Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropa: Nafta vítězí nad benzinem

Poprvé v historii bude letos více než polovina prodaných automobilů v Evropě mít dieselový pohon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Sudoplatov

Voley

Což takhle dát si voley?:-)

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005090501

0/0
22.8.2006 23:11

Volf

Pro RadeckaH

Promiň, že reaguju až teď. Ale opět mě to nedá.

Cituji z tvého příspěvku: "ze jine auto nema lepsi manevrovatelnost a Avii by ses nevyhnul "

Jaké auto máš, je samozřejmě tvoje věc - nechtěl jsem se tě dotknout. Já jsem ti chtěl objasnit, proč jsem se rozhodnul pro svoje auto.

Co se týče manévrovatelnosti a vyhnutí se v mém případě Avii, která mě nedala přednost, myslím, že to silně podceňuješ. Také jsem si myslel, že se mě nemůže nic stát, protože jezdím ( nejen podle sebe, ale i podle kolegů z práce ) velmi dobře. Řízení je pro mě radost.

Přijížděl jsem ke křižovatce, ( klasické pravoúhlé - přehledné ) kouknul jsem doprava - 3 auta stála dávala přednost - v dálce AVIE, kouknu vlevo 1 auto stálo dávalo přednost. Vjíždim do křižovatky, když manželka zařvala POZOR - kounu vpravo - a vidim jen traverzu předního nárazníku avie - náraz, tma,  odhadem pár minut - protože jako další si pamatuju, že z křižovatky přibíhali lidi. Za mnou nářek.

0/0
21.8.2006 14:27

Volf

Re: Pro RadeckaH

 Netušil jsem ani náhodou, že ten dement z tý avie je předjede zprava - auta co mě dávala přednost, a plnou rychlostí se vyřítí do křižovatky. Jeho rychlost dle policie 90 Km - moje rychlost 90 Km - přímej boční náraz. Na mým autě se táhla prohlubující se rejha od předního blatníku, až po zadní sloupek - plnej náraz, šel díkybohu přes zadní kolo. Manželka seděla na zadním sedadle vpravo. Přes měsíc měla pravou polovinu těla barevnou. Nejdřív modrou, pak postupně zelenou, žlutou atd.. 90 Km v Hod je 25 metrů za 1 vteřinu. Nezareaguješ to ti můžu garantovat. Jediný co vím, než jsem upadnul do bezvědomí je to, že jsem se snažil aby jsme se nezačali válet, což se mě asi podařilo - podle slov policie. Skončili jsme vprotisměru ve směru naší jízdy - dle slov svědků 2 otáčky kolem svojí osy - 720 stupňů. Doktor z RZ nechtěl věřit, že jsme z toho auta vylezli jen potlučený, dle stavu auta myslel, že musíme být velmi těžce raněný. Dodneška mám před očima tu traverzu a v uších nářek.

0/0
21.8.2006 14:37

Volf

Re: Pro RadeckaH

Musel jsem na chvíli přestat, ještě teď, když to popisuju, tak je to pro mě hrozně těžký. Píšeš že tvoje auto má vynikající nárazový testy, ale nezapomeň, že jenom ve svý třídě. V případě nárazu dvou aut srovnatelný kategorie a srovnatelný váhy a já nevím čeho všeho ještě to může dopadnout dobře. V případě nárazu tvýho auta do auta jiný kategorie, nemusí jít o náklaďák - o tom ani neuvažuj - se tyto crashtesty rapidně změní. Moje auto bylo na odpis, ale přesto jsem mu děkoval, že to odneslo za nás a AVIE - ohnutej nárazník, kterej jí ani nebránil v další jízdě. Přežili jsme všichni - celá moje rodina - já s velikým šokem z kterýho jsem se dostal až za týden - asi hodinu po nárazu jsem se složil - naraženou pravou ruku, která mě přestala bolet při každým pohybu až za 1/2 roku atd. atd. Ten šok jsem dostal, když jsem si uvědomil, že celá moje rodina mohla bejt mrtvá.

0/0
21.8.2006 15:29

Volf

Re: Pro RadeckaH

  Přesto, že jsem ateista, děkuju bohu a hlavně našemu strážnýmu andělu, který ten den měl ty křídla hodně široký a děkuju i autu, z kterýho zbyl prakticky jen balík plechů. Nikomu, ani nejhoršímu nepříteli nepřeju podobný zážitek.

