Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Promile za volantem: Kdy a jak dojet s alkoholem?

U řidiče, který má v krvi jedno promile alkoholu, je nebezpečí nehody až jedenatřicetkrát vyšší, proto i nový silniční zákon tvrdě postihuje řidiče, kteří se posadí za volant "pod vlivem". Od 1. července může jedno jediné pivo "stát" řidiče tři trestné body. Když řidič nasbírá 12 bodů, přijde o řidičský průkaz a jedna promile v krvi už se posuzuje jako trestný čin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dlouhodobý mirný alkoholik

Problém nulove hranice

Velice by mě zajímalo, zdali naši geniální zákondodárci zkoumali nějakým přiměženým způsobem vliv malého množství alkoholu (v našich podmínkách malé množství piva či vína), které nepřekročí hranici 0,2, 03, 05 promile alkoholu v krvi (hranice uvádím proto, že v řadě evropských států jsou stanoveny jako hranice pro schopnost řízení). Porovnával někdo reakce vyschlého řidiče v horkém červencovém dni s řidičem, který si dal jedno piohodové pivko? Zatím jsem seriozní odpověď na můj dotaz nikde neobdtžel. Veškeré testy schopností řidičů se odehrávají v oblasti silného alkoholického opojení, kde samozřejmě jakákoliv diskuze o toleranci nemá smysl.

0/0
12.11.2006 22:07

RRR

Re: Problém nulove hranice

no on nikdo kdo ma skutecne zizen a neni alkoholik si to pivo na zizen neda. Alkohol te dehydruje.

Zdravi take mirny alkoholik, ktery svou zavislost uvedomuje;-)

0/0
10.8.2007 15:12

juleg

ty voe

tak to ja asi obcas jedu opilej ( 1l vina= zhruba 24H) tak litr a pul v sobotu tak to v pondeli su jeste na kasu

0/0
17.9.2006 13:56

velky bratr

Pod vlivem alkoholu dochazi asi k 30% nehod. Kdo sakra pousti ty strizlivy na silnici? :)

0/0
30.8.2006 20:15

esessalaam

nejaky duvod tam byl - ale to uz se ti mrtvi nedovi

Podle policejního mluvčího Jaroslava Vokáče nehodu způsobil řidič avie, který vjel z neznámých důvodů do protisměru....... do protismeru???8-o???......

0/0
14.7.2006 18:27

boardx

nikde se nepise o toleranci 0,2 promile

Kterou ovsem musi stanovit soudni znalec. Odbouravani alkoholu neprobiha linearne a hladina 0,2 muze zustat v krvi klidne tyden, zalezi na metabolismu ridice. Pokud tedy nadychate 0,2 a mene, musite nechat svuj pripad probehnout spravnim rizenim, ke kteremu se musi vyjadrit znalec, ktery vyse uvedene potvrdi a jste z toho venku. Urcita hladina alkoholu v krvi prirozena i bez pozivani alkoholickych napoju. Nebat se a nepos**t se pred policajtama, kteri to dobre vi, ale nepovi.

0/0
14.7.2006 10:30

kimm

TEN ČLÁNEK JE NAPROSTÝ PASKVIL

To co předvedl autor tohoto článku je naprostý paskvil, slátanina nejhrubšího zrna. Po litru červeného musím prý neřídit 30 hodin. Taková blbost. Jedno promile v krvi prý představuje 31 x vyšší riziko nehody ! Kdo se podepíše pod takovou blbost ? V mnoha rozumných zemích si můžeš dát pivo nebo skleničku vína k obědu a můžeš řídit ( do 0,5 promile v krvi ). A nic extra se tam na silnicích neděje. Doktoři říkají, že hladina do 0,3 promile nijak neovlivňuje schopnost ovládat motorové vozidlo. Pak příjde pár pitomců od zapšklých abstinentů inspirovaných nějakým švédským, roky prohibičním režimem, a je zle. Pak se argumentuje ZÁKONEM, naprosto úchylným. Na výletě na kole si nemůžeš dát pivo. Přitom jedeš sotva dvacítkou. V životě jsem neslyšel, co tak hrozného způsobil cyklista na silnici. Jen ti pitomci, co vytvořili ten úchylný zákon, to tvrdí. Takže Orwelovská společnost přichází ... No, potěš nás Pánbůh ...!

