Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový silniční zákon má své mouchy

Deset dní od zavedení nového silničního zákona se objevily první nedostatky. Přestože zákon snížil počty mrtvých při nehodách, řidiči už přišli na jeho skuliny. Ukázalo se například, že na ty, kteří ujedou od kontroly, nemají policisté žádné páky. V ujíždění vynikají zejména motorkáři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tommy

190km/hod

Zajmalo by me jestli kdyz me chyti pri 190km za hodinu bude stacit omluva a dar na charytu(a zakaz rizeni "JEN" na tri mesice), nebo jestli musim jit k policii.Myslel sem, ze kdyz sou policajti tak radi ze maj body a takovej "SKVELEJ" zakon tak se s nim budou ridit i oni.(a este kdyz to porusil takovej hlavoun, by mel jit prikladem a rok si nezaridit)

0/0
20.7.2006 19:47

JAN JIRKA

DOPLNĚK ZÁKONA ŠIZAK

NAVRHUJI ZPŘÍSNIT ZÁKON DOPLNĚNÍM - A BUDE ZASTŘELEN S CELOU RODINOU. PAK SNAD BUDE PODLE PŘÁNÍ PANA MINISTRA DOST TVRDÝ.

0/0
19.7.2006 13:16

MORTONEK

ridicsky prukaz

vlastnit ridicsky prukaz by melo byt znamkou toho ze jedinec ma naprostou disciplinu a je ve vybornem zdravotnim stavu.melo by to byt elitnim znakem.ne jako ted ze ridicak ma kazdy osel a husa.

pro piloty take neexistuje ze se neco zapomene,prekroci atd.

proste odebrat min 50 procent vsech ridicaku ,zprisnit testy a zdravotni prohlidky vcetne narocnych psychologickych testu.

0/0
14.7.2006 7:38

muddd

Lze se branit

VAZENI, KDO SI MYSLI ZE ZAKON JE SPATNY, MA SAMOZREJME MOZNOST POUZIT ZAKONNE OBRANNE PROSTREDKY. JESTLI SPACHATE PRESTUPEK NA SILNICI TAK KLIDNE TO RESTE PRESTUPKOVYM RIZENIM. SICE ZAPLATITE VICE NA EVENTUELNICH POPLATCICH ALE MYSLIM ZE ZA TEN BOD TO STOJI. UZ DNES RESI MAGISTRATY PRESTUPKY NEKOLIK MESICU A POKUD TO NESTIHNOU DO JEDNOHO ROKU TAM JE RIZENI UKONCENO A JSTE Z TOHO VENKU.

0/0
13.7.2006 20:02

Asmar

mouchy má každé dílo,

natož nový silniční zákon zmrvený poslaneckou tvořvostí již při návrhu. Je ale nesmysl ho hned měnit. Ty pravé mouchy může prokázat jen praxe a praktické zkušenosti až po aspoň půlročním provozu.  

0/0
12.7.2006 15:39

Dyngas

nic není bez chyb,

0/0
12.7.2006 15:29

Dyngas

žádné dílo člověka není dokonalé,

0/0
12.7.2006 15:26

killy

Tak jednu malou mouchu:

Jízda na jízdním kole § 574: "Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti". Tolik zákon.. A když takhle cyklista projede vpravo podle vozidel až vedle prvního stojícího na červenou na křižovatce a odbočujícího pak vpravo.. a nevšimne si blinkrů, je zaděláno na průser přesně podle zákona. Cyklista přece, až do konce manévru, jel vpravo podle vozidel všech jedoucích stejným směrem, že? Nebo se mýlím?

0/0
12.7.2006 13:12

Hajný-lesa pán

Re: Tak jednu malou mouchu:

To nechápu, v čem je zaděláno na průser? 8-o Pokud stojí vedle něj, tak ho řidič musí vidět

0/0
12.7.2006 13:57

Isbjoerna

Re: Re: tak ho řidič musí vidět

...ridic ho nemuze videt, protoze neustale sleduje Tacho.;-)

0/0
12.7.2006 15:56

Radek

Re: Re: Re: tak ho řidič musí vidět

Řidič stojící na červenou tacho nesleduje

0/0
14.7.2006 10:48

Isbjoerna

Re: Tak jednu malou mouchu:

