Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zapomeňte na žárovky! Elektrosupersport Tesla

Tesla Roadster není, jak by se mohlo zdát, další elektronickou hračkou pro český trh s asijskými kořeny. Tesla Roadster je jméno nejnovějšího počinu mezi elektrickými supersporty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

h

paradicka

zatim drahy ale to byly prvni pocitace taky ;-P

0/0
26.7.2006 8:28

rudastraka

baterka

spotreba naftaku 5l/100km odpovida vykonu cca 15kWh/ 100km. Moje baterka v notebooku ma 53Wh na 30dkg, cca 175Wh na 1kg.  objem baterky 0.12dm3 (pri 53Wh)

Na ujeti 100km je potreba baterka tezka 85kg, na 200km 170kg. objem baterky na 200km je 135dm3 (napr 100x100x14cm). Plna nadrz vazi cca 60kg, elektromotor nema tak narocnou prevodovku, motor je lehci, takze auto s dojezdem 150-200km muze vazit zhruba stejne.

to jen hruby propocet pro technologii baterky starou 5 roku (???). predpokladam ze dnes jsou baterky s dvojnasobnou hustotou energie, takze auto velikosti oktavie s dojezdem 300-400 je dnes realizovatelna bez problemu. jeste jsem neuvazoval rekuperaci.

otazka je kolik muze baterka stat. kdybych vychazel z toho ze vyrobni cena baterky v mem nb muze byt kolem 500kc, tak to vychazi na 200-300tis, ale to strilim. to ale neni zas takova palka, ale zhruba tolik das do nafty na ujeti 200tis km pri docela usporny jizde. pripocti udrzbu, rust cen ropy a je to celkem OK.

0/0
25.7.2006 16:55

rudastraka

Re: baterka

navic klasickej motor prijde urcite na vic nez elektrickej, kterej je jednodussi. skoro bych vsadil boty, ze za 5 roku bude k dispozici cistokrevnej elektromobil s cenou kolem 500tis. jestli to teda bude seriovka aspon 100tis kousku rocne

0/0
25.7.2006 16:57

rudastraka

Re: Re: baterka

jeste sem zalovil na lion baterku u maloobchodniho prodejce: LION 3,7V/2,2Ah, rozmery 51,9x18,3mm, 46.5g, cena 152Kc s DPH pri 128 ks.

Pro baterii pro vykon 30kWh by bylo potreba 3685 baterii, zaberou prostor 64dm3 a vazi 171kg. cena 560tis, tj 470tis bez dph. predpokladam rabat prodejce 30%, takze hodne velkoobchodni cena 362tis.

to vse pro baterii slozenou z baterii velikosti velkeho monoclanku. pri baterii urcenou primo do auta by sla hmotnost, rozmery dolu. cenu vidim tak na pulce, tj do 200tis

0/0
25.7.2006 17:35

rudastraka

Re: Re: Re: baterka

sorry, mluvim o baterii, ale jedna se o akumulator

0/0
25.7.2006 17:36

PePa

To uz tady vsechno jednou bylo....

V 90. letech byl velkej elektromobilovej boom, kazda automobilka mela alespon jeden model na elektriku, dokonce i Ukrajinci meli svoji elektrickou Tavrii viz, www.electroauto.cz/tavria.html  no a potom najednou od toho dali vsichni ruce pryc. Pry to bylo kvuli nedokonalym bateriim(Y) Dneska jsou jiz baterie zase nekde jinde a opet se opakuje vetsi zajem o elektromobily. Japonci to resej svym skvelym systemem s elmotory v kolech viz. www.electroauto.cz/mitsubishi.html Ted se uvidi jak dlouho bude trvat Ropacky lobby nez tyhle hezky pokusy zase zarizne:-(  Treba opet proto ze baterie jeste porad nejsou dost dobry.

