Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový silniční zákon: Už jste přišli o body?

První červencový den přinesl velké změny na silnicích. Jaké jsou první zkušenosti?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jan kostka ze silnice

at žije novela !

stále častěji čtu že někdo jede v obci 40 místo  50 a že brzdí provoz a že je potřeba mu dát pokutu a tak navrhuji do novely zákona ža se smí jezdit v obci od 49 do 51 km/hod jinak s celou rodinou zastřelit.

0/0
23.7.2006 17:35

jan drasnar

zajimave

při řízení vozidla ohrožení chodce přecházejícího pozemní komunikaci, na kterou řidič odbočuje - 4 body

nekdo jaksi zapomel ze prechody u nas sou dost casto namalovany hned na urovni krizovatky takze neni moznost pred prechodem ani zastavit pri odbocovani z hlavni (viz Evropsak ulice Praha) takze vas na 100% smete autobus valici se na letiste nebo nejakej taxikar .... jo parada ...

0/0
15.7.2006 11:02

Isbjoerna

Re: udesne!

"...takze neni moznost pred prechodem ani zastavit..."

?Hä? Nemate v aute brzdu, nebo co? Samozrejme, ze MUSITE pred prechodem zastavit, je-li tam chodec. A pokud zastavit "nemuzete" nebo neumite, vratte RP a chodte pesky. :-/

0/0
15.7.2006 11:22

Hajný- lesa pán

Re: zajimave

Takže raději přejet chodce?8-o

0/0
15.7.2006 13:54

DarkLogic

Chovani policie

Ja bych si chtel postezovat na chovani policie. Jeli jsme s kamarady dvema autama po dalnici za sebou a komunikovali spolu pres handsfree. Protoze jsme byli v dobre nalade, tak jsme na sebe delali ruzna gesta. Jenze co cert nechtel, nekde za bukem byl schovany policajt v aute a meril rychlost (jeli jsme podle predpisu). Ten asi pochopil, ze posunky jsou na neho, a tak nechal kolegy opodal, aby me zastavili. Na tech hned bylo videt, ze mi proste chteji najit neco za kazdou cenu. Nemohli vsak nic najit, protoze jsem si auto nedavno kupoval a mel jsem vse v dokonalem stavu. Pak ale vyhmatli, ze vepredu je jina SPZka, nez je povolena (moje je mensi a nalepovaci). Tak se zaradovali a sli mi vypsat pokutu. Mezitim dorazil ono policajt, co predtim cihal nekde za bukem a co si myslel, ze posunky byly na neho. Prisel ke mne, zacal mi vyhrozovat, mluvil sproste a rikal, ze mam stesti, ze me nezastavili v noci.

Jestli je tohle korektni chovani policie, tak se mame na co tesit.

0/0
9.7.2006 1:05

kedar

Re: Chovani policie

Vždy máš právo si stěžovat.

0/0
15.7.2006 23:26

zdkmon

Policie dneska na D1 a na hranicich

Najezdim za rok pres 40tisic: po Praze na D1 a mimo CR...Jezdim podle otacek, tj. optimalne okolo 2000. Vysledek je to, ze 50 lehce prekrocim na 60 na dalnici se motam mezi 130-150. Za mestem jezdim podle provozu ne pres 110. Svitim davno cely rok.

Byl jsem na Slovensku a videl zpravy a cetl povidani o Policii a o Mestke

. Je to presne jak si mysli vsichni co znam. Policie to necha svnejakou toleranci domluvi a Mestaci pujdou jak je psano.  Na hranicich jsem prehledl ze nesvitim, hranicak rekl " Bacha chtelo by to svetla" a usmal se! na D1 me pri 140 dojela policie  predjeli a v pravosedici  mi naznacil mirne ubrat a jeli dal. A v klidu.R^ Od pondeli jezdim po Praze jsem zvedav kdy prijdu oprvni....;-€

