Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co budeme tankovat za pár let, vodík nebo naftu?

Drahá a mizící ropa vyvolává diskuze o palivu budoucnosti. Stále není úplně jasné, kdy benzin s naftou zmizí a zda je nahradí vodík nebo jiné palivo. Příští vývoj ale naznačují dvě novinky automobilek, které patří k technologickým leaderům mezi výrobci aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Guru

Nebudeme tankovat,

v servise provedete konverzi na STEORN motor s účinností 380% a jezdit budete na pohon zemským magnetismem: STEORN.NET

0/0
22.9.2006 12:29

y

Re: Nebudeme tankovat,

perpetummobile, ok :-D

0/0
23.9.2006 7:20

honzajaka

Už se těším

až tady někdo řekne proč tam čerpat vodík, když si na benzínce koupí benzín;-D

0/0
21.9.2006 21:08

PePa

Re: Už se těším

No, za par let si uz mozna ten benzin nekoupis...... A kdyz jo, tak pekne draze. takze tohle je takova priprava na budoucnost.  www.electroauto.cz

0/0
22.9.2006 10:54

Performer

nafta je dražší než benzin

0/0
20.9.2006 21:44

Kst

Re: nafta je dražší než benzin

Čau šmejde Performere, ty jsi taky všude, kde se mluví o naftě. Už se bojím otevřít i krabičku sardinek. Založ si vlastní fórum o vodíku!

0/0
21.9.2006 10:50

performer

Re: Re: nafta je dražší než benzin

Nazdar kreténe Kst. Máš nějakej problém? ;-D

0/0
21.9.2006 12:35

ariovistus

Atomove autá.

Inak to s tým nukleárnym pohonom ako je to uvedené nižšie by aj teoreticky šlo, ale nemohol by to byť normálny štiepny reaktor, ale skôr nukleárna batéria vyžarujúca alfa a beta žiarenie... Tá je relatívne lacná , malá a jednoduchá zostrojiť, ale je fakt že dať ľuďom do rúk plutónium by nebolo najmúdrejšie.;-)

0/0
20.9.2006 18:53

ja

Re: Atomove autá.

Takze vlastne takova mala tepelna elektrarna v aute :-) Na to, aby mel motor vykon 50 kW, tak by ta baterie musela vyrabet aspon 150 kW tepla :-) A samozrejme nonstop, i kdyz auto nejede, protoze jaderny rozpad regulovat nejde. A predstava, ze mam pod kapotou cca sto varnych konvic, stale pustenych, bez chlazeni... no nevim nevim.

0/0
20.9.2006 20:52

ariovistus

Re: Re: Atomove autá.

No v minulosti boli ľuďom podobnou technológiou vyrábané pacemakre strkané dokonca do hrudníka  , a fungovalo to v pohode nikto s tým nemal problémy (okrem krematórií;-)).

0/0
20.9.2006 21:36

ja

Re: Re: Re: Atomove autá.

Ale ma to i vyhody. V zime by stacilo zaparkovat jedno auto do garaze a vytopil bych cely panelak R^

0/0
21.9.2006 7:29

Vis Motrix

Olej, vzduch, metanol

Možností je více::-)

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005090501

http://www.autonavzduch.cz/

http://www.csmonitor.com/2005/1007/p05s01-woam.html

0/0
20.9.2006 17:42

Hujer

na co vodík ??

...na co vodík ? Stačí se vrátit k parnímu stroji a spalovat sušený kravský ho/vna a bude to ekologický jak cip !!

0/0
20.9.2006 14:51

x

Rozhodnuto, upečeno? :-)

Vývoj který provádelo BMW a ukončilo před 5 lety hovořilo o 90$/barel jako hranici kdy bude vodík ve hře. Část jejich laboratorního provozu byl dokonce přístupný veřejnosti a někdo z Vás tam možná i byl, ostatně kolektory jsou v místě stále k vidění.  Výsledkem bylo nejenom technické řešení, ale především ekon. kalkulace podložená praktickými testy. Pod pokličkami vývoje automobilek to značně vře s vědomím, že alternativní pohony budou to co rozdá nové karty v automobilovém průmyslu a to dost zásadně.