0/0
14.7.2006 0:23

Tomáš Marný

Re: TEN ČLÁNEK JE NAPROSTÝ PASKVIL

Jo, s těma kolama mne to taky zaujalo... Znal jsem chlapa, 70 let, jezdil denně 30 km, na konci vyjížďky si dal 6 piv, nikdy nikoho nezmasakroval a nikdo nezmasakroval jeho.

Je vidět, že zákony tvoří debilové z Prahy... Všude pár kroků, i do hospody. Jejich slepičím mozkům prostě nedojde, že jsou vesnice, kde je nejbližší hospoda 5-6 km. Jak se tam dostat? Za hodinu pěšky? Za 10 minut na kole? Nebo za 5 minut autem? Věřím tomu, že teď už všichni volí to auto...

0/0
14.7.2006 1:08

davexx

Re: TEN ČLÁNEK JE NAPROSTÝ PASKVIL

Na kole jsem to vyřešil snadno a evidentně jsem nebyl sám, protože klasické cyklohospůdky nejen, že mají lahvové pivo pro řidiče, mnozí už jej i čepují a dokonce to začíná vypadat tak, že bezalkoholové pivo na čepu je na cyklotrase konkurenční výhoda. Dlužno dodat, že i v tomhle pivu nějaký alkohol je, takže před vyjetím je potřeba cca 15 - 20 minut počkat, ale to v hospůdce nebývá problém.

0/0
18.7.2006 8:54

velky bratr

Ja teda na sve schopnosti ridit kolo poznam jedno pivko. Ne ze bych byl opily, ale je mi to samotnemu neprijemne. A nejsem sam, kdo tohle uzna.

0/0
30.8.2006 20:10

strizlivy opilec za volantem

ta čisla jsou divná

Mám v práci i doma přístroj na měření alkoholu v krvi. Dnes jsem od 11 ráno do 3 odpoledne vypil ´0.6 litru bílého, v 5 odpoledne jsem měl 0.00

Přístroj nechávam kalibrovat každých 500 měření. Jistě není tak skvělý jako ty policejní, ale věřím mu.

Nevím kam na ta čísla chodí, není možné, že různí lidé odbourávají alkohol různě rychle? Že třeba my ochlastové to dokážeme prostě rychleji, než ti jiní?

K těm desítkám hodin na vystřízlivění: není to taky tím, že málokdo vypije ten "litr bílého" nebo těch pět piv na ex a pak musí čekat desítky hodin na vystřízlivění? Myslím, že většina lidí ten alkohol prokládá například jídlem, nebo mluvením atd, takže proto mi připadají ty údaje co oni píšou zavádějící.

0/0
13.7.2006 22:56

jiri

Re: ta čisla jsou divná

Loni jsme jeli na vylet a pro srandu jsme si vzali alkoholmetr. 2 piva+maly rum. Hodinu jsme byli venku a nez jsme zapadli do dalsi hospody jsem si foukal a 0.1promile. Dvanacka + utopenec a za dalsi dve hodiny dokonce cista nula nula nic. Podle techto schemat bych mel byt nekde na 0.5 promile a ne na nule, kterou jsem mel :-P

0/0
14.7.2006 13:21

tajnej

Re: ta čisla jsou divná

Nekupuj altestery v kauflandech, kvůli takovým umírají lidé.

0/0
30.7.2006 2:09

elsika

stale se keca o tom samem a kde je vysledek?

