Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká dálniční odpočívadla: Laciná a mizerná

Karavan s prostitutkou, šváb v jídle, rezaté lavičky a neochotná obsluha... test dálničních odpočívadel provedený německým autoklubem ADAC nedopadl nijak oslnivě. Nejhorší, ale také nejlepší odpočívadlo najdeme v Německu. České zástupce zachránily od propadáku pouze nízké ceny. Kterým odpočívadlům se pokud možno úplně vyhnout?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pete

jj

Ale nejlepsi ceske odpocivadlo/benzinka je na D1 smer na Prahu hned za najezdem z Jihlavy... Jenom vyjezd je fakt blbej...  Ale jidlo, cistota i kvalita je na ceske pomery az zarazejici... doporucuju

0/0
17.7.2007 9:31

Carralina

No asi je rozdíl

mezi odpočívadlem a benzínkou. Tuhle jsem zastavila na D1 na odpočívadle ( nutnost, měla jsem nějaký problém s autem ) a to bylo dost nechutný. Všude bordel, odpadky, nějaký obskurní, podle všeho už dlouho zavřený bufík, chyběla jenom nějaká ta štětka. Na druhou stranu - u benzínky není problém. Podle mých zkušeností ( hlavně z D1 a pak z té dálnici na Plzeň ) bývají čisté, obsluha snesitelná a když je tam restaurace, jídlo bývá většinou ok.

Naopadk podle mých (nevelkých) německých zkušeností jsou odpočívadla hnusná a benzínku je problém najít. I když připouštím, že český systém ve stylu "pumpa každých třicet km" je trochu extrém.

0/0
3.8.2006 11:53

Alf

odpočívadla

Osobně mi většina pump příjde spíše jako doly na peníze. Se záchody tam je to kus od kusu. Některé jsou super, jinde je to o žloutenku. Každopádně jsem ale zatím nikde neviděl sedět tlustou turkyni nebo talířek s výzvou k zaplacení. Občerstvení na pumpách je taky samostatnou kapitolou. Někde mají dobrý bufík, jinde jen povadlé předražené bagety. Uvítal bych web s hodnocením pump a odpočívadel v ČR. Hodnotící komisaři..my všichni

0/0
2.8.2006 12:24

krabi

pitomost

v ČR jsou odpočívadla vlasztně na benzinových pumpách, kde je možno si koupit nejen občerstvení, ale i posedět, kde jsou v naprosté většině voňavá WC. Síť u dálnic je velmi hustá a otevřena non-stop. V SRN mají jiný typ odpočívek, záchody studené nerez hnus, prostě se nedá s českými u pump vůbec srovnávat. taky těch pump podel dálnic mají málo a ještě mají v noci zavřeno. ten test je pěkná blbost. Vždy se na dálnici při jízdě v SRN těším do ČR....;-)

0/0
1.8.2006 23:28

schon wieder der Deutsche

Jiny kraj, jiny mrav!

Tak to bohuzel v Nemecku je - benzinky jsou skoro zasadne na zacatku prvni vesnice po opusteni dalnice (vyjedete na kteremkoliv vyjezdu a cesta k benzince je bud zrejma, nebo aspon vyznacena). A zachody skoro zasadne ciste. Namitka, proc ADAC netestuje tohle je, "hledame odpocivadlo, ale nechceme opustit dalnici". Benzinky u dalnice se v D moc nestavi i z duvodu, ze smeji mit otevreno i v nedeli. To pak da rozum, postavim ji radsi ve vesnici, v nedeli nekdo prijde neco koupit - aspon decka nanuka.

0/0
1.8.2006 23:52

nochmal der Deutsche

Re: pitomost

Pozor, neplest jednu vec: test ADAC nehodnoti odpocivadla "bez obsluhy", nybrz "Raststätten" a "Autohöfe", cili v podstate zajezdni hospody specializovane na uzivatele dalnic.