0/0
25.7.2006 20:28

rudastraka

Re: To uz tady vsechno jednou bylo....

jenze dnes jde poskladat akumulator z bezne dostupnych clanku do trochu vetsi krabice od bot a auto by melo v pohode ujet 200km na jedno nabiti. a ani cena tech clanku neni nijak zavratna. nevim co by melo branit produkci elektromobilu v masovym meritku, snad jen vyroba akumulatoru v tak masovym meritku, tedy jestli je tolik lithia, nebo z ceho by ty akumulatory mely byt

0/0
25.7.2006 20:41

Isbjoerna

Re: Auto na akku. :-)

Vaha auta: 1100 kg (z toho 350 kg Akku); 180kW/245 PS; v-max: 170km/h; 0-100 km/h: 4,5 sec. Dosah: 250-350 km. Akku-plneni: 3,5 h (58kWh). Cena: 450.000 €. :-)

0/0
25.7.2006 19:11

franta straka :D

omlouvam se vsem diskutujicim

za muj vykrik do tmy hned na zacatku diskuze samozrejme je to hloupost protoze jen cast ropy se zpracovava na benzin jeste mame vyrobu plastu umelych hnojiv atd a to asi elektromobil nenahradi:-)

0/0
25.7.2006 15:27

svatapravda

Re: omlouvam se vsem diskutujicim

Mas pravdu, ale prece jen cast ropy, ktera se spali v motorech, je rozhodne nemala.

0/0
25.7.2006 16:00

rudastraka

Re: Re: omlouvam se vsem diskutujicim

v usa to je 50%

0/0
25.7.2006 16:05

franta straka :D

Re: Re: omlouvam se vsem diskutujicim

ale arabaci nepochcipou jen se jim snizi a prodlouzi zisky

0/0
25.7.2006 16:33

mira.m.

stránky výrobce

www.teslamotors.comR^

0/0
25.7.2006 15:16

svatapravda

Re: stránky výrobce

http://www.pluginamerica.com/media/Wrightspeed.wmv

http://www.exn.ca/dailyplanet/view.asp?date=5/10/2006

http://carscoop.blogspot.com/2006/07/electric-powered-mini-qed-concept-with.html

http://imdb.com/title/tt0489037/board/thread/48727722

0/0
25.7.2006 15:42

svatapravda

Re: Re: stránky výrobce

dalsi stranky o elektromobilech

0/0
25.7.2006 15:43

hugo

to nevím co by nám zase zdanili když by jim to necinkalo z ropy

0/0
25.7.2006 15:09

majklef

Re: to nevím co by nám zase zdanili když by jim to necinkalo z ropy

To je fakt.To by pak byla asi jiná cena za kilowatku;-DTo by byly pálky i doma za elektriku;-D

0/0
25.7.2006 15:14

ChorcheCh

ekologie

Daleko prodejnější by byl třeba vodní skůtr na elektromotor. Tem by nevyšel tak draho a na blbnutí by nemusel mít takovej dojezd.

0/0
25.7.2006 13:50

ruda straka

Re: ekologie

aby to melo trochu vykon tak potrebujes vyssi napeti, nejakych 24V nestaci. takze nejakejch 100V minimalne. to by byla bzunda az by to zacalo probijet

0/0
25.7.2006 14:12

Ladha

Re: Re: ekologie

ale bylo by povolený na tom jezdit všude, což by bylo taky fajn

0/0
25.7.2006 15:00

hovalo

jezdicí nokia

no jesli to bude s baterkou jako první nokie tak to potěž, to bych musel měnit motor každej rok? A nebo bych jezdil první rok s porschetem, druhej se škodovkou a třetí bych dojezdil rychlostí mopedu :-)

0/0
25.7.2006 13:40

Taurus77

Kolik cyklů

Ještě by mně zajimalo kolik cyklů nabití/vybití akumulátot vydrží a jaká je jeho cena alespoň orientačně k ceně auta v %.

0/0
25.7.2006 13:27

rudastraka

Re: Kolik cyklů

polymerni baterka vydrzi minimalne tisic cyklu. kdyz to prevedes na km, tak zivotnost vychazi na 300tis km s rezervou

0/0
25.7.2006 16:11

Phileas

Super

Tohle bych klidne bral do mesta na nakupy a do prace, v podstate na bezne denni pouziti. Na ty ucely by stacilo slabsi motor a ne sportovni vuz tudiz mensi porizovaci cena. Vidim to jako super napad pro velka mesta, to by se dychalo VV.

Kdyz uz v Parizi se pri stavu ohrozeni zavadi stridave jizdy autem podle lichych a sudych dnu tak na tom asi neco bude ...

Na delsi cesty by zustala klasika.