I to se u vas ridici nauci - pri odboceni vpravo VZDY pohledni, nepriblizuje-li se cyklasta...:-)

0/0
12.7.2006 15:59

Peggy

Re: Tak jednu malou mouchu:

tohle uuž dávno většina ciklistů délá, tak teďto maj povoleno ze zálona, v tom velký rozdíél nevidim. A co se týká omezení rychlosti a nějaké tolerance, tak maximální rychlost je u mně ta kterou smím jet maximálně. A žádnou toleranci nepotřebuju. Ale samozřejmě je blbost, pokud někdo dostane vysokou pokutu jen kvuli třem kilometrům. A body? Za léta co jezdím, jsem ještě nedostala pokutu, tak se ani těch bodů nebojim.

0/0
13.7.2006 0:51

Pepe

Re: Tak jednu malou mouchu:

Jak jste na to prisli, ze to plati az ted, tohle ustanoveni je tam uz pekne dlouho (nemam ted k dispozici ASPI, ale je to mozna uz od puvodni vyhlasky).

Taky nechapu, proc by melo byt zadelano na pruser, kdyz si to poradne prectez tak je tam jasne napsano "pomalu pohybujici se nebo stojici" tak nevidim duvod proc by mel ridic sledovat tachometr a sam cyklista je povinnen dbat zvysene opatrnosti

0/0
13.7.2006 8:24

Rumman

Re: Tak jednu malou mouchu:

Zaděláno na průser je v tom, že na semaforu blikne zelená, řídič se rozjede vpravo a zabije cyklistu, který se samozřejmě nepodíval, že auto odbočuje...

0/0
14.7.2006 10:44

himbajs

Re: Re: Tak jednu malou mouchu:

to chci vidět, jak zabije cyklistu z původně nulovou rychlostí, navíc do zatáčky (když to ogumuje, dostane maximálně smyk ale neudělá při rozjedu 40km/h)... navíc pojede do zatáčky do které se podívá okýnkem, v kterém mu stíní nějakej oplzlej cyklista...  Myslím že je to spousta plků o ho...

0/0
18.7.2006 8:36

Thingie

A je to venku.

Podle rozcilovani a navodu nekterych chytraku se zda, ze novy zakon ma chyby a do jiste miry omezuje ridice, ale jinak plni svuj ucel a to jest, chrani nas proti piratum silnic. Je to az pateticke, jak krici ti, jez se novy zakon tyka nejvice! Na sprosty lid , slusi se prisnost a na Cechy maly dvur a dlouhy bic. :-) >-

0/0
12.7.2006 12:07

art

Re: A je to venku.

Nový zákon nás nechrání proti pirátům silnic anebo považuje za piráta ohleduplného, zkušeného řidiče, který jednou zapomene rozsvítit světla (ve většině zemí považováno jako zbytečnost), překročí rychlost o pár km/h (v rámci odchylek radarů) apod. Jinak pokud se považuješ za sprostý lid a potřebuješ malý dvůr, já tedy ne. Dost pobývám v cizině, ale takovou magořinu jako tady mají jen snad francouzi (krom toho že můžou chlastat a řídit) a to není země z které bych si bral příklad v ničem.

0/0
12.7.2006 12:43

Jeliman

Vyzvednutí zásilky do 5 dnů

Co je pravdy na tom, že když si zásilku od MÚ nevyzvednu do 5 dnů, tak jsem v suchu? Jak to vlastně funguje a jaké za to hrozí postihy? Děkuji

0/0
12.7.2006 9:32

ToddBertuzzi

Re: Vyzvednutí zásilky do 5 dnů

Jelimane , ty byses místo hledání pí/čovin na Internetu měl naučit řídit jako člověk a ne jako prase ... :-P

0/0
12.7.2006 9:58

Jeliman

Re: Re: Vyzvednutí zásilky do 5 dnů

Jel jsem na stk...

0/0
12.7.2006 11:03

Ladislav

Re: Vyzvednutí zásilky do 5 dnů

Kdesi jsem cetl ze tohle funguje na zadrzeny ridicak. Pokud se uradu nepodari informatovat do peti dnu musi ten ridicak vratit. Dalsi dukaz toho ze by se mel zakon zrusit - ja nechci aby pirati jako vzdy vyklouzli a slusni obcane byli tyranizovani.

