Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tachometr ukazuje 130, ale auto jede 116 nebo 135 km/h

Když ručička rychloměru ukazuje přesně na údaj 130 km/h, nejedete přesně touto rychlostí. Pokud je vaše auto ve správném technickém stavu, pohybuje se ve skutečnosti pomaleji. Když však třeba auto nemá kola odpovídající technickému průkazu, můžete jet i rychleji, a nevědomky tak překračujete rychlostní limity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bryky

a to víte ...

a to víte, že tachometr měří vzdálenost a rychloměr rychlost!?

0/0
9.9.2006 16:56

Spidercap

Větší kola

Mám na fábii 17 palcový kola, tak mě fakt zajímá o kolik víc jedu o 20,, jestli platí že čím větší kola, tím to víc jede,, v tom případě jakto že jsem nedostal ještě pokutu, když sě už několikráz změřili??????  8-o8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
19.8.2006 15:37

SIR.R

Re: Větší kola

Rozhodující je vnější průměr kola resp. jeho obvod. Takže R17 kola s pneumatikami o velmi nízkém profilu mohou mít stejný obvod jako kola na škodovácká kola profilu 205/45 R16.

0/0
19.8.2006 17:05

Isbjoerna

Re: Větší kola

Ono NEplati, "že čím větší kola, tím to víc jede", plati pouze to, ze Tacho UKAZUJE rychlost na zaklade prepoctu otacek kola. Tento prepocet uziva konstantu (obvod kola), ktera vsak neni skutecnou konstantou; zde hraje roli take tlak a profil kola, tedy veliciny, ktere se uzivanim auta den pro den meni - profil se "odjede", tlak zavisi na temperature atd., avsak ten Tacho-ukazatel nema zadnou aktuellni zpravu o techto zmenach.

Mimoto ma Tacho-ukazatel predepsanou odchylku (rychlost_skutecna+10%+4km/h; pricemz 10% je maximum, ta hodnota muze byt i nizzsi, mozna jen 2%, to zalezi na vyrobci), takze i s vetsimi koly muzete jet nizsi skutecnou rychlosti, nez Vas Tacho ukazuje.

0/0
21.8.2006 18:42

xxx

xxx

och, celych 5 aut testovali, tak to je MEGAexluzivni (Y)(Y)(Y)

0/0
19.8.2006 4:46

jirka

zajel jsem na letnou

minuly tyden jsem se nechal v praze na letné změřit na cvičných jízdách městskou policií. muj tachometr 50km/h, policiste rikali 41km/h. opel astra 1997 se standard. pneu. chtel bych videt výcuc s tech dat, ktere tam policiste shromazdovali - ponechme stranou presnost jejich radaru...

0/0
16.8.2006 13:48

Andee

Re: zajel jsem na letnou

Z toho by určitě byl hodnotnější výsledek. Možná i dobrý k zamyšlení ohledně náplně kontrol STK.

0/0
16.8.2006 14:46

Pavel

Re: zajel jsem na letnou

Taky sem tam byl. Sice otestovat citlivost antiradaru, ale byl ;-D Funguje dokonale, at si meri - oznamil mi je uz pri vjezdu na parkoviste 8-o Moooc tuhle vecicku doporucuju - vice na http://antiradary.wz.cz

0/0
17.8.2006 17:51

Jouda

Re: Re: zajel jsem na letnou

Už mám taky heč :-P Já koupil na www.bezpokuty.cz protože jinde měli čekací doby měsíc a více, šméčka.

0/0
17.8.2006 17:59

Tom

Re: Re: zajel jsem na letnou

To je dobrý - to je aspoň 300m... R^

0/0
17.8.2006 18:12

fel_low

Re: Re: zajel jsem na letnou

No, tak jste se nám tady pochlubil, že serete na zákony. A?

0/0
18.8.2006 7:59

Volodja

Re: Re: Re: zajel jsem na letnou

Doporučuji přečíst zákon. Pasivní radarový detektor zákon nezakazuje.