0/0
7.7.2006 20:26

zachy

Nedá se jezdit

Nikdy jsem nebyl pirátem silnic a kromě rychlosti si fakt dávám pozor na všechno. Nový silniční zákon celkem uznávám hlavně kvůli frajírkům, kteří předjížděním přes plnou čáru před horizontem nebo nepřehlednou zatáčkou svému okolí dokazují svou nadřazenost. Za poslední týden mě však dost štve extrém, který přišel s novým silničním zákonem. Zatímco dříve jsem pohodlně mohl jet mimo obec v koloně 90 km/h, nyní kvůli několika přehnaným bázlivcům jedu 70 - 80 km/h a v obci 30 - 40 km/h. Navrhoval bych udělování pokut i za nízkou rychlost. Myslím, že by také stálo za zvážení i přezkoušení tzv. svátečních řidičů, kteří jsou pro současný silný provoz mnohem nebezpečnější, než vyježděný profesionál, jedoucí 100 km/h.

0/0
7.7.2006 15:10

kuti

Body jsou, ale policajty není viděť....

Tak jsem minulý týden jezdil po republice a nepotkal jsem jediného poliše. Je teda legrace, jak všichni jezdí pomalu a snaží se dodržovat předpisy, ale moc jim to nejde. Asi by si dost lidí potřebovalo předpisy zopakovat. Ale našli se i tací blbci-frajírkové, kteří to brali přes plnou a rychlostí co to dalo a kličkovali mezi pomalu jedoucíma autama a ohrožovali protijedoucí, jako by ostaním chtěli dát najevo, jací jsou poseroutkové, že jedou tak pomalu. Bohužel je nikdo nechytl a nepokutoval. :-( Bodový systém je perfektní, pokud se bude dodržovat a pokud budou policajti měřit všem stejným metrem. Ale pokud už těď ten de*il Paroubek vykřikuje něco o amnestii řidičům, tak to bude jako dřív. Ty slušný to odnesou a ti hajzlíci to uplatí nebo obejdou. (Y)

0/0
7.7.2006 13:59

Hesspress

PRO ANTIPERLE!

Zdarec kde na netu to najdu?Pomoooc!Dík!

0/0
7.7.2006 8:53

ike

drobná nehoda

Snažím se jezdit slušně, ohleduplně a dodržovat předpisy. Co je to ale platné. Včera se mi podařilo při couvání ťuknout cizí auto, u mě jen odřený lak, u druhého lehce promáčklé dveře. A výsledek: 3 body a 2000. A potřeba někomu ublížit (poslanci hlasující pro).

0/0
7.7.2006 7:36

iuos

hmm

jste volali policajty? nebo byli náhodou u toho ...

0/0
7.7.2006 13:25

ike

Re: hmm

obě auta byla služební a na leasing, takže jsme museli.

0/0
7.7.2006 13:41

Hajný-lesa pán

Re: drobná nehoda

Za co konkrétně jste ty body dostal? Za ťuknutí při couvání by žádné body neměly být.

0/0
15.7.2006 20:00

Antiperle

Existuje už obranný site

Postupy jak vyfakovat s bengama a úřadem, přehled úplatků, nabídky hackerů, jak je to s cizími řidičáky, převzetí/nepřevzetí, diplomatické značky, rozestavení hlídek = info systém, postup jak odmíznout výpověď nepodepsat protokol atd atd. Sím sím nejvyšší čas - zatím mám pořád ještě 12;-)

0/0
6.7.2006 16:45

Hesspress

Re: Existuje už obranný site

Zdarec kde na netu to najdu?Hrozí mě 5 bodíků!Dííík

0/0
7.7.2006 8:54

Michael

mluvite o rychlosti, ale co parkovani???