0/0
1.8.2006 23:55

hrosak00

Hockenheimring

No nedávno jsem zastavoval na A 6 u Hockenheiringu, protože je to jedna z mála pump kde mají plyn a že by dojčové zrovna oplývali ochotou a jejich hajzlíky čistotou bych teda netvrdil. A to chtěli 30 centů za pisoar a když jsem si chtěl dát kafe, tak mi ukázal na automat. tak nevím. na druhou stranu s cenama na českých odpočívadlech to taky není zlatý. U benziny na D5 ve směru do Plzně jsem dal za párek+1 chleba 65 Kč. To je přece jen uhozený - ani v německu to tolik nestojí.Rv

0/0
1.8.2006 22:43

eliska

vse proslo vyvojem

chodilo se za strom a vsude  bordel..dnes kazdy radeji na odpocivadlo kde ma vodu a pohodli..na velikosti stanice nezalezi, mnohem dulezitejsi je cistota a chytrost navrhu ktery bezpecne slouzi vsem cestujicim..navrhnout hezkou zastavku je lehky jako 1 2 3....http://www.dot.state.mn.us/restareas/locations/rasitepages/lakeiverson/lakeiverson.html#center

0/0
1.8.2006 21:03

eliska

Re: vse proslo vyvojem

http://www.dot.state.mn.us/restareas/locations/rasitepages/lakeiverson/lakeiverson.html#center

0/0
1.8.2006 21:03

krabi

Re: vse proslo vyvojem

v SRN se většinou chodí za strom dodnes. tak zasrané okolí odpočívek jako v Německu v ČR není. V ČR je dnes u dálnic hustá síť pump, s čistými WC vč. teplé vody, fenu na ruce a zrcadel...

0/0
1.8.2006 23:31

eliska

Re: Re: vse proslo vyvojem

v CR me pumpy opravdu mile prekvapily nejenom cistyma zachodama, ochotnym personalem, ale i hezkou upravou (stromy, kvetiny).....R^...moc hezky a na svetove urovni...odpocivadla me v CR nechybela, pumpy stacily...nektere mely dost mista na malou prochazku - a 10 drepu;-D:-P

0/0
2.8.2006 1:27

michal

Re: Re: vse proslo vyvojem

a vis kdo tam chodi na parkovistich za ty stromy? cesi, polaci, slovaci, bulhari rumuni atd. Protoze se jim nechce platit na odpocivadldech za zachody 30 centu...

0/0
17.7.2007 17:39

Znalec

české odpočívky

Jsou v režii Ředitelství dálnic...viz lavičky. Je to vizitka tedy jejich,ne Benziny. Na Střechově působí dvě firmy. Benzina a soukromý motorest. Kdo je kritizován? WC: na motorestu skvělé,čisté,na Benzině naopak...Gastronomie: Benzina bagety,motorest restaurace a fast food....tedy autorům nešlo o objektivní hodnocení,jen povrchní.!! Tedy klamavé.....Byl jsem svědkem,jak Ředitelství dálnic celou odpočívku uklidilo. Za dva dny byl zde opět nepořádek na parkovišti,který pernamentně "vyrábí" řidiči kamionů a to hlavně z Rumunska,Maďarska a Slovenska. Musela by zde být pernamentní služba na úklid a to není ekonomicky možné,protože odpočívka je státní....řešilo by to placené parkoviště a obsluha by si pořádek již uhlídala a udržela...to však prý ze zákona není možné...Takže vše má svůj rub a líc....

0/0
1.8.2006 20:27

eliska

Re: české odpočívky

...udrzovani cistoty ve vyspelych zemich...legalove delaji bordel a ilegalove to po nich uklizeji:-D

0/0
1.8.2006 21:58

Mereja

To už proběhlo v roce 1973

S tímto stavem už informoval ADAC prostřednictvím Shellatlastu v roce 1973. Od té doby stále stejný stav.