0/0
25.7.2006 13:16

809_KocuR

Re: Super

Jo, je nas vic, na jezdeni do prace by to bylu super. Jenom ta cena by musela jit ke 300 tis, pak bych to bral okamzite. Jinak 400km... to je vic nez na tyden jezdeni do prace, a nic ti nebrani prijet do prace a dat nabijet. nez pojedes z prace tak mas "plnou". Zamestnavateli umoznit aby si to dal do nakladu a spotreba ropy pujde dolu :)))

Cena toho elektromotoru + rizeni nebude az tak vysoka, aby nekolikansobne prevysila cenu spalovaku.

BTW: tramvaj ma 4x100kW a relativne slusny odpich, na maly osobak by stacilo nejakych 50kW (1,2HTP by to predjelo s prehledem)

0/0
25.7.2006 14:50

Iridium

Re: Re: Super

Bral bych i dojezd okolo 200 km. Na cesty do práce a po městě ideální. Jen to nabíjení v práci se mi nezdá. Lepší domy, na noční proud.

0/0
25.7.2006 15:03

majklef

Re: Re: Super

Je pravda že pořád dělají elektomobily jako super rychlý káry.Copak někdo kdo má na benzinovej sporťák řeší spotřebu nebo tak něco?Jak říkáš měli by udělat nějaký menší auto přijatelný pro většinu lidí,který koukaj na každou korunu a sledujou kolik jim auto žere litrů na sto kiláků.

0/0
25.7.2006 15:11

Kverulant

Re: Re: Re: Super

Právě, že dělaj rychlý káry, protože by to vyšlo u slabšího motoru jen o málo méně. A koupit "nesporťák" místo 3 mega za 2,5 asi moc neosloví...

0/0
25.7.2006 15:34

Niki-Lauda

nabíjení

...jo a nezapomente ze to "auto" se nabiji 76,5 hodiny....;-D

0/0
25.7.2006 13:15

ChorcheCh

Re: nabíjení

Li on baterie lze vpohode dobíjet proudem jedné kapacity baterie. Tzn. většinou do jedné hodiny. Avšak chtěl bych vidět ten proudový odběr.:-)

0/0
25.7.2006 13:27

Taurus77

Re: Re: nabíjení

Pokud bude na pumpě na tento účel dimenzovaná zásuvka (také s elektroměrem) tak není problém. Technicky to jde provést.:-D

0/0
25.7.2006 13:31

jerryy

Re: Re: Re: nabíjení

... no a taky si můžeš dát pár panáků protože než dotankuješ tak i vystřízlivíš ;-)

0/0
25.7.2006 15:08

Taurus77

Re: Re: Re: Re: nabíjení

Tak nevím zda by jste to za hodinu zvládl (je třeba si přečíst také jiné příspěvky). Kromě toho málokdy tankujete od prázdné nádrže do plna, takže by to bylo ještě míň. Je to v pohodě.:-D

0/0
25.7.2006 16:55

mira.m.

Re: nabíjení

a jak si na to prosímtě přišel na stránkách výrobce je rychlost nabití s jejich nabíječkou 3,5 hodiny :-P a minimální životnost baterii 160 000 km

0/0
25.7.2006 15:02

Muf

Re: Re: nabíjení

Jestli by se to mělo rozšířit, není probém, aby "pumpaři" disponovali baterkama v záloze a jednoduše ti vyměnili prázdnou za plnou.

0/0
8.6.2007 11:52

majklef

elektromobil

Ahoj všem.Můj názor je,že jakejkoliv pokus o auto který nespaluje benzín nebo naftu a neprodukuje zplodiny je dobrej.Ono když si přečtete hodnoty zplodin který motor produkuje a vynásobíte počtem km co ujedete,tak to není zrovna příjemný počítání.Určitě se to nemusí všem zamlouvat,ale ze stávajících aut jsme zvyklý na nějaký návyky a tak.Je jasný že elektomobily vyžadujou jinej přístup(třeba to "tankování").Ale myslím že takovej pocit že jedou autem někde v pěkný přírodě a vůbec to tam nezasmrdím není špatnej ne?

0/0
25.7.2006 12:37

trt

Re: elektromobil

jenze to auto jezdi taky na neco = i tu elektrinu museli nekde vyrobit - spalenim uhli/ropy/zemaku, nebo atomem...

