Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nafta není pro šneky. Dieselmax jede 563 km/h

TDI, CDTI, i-CTDI, CRD, CDI... motory spalující naftu mají konečně svého krále. Žlutočerný doutník Dieselmax, nesoucí značku pracovních strojů JCB, ustavil na solném jezeře u města Bonneville světový rychlostní naftový rekord. S dieselem se dá uhánět více než pětistovkou, přesněji 563,418 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ales

Přestavba

Pokud máte někdo zájem o přestavbu tak nás kontaktujte na e-mail:ajinek78@centrum.cz nebo na tel:721137203 provádíme přestavby dle špičkové zahraniční technologie

0/0
19.1.2007 21:05

Vis Motrix

Voley

Jedině voley.:-)R^

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005090501

0/0
30.8.2006 9:23

Hrada01

rostliný olej

Jsem pro kombinaci diesel verzus rostliný olej. Nejnižší cena nejméně škodlivých splodin. Budete mě tu mít za blbce, ale věřte, že to dobře funguje.

0/0
29.8.2006 11:40

Marek

Re: rostliný olej

taky to leju do oktávky a je to paráda ... tankovat v Lidlu ta 15.90 se vyplatí ....... spotřeba i výkon stejná a je to čistější jak některá nafta u pumpy ..

0/0
29.8.2006 19:50

Vis Motrix

Re: Re: rostliný olej

Co to dělá v zimě? Nechce to 50:50?

0/0
30.8.2006 10:13

pc1660

nafta is best

Já nevím co tady všichni proti naftě máte. I nafta dovede Škodovce 20V Turbo pěkně naložit a to při pomalu nesrovnatelné spotřebě. Moje 2.0TDI ma 134kW(něco přes 180koní) a z nuly na sto dá za 7.8s a to ještě 3x řadím nehledě na velmi kratkou jedničku. Z 80 na 160 je to v porovnání s benzínem ještě lepší. Maximálka 235km/h. Průměrná spotřeba při sportovní jízdě 9-9,5l, ale dá se s tím jezdit ve městě dlouhodobe za

za 5.5.

0/0
29.8.2006 10:35

Petrolejový král

Re: nafta is best

Kdo nemá na benzín, ať nejezdí :-)

0/0
29.8.2006 10:37

makan.dacan

Re: nafta is best

Co máme proti naftě??? Ty bys měl jít někdy nakupovat pěšky;-D.

0/0
29.8.2006 10:46

aj

Re: nafta is best

doufam, ze za usetrenych par korun si koupis lepsi pokoj na onkologickem oddeleni

0/0
29.8.2006 11:08

makan.dacan

Re: Re: nafta is best

Ještě musí chvilku počkat, než splatí to co dal navíc a taky servis něco sežere (časem).;-)

0/0
29.8.2006 11:14

pc1660

Re: Re: nafta is best

to jako, že nafta je škodlivější životnímu prostředí? Tak o tom nic nevím, myslím že moderní dieslový motor je natom s emisema velmi dobře..

0/0
29.8.2006 11:16

Petrolejový král

Re: Re: Re: nafta is best

Právě že o tom nic nevíš. Benzíny mají katalyzátory, nafťáci nemají ve vejfuku ani filtr, a přitom produkujou rakovinotvorný saze. Najdi si na gúglu "+diesel +cancer"

0/0
29.8.2006 11:26

pc1660

Re: Re: Re: Re: nafta is best

Je fakt, že tohle hledisko jsem při nákupu nezohledňoval. Ty saze asi nebudou zrovna nejzdravější, co ale vím, tak tyhle dieslový motory splňují i nejpřísnější exhalační normu EU4! Google si rád projdu, každopádně taky hned nevěřím všemu co si na netu přečtu.

0/0
29.8.2006 11:45

makan.dacan

Re: Re: Re: Re: Re: nafta is best

Norma Euro 4: stanovuje u diselu 200 mg/Km NOx  u benzinu 60 mg/ Km ;-D

0/0
29.8.2006 12:02

makan.dacan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nafta is best

Oprava 250mg/Km a 80mg/Km, ale vyjde to nastejnoR^

0/0
29.8.2006 12:32

pc1660

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nafta is best

tohle je zajímavé, vědel bys jak je to s ostatníma látkama paklliže jsou také omezeny EU4.. CO, HC.. A jak je na tom disel s CO2?