0/0
1.8.2006 18:52

Fanthom007

na co vlastne ADAC prisel ?

Aby podobny test mel relevantnejsi smysl,museli by ho udelat alespon v 50% odpocivadel v kazde zemi. Pak by clovek vystopoval nejaky trend a treba by si na sve ceste mohl najit vhodne misto pro zastaveni. V tomto pripade ADAC prisel pouze na to,ze se v cele Evrope najdou spatna a dobra odpocivadla ;-P

0/0
1.8.2006 18:04

peggggg

Úroveň Benzina

jenom pro informaci čerpací stanice ve Šlovicích patří k nejnovějším a tedy nejlépe vybaveným stanicím spol Benzina a.s.. To aby se člověk bál pak zastavit na těch ostatních a starších. Je to ale věcí personálu a centrály jaké nastaví kriteria komfortu pro zákazníky a následné jejich dodržování

0/0
1.8.2006 15:24

VL

Re: Úroveň Benzina

Pumpy značky Benzina ať červené nebo zelené obecně patří, s výjimkou "levného benzínu" v bývalém JZD k nejhorším v republice. Hezkým odpočívadlem je na D1 směrem na Brno Velké Meziříčí, u pumpy JET. Už jenom kvůli nádhernému pohledu dolů na hrad ve VM.

0/0
1.8.2006 16:41

tom

Re: Re: Úroveň Benzina

souhlas - toto podepíšu

0/0
1.8.2006 23:10

Mike

Re: Re: Úroveň Benzina

Souhlas. Nechápu, jak ADAC vybíral odpočívadla k testování. Jezdím pravidelně po D1 a myslím, že u každé pumpy můžete v klidu zastavit, jít na WC a dát si občerstvení. V Německu se za vše platí, je tam spousta lidí a ochota taky nic moc.

0/0
2.8.2006 11:54

krabi

Re: Úroveň Benzina

takové odpočívky jako v ČR s benzinovými pumpami, čisté a s teplou vodou v SRN u dálnic jsou tak po 100 km, jinak mají rozlehlá parkoviště s budkou s nerez studeným hajzlem a nic, okolí parkovišt plné h.ven a různáých odpadků....

0/0
1.8.2006 23:34

sirmamlas

laciná - a hlavně spatná.

Je pravda, že po delší jízdě v automobilu má člověk udělat pauzu a na deset minut relaxovat. A nesmí během tý doby dělat nic spojeného s automobilem (dolévat tekutiny a bla,bla,bla.) Myslim, že je to ale mnohem příjemnější činnost, než si dřepnout na hnusný lavičky rozbalit sváču na prohnilej stůl a očumovat při tom hnusnou šlápotu. Když už platíme takový balíky na pokutách a kvůli pitomcům co mažou od 115 do 125km/h v pravym pruhu strávit mnohem více času za volantem, tak ať je i kde si dát oddech. >-

0/0
1.8.2006 15:15

anderson

Re: laciná - a hlavně spatná.

a kde by meli jezdit jinde? V levem asi budou prekazet vic, ne? ;-)

0/0
1.8.2006 15:53

papapaapa

lacina?

Lacina odpocivadla? Tak to abychom udelali nejaka draha. Pak budou mit vsichni radost.

0/0
1.8.2006 15:08

Jára C.

Zapomněli na dálniční zloděje!

Na dálnici zastavím v noci jen v nejnutnějších případech. Jednou jsem si dal kafe u McDonalda (Shell u Velkého Meziříčí), celou dobu jsem seděl u okna a koutkem oka sledoval auto. Potom jsem si odskočil na WC a než jsem se vrátil, stačili mně nějakou kramlou urvat zámky a zčásti vykrást auto. Ti chasníci se ještě motali kolem auta, asi tak čtyři, nějací balkánští turisté...tak můžu být rád, že tam bylo rušno a nedokončili to třeba nožíkem mezi žebra....

