Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EuroNCAP: Nové crashtesty odhalily problémy

V posledním kole crashtestů Euro NCAP se nové modely příliš nevytáhly. Do "klubu bezpečných" se nedostal žádný nový model. Na pět hvězdiček nedosáhl nissan Note, Chevrolet Kalos, Toyota Rav 4 ani obří Land Rover Discovery III.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Thyronx

Petihvezdickove jsou Fordy a

Ford Freestar ma 5 hvezd asi 4 roky, Ford Fivehundred, a nekolik dalsich ma 5 hvezdicek, od Chryslera udajne nova 300,GM nema zadne auto na 5 hvezd. Pral bych videt crashtesty jake se tu ve Fordu delaji.Po celnim narazu ve 100km/h rychlosti vylezt z trucku a zabouchnout za sebou dvere.

0/0
11.8.2006 20:43

liberecak

Re: Petihvezdickove jsou Fordy a

Ty si komik Thyronxi. Je fain, že auto zůstane celé. Bohužel ti to vytrhá vnitřnosti, když je nulová deformace, víme? Asi není problém udělat auto, co bude mít 5 tun, žrát 50/100km a zdeformuje se o 5 cm traverza místo nárazníku. Budeš sice vypadat, že ti nic není...ale budeš dávno mrtvej...tak to je.

0/0
11.8.2006 23:50

von Kleist

Re: Re: Petihvezdickove jsou Fordy a

tak, tak - tedy pokud narazis do zdi nebo vozidla stejne kategorie, 120tku, aygo, matiz a jine blechy s tim vsak hrave rozmaznes...

0/0
14.8.2006 14:25

Pavel

zajímavý

Ty výsledky jsou zajímavý, ale přijde mi divný, že Renault Modus má 5* a Nisan Note 4*. Ty auta přeci stejný.

0/0
11.8.2006 12:55

UnLife

Re: zajímavý

Jeden z nich, nevím který, má o něco málo delší rozvor a Modus je vyšší. Nevím, jestli to bylo tím. Modus má také v základu více bezpečnostních elektronických prvků, které se také bodují.

0/0
11.8.2006 13:04

WWW

Re: Re: zajímavý

"Více elektronických bezpečnostních prvků"...tomu máme jak rozumět? Eletronika,která zajišťuje pasivní bezpečnost to neovlivní(pokud neselže,to jistě) a elektronika pro zaj. aktivní bezpečnosti už vůbec neovlivní výsledek crash testu.

Čelní mají oba shodně 14bodů=88%, boční má Modus 18b=100%,Nissan 15b=83%, Renault bod za připomínku pásů,celkem 33 b a to je již 5*, Nissan připomínku pásů 2b, celkem 31b a to je ještě za 4*. Toť vše.Takže ve finále to vyjde zhruba nastejno,seč se liší o hvězdičku.Netřeba dramatizovat hvězdy,ale podívat se na % ochrany při jednotlivých nárazech. Nissan má drobet horší boční náraz,ale nic tragického. 

0/0
11.8.2006 22:17

Jirka

testy

Tak se podívejte na tyto stránky a nechte hloupých diskusí: http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=3

Spousta "světových" výrobců dělá různý auta. Jen od Aše na západ na ně nikdo nenadává. Tak třeba Francouzi nedají na svoje auta dopustit i když např. Thalie je turecká a nic moc auto (nesrovnávám). To jen u nás nadávání je národní sport. Většinu kritiků ale pokud znáte osobně jsou neúspěšní zakomlexovaní jedinci.>- ;-(

0/0
11.8.2006 11:52

Ebo

hmm

nejlepší je jezdit tankem .. pak něaký crash testy nezajímají ;-D

0/0
11.8.2006 11:51

PetrPavelHavel

Re: hmm

Přesně tak. Jedině tak je jistota, že při střetu s tím druhým "vyhraješ".

0/0
11.8.2006 16:54

Dusan

Re: hmm

Paradoxni je, ze zrovna obrnene vojenske vozidla maji dost zoufalou bezpecnost pri havarii.

0/0
11.8.2006 18:46

Gorby

Re: Re: hmm

Podle toho, jak která, a o jakou havárii se jedná...