0/0
12.7.2006 11:32

martas38

Re: Re: Vyzvednutí zásilky do 5 dnů

Mam pocit, ze v tomto pripade mas ridicak fyzicky u sebe, ale spravni rizeni jede nezavisle na tom a prijdes o nej po par tydnech.

0/0
12.7.2006 11:43

Hajný-lesa pán

Re: Re: Vyzvednutí zásilky do 5 dnů

A kde to je napsáno? Podle zákona musí úřad do 5 dnů pouze zahájit řízení.

0/0
12.7.2006 12:15

jirik

Re: Re: Re: Vyzvednutí zásilky do 5 dnů

do tech peti dnu musi byt zahajeno spravni rizeni ve veci odejmuti RP policii na miste. kdyz to nezahaji do peti dnu, vrati ti ridicak a zacne normalni spravni rizeni o prestupku jehoz vysledkem bude odejmuti rp o neco pozdeji.

0/0
12.7.2006 12:32

Hajný-lesa pán

Re: Re: Re: Re: Vyzvednutí zásilky do 5 dnů

A je třeba pro zahájení řízení něco doručit nebo se zahajuje prostě prvním úkonem?

0/0
12.7.2006 13:58

Lízal

Zahraniční zkušenost

Teď jsem se vrátil z Francie. Tam jezdí řidiči strašně, ale nehody moc nemají. Proč? Lidé jsou tam totiž předvídaví, ohleduplní a mají smysl pro plynulost dopravy. Chodce respektují, ale zase jim tam nikdo provokativně nevleze do cesty. Drobné kolize řeší se šarem im vlastní. A polici? Ta nebuzeruje, ale řeší problémy v dopravě na místě a řidičům pomáhá.:-D

0/0
12.7.2006 9:09

ToddBertuzzi

Re: Zahraniční zkušenost

Ano , dobře si to napsal. Francouzi jsou ohleduplní . A protože Češi nejsou ohleduplní , ale naopak prasácký hovada , tak musíme mít tento zákon. R^:-P

0/0
12.7.2006 9:59

Ladislav

Re: Zahraniční zkušenost

Co zprava ze 8% lidi tam jezdi bez ridicaku, kvuli mistnim tvrdym zakonum? A ze se body kupuji a prodavaji na cernem trhu?

0/0
12.7.2006 11:11

Houbeles

TO je dobré

Moje Lada 1600 dá každé fízlovské filcce na prdel, dík za radu , prostě ujedu a je klid ;-P

0/0
12.7.2006 6:29

sx1best

Děkuji autorovi článku za všechny pozůstalé!!!

Chtěl bych oděkovat autorovi článku!! Opravdu skvělá práce, nemohu se dočkat až si nějaký otrlý řidič, který si v článku přečetl, jak se vyhnout ztrátě řidičáku vybere na přechodu mé dítě nebo někoho z rodiny, či známých jako cíl svého útěku.

Skromný dotaz nějaký návod na pašování drog, popř. zbraní hromadného ničení pro neznalé by nebyl?? Určitě by takový článek zvedl čtenost.

0/0
11.7.2006 21:02

Marek

Re: Děkuji autorovi článku za všechny pozůstalé!!!

Mám kámoše dealera, takže jsem obeznámen detailně :-)

0/0
11.7.2006 21:07

Alein

Re: Děkuji autorovi článku za všechny pozůstalé!!!

Ty nedostatky by se meli rychle napravit. Ale stemi ,ktere si lidi od parlamentu zvolili se to tezko povede,vzdyt se porad nedokazi dohodnout ani na fungovani snemovny.Jinak novinari jsou opravdu jelita, mohli tam alespon napsat co se stane ridici ,kdyz ho chyti,ze je to potom mnohonasobne horsi trest.Nebo kolik dostane na tvrdo za ujeti od nehody.Takle to opravdu vypada jako skveli navod.

0/0
11.7.2006 21:12

ToddBertuzzi

Re: Děkuji autorovi článku za všechny pozůstalé!!!

