Diskuze
Úsporná dvojkombinace: Auto na zemní plyn a benzin
Děkujeme za pochopení.
Petr
Chvála
Bratr si nechal instalovat do Felicie 1,3 LPG,je stímto zařízením spojený za přestavbu sice platil 18 000,ale vzhledem se k vysoce najetých kiometrech se opravdu vyplatí.
oldbeat
Zkušenost s CNG
Jezdil jsem s CNG od roku 1993 deset let.
Největší problém je dostupnost plynu, do nedávna byly dvě plničky v Praze, pak jedna v Brně a pak na ostravsku. Zpočátku to bylo super, ale pak se přidala česká závist obsluhy, takže dělali vše proto, aby se natankovalo, co nejméně. A rozdíl v plnění byl od 165 km do 284 km. Asi to chtělo štěstí. Jednoduché, horký kompresor dá horký plyn a po vychladnutí je ho méně ( dnes je to již na kila ). Pak vláda "užnevímkoho" zvedla DPH a finanční výhoda byla ta tam. Průměrný dojezd jen asi 180 až 220 kilometrů, u Felicie nebo Fabie auto bez kufru, které je po ojetí v zásadě neprodejné.
Rok co rok nás ujišťovali, že už začne masívní výstavba plniček, každý okres bude mít vlastní . . . a nic.
Autor píše, že není znát úbytek výkonu, ale ten je asi o 10% nižší. A slabý motor typu 1,4 je pitomost, tak dvoulitr. Pro lufťáky to není, je třeba najet ročně asi tak 30 000km, aby se to vyplatilo.
Chybovník
Chyba
Chyba spotřeba LPG se počítá v dm3 nikolivěk v m3. Už chci vidět kam bych 8,3 m3 dal...
m
test
<script type="text/javascript" language="JavaScript">
alert("test");
</script>
Petr
Auto na zemní plyn a benzin
Mel jsem pred peti lety sluzebni Felicii predelanou na plyn (LPG) a nemohl jsem si stezovat, krom narocnejsiho startovani s zime jsem nezaznamenal jediny problem, uspora byla i vyssi jak 50% vuci cene benzinu.
Neni mi jasne, proc vyrobci nenabizeji primo seriove auta prestavena na pohon LPG, stavajici situace totiz silne komplikuje prestavbu u vozidel novych. Prakticky kazdy vyrobce Vam pri koupi noveho vozu sdeli, ze jeho pripadnou prestavbou v zarucni dobe prijdete o zaruku na dilech, kterych se tato tyka. Sami vsak takoveto prestavby nenabizeji.....
martin
Re: Auto na zemní plyn a benzin
Přestavbu na LPG nabízí dovozce Subaru (asi proto, že v nabídce nemají diesel)a to včetně všech záruk !!!
snr
Jiná zkušenost
Felicia - za 5 let provozu s LPG(2001-2005, 90.000km) -čistý zisk min. 45.000,-Kč t.j. po odečtení ceny zařízení, ročních revizí a servisních kontrol.Osobně žádné odkalování, výměna filtrů, čištění potrubí-nevím co to je.Obojí servis ve značkovém Škoda (ABO). Do nového auta(Fiesta) již podstaně vyšší cena zařízení,dnešní návratnost podstaně horší,tak jsem bez LPG. Ale proti LPG nemám nic.
roba21
Re: Jiná zkušenost
K tomu se přidám, mám LPG ve feldě už 6 let, namontované od firmy se všemi povoleními a ATESTem (ono je důležité si to nenechat dělat u nějakého všeuměla z vedlejší vsi) a po cca 70 tis. km jsem do toho neinvestoval téměř nic (jen povinná údržba), problémy žádné. Plyn cítit není jak tu někdo psal. Úspora v řádech desítek tisíc Kč. Takže můžu doporučit.
Škoda jen, že pro nová auta to stojí tolik, člověk musí hodně jezdit aby se přestavba vyplatila.
performer
hlavně je potřeba pořádně zdražit (zdanit) naftu
jinak se ekologická auta nevyplatí.
roba21
Re: hlavně je potřeba pořádně zdražit (zdanit) naftu
Jen abyste si pak nestěžoval pod jiným článkem, že stojí jízdné MHD dvakrát tolik a rohlík 5 korun. On to totiž jejich provozovatel platit nebude, to zákazníci.
dodo
poradne ctete
panove, co se tady rozcilujete nad tim, ze auto ve verzi plyn smrdi, prectete si clanek
je to o CNG ne LPG, s LPG to pouze porovnavaji
jinak CNG je stlaceny plyn a ne skapalneny plyn jako LPG, takze nejake odkalovani, cisteni filtru atd... neni potreba
a v aute opravdu nic nesmrdi, ale je taky fakt, ze mam CNG primo od vyrobce a ne z nejake JZD garaze, kde se chlubi predelanim vseho na vsechno
jinak CNG ma 130 oktanove cislo, takze kam se na to hrabe shell
pepa
Re: poradne ctete
jo verze s plynem zabudovaným přímo od výrobce by mohla být zajímavá, to každopádně. U CNG je zásadní problém nedostupnost čerp. stanic...
Anonym
Spotřeba
Pokud má opravdu spotřebu 8,3 m3/100 km plynu, tak na plyn nikam nedojede :-)
obc
Auto ne plyn nebrat
smrdíte když jedete
smrdíte v autě, protože ten plyn leze do vnitř
prostě jset od té doby smradoši
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak
Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Instalatér do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč