Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakousko: Zákaz předjíždění kamionů je přínosem

Poslední červnový den skončily testy vyšší povolené rychlost na dálnici A10 v sousedním Rakousku. Zkouška dopadla dobře, řidiči jezdili rychleji, ale zároveň také zodpovědněji, nehod ubylo. I díky zákazu předjíždění pro kamiony na testovacím úseku dálnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pehlad

až někdo opraví tu děravou dálnici

Tak zbyde se zbavit kamionů a můžeme jezdit co to dá(Y)

0/0
22.8.2006 20:18

Fitipaldi

vstoupili jsme do EU

Každý z těch našich politiků se snaží tak nějak vymyslet novou genialitu a zanechat po sobě  pomník viz. bodový systém p. Šimonovského. Rakousko má dost podobný naturel, jako u nás. Nevidím problém, místo experimentů prováděných na našem obyvatelstvu, zkopírovat kompletně celý legislativní systém Rakouský s legislativním systémem u nás. To se týká i bodového systému, výše platů,pokut, zákonů ....

0/0
12.7.2006 10:37

Co s prachama?

No,

hlavně že dnes na výpadovce, kde všichni jeli 80 jel pimbas v bílé dodávce 60 prostředkem, protože si potřeboval napsat SMS kretén jeden.

Nevíte co s prachama? V KPK autoopravně vám od nich pomůžou! http://jirikovice.5u.com

0/0
11.7.2006 11:21

pinguinone

Re: No,

.. chapu ,ze Te garazista nastval... ale jsi tu za kaspara...;-P

0/0
11.7.2006 12:40

Lojza píseckej

ExtraPNEU - málem mi vypadly bulvy z těch cen

a na ExtraPC to samé

0/0
10.7.2006 15:53

inkviz

Re: ExtraPNEU - málem mi vypadly bulvy z těch cen

mě taky !! takový zloději to je hrozný ;-€ ceny o 30-90% vyší než jinde

0/0
10.7.2006 18:01

eliska

az konecne dojdete k nazoru

ze rychlost 110 je pro narvanou dalnici kamionama rozumna rychlost pro kazdeho, nebudete resit kdo koho predjel a v jakem faru kdo jel..kdyz muzou jezdit 110 na prehlednych sirokych triproudovych dalnicich s pojizdnym ramenem na obouch stranach v emerice, proc bychom nemohli jezdit 110 v cesku ? Jasne ze se rychlost prekracuje, ale vetsinou se v rychlem pruhu ustali na 130max, zalezi na provozu a zda neni policajt na blizku..kecy ze nekdo neumi rychle si nechte pro zacatecniky;-€..drzet se volantu a slapat na pedal umi kazdy;-D kamiony maji jezdit vpravo, ale muze se stat a musite s tim pocitat, ze i kamion muze jet vlevo a predjizdet jiny pomaly kamion...cim vic predpisu, tim vetsi bordel;-O

0/0
10.7.2006 15:52

Marty

Re: az konecne dojdete k nazoru

Tyhle lidi s pristupem "drzte hubu a krok" nemam rad.  Obvykle jedou 100km/h v levem pruhu se skodolibym usmevem jak to pekne brzdi.

Jezdete si kolik chcete, ale pri pravem okraji vozovky!!!!

0/0
10.7.2006 16:26

eliska

Re: Re: az konecne dojdete k nazoru

tato skodolibost je vyresena tim ze se muze predjizdet zleva i zprava..nejrychleji se jezdi vlevo a nejpomaleji vpravo, ale neni to podminkou...je pomalejsi povolena max rychlost, ale mnohem vetsi svobodaR^..me tento system vyhovuje vic nez  neomezena rychlost na regimentovane autobahn..

0/0
10.7.2006 17:10

Marty

Re: Re: Re: az konecne dojdete k nazoru

Predjizdet zprava je SEBEVRAZDA!!! Mnoho ridicu se pri manevru nediva do leveho zpetneho zrcatka, natoz do praveho.