0/0
21.8.2006 15:29

petr

Re: Re: Pro RadeckaH

Co jste mel za auto? Tohle je neco, z ceho opravdu leze mraz po zadech....

0/0
22.8.2006 16:19

Nick

vw forever

TDI

0/0
21.8.2006 14:04

.

Re: vw forever

seš úchyl nebo co?

0/0
21.8.2006 15:14

Smějící se bestie

Zmagořeni reklamou a vlastní blbostí

Ropák, kromě toho, že je silně jedovatý a karcinogenní především pro děti na chodníku, je taky dražší a dnes už i náchylný na správné zacházení. Aby se vstupní náklady vrátily, musí každý zoufalec jezdit úplně všude, protože se rozdíl v nákupní ceně dá vyrovnat jedině úsporou na spálené naftě. Tím neustále sype další a další peníze do státní žumpy a ve své líné a naivní blbosti si myslí, jak se mu to vyplácí...

0/0
21.8.2006 10:46

praptak

Re: Zmagořeni reklamou a vlastní blbostí

Přesně tak, lidé zcela irelevantně nakupují osobní auta s dieselovými motory, návratnost, co se týká spotřeby, jedině při hodně najetých kilometrech za rok a to ještě po dost letech, rozdíl v ceně paliva minimální, hlavně je tu otázka špatné ekologie dieselových motorů.

0/0
21.8.2006 10:56

Brit

Re: Re: Zmagořeni reklamou a vlastní blbostí

Chápu,že se lidé při dnešních cenách pohonných hmot a rozdílu ceny benzínového a dieslového motoru rozhodují pro levnější benzín , ale jízdu s dnešními nejmodernějšími diesly ,myslím požitek z jízdy , vlastnosti motoru při vysokém kroutícím momentu vám nikdy žádný benzínový motor neposkytne ať si maslíte co chcete.Mám 143 koňovou Mazdu 5 ,samozřejmě diesel  , 360 Nm krouťák,jezdím za 6 l a můžu všem jen doporučit.Jízda s benzíňákem je opravdu o ničem.

0/0
21.8.2006 11:23

brit

Re: Re: Re: Zmagořeni reklamou a vlastní blbostí

Vůz je samozřejmě vybaven filtrem pevných částic,sem zaponěl dopsat.

0/0
21.8.2006 11:33

DaM

Re: Re: Re: Zmagořeni reklamou a vlastní blbostí

"Jízda s benzíňákem je opravdu o ničem" - ;-D Leta jezdim se soukromym benzinakem a firemnimi diesely. Kdyz nutne nemusim kvuli firemnim zalezitostem jest naftakem, nadsene rano sednu do benzinaku. Ten mi totiz dava, narozdil od dieselu, opravdovy pozitek z jizdy. Mas-li to naopak, tak jsi bud nikdy poradnym benzinakem nejel, nebo si lzes do vlastni kapsy...

0/0
21.8.2006 11:51

brit

Re: Re: Re: Re: Zmagořeni reklamou a vlastní blbostí

Já si budu jezdit  s dieslem a ty si jezdi s benzínem.100 lidí , 100 názorů.Ale benzín ani náhodou !!!!

0/0
21.8.2006 11:59

DaM

Re: Re: Re: Re: Re: Zmagořeni reklamou a vlastní blbostí

Jinymi slovy pises "nech me zamorovat vzduch karcinogeny a ja te necham na pokoji". Hmmm, opravdu odpovedny a logicky pristup. :-/

0/0
21.8.2006 13:46

brit

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zmagořeni reklamou a vlastní blbostí

Až lidi přestanou doma v kotlích pálit plastové flašky,pak se o tom můžem vážně bavit.Mj. víš , že při spalování benzínu za katalyzátorem jsou jednoznačně rakovinné látky o nmohem větším množství než u dieslů ???

0/0
21.8.2006 13:50

DaM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zmagořeni reklamou a vlastní blbostí

a) zacit by mel kazdy u sebe, a ne cekat, az .... b) prave proto maji benzinaky katalyzator, ale jen VYBRANE a DRAZSI modely dieselu maji filtr pevnych castic. A za c) z vyfuku benzinoveho auta ti saze, narozdil od dieselu, nelitaj.

