku, nemam problem ani s Novym Zakonem. Takze co kdybyste se hosi zklidnili a zacali jezdit normalne a podle predpisu (staci i podle starejch :-)

0/0
2.7.2006 23:32

zabza

Re: Re: Protestní pomalá jízda

Vzpamatuj se. To není problém předpisů, ty myslím nikomu nevadí, ale problém represe. V tom Rakousku by ti dali pokutu za to, kdyby jsi jel místo 90km/h třeba 91km/h? Tady nejen že mohou, ale musí.

Lidi problém je v represi, ne v dopravních předpisech, ty se prakticky nezměnili. Takže jasné je to, že protestuje ne ten, kdo je pirát silnic, i když i to je možné, ale protestuje ten, kdo nechce si neváží své svobody a potažmo i sebe.

Jezdím 20 let, měl jsem dvě nehody. Jednu jsem nezavinil a jednu ano - při couvání jsem ťuknul auto sousedovi. Jezdím podle předpisů a platil jsem jednou pokutu za špatné parkování a jednou za nepoužití bezp. pásů. Ted ale víc kokám na tacho, aby mi rychlost na 4 proudovce ve městě nevyskočila nad 60km/hod (Kdo zná, ví - Brno Komárov směr černovice, za zdí se měří 60ka).Rv

0/0
11.7.2006 9:04

superadvokat

nebude tak zle

Novela je už jistá, takže jsem klidný. Všechny posbírané body do novely se počítat nebudou a pojede se od nuly.

0/0
2.7.2006 22:09

Disident

Jak na Kocourkov

To, že nový zákon je takový paskvil, že i premiér uvažoval v Otázkách VM o amnestii přestupků řidičů do jeho novelizace, už ani nemám sílu komentovat. Druhá věc je, že jsme Češi a historický fakt je, že s vrchností umíme vždy "vyje...t". Jsme v tomhle ohledu nesmírně kreativní. Žil jsem i ve státech právních, kde o takové věci, jako odebrání řidičáku může rozhodnout jen a pouze soud na základě dobře připravených důkazů od policie a ne nějaký úředník na základě měření nejakého městského poliposkoka nekalibrovanou ruční hračkou... Dělá li vrchnost takovéhle zákony, jako je ten poslední, silniční, mám s tou vrchností morální právo "vyj..at", promiňte. Další možnost, jak se tomu státnímu stuporu vyhnout,kromě nepřebírání obsílek včas, je pořídit si zahraniční řidičák. Třeba anglický, stojí to pár liber a je klid...

0/0
2.7.2006 22:05

spidr

Re: Jak na Kocourkov

hmm,  s takovim jako Ty to bohužel nevybudujem  >-

0/0
2.7.2006 23:50

Občan

no bude to hrůza

noříme se do hustě policejního státu, kde vládne mafie vyvolených

obecní ouřada postaví značku "průjezd zakázán" do ulice všem svým známým, obecní orgán rozdá pokuty všem mimo své známé, obecní ouřada nezapíše body svým známým ... ;-€

0/0
2.7.2006 22:03

Alfik

Re: no bude to hrůza

pravda, u nás si starostka zjednosměrnila ulici kde bydlí a to tak, že se smí jezdit jen směrem z kopce, bo do kopce je auto hlučnější. A předtím 30 let se tam jezdilo v pohodě nahoru i dolů. Teď  to auta objíždí vedlejší ulicí a tou jednbosměrnou jedou z kopce dolů aby třeba na koci zastavila. Svinstvo.

0/0
2.7.2006 22:15

patrik

nemám rád vulgarismy, ale..

a ty jsi klasický debilRv

0/0
2.7.2006 21:53

jnnvk

Chyby měření

Já osobně jezdím na ukazatel rychlost v navigaci.Jinak tachometr kecá, u 50 jedu 48,u 90 jedu 86,u 130 jedu 124,čím rychleji tím větší chyba.Pozor na součet chyb.Tempomat si s kopce přidává cca 5km,takže poku cvaknete např.55 ve skutečnost jedete 53 a s kopce si tempomat pustí +5 a máte to 58 a jestli tam stojí měšťáci tak jste v háji.

0/0
2.7.2006 21:44

Alfik

Bordel ve značení a nervozita

Včera jsem ujel asi 230 km a jízda všech mi připadla hrozně nervozní, několikrát jsem musel dupnout na brzdu až jsem gumoval což se mi dříve stával otak 2x do roka (to když se někdo najednou vyplašil a začal kdesi přede mnou brzdit).

Ale co je HROZNÉ je značení, za Doksama opravují kanál, je tam tuším klasická kombinace 70>50>30 pak v krajcici označený opravený kanál a nic, prostě následující asi dva km mám jet 30, na konec nikdo nevzpoměl, jinde opět trojkombinace, zůžení vozovky a práce na silnici. Nikde ani noha, silnice ani o milimetr užší a asi po 500 metrech značka konec zákazu předjíždění (ale žádný tam nebyl) z čehož plny následucícíh asi 5 km k nejbližší křižovatce jsem se měl šinout 30 km/h. Jinde rovný usek silnice z kopce (ne moc prudkého) a nahoře omezení na 40. Celý kopec směrem dolů (asi 1 km) bych buď musel jet se zařazenou dvojkou nebo stát na brzdě. A to si ani nevzpomínám na všechny takové perličky. Ale naštěstí jsem netrefil na městské posluhy, z těch mám hrůzu.

0/0
2.7.2006 21:35

povalecka

cc

Dneska jsem zvladnul Litomerice-Letnany s cruise control jen s jednim pribrzdenim a nastaveno jsem mel 140 tachometrovejch, to by melo byt o.k... doufam...

0/0
2.7.2006 21:31

povalecka

furt dokola...

Nastudujte si prislusnou direktivu, ktera uz peknejch par desitek let plati. Vyrobci se zavazali, ze tachomert bude ukazoval minimalne o 5km/h vic nez skutecnost. Spousta vyrobcu pak zavadi i dalsi progresivni "chybu". Jednou jsem se divil, ze mi namerili nekde u Breclavi 153km/h, kdyz jsem vedel, ze jsem nejel min jak 180km/h. Pokud nekomu namerili 58km/h tak jel predpokladam tachometrovejch 65km/h, to uz neni tlusty rucicce, ale o umyslu jet rychleji. Zakon je sice vostrej, ale lidi maj porad volbu. Btw. mestaci, zrizuje je a plati je mesto/obec, zastupitelstvo si volite, tak pokud vam na MP neco vadi, tak si v pristich volbach zvolte zastupitelstvo, ktery to zmeni, nebo se dejte na politiku. Clovek jezdi tak, jak mu spolecenskej uzus dovoli. Uzus se zmenil a zmeni se i chovani ridicu. Jednoduse zvazis, jestli ti poruseni predpisu stoji za ztratu prachu a bodu, je to jen vase rozhodnuti... ja osobne to moc pokouset nebudu, zpomalim a budu jezdit na cruise control.

0/0
2.7.2006 21:29

Bobhy

Re: furt dokola...

Nevím jak je to s tím že by to výrobci dělali záměrně, ale pravda je te že u policie se radar nastavuje (respektive bere se) překročení rychlosti o 10 procent, což je povolená výrobní odchylka tachometru.

0/0
3.7.2006 10:01

sherman

Re: Re: furt dokola...

vemte si do auta GPS navigaci a ta Vam ukaze o kolik km/h tachometr lze... a k tomu radaru. nemelo by to byt kalibrovane meridlo bez jakychkoli odchylek?

0/0
3.7.2006 10:40

CarolusIV

Nevíte někdo jakou frekvenci používají policajti ?

v eBayi jsou pekny scannery to do 100 Euro, to je ta jedna malá pokuta.

0/0
2.7.2006 21:17

Disident

Hlavne neusnout

Dneska sem jel ze Slap, jen tak z legrace jsem zkousel dodrzovat limity, vcetne tricitek, malem sem usnul. Pak ve zpravach na Blaniku rikali, ze Premiér uvazuje o amnesitii prestupku ridicu na základe shitu jménem nový silnicní zákon... Moc mne to rozesmalo, Díky, díky Blanícku, ze sem kvuli spánku neboural :-D.

0/0
2.7.2006 21:00

CarolusIV

Já jsem jen zvědavej

kdy rupne někomu v bedně a  zastřelí lapky za bukem. Přijde to jako amen v kostele.