Pokud se srazí M1A2 s Leopardem, tak věřím, že to pro osádky obou vozidel nebude nic růžového...

Pokud se ale Abrams naveze do rodinného domku, tak je to jeho osádce vcelku šumák...

0/0
11.8.2006 20:25

Jirka

Ja teda nevim

Ale kdesi jsem cetl, ze EuroNCap testy kupuje nahodne v prodejni siti, aby byla zasjitena objektivita, takze nevim, proc by je tam posilal vyrobce.

0/0
11.8.2006 11:18

Krtek

Re: Ja teda nevim

Bejvávalo... Teď dodávají vozy automobilky.

0/0
11.8.2006 14:38

Karel

Re: Re: Ja teda nevim

Placas blbosti. Podivej se na stranky ncapu.

0/0
11.8.2006 14:48

fotr

Re: Re: Re: Ja teda nevim

Což mi připomělo aférku s jakýmsi čínským autem. Propadlo v testech a následně se zjistilo, že se jednalo o nějaký vzorek, odlišný od verze pro prodej v Evropě. Jak se k němu tehdá dostali?

0/0
11.8.2006 15:19

Dusan

Re: Re: Re: Re: Ja teda nevim

Dovezli si ho, protoze v te dobe se nastupujici cinske vozy staly zajimavym tematem tak si jedno auto urcene v budoucnu pro Evropu dovezli a otestovali mimo poradi. Jinak zadna jina evropska verze nikdy nemela neexistovat, ta udajne "evropska verze" je ve skutecnosti oprava az na zaklade prusvihu v testech. Ale i tak ma Landwind bezpecnost zcela tristkni.

0/0
11.8.2006 18:41

John.Major

Re: Re: Re: Re: Re: Ja teda nevim

Jenomže to nebyl EuroNCAP, ale ADAC, který je znám svými "objektivními" testy...

0/0
14.8.2006 23:47

Huh

Vaha

Mno. Myslim, ze vsechno je to dost o vaze a tuhosti auta. Proste tezsi ma vetsi hybnost a pri narazu nedojde k takovemu narazovemu zpomaleni. Pokud to vydrzi jeste karoseriie, tak je lepsi sance na preziti. Viz. treba nakladaky vs osobaky.

0/0
11.8.2006 11:10

a proto

Re: Vaha

proto se náraz simuluje jako srážka dvou stejných aut

0/0
11.8.2006 11:31

Huh

Re: Re: Vaha

Mno. Proto se o tom mluvi jako o simulaci. ;-)

0/0
11.8.2006 11:46

OPčan

Jó ťíňaňi

A jak by dopadla Škoda-Pištělák?  http://velorex.webz.cz/Vellorex%201.jpg

0/0
11.8.2006 11:07

Ebo

Re: Jó ťíňaňi

všichni na fleku mrtví ?

0/0
11.8.2006 11:48

Kotelna

PROPAGANDA

... opet neco typicky novinarskeho - koho zajimaji uvedene vozy (Y) (Y) (Y)(Y) .... a co Skoda, VW, Opel, Renault, nebo BMW ???? ... nebo nekdo nekomu za ty testy dobre zaplatil???

0/0
11.8.2006 8:17

mcland

Re: PROPAGANDA

škodovka je tank... ale 5 hvezd nevím jestli dostala, možná jedině tak Oct II. při čelním nárazu.

0/0
11.8.2006 8:36

Tarwas

Re: Re: PROPAGANDA

Octavce II k 5* chyběla nějaká prkotina - myslim to otravné pípání nezapnutých pásů v základu nebo něco podobného

0/0
11.8.2006 9:12

Ex-treme

Re: Re: Re: PROPAGANDA

pokud vím, Oktávka měla problémy i se středovým panelem

0/0
11.8.2006 9:22

Elsin

Re: Re: Re: Re: PROPAGANDA

Viděl jsem rozmašírovanou oktávku II ve městě,kde nemohla jet víc, než 70 a narazila do zaparkovanýho auta.Čelní náraz, 1 mrtvej a 2 těžce zraněný.Mám pocit, že by měla vydržet víc...

