Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi chtějí na dálnicích zrychlit, Italové naopak

Zatímco český policejní prezident by rád zrušil dálniční limit 130 km/h a povolil až stosedmdesátikilometrovou rychlost, Evropa naopak zpomaluje. Italský ministr dopravy navrhuje snížit povolenou rychlost na autostrádách na 110-120 km/h. Jaká rychlost na dálnici je vůbec bezpečná?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tMZ

Rychlost

rychlost je za dopravní nehodou jen v mizivém procentě případů. každej stejně jezdí, jak to cejtí a piráty stejně limit 130km/h neudrží.

0/0
5.3.2007 0:46

Jan

Ano

0/0
23.2.2007 20:12

Jan

Alessandro

0/0
23.2.2007 20:10

Jan

Alessandro

Alessandro, pojď jezdit k nám po venkovských silnicích. Tam ti to naklepe mozek a pak budeš mít možná lepší přehled, jak se nechá jezdit u vás ve slunné Itálii. Ciao!R^

0/0
23.2.2007 20:09

War

Moje řešení

Dalnice:

Maximalni 150

Minimalni 100

rychlostni Rka bych nechal tak 130/80

0/0
5.1.2007 14:29

Honza

Re: Moje řešení

Podle mě je nejlepší řešení asi těch 160 a na některých úsecích nebo podle hustoty provozu a podmínkách ji snižovat třeba na 100, 120. V Německu to takhle funguje, kdy například u velkých měst je rychlost omezena většinou na 100, při špatném počasí (déš't, mlha) je max.povolená rychlost na dálnici třeba jen 50.

0/0
27.2.2007 13:55

Karel

neomezená rychlost

Jsem pro neomezenou rychlost vsude. Pro odpurce - ono to tak stejne je, rychlostni omezeni vetsina ridicu bere jako doporuceni. Bezpecna rychlost neexistuje. Zavisi na typu vozidla, jeho stavu, pneumatikach, podvozku, pocasi, stavu vozuvky, ale hlavne na schopnosti ridice. Nekdo  je nebezpecny i kdyz jede 60 a jiny neni nebezpecny anii kdyz jede 160. Rychlostni limity by mely byt pouze doporuceni, na ktera by se prihlizelo az v pripade, ze ridic zavinil nehodu pri ktere vznikla skoda na majetku ci zdravi jine osoby. Kdyz nekdo bude stale jezdit 180 a nikdy nezpusobi nehodu, je dobry ridic a neni treba ho trestat. Kdyz vsak pri teto rychlosti nehodu zpusobi, necht je trest mnohem prisnejsi, nez kdyby jel rychlosti mensi nez maximalni doporucenou. Muze byt i spoluvinikem v pripadech, kdy by jinak byla nehoda jednoznacne zavinena jinym ridicem (napr. nedani prednosti, protoze neodhadl rychlost rychle jedouciho auta nebo ho ani nemohl videt). Prijde mi to spravedlive a demokraticke. 

0/0
5.1.2007 13:21

War

Re: neomezená rychlost

maš pravdu ale, jsou lidi a kteři jezdi jako prasata. ohrožuji bezpečnost jiných ale zabýt se nenechaji. typický přiklad: auto předjiždi auto v nepřehlednem useku. vyjede z protivky jine auto. zkušeny hazarder se napakuje na nezkušeneho řidiče vedle ktery to stahne do krajnice. zkušeny řidič potom odjede že si ničeho nevšiml... doplatil na to dobrak a prase ješde dale. to same se stava u rychlosti...

0/0
5.1.2007 14:22

Jan

Re: neomezená rychlost

Souhlasím a to jsem válečný ročník.

0/0
23.2.2007 20:12

Vendula

optimální rychlost na dálnici je 90

všichni se tu přdhánějí "kdo víc". Každej si myslí, že kdyby všichni "umělí jezdit jako ON", tak by se klidně mohlo jezdit třeba 250. Skutečnost je taková, že vzhledem ke stavu "české duše", schopnosti vyhodnotit situaci, agresivitě a všudypřítomné bllbosti je i ta devadesátka hodně. Podívejte se kolem sebe - všude samej pomníček u silnice, každá druhá rodina postrádá alespoň jednoho člena, který zabil (v lepším případě) sama sebe - v drtivé většině případu RYCHLOU JÍZDOU A NEZVLÁDNUTÍM VOZIDLA. Vede to k poučení a nápravě? Ani náhodou! Chlap není chlap, pokud dodržuje nějaký supiidní rychlostí limit! Otec se stydí za syna, který se na to bojí šlápnout, holka se nebude bavit s klukem, který nedokáže protáhnout rodnou ves stovkou. Zastavte na chvilku a zamyslete se - slyšíte to pískání gum?:-) 