0/0
2.7.2006 20:45

jnnvk

Konečně dělám něco užitečnější než jenom řadit...

Jeden postřeh z dneška.Jedu v koloně po městě,50,rovný úsek.Všichni předjíždíme cyklistu,skoro všichni s blinkrem,nevybočujeme.Náhle semafor,zastavíme,cyklista nás střihne vpravo až před semafor,jsem asi desátý.Kolona se rozjede a zase skoro všichni jak vocasové,nevybočíme,předjíždíme znovu a zase blikáme.Absolvoval jsem takto s ním 3 semafory,potom nevím,odbočil jsem.Díky pane Šimonovský,teď používám daleko více tu páčku na blinkry než tu na řazení.R^R^R^

0/0
2.7.2006 20:39

spaldings

Re: Konečně dělám něco užitečnější než jenom řadit...

Tohe je nařízení ne na vynadání, ale na ránu pěstí mezi halogeny. Ten naprostý idiot, který tohle vymyslel, si asi nedovede představit auto, předjíždějícího cyklistu PŘED křižovatkou, na které čeká jiné vozidlo a dává přednost. Uvidí blikající auto, myslí si, že bude na křižovatce odbočovat vlevo a klidně tam vjede. Opravdu,to je snad nejdebilnější ustanovení.

0/0
2.7.2006 21:04

Alfik

Re: Re: Konečně dělám něco užitečnější než jenom řadit...

A debilní je i to, že kolečkáři ne že nesvítí ve dne ale oni blbové v 80% případů nesvítí ani večer. A já abych se ublikal na širokých silnicích I. třídy kde jede kolečkář tak půl metru za čárou a já ho míjím tak o metr a půl a ještě musím blikat. No a s tím vjetím někoho kdo si myslí, že odbočuju a já přitom jen blikám kolečkářovi už jse mse stačil setkat. To fakt vymyslel M*A*G*O*R.

0/0
2.7.2006 21:41

TeeVee

Re: Re: Konečně dělám něco užitečnější než jenom řadit...

A přednost tomu cyklistovi dávat nebude..?

0/0
4.7.2006 15:33

bimbik

prasata

Lidi jezdi jako prasata :( Predjizdeji na dvou carach, predjizdeji nebezpecne, nedavaji prednost a jezdi rychle. Bodovy systme uz byl treba. Az budou ta prasata co jezdi 90 na padesatce a predjizdeji na dvou plnych bez ridicaku, tak se nam bude spat klidneji ...

0/0
2.7.2006 19:52

Desperado

Re: prasata

Proti tvrdšímu sankciování skutečných prasat asi namítá ze slušných řidičů málokdo. Ale tady v tomto Absurdistánu se to akorát zvrtlo na bodování řidičů co jezdí ze zásady ohleduplně, ale překročí jen někde rychlost třeba o 8 kilců a ještě na místech kde je omezení rychlosti zbytečné - na takových místech se prostě dobře kasíruje, už méně u škol přes vyučování, nebo kde se pohybuje hodně chodců, či jiná kritická místa... Ještě jsem neviděl, že by poliši trestali nebezpečné předjíždění, lepiče za zadkem, nebo nedávání blinkrů.

0/0
2.7.2006 20:07

mibo

Re: prasata

 90% lidí, co je proti zákonu, chce trestat piráty, kteří ohrožují ostatní. Ale je rozdíl rozdávat

tisícové pokuty za 52 km/h nebo desetitisícové

cyklistovi za dvě piva po celodenní túře a nebo trestat lidi, co

jezdí na červenou, nedávají přednost nebo jezdí z hospody nalitý. Je to stejné, jako by měl masový vrah stejný trest jako

člověk, co do někoho v hádce strčí. []

0/0
2.7.2006 20:38

Alfik

Re: Re: prasata

jojo, až na ty dvě piva po celodení tůře (to pak s člověkem úplně sekne). Ale kdo vysvětlí tuhle člověčí logiku, že je trošku rozdíl naměřit někomu 52 něbo 68 těm pakům městskejm který nikde nevzali a tak dělaj MP?

0/0
2.7.2006 21:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.