0/0
11.8.2006 9:38

Huh

Re: Re: Re: Re: Re: PROPAGANDA

A to se jak pozna, ze se tam neda jet vic jak 70km/h. ;-)

0/0
11.8.2006 11:07

Lam0r

Re: Re: Re: Re: Re: PROPAGANDA

Určitě nebyli připoutaný! To by se u smrťáků mělo uvádět předem.

0/0
11.8.2006 14:37

Karel

Re: Re: Re: PROPAGANDA

Kecy, kecy, kecy! Octavka pipani ma! To ji rozhodne nechybelo! Je to proste osizeny krap, ktery dosahl jen na ctyri hvezdy.

0/0
11.8.2006 9:49

DR

Re: Re: Re: Re: PROPAGANDA

má u řidiče, tady šlo o spolujezdce!!!!!!!!!!!!!!!!! to jsou krávoviny nepodstatný ale kupute si korejský zmetky!!!!!!!!!!!!!!!!;-P

0/0
11.8.2006 11:51

inosh

Re: Re: Re: Re: Re: PROPAGANDA

aaaa, atdy ma nekdo komlex, ze se asii dari lip, nez ceske predrazene skodovce... Teda samozrejme ne u nas. Tady by mohla skodovka vyrabet opet 120-ku a byla by neprodavanejsim vozidlem, ikdyby stala vic nez Kia Rio nebo Hyundai Getz. Coz jsou auta levnejsi, podobne kvality a casto lepsiho zpracovani. Skoda je draha a pritom setri na kazdem miste. I na nevhodnych. V nekterych osekanych (ale presto dost drahych) verzich chybi napr. madylko nad hlavou spolujezdce. Fabia setri i na velikosti zrcatka. Atd. atd. Nehlede na to, ze cenu 100 kon. motoru od Hyundaje koupite leda tak 1,2 HTP bez posilovace. A nebo si kupte Aygo, 107 nebo C1. To jsou ceny... Vybava a zpracovani. Vzhuru do Evropy... Rv Takze klid.

0/0
11.8.2006 12:38

fotr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PROPAGANDA

No, že má Škodovka většinou nadsazené ceny oproti konkurenci, o tom není sporu.

Nicméně co se týče Getzu: nedávno jsem se s ním krátce svezl. I když se mi interiér Fabie nějak moc nelíbí, tedy nehodnotil bych to výše nežli "neuráží", tak z Getze jsem neměl dojem rovnoceného auta. Zpracováním i prostorností.

0/0
11.8.2006 15:31

inosh

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PROPAGANDA

Getz ma vic mista pro ridice. Merim 199 cm. Vim, o cem mluvim. Motor je pruznejsi... Fabka je fabka. Draha, prilis tvrda, mene komfortni. Zkratka hresi na jmeno...

0/0
11.8.2006 15:43

Karel

Re: Re: Re: Re: Re: PROPAGANDA

Opet kecy, kecy a jen kecy. Octavka dostala za celni naraz pouhych 69%, protoze ridici hrozi vazne poraneni hrudniku a nohou. V jejim pripade 4 hvezdy rozhodne nejsou kvuli "pipatku".

0/0
11.8.2006 14:53

Tarwas

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PROPAGANDA

Stal jsem u Octavky, která to dostala čelně do stromu - auto bylo na odpis, ale borec z toho vylez s oděrkama nebo Fabii co ''hodila'' salto přez svodidla a dobruslila po střeše a čumaku a lidi z toho vylezli bez problemu protože byli připoutáni! Kdyby se mi tohle mělo stát a mohl bych si vybrat mezi Škodovkou, Hyundai nebo Kiou tak bych určitě volil Škodovku. A stejnak pokud to naperete pod náklaďák, tak pak už je to otázka zázraku...

0/0
11.8.2006 19:33

nentudum

Re: Re: Re: PROPAGANDA

OCT II dostala jen o 2 body více než OCT I a to je dost málo, když vememe, že se testuje daleko více hledisek než dříve (čekalo se víc). Zato třeba Golf V dostal *****. Docela dost o nárazových testech je na www.auto.cz

0/0
11.8.2006 10:05

fotr

Re: Re: Re: Re: PROPAGANDA

Přitom Octavia II je stejný podvozek s Golfem V. V případě čelních střetů, vhledem k podvozku a motorovému prostoru téměř identická auta. Nebo svého času Superb dostal dokonce o dvě hvězdičky méně, nežli na stejném podvozku Passat.

