Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči mají strach z bodů, jezdí pomaleji

Čeští řidiči ukázali, že umějí jezdit podle pravidel. Od noci z pátku na sobotu, kdy začala platit na tuzemských silnicích tvrdá pravidla, většina z nich ubrala plyn, rozsvítila světla a zapnula si pásy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

katy

www.privatauto.cz

na www.PRIVAtauto.cz  je inzerce zdarma a spousta zajímavých vozidel.

0/0
7.7.2006 13:30

Mikee

Nový zákon

Nový zákon dělí lidi na tři skupiny. První zákon odmítá, druhá ho vítá a třetí by udělala několik změn. Celkem dost jsem se o novém zákonu dozvěděl z www.silnicnizakon.cz - je tam úplné znění zákona, aktuální články z médií a zajímavé reakce lidí.

0/0
4.7.2006 19:21

iuos

hmm

mně nevadí jezdit pomalu - vesměs nikam nepospíchám a pokud mám být někde brzo, tak vstanu dřív....  ostatně bylo celkem příjemné v sobotu jet v klídku a nebýt tlačen závodníky.. ale stejně se to za měsíc vrátí do starých kolejí

0/0
4.7.2006 10:08

Pavel

Re: hmm

Pak taky existují řidiči, které kolečko živí a Ti nemůžou jezdit jako na estrádu.

0/0
8.7.2006 16:12

Alein

Spravny zakon

Kazdy zakon ,ktery zamezi zbytecnym umrtim, a ze jich neni na nasich silnicich malo , je spravny a potrebny.Mohl by byt klidne i tvrdsi na en alkohol.

0/0
4.7.2006 1:30

polovnik

Buzerace v CR

Projel jsem sice jen par statu USA, ale je tam docela dobre pravidlo. Nestavet nikoho, kdo neudelal dopravni prestupek.

Kez by to platilo i u nas.

Ceka nas buzerace at uz statni nebo mestske policie. Bohuzel.

J.

0/0
3.7.2006 22:37

polovnik

Novelizace podle mne bude

Podle mne bude v dosti brzke dobe novelizace tohoto zakona. Body sice zustanou, ale treba za zpusobenou havarku, za vysoke prekroceni rychlosti, a za dalsi zavazne prestupky. Za bezne zustane pokuta. Pokud se mylim, tak jen prohraju sazku :-)))

J.

0/0
3.7.2006 22:33

Radek

Jízda v obci

no je to dobře,že jdou po 50 v obci,ale už za 51km můžu dostat 1000kč pokutu...není to na palici????....;-O....aspoň když by trochu přemejšleli a nechali to do 55..a od 55 ať to klidně berou,si asi myslel,že má každej homologovanej tachometr....je to šílený!!!!!!

0/0
3.7.2006 22:01

Compal

Opět novinářská kachna

Ahoj,

jen bych chtěl ujasnit poslední část článku. Není možné, aby policista dostal pokutu. V přestupkovém zákoně je jasně dáno, že blokovou pokutu ze spáchání přestupku policistou je povinen zakročující policista oznámit služebnímu funkcionáři, který daného policistu dodatečně potrestná. Pravdou je, že takové tresty bývají až několikanásobně vyšší, takže i za taková zhasnutá světla může dosta např. Kč 5000,--.!!

0/0
3.7.2006 21:49

Děsběs

Městská policie

To je spolek dementů a polointelignetů, kteří svým IQ výrazně snužují už tak zoufalý průměr u našich represivních složek....mimochidem, uchazeči o tuto práci nemusí mít ani maturitu....stačí zbrojní průkaz, zdravotní způsobilost a bezúhonnost.... Je vám doufám jasné, co se stane, když takový típek s IQ bublajícího bahna dostane pravomoci, klepeta, pendrek a status veřejného činitele....?????

0/0
3.7.2006 21:39

Compal

Re: Městská policie

Je vidět8-o že si absolutně nedokážeš představit, co takový městský strážník musí absolvovat a co ho nakonec v našich ulicích čeká. Co všechno musí řešit a s jakými lidmi se v práci setkává. Nejraději bych tě do takové práce poslal a zajímalo by mě, co bys říkal po takovém týdnu u městské policie.