Cela diskuze se tu toci o rychlosti. Ale co parkovani. Kolik z vas dostalo pokuty za parkovani a kolik za rychlou jizdu? Myslim, ze mestaci, jako ja, budou mit v blocku vic pokut za stani, nez za rychlost. Pokud nekdo potrebuje jezdit autem kazdy den a jede pres centrum, potrebuje tam zaparkovat ... ruku na srdce. Pokazde stojite na placenem miste? Vemte si, ze za 6x spatne parknuty auto mate vsechny body v pr... a to mluvim treba jen o modre zone. Nehlede za ty palky, co za to ted budou.

Je to adekvatni?

0/0
4.7.2006 13:36

hugo_has

Re: mluvite o rychlosti, ale co parkovani???

myslim, ze jsi trochu mimo misu, protoze za parkovani pokud vim ti nikdo body davat nebude...Ze zakona to bylo vypusteno... >-

0/0
4.7.2006 14:07

Michael

Re: Re: mluvite o rychlosti, ale co parkovani???

ano ... sorry ... jsem mimo misu ... neni to za 2 body, ale za 1 ... viz: http://www.novapravidla.cz/prestupky_a_postihy/prehled_prestupku/

predposledni prestupek ;-);-P

0/0
4.7.2006 14:24

hugo_has

Re: Re: Re: mluvite o rychlosti, ale co parkovani???

Opravdu se nechci poustet do svaru... mozna tomu nerozumim ale.... je tam napsano ....porušení povinnosti vyplývající ze zákazové nebo příkazové značky (!!kromě!!výše uvedených případů překročení nejvyšší dovolené rychlosti stanovené dopravní značkou, porušení zákazu předjíždění stanoveného dopravní značkou a zákazových značek B 28 - zákaz zastavení a B 29 - zákaz stání)

0/0
4.7.2006 14:43

hugo_has

Re: mluvite o rychlosti, ale co parkovani???

myslim, ze jsi trochu mimo misu, protoze za parkovani pokud vim ti nikdo body davat nebude...Ze zakona to bylo vypusteno... >-

0/0
4.7.2006 14:38

Sunny29

Silniční zákon?

To si policajti zvýší životní úroveň. Za chvilku to bude jedno z nejatraktivnějších povolání.

0/0
4.7.2006 12:47

kedar

Re: Silniční zákon?

A co ti brání, aby jsi byl mezi něma ???? Možná poznáš, že není všecho zlato, co se třpití.

0/0
15.7.2006 23:28

Jarek

ZHOVADILOST

Zasraxxx mestaci, Ja uz platil za 38 km/h :-(((((( sice na 30citce, ale jedte 38 !!! vzdyt to se neda ! Nejhorsi na tom je, ze mestska policie vubec nemela mit pravomoc vybirat pokuty!  Lidi zacali jezdit podle pravidel, tak musi mestaci pokutovat i ti co jedou o par km v hodine vice :-( V nedeli jsem jel z Hradce a na padesatkach se jehlo bezne 25-30 a mezi obcemi do 80 km/h ... asi pro jistotu. Jizda byla extremne nebezpecna, protoze pri takto nizkych rychlostech jedou auta naraznik na narazniku, na dalnicich totez ve dvou pruzich, predjet se da jen velice nebezpecne, protoze se nemate kam zaradit . Opravdu se bojim.

A co je nejhorsi je to ze az budou vsichni radeji jezdit o 10 kmˇh mene, nez muzou, budou mestaci pokutovat i tak. Prachy do kasy jsou prachy do kasy. :-(

0/0
4.7.2006 12:05

Sunny29

Re: ZHOVADILOST

Jarku, máš naprostou pravdu. Taky jsem takhle jela z víkendu, a bylo to úděsný. Maximálně 40 v obci, mimo 80, souhlasím, že to je nebezpečné. Celý ten zákon je naprosto pošahaný.