0/0
25.7.2006 13:10

majklef

Re: Re: elektromobil

Jo jo,to souhlasím že musí na něco jezdit.Ale dalo by se třeba využít spalovnu bioodpadu,nebo třeba malou větrnou elektrárnu.

0/0
25.7.2006 15:05

svatapravda

Re: Re: elektromobil

Jj jasně, ale i kdyby veškerá elektřina na provoz elektromobilu pocházela z uhelných elektráren, stále by to ve výsledku bylo čistší než spalovat benzín ve spalovacím motoru.

Navíc v elektromobilu netřeba měnit olej v motoru např.

http://www.pluginamerica.com/media/Wrightspeed.wmv , http://www.exn.ca/dailyplanet/view.asp?date=5/10/2006 , http://carscoop.blogspot.com/2006/07/electric-powered-mini-qed-concept-with.html , http://imdb.com/title/tt0489037/board/thread/48727722

Elektromobil - R^VV

0/0
25.7.2006 15:39

lospompos

Re: Re: elektromobil

Taky můžeš mít na střeše garáže solární panel

0/0
9.12.2007 14:32

ChorcheCh

Re: elektromobil

A baterie majítaky určitou životnost navíc při zkratu auto exploduje

0/0
25.7.2006 13:29

Nick99

Nabíjení

Mě by zajímalo, jak dlouho se to na ujetí těch 400km nabíjí... Páč je sice pravda, že běžnej sporťák toho taky víc neujede, ale zase zajede k pumpě a jede se vesele dál.. A co tohle? To si jako dá člověk sváču a pár hodin počká ???

0/0
25.7.2006 12:17

Iridium

Re: Nabíjení

Berte to jinak. Kdyby to nebyl sporťák, ale nomální auto, tak dojezd 400 km je víc než dostatečnej pro 90 % jízd. Ráno odjedu do práce (nebo jinam), do večera ujedu třeba 100 km, dám to do zásuvky na noční proud a ráno zase jedu. Celkem dobrá perspektiva. Bral bych to hned.

0/0
25.7.2006 12:53

stepanmarcel2

NEZÁVIDÍM JIM TEN TLAK OD ROPNÝCH SPOLEČNOSTÍ

Je jasné, že ropný průmysl je majetkově provázaný s automobilovým. Auta na alternativní pohon se masově rozšíří, až to ti šejkové dovolí. Zatím je ropy hodně, takže ba pomohl snad jen nějaký větší tlak ze strany americké administrativy, pokud k tomu je opravdová vůle i tam...

0/0
25.7.2006 12:07

Rejpal

Re: NEZÁVIDÍM JIM TEN TLAK OD ROPNÝCH SPOLEČNOSTÍ

O tomhle autíčku byla reportáž o víkendu v televizi (myslím, že v AMR). Právě tam zdůrazňovali, že na spolupráci se nepodílela ŽÁDNÁ automobilka, ale to autíčko vymysleli programátoři a technici na universitě - tolik k tlaku ropných a automobilových korporací ;-)

0/0
25.7.2006 12:31

svatapravda

Who killed the electric car?

http://imdb.com/title/tt0489037/board/thread/48727722

0/0
25.7.2006 15:41

geroc

Elektromotor

Chtěl bych vidět elektromotor o výkonu 185 kW který točí 13 500 min-1.

0/0
25.7.2006 11:55

BobarskyBuh

Re: Elektromotor

Jo to musíš do ameriky přeběhněš zamrzlou Mississpi a skočíš do pole s obilím a hned vedle bude ten motor;-P

0/0
25.7.2006 12:05

Dargos

Re: Elektromotor

Je to mozne. Bezne 4 polove motory ,ktere znate, toci rychlosti 1500 ot.min-1, ale muzou take tocit vic, kdyz misto sitovych 50Hz pouzijete vetsi frekvenci. U tohoto motoru to bude 450Hz.

Z pevnostniho hlediska materialu to bude asi take mozne.

0/0
25.7.2006 13:09

ChorcheCh

Re: Elektromotor

úplně vpohodě. navíc díky vyšším otáčkám nemusí být tak robustní. Ale zajímalo by mě jak se takové giro projeví v jízdních vlastnostech vozu.

0/0
25.7.2006 13:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.