Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda souhlasí s řidiči: Bodový systém ano, ale upravený

Co říkají na nová pravidla a bodový systém profesionální řidiči? Většina z nich s nimi souhlasí, ale mají také své výhrady. Vláda dnes doporučila sněmovně projednat a schválit novelu zákona, který platí v Česku od 1. července.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honza158

Zmeny ano

Pokud nema byt zakon rovnou cely smeten a nahrazen necim propracovanym viz zakon v DE, tak jsem pro zmeny (nepocitam vylozene chyby a nesmysly).  Zruseni bodoveho postihu u - svetel, pasu, "mirneho" prekroceni rychlosti, snizeni poctu bodu za vozickaze, zruseni odebrani rp za vozickaze. Zavedeni rozsahu bodoveho postihu podle stupne nebezpecnosti jednani za kterych k prestupku doslo u - "vyssiho" prekroceni rychlosti, prejizdeni plne cary pri predjizdeni ..., zavedeni pokut za bezduvodnou jizdu vlevem/strednim pruhu na dalnici, zavedeni postihu za "lepeni se na kufr" na dalnici . Zruseni systemu 2x a dost , 1x a dost vyjma velmi zavaznych veci zavineni nehody atd... kvuli tomu nema vubec vyznam navysovat na 18bodu protoze o rp prichazite mnohem drive a 12bodu ani nenazbirate. Zruseni absolutni 0 u alkoholu, zavest nejakou toleranci. Zvzseni rych. limutu na nekterych usecich na 160km/h. Odebrani nove nabyte pravomoci MP. Vic se toho nevejde:)

0/0
14.9.2006 19:17

iuos

hmm

já vůbec nechápu v čem je problém v souvislosti se stáním na místě pro postižené... nikdy mne ani nenapadlo tam zastavit, natož stát...

0/0
15.9.2006 15:59

honza158

Re: hmm

Me take ne. Ale prehlednout se muzete, uz jsem jednou na takove misto jednou zajel a chtel zaparkovat a pak jsem si na znacce vsiml, ze je tam napsano 6x, nemyslim si, ze prehlednuti takove veci je tak zavazne, ze se za to ma odebirat RP, ani ze je to jeden z nejtezsich prestupku.

0/0
15.9.2006 18:13

iuos

hmm

tolerance je nesmysl - lidi toho začnou zneužívat a je to zase k ničemu

0/0
15.9.2006 16:00

Mára

a co jako?

na dalnici jezdim 160 a ve meste 70. Stejne jako pred tim. Cela leta me drive nikdy nechytil, tak proc by mel ted. 11000 policajtu na 10 milionu lidi? To je slabota

0/0
14.9.2006 15:07

Aladin

Re: a co jako?

Jenže dřív neměl každý vidlákov vlastní radar v hodnotě obecního rozpočtu na 3 roky ;-)

0/0
14.9.2006 18:24

iuos

hmm

lidi jezděj jak prasata...

0/0
14.9.2006 14:31

Roumen

Je to uplne jedno...

...policajta nevidet... :-/

0/0
14.9.2006 11:25

komentator-1

Re: Je to uplne jedno...

přesně tak, policajti nikde nejsou. Je si ovšem potřeba uvědomit, že skoro celý srpen bylo škaredě a komu by se chtělo moknout, že jo...

0/0
14.9.2006 11:50

pavouk

opravit nesmysly ano

ale uvolnit ne. Nechal bych zákon tak přísný, jak je a jen by se mělo opravit pár nelogických paragrafů.

A když si někdo stěžuje na to, že jsou pokuty moc vysoké a bodů hodně málo, mám pro něj jedinou odpověď: "Nutil Tě někdo porušit dopravní předpisy?". Já jezdím podle pravidel a necítím se jimi nijak omezován. Spíš mně omezují a ohrožují kreténi, kteří v obci předjíždějí přes plnou čáru stovkou

0/0
14.9.2006 8:22

Honza

Re: opravit nesmysly ano

To se nedivím, že jezdíš pomalu, s šesti nohama jde blbě řídit

0/0
14.9.2006 10:11

Pecaf

Re: Re: opravit nesmysly ano

Pavouci mají 8 nohou ;-) (když jim je někdo neutrhne)

0/0
14.9.2006 10:48

pavouk

Re: Re: opravit nesmysly ano

V biologii jste asi chyběl, že? Pavouci mají nohou osm.