0/0
18.8.2006 10:35

IBe

antiradar

http://www.silnicnizakon.cz/za-antiradary-bude-pokuta-az-sto-tisic-stripky-108-obsah.html

0/0
21.8.2006 12:04

kuny

Re: Re: Re: zajel jsem na letnou

Také seru na některé zákony. Ty zákony totiž serou mě, tak proč bych já nesral na ně? Nevidím rozdíl mezi pitomostí pouze vyřčenou a pitomostí uzákoněnou. Obě je potřeba ignorovat. R^

0/0
19.8.2006 8:59

dicky75

Re: Re: Re: Re: zajel jsem na letnou

Tak tento příspěvek je pitomost jako vrata.

0/0
19.8.2006 13:46

Bryky

Re: Re: Re: Re: zajel jsem na letnou

máš pravdu a ty jsi zrovna dodrý příklad.;-€ Doufám, že Tě na silnici nikdy nepotkám, rád dojedu domů celý.

0/0
9.9.2006 16:28

Mak1

nechápu, co tu řešíte

rozjedu to na 130 v levým a nemám důvod uhýbat nějakým mamlasům. A jestli mi to jede jen 116 ? no tak aspoň za mnou pojedou všichni v klidu bezpečně a v pohodě :-D:-D:-D

0/0
16.8.2006 12:46

Marc159@seznam.cz

Re: nechápu, co tu řešíte

To ano, ale porušujete předpisy. U nás se totiž jezdí vpravo. Kdyby se policisté zaměřovali spíše na tyhle prohřešky, tak bude na silnicích mnohem bezpečněji.:-/

0/0
16.8.2006 17:13

Závodník

Re: nechápu, co tu řešíte

Takových magorů je bohužel víc než je zdrávo ;-€

0/0
17.8.2006 14:24

airly

Re: nechápu, co tu řešíte

bezpečně??? a kde jsi k tomu přišel ty exotiko? to je přesně to nejhorší chování. radši si kup jízdenku R^

0/0
17.8.2006 22:06

Mak1

Re: Re: nechápu, co tu řešíte

Tak koukám, že ironii už tu nikdo nerozumí ...;-(

0/0
18.8.2006 7:49

kachen

Re: Re: Re: nechápu, co tu řešíte

...ale rozumi neboj. Jenom holt nereaguji, zatimco "elita" si na tobe smlsla ;-D;-D;-D

0/0
18.8.2006 10:27

xble

Re: Re: nechápu, co tu řešíte

proč je to nebezpečné?

0/0
21.8.2006 11:38

kuny

Re: nechápu, co tu řešíte

Hm, jenže nepojedou ani v pohodě ani bezpečně. Budou právem naštvaní a ještě z toho nervózní se sklony k agresivitě. Proč? Protože jsou to lidi a je jim jasné, že ten samolibý blbeček, co je blokuje v jízdě, se tím evidentně baví.

0/0
19.8.2006 9:01

D.

Citroen Picasso

S digitálním tachometrem - podle GPS a6 do rychlosti 140 chyba maximálně 2 km/h. Při rychlostech do 90 s chybou 0,5 km/h

0/0
16.8.2006 9:38

lukinoo

vím

Mi ukazuje 130 a jedu 170;-)

0/0
16.8.2006 8:25

Kviiik

Ale ten merak...!

Mne na tom zaujalo to merici zarizeni, ehm, za 200000. No to si Dewetron tedy pekne masti kapsy. Podle velikosti se nejedna o nic jineho nez beznou GPS, v lepsim pripade s nejakou inerci. Ono se toho v takovehle skatulce ani o moc vic dneska udelat neda, sorry. A stejnou antenu mam mimochodem v praci v supliku. ;-) A muj kapesni Garmin eTrex za 6000,- ma podle specifikace garantovanou presnost 0.2 km/h v ustalenem stavu... Jen neznalek se muze chlubit takovym kaufem pred novinari.

