Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První dálniční tunel v Česku otevře za 25 dní

Prvním dálničním tunelem v republice, vrchem Valík u Štěnovic na Plzeňsku, projedou první auta za pětadvacet dní, přesně šestého října dopoledne. Proč je tři sta osmdesát metrů dlouhý tunel v zatáčce, za více než miliardu korun, skrz který je vidět z jednoho konce na druhý, tak výjimečnou stavbou?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Balvann

E55

Není nad starou dobrou e55 , ta nám na Budějice dělá reklamu!Rv. a jak je hezky značená ! Cedule jsou čitelné až po průjezdu !

0/0
12.9.2006 22:14

Volant

jedine CU*AK

da k clanku o novem tunelu fotku s cvicenim haseni pozaru.

0/0
12.9.2006 11:51

danny44

Dotaz:

To znamená, že tímto pádem bude obchvat Plzně "komplet" hotovej?

0/0
11.9.2006 21:49

Starej kozel

Re: Dotaz:

Jojo, to znamena, ze D5 povede z Prahy az na hranice neprerusena.

0/0
12.9.2006 7:16

Tom

Re: Re: Dotaz:

Konecne!!!

0/0
12.9.2006 9:43

Linde

Valik

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Valik_tunel.jpg

0/0
11.9.2006 20:05

T.

No konečně...

I kdyby tam byla 60ka, bude to zase o něco příjemnější, než stávající obchvat. O tom starém průjezdu ani nemluvě.

Už to mají Němci protažený na A93?

0/0
11.9.2006 19:39

danny44

Re: No konečně...

S několika zúženíma do jednoho pásu (a 60 nebo 80) jo. Horší je pak návaznost na A6.... (a na A93 je to jedno staveničtě za druhym)

0/0
11.9.2006 21:50

T.

Re: Re: No konečně...

Díky za info. Kdysi jsem si říkal, že z Prahy do Aše se pojede po dálnici skoro celou cestu, ale ta zajížďka je nesmyslně dlouhá.

0/0
12.9.2006 20:09

Děsběs

80 km/h je pro dálniční tunel vážně málo

Zejména, pokud má dva jednosměrné tubusy. Tahle rychlost je možná odůvodnitelná u tunelů ve městě, ale na rychlostní komunikaci....? 

0/0
11.9.2006 16:38

PetrM

Re: 80 km/h je pro dálniční tunel vážně málo

Už vidím ty kolony před tím spomalením - bude to vypadat přesně tak, jako před kdejakým omezením na dálnici.

0/0
11.9.2006 16:41

K-Leo

Re: Re: 80 km/h je pro dálniční tunel vážně málo

Je videt, ze jste byli oba nejdal tak ve Stechovicich. Osumdesatka v dalnicnim tunelu plati ve vetsine statu EU a zadne kolony to natvori.

0/0
11.9.2006 19:19

danny44

Re: Re: Re: 80 km/h je pro dálniční tunel vážně málo

Omyl - 100 ... (ale omezení je všude, to máš pravdu)

0/0
11.9.2006 21:48

safetyfirst

Omluva

Promiňte, že jsem tak sprostý, už se to nestane;-(

0/0
11.9.2006 16:23

chestburster

Ha ha ha

Tak "jedinej" kopec v okolí a zrovna jím musí vézt dálnice. Bravo :-D

0/0
11.9.2006 16:20

hm

tunel

tak se ho konecne dockame. akorat me stve, ze kvuli zelenym to mohlo byt o nejaky rok drive a v useku se mohlo jezdit 130 bez tunelu. take je dobre, ze do clanku daji, ze to bude sledovat ukradena auta. po tom precteni si ty zlodeji asi tomu budou vyhybat nebo si policie mysli, ze jsou tak tupy? Rv

0/0
11.9.2006 14:08

sádra

Re: tunel

proč říkáš politikům na Plzeňském magistrátu zelení?