0/0
14.9.2006 13:37

Honza

Re: opravit nesmysly ano

Souhlasím s Tebou. Jezdím podle pravidel, nemám s tím větší problém. POkud si někdo stěžuje, že kvůli tomu nestíhá kšefty, tak jeho podnikání se mu zřejmě nevyplácí a a´T jde

0/0
14.9.2006 12:11

KR53

Re: opravit nesmysly ano

Koukej Pavouku, do 2004 jsem jezdil coby profi. Neměl jsem (zaklepat na dřevo dubový) problém tenkrát, ani teď, to hovado co mě na plné předjede v obci 80 stejně nakonec nažene jenom pár minut, takže jezdím v klidu. ALE: to co tu pablb inkvizitor Šimonovský zavedl, zavání buzerací na sto honů. Pokuty jsou pro normálního smrtelníka likvidační. Ovšem ty prasáky to postihne minimálně, většinou jsou za vodou a právě jim pokuty vadí nejmíň, navic se většinou volantem neživí. Zato my, když fakt omylem něco zmršíme, dostanem kartáč.

0/0
14.9.2006 17:15

KR53

Re: opravit nesmysly ano

Stačí zapomenout doklady, zapnout světla nebo za domy v polích přidat plyn a cedule ještě neukončila obec... Neříkej že se ti nikdy nezadařila podobná banalita, jsme holt jenom lidi. Proč neokopírovat třeba Německý systém, benevolentní k prkotinám a těžce postihující skutečně nebezpečné jednání???

0/0
14.9.2006 17:15

Shotek

Re: Re: opravit nesmysly ano

souhlas ..do kamene tesat!

0/0
15.9.2006 15:00

danny44

Co by chtělo změnit....

Co by hlavně chtělo změnit - rozdělení přestupků . dokud bude "91" mimo obec (nebo 132 na dálnici) stejně "těžký přestupek jako 69 v obci, resp. 49 ve 3ékm zóně, tak je to, velmi slušně řečeno, na hlavu

0/0
13.9.2006 23:36

niky79

Re: Co by chtělo změnit....

Uvedom si, ze kdyz jedes realnych 91, tak na tachometru mas tak 95 Km/hod. A to nerikej, ze nepoznas!

0/0
13.9.2006 23:41

ihosama

Re: Re: Co by chtělo změnit....

Ty jsi fakt ukazkove pochopil pointu jeho prispevku.

0/0
14.9.2006 5:13

Don_Alex

Re: Re: Re: Co by chtělo změnit....

naopak, on to pochopil spravne. Jakmile se udela rezerva, ze misto 50 se bude hlidat 60, tak vsichni zacnou rvat, kdyz je nekdo zmeri na 61. Ja bych byl proto, aby v obci postihy bez tolerance, mimo obec dejme tomu do 10km/h tolerance s tim ale ze nad tuto hladinu se tresty zvysi a na dalnici tezko rict, vzhledem ke stavu nasich dalnic. Asi bych byl pro zvyseni, ale jen lokalne

0/0
14.9.2006 9:44

Alfik

Re: Re: Re: Re: Co by chtělo změnit....

nene, já bych byl pro jasnou tarifikaci, 50-55 domluva, 55-60 300 Kč 60-65 1500 Kč 65-70 2000 Kč a podobně mimo obec, nebo to spíš naformulovat jako překroční rychlosti o xx km a rozdelit obec a mimo obec a ne do zákona dát 50-70 protože jestli někdo jede 52 nebo 69 tak je to sakra rozdíl v obci, ale jestli jede na krásné silnici mimo obec 105 místo 90, tak to tolik neznamená.

0/0
14.9.2006 10:31

Marty

Vysekat kraviny.

Je dano 12 bodu. Nicmene pokud me chyti za "překročení nejvyšší dovolené rychlosti stanovené zákonem nebo dopravní značkou o 20 km/h a více v obci nebo o 30 km/h a více mimo obec" - ohodnoceno 3 body, tak mi vezmou papiry na 1–6 měsíců

(spáchá-li 2x a vícekrát v průběhu 1 roku). Cili prijdu o papiry za 6 bodu! Zbylych sest muzu prodat nebo co?

Dalsi vec - odmazavaji se 4 body za rok, pokud nebyl spachan prestupek nebo nebyl odebran ridicak. Rekneme, ze nekdo ma 9 bodu a "při řízení vozidla neumožnění chodci na přechodu pro chodce nerušené a bezpečné přejití vozovky" - 4 body. Celkem 13bodu. Odevzda na rok papiry, ale zadny bod mu za tu dobu neni umazan. Papiry dostane zpet a rovnou je muze odevzdat nebo co? To je ale po logicke strance zpraseny zakon.

