Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úsporná dvojkombinace: Auto na zemní plyn a benzin

Jezdit automobily s pohonem na plyn je při současných vysokých cenách pohonných hmot už velmi zajímavá alternativa. Plyn je dnes citelně levnější než benzin i nafta. A týká se to obou druhů plynu dnes v autech používaných; zemního plynu i propan-butanu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Chvála

Bratr si nechal instalovat do Felicie 1,3 LPG,je stímto zařízením spojený za přestavbu sice platil 18 000,ale vzhledem se k vysoce najetých kiometrech se opravdu vyplatí.

0/0
28.3.2007 16:25

oldbeat

Zkušenost s CNG

Jezdil jsem s CNG od roku 1993 deset let.

Největší problém je dostupnost plynu, do nedávna byly dvě plničky v Praze, pak jedna v Brně a pak na ostravsku. Zpočátku to bylo super, ale pak se přidala česká závist obsluhy, takže dělali vše proto, aby se natankovalo, co nejméně. A rozdíl v plnění byl od 165 km do 284 km. Asi to chtělo štěstí. Jednoduché, horký kompresor dá horký plyn a po vychladnutí je ho méně ( dnes je to již na kila ). Pak vláda "užnevímkoho" zvedla DPH a finanční výhoda byla ta tam. Průměrný dojezd jen asi 180 až 220 kilometrů, u Felicie nebo Fabie auto bez kufru, které je po ojetí v zásadě neprodejné.

Rok co rok nás ujišťovali, že už začne masívní výstavba plniček, každý okres bude mít vlastní . . . a nic.

Autor píše, že není znát úbytek výkonu, ale ten je asi o 10% nižší. A slabý motor typu 1,4 je pitomost, tak dvoulitr. Pro lufťáky to není, je třeba najet ročně asi tak 30 000km, aby se to vyplatilo.

0/0
18.9.2006 16:43

Chybovník

Chyba

Chyba spotřeba LPG se počítá v dm3 nikolivěk v m3. Už chci vidět kam bych 8,3 m3 dal...

0/0
18.9.2006 11:30

Marek

Re: Chyba

Samo se rozumí v nestlačeném stavu ........

0/0
18.9.2006 11:41

m

test

<script type="text/javascript" language="JavaScript">

alert("test");

</script>

0/0
18.9.2006 10:36

Petr

Auto na zemní plyn a benzin

Mel jsem pred peti lety sluzebni Felicii predelanou na plyn (LPG) a nemohl jsem si stezovat, krom narocnejsiho startovani s zime jsem nezaznamenal jediny problem, uspora byla i vyssi jak 50% vuci cene benzinu.

Neni mi jasne, proc vyrobci nenabizeji primo seriove auta prestavena na pohon LPG, stavajici situace totiz silne komplikuje prestavbu u vozidel novych. Prakticky kazdy vyrobce Vam pri koupi noveho vozu sdeli, ze jeho pripadnou prestavbou v zarucni dobe prijdete o zaruku na dilech, kterych se tato tyka. Sami vsak takoveto prestavby nenabizeji.....

0/0
18.9.2006 10:30

martin

Re: Auto na zemní plyn a benzin

Přestavbu na LPG nabízí dovozce Subaru (asi proto, že v nabídce nemají diesel)a to včetně všech záruk !!!

0/0
20.9.2006 8:34

snr

Jiná zkušenost

Felicia - za 5 let provozu s LPG(2001-2005, 90.000km) -čistý zisk min. 45.000,-Kč t.j. po odečtení ceny zařízení, ročních revizí a servisních kontrol.Osobně žádné odkalování, výměna filtrů, čištění potrubí-nevím co to je.Obojí servis ve značkovém Škoda (ABO). Do nového auta(Fiesta) již podstaně vyšší cena zařízení,dnešní návratnost podstaně horší,tak jsem bez LPG. Ale proti LPG nemám nic.

0/0
18.9.2006 9:45

roba21

Re: Jiná zkušenost

K tomu se přidám, mám LPG ve feldě už 6 let, namontované od firmy se všemi povoleními a ATESTem (ono je důležité si to nenechat dělat u nějakého všeuměla z vedlejší vsi) a po cca 70 tis. km jsem do toho neinvestoval téměř nic (jen povinná údržba), problémy žádné. Plyn cítit není jak tu někdo psal. Úspora v řádech desítek tisíc Kč. Takže můžu doporučit. R^

Škoda jen, že pro nová auta to stojí tolik, člověk musí hodně jezdit aby se přestavba vyplatila.

0/0
18.9.2006 9:54

performer

hlavně je potřeba pořádně zdražit (zdanit) naftu

jinak se ekologická auta nevyplatí.

0/0
18.9.2006 9:20

roba21

Re: hlavně je potřeba pořádně zdražit (zdanit) naftu

Jen abyste si pak nestěžoval pod jiným článkem, že stojí jízdné MHD dvakrát tolik a rohlík 5 korun. :-P On to totiž jejich provozovatel platit nebude, to zákazníci.

0/0
18.9.2006 9:56

performer

Re: Re: hlavně je potřeba pořádně zdražit (zdanit) naftu

Aby byl vliv zdanění nafty na cenu jízdného +100% a na cenu rohlíku +150%, taky by ta nafta musel zdražit o 450% a to uznávám, že nafta za 160Kč by byla přece jenom hodně drahá....... Takové zdražení jsem neměl na mysli...

0/0
18.9.2006 11:48

ropák

Re: hlavně je potřeba pořádně zdražit (zdanit) naftu

Tobě už ta nafta asi začudila mozek, že to cpeš do každé diskuse. Je mi tě líto ;-(

0/0
18.9.2006 9:56

performer

Re: Re: hlavně je potřeba pořádně zdražit (zdanit) naftu

jojo dneska ráno na magistrále půl hodiny za diesel - celou dobu na vnitřní ventilaci. Prostě peklo. A když si uvědomím, že toho smraďocha ještě dotuju ze svých benzinových spotřební daní........ no je to prostě hnus!

0/0
18.9.2006 11:44

dodo

poradne ctete

panove, co se tady rozcilujete nad tim, ze auto ve verzi plyn smrdi, prectete si clanek

je to o CNG ne LPG, s LPG to pouze porovnavaji

jinak CNG je stlaceny plyn a ne skapalneny plyn jako LPG, takze nejake odkalovani, cisteni filtru atd... neni potreba;-)

a v aute opravdu nic nesmrdi, ale je taky fakt, ze mam CNG primo od vyrobce a ne z nejake JZD garaze, kde se chlubi predelanim vseho na vsechno;-D 

jinak CNG ma 130 oktanove cislo, takze kam se na to hrabe shell;-D

0/0
18.9.2006 8:27

pepa

Re: poradne ctete

jo verze s plynem zabudovaným přímo od výrobce by mohla být zajímavá, to každopádně. U CNG je zásadní problém nedostupnost čerp. stanic...

0/0
18.9.2006 8:32

oldbeat

Re: poradne ctete

Už se připravuje kryogenní technika a ta má umožnit dojezd až 2 000km na několik litrů paliva.

Hudba budoucnosti.

0/0
18.9.2006 16:46

Touchwood

Re: Re: poradne ctete

Kryogenni technika neni hudba budoucnosti, ale jiz proverena technologie (40 let stara...). Jedna se o vyuziti zkapalneneho zemniho plynu LNG namísto stlaceneho CNG. U nas na dvorku dokonce mame BMW 316 s nadrzi na LNG a provoz je bez problemu. Jedine co opet chybi, myslim tim u nas v CR je zdroj LNG. Vyhoda LNG je take v tom, ze na jedne plnici stanici muzete tankovat jak LNG tak i CNG. LNG pro nakladaky a busy, CNG pro osobaky. Pak se jedna o LCNG plnici stanice. V Polsku i u nas se pripravuje vyroba originalnich LNG mestskych autobusu. Planovany dojezd na jedno plneni cca. 1000 az 1500 km. Jak uvadite .."Nekolik litru paliva" ... tak tady musim souhlasit, ze to je opravdu hudba budoucnosti.

0/0
19.9.2006 15:21

Anonym

Spotřeba

Pokud má opravdu spotřebu 8,3 m3/100 km plynu, tak na plyn nikam nedojede :-)

0/0
18.9.2006 7:48

IKA

Re: Spotřeba

NO JO JA UJEDU JENOM 400KM ;-)

0/0
18.9.2006 8:16

obc

Auto ne plyn nebrat

smrdíte když jedete

smrdíte v autě, protože ten plyn leze do vnitř

prostě jset od té doby smradoši

0/0
18.9.2006 6:00

p1970

Re: Auto ne plyn nebrat

jak jsi na to přišel, že plyn leze dovnitř. Viděl jsi vůbec někdy auto na plyn? Pokud je udělané, tak jak má být, tak je to nemožné! Plynotěsná schránka má vždy vývod mimo auto. Já osobně cítím smrad dokud jedu na benzín, pak už nic :-). Doporučuji, jezdím za půlku.