0/0
16.8.2006 6:57

jyryna

Re: Ale ten merak...!

merak za 200k a ono to snimapouze 7 satelitu ?? omg, prumernej garmin jich bere 12, updatuje rychlost 2x za secundu a  ty novejsi maj funkci WAAS ktera umoznuje snimani jeste z pozemnich stanic a mereni rychlosti je presnejsi nez meli oni, a takovej garmin 2730 koupite za cca 20k..O)))

0/0
16.8.2006 8:21

D.

Re: Re: Ale ten merak...!

Jen pro dopřesnění: waas/egnos není pozemní signal, ale také satelitní. Waas pro USA, Egnos pro Evropu. Egnos se zatím testuje a navíc vyžaduje výbornou viditelnost jižní oblohy. Ale ta krabička za 200 je vážně legrační.

0/0
16.8.2006 9:26

jyryna

Re: Re: Re: Ale ten merak...!

mas pravdu o tom, ze to funguje jen v US, v evrope je to ve fazi testu, ale mas tu odkaz co je presnee WAAS a jak funguje, prekladat se mi to ale nechce..O))http://www.garmin.com/aboutGPS/waas.html

0/0
16.8.2006 10:08

Kviiik

Re: Re: Re: Re: Ale ten merak...!

Pokud si vzpominam, je tam jedna takova trochu zavadejici poznamka o tom, ze tam, kde nejsou pozemni stanice, se muze kvalita mereni se zapnutym WAAS zhorsit. To je pravda. Ale GPS prijimac presto signal z pozemnich stanic v pripade WAAS neprijima - prijima je z "doplnkovych" geostacionarnich satelitu.

0/0
17.8.2006 0:46

Bryky

Re: Ale ten merak...!

taky by mě zajímalo o co je moje PDA s GPS horší co jejich "drahý krám" na velikosti antéty se to nepozná určitě. Pokud mám 7 satelitů, tak ten procesor to spočítá určitě skoro stejně, vždyť dostává stejná data.

0/0
9.9.2006 16:34

Andee

Blábol

1. Je jasný, že jediný vůz s rokem výroby před 1991 musí ukazovat jinak. Od roku 1991 se totiž tachometry seřizují jednotnou metodikou tak, aby ukazovaly o 5% vyšší rychlost než je skutečná...

2. Pět aut v testu - to má být jako směrodatný vzorek??? Kdyby redakce vzala po 20 ks škodovek od pěti nejběžnějších druhů (Octavia, Fabia, Felicia, Fav/For, Š105/120/130) a k tomu po deseti od dalších deseti nejprodávanějších značek a rovnoměrně u nich rozložila stáří (dva vozy před 1990, osm 1991-2006), pak bych to bral jako dobrej test, takhle je to slušně řečeno blábol... Rv(Y)

0/0
15.8.2006 22:12

Andee

Re: Blábol

Jinak podle navigačky - Honda Accord (2004), Fiat Punto (2000 a 2002) a Škoda Fabia (1999) - všechny tachometry ukazují cca 4-6% navíc (s předepsanými, ale ve dvou případech nikoliv od prodejce původními, rozměry kol a pneumatik).

0/0
15.8.2006 22:18

MrakyMrak

Re: Re: Blábol

Ty blábole, nastuduj si něco o samotném principu GPS a pak něco měř.

0/0
15.8.2006 22:34

Andee

Re: Re: Re: Blábol

GPS měří polohu v pravidelných časových intervalech, takže není problém měřit rychlost. Samozřejmě to není zdaleka tak přesné jako tčeba radary, ale kdtž nastavíím tempomat a jedu pár km stejnou rychlostí (na rovné dálnici bez problému), tak se dá skutečná rychlost přes GPS odhadovat poměrně hodně přesně. Pohybuje se to při 100kmh cca +/- 2kmh.

0/0
15.8.2006 22:41

MrakyMrak

Re: Re: Re: Re: Blábol

Jasně, ale jak, z čeho a co ovlivňuje samotné výpočty.