0/0
13.9.2006 23:35

Aladin

Re: Vysekat kraviny.

Za 6 bodů ti nikdo papíry nevezme. Musíš rozlišovat mezi zákazem činnosti a odebráním řidičského oprávnění ;-P

0/0
15.9.2006 9:57

Aladin

Re: Vysekat kraviny.

A k té druhé části- pokud ti seberou řidičák za dosažení 12 bodů, dostaneš pak nový, už bez bodů.

0/0
15.9.2006 10:00

marianmach

ptat se ridicu??

Stara vlada byla plna blbcu, ale s touhle se to neda ani srovnavat. Je to jako kdyby se ptali zlodeju zdali zrusit, nebo pozmenit zakon proti zlodejum. Tohle uz je vrchol blbosti!!! Vim, ze tento zakon nevysel z hlav teto vlady a taky vim, ze tato vlada prekopava uplne vsechno, co ta stara natropila, ale otazka je proc?? Vypada to, ze to delaji naschval, aby ukazala, ze ted muzou. Kdyby meli aspon trochu rozumu, nechali by zakon zakonem rok a potom by se videlo, jak to funguje. Jenze to by v teto vlade museli byt lide a ne banda blbcu, kteri jako male deti, si nechteji pripustit, ze nekdo jiny udelal neco, co funguje.

0/0
13.9.2006 23:34

roxxor

Re: ptat se ridicu??

V tomhle pripade je to potreba, protoze stavajici zakon je paskvil vsech paskvilu. Je plny naprostych nesmyslu a nechapu, jak se ho kdokoliv muze zastavat v soucasnem zneni.

0/0
14.9.2006 0:05

komentator-1

Re: ptat se ridicu??

Ty ale musíš být inteligent! Silniční zákan je zde proto, aby se na silnicích dalo slušně jezdit a řidičům má SLOUŽIT, ta tzv. buzerace je tam proto, aby několik prasat neohrožovalo většinu slušných řidičů. Proto se prostě musí s řidiči diskutovat. Zloděj už z názvu je člověk porušující zákona a v jeho případě se dá bavit jenom o represi. Ale o tom silniční zákon není.

0/0
14.9.2006 11:49

marianmach

Re: Re: ptat se ridicu??

A ty asi budes jednim z tech prasat, protoze, kdybys byl slusnym ridicem, tento novy zakon by ti vubec nevadil.

0/0
14.9.2006 18:07

mi007

Nechte ho ještě chvilku

Já bych bodovej systém neměnil minimálně do Vánoc. Mě docela vyhovuje.situace se sklidnila na silnicích. A jestli si nějakej živnostník stěžuje, že neobjede všechny zákazníky, či nějaké podobné názory, to jsou názory na nic. Pokud porušuje při jízdou rychlost atp., tak vlastně podniká s porušením zákona, a to je nečisté podnikání. Pokud ví, že nestihne objet zákazníky tou svou dodávkou, tak ať jde pracovat někam jinam.!

0/0
13.9.2006 22:19

brm

Re: Nechte ho ještě chvilku

Hm, zkuste se rizenim zivit, a pak zacnete mluvit jinak. Jizda z kauflandu 1x tydne se nepocita.

Jestli jsou neci nazory na nic, tak ty vase. Jen tupa ovce muze schvalovat sikanu horsi nez kdekoli na zapade. Ale my cesi uz jsme takovi .... a byli jsme nejmin 40 let, tak proc nebyt dal, ze?

0/0
13.9.2006 22:59

Alfik

Re: Re: Nechte ho ještě chvilku

Přesně tak, jinak ten zákon vyzní pro strejdu v klobouku co si o velikonocíh dojede k prababičce pro plato vajec a na dušičky zajede dva hřbitovy a jinak pro někoho kdo má měsíčně třeba 5000 km.

0/0
13.9.2006 23:28

naučte se podnikat

Re: Re: Nechte ho ještě chvilku

Jestli neumíte podnikat podle pravidel, tj. i ježdění podle pravidel, když Vás auto živí, tak hold asi podnikáte ve špatným oboru. Doteď ste si mohli troufnout porušovat silniční zákon, teď už je to těžší. Já nevím proč bych měl zkoušet, zda mě auto uživí. Já pracuju tak, aby mě to živilo dobře a pracuju a podnikám dle pravidel a nemám s tím větší problém.

0/0
14.9.2006 6:45

Alfik

Re: Re: Re: Nechte ho ještě chvilku

nepodnikám, ale vy neděláte výlety s rodinou?