0/0
3.7.2006 21:53

Děsběs

Re: Re: Městská policie

Mám mezi svými bývalými spolužáky pár lidí, kteří dnes dělají u MěPo v Praze....ve škole měli 4ky na vysvědčení a vychodili 2letý učiliště - lakýrník a dlaždič!!! No dnes už nemusí mít mindrák z toho, že jsou takové nuly...mají přece pravomoci veřejného činitele!!

0/0
3.7.2006 22:00

Mar__tanka

...

nevím. co pořád máte s tím kontrolováním tachometru....neudržíte nohu v jedné pozici????

tak sem tam juknu na tacháč, tak jako třeba do zrcátka a když na něm uvidím např. 47 tak už prostě nohu zastavím, když z kopce uvolním, když do kopce přidám, je to tak těžké, tak neskonale těžké?

0/0
3.7.2006 13:51

smich

Re: ...

Pořád jukat na tacháč je extrém stejný jako pokuta za překročení o několik km/h. Prostě za překročení do 10 km/h by mělo být jen napomenutí, už to zastavení policajty samo o sobě je opruz. Kdo překročí tak málo není žádný pirát.

0/0
3.7.2006 14:16

Jenicek29

Re: Re: ...

Ale to je to stále stejné dokola! Prostě nejvyšší povolená rychlost je v obci 50km/h a basta ! Ne 51km/h nebo 55km/h. Nikdo nenutí řidiče jet přesně 50, může jet i 45 nebo jen 40, to není přikázaná rychlost !! A bude jen správně, pokud policajti konečně začnou vyžadovat, aby se zákony dodržovaly. Češi nejsou zvyklí a ochotní dodržovat jakákoliv pravidla, protože to jen blbec je dodržuje. Každý machruje a pak umírají stovky lidí ročně na silnicích, protože každý by chtěl od toho druhého, aby mu něco toleroval, ale sám je netolerantní vůči okolí. Dostat pokutu za 51 km/h je dost brutální, ale správné. TAdy nejde jen o tu rychlost, ale hlavně o princip!!  

0/0
3.7.2006 15:56

b.bombicka

Re: Re: Re: ...

Ježiš Jeníku, ty jsi ale pako. Neznamená číslovka u tvého nicku výšku IQ??? Když budou všichni jezdit 40, obzvlášť v Práglu, tak se do práce nedostaneš vůbec a ne jen o deset minut později (viz jiný tvůj příspěvek). Souhlasím s dodržováním rychlosti, ale ne na místech, kde je to absurdní - viz níže popsáno. Pokud někdo není d*bil, tak kupříkladu kolem škol, ostrůvků apod nepojede ani padesát, ani čtyřicet, ale třeba jen 20-30 km/h, ale nechápu, proč se mají ploužit auta 50-tkou v místech, kde spíš potkám veverky než člověka. To je buzerace. Navíc se body dávají i za svícení a za pásy. To už nechápu vůbec. U svícení by se to mělo řešit domluvou a případně menší pokutou a co se týče pásů, to je moje věc, zda se chci připoutat nebo ne (poznámka: já se poutám vždy).

0/0
3.7.2006 16:05

Baryyk

Re: Re: Re: Re: ...

Jediný pako v týhle diskuzi jsi ty, děvče ! Já pouze konstatuju fakta. Můžeš mi tu nadávat jak chceš, ale věz, že až vlezeš do auta, tak stejně pojedeš těch 50, protože budeš posraná strachy, aby jsi nepřišla o papíry, takže sice na skle machruješ, ale ve skutečnosti budeš poslušná jako ovečka. To, že na některých místech, je omezení rychlosti absurdní, to je sice fakt,ale neznamenáto, že neplatí! Za svícení, ani za pásy bych body taky nebral, to je blbost, dal bych jen pokutu a platilo by, že kdo způsobí nehodu nebo je při nehodě zraněn a není připoután, tak platí léčebné výlohy ze svého.!!

0/0
3.7.2006 16:12

Compal

Re: Re: Re: ...

hezky jsi to napsal, naprosto s tebou souhlasím .... ať si kdo chce co chce říká !!!