Jinak odpovědně mohu prohásit, že i kdyby byla ropa vyčerpána do 5ti let, pro západní svět by to žádnou pohromu neznamenalo.

Tlaky proti alt. zdrojům, jak bylo níže poznamenáno nejsou jen ze strany zpracovatelů ropy, ale i státu. Přeci jen kontrola daň. příjmů je u tohoto zdroje mnohem lépe hlídatelná.

To jen pro uklidnění pseudo paniky. O zdroji informací hovořit nebudu ani  reagovat na komentáře.

0/0
20.9.2006 13:12

Jirka

Vodik

Jen by me zajimalo, kdyz se porad mluvi o autech na vodik, kde ten vodik vezmem:-o o zadnem nalezisti kde by se dal tezit nevim. Dnes se temer vetsina technickoho vodiku vyrabi z ROPY!!! a pro vedecke a spcialni ucely vylmi cisty z vody. Vody je sice kolem nas dost, jenze ziskat vodik z vody je nesmirne energeticky narocny proces, ktery nezle podle termodynamickych zakonu proste obejit nebo nejak obelstit. Takze vodik jako palivo=nesmysl. Vodik bude palivem jenom v pripade, kdyz objevime nove technologie vyroby elektricke energie, ktere povedou ke zcela razatnimu narustu vyrobenych kWh el. energie. Zatim o takovem zdroji take nevim..... Mozna bude jednodusi se chovat mnohem setrneji k soucasnym zdrojum a neplytvat jimi tak desivym zpusobem jako dnes.

0/0
20.9.2006 12:46

ja

Re: Vodik

Psssst, drzte hubu. Uz mame malem priklepnuty grant na palivove clanky a vy nam to malem zkazite ;-D;-P

0/0
20.9.2006 13:06

Jirka

Re: Re: Vodik

...fyzik????

0/0
20.9.2006 13:17

ja

Re: Re: Re: Vodik

Nejen fyzici, v tom dnes jedou temer vsichni. Pokud nemate v zadosti palivove clanky, nanomaterialy a kazde druhe slovo s predponou -bio, tak nemate sanci Rv

0/0
20.9.2006 13:47

jirka

Re: Re: Re: Re: Vodik

...musim vam dat za pravdu, bohuzel......

0/0
20.9.2006 13:48

rudastraka

Re: Vodik

dostatecnym zdrojem vodiku je slunce. tam si ho muzes nabrat plnejma hrstma. jen bacha aby ses nepopalil. sobotka uz chce zrizovat meziplanetarni celnice, aby ani jedna molekula nebyla nezdanena

0/0
21.9.2006 9:14

woodie

perpetum

...no to se divím, že ještě nikdo nevymyslel perpetum mobile  :-D ( výzkum bych předal pokračovateli rodu Járy Cimrmana )

0/0
20.9.2006 12:25

onofrey

nomen omen

 Bullshit  = volské ho...?

0/0
20.9.2006 11:09

Mak1

Tak nevím,

jestli po prohlášení Chevronu o objevu nových nalezišť ropy, která mají být největší na světě mají alternativní pohon v tuto chvíli nějaký smysl.

Při pohledu do historie měla přece dle "odborníků " dojít ropa někdy okolo roku 1970

0/0
20.9.2006 10:38

roba21

Re: Tak nevím,

Ono jde spíše o závislost na zemích, jež ropou disponují.

Krom toho, to objevené ložisko obsahuje podle prvních odhadů 3-15 miliard barelů, což je sice hodně, ale zdaleka ne nejvíc.

Pro srovnání, současné zásoby ropy USA jsou kolem 21 miliard barelů, těžba asi 1.8 miliardy barelů ročně. Saudská Arábie tvrdí, že má cca 260 miliard barelů, ale údaje není možné ověřit. Kanada má cca 180 miliard barelů (odhad).