0/0
14.9.2006 10:27

jirkanovaksuperchlapik

Souhlas, ale za chlast a drogy za volatem 18b

a sebrat papíry....

0/0
13.9.2006 20:01

ihosama

Re: Souhlas, ale za chlast a drogy za volatem 18b

No ono pri nulove toleranci to je hloupost.

Za chlast vzdycky body - souhlas.

Ale davat rezidualni alkohol treba 0.1 zarovno 1.0 povazuji za prinejmensim kontraproduktivni.

0/0
14.9.2006 5:16

Elektronek

Už zas se řeší blbosti

Ten bodovej systém samozřejmě je zbytečně přísnej a v zákoně jsou blbosti, ale KLÍČOVÝM problémem pro bezpečnost a pořádek na silnicích je nesystematická práce policie.

0/0
13.9.2006 16:40

Andee

Jj...

Body za nerozsvícený světla či překročení rychlosti o pár km - to je příliš přísné. Tam by úplně stačila pokuta. Stejně tak souhlasím se zrušením spodní hranice - týká se to třeba zrovna těch diskutovaných cyklistů, kteří by za zranění při pádu z kola měli platit nesmyslných 25 litrů pokuty a i v řadě dalších případů může policista s ohledem na minimální nebezpečnost porušení předpisů v dané situaci dát prostě symbolickou pokutu nebo to řešit napomenutím...

0/0
13.9.2006 15:24

jirkanovaksuperchlapik

Re: Jj...

Tak to se dost pleteš, nerozsvícený světla je dost průšvih, protože to auto neni vidět....dost velkej problém z hlediska bezpečnosti

0/0
13.9.2006 20:03

demon3

Re: Re: Jj...

Tak to se dost pleteš... Je to pořád stejný, převážná část Evropy nesvítí, auta jsou tam normálně vidět a problém z hlediska bezpečnosti to rozhodně neni !

0/0
13.9.2006 20:10

Velho

Re: Re: Re: Jj...

Pleteš se Ty. Stačí přejet na Slovensko kde se svítit nemusí. Půlka lidí svítí, jako u nás dříve (zakázat to moc nelze), a druhé ne. A je sakra velký problém občas rozpoznat jedoucí auto!

0/0
13.9.2006 20:16

Re: Re: Re: Re: Jj...

Je to tak, svítit by se mělo všude.

0/0
13.9.2006 20:28

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Jj...

No jasně, teď už zbývá jen vymyslet nějaký argument, který by přesvědčil němce, francouze, španěly, portugalce, angličany, holanďany, atd.

0/0
13.9.2006 20:34

Marty

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jj...

Vjel jsi nekdy napriklad do Rakouska. Hned za carou cedule OBRAZKOVA - i pro blbe cechacky co neumi cizi jazyk. Kde a jak se jede rychle a dalsi info.

O tom, ze pokud jedes do cizi zeme, tak se mas povinnost seznamit s tamnimi zakony. A co by nam jako udelalo, kdyby u nas na prechodech byly podobne cedule. 24/7 a ikonka svetla. Ikonka mesta = 50, ikonka skrtle mesto = 90, ikonka dalnice 130.

0/0
13.9.2006 23:43

ihosama

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jj...

Co tim chtel basnik rici ?

0/0
14.9.2006 5:41

demon3

Re: Re: Re: Re: Jj...

No tak půlka určitě ne, tak dva z deseti... Jedoucí auto se nejlépe pozná podle toho, že se pohybuje, podle světel bych si nelajsnul !

0/0
13.9.2006 20:36

guidepetr

Re: Re: Re: Re: Re: Jj...

Jedoucí auto, které svítí, je rozhodně lépe vidět než auto, které nesvítí.  

0/0
13.9.2006 22:14

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jj...

To ano, jakýkoliv svítící objekt je lépe viditelný než nesvítící a v tom právě spočívá hlavní nevýhoda celodenního svícení.

0/0
13.9.2006 23:14

niky79

Re: Re: Re: Re: Re: Jj...

Jedouci auto poznas nejlepe tak, ze sviti. Typicky stribrne auto v dalce proste nemusis videt. Zejmena, kdyz je pod mrakem. Proste jej nevidis. A se svetlem? No, o tom se ani nemusime bavit.

0/0
13.9.2006 22:58

míša

Re: Re: Re: Re: Jj...

to neznamená, když se řeklo, že se bude svítit (ať už je to dobré nebo ne), ale body by za to skutečně nemusely být. Není to zase takový přestupek, který by přímo někoho ohrozil.

0/0
13.9.2006 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.