..mozna to nejsi ty nebo ty, ja nebo on, ale tamten a uz je pruser..nekde cara byt musi, a podle toho kolik se vidi v cesku vozralu soudim ze je jich i par za volantem..zda se mi ze si to bere moc osobne, zatim co bezpecnost se tyka nas vsech..jdete do (Y) s tim neustalym ja ja ja,  ja umim, ja jsem nejlepsi, ja to zvladnu..jste ufnukani rozmazlenci bez pudu sebezachovy, ktery ve vas vasi vazeni rodice utloukali od prvniho dne kdy vam opatrne utirali vasi velevazenou ja ja (Y)

0/0
13.7.2006 22:30

kimm

Re: stale se keca o tom samem a kde je vysledek?

To má být jako co ? Voláš po režimu nad sebou , nad každým ? Kolik ti je let ? Zažil jsi komunismus ? Proboha, proč nedůvěřuješ ostatním a proč sobě ? ... 

0/0
14.7.2006 0:27

daresesalaam

Re: Re: stale se keca o tom samem a kde je vysledek?

neduveruju napitejm zrovna tak neduveruju tem v protismeru na dvousmerkach - ani jednomu, nikdy nevim kdy to nektereho posukaridice popadne a vleti nebezpecne do meho pruhu pri predjizdeni, neduveruju neprehlednym zatackam, protoze nikdy nevim jestli tam nejaky ridicprase nejede pres caru uprostred;-€;-O;-€

0/0
14.7.2006 17:46

salaam

Re: Re: Re: stale se keca o tom samem a kde je vysledek?

nikdy nevim jestli hned pod kopcem umelec nepredjizdi...na dalnici nevim jestli tam frndousridic neslape na pedal vic nez je u najezdu zvykem...neduveruju kruhovym objezdum,nevim jestli tam nekdo nevjede protoze si bude myslet ze ma prednost zprava;-€;-O;-€

0/0
14.7.2006 18:22

fel_low

Re: Re: stale se keca o tom samem a kde je vysledek?

Vážený pane, buďte si masér jaký chcete, nejlepší řidič na zeměkouli a v přolehlých planetárních systémech, ale pokud vás nezbavuje důvěry v ty "ostatní" to, co se na našich silnicích dělo a děje i po novém zákoně, pak bych si dovolil u vás diagnistikovat patologické selhání pudu sebezáchovy a to, že jste ještě naživu, bych označil jako nebývalé nasazení vašeho anděla strážného, který vás už musí mít, při vaší naivitě, plné zuby.

Označovat někoho, kdo chce, aby z našich silnic zmizela ožralá hovada, nebo - co je horší - machři, kteří se ohánějí zeměmi, kde je tolerance vůči alkoholu uzákoněna - za příznivce totality, je poněkud silné kafe.

Chcete-li mít na silnici stejná práva jako Němci, naučte se jako Němci na silnicích chovat.R^

0/0
1.8.2006 7:49

idatel

Re: Re: Re: stale se keca o tom samem a kde je vysledek?

Hmmm, Ti Němci se u  nás na silnici opravdu "umí chovat", z mnohých, co se sem jdou vyřádit, bych si zrovna vzor nebral :-/

0/0
2.8.2007 11:50

bangokok

hele

Dougám že ze zákona !! ale opravdu sníží zákonné pojištění protože se snižují nehody ! oni už neví jak vybírat peníze od lidí !!

snižte zákonné pojištění !RvRvRv

0/0
13.7.2006 21:45

Isbjoerna

Re: penize - nejste jediny, kdo jiz kalkuloval ;-)

Vlivem dodržování stanovených rychlostních limitů podle charakteru silnic a úpravy dle místních podmínek dojde pravděpodobně ke snížení spotřeby používaných pohonných hmot (benzin a nafta) a to ne v zcela zanedbatelných množstvích – odhad se pohybuje mezi 0,25 až 0,5 litrů na vozidlo a 100 km. Můžeme předpokládat, že se jedná o snížení řádově asi o 3-4%. Pochopitelně to bude mít za následek snížení tržeb prodejců pohonných hmot a zároveň i výběru spotřební daně o uvedená procenta.