0/0
20.9.2006 11:01

Mára

Atom

Velké lodě a ponorky jsou již poháněny nukleárním reaktorem, který je těsný i při havárii. Zdá se mi zvláštní, že by nešlo menší verzi reaktoru namontovat i do auta. Trochu plutonia a další zastávka na doplnění paliva zase za 10 let:-)

0/0
20.9.2006 10:27

Mak1

Re: Atom

A teroristi by nakupovali v Mototechně .....

0/0
20.9.2006 10:34

Mára

Re: Re: Atom

to už trochu hraniči s paranoiou

0/0
20.9.2006 10:46

ja

Re: Atom

Mit dostatecny vykon z jaderneho zdroje, dobre odstineni zareni a slusnou hmotnost se Vam u auta nepovede. Dobrou ukazkou byly experimenty letadel na jederny pohon - vojaci (takze neomezeny rozpocet) na celem svete se o to snazili desetileti a pouzitelny vysledek skoro zadny. A to jeste oproti letadlu byste musel jit na radove mensi hmotnost reaktoru.

0/0
20.9.2006 12:22

Fitipaldi

A co na el. vzduchem ?

Kdysi dávno známý Nikola Tesla přenášel energii vzduchem. Nemusela by se přenášet tak, že by vzduchem lítaly MW, ale stačilo by stálý odběr pro dobíjení baterií, t.j. vodíkové články, dobíjení vzduchem např. po dobu parkování, rekuperace en. ála Prius,Honda a taky by to šlo. Problémem dnešních aut je vysoká hmotnost. Stlačený vzduch by taky nebyl k zahození.

0/0
20.9.2006 9:12

Hagenbaden

Re: A co na el. vzduchem ?

To jsou vsechno samozrejme uplny kraviny. Elektromagneticke pole (zareni), ktere navrhujes pro prenos energie vzduchem by muselo byt tak silne, ze bysme tu meli za chvili vsichni rakovinu mozku. V dome Nicola Tesly tyto ucinky zname nebyly a stlaceny vzduch je taky blbost, protoze ucinnost takoveho prenosu energie je minimalni. Stalceny vzduch ma enorme velke ztraty.

0/0
20.9.2006 10:05

mirek

Re: A co na el. vzduchem ?

energie prenasena vzduchem = fotony, slunecni energie? tu mame zdarma kazdy den!!

0/0
20.9.2006 10:35

ariovistus

Vodik?

Veľmi silne pochybujem, že palivom budúcnosti bude práve vodík - ten má celý rad nevýhod - jednak je neekoomické ho vyrábať (výnimkou je zo zemného plynu ale to nemá perspektívu, keďže je to tiež fosilne palivo), okrem toho má veľmi malú hustotu takže potrebujete veľkú nádrž. A vzhľadom na to aká malá je to molekula preniká cez steny nádrže ako nôž cez maslo zvlášt keď je pod tlakom. T

Pokiaľ v budúcnosti uvidíme palivové  články zrejme budú spotrebúvať skôr metanol alebo etanol. Ale ja predpokladám že automobilový priemysel prejde rovno k batériám.

A čo sa týka efektivity etanolu - ten sa dá vyrobiť veľmi efektívne napr. v Brazílii nemajú skoro žiadne dotácie od štátu a etanol tam už vytláča benzín.

0/0
20.9.2006 9:07

bullshit

Re: Vodik?

a pozor, pan odborník slezl z palmy rovou na i-dnes....;-D

0/0
20.9.2006 9:37

Phantom2005

Re: Re: Vodik?

A co se ti nelíbí? Mě by taky zajímala cena vodíku - skladování v nádržích čerpací stanice a následně v nádrži automobilu bude zatraceně náročné na energii, pokud tedy chci vodík udržet v kapalné fázi. Současné metody získávání vodíku taky nejsou z těch nejefektivnějších.