0/0
10.7.2006 20:34

eliska

Re: Re: Re: Re: az konecne dojdete k nazoru

..hlavne ze maj nohu na pedalu a dupou :-/...pri predjizdeni zleva zprava se hlida situace pred vami, za vami a na strane na kterou najizdite..neveril by jste jak je to jednoduse automaticky, mnohem mene se klickuje.. jde o zvyk..tolerance a ohleduplnost hraji roli, zrovna tak max povolena rychlost (kterou kazdy prekracuje, ale jenom do urciteho limitu - samozrejme ze existuji vyjimky ale ty vychytava policie velice rychle) 

0/0
10.7.2006 21:43

Mrázek

Tomu se říká zodpovědný přístup

Rakousko-promyslíme, otestujeme, navrhneme, schválíme.ČR-navrhneme,schválíme,uvidíme, možná se pak zamyslíme.Jeďte se pane Šimonovský poučit k sousedům a nebo eventuelně už konečně do (Y),to bude možná nejlepší řešení. 

0/0
10.7.2006 14:42

Rostratus

Re: Tomu se říká zodpovědný přístup

;-DR^:-/

0/0
10.7.2006 19:21

XXXSize

Re: Tomu se říká zodpovědný přístup

R^

0/0
11.7.2006 12:26

retr0

Kamiony v Cesku dle novych pravidel

Tak je u nas zakazano podle novych pravidel predjizdeni kamionu na  dvoupruhove dalnici nebo ne? Ted jsem jel z Prahy do Brna, a kamiony dale vesele blokuji levy pruh... :-(

0/0
10.7.2006 13:16

Ajvn75

Re: Kamiony v Cesku dle novych pravidel

neni ... omezeni se tyka pouze tri a viceproudych silnic v danem smeru, kde kamiony nesmi blokovat nejrychlejsi pruh .. a navic maji v zakone jeste dodatek navic, ze nesmi predjizdet, pokud nemaji dostatecnou rychlost oproti predjizdenemu a umyslne tak omezovat ridice za sebou .. coz je ale dost diskutabilni, jak se tohle bude dokazovat. :-) Nicmene za sebe dodavam, ze jsem rad, ze zvitezil zdravy rozum a ten totalni zakaz predjizdeni nezavedli.

0/0
10.7.2006 13:33

Isbjoerna

Re: Re: asi malo jezdite

Kamion1 (dlouhy 36 m) ma rychlost 79 km/h, kterou nekompromisne drzi konstant. Kamion2 (dlouhy 38 m) ma rychlost 80 km/h (=max. rychlost obou Kamionu). Kamion2 predjizdi Kamion1. Silnice ma dva jizdni pruhy pro jeden smer. Jak dlouho pojedete za jednim z tech Kamionu?;-€ 

0/0
10.7.2006 16:41

matikar :)

Re: Re: Re: asi malo jezdite

Tak pet-sest minut :)

0/0
10.7.2006 18:56

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Praxis-orientovany matikar :)

Podle Mathematik/Physik a zpusobu predjizdeni na CESKE silnici je to spravneR^, avsak podle naseho zakona MUSI Kamion2 v rychlosti vyssi 50 km/h drzet ODSTUP (nejmene) 50 m k Kamion1, ktereho on predjizdi (pred nim i za nim), takze to vyjde na 10,5 Min. a 14 km! A ted si predstavte, kdyz po asi 5. km tohoto predjizdeni prijde KOPEC NAHORU!;-€;-O

0/0
11.7.2006 11:56

houba_

Re: Re: Re: asi malo jezdite

to predjizdeni vychazi asi na 5,5 minuty, ALE:

jedna Avie jede 65km/h, za ni strudl kaminou, ktere ji nesmi predjet - vsichni v pravem pruhu

jedna stara S100 jedouci rychlosti cca 75km/h (misty tj. z kopce i 90, misty tj, do kopce i 50)) jedouci v levem jizdnim pruhu a za nim strudl aut, ktera nemaji kde predjet.