0/0
16.9.2006 14:06

Isbjoerna

Re: optimální rychlost na dálnici je 150 km/h

Prekvapila jste me. Mile. :-) Jak jsem prave docetla v jinem clanku, ridi prumerny Cech v aute asi 6-7.000 km/rok, coz je VELMI malo! To znamena, ze pro prvni 100.000 km potrebuje kolem 15 let praxe, do te doby je RIDIC-ZACATECNIK. Tato skutecnost vysvetluje, proc CR patri k EU-zemim s nejvetsim poctem mrtvych (prepocteno na pocet aut a ujete km).

Jinak optimalni rychlost pro poloplny PLYNULY provoz jsou pro me 150 km/h. Pri jine rychlosti musi vzdy nekdo brzdit. Kdyz je prazdno, jedu konstant 130 km/h. ;-)

0/0
22.9.2006 18:53

Jan

Re: optimální rychlost na dálnici je 90

Vendulko, přihlas se a já tě vyškolím. Co chceš s tou devadesátkou. To nemyslíš vážně. Možná, že ani nejseš Vendulka, ale vyděšenej Venouš !R^

0/0
23.2.2007 20:15

pehlad

Klidně 200 ale na tankodromu s bídou 130!!!

Až se opraví silnice tak jak je to běžné v sousedních nerokradených zemích tak se může přímo lítat v několika pruzích ale na českém tankodromu ala Rumunsko se moc jezdit nedá.;-O

0/0
3.9.2006 22:13

War

Re: Klidně 200 ale na tankodromu s bídou 130!!!

no rumunsko a hlavně jih je v horšim stavu. přestav si že jedeš 90 mimo město na klasicke silnici a najednou přijde 500M "pole" a zase silnice... a tim polem myslim tak 20% asfaltu...

0/0
5.1.2007 14:26

Franta

Rychlost v Itálii

Dle mých zkušeností je na některých úsecích šestiproudové dálnice(2x3) povoleno 160 km/h. 

0/0
24.8.2006 17:40

xxx

Re: Rychlost v Itálii

Tak dobře, ať mimo město všude platí - 2 proudy 120, 3 proudy 150, 4 proudy 180 atd., zkrátka vždycky o 30 víc.

0/0
24.8.2006 19:35

geo

nova adrenalinova hra

ano jsem pro zvyseni rychlosti. 160 je možná málo, spíš 180. To bude vzrůšo až pojede pravý pruh 90 a levý těch 160. Z přejíždení z pruhu do pruhu se stane nová adrenalinová zábava. (Teda pokud nebute mít auto co akceleruje z e 90 na 160 za 5s, potom to už bude nuda :()

Prostě si myslím, že u nás především hustota provozu toto paušální zvýšení neumožňuje . Možná třeba na D11 od 30km by to šlo nebo na D5 mezi plzní a Rozvadovem, ale rozhodně ne všude.

0/0
23.8.2006 21:52

pacient24

Re: nova adrenalinova hra

Jak jsem jiz psal, ja jezdil na dalnici i tesne pred zavedenim novych pravidel kolem 160 jako vetsina ostatnich a v kamionech nevidim problem. Proste kdyz to nejde, tak to nejde, nejsem sebevrah a radeji v danou chvili pojedu pomaleji. Mluvime preci o maximalce a ne povinne rychlosti.;-P

0/0
23.8.2006 22:44

xxx

Re: Re: nova adrenalinova hra

Jenže ten problém měli ti, kteří kvůli tobě sami nemohli předjíždět někoho ještě pomalejšího. Ale to už jsem psal předevčírem - postavte si vlastní silnice a jezděte libovolně.

0/0
24.8.2006 19:37

hampodelnice

hi

Musím se pousmát nad vyjádřením toho Itala :-D. Vloni jsem tam byla. Po dálnici jsem byla "donucena" jet 160 - 180 km/h. Jakmile jsem jela méně, velká nákladní vozidla se začala nebezpečně přibližovat, troubit a blikat... ;-O Jinak jsem po celé Itálii potkala jen jednu policejní hlídku...

Nikdo to tam prostě nebude dodržovat!!