0/0
15.8.2006 22:43

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Blábol

Ale já netvrdím, že je to přesné. Navigačku jsem zmiňoval jen v reakci na předchozí příspěvky. Takhle mi ukazuje TEČKA. Nic víc v tom nehledej. Nicméně si myslím (bez ohledu na princip, citlivost přijímače či počet přijímaných satelitů), že když se moje dvacetikanálová SIRF III plete maximálně o 20-30 metrů je měření rychlosti 100 kmh ve pětivteřinovém intervalu snímání polohy nepřesné maximálně o 20%, ale při opakovaném návazném měření se zpřesňuje na řády maximálně jednotek procent... Když mi 10 km na tempomat ukazuje pořád +/- stejnou rychlost a odpovídá to i ujeté vzdálenosti (podle mírně kecajícího tacha ;-D), tak se tomu asi dá celkem věřit...

0/0
15.8.2006 22:56

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blábol

zpřesňuje na řády maximálně jednotek procent VÝŠE ODCHYLKY ;-)

0/0
15.8.2006 22:59

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blábol

Jestli meris stejnym zpusobem, jako pocitas procenta (viz. nize), tak tedy nevim, nevim....

0/0
15.8.2006 23:38

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blábol

130km/h = cca 180 m za pět vteřin, takže pokud se během tohoto intervalu GPS zmýlí o zmíněných 20 metrů a ještě se to sejde na opačné strany je to odchylka 40 metrů na 220 metrech, které indikuje jako ujetou vzdálenost a to je lehce přes 18% nebo pokud to vztáhneme k těm 180 metrům, tak je to cca 22%. Tak mi vysvětli, kde mám v těch procentech nějakou fatální chybu??? 8-o

0/0
16.8.2006 14:44

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blábol

Reagoval jsem na ta 3.14% v diskuzi nize... ne na tohle :-)

0/0
16.8.2006 14:49

Kviiik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blábol

To ja tvrdim, ze to presne JE - jak uvadis, nekolik malo procent to muze byt. (I kdyz s tou technikou a vypocty nemas tak uplne pravdu.)

0/0
16.8.2006 7:13

MrakyMrak

Re: Re: Re: Re: Blábol

Jasně, já nezpochybňuji samotný systém GPS, spíš mě bavil ten bezmezný obdiv a důvěra v toto u řady diskutujících, kteří vozí GPS v autě (třeba od Bédy Trávníčka), aniž by tušili vůbec princip výpočtu, faktory ovlivňující výsledek atd. Přehledné info třeba tady http://www.kowoma.de/gps/Fehlerquellen.htm  a určitě  je těch stránek více. Šlo mi jen o to, říct B, když se řeklo A:-D 

0/0
16.8.2006 11:37

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Blábol

Tak mezi ně mě neřaď ;-D Beru tyhle údaje z GPSky s určitou rezervou...

0/0
16.8.2006 14:39

VTO

Re: Re: Re: Blábol

A hele, že by autor článku pod nickem MrakyMrak 8-o;-D

0/0
15.8.2006 22:45

Kviiik

Re: Re: Re: Blábol

A nechces nas, ty chytrej, teda o tom GPS konkretne poucit? Co se ti na tom jeho mereni nelibi?

0/0
16.8.2006 6:47

hh

Re: Re: Re: Blábol

Boze ty jsi debil. Dokonce neumis ani cist. Pokud chodis jeste na ZS tak te to snad omlouva, ale tve vylevy jsou fakt moc. Takze fakta: The speed error with SA turned off is small, about 0.1 mph. Kdo si chce precist vic, tak: http://www.aprs.net/vm/gps_cs.htm

Tobe bych doporucil absolvovat Leteckou navigaci pod vedenim prof. Vejrazky. Ten ale nemel rad ignoranty, takze bys to nejspis neustal. Kazdopadne koupit si dnes na mereni rychlosti neco za 200K je fakt sila.

0/0
20.8.2006 0:22

feliks

poznámka

A co také uvést měření vozidel, kterých jezdí na silnicích nejvíce? Jako jsou Felicie, Escort, Peugeot 405 atd. Kolik řidičů jezdí vozy Kia a Tipo?

0/0
15.8.2006 22:04

ben

sesupná tendence

pane redaktore,čím dál tím horší články, buďto překlady nebo bláboly

0/0
15.8.2006 21:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.