0/0
11.9.2006 14:43

Mak1

No to jsou ale 3,14či

 - v dálničním tunelu rychlost 80 km/h. A ještě jí budou měřit, hajz*ové(Y)

0/0
11.9.2006 13:53

ToddBertuzzzi

Re: No to jsou ale 3,14či

ty voe to je hrůza na 385 metrů spomalit na osmdesátku , co ? :-P

0/0
11.9.2006 14:22

Mak1

Re: Re: No to jsou ale 3,14či

No - jak znám dopravní omezení z našich dálnic, tak 80 bude kilometr před a 0,5 km za tunelem, ale hlavně nechápu proč se staví dálniční tunel pro rychlost 80 ( 100 )km/h, zvláště, když je tak nacpanej elektronikou, že když se něco stane, tak to hned vědí a můžou omezení rozsvítit na tabuli ....:-(

0/0
11.9.2006 14:25

safetyfirst

Re: Re: Re: No to jsou ale 3,14či

Asi proto, ze prevence je nejlepsi zpusob, jak predchazet nehodam, voe. Jestli jsi jeste nejel do chorvatska (coz jsi asi nejel), tak tam jsou omezeni jeste vice, nez 1 km pred tunelem. Myslim, ale, ze bude nejlepsi, kdyz se vy*eres na, pro tebe trapnou, silnicni dopravu a koupis si tryskac, ale mozna te bude stvat, ze te letovi dispeceri budou omezovat v letove hladine a smeru letu. Hodne stesti. (Y)

0/0
11.9.2006 14:43

jaryk

Re: Re: Re: Re: No to jsou ale 3,14či

Z tvé strany účelově vybraná část cesty, voe. V Rakousku je na téže trase možná 40 tunelů a značka  omezení (u dvoutrub vetšinou na 100 km/h) je nezřídka až na vjezdu do tunelu. Že by to někoho nějak ohrožovalo jsem si nevšiml !

0/0
11.9.2006 15:08

Mak1

Re: Re: Re: Re: No to jsou ale 3,14či

Do Chorvatska jsem nejel, nicméně si myslím, že stavět dálniční tunel s rychlostí 80 km je hovadina. Spíš bych pochopil, kdyby byla rychlost operativně řízena dle hustoty provozu

A o tom je dle mého ta Vámi proklamovaná prevence - jestliže je malý provoz, dá se jet rychleji, při velké hustotě provozu je nutné zpomalit - ale to by chtělo zřejmě trochu myslet, že ? ( tím nemyslím Vás, ale orgány ... )

0/0
11.9.2006 15:11

aladdinek

Re: Re: Re: Re: Re: No to jsou ale 3,14či

Kdyby jsi pořádné četl tak ten tunel je stavěný na 100 km/h, ale zatím to bude jen 80 km/h takže to bude stejně jako v celé Evropě na 100 km/h ;-)

0/0
12.9.2006 16:06

LJ

Re: Re: No to jsou ale 3,14či

To by se mělo taky zpomalovat na 80 při každým průjezdu pod mostem. Dyť to neni žádnej tunel skrz Alpy, je to pár metrů dlouhý.

0/0
11.9.2006 14:51

Antik

Re: Re: Re: No to jsou ale 3,14či

píšou tam testovací provoz a pak že to zvýšej, na tom snad neni nic špatnýho to ze začátku dát pomalecj, aby se vidělo jak to tam bude s bezpečností, plynulostí, vyzkoušej se nové systémy elektronické atd, ne?.....časem by to mohli dát víc než 100 třeba :) naděje umírá poslední ;) ale jinak se mi moc líbí, že tam takovýhle elektronický hlídání váhy, rychlosti a jestli nejsou auta kradená dali :) to by mohlo bejt častěji na různých vjezdech třeba na dálnici, teda kromě toho hlídání rychlosti ;))

0/0
11.9.2006 22:51

inosh

Mýto?

No, snad mi nic neuslo a tyka se to jen LKW. Nebo ne?

0/0
11.9.2006 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.