Pokud mi někdo řekne, že můžu mít totálně ekologické vozidlo, ale za cenu pětinásobných (třeba) nákladů, tak děkuju, nechci.

Můj názor je, že prozatím jsou cestou paliva na bázi bioetanolu, poznámka o Brazílii nebyla IMHO od cesty.

0/0
20.9.2006 9:43

bullshit

Re: Re: Re: Vodik?

jasně, v článku chybní spousta relevantních informací to souhlasím, ale nadruhou stranu bávo je bávo a věřím že to bude hitec promakaný jinak by to nevyráběly. stejně tak brazílie je brazílie a lowend je lowend a protože vrána k vráně sedá, nedivím se, že se v ní slováci zhlíží.

0/0
20.9.2006 9:51

ja

Re: Re: Re: Vodik?

Alkohol z biomasy je sice fajn vec, ale v dnesni dobe jednak jeste stale nedokaze nezdaneny a dotovany bio(m)ethanol konkurovat extremne zdanene rope. A za druhe i kdybyste pestoval energeticke plodiny na cele zemi misto potravin, dokazal osazet i more, tak stale nebudete mit ani zdaleka energie pro lidstvo dostatek.

0/0
20.9.2006 12:27

Hagenbaden

Re: Vodik?

O skladovani a vyrobe mas pravdu. Ja bych se teda nechtel dozit dne, kdy si budu v aute pripadat, jak trolejbusak. Jeste bych mel zacit jezdit zatacky pomalu, aby mi nepopadali lidi :-D. Zvuk elektromotoru me irituje, ale je spousta lidi, kteri maji auto na presun z A do B. Dokud tu nebude efektivni vyroba vodiku, ekoligicke problemy spalin z automobilu se presunou do elektraren a v globalu to bude prast, jak uhod, ale vodik, jako zatim jedine palivo bez splodin zachovava auto ve sve puvodni podobe. Dalsi paliva s nizsi ekologickou zatezi jsou samozrejme velmi zajimava, ale neresi bohuzel problem dlouhodobe (100 let)

0/0
20.9.2006 10:14

ruda281

Re: Re: Vodik?

Samozrejme ze prast jak uhod je tzrosku nesmysl. Likvidovat zplodiny ktere jsou koncentrovane je nescetnekrat jednodussi nez je likvidovat v kazdem aute, dome atd.

Budoucnost bude patrit tomu co se prosadi a kolik se do technologie naleje prachu, smer urci ten kdo to bude financovat, takze je to spis na presvedcovacich schopnostech vyvojaru. Prave tento tyden jsem zachytil zpravu, ze existuji kmeny bakterii, ktre pretvareji cukr na vodik a CO2. Uvidime mozne to zustane stat u ethanolu, mozna dojdeme snadno az k vodiku a potazmo elektrickym clankum. Energeticka budoucnost je ruzova, bohuzel producenti energie nas budou presvedcovat prave o opaku, aby nam mohli vysvetlit, proc musis zase zvysit sve zisky o dalsich x procent....

0/0
20.9.2006 10:36

-

Teleport

No az vynaleznou teleport, tak se takovyhle problemy resit nebudou.

(Kdo to nevi, tak se jiz povedlo teleportovat 8molekul na vzdalenost 150m a to tak ze se 100% slozily do puvodniho stavu)

ale to je vzdalena budoucnost

0/0
20.9.2006 8:44

pino

Re: Teleport

Jenom poznamka. Oni neprenesli samotne molekuly /to je podle me nesmysl/ ale prenesli jejich vlastnosti  na jine molekuly ...

0/0
20.9.2006 10:23

warlog

Re: Re: Teleport

A co ty původní ? zlikvidovali ? nebo mají 2* 8 stejných molekul ?