0/0
29.8.2006 12:57

aj

Re: Re: Re: Re: Re: nafta is best

Hahahahaha prisna EU4, tak proc je EU3 v benzinu prisnejsi nez nafta v EU5. Pro tvoje info Euro 3 v platnosti od 2000 benzín NOx 0,15 g/km pevne castice v nemeritelnem limitu, Euro 4 (2005) nafta NOx 0,25, pevne castice 0,025 g/km, Euro 5 (2008) nafta NOx 0,20 g/km, PC 0,005 g/km. Ja taky netopim v kamnech pneumatikama s heslem, jak je to usporny.

0/0
29.8.2006 12:13

FastDriver

Re: nafta is best

no jo, tak to máš načipovaný, ve sto tisíci strhneš turbo a pak budeš už jen platit. navíc se za tebou nedá jet, protože ti to kouří a smrdí.

0/0
29.8.2006 11:14

pc1660

Re: Re: nafta is best

nic z toho není pravda, možná kvůli takovým komentářům plným polopravd je tu mezi lidma takový nazor jaký je. Kouřivost je na defakto stejné úrovni jako v serii, že to občas zakouří dobře, ale to jen po delší pomalé jízdě kdy se ve výfuku saze usadí a při vyšší zátěži jdou potom najednou ven. Jinak to defakto nekouří. Spolehlivost je i dle zkušeností úpravce s minimálním projezdem 400tisíc km.

0/0
29.8.2006 11:20

FastDriver

Re: Re: Re: nafta is best

no to mi nevykládej, zrovna včera jsem jel za lagunou, pokaždý když přidal tak to kouřilo jako Primátor Ditrich. A o tom, co slibují úpravci si myslím svoje. Viš, nikdo z nich ti neřekne, že životnost klesne na polovinu, to by si to pak nikdo nekoupil. Selským rozumem - zvýšením plnících tlaků životnost určitě nevzroste...

0/0
29.8.2006 11:24

pc1660

Re: Re: Re: Re: nafta is best

Je to tak, to jsem si nevymyslel. Pakliže to auto kouří furt pak je něco špatně a mělo by se to řešit! Já bych tady úpravce asi neměl jmenovat tak to ani dělat nebudu, ale není úpravce jako úpravce. Co vím tak i autorizované serivisy k němu dávájí poškozené motory k analýze.

0/0
29.8.2006 11:37

jl

Re: nafta is best

Prostě to jen smrdí a čoudí - i auto které vyjede z fabriky i to které bude mít 4 turba , pozlacené kliky a já nevim co - prostě smrdí ..

0/0
29.8.2006 11:39

jl

Re: nafta is best

Jen krátká poznámka - zkus ať Ťe někdo sveze za tvým dýmákem . Ve zpětném zrcátku to tak nevynikne, ale z TDI, TDCI, a x dalších xindlů se prostě saze a smrad jen valí.

Mimojiné smrad z těhle pekáčů je důvod proč místy musim předjíždět i tam kde nechci, ale bohužel dýchat potřebuju.

0/0
29.8.2006 11:43

renesis

Re: Re: nafta is best

R^

0/0
29.8.2006 16:58

Petrolejový král

Hej vy nafťáci,

když už si tak ulítáváte na podřadných palivech pro náklaďáky - nechcete si ty auta předělat na dřevoplyn? To bude eště úspornější a snad to nebude ani tolik čadit.

0/0
29.8.2006 9:55

lives

jakej by byl limit

Schvalne jakej limit by policejni prezident navrhl, kdyby ho nenacapali na dalníci pri 190 km/h :-P

0/0
29.8.2006 9:26

jl

brikety

Kolik briket mu asi během pokusu vypadlo z komínů.

Vzhledem k tomu co obvykle vypadává z ochcávek f tédéičku a jim podobných, to muselo dát skoro na uhelnou sluj.