0/0
23.8.2006 15:38

Petr

Re: hi

No ja tam byl loni taky. Predjizdely mne jen 2 kamiony.....cisterny s benzinem! 8-o a smazili to za sebou asi 160. Jinak je tam dobry paradox. Vsechny Mercedesy a Audiny jedou sporadane v pravem pruhu 130 a kolem nich frnkaji Fiatky a Smarty. V Italii obecne cim mensi auto, tim vetsi rychlost. Jsou to psychopati...

0/0
24.8.2006 18:32

Petr

Re: Re: hi

Projel jsem celou Italii. Kamiony a nakupni tasky v pravem - 100 az 130 podle stoupani. V levem vsichni rychlejsi, bez ohledu na znacku vozu a statni prislusnost. Rychlost nekterych musela byt pres 200.  Kouzelny bylo, kdyz me probliknul policejni bavorak /bez zapnutyho majaku/ ze ho mam pustit a ja jel cca 160.

0/0
5.1.2007 7:17

Marv3k

blbosti

myslím si že 130 je optimální, i tak všechny bezpečnostní prvky v autě jsou 100% účinné pouze max. do 60km/h. Pak se účinnost snižuje kvadratickou řadou. A ti co chcou jezdit rychleji nejen že ohrožují sebe, ale i ostatní. Taky fyzika funguje pořád stejně a spolehlivě takže čím rychleji pojedete tím z vás bude větší sračka až někde napálíte, a ještě můžete spůsobit zranění nevinného účastníka provozu. A spoléhat na bezp.prvky a velké auta se nevyplatí. Taky si myslím že 60% našich řidičů jsou na silnicích nebezpeční. A jedno pořekadlo pro ty co spěchají (co jsem kdysi někde slyšel) na závěr: "co chceš stihnout, svoji smrt?";-)

0/0
23.8.2006 14:07

lobik

120 km/h ve Francii?

To je omyl, ve Francii je 130 km/h.

0/0
23.8.2006 13:29

kate

www.privatauto.cz

www.privatauto.cz

0/0
23.8.2006 8:24

likvidator

Re: www.privatauto.cz

Tak SPAMíček?

Jak chceš mistře, odeslal jsem doménu a e-mail info@privatauto.cz asi 6500 největším spamerům na světě, jejichž adresy a registrační form pro tyhle účely schraňuji.  Doufám, že 1000-2000 SPAMu denně tě zlepší náladu.

0/0
23.8.2006 9:34

Beruška

Re: Re: www.privatauto.cz

R^ Martine Haviáre, ty jsi ale vůl.

Dobře prezentuješ svojí firmu.

0/0
23.8.2006 9:39

Pista

Re: Re: www.privatauto.cz

Diky za varovani. Kdybych tam vstoupil,asi bych musel pouzit nejake VBS na odvetu a dnes nemam naladu ty vymyslet:-)))

0/0
22.9.2006 9:51

Iridium

Rychlost? Jak kde...

Jestli si někdo myslí, že se dá na D1 obecně jet bezpečně 160, tak po ní buď v posledních letech nejel, nebo píše z Bohnic. Možná několik málo úseků by to šlo, ale většinou je i těch 130 strop. Zejména když vezmu v úvahu kvalitu cesty a provoz. Ostatní dálnice jsou na tom líp, ale i tak to na obecných 160 není. Takže rozumnější by asi bylo dát tu 160 na těch pár úseků, kde to jde, ale jako takový ponechat obecný limit 130. A kdo má rád rychlost, může na okruhy (ne městské;-)) a do Německa. Tamní dálnice to snesou.

0/0
23.8.2006 6:54

QT1

Re: Rychlost? Jak kde...

Nepíšu ani z Bohnic a jezdím po ní pravidelně (2 x za měsíc tam i zpět).

Průměrnou rychlost mám 125 podle palubního počítače, což vzhledem k občasnému brzdění kvůli kamionům nebo autobusům znamná, že jezdím dost rychle.

Je pravda, že jsou místa, kde se 160 jet nedá, protože se tam dá jet rozumně 180. Ale okolo 150 - 160 na tachometru (tzn. 145 - 155 ve skutečnosti) se dá jet téměř všude a nevšiml jsem si těch malých poloměrů.

Docela by mně zajímalo, co udělali rakušáci tak blbě, že na těch úsecích zvedli rychlost a ona jim klesla nehodovost. Vždyť podle českých expertů a 411fans by tam mělo docházet k brutálním masakrům...

0/0
1.9.2006 14:51

Pista

Re: Re: Rychlost? Jak kde...