0/0
1.8.2006 14:22

Young Freedom

Odpocivadla v Nemecku

Takoveto hodnoceni je otazkou statistickeho vyberu vzorku. Kolik je v Cechach odpocivadel a proc si ADAC vybrala zrovna tato dve? Mam zkusenosti s odpocivadly na trase Praha - Rozvadov na dalnici D5 a prijdou mi vetsinou obstojna. Zrovna testovane odpocivadlo na plzenskem obchvatu mi prislo dost odpudive, jednou jsem se tam stavoval na snidani (smazena vejce na slanine = tekuta nedodelana vejce a cisty spek). Na useku Waidhaus - Regensburg se pak taky Nemci nemaji cim chlubit, zachodu je po ceste malo, vetsinou mocim u plotu, a pokud jsou, tak jsou to betonove, nerezem vybavene a ridici kamionu znecistene hnusy.

Chapu, ze iDnes vysledku testu ADAC jen prejima, ale v tomto pripade to snad ani nestalo za tu namahu.

0/0
1.8.2006 11:47

ridic

hodnoceni

proto taky nejezdim po dalnici,ze...:-D:-P

utracet za dalnicni znamku je skoda penez, navic ty nevlidna odpocivadla...

0/0
1.8.2006 11:44

regazzi

Re: hodnoceni

No tak jestli jezdis z Prahy do Rican, tak po dalnici nemusis, to je fakt. Kdyz ale jezdim Uherské Hradiště, Olomouc, Ostravu......tak po D1 proste musim, pokud nechci na cestach stravit mladi....

0/0
11.8.2006 15:22

AoD33

...

... a čistý záááchody, to mám rád ... ;-):-D

0/0
1.8.2006 9:45

Vybrat nejblbější "odpočívadlo" není nic složitého.

A pánům se to povedlo docela snadno:-/ Možná si to někdo zaplatil;-€

Co třeba taková Melikana na D1? Nejsou nejlacinější, ale pokud porovnávají "Evropu", tak v pohodě obstojí, WC čisté, telefon dostupný, "ZOO", ...R^:-D

0/0
1.8.2006 9:25

Fido

Re: Vybrat nejblbější "odpočívadlo" není nic složitého.

Asi slo o nahodny vyber. Ono treba i v Nemecku je pekne odpocivadlo s dobrou (a pomerne levnou) restaraci u Pentlingu a pred nim a za nim je to snad vetsi hnus nez u nas.

0/0
1.8.2006 16:39

celim

No vzhledem k tomu,

že již před mnoha lety zahájila správa dálnic neúnavný boj proti našim motoristům, tak se výsledkům vůbec nedivím. Všechna jednoduchá odpočívadla uzavřela, aby se o ně nemusela starat a ta, kde jsou nějaké komerční objekty, vypadají tak jak bylo popsáno. Před dvěma týdny jsem se vrátil ze Španělska a po cestě jsemnavštívil mnoho odpočívadel. To co jsem viděl, to je s našimi naprosto nesrovnatelné! Platím 900,-ročně, ale že by se to také projevilo na odpočívadlech, to tedy ne! jE POSTAVENA DÁLNICE A PAK PO NÁS POTOPA!

0/0
1.8.2006 9:05

RaPel

Re: No vzhledem k tomu,

Ve španělsku bych platil 900 týdně... tak se vlastně ani nedivím.... :-/

0/0
1.8.2006 12:29

Iridium

Podle mých zkušeností

patří pumpy Benziny k těm nejhorším. Záchody spolehlivě hnusné. Škoda, že se víc nestarají. Ale třeba mohli vybrat i jinou firmu.