0/0
4.7.2006 12:51

mates07c

Re: ZHOVADILOST

ahoj, ja dostal za jeti 52 na 50, tak jsem jim nic nepodepsal, a vyzadal si kalibraci jejich radaru, protoze fakt nedokazu poznat jetli mi rucicka ukazuje 50 nebo 52  -- a preplnovany dvoulitr(B) jede i bez plynu ;-P

0/0
9.7.2006 13:06

vlasta

Pozor!

Šimonovský teď prohlásil, že zákon měl být přísnější. To jsou tedy věci.8-o

0/0
4.7.2006 10:23

Švarcik

Přemejšlejte...

Ty max. povolený rychlosti nejsou nastavený pro srandu králíkům...

0/0
4.7.2006 10:08

K

Re: Přemejšlejte...

Souhlasim, ostatne za vse hovori minimum mrtvych za posledni vikend. Par blbcu se s tim nesmirilo a holt bude remcat. Me ten zakon nevadi, doufam, ze spousta lidi prijde o ridicak, pokud mezi nimi budu i ja, tak si to asi zaslouzim. Dokud se k sobe budeme chovat jako prasata, budeme holt potrebovat zakony pro prasata.

0/0
7.7.2006 13:18

Počkejza měsíc

Re: Re: Přemejšlejte...

Myslím že nemáte pravdu.Počkejte jak to bude vypadat za měsíc.;-)

0/0
7.7.2006 18:05

freegraas

země krále miroslava

Byl jsem včera v německu. Na dálnici 160. to byla úleva. Doporučuji!

0/0
4.7.2006 9:35

iuos

hmm

udělal sis dobře?....

0/0
4.7.2006 10:16

djdave@kodytek.cz

Re: země krále miroslava

ta dalnice ale taky jinak vypada nez D1, co ...

0/0
4.7.2006 12:02

Sunny29

Re: země krále miroslava

Budu tam příští týden dvakrát, už se moc těším na německou dálnici. Jak nerada jezdím na služební cesty ven, teď si je budu od našich hranic dál vychutnávat:-D

0/0
4.7.2006 12:53

JAW

Jak je to na kole?

Řídím už dlouho a s alkoholem jsem nikdy za volantem neměl problém, ale na kole si pivo dám rád:-D. Otázka je co v tomto případě policisté můžou či naopat musí?

Jestli někdo znáte odpověď, tak mi poraďte.

0/0
4.7.2006 9:21

Tom

Re: Jak je to na kole?

Muzes dostal pokutu myslim do 10000, ale na ridicak to nema vliv, protoze k rizeni kola zadne opravneni nepotrebujes.

0/0
4.7.2006 9:56

Michael

Re: Re: Jak je to na kole?

no jo, ale dostanes trestne body, ne? :-(

0/0
4.7.2006 10:49

ondra

Re: Jak je to na kole?

mam takovej pocit ze i na kole mas stejny status jako chodec, i kdyz jsi ucastnik provozu.. z toho plyne ze te muzou postihnout jen za vytrznictvi.. nevim ale jak by to hodnotili kdybys pod vlivem alkoholu zpusobil dopravni nehodu... :-P

0/0
4.7.2006 12:36

McMatej

Re: Re: Jak je to na kole?

Mám pocit, že řídič je ten, kdo řídí motorové, nemotorové vozidlo nebo tramvaj.

A řidič nesmí .... blablabla ... řídit po požití alkoholického nápoje...

0/0
7.7.2006 11:01

jxjxjxjxjx

Re: Jak je to na kole?

Na školení nám říkali, že by to mělo spadat do kategorie tyv. jiného přestupku s maximální sankcí do 2000,- Kč. Pokud MP (protože nikdo jiný to zkoušet nebude) tvrdí něco jiného, okamžitě si na něho stěžovat...

0/0
4.7.2006 13:27

AIadin

Re: Re: Jak je to na kole?

Ten, kdo dělal to školení, by měl dostat pár facek. Cyklistům hrozí stejné pokuty jako řidičům aut, s výjimkou bodů. Navíc MP ani PČR to řešit nemůže.