0/0
3.7.2006 21:55

Radek

Re: Re: Re: Re: ...

ono tě to přejde,až ti změřej 52km v obci 20m před značkou konec obce,když už budeš za posledním domem a budeš si říkat,tady už nic není,jenom pole.....neboj i na tebe dojde:))...no a chtěl bych nědět,kolik najezdíš za rok:))

0/0
3.7.2006 22:21

MP

ty taky jezdíš jenom na PC

... a když na něm uvidím 47 tak nohu zastavím... no skvělý, a co když tam bude např. 55? :-P Setrvačnost vozu! A ten kyd o noze v jedné pozici (Y), to ti fakt pomůže, když budeš mít nohu v jedné pozici na rovině, do kopce i z kopce! Tempomat na 50 se sice fajn, ale u ručního řazení ne ideální.

0/0
3.7.2006 15:04

Radek

Re: ...

je vidět že nejezdíš moc...zkus si někdy jet 700km v kuse jako já a ono tě to přejde....od toho vždy byla tolerance 5km navíc..každýmu jde tachometr jinak...a když mám v dodávce s vlekem naloženo celkem 3,5T a celkovou hmotnost mám 6,5T tak i kopec dolů 5% udělá své i s zařazeným kvaltem...od toho byla vždy tolerance 5km než to srovnám...běž radčí radit někam do kanclu

0/0
3.7.2006 22:07

Dispo

Re: ...

By me zajimalo, jak na tachaci muzes videt 47 km/h? je to prece stejny jako 51km/h? staci se podivat do zrcatka a v denesnich silnejch autech staci jen nepatrne pridat plyn, z kopce ani nemusis a mas o bod min. Pak te chytnou nekde na rovnim useku v polich, kde se proste nechas unest a ses bez papiru. A kdo mi rekne, ze na prehledni rovny silnici s 50/a ze jich nekolik znam) nikdy neujel, tak podle meho nazoru nikdy auto neridil

0/0
3.7.2006 22:14

Fido

Re: ...

Hezka teorie. A zkusil jsi to nekdy v praxi? Tohle by mozna platilo na absolutni rovine (ta se ovsem nikde na uzemi naseho statu nenachazi), za konstantni rychlosti vetru (idealne nulove) a zachovani dalsich faktoru jako je stale stejny povrch silnice, stejna hustota vzduchu, v tom aute nesmi zapnout zadny spotrebic .....

0/0
7.7.2006 18:28

bobto

Proč ten 200Kč??

Jen nechápu, proč jejich "kolega", co tam mával plackou dostal jen 200Kč? Koupím placku a budu platit 1/10 pokut ;-D(Y)

0/0
3.7.2006 13:30

b.bombicka

příspěvek

Je mi jasný, že za můj příspěvek k tématu budu pranýřovaná,ale stejně si to neodpustím;-) Nemůžu si pomoct, ale ten zákon je opravdu paskvil. Souhlasím s tvrdými tresty za alkohol, za velké překročení rychlosti (více jak 20 km/h přes povolený limit) apod., ALE co přijde na hlavu postavený je to, že za jeden (lehčí) přestupek je občan postihován několikrát (pokuta, body) a že policie nemá žádnou toleranci a to ani v začátcích. 8 km/h překročení, navíc v místě, kde je minimální zástavba je normální buzerace. Zítra pojedu (naštěstí jako spolujezdec) trasu Humpolec-Pelhřimov...jsem zvědavá, zda tam uvidím PČR, protože to je místo,kde lidi jedou jak dobytci-předjíždění v nepřehledných úsecích atd. Předpokládám, že tam nebude, ale bude těsně za cedulí města, kde by klidně ještě mohla být 70-tka a tam bude kasírovat a udělovat bodíky.A takových míst je v ČR kupa.Prostě poliši si vybírají záměrně

0/0
3.7.2006 13:29

b.bombicka

příspěvek (druhá část)

místa, kde lidi jedou více, protože padesátka je tam úplně zbytečná. A pro rejpaly-pokud dokážete udržet padesátku (příp.90 a 130) bez toho, abyste to byť jen o km překročili, tak jezdíte jen virtuálně na PC. Já sama jezdím málo, ale o to spíše dle předpisů a i tak se mi podaří jet po obci kolikrát lehce přes padesát. Pokud nechci koukat jen na tacháč jinak to nejde. Ale od teď asi všichni budou čučet na tacháč, aby náhodou o km nepřekročili povolenou rychlost. Takže klidně to můžu do někoho napálit nebo někoho přejet, ale hlavně musim dodržet předepsanou rychlost.:-/ Mmch "těším" se, jak po prázdninách budou v Praze zácpy. I když to už budou všichni bez řidičáků-dle pravidla 2x a dost, takže to bude chuťovka vozit se v ještě více narvané "socce".