Nu, inspektore Trachto, nezdá se vám tu více věcí podezřelých?

K rozdílu dvou bodů: a nezměnila se náhodou za tu dobu kritéria (a ona se průběžně mění, jen nevím, jestli a jak mnoho mezi OI a OII).

0/0
11.8.2006 15:25

Dusan

Re: Re: Re: Re: Re: PROPAGANDA

Pokud se meni kriteria tak se starsi "prebytecne" hvezdicky skrtaji. Octavia II opravdu propadla v crash testu.

Jinak bezpecnost auta neni dana jenom podvozkem, OII mela problemy s vnitrnim vybavenim kabiny, ktere je v kazdem voze jine.

0/0
11.8.2006 18:44

Kuba

Re: PROPAGANDA

Kotelno, zkus trochu myslet, nez zacnes vykrikovat neco o "typickych novinarich". Tohle jsou posledni, aktualni vysledky. Kdyby testovali Skodovku, tak zverejni vysledky Skodovky. Jestli te zajimaji Skodovky, neni nic jednodussiho nez si najit stranky NCAP a tam si ty vysledky najit.... Nebo si jako myslis, ze by dnes na iDnes mel vyjit clanek "v rok a pul starem testu Octavia ziskala 4*"?No ale dulezite je nadavat na novinare, ze? :-D

0/0
11.8.2006 9:50

UnLife

Re: PROPAGANDA

Testy těchto vozů jsou všem známé a kolují na skoro každé stránce o automobilech. Takže srabe, přestaň pomlouvat redaktory.

0/0
11.8.2006 10:51

Hrustic

Land

"Nejméně myslí na chodce nový Land Rover Discovery" - to je videt uz na prvni pohled ;-)

A ta prevlecena Daewoo = (Y)

0/0
11.8.2006 8:02

Ex-treme

Re: Land

nejmíň na lidi myslí ti, kteří v těch SUV jezděj, ve městech a jako hova.a

0/0
11.8.2006 9:23

regazzi

Re: Re: Land

Tak mysli trochu i na nás a nauč se interpunkci.;-)

0/0
11.8.2006 16:17

Macan

Crashtest je mi u pr....

Proč si pořizovat auto s nejlepším crashtestem?? Abych ho mohl rozflákat?8-o? Pokud potkám prase na okrsce co fičí 130 já proti 80, je to loterie a je jedno který auto mělo lepší cras. při 40 do zdi:-(. Většinou stejně vyhraje Méďa, nebo Bávo:-).

0/0
11.8.2006 8:01

Mára

Re: Crashtest je mi u pr....

jojo, svata pravda, test ve 43 a tusim v 62 do pasivni prekazky je o nicem. Havarie jsou bud tukacky nebo totalni destrukce. A to netestuje nikdo. Zadny z aut by nedostalo ani jednu hvezdu. Mimo T-72 :-)

0/0
11.8.2006 9:57

Tarwas

Roomster

By mě zajímalo jak na tom bude Roomster :-/ ale asi 5* je sen, takže asi zase jako ostatni Škodovky 4* :-(

0/0
11.8.2006 0:10

999

Re: Roomster

To je úvaha na základě znalosti výsledku testu Roomstera nebo soukromá spekulace?:-D

0/0
11.8.2006 0:47

rum

Re: Re: Roomster

Oficiální test ještě neproběhl........

ale dá se předpokládat, že isofix se v něm neurve - je dimenzován na přepravu rakví v zadním proskleném prostoru, takže dětská sedačka v pohodě............

chodce ochrání nová kulatější maska chladiče a použité plasty místo plechů

řidiče ochrání speciální dveře letadlového tvaru.....

Prostě těch 745 odlišností je ke zvýšení bezpečnosti.......

0/0
11.8.2006 5:59

Elsin

Re: Re: Roomster

i šéf Škodovky prohlásil, že počítají se ziskem 4*

0/0
11.8.2006 9:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.