Vlivem poklesu počtů menších i závažných dopravních nehod může dojít ke snížení zakázek autoservisů, respektive se tyto zakázky budou také přesouvat od rozsáhlých zakázek k zakázkám středního a menšího typu. Tedy nižší tržby u autoservisů.

Při menších rychlostech dochází i k menšímu opotřebení pneumatik, což rovněž ovlivní poptávku po těchto výrobcích a dojde zde rovněž ke snížení tržeb.

0/0
13.7.2006 22:18

fel_low

Re: Re: penize - nejste jediny, kdo jiz kalkuloval ;-)

Opravdu si myslíte, že při permanentním zařazení trojky s nutností řádově 4x-5x častěji zastavit a rozjíždět z nuly dojde ke snížení spotřeby?

Také argument šetření pneumatik je, vzhledem k nárůstu počtu rozjezdů a brždění, diskutabilní.

0/0
1.8.2006 8:15

fel_low

Re: Re: penize - nejste jediny, kdo jiz kalkuloval ;-)

Navíc gumy je třeba měnit max. po osmi letech bez ohledu na opotřebení (stárnutí materiálu a ztráta bezpečnosti) - kolik českých řidičů mění gumy dřív?

0/0
1.8.2006 8:18

Kyčbont

včéra jsem si dal 2 piva :)

včéra jsem si dal 2 piva :) a riskl to :) zaplat panbuh že mě ˇžádná puklice nevybrala :):-D;-D

0/0
13.7.2006 21:41

kimm

Re: včéra jsem si dal 2 piva :)

Kyčbonte,

kličkoval jsi při tom po silnici, bral jsi zhusta pangejty, ohrozil stařenku ... ? Nebo jsi jel při vědomí, že nejsi úplně čistý mnohem opatrněji. Hádám, že to druhé ! Takže jaká výhoda nových pravidel,. Ti co jezdili i předtím slušně, jsou naprosto vystresovaní, oči na budíku, ani neví co se před nimi vlastně děje ...

0/0
14.7.2006 0:31

zdenekes

asi je

chyba někde jinde, zákon o kořalce musel dělat nějaký zapčklý abstinent neb dle statistik je 17% všech automobilových nehod je způsobeno opilými řidiči. To svědči o tom, že 83% všech automobilových nehod je zapříčiněno střízlivými řidiči. Sice tento zákon sníží procento nehod opilejch, ale pak budou jen a jen ti střízlivý dělat nehody. Opilí budou dle statistik těmi a jsou již nejméně bourajícími a nejslušnějšími řidiči. Tak proč se zbrojí proti páru piv??? nechápu

0/0
13.7.2006 21:26

Jarda

V Anglii

Tam to nevadí tam asi jezděj všichni ve škarpě po dvouch pivech! Tam jsou hloupoučký;-€

0/0
13.7.2006 20:48

eliska

Re: V Anglii

aby jsi ziskal jednu svobodu musis omezit druhou...v nekterych zemich se to resi pomalejsi max rychlosti na dalnici, ve meste, mesteckach, vesnicich...zakazem predjizdeni pred horizontem, mezi zatackama, na urcitych usecich kde se vyskytuje ruznoroda doprava jako kola zast.autobusy, chodci, pripojky..je toho hodne

0/0
13.7.2006 21:17

eliska

a zase z neznamych pricin

Při srážce avie se dvěma škodovkami v Tursku nedaleko od Prahy zemřeli dva lidé. Další tři se zranili. Podle policie nehodu způsobil řidič nákladního vozidla, který vjel z neznámých příčin do protisměru...ma nekdo info proc k teto nehode doslo ?