A ještě dotaz pro více "vzdělané" v pravidlech-je to i jinde v EU, že za nesvícení se dává bod??

0/0
3.7.2006 13:37

louis_nerad

Re: příspěvek (druhá část)

Naprosto souhlasím - znám spoustu míst kde je cedule začátek/konec obce pomalu kilometr před prvním barákem. Vybírat pokuty za překročení rychlosti na takovýhle místech je opravdu buzerace a žádný lidský život to nezachrání, jak by rádi někteří argumentovali.

0/0
3.7.2006 14:02

checht

Re: Re: příspěvek (druhá část)

když pojedeš místo padesátky sedmdesát kvůli svý nedočkavý pr*eli, to život zachrání, viď...dobře ti tak.

0/0
3.7.2006 14:10

louis_nerad

Re: Re: Re: příspěvek (druhá část)

Ne kvůli svý nedočkavý pr---i, ale kvůli tomu abych dojel na místo dejme tomu za obvyklou hodinu a půl a ne za dvě a půl, jen kvůli tomu, že je 50 km/h už někde na rovném úseku mezi poli.

0/0
3.7.2006 14:14

hm

Re: Re: Re: Re: příspěvek (druhá část)

a na rovném úseku mezi poli, kde normálně nikdo nejezdí, zařve jednou pár místních děcek jen kvůli tomu, abys ty byl někde o hodinu a půl dřív. prostě nedočkavá pr*el, nic víc.

0/0
3.7.2006 14:23

louis_nerad

Re: Re: Re: Re: Re: příspěvek (druhá část)

Fajn, tak proč nedat padesátku i někam na silnici mezi obcemi, že? Co kdyby náhodou nějaké děcko vyběhlo z lesa, kde je zrovna s maminkou na houbách, co?

0/0
3.7.2006 14:48

b.bombicka

Re: Re: Re: Re: Re: příspěvek (druhá část)

Ježiš, zase tupec, nejsi ty náhodou měšťácká trubka? Já jen, že tak obhajuješ důsledné dodržování zákona. A co teda jezdit celou republikou včetně dálnic padesátkou? Dítě či jiný chodec může být i na silnici mimo obec (někdy se vyskytne i na dálnici!), pro tupce jako ty mimo cedule označující obec. Já znám magory, kteří u nás na chalupě to přes vesnici překalí stovkou, což odsuzuji, ale nechápu, proč mám v místě, kde roste tráva jet padesát a to jen proto, že už tam je cedule obec. To je opravdu buzerace. A ty budeš určitě z těch, co jede třicítkou pomalu i na dálnici, že? Jinak upozornuji, že pirát nejsem, řídím málo a i tak vcelku pomalu, ale co je moc, to je moc.

0/0
3.7.2006 15:10

Compal

Re: příspěvek

Jen bych reagoval na poslední část příspěvku. PČR žádné body neuděluje, PČR pouze ukládá blokové pokuty za spáchané přestupky, za které si řidič může sám. Body jsou následně udělovány až příslušným městským úřadem !!!

0/0
3.7.2006 21:59

vymrzovač

...chodci strach nemají.....

.....zejména ti,co neudělali ani papíry.zase se nám budou smát,jak jsme diskriminováni bodama,daněma....

0/0
3.7.2006 13:29

Karel

Nový zákon

Již se připravuje nový zákon, který bude o tom, kdo překročí povolenou rychlost, bude na místě zastřelen. Městská policie již nakupuje velkokapacitní zásobníky, aby nemusela tak často nabíjet. Nulová tolerance je holt nulová tolerance.

0/0
3.7.2006 13:00

Pámbu

Re: Nový zákon

Kdybys tolik nechlastal, nepřišel bys býval o řidičák a nemusel tu kňourat.

0/0
3.7.2006 14:05

Karel

Re: Re: Nový zákon

A kdo ti řekl, že nemám řidičák? Takový přechytralý debily miluji - nejseš náhodou policajt? Z tvojí reakce bych tě typoval na dvě hvězdičky - t.j základní a zvláštní škola.

