Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči kamionů budou muset na psychotesty

Jak vypadá správný řidič kamionu podle nového silničního zákona? Má rychlé reakce, vynikající soustředění, schopnost rozhodnout se správně v časové tísni. Naopak nesmí být přehnaně agresivní, impulzivní a nemá psychopatické rysy ani žádnou neurologickou poruchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ol

IQ - test

Kdyz pujdete na testy do Ostravy, pak si nezapomente zopakovat, jaka je prvni kosmicka rychlost, jak je dlouhy Karluv most, jak je vysoka Eifelovka a kolik pomerancu se vejde do 5 kg. Odpovedi na tyto a podobne otazky potom daji zaklad psycholozce k hodnoceni Vasi psychomotoriky. Protoze nechapu jak, zazadal jsem o sve testy a hodlam je nechat odborne posoudit, protoze to je na mne opravdu moc silne kafe. Psychomotorika souvisi s reakcemi na okolni podnety a v teto oblasti nas nikdo netestoval a prave v teto oblasti jsem nevyhovel. Mozna si Mgr.K.D. vzala spatne testy, ktere byly urceny zakum zakladni skoly v Horce, kde jeste pred nedavnem pusobila... .

o.l.

0/0
27.6.2007 12:39

jirik

tak

(Y)(Y)(Y)(Y)

0/0
17.6.2007 15:14

Vašek

Nový řidič

Vstupní, zdravotní prohlídka vyleze přes 7.500,-Kč.Tyto prachy zaplatí zaměstnavatel,ale pokud odejdu do 2 let, tak mu je budu muset vrátit. Čeká mě to pozítří, uvidím smyslnost tohoto nařízení.Mám obavy z psychotestů, že nebudu stíhat množiny, já je totiž nikdy nebral.;-O

0/0
31.1.2007 21:15

Marek Staněk

Další pěkná díra na prachy

Tak nejen že si mozkoškrabové namastí kapsu, ještě dosteneme pochavlu od EK za likvidaci vlastního trhu s pracovními místy nákladních řidičů. Zdalipak bude toto zdravotní potvrzení požadováno také od zahraničních řidičů už na hranicích?

0/0
14.9.2006 9:12

Jarda

To je sice krásný,

ale většina kamiónů na našich silnicích je ZAHRANIČNÍ provenience. Na jejich řidičích samozřejmě nikdo žádné potvrzení vyžadovat nemůže a taky nebude!! Jaký to tedy má význam?  Jediný cíl je vytahat lidem z kapes další stamilióny.  A kdopak asi tenhle nesmysl do zákona protlačil?

0/0
13.9.2006 23:38

danny44

Re: To je sice krásný,

No to víš, řidič nejen tvrdej chleba má, ale podle našich politiků i těžký prachy... tak co by nepřispěl "akreditovanejm" medicínským společnostem.... Hlavně že "ožraloviů bude stačit "štempl" od obvoďáka, jestli ho vůbec bude potřebovat...

0/0
13.9.2006 23:43

sandy

řidiči

každej kdo už je totalně v prd... tak jde točit volantem a nebo hlídat k nějaký agentůře. Někdy se jim nedivim někdy mě ale pěkně ser..., mám spoustu známých co jsou řidiči a nebo maji dopravní či spediční firmu, je tu velký přetlak :-P

0/0
13.9.2006 12:08

houba_

Re: řidiči

je tu velký přetlak ... ani nemuze byt jinak, kdyz to dela kazdej, kdo je v prd.eli

ty mas ale vybrany znamy :))

0/0
15.9.2006 11:05

Děsběs

Převratná novinka? Ale kdeže!

KDyž jsem jednu dobu jezdil s BUSem u DP v Praze, chodili jsme na psychotesty naprosto běžně. To samé mají jistě i u ČSAD. Tiráci to možná doposud neměli, tak doufám, že tohle opatření alespoň zčásti oddělí zrno od plev. Neboť ten, kdo např. svévolně blokuje dálnici několik desítek minut souběžnou jízdou v levém pruhu, aby za sebou táhl 2km kolonu, čímž zvýší riziko bouraček už na tak přeplněné D1, by měl dostat svěrací kazajku! 