0/0
13.7.2006 18:56

muddd

Re: a zase z neznamych pricin

snizeni umrtnosti o 500/rocne do roku 2010 coz ma tento zakon v programu nas bude vsechny stat neskutecne prachy.....urednici, policajti...atd

0/0
13.7.2006 19:33

joshues@seznam.cz

Kecy prdy blaboly ze stran statistik

(Y)    Zasadne je to o osobnosti a moralnim vedomi si sebe sama,kdyz ridim po nejakem mnozstvi alkoholu, a take o toleranci arganismu, ja piju casto / napr,cervene vino/ a proto me nejake to mnozstvi piv z miry nevyvede. Tudiz statistiky nemohou postihnout konkretniho jednince ,ale stadne stado! Tudiz je piti ok v pripade inteligentniho uvedomeleho jedince,ktery vi,¨ze pokud ma nejaky zbytek v krvi, jede o to opatrneji, Nesouhlasim tudiz kompletne stim co nam cpete a me predkladate ve svych studiich. Individualne pristupuji ke kazde myslence zakonu zakazu a rozhodnuti a jedinym zakonem jsem vedomy Ja. Inspirujte se. !!

0/0
13.7.2006 18:52

muddd

Re: Kecy prdy blaboly ze stran statistik

Na to se ti bohuzel statni moc vykasle.....

0/0
13.7.2006 19:30

kimm

Re: Kecy prdy blaboly ze stran statistik

Souhlasím s tebou !

0/0
14.7.2006 0:33

fel_low

Re: Kecy prdy blaboly ze stran statistik

Ano, zásadně je to odpovědnosti a morálním vědomí.

Jak byste charakterizoval morální vědomí toho, kdo jedná vědomě proti zákonu?

Jste krásným příkladem asociála, který se staví do středu vesmíru - já jsem sám sobě zákonem a vy ostatní si trhněte. Nevím, jak moc se na formování tohohle patologismu ve vás podepsala rodina a jak škola, ale výsledek je děsivý.

Milý pane, svět není rozparcelovaný na 6 miliard výsotných území, lidi se v něm potkávají a míjejí a občas si překáží a jeden druhému musí uhnout, a pokud se v ten okamžik nacházejí v plechových kisnách se součtem rychlostí 200 km/h a oba si "jsou sami sobě zákonem", tak by měl existovat zákon o pardonu pro toho, kdo je na místě zastřelí.

Slovní spojení "inteligentní uvědomělý jedinec, který ví, že má v krvi alkohol a jede proto opatrně", je důkazem toho, že řidičák u nás vlastní lidé, kteří jsou sami skutkovou podstatou trestného činu obecného ohrožení. Kéž vás nikdy na silnici nepotkám...

0/0
1.8.2006 8:13

123456

Zakon je hold zakon

VAZENI, KDO SI MYSLI ZE ZAKON JE SPATNY, MA SAMOZREJME MOZNOST POUZIT ZAKONNE OBRANNE PROSTREDKY. JESTLI SPACHATE PRESTUPEK NA SILNICI TAK KLIDNE TO RESTE PRESTUPKOVYM RIZENIM. SICE ZAPLATITE VICE NA EVENTUELNICH POPLATCICH ALE MYSLIM ZE ZA TEN BOD TO STOJI. UZ DNES RESI MAGISTRATY PRESTUPKY NEKOLIK MESICU A POKUD TO NESTIHNOU DO JEDNOHO ROKU TAM JE RIZENI UKONCENO A JSTE Z TOHO VENKU.

0/0
13.7.2006 18:48

brutkon

?chyba ve výpotčtu?

Myslím, že ve výpočtu je chyba. Čitatel zlomku je o.k., jmenovatel ale má asi být ( tělesná hmotnost - doba ) x 0,2, nikoliv:  tělesná hmotnost - doba x 0,2. Zkuste si to.;-O

0/0
13.7.2006 18:38

ruda straka

chlast

po vcerejsim vecernim dychanku nemoh ridit asi tak tejden

0/0
13.7.2006 15:53

kapča

vzoreček

je fakt velmi orientační, spíš zavádějící, idnes by se neměl snižovat na úroveň blesku.(Y)

0/0
13.7.2006 15:20

Pb

To je pekne

auto co samo udela test na alkohol a pri pozitivnim vysledku nenastartuje.