0/0
20.9.2006 12:51

Burzoa

radši bych ani jedno...

nevím co se snaží vymyšlet.... ve Švédsku nebo třeba v Jižní Americe se už roky jezdí na ethanol... přestavba auta přijde na o něco málo víc peněz než třeba přestavba na plyn a ethanol lze vyrobit skoro ze všeho (odpad ze dřeva, obilí, atd..) takže by to ještě navíc mohlo pomoct zemědělců :)))

0/0
20.9.2006 8:03

x

Re: radši bych ani jedno...

predpokladam ze jej vyrabi z ropy :-P

0/0
20.9.2006 8:10

burzoa

Re: Re: radši bych ani jedno...

předpokládáš špatně ;-P;-D

0/0
20.9.2006 12:32

ja

Re: radši bych ani jedno...

Bezte se tech zemedelcu zeptat, za kolik ten litr ethanolu vyrobi. Pak se jich zeptejte, kolik by to bylo bez statnich dotaci. Pak si promyslete, co by se stalo s cenou tohoto produktu, az by ho stat zdanil jako dnes benzin. Pak si zkuste odhadnout, kolik zemedelske plochy dnes lezi ladem a kolik by se z toho dalo vyrobit bioalkoholu. A pak Vas ten optimismus prejde...

0/0
20.9.2006 8:52

burzoa

Re: Re: radši bych ani jedno...

ve švédsku se prodává v přepočtu na kč za cca 25 Kč a s jednoho kyblíku pilin se vyrobí litr ehanolu

0/0
20.9.2006 12:28

dloubek

Re: Re: Re: radši bych ani jedno...

O kolik beliku pilin je je asi na svete denne k dispozici? Mozna dost pro soucasnou dotovanou vyrobu, ale pro kompletni prechod? Piliny + zemedelske lodiny = zcela zanedbatelne mnozstvi.

0/0
20.9.2006 12:57

Ales

Alternativa je elektrika

Spalovani vodiku v motoru, kterej normalne zere benzin je sice prima, ale stejne je to jen mezistupen k prechodu na elektriku. Elektrickej motor ma perfektni ucinost a vykonove strci do kapsy sebelepsi spalovaci motory, zalezi pouze na bateriich. Superkvalitni baterie tady jsou, akorat se jich vyrabi malo, takze jsou jeste stale pomerne drahe.  www.electroauto.cz

0/0
20.9.2006 4:32

ja

Re: Alternativa je elektrika

1) Elektrika ma ten problem, ze ty baterie vazi tolik, ze je to jen pro nadsence. A to jeste to ma bud maly dojezd nebo je to dokonce hybrid s dvema motory. A jeste radeji pomlcme nad tim, z ceho ty baterie jsou vyrobene, aby se to mohlo tvarit ekologicky.

2) A vodik ma zase ten problem, ze se musi z neceho vyrobit. Bud z ropy, coz mi neprijde jako nahrada ropy. Nebo pomoci elektriny, jejimz jedinym nevycerpatelnym, levnym a relativne cistym zdojem je jaderna energetika, ale to dnes neni moc politicky pruchodne...

0/0
20.9.2006 6:36

exex

Re: Re: Alternativa je elektrika

na stanici Spektrum bezel serial "Zazraky vedy", z cehoz jeden dil se jmenoval "Jede to na vodu" a byl o tom, ze vic lidi nezavisle na sobe se zabyva vyvojem motoru, kterej by byl pohanenej cistou vodou.. a jeden z nich tam demonstroval rozklad vody na kyslik a vodik za pouziti relativne malyho elektrickyho proudu, takze v budoucnu by to treba mohlo byt tak, ze bysme lili do aut fakt jen vodu a meli tam baterii, tak jako ji tam mame dnes, ale asi s vyssi kapacitou, vyssim vykonem.. kazdopadne ten chlap tam rikal, ze citi obrovskej tlak na to, aby s vyvojem nebo spis pokusama v tomhle smeru prestal, ze za nim dokonce byli nejaci lidi a nabizeli mu udajne miliony dolaru, kdyz jim to vsechno proda nebo to znici

0/0
20.9.2006 8:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.