0/0
7.7.2006 12:18

joscer

Kontrola tachometru

Poradí někdo, kde je možné si nechat ověřit tachometr v autě? Myslím někde, kde třeba vydají i certifikát, kterým se mohu ohradit u policie. Nevěřím totiž těm obecním radarům na sloupech. V Klatovech mi ukazuje na sloupu 50, když mám na tachometru 55 (což je ještě ten lepší případ, jestliže ten na sloupu měří správně), ale věřte tomu a snažte se tím argumentovat při placení pokuty. Za radu (nejlépe oficiální od Policie ČR) předem děkuji. Přeci jestliže je na něco zákon, musí být možnost se na to připravit (kdykoliv, nejen při náhodných akcích 1x za rok)

0/0
3.7.2006 12:48

honza.v

Re: Kontrola tachometru

Kalibrace tachometru je v podstatě k ničemu.Vždy záleží na tom co naměří policistův radar.A svícení?jenza dnešní dopoledne asi každý 8 nesvítí a rychle se jezdí pořád.

0/0
3.7.2006 13:09

Radek

Re: Kontrola tachometru

kalibrace tachometru je ti na nic...když budeš říkat,že jels pomaleji,je to zajímat nebude..možná bys uspěl,ale i o tom pochybuju,když bys měl v autě tachograf...potom by ti to možná pomohlo,ale i tak oni maj vždy pravdu

0/0
3.7.2006 22:25

peří

Politici - idioti , Fizlové - loutky

:-D

0/0
3.7.2006 11:56

Grab

Jak kteří

Mám pocit,  že řidiči aut se SPZ typu 1X1 0000, 2Y2 1111 apod mají z bodů akorát (Y)!!Já se bojím, šourám se 50, ale BMW 7čkové řady se SPZ 9Q9 9999 (schválně píšu hloupost) se mi lepí na zadek, na kousku rovné silnice přes plnou čáru mě předjede... Sobota ráno Brno  Žabovřeská kolem řeky. Ten asi moc strach o body mít nemusí nemusí... 

0/0
3.7.2006 11:38

ruda straka

Re: Jak kteří

asi parouback. ten nadclovek predpisy dodrzovat nemusi.  vsak je taky rizen nejakou bytosti:-D:-D:-D

0/0
3.7.2006 11:58

Dr. Chocholoušek

Re: Re: Jak kteří

Přesněji, podle našich papírů, nějakými hlasy (patrně volebními) uvnitř hlavy.

0/0
3.7.2006 12:11

benzin

Byla to pohoda a klídek

To byla panečku víkendová jízda, žádní TDI devianti, frustráti s malým a závodníci, retardi v dodávkách a bezmozci pouze pohodáři. Takhle v klidu jsem se v česku ještě nesvezl.

0/0
3.7.2006 11:28

pohodář

Re: Byla to pohoda a klídek

Jojo. Když se chce, tak to jde. Stěžujou si jen potrefený husy s malým, co by si chtěly dohánět ego a připadat si stejně jako těch pár nadlidí s SPZ jako XXX-6969, ale jaksi si to nemůžou dovolit. Jen tak dál.

0/0
3.7.2006 12:23

milan_majercik@kb.cz

Jen zakon nestaci

Zakon neni samospasitelny - stejne dulezita je i schopnost policie kontrolovat dodrzovani zakona.

Dokud budou svestky jen sedet u radaru a kontrolovat na proflaknutych mistech, nic se nezlepsi. Jeste nikdy jsem asi nepotkal policejni auto, jehoz posadka by si vsimala toho, co delaji ridici okolo.

Mimochodem, mohl by mi zde nekdo svetaznaly osvetlit, jak je to s tim, kdyz policie chyti pri prestupku cizince? Dostane jen pokutu nebo se zaznam o prestupku posila i k nemu domu, kde mu podle tamejsiho systemu taky napari body?

0/0
3.7.2006 11:21

fru

Re: Jen zakon nestaci

Je to jednoduchy.Cizinci se nestane vubec nic, pokud odmitne jakekoli reseni prestupku...krasna to zeme ceska..

0/0
3.7.2006 11:26

Michaleos

Re: Re: Jen zakon nestaci

v současné době pokud cizinec spáchá přestupek, tak se mu to zanese do evropské databáze, to už nebude o tom, že si u nás budou jezdit, jak se jim zlíbí.

0/0
3.7.2006 11:46

fru

Re: Re: Re: Jen zakon nestaci

Jak jsi na to prisel? Uvedom si, ze neexistuje ani ceska databaze prestupku, natoz evropska...?!

0/0
3.7.2006 11:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.