Otazka 1 zni - jak dlohou mi bude trvat cesta z Prahy do Brna? odpovim - cesta Praha - Brno mi bude trvat 3 hodiny, tj. priblizne o 1,25 hod dele

Otazka 2 zni - co se stane, kdyz budu chtit z dalnice sjet? odpoved - vzninkne velmi nebezpecna situace, protoze se budu muset cpat mezi radou kaminu smerem k vyjezdu, a protoze znacky jsou vestinou na prave strane vozovky, tak se muze stat, ze vyjezd bud minu, nebo zaregistruji prilis pozde 

0/0
11.7.2006 10:58

Petr

Re: Re: Re: Re: asi malo jezdite

Blbe kecy a papouskovani vyroku jisteho kamionaka. Avii jsem na dalnici uz roky nevidel. Dokonce i na okreskach uz jsou spis vzacnosti. Pred lety kdyz jsem mel S100, tak jsem v pohode jezil 85-90. Kdyz to bylo rozjete, tak to ten kopec vytahlo bez valneho zpomaleni, jinak v cca 70. Cili zhruba tak jako prumerny kamion. Takze kde mas to zpomaleni sasku? V Italii taky kamony do leveho pruhu nelezou pokud nejsou vyrazne rychlejsi nez pred nimi jedouci auto a je tam naky problem se sjetim na exitu?? NENI!Jinak pokud si nedokazes vsimout znacek Exit xxx 2km, 500m, EXIT, tak jsi slepy.

0/0
11.7.2006 22:44

houba

Re: Re: Re: Re: Re: asi malo jezdite

clovece, jsi takoy hov-do, ze jsme si myslel, ze ani nema cenu ti reagova, ale ankoec proc ne.

co rikaji kamionaci nevim - nejezdim tim; avie potkavam na dalnicich a silnich denne

S100 mozna pred lety jezdila, dnes uz to udela stezi - ti uyto proste nestaci

takz sasku - zkus premyslet, pokud ti to trochu pujde a zjistis , kde je to "zpomaleni" ; v italii lezou kamony do leveho pruhu, kdykoliv potrebuji predjet, stejne jako u nas, jedine do nej nelzeou, kdyz tam nesmi (stejne jako u nas?)

jinac poku si dokazes vsimnout znacky, ktera je schovana za kamionem, tak jsi superman - spis jsi ale superb..

0/0
14.7.2006 14:06

Mačka

Re: Re: Re: asi malo jezdite

Trochu Vám ty výpočty změním. Maximální délka soupravy motorového vozidla s jedním přívěsem 18,35m. Maximální délka soupravy se dvěma přívěsy nebo návěsem a jedním přívěsem 22m. Klasický tahač návěs 15,5m. Zbytek už je nadrozměr na povolení.

0/0
11.7.2006 16:40

phickus

Re: Kamiony v Cesku dle novych pravidel

Neni.

0/0
10.7.2006 13:34

Co s prachama?

No co,

na jednu stranu táhnout se s prázdnou Scanií za přeloženou Ávkou musí být utrpení, na stranu druhou, vyjíždění kamionů " na krev " je riskantní. Skutečně reálné jsou místní úpravy.

Nevíte co s prachama? V KPK autoopravně vám od nich pomůžou! http://jirikovice.5u.com

0/0
10.7.2006 12:58

Radek

Taky v ČR!

Myslím, že i unás jsou nové, kvalitní dálnice, projektované na použití moderních automobilů. Třeba D8, 160km/h ideální cestovní rychlost...Jenže u nás, řidiče řídí zákony, které vymýšlí parta důchodců, které ke všemu vozí řidiči s majákem...Za chvíli zakážou auta uplně, aby se měli čím zaměstnat a všichni budem jezdit autobusem !!

0/0
10.7.2006 11:37

Martin

ach ty značky nezbedné a čeština nepřesná

....za deště, kdy proměnné značky tak jako tak přikazovaly pomalejší jízdu okolo 100 km/h.... tzn. někdy ukazovaly 105 km/h jindy 98 km/h ... zkratka okolo... R^

0/0
10.7.2006 11:20

killy

Jestlipak to taky čet´ Šimonovskej..?