Napada me pripad, jsou dva na chate, daleko od civilizace, signal mobilnich siti zadny, ona zkolabuje, jenze on si dal k veceri pivo....

0/0
13.7.2006 15:20

Hunset

Re: To je pekne

no podívej, tato situace není zas tak ojedinělá a pokud bys v tomto případě nesedl za volant, tak se blb - i za cenu 3 bodů snad dovezeš svůj protějšek do nemocnice, ne ? osobně bych v jednom pivu neviděl problém - něco jiného je jedno pivo po obědě, kdy zcela jistě můžeš plný pohody došoférovat, kam chceš a něco jiného je nalámat se v hospodě jako prase a jet pak domů ...

0/0
13.7.2006 15:59

kimm

Re: Re: To je pekne

Máš naprosto pravdu ! A v tom to je , že ten debilní zákon naprosto nerozlišuje "míru přiměřenou" a "zneužití", to jest mírně piju, ale jedu o to opatrněji a dobře dojedu anebo se ztřískám jako hovado a do někoho narazím nebo skončím v příkopě sám.

0/0
14.7.2006 0:37

Pb

Re: Re: To je pekne

Tak znova. V clanku se pise, ze se vyviji auto, ktere nenastartuje, pokud ridic vdechnutim do pristroje zabudovanem primo v aute neprokaze, ze pred jizdou nepil alkohol. Takze i kdyby clovek nakrasno chtel, tak v krizove situaci auto nenastartuje.

0/0
14.7.2006 10:27

chocholoušek

Demagogie

Rád bych četl aspoň jeden seriózní článek, který hodnotí vliv alkoholu na reakce v rozsahu do 0.5 promile. Neznám člověka, který by neuznal, že s jednou promilí (odhaduji tak 3 piva) není pod vlivem.

0/0
13.7.2006 15:08

Enik

Re: Demagogie

 Znám hodně takových, kteří klidně budou tvrdit že jsou naprosto střízlíví a hned ti to předvedou!!!

0/0
13.7.2006 15:13

2Mac7

Re: Demagogie

domluvím Vám schůzku v protialkoholní léčebně U Apolináře, dáte si 3 piva a pak projdete jejich testy , a druhý den si je zkusíte bez těch 3 piv ;-)

0/0
13.7.2006 15:15

chocholoušek

Re: Re: Demagogie

Vy máte pocit, že budu mít stejný výsledek? Podle mě je člověk s jednou prolili na kaši a není se o čem bavit. Problém je v tom, že alkohol ve velmi - velmi -nízkých hladinách funguje jako doping a zlepšuje reakce člověka. V tomto případě by mě ten test opravdu zajímal. Toto je ale už určitě vyzkoumané a jen se o tom nikde nepíše.

0/0
13.7.2006 15:27

Marcela

Re: Re: Re: Demagogie

omlouvám se, těch záporů tam bylo tolik, že jsem to pochopila, jako že lidé s 1 promilí tvrdí, že pod vlivem nejsou :-)

0/0
13.7.2006 15:40

Jarda

Re: Re: Re: Demagogie

Protože kdyby tam napsali, že třeba do 0,5 promile není rozdíl v reakcích a řízení, tak by to nepůsobilo výchovně.:-/

0/0
13.7.2006 20:38

DeDust

Re: Re: Demagogie

To bych docela rad vyzkousel. Jsem zasadne proti alkoholu za volantem, ale zase mi prijde prehnane tvrdit, ze kdyz si dam dve piva, jsem nebezpecnejsi nez strizlivej hluchej, slepej, blbej dedek, kterej v osmdesati seda za volant...

0/0
13.7.2006 15:28

Marcela

Re: Re: Re: Demagogie

jestli nebezpečnější , to nevím, třeba to vyjde na stejno ;-P

0/0
13.7.2006 15:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.