0/0
29.8.2006 8:36

inkvizitor

když už jsme u těch paliv

viděli jste někdo s sobotu Autosalon na primě? byla tam reportáž o BioEthanolu ... oktanové číslo přes 100 a cena 23kč/L... jezdí se na to ve Švédsku....

0/0
29.8.2006 8:28

Xerces

Jako nejak nechapu

jakej smysl ma vrazet prachy do takovejhle neseriovejch vozu?

0/0
28.8.2006 23:42

Mejla

Autore, ta auta naftu snad TANKOVALA, ne ČEPOVALA ?

.

0/0
28.8.2006 21:36

krakra

Formule 1

Jeden z konstruktérů Formule 1 prohlásil: "Audi na naftu vyhrálo LeMans kvůly tomu že měly díky předpisům výhodu".

Jak to že ten speciál od Audi TURBO ??

0/0
28.8.2006 21:16

TC

Re: Formule 1

Měl turbo ne kompressor. Toť rozdíl.

0/0
30.8.2006 18:29

Hekynen

Benzín je benzín

AŽ začnou jezdit na naftu i Formule 1, tak MOŽNÁ přehodnotím svůj názor na naftu v osobáku - nafta patří do traktoru, ne do osobáku. Amen.;-)

0/0
28.8.2006 20:54

Hekynen

Re: Benzín je benzín

Jo, a až zase bude nějaký TDI slinta plivat na můj názor a srovnávat naftu versus benál, tak nechť laskavě srovnává srovnatelné - turbo naftu A TURBO benzín. Pochopitelně, že já jezdím na benzín. A přeplňovaný k tomu...

0/0
28.8.2006 20:57

čmelák

Re: Re: Benzín je benzín

jen si ten svůj titěrnej dojezd a spotřebu užij ;-P

0/0
28.8.2006 21:03

Hekynen

Re: Re: Re: Benzín je benzín

Spotřeba přiměřená, dojezd dostatečný k další benzínové pumpě (všimněte si prosím - BENZÍNOVÁ pumpa, ne NAFTOVÁ pumpa);-). Ale i s naftou se dá jezdit za 12 na sto (kámoš a jeho O2 2.0 TDI; pravda - po 1.7. mu spotřeba dramaticky klesla)

0/0
28.8.2006 21:15

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Benzín je benzín

Čerpací stanice, žádná "pumpa".

0/0
28.8.2006 23:19

buxton

Re: Re: Re: Re: Benzín je benzín

To je úplně skvělé, že máš dojezd od pumpy k pumpě (jinak se tomu říká viz výše čerpací stanice)

0/0
29.8.2006 7:22

Hekynen

Re: Re: Re: Re: Re: Benzín je benzín

Já jezdím k pumpě...:-) Tankštele;-) To zařízení sosá=pumpuje benzín (dobrá; i naftu, chcete-li) z podzemní nádrže, je to tedy pumpa. A hlavně je to kratší... Snad bych dobře pochopen můj mírně ironický nádech příspěvků...

0/0
29.8.2006 8:14

Marek

Re: Re: Benzín je benzín

Benzínový motor účinnost cca 35%, naftový motor účinnost cca 45% - to jsou fakta daná tím, že čím vyšší kompresní poměr tím vyšší termická účinnost (mimo jiné, další podstatné veličiny). Tzn. při stejné spotřebě diesel vyšší výkon, nebo při nižší spotřebě stejný výkon. A mimochodem jezdím na benzín, protože by se mně diesel nevyplatil - najezdím 15k ročně.

0/0
28.8.2006 21:14

Hekynen

Re: Re: Re: Benzín je benzín

Já jsem takříkajíc na oné hraně - 20k per rok. Služební auto jsem odmítl, protože by to byl nafťák. Stačí na dokreslení?

0/0
28.8.2006 21:16

:D

Re: Re: Re: Re: Benzín je benzín

u aut 5let a více jednoznačně vede diesel. Kupní cena automobilu prakticky stejná jako benzín. náklady stejné. Jen ta spotřeba je výrazně nižší (při stejném - ne-li větším výkonu). Palivo za nižší cenu.Navíc málokterý benzínový motor přežije 250 000 km. Potom je z něj troska - ne tak u dieselu. Ty bežně nejdou 300 - 500 000 km.