0/0
15.7.2006 19:47

Miroslav Svoboda

Zatím neplatit ?

Uvažuje se o tzv. amnestii přestupků do doby novely Zákona o provozu ... s možností odpustit v průběhu "několika týdnů" body i mírné přestupky, chci se zeptat - tzn. nechat si vypsat složenku a zatím nezaplatit s tím, že mi to bude odpuštěno?

0/0
3.7.2006 23:42

tribeko

Re: Zatím neplatit ?

Jestliže viník převezme složenku, je to jako kdyby zaplatil .. Již není šance pokutu urušit ..

0/0
4.7.2006 12:40

CZred.nike

Tachometr

Pracoval jsem jako brigádník u automechaniků a později jsem byl na chvílku u STKčka...tachometry ukazují méňě, než skutečnou rychlost cca.3-8KM/h ...zvláště při nízkých rychlostech(50km/h)...nechápu, jak potom mohou policisté ,,spravedlivě" nadělovat pokuty, když řidiči to ukazuje 50 a oni na jejich ,,super" elektronickejch mašinkách naměří třeba 56!!!..pak záleží na povaze každého policisty-a to u městských ,,fízlů" bude těžké...

0/0
3.7.2006 23:34

K

Re: Tachometr

Tak to nevim v jakem autoservisu jsi pracoval... Je to totiz presne naopak a az ve vyssich rychlostech tachometr nadhodnocuje rychlost. Zrejme jsi chtel mluvit o tzv. odchylkach, ktere maji prave elektronicke masinky eliminovat, jedna se ale o minimalni procenta. Super masinky jsou homologovane a po urcitem case se musi kontrolovat. Na pozadani jsou policiste povinni predlozit platny doklad

0/0
7.7.2006 13:09

Miroslav Svoboda

Odnesou to jen ti méně zdatní

V Praze je většina tříproudových silnic v (jednom směru) omezena 70km/h, pokud se připlete křižovatka a značka chybí, je tam 50km/h. Pokud jedu v nejpravějším pruhu nejpomaleji, v levém a nejlevějším pruhu mě předjíždějí auta cca o 10 a 20 km/h. Smůla je, že policie staví ty v tom nejpravějším pruhu, jako mě. Za 62km/h (kde jsou ty časy, kdy byla ve městech povolena 60km/h) jsem dostal 2 body s bonusem 1000Kč, nicméně ti, kteří mě předjeli min 90km/h mi s radostí zamávali.

S tím rokem odnětí řidičáku je to opravdu přeháňka, podívejme se třeba na systém v Německu. Máte možnost si body "odpracovat" např. absolvovanim různých vzdělávacích seminářů, proč tu taková možnost chybí?

Volil jsem ODS >-, doufam, ze prosadí alespoň změnu, pokud to úplně nezruší...

0/0
3.7.2006 22:39

JJ

Re: Odnesou to jen ti méně zdatní

Tak to Vas museli zastavit mestsky, protoze ty jsou na to dost chytry.

Kteri cajti Vas za tech 62 zastavili? Prosim o odpoved. Diky

0/0
3.7.2006 23:31

Miroslav Svoboda

Re: Re: Odnesou to jen ti méně zdatní

Zdravím, bohužel, byla to dopravní policie s bílými čapkami ...

0/0
3.7.2006 23:38

Sunny29

Re: Odnesou to jen ti méně zdatní

Takový je život, tvrdší a drzejší vyhrávají. Taky jsem volila ODS, a doufám, že jedno z prvních bude, že tohle napraví. >-

0/0
4.7.2006 12:49

aa

je to dobrýý, ne ?

je to dobrýý, ne ?

konečně se dá jet normálně a nepřipadáte si jako na kolbišti.

Pravda je drobet nutno si dát pozor na schválnosti hlavně městských, ale mě se to silně líbí.

R^R^

0/0
3.7.2006 22:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.