0/0
13.9.2006 9:44

znalecvina

je to spravne

dnes jsem jel na najedu a dva pruhy sly do jednoho. kamion za mnou a vedle nej druhy a vklidu v zatace to vzal mimo tento pruh, pak se mi nalepil na naraznik. pak vybocil z pripojovaciho pruhu hned do praveho pruhu na dalnici v rychlosti 60 km/h i kdyz pred nami je pripojovaci pruh o dveste metrech... proc tam asi je. pak predjizdim kamion za mnou vidim v levem pruhu v dalce zlutou fabii. kamion za mnou mu tam vjel a predjizdel ho na pres dva kilomentry.takze na pul kilometru jeden kamion porusil 5 pravidel silnicniho provozu. NADHERA :(

0/0
13.9.2006 8:49

houba_

Re: je to spravne

ty jsi zase v tech nekolika radkach porusil snad vsechna pravidla slohu, takze vlastne nevim, cos tim chtel sdelit

0/0
15.9.2006 11:08

krakra

No konečně

No konečně - to je výbornej nápad.

0/0
13.9.2006 8:03

Sibud

Dokončení

Doporučuji proto,aby každý kdo bude posuzovat oprávnění ke způsobilosti,měl potvrzení o tom,že absolvoval každý rok alespoň jednu jízdu s kamionem do zahraničí.Povinně :  majitelé kamionů,spediteři,psychologové,policajti a hlavně úřednici a poslanci.Nechci se tím vůbec zastávat řidičů kamionů,ale  kdo si to neprožije sám,nemůže nic k tomu dělat. Jako příklad nám může sloužit nová vyhláška,která  se bude zase předělávat. Proč, protože ji dělali lidé od stolu a  cokoliv se nelíbilo bylo smeteno. Doufám,že nějaký ,promiňte idiot nevymyslí,že pokladní  v supermaketech bude musett se podrobit testům pro dvojí vidění,či pro naprostou vyčerpanost při své práci. Pokud přece k tomu dojde,tak bych doporučoval,aby nelépe v Praze a max.v okolí do 50km,byla zřízena psychologicko-neurologická klinika s 200 zaměstnanci,kteří by byli schopni za potlesku zelených během roku zlikvidovat kamion.dopravu, zvýšit počet nezaměstnaných a konečně bychom byli zase první na světě . 

0/0
13.9.2006 0:07

Sibud

Každý navrhovatel,povinně by si to měl zkusit.

Využil jsem možnosti a jeden týden jsem absolvoval cestu kamionem.V krátkosti poznatky. Čekání na nakládku a vykládku otřesné. V 5ti firmách z 6ti si obsluhy dělají co chtějí. Špediteři posílají dispozice mnohdy až na poslední chvíli faxem či mobilem. Bez kodu Vás nikdo nikde nenaloží.Buzerace na hranicích,na dálnicích a skoro všude. Pro příklad nakládka ve Staropramenu Praha trvala 10 minut,vykládka v Aholdu Olomouc hodiny.  Jednalo se naložení 32 palet s pivem. Ahold má  pro tuto činnost  jeden vysokozdvih,řidiči dá na korbu paleťák,ať si to uloží sám.

Čekalo tam 10 kamionů, Ten 10 musel čekat 10 hodin. V těchto momentech se začínají projevovat stresy u řidičů . Většinu majitelů kamionů nezajímají tyto problémy.Tyto problémy a mnoho dalších,vůbec nikoho nezajímají. Ať si paní psycholožka udělá povinnou exkurzí a potom bude mluvit jinak.Neurologů si velice vážím,ale oni už dostávají hotové pacienty. Zkusil se někdo zamyslet co je hlavní příčinou stresů u řidičů kamionů_?

0/0
12.9.2006 23:46

O.N.S.P.

Re: Každý navrhovatel,povinně by si to měl zkusit.

Nutí je někdo aby dělali takto stresující práci? Přece to poté nemůžeme odsírat my ostatní :-/

0/0
13.9.2006 8:47

Marcela

Re: Každý navrhovatel,povinně by si to měl zkusit.

Špatná logistika je něco jiného než špatný řidič, proč se řidiči neozvou ? Mně jako matku vůbec nezajímá, jestli řidič,který třeba způsobí  zranění mým dětem , je vystresovaný a proč. A rozhodně  by to nebylo omluvou.