0/0
21.8.2006 14:55

FastDriver

Re: Re: Re: Zmagořeni reklamou a vlastní blbostí

...jo přesně takovýhle mě pak brzdí v kopci na dálnici a nejsou schopný uhnout;-€ protože nepochopí, že to někomu jede do kopce líp

0/0
21.8.2006 15:27

pp

Re: Zmagořeni reklamou a vlastní blbostí

jkkhjkk

0/0
21.8.2006 11:13

termin

diesely SMRDI

Když na to umělec v novém TDI šlápne, tak je to jak když bouchnou kamna. A ta "vůně"! Příroda dostává pěkně na prdel :-(

0/0
21.8.2006 10:13

termin

diesely SMRDI

Když na to před tebou šlápne nějaký smrdudiesel, tak je to jak když bouchnou kamna. A toho smradu :-( To pane musí být dopad na přírodu Rv

0/0
21.8.2006 10:07

SnowRider

nafta+ BMW 1

bezva kombinace, ne? Mala spotreba, pekny vykon....a pak, ze nafta netahne!!!

Jinak BMV 1 je blby, skoro se do nevejdu, auto pro 2 lidi + tasku...zadni sedacky dost nouzovy, ale jinak bezva svezeni.

0/0
21.8.2006 7:36

SnowRider

Re: nafta+ BMW 1

sry BMW 1..nak jsem se upsal

0/0
21.8.2006 7:36

Q

Diesel x benzín

Tak už si konečně přiznejte, že dieselový motory postupně benzín převálcujou. Argumentovat tím, že bezín má super výkon je trochu zcestný - kolik z vás má víc jak 150 kW motor a kolik takovej výkon na našich silnicích využije (určitě se někdo ozve ;-)).

Probuďte se přiznejte si, že diesel už dávno není záležitost pouze traktorů a náklaďáků a že osobáky s dieselem nejedeou a čouděj. Znám i spoustu aut na benzín, který čouděj.

Kolik z Vás "benzíňáků" ví, že letošní 24 hodin v Le Mans vyhrála dieselová Audina s náskokem 4 kol :-D Myslíte, že Audi použila diesel omylem?

A teď vzhůru do flamewaru ;-D

0/0
20.8.2006 21:37

Marc

Re: Diesel x benzín

Tohle ale není vůbec na nějaký flame. Je to spíše o nepochopení základních ekonomických zákonitostí. Diesely totiž nejsou v oblibě pro své vlastnosti, ale pro nížší náklady na palivo. Celkové necháme stranou, ale i to by byla zajímavá debata. Důležité je to, co udělá zvýšená poptávka po naftě s cenou. Zpracování ropy totiž není o tom, že "příští týden budeme dělat jen naftu". Teoreticky to sice jde, ale co si počnou s benzínem, který je nevyhnutelně jedním z produktů (původně odpadní, pro který nebylo pro jeho výbušnost rozumné využití)? Protože ho, jak bylo zvykem, dnes už vylévat do stok nemohou, tak nejjednodušší a logické řešení je snížit cenu. Nebo ještě lépe - zvýšit cenu nafty. Výhody nižší ceny za palivo se rozplynou a neviditelná ruka trhu nás opět zachrání. Tentokrát od "převálcování" diesely. Ostatně před několika lety stála nafta méně než polovinu ceny benzínu a dnešní stav si může každý zjistit u nejbližší pumpy.

0/0
21.8.2006 0:50

DaM

Re: Diesel x benzín

1. 157 kW :-) 2. O Le Mans samozrejme vim, jednalo se ciste o marketingovou akci - to jen, kdybys to nahodou nevedel. 3. Priznej si, ze na diesel se jezdi JEN a POUZE z ekonomickych duvodu, jinak je to silenost popsana nize. 4. Par benzinaku kouri (nemely by mit technickou), VSECHNY diesely kouri (a proto by se nemely vubec vyrabet). Hawgh.

0/0
21.8.2006 8:47

DaM

Evropa - sobeckost a blbost vitezi nad zdravym rozumem

Takto by se clanek mel jmenovat. Dieselove motory vyrazne vice zatezuji zivotni prostredi (staci chvili jet za JAKYMKOLIV dieselem, starym nebo novym), diesely musi mit "svoje" normy Euro (do benzinovych by se nikdy nevesly), motory maji nizsi spotrebu nez benzin, ale taky podle toho nejedou, atd. Jsou zeme, kde uz to pochopili, a diesely jsou tam zakazany. Doufam, ze v Evrope je brzo zakazou taky, nebo tady brzo vsichni chcipnem... Nafta je proste silenost a nepatri ani do auta, ani do kamen.