0/0
29.8.2006 7:23

Hekynen

Re: Re: Re: Re: Re: Benzín je benzín

Při mém nájezdu 20 000 km za rok ten benzínový motor "rozsypu" za 12 roků. To už dávno rozsypu i tu káru. S tou výrazně nižší spotřebou nevím... Firemní Octávky (TDI) jezdí za 8, můj benzín (20VTurbo) taky. A nižší cena paliva? Ten dvacetník-třicetník? To je irelevantní. Prostě u mne vede benzín, nafta mne zatím nepřesvědčila.

0/0
29.8.2006 8:19

56xjf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benzín je benzín

Firmení oktávkou TDI jsem jezdil za 4,5, po dálnici Praha Brno, kde se v noci dalo jet místy až 190 si škodovka brala maximálně 7 litrů. Jestli kolega se služební oktávkou neživí ještě doma jednu oktávku;-).

Jinak diskuse benzín x nafta mi přijde stejně přínosná jako otázka, jestli byla dřív slepice nebo vejce nebo jestli je lepší horské či silniční kolo. Každý bude chválit to své. Racionální důvody tam ale nejsou.

0/0
29.8.2006 8:48

:D

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benzín je benzín

Souhlas ..ale z mého pohledu:

koupil jsem auto s cca. 120 tis. km. najedu ročně 30+ tis. (do práce, ryby, dovolená .....). Auto mi jezdí za cca 5,5 - 6,5 (podle toho jestli se tomu "osolí" nebo ne).

Diesel je jednoznačná volba. Benzín s běžnou spotřebou 7 - 8 l/100 (abych měl stejný výkon 130 k) by mě "sežral".

0/0
29.8.2006 9:07

Vogel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benzín je benzín

S firemni Oktavkou (TDi) jsem taky chvilku jezdil za necelych 8 litru ... , jenze s pedalem stale oprenym o podlahu. Normalni svizna jizda je pak kolem 6,5litru NAFTY. To co tu povidate o spotrebe sveho 20-ti ventiloveho dvoulitru je mozna pravda pri jizde na vetsi vzdalenost mimo bezny provoz (a nebo ten motor mate v hodne malem a lehkem auticku).

0/0
29.8.2006 10:33

Hekynen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benzín je benzín

No, s tím mým 20-ti ventilkovým turbo autíčkem nejezdím moc po městě (typu centrum Prahy), spíše jenom (spíše výhradně) mimo město a z (kraje) města do (kraje) města - do kanclu jezdím cca 50 km po dálnici, z domu to mám cca 10 km na nájezd, kancl je pár set metrů od sjezdu (jedny semafory a jsem tam), kancl v Praze máme také poblíž sjezdu. A pak s autem jezdím dost na hory (lyže, cyklo, túry). Vzhledem k absenci dálniční sítě u nás (a i na Slovensku) to znamená téměr výhradně po "okreskách".

 Motůrek si jen brumlá, skvělý ale při rozjíždění, předjíždění a (hlavně) v kopcích;-) Na dálnici 140, mimo dálnice lehce přes 100 (ne v obci), obé tachometrových, takže těsně lehce "nad" limit, pohoda jazz, poslouchám muziku, kochám se okolní přírodou a řidičkami;-D.

0/0
29.8.2006 20:48

FastDriver

Re: Re: Re: Re: Re: Benzín je benzín

no to je pěkná blbost. Podívej třeba na ameriky, to jsou držáky, a spousta jiných. Pokud mluvíš o výdrži nafťáku, tak ale ne o přeplňované naftě, protože když s tím chceš jet jako s benzíňákem, tak máš po 100-150tis v pytli turbo, vzduchovou váhu a kdovíco ještě.

0/0
29.8.2006 9:27

:D

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Benzín je benzín

Myslíš držák s 6ti litrovým motorem, který nezná prakticky nikdy víc než 2500 - 3000 otáček a má spotřebu 12 l/100 ... opravdu je s čím porovnávat.

0/0
29.8.2006 10:16

inkvizitor

Re: Benzín je benzín

souhlas, nafta patří do traktoru nebo do kamen R^

0/0
29.8.2006 8:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.