0/0
18.9.2006 6:40

obc

Re: Re: Auto ne plyn nebrat

ja mel auto na plyn (peugeot 405) a uz nikdy, ty to necitis protoze sis na to zvykl anebo ti to nevadi

nicmene clovek tim proste ma nacuchly obleceni

0/0
18.9.2006 7:27

HonzA

Re: Re: Re: Auto ne plyn nebrat

Měl jsi to blbě udělaný, kašpare.

0/0
18.9.2006 7:50

hrosak

Re: Re: Re: Auto ne plyn nebrat

To nevím v  čem jsi jezdil ale já mám na LPG už čtvrté auto a nikdy, podotýkám že ani u favorita, felicie, Opela kadetta a ani te´d u Fiata jsem necítil plyn v autě. Dokonce bych řekly, že to auto smrdí míň než při provozu na benzín. Jedině kde je spálený plyn více cítit je u starých škodovek bez katalyzátoru  a to musíš jet těsně za nimi. Když držíš odstup, není problém

0/0
18.9.2006 10:37

luhal

Re: Re: Re: Re: Auto ne plyn nebrat

Souhlas. Favouše jsem měl na LPG a prostě bylo to cítit. Teď mám Fabii a buď jsem přišel o čich a nebo katalyzátor udělá své.

Odpůrci i příznivci obého byli a budou vždy ;-)

0/0
11.11.2006 22:59

mar.ova

Re: Auto ne plyn nebrat

PRAVDA, a nikdo mi to nevyvrátí !!

Měl jsem LPG od fa HLpropan, renomovaná to značka. Ale těch problémů kolem toho!!

Každý rok jezdit na revize, měnit filtry, čistit plynový rozvod ( a odkalovat, to je teprve smad), emise provádět 2x - benzín a pak plyn, motor by měl být méně opotřebován - opak je pravdou, i sebemenší netěsnost v pístních kroužcích a na ventilech a na těsnění hlavy a tak bych mohl pokračovat, se okamžitě projeví na výkonu. Vyměníte postupně co se dá a můžete začít nanovo! V žádném značkovém servisu vás nevemou - "vy tam máte plyn? tak to my vás nevemem, nebudeme si cpát bombu do dílny!", podobné je to i v malých dílnách, než jsem objevil odvážlivce, kterému to nevadilo, dalo to ale zabrat!

A k tomu smradu - je to přesně tak jak popisuje"obc" - já nic necítil, ale když jsem bral zákazníka nebo kohokoliv jiného, ihned to poznal!

PLYN - LPG - NIKDY VÍCE!!!!

ani kdyby stál 5kaček, údržba je o 200% dražší

0/0
18.9.2006 8:07

pepa

Re: Re: Auto ne plyn nebrat

Nezbývý mi, než souhlasit. špatný to neni, ale musíte počítat s tím, že to potřebuje víc údržby a tím i rostou celkové náklady. Možná tak so starý šáde je to fajn... Do novýho auta bych to nedal.

0/0
18.9.2006 8:17

ovar ovarovič

Re: Re: Auto ne plyn nebrat

Měl jsem od HLPropan Peugeota 406 na lpg. Po půl roce  jsem ji musel s velkou ztrátou prodat. Pořád to buď cukalo, nebo  chcípalo nebo ......... LPG nikdy více!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
18.9.2006 8:52

Ynhoj

Re: Re: Re: Auto ne plyn nebrat

když ti cukalo nebo chcípalo, tak jsi si to měl nechat seřídit;-D

0/0
18.9.2006 10:24

Pitrs

Re: Re: Auto ne plyn nebrat

S tim smradem naprosty souhlas, take jsem nic necitil, ale kazdy kdo si sedl do meho auta, plyn citil aniz by vedel, ze mam namontovany LPG.Jinak jsem mel Mondeo predelane na plyn na Harfe.Najeto na LPG 290 000km, bez vetsich problemu.Az na ty revize a jednou jsem menil plynovy filtr.

0/0
18.9.2006 12:18

Jirka

Re: Re: Re: Auto ne plyn nebrat

Problém je u plynu ten že když auto nejede 100% na benzín tak to co se na benzín projeví jen málo se na plyn projeví hodně, cukání atd. Když je ale auto v pořádku tak s tím není žádnej problém. Měl jsem Felícii a najel jsem na plyn bez problémů 100 tis km, známej má fábii 1.4 16V a už na plyn najel 260 tis km a auto šlape bez problémů. A při přestavbě doporučuju nešetřit. U Renolta co jsem pak měl jsem šetřil dal tam levný komponenty, neorigo směšovač a byly s tím samý potíže ...

0/0
20.9.2006 9:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.