0/0
20.8.2006 12:31

Povzdych

Re: Evropa - sobeckost a blbost vitezi nad zdravym rozumem

hmm to je divny tak proc se do benzinu strka katalyzator a do naftaku nic ....?:-):-);-)

0/0
20.8.2006 12:57

rudastraka

Re: Re: Evropa - sobeckost a blbost vitezi nad zdravym rozumem

naftovy euro5 ma vic zplodit nez benzinovy euro3

0/0
20.8.2006 15:49

DaM

Re: Re: Evropa - sobeckost a blbost vitezi nad zdravym rozumem

V dieselu jsou bud filtry pevnych castic (ktere ten nejvetsi sajrajt filtruji), nebo tam neni nic (a podle toho to taky kouri jak prase). Par magoru tam si ten diesel jeste precipujou, aby jim vubec jel, ale pak pri kazdem seslapnuti plynu aby za sebou tu hromadu uhli uklizeli lopatou. To je, bohuzel, situace v CR :-(

0/0
20.8.2006 19:47

Ivdol

Re: Evropa - sobeckost a blbost vitezi nad zdravym rozumem

Jsi pro zákaz nafťáků? Tak lituju všechny, co musí cestovat autobusama. To bude jízdný, až budou jezdit autobusy na benzín...

0/0
20.8.2006 18:41

DaM

Re: Re: Evropa - sobeckost a blbost vitezi nad zdravym rozumem

Tak at vsechny dieselove autobusy a nakladaky vybavi filtrem pevnych castic a kazdy rok at absolvuji prisnou kontrolu emisi. Jinak by opravdu nemely nejezdit...

0/0
20.8.2006 19:50

DaM

Re: Re: Re: Evropa - sobeckost a blbost vitezi nad zdravym rozumem

Samozrejme "nemely jezdit"...

0/0
20.8.2006 19:51

paja666

Re: Re: Evropa - sobeckost a blbost vitezi nad zdravym rozumem

busy muzou jezdit na plyn nebo biopaliva.... jeste nejakej nazor? :-)

0/0
21.8.2006 2:34

Povzdych

mrzi mne ..dost veci

Taky si trochu povzdychnu..Mrzi mne ze Felicie z roku 97 hnie zere se 40 kW motorem kolem 10 litru benzinu a nejede. A ze mercedes z roku 91 starej 18 let 190D ma spotrebu bez elektronickeho vstrikovani okolo 6l nafty na 100km.A mrzi mne ze jsou urednici neschopni a omezeni a  plati se povinne ruceni podle velikosti obsahu a ne podle vykonu a tim se diesel prodrazi ...vubec mne to tady vsechno v tuzemsku mrzi kam se podivam na urady zvlast...

0/0
20.8.2006 11:58

cbx

Re: mrzi mne ..dost veci

na tu Filcku je to nějak moc. Já jsem s Filckou 1.3 z půjčovny (!) jezdil max. za 8

0/0
20.8.2006 12:16

Povzdych

Re: Re: mrzi mne ..dost veci

Ano to byla ta 50kW verze ta ma mensi spotrebu..ale ta 40kW...tam je to horsi..

0/0
20.8.2006 12:55

cbx

Re: Re: Re: mrzi mne ..dost veci

nebyla, byla to úplně ta nejslabší

0/0
20.8.2006 22:10

Honza Becher

Re: mrzi mne ..dost veci

Kdo hleda najde. Wustenrot dela povinne ruceni podle vykonu. Konecne se ledy hnuly

0/0
20.8.2006 17:11

audis

Re: Re: mrzi mne ..dost veci

cože? wustenrot je stav. spořitelna ne? ani není pojištovna. kouknu  na to.

0/0
20.8.2006 17:15

kuny

Re: Re: mrzi mne ..dost veci

Hm, to je pěkná blbost. Je to povinné ručení, dané zákonem. Takže není možné, aby si Wustenrot udělal svoje kategorie.