0/0
10.7.2006 10:23

Ajvn75

jina situace nez u nas

Nelze srovnavat situaci v Rakousku s nasi, ty vysledky budou vzdy silne kulhat. Rakouska nejen dalnicni sit je kapacitne vys, nez nase, coz je patrne v uzlovych a paternich mistech mimo jine i v poctu jizdnich pruhu. Vozovy park nakladnich vozu jezdici po rakouskych silnicich je kvalitativneji taky vys (mensi penetrace starych nevykonnych a v kopcich ufunenych vozu). Pokud jsou splneny tyto dva podstatne parametry, snaze se pak naplnuje i ten treti, mentalni. Nemcum i Rakusakum je v beznem provozu vlastnejsi jezdit plynule, nez je mozne vidat u nas. Mensi procento brzdicu, mensi procento zavodniku, kteri vybocuji z rychlostnich limitu. Suma sumarum, v zemich jako A nebo D jezdi mnohem vetsi skupina aut stejnou rychlosti, coz generuje mensi potrebu predjizdet, coz generuje mene krizovych situaci. A kdyz uz je potreba predjet, maji na to lepe uzpusobene komunikace (sirsi vozovky, stoupaci pruhy, apod.).

0/0
10.7.2006 10:17

Ajvn75

Re: jina situace nez u nas

A jako je jina skladba dalnicni site u nich a u nas, prijde mi, ze k tem odlisnostem v chovani ridicu prispiva i jiny raz osidlovani krajiny, protnute silnicemi, coz je patrne u okresek, ktere nejsou paternimi. Zatimco u nas byvaji mezi vesnicemi a mesty delsi intervaly, ktere ridice rozdnilnych rychlosti podvedome nuti k predjizdeni tech pomalejsich, v Rakousku nebo Nemecku je bezne, ze vesnice od sebe deli "jeden dva kopecky" a ridice to chte nechte zpacifikuje, protoze to predjizdeni se kvuli jednomu autu v plynule jedouci souvisle rade aut nevyplati, kdyz za chvili je zase potreba brzdit na 50 v obci. Navic znaceni omezeni rychlosti cloveka plynule, ale nekompromisne vede od moznosti mirne akcelerace za obci k nutnosti chte nechte pomalu zpomalovat.

0/0
10.7.2006 10:26

eliska

Re: Re: jina situace nez u nas

R^VR^VR^..doufam ze toto upozorni na tvuj prispevek a kazdy si ho precte!!

0/0
10.7.2006 17:31

killy

Mno. Máš recht, ale u nás teď zase vznikly větší skupiny aut jedoucích 40-45.....

0/0
10.7.2006 10:27

odborar

Zatímco my jsme zákaz předjíždění kamionů povolili...

v Rakousku zákaz zavedli a všichni tvrdí, že je přínosem...Jen my se chováme jak hlupáci.Zákaz zrušíme a nesmyslně přitvrdíme na řidiče.

0/0
10.7.2006 8:30

Koloděj

Re: Zatímco my jsme zákaz předjíždění kamionů povolili...

Pokud vím tak v nových pravidlech je, že kamiony nesmějí jet v nejlevějším pruhu, což je na dálnici dvouproudé efektivně v podstatě zákaz předjíždění. A na tříproudé předjíždění tolik navadí. Otázka je také zda to budou dodržovat když nebude nikde poblíž žádný policista.

0/0
10.7.2006 11:33

Martin

Re: Zatímco my jsme zákaz předjíždění kamionů povolili...

vazeny odborari, tento zakaz predjizdeni byl ovsem jen na 12km useku - dusledek zakazu predjizdeni generalne, by zrejme tak pozitivni nebyl.

Ostatne i na nasich dalnicich se udajne planuje vice vyuzivat lokalni upravy (tj. napr,. zakaz predjizdeni pro kaminony v urcitem useku)

0/0
10.7.2006 11:36

1

Zbytečný test

To navýšení rychlosti se zcela určitě projeví na vážnějších následcích nehod. Testování na úseku, který projedete za pár minut dopadne samozřejmě mnohem lépe než při plošném zavedení.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
10.7.2006 8:18

vtech

Re: Zbytečný test

Jsou v Nemecku zavaznejsi nasledky nehod nez u nas?