R^

0/0
12.7.2006 5:52

yarda

Re: Děkuji autorovi článku za všechny pozůstalé!!!

nedelej tu ze sebe citlivku, sam jezdis jako prase, kdyz s tebou nejede tvoje stara, tak se tu nepretvaruj:-P

0/0
12.7.2006 7:31

ToddBertuzzi

Re: Re: Děkuji autorovi článku za všechny pozůstalé!!!

Tebe stejně jednou někdo vytáhne z auta a kopne do držky. Nemám strach ... :-P

0/0
12.7.2006 8:24

sx1best

Re: Re: Děkuji autorovi článku za všechny pozůstalé!!!

zapomel jsi si do nicku dat "malej". btw miluji reakce zkusenych ridicu, kteri maji na kole bez pomocnych kolecek najeto uz nejaky ten kilometr

0/0
12.7.2006 18:11

MArtin

x

jednoduší prostě je někdo umístit radar a dávat pokuty. mě osobně vadí daleko víc to že když někde nechám zaparkované auto tak mi ho vykradou, že večer nemužu jít ven aniž by mi několik lidí veřejně nabízelo heroin a koks. ale přiznávám bojovat s tímto by asi pro pány policisty bylo víc práce. jedinou věc kterou přinesl bodový systém jsou nepřetržité kolony ve velkých městech. Martin

0/0
11.7.2006 19:59

Věra

Re: x

Od toho byla zřízena Městaská policie, která však předtím nedělelal nic a hádala se o to, aby mohla dávat řidičům pokuty a nyní nahání šoféry na silnicích a majetek občanů je opět nehlídán. Od toho je přeci daňoví poplatníci platí, nebo ne?

0/0
11.7.2006 20:43

lolek77

Re: x

A jak z článku vyplývá, tak přinese ještě honičky mezi prchajícími řidiči a jejich pronásledovateli - policií na silných motocyklech, které mají vyfasovat. Takže pro pomyslnou spravedlnost budou ve městech ohrožovat bezpečnost rychlou a bezohlednou jízdou jen aby vybarali pár tisíc. Jak jsem předvídal, z řidičů se stane švaná zvěř a pouze vrazi a grandzloději budou v pohodě. Na ně nezbyde čas.

0/0
11.7.2006 20:46

lolek77

Re: Re: x

Doufám, že mě zas tady bude někdo poučovat, že si to ti řidiči zavinili sami když měli jet způsobně svou třicítkou, padesátkou atd. Veřejně přiznat, že policie bude vybavena Hondami aby se mohla např. po Praze honit s motorkáři je nejvyšší stupeň arogance a pohrdání s řadovými občany, kteří budou těmito honičkami ohroženi.

0/0
11.7.2006 20:50

Jo.seph

Re: Re: Re: x

Přesně tohle jsem předpokládal. Když má řidič 9 bodů a ví že dostane 3 tak mu je to jedno a nezastaví. O řidičák by přišel na 100%, takhle má šanci, že ho policie nebude honit. Nejde o nějaké bezhlavé ujíždění, prostě jenom řidič pomalu objede policistu a nezastaví.

0/0
12.7.2006 0:21

Jana

když nejde o život, jde o....

Přiznávám se - nejsem řidič a ze zdravotních důvodů nikdy nebudu - i jako spolujezdec vnímám spoustu věcí, které nejsou v zákoně nijak postižené -1. "neosvětlený" chodec mimo obec (dnes už jsou k mání plastikové reflexní pásky, které se klepnutím o tuku nebo nohu sami omotají) - 2. na konci pěší zóny je neřízený přechod a pokud by řidiči dodržovali absolutní přednost chodců, nikdy neodjedou - pouštím já je, stejně jako počkám na další lidi a jdeme "ve skupince" 3. vyděsila mě situace, kdy všichni šli na řízeném přechodu na zelenou a ignorovali houkající záchranku 4. přecházet na horizontu neznačené silnice při západu slunce = sebevražda. A řidiči? Jíst a pít za volantem je dovoleno, techno na plný gule - neslyšíci řidiči mají zvláštní označení tuším, že? Popojíždění v koloně a  následné stání na  přechodu nebo v křižovatce je taky milé.

0/0
11.7.2006 18:52

eliska

Re: když nejde o život, jde o....