Jestli to nebude tim, ze na nasich dalnicich se pohybuje mnohem vice vraku nez v tom Rakousku?

0/0
22.9.2006 9:55

Onofrey

Re: Rychlost? Jak kde...

Přesně tak,  nechat 130,  stejně se málokde dá  jet  víc  kvůli technickému stavu.  Divím se, že ještě  nikoho  nenapadlo  vic  komerčně využívat závodní uzavřené okruhy (Most, Brno).  Když  někdo  má  na provoz  silného vozu, určitě  bude  mít i na  zaplacení  "Day race"!   Každý by  si  rád  zkusil, kolik z  té  jeho  stodvacítky  vymáčkne, ale  proč  kvůli  tomu  ohrožovat  ostatní  účastníky provozu?!R^

0/0
4.9.2006 8:42

DoG

Re: Rychlost? Jak kde...

jedine 2 zatacky mi vadia pri vysokej rychlosti - tesne pred Prahou (je tam normalny asfalt - atypicky pre D1:)). vsade inde sa da ist normalne (160 a viac). samozrejme ked ma niekto feldu a trasie sa mu auto, tak to spojuje s vozovkou a nie s tym brakom:)

0/0
12.9.2006 0:33

eliska

pane Husak

160 satku a 170desatku na dalnici zvladne kazdy kdo umi drzet volant, koukat pred sebe a slapat na pedal... v CR je kopcovity casto neprehledny teren, kratke najezdy, spatne osvetleni, vybledle lajny, caste zmeny pocasi, zkuseni stari ale i nezkuseni starsi,  mladi kteri na silnici dozrajou az kolem 26 let...obrovske mnozstvi  nakladaku a mezimestska autobusova doprava...pojizdne rameno pouze na jedne strane a ne vzdy, stary a novy kary...:-/...ospali ridici ktere uspava pomala jizda a probouzeji se slapanim na pedal(;-D)

0/0
23.8.2006 3:06

Onofrey

Re: pane Husak

Eliška  to vystihla. Z její  první  ironické  věty je  jasné, že160 není rychlost pro každého... Bohužel  téměř  nikdo  není  schopen si kriticky  tohle  přiznat,  my  chlapi  jsme na  to  dost ješitní  a  najdou  se  i  emancipované  ženy, které se  nám chtějí  vyrovnat  ve všem  negativním,  tedy  kromě  kouření, pití  i riskantní  jízdou autem. Znám řidiče, kteří  jsou nebezpeční  už v 80 km/hod a  se kterými bych do auta  nesedl.

0/0
4.9.2006 8:52

Akiro

ODBORNÍCI v ČR i worldwide...

...řešíte naprostý nesmysl. Národ to sice asi neví ale vy ano. Já se už léta ptám QUI BONO..obecně řečeno PROČ? Jakékoli omezování rychlosti a bezpečnost jdou zákonitě proti sobě, a to není žádný výmysl, jen byste museli trochu studovat a trochu přemýšlet.

Pro zabedněnce, dokáže někdo odpovědět na otázku jakou rychlostí vlastně jede auto?

0/0
23.8.2006 0:22

a to jo

Re: ODBORNÍCI v ČR i worldwide...

ááááááá pán je filosof R^

0/0
23.8.2006 0:27

Akiro

Re: ODBORNÍCI v ČR i worldwide...

... no pokud ano... je to idiot.

Normální člověk by se totiž musel zeptat na ohromnou spoustu otázek, jako: jaké auto, kde přesně, kterým směrem, v kolik hodin, kým řízeno, za jakého počasí, v jakém stavu, kdo jede před ním a jak je daleko ten za ním, a ještě 1000 jiných. A to je přesně ta odpověď na kterou odpovídá každý řidič každou vteřinu na silnici.

A PROTO JE NESMYSL DISKUTOVAT O TOM JAKÁ RYCHLOST JE SPRÁVNÁ NEBO BEZPEČNÁ.

0/0
23.8.2006 0:27

a to jo

Re: Re: ODBORNÍCI v ČR i worldwide...

dyť to říkám, magor  :-D,

tak až si to vyřešíš už budeme jezdit na baterky.

0/0
23.8.2006 0:30

Uslintaný Frantinel

Re: Re: ODBORNÍCI v ČR i worldwide...

Tak já myslím, že tobě to vyřeší bible.

0/0
23.8.2006 0:32

dystol

Re: Re: Re: ODBORNÍCI v ČR i worldwide...