0/0
13.9.2006 9:37

Mak1

Re: Re: Každý navrhovatel,povinně by si to měl zkusit.

Hm. A možnost, že vystresovaný je neprofesionální řidič nepřipouštíte ?

0/0
13.9.2006 12:29

Marcela

Re: Re: Re: Každý navrhovatel,povinně by si to měl zkusit.

Hm. Kde něco takového píšu ? A jak to souvisí s tématem ?

0/0
13.9.2006 12:57

Mak1

Re: Re: Re: Re: Každý navrhovatel,povinně by si to měl zkusit.

Sorry - Vaší větu : Mně jako matku vůbec nezajímá, jestli řidič,který třeba způsobí  zranění mým dětem , je vystresovaný a proč. - jsem si omylem vztáhl jen na profesionální řidiče za což se kaju ;-)

0/0
13.9.2006 13:09

Marcela

Re: Re: Re: Re: Re: Každý navrhovatel,povinně by si to měl zkusit.

:-)

0/0
13.9.2006 13:37

P800

Kdo bude potom kamiony řídit?

Mám obavu, že 90% kamionů zůstane stát v depu, protože nebude kdo by je řídil..

0/0
12.9.2006 19:33

O.N.S.P.

Re: Kdo bude potom kamiony řídit?

Máš pravdu. Chodím servisovat kancelářskou techniku do firmy provozující kamionovou dopravu, cca 130 vozů. Potkávám jejich řidiče. Slyším jak mluví. Poté mám strach vyjet svým osobním vozem do ulic, nedej bože na dálnici Rv, tihle lidi skutečně potřebují psychotesty..

0/0
13.9.2006 8:52

petrmalyx

prijde chlap na vysetrneni k neurologovi

 ten hleda nervovou aktivitu... nic. Clovrce, co s vama je? zkuste prdel, pane doktore, tam ted ty nervy mam.

0/0
12.9.2006 15:19

FastDriver

Předem bych to nezatracoval

záleží na tom, jaké to skutečně bude. Rychlost reakcí by se měla zkoušet už v autoškole, ale určité posychotesty by také být měly, takový rozjetý kamion je slušná zbraň hromadného ničení.

Ostatně známý byl svědkem, jak se v motorestu pár kamióňáků trumfovalo, kdo udělal osobáku větší pakárnu.

0/0
12.9.2006 14:30

mrazik

Re: Předem bych to nezatracoval

A pekne je poslouchat v mistni hospode jak se Franta sJardou chlubi kolik jim jejich 120 vytahne z kopce.

0/0
12.9.2006 14:41

FastDriver

Re: Re: Předem bych to nezatracoval

to může být fakt sranda, ale jak to s tím souvisí8-o

0/0
12.9.2006 16:16

mrazik

to je pekna piiiiiiiiiiiip

to je pekna piiiiiiiiiiiip

0/0
12.9.2006 13:59

marqel

*

Chudáci neurologové asi nemají nic lepšího na práci, než točit EEG šoférům;-( Zato psychologové budou mít konečně slušný kšeft...

Možná bych (s výhradami) souhlasil s nějakými testy na rychlost reakcí atd., ale testy na osobnostní předpoklady jsou s prominutím na 3,14ču.Každý průměrně inteligentní člověk ví, co má v takových testech vyplnit, aby prošel. To vám potvrdí řidiči autobusů, kteří většinou již takové testy absolvovali. (Y)

0/0
12.9.2006 13:56

Mak1

No to je zase sr*čka

Řidiči budou muset uplácet aby jim nechali papíry. No a když se to nepovede a oni o ně přijdou, tak tu holt budou jezdit Poláci, kteří žádné vyšetření nepotřebují. A to jsou pane řidiči ! ;-€

0/0
12.9.2006 13:20

BMBMBM

Re: No to je zase sr*čka

ja nevim, ale z 95% když kamionák udělá prasárnu, tak je to Rumun, maďar a polák...

takže je to zas k ničemu...

0/0
12.9.2006 14:31

Mak1

Re: Re: No to je zase sr*čka

ba ba

0/0
12.9.2006 14:38

bullshit

testováno na řidičích kamionů....)))

0/0
12.9.2006 13:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.