To taky nechapu, jit za tmy po silnici zady k trafiku a nemit na sobe zadny reflektor (zrovna tak cyklista, blikava lampicka neni dostatecne varovani)...co se tyce prechodu u pesi zony jde pouze o logicke mysleni; chodci maji prednost, ale vetsinou prejde houf a potom projede auto..nic neni veda, jenom tolerance a ohleduplnost jednoho k druhemu;-)

0/0
11.7.2006 19:50

troll

Re: Re: když nejde o život, jde o....

Dovolím si nesouhlasit, pokud pojedete přes přechod na I.P.Pavlova u tram zastávek, tak nikdy neprojedete, pokud do těch lidí prostě nezačnete najíždět, bezohlednost chodců nezná mezí... z pohledu chodce je to taky super, zastavím a nechám auto projet, protože vidím, že frajer za volantem už pomalu šediví, zastaví i dalších 20 lidí, ale vždy se najde jeden co tam prostě vleze, protože on přece nebude to auto pouštět.... je to hnus...

0/0
12.7.2006 8:56

MORTONEK

Re: Re: Re: když nejde o život, jde o....

a právě tady na tom místě by měla být neustálá kontrola a pokutování,bodování řidičů!nemají co vjíždět do křižovatky pokud nemohou s jistotou pokračovat.

0/0
14.7.2006 7:33

eliska

Opravdu nechapu

proc zde vice lidi neutoci na nebezpecne predjizdeni a na neprimerenou rychlost. Proc se  nepodivate jak se jezdi v zemich kde kazdy obcan nad 15 let ma ridicak, vcetne kazde stare baby a dedka, kde maji mnohem sirsi silnice a vetsi zkusenost s auto dopravou. Proc se nikdo z vas nepozastavi nad tim, proc v techto zemich jsou nizsi povoleny max rychlosti na dalnicich, a proc se na dvousmerkach predjizdi minimalne. 

0/0
11.7.2006 18:49

lolek77

Re: Opravdu nechapu

Protože tady máme silnice jak za Marie Terezie. Projedu Holandskem a Německem aniž bych musel jezdit městem. V této zemi si koupíte dálniční známku a na 5 km Vás vyženou na starou protože je D1 věčně neprůjezdná. Ministerstvo dopravy nemá problém povolit hafo bilboardů, ale když má umístit jeden informační panel je to málem národní svátek.Když chcete argumentovat se zahraničím tak se vším všudy.

0/0
11.7.2006 20:55

yarda

Re: Opravdu nechapu

Protoze jezdeni neni pro pipiny jako si ty. Jestli si myslis, ze kazdy se chce plazit 40tkou tak si bez trenovat nekam na detske hriste, nebo radeji rovnou odevzdej ridicak. Rizeni je zodpovedna zalezitost a proto ridicak ma mit jen ten, kdo je k tomu opravdu zpusobily. Stare baby ani decka proste ridicak mit nemohou. Provoz je husty a vyzaduje hodne pozornosti. Dulezita je ovsem i plynulost provozu, coz novy zakon jezte vice omezil, protoze kazdy pribrzduje jak magor, hledi na tachac, misto situace se prizpusobuje znackam, dusledky jsou videt.

0/0
12.7.2006 7:36

Pepa

MP by měla dělat úplně jinou práci

Myslím,že původní poslaní MP mělo být o něčem jiném.Já měl představu, že MP bude hlídat majetek občanů(zaparkovaná auta) atd.Noční pochůzky na nebezpečných místech,pomáhat občanům a cizincům v nouzových situacích.(cizí jazyk bude asi pro mnohé problém)No a tak to rozhodně není - jsou to mistři buzerace a botičkáři.Slovo pomoc neznají, ale lístečky za stěračem to je jejich hoby.Jakákoli nebezpečná akce jako jsou demonstrace, tak tomu se vyhýbají jako čert kříži.No a teď to bude ještě horší, dej blbci moc a dál to znáte. Mám napad ZRUŠTE JE. Ušetříme všichni.PENÍZE I NERVY!!!!!!!!!!!!Rv Pánové od MP víte co  jsou to ,,OKRSKÁŘI" asi ne tak to zbalte jste jen na obtíž!

0/0
11.7.2006 18:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.