R^

0/0
23.8.2006 0:37

qwert

Kašlu na nějakých 160, nejsem cvok

Budu jezdit především podle otáčkoměru, tj. max 3000 - 3500 otáček za minutu. Jednak si nemíním huntovat motor, pak nevím proč bych měl kvůli nějakým podělaným pospíchajícím plýtvat benzínem. Když pojedu v autě, které díky výkonu a převodovce pojede při 3 tis. otáčkách 100 km/h tak tak pojedu. Když sednu do modelu, který při stejných otáčkách pojede 160, tak tak pojedu. Když sednu do modelu co pojede jen 80 tak pojedu osmdesátkou. Nějaké číslo vycucané z prstu nějakým poslancem, kterého jsem nevolil, mě vůbec nezajímá. Rozhodně se ale nemíním zabít a je otázka, zda šílenec, který jede 200 mě vlastně přímo neohrožuje do takové míry, že bych mu měl odepřít první pomoc v případě, že se vyseká 5 minut jízdy po tom, co mě předjel.

0/0
22.8.2006 23:15

yan

Re: Kašlu na nějakých 160, nejsem cvok

Ty, jo tak ty ses vazne neuveritelnej. Proboha proc tak bazirujes na tech 3 tisicich otackach?8-o

To mi teda uz vsech otacek vysvetli. To si pockam a jeste chvili nepudu spat...

0/0
22.8.2006 23:29

dystol

Re: Kašlu na nějakých 160, nejsem cvok

Normální blbost.

Až dostaneš papíry (na auto) tak přijď diskutovat. Tohle je fakt hustý, co si tu vyblil.

0/0
23.8.2006 0:01

Ajvn75

Re: Re: Kašlu na nějakých 160, nejsem cvok

No nevim, jestli je to huste, ale je v tom ukryta jedna podstatna otazka, kterou nekteri odmitaji videt. Proc si mam nechat nekym (ridicem) vnucovat rychlost vyssi nez tu, kterou chci jet? A je potom takovy clovek hodny opovrhovani a posunku jinych za volantem? Kdo je pak vic netolerantni? Pokud nekdo chce jet po dalnici 100, protoze ostatne velka rada aut (nakladnich) jezdi jen 90, nevidim vubec problem v tom, ze bude na dalnici o jednoho relativne pomalejsiho vic. Je to kazdeho volba a kazdeho odpovednost predevsim za sebe, za svuj zivot. Nikdo me nemuze nutit jet 130 jen proto, ze nejvyssi povolena rychlost v danem miste je 130.

0/0
23.8.2006 10:02

QuuQ

Re: Re: Re: Kašlu na nějakých 160, nejsem cvok

No pokud nepojedete 100 km/h v levém pruhu a nebude se za Vámi tvořit několikakilometrová kolona tak si jeďte jak chcete...

0/0
23.8.2006 10:33

hňup

Já bych to dal zpátky tak na 110

a udělal bych to po celém světě. To by ušetřilo miliony litrů benzínu a nafty. A lidi by se dostali tam kam potřebují tak jako tak. Před 50 lety se jezdilo ještě pomaleji a nikomu to až tak nevadilo.

Sorry za můj názor. Už mám naježděno cca 500 000km a fakt je mi to úplně u pr.ele. Spíš bych si chtěl ještě tak za 5 let na tu naftu zajezdit než abychom po dálnici Praha Brno chodili pěšky.

0/0
22.8.2006 22:23

dystol

Re: Já bych to dal zpátky tak na 110

no to je dobrý. Spotřebuje se jí míň tak zlevní a pak se zvýší spotřeba protože s nim bude každý jezdit až na hajzl. Světové zásoby už nezachrání nejaký ušetřený litránek. Apropo já bych bral benzín i za 100Kč/l, to by byla paráda jak by se vyprázdnili ulice. Žádnej machýrek z týchle diskuze by už neopruzoval. :-D

0/0
23.8.2006 0:06

etyka

Re: Re: Já bych to dal zpátky tak na 110

ne to je malo, tak za 200Kc/litr je optimum, pak by se totiz zaclo mohutne jezdit na chlast (coz by se mi hodilo, tak nejak benefituju na zemedelstvi)

0/0
23.8.2006 15:25

Jarda

Re: Já bych to dal zpátky tak na 110

No a před 200 lety, kdo neměl na kočár nebo aspoň na koně, chodil pěšky. To jen na doplnění ;-) 

0/0
27.8.2006 11:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.