0/0
20.8.2006 19:24

RE: Pojisteni dle vykonu

Re: Re: Re: mrzi mne ..dost veci

Ma pravdu ja uz u nich pojistku uzavrel. Polo 1.9 SDI 47KW, u Allianz jsem platil temer 10TK u Wuestenrot platim 3100 rocne. Znatelna uspora!!

0/0
20.8.2006 21:23

praptak

Re: mrzi mne ..dost veci

Jak jste to dokazal, Felicie s tímto motorem brala asi 6 - 7 litrů.

0/0
21.8.2006 10:47

Mak1

Tak nevím,

včera jsem pomáhal vyndat baterku kamarádce z dieslové Fábie - odešla po 4 letech. Vmém benzínovém je už 6 let a dle vyjádření vydrží cca 8, což je 2x tolik. Navíc je ta do nafťáka dražší o cca. 1200 kč. Docela by mě zajímalo, jaké jsou tam ještě další skryté náklady oproti benzínu ( např jsem slyšel, že kvůli váze motoru odcházejí přední ramena ...) Ale - když to ženu po dálnici za 10-12 a známý s TDI za 6-8, tak mě to štve ... 

0/0
20.8.2006 11:19

cbx

Re: Tak nevím,

Baterka je možná dražší proto, že má větší kapacitu a dodává víc startovacího proudu, je tedy silnější a lepší. V 3.0 benzínu mám o dost silnější baterku než v 2.0 TD. Dieselové motory už o moc těžší než benzínové nejsou, nevím, kolik váží benzíňák 2.0, ale TD 2.0 jsme v pohodě nakládali ve 3 lidech, zvládli by to i dva, kdyby se dal slušně chytit, takže rozdíl bude nejspíš tak 10 - 30 kg. Moderní diesel snad potřebuje jen lepší olej, nejspíš i častější výměnu (můj po 20 k), nic víc mě nenapadá. TD vyžaduje šetrnější zacházení.

0/0
20.8.2006 12:14

Petr

Každej diesel čudí

TDi, i další. Když jsou nový, tak to jde, ale za pár let to začne - při řazení, jízdě do kopce atd. Černý dým.

0/0
20.8.2006 9:21

Mino

Re: Každej diesel čudí

Kdyz maji DPF tak necudi. Po 25.000 km mam vyfuk uplne cisty (navic je rovny, zady ohyb dolu) a ikdyz dam "plnej kotel", nezacoudi :-D

0/0
20.8.2006 9:55

Pavel

Re: Re: Každej diesel čudí

Byl jsem presvedceny, ze nove diesly, pripadne s filtrem pevnych castic, uz necudi. Ale kdyz sem ted zase uvazoval nad naftou, tak vsechny diesly, kterych sem si vsiml, pri prudke akceleraci (nektere ve meste, nektere ve vyssi rychlosti na dalnici) hodne cudi. A bylo jedno, jestli to byla Skoda, VW, Audi, Ford. Tak bud je skoro kazdy diesel u nas precipovany, nebo to s jejich kourivosti nebude zas az tak slavne.

0/0
21.8.2006 12:44

cbx

Re: Každej diesel čudí

hmm, kolik jezdí benzíňáků, co jezdí spíš na olej než na benál?

0/0
20.8.2006 11:07

audis

mrzí mě > cng

zážehový i vznetový mají přibližně stejné ekologické zátěže. kdo chce do toho dloubat, at se taky zamyslí, jak je náročná výroba! benzínu a nafty z hlediska ceny (energetická náročnost) a malinko fosilních zdrojů.. Ekonomicky mě mrzí, že pokud nenajedu víc než 15 - 30 tis km ročně, tak se mi vznětový nevyplatí, protože mi vyhovuje o chlup víc než zážehový. beru v uvahu: poř. cenu, náklady sevis, pojištění, cenu PHM, spotřebu. Počítám v tržních cenách. (a ne že má někdo naftu ža 16 kč.). Budoucnost vidím v CNC do zážehových motoru. ekonomičtější ekologičtejší, mrzí mě nepodpora státu a vysoká pořizovací cena za dodatečnou  montáž. (40 - 70 tis - nemám přesně ověřeno). Ale i tak je to pro mě z těch třej nejllepší volba. s návratností (15 tis km ročně) za 4 - 5 let!

0/0
20.8.2006 1:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.