0/0
1.8.2006 8:56

MonikaX.

relativita

No, asi mají v tom testu pravdu, ale já si pamatuju, jak odpočívadla vypadala "za totáče"  - tj. jen betonová plocha, pár hnusných laviček a WC buď žádné nebo tak odporné, že všichni chodili do lesa, který podle toho vypadal. Proti tomu zlaté dnešní pumpy - podle mých zkušeností jsou záchody (dámské) min. v 90% slušné, koupit se dá dost věcí (oproti Němcům se mně teda zdají dost drahé :-)), upřímně řečeno, hledat na odpočivadle dětské hřiště by mě nějak ani nenapadlo - ale nápad je to dobrý :-)

0/0
1.8.2006 8:21

Jiricek19

Re: relativita

Když si ceny vydělíš 28 a plat 6-7, tak se ti všechno bude taky zdát laciný.:-D

0/0
1.8.2006 8:33

redi

Re: relativita

Až budeš mít děti, pro které je dlouhá cesta v autě obzvláště úmorná, tak pochopíš, k čemu dětské hřiště - krásně se tam protáhnou a vypustí "páru".

Osobně stavím vždy u Mc Donalda - sice já se tam nenajím, ale děti ano, k tomu výborné kafe a jako bonus vždy čisté toalety (samozřejmě nechybí dětské koutky) 

0/0
1.8.2006 8:38

MrCas

Re: Re: relativita

Sám se nenajíš a svým dětem u McD kupuješ proboha co? 8-o 

0/0
1.8.2006 9:02

Tomáš

Re: Re: Re: relativita

Zeleninové saláty, džusy, zmrzlinu - dá se vybrat

0/0
1.8.2006 9:43

von Kleist

Re: Re: Re: Re: relativita

No, ale aby te jejich "bohata" paleta uspkojila, tak tam musis nanejvys 2x rocne :o). Ja osobne k mekaci jen v nouzi nejvyssi...

0/0
1.8.2006 11:24

Paulo

Re: Re: Re: Re: Re: relativita

Je pravda, že se to žrát nedá. Ale ty hajzly maj čistý, to jo;-D

0/0
1.8.2006 13:16

Fido

Re: Re: Re: Re: Re: relativita

Presne tak. Taky to beru jen jako krajni nouzi. Ani to kafe tam neni dobre.

0/0
1.8.2006 16:44

a-c

jen 2 odpocivadla

sice testovali jenom dve odpocivadla, coz se ani neda povazovat za statisticky vzorek, ale rekl bych, ze jinde by to nebylo o moc lepsi ;)

0/0
1.8.2006 8:18

provarenec

Blbej článek...

"...Správně vybavené dálniční parkoviště musí mít i veřejný telefon dosažitelný pro člověka na kolečkovém křesle."

Snad na invalidním vozíku ne??? Ste fakt hňupiRvRv

0/0
1.8.2006 7:47

cote d'or

no jo, to pan redachtór

překládal "wheelchair". nic si z toho nedělej, mohlo to být i horší.

0/0
1.8.2006 8:11

Obcasnykomentator

Re: no jo, to pan redachtór

Vzhledem k tomu, že to byl test ADAC, tak spíš překládali "Rollstuhl".

0/0
1.8.2006 11:19

Václavka

Re: Blbej článek...

Jaký je rozdíl mezi kolečkovým křeslem a invalidním vozíkem? Nápovědu najdete v anglicko-českém slovníku pod heslem wheelchair

0/0
1.8.2006 8:32

luda

Re: Re: Blbej článek...

dost kresel (do domacnosti) ma kolecka (kdyz nemaji takove ty "spunty"), aby se s nima dalo sibovat po pokoji. Ale invalidovi bych na tom jezdit nepral :-)

0/0
1.8.2006 14:38

Hlína

Welcome

Vítejte v Čechách... >-Rv(Y)

0/0
1.8.2006 7:37

Paulo

Ještě že jsme malá země

Když jedu od nás třeba do Brna (cca400km) tak ani nikde nestavim.Max mám vybraný 2 místa, kde jsem si jist, že to je jakžtakž dobrý. Ale celkově je to hnus , obsluha tragická a ceny astronomický...!

0/0
1.8.2006 7:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.