0/0
10.7.2006 8:29

1

Re: Re: Zbytečný test

Než u nás po zavedení bodového systému (a tedy konečně nějakém dodržování limitů)? Určitě.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
10.7.2006 8:43

Hondzik

Re: Re: Re: Zbytečný test

muzes podat nejaky dukaz? staci nejaky odkaz...i na nemecke stranky....jinak je to jen vykrik do tmy takhle muzu tvrdit ze v Indii je doprava nejkultivovanejsi na svete ( ikdyz jsem tam byl a myslim si opak)

0/0
10.7.2006 10:31

1

Re: Re: Re: Re: Zbytečný test

Nemám důkaz, jen křičím do tmy. Mně zcela stačí ten rapidní pokles u nás.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
10.7.2006 13:32

Hondzik

Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečný test

tak aspon poradne cti! jelikoz rakousko dobre znam tak oni nemaji zajem o plosne zvyseni rychlosti, ale jen pouze na usecich kde nehrozi zadne problemy...to me prijde logicke a i rozumne. pokud je tam rovinka a ridic si je vedom ze tam mohou jet vozy az 160km/h tak si dava vetsiho bacha nez vleze napr. do leveho pruhu a aby tam nikdo nejezdil rychleji tak staci mit krabici s radarem a kazdy rano na tom useku menit jeho pozici.blazni na to doplati( vysoke pokuty )

0/0
10.7.2006 14:05

regazzi

Re: Zbytečný test

Muzes mi vysvětlit, proč všude cpeš to tvoje laskavé svolení ???

0/0
10.7.2006 12:05

xx123x

Re: Zbytečný test

pokud neumis jezdit rychle, ci se bojis , jezdi pomalu.

0/0
10.7.2006 13:40

1

Re: Re: Zbytečný test

Hezká připomínka. V posledních dnech jsou všude diskuse zahlceny nadáváním na ty, co jezdí pomalu.

Ach jo (bez laskavého svolení1)

0/0
10.7.2006 16:02

eliska

Re: Re: Zbytečný test

;-Ojdi do(Y) s tvou rychlou jizdou a nebojacnosti...jestli tam netrefis, sleduj pomnicky a krizky tvych predchudcu:-D....i kdyz jsem presvedcena ze mnozi co se roplacli o strom, uhybali nejakemu umelci jako jses ty ktery to na ne suverene  valil pres caru;-(

0/0
10.7.2006 16:22

submik

Svoboda i odpovědnost pomalu mizí

Svoboda i odpovědnost pomalu mizí, rozhodují za nás ostatní a ti ví, jak to má být správně. Jde to nenápadně, pomalu, ale jistě. Pod pláštíkem rádoby správných zákonů. Když znárodňovali podniky, tak živnostníci tleskali, ale pak přišla řada i na ně. Pravidla provozu jsou nutná, ale zakázat předjíždět kamiony, tomu jako řidič osobáku mohu tleskat jenom ze škodolibosti.

0/0
10.7.2006 1:40

eliska

Re: Svoboda i odpovědnost pomalu mizí

chteji  jezdit jak kdyz jim hori koudel u (Y) tak se nedivte ze je  omezovani..jezdim  po 3 proudove dalnici ktera ma na obouch stranach sjizdna ramena - povolena rychlost 110 - max se jezdi 130, a jenom malokdy vas nekdo predjede pres 130..nikdo si nestezuje...proc ze sebe delat machry kdyz kazdy z nas zna nekolik lidi kteri byli tezce zraneni nebo usmrceni;-(

0/0
10.7.2006 4:47

BenediktSpinoza

Ja tomu zakazu tleskam

z pudu sebezachovy;-) at se pekne vlecou za sebou v pravym pruhu a museji dodrzovat rozestupy nejmene 100 metru:-)

0/0
10.7.2006 8:00

cbx

ÖAMTC

ÖAMTC není zastáncem pevně stanovených rychlostí? Není ani podpůrcem vyšších rychlostí, ba naopak, kde to jde, všude by rychlost snížili a zpřísnili pravidla. Což má své plusy, ale i mínusy. Ovšem když to říká Willy Matzke, tak to tak bude ;-P

0/0
9.7.2006 22:51

Jan

Re: ÖAMTC

No kazdopadne, kdyz pojedu opet po D1, tak si se slzou v oku vzpomenu na ten zakaz predjizdet kamiony.....8-o

Ja bych ho chtel i u nas.....Moc;-D

0/0
9.7.2006 23:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.