Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnost autobusů: Chybí jim deformační zóny

Někteří cestující z autobusu, který v neděli havaroval v Rakousku, nebyli připoutaní. Jaké další faktory se podepisují na smrti lidí v dálkových autobusech?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Děsběs

No, myslím, že.....

..například pan Krbec by o tomhle mohl dlooouuuuhooo vyprávět....8-o

0/0
22.9.2006 19:51

znalecvina

s temi pasy je to jednoduche

proc se u novych autobusu neudela to, že když ja sedačka opatřená pásy za tížená, tak se cestující musí připoutat jinak autobus nenastartuje? Pak by se to vyřešilo, ne? to by ani nemuselo prijit OSN nebo to jinak blbe omlouvat.

0/0
20.9.2006 9:58

znalecvina

Re: s temi pasy je to jednoduche

nenastartuje je asi blbost pro mezi mestkou dobpravu... takze psis nerozjede :)

0/0
20.9.2006 10:01

dcb

A opět nikdo nechce vidět pravou příčinu těch havárií

To není o žádných deformačních zónách, důvodem je tlak zaměstnavatelů na řidiče, aby se stali kamarády cestujících.

Dokud nebude řidič neomezeným pánem té jízdy a bude se muset ohlížet na cestující a jejich přání, do té doby budou havárie a bude jich stále více.

Ten u Nažidel jel rychlostí 118 km/hod a všichni cestující mu jistě tleskali jakej je borec a jak je rychle doveze domů , aby chytili přípoje na vlaky a autobusy do svého bydliště. Jenže potom to přišlo, ta rychlost v tom úseku je smrtelná a autobus tam nelze zvládnout.

Po havárii už mu tleskat přestali a svědčili proti němu u soudu. Kdyby je mohl poslat do háje i s jejich přípoji domů , dodnes by žili.

0/0
19.9.2006 17:21

udolak

Re: A opět nikdo nechce vidět pravou příčinu těch havárií

Ano. Nikdo nechce vidět.

0/0
19.9.2006 17:49

Performer

nemyslím, že autobus nemá deformační zonu.....

Kolik je deformační zona osobního auta? Cca 50-70cm. Víc ne! O 70 cm se autobus zdeformuje určitě také. Autobus jistě není tank, kde by byl náraz totálně natvrdo.......

0/0
19.9.2006 14:25

Jirka

Re: nemyslím, že autobus nemá deformační zonu.....

Myslim ze to nelze takto brat. Deformacni zonou se zrejme mysli prstor v pomeru k osobe. U osobaku je za deformacni zonu povazovan prostor/hmota urcena k pohlceni energie narazu. Takovyto prostor je u autobusu pouze vpredu a rozhodne nelze pomerove srovnavat deformacni zony osobaku a autobusu. Predevsim z hlediska kineticke energie ve chvili narazu. Prece jen je obrovsky rozdil pohybujicich se 1800 kg nebo 18000 kg.

0/0
19.9.2006 17:01

performer

Re: Re: nemyslím, že autobus nemá deformační zonu.....

samozřejmě to lze srovnávat - rozhodující je jenom rychlost a dráha (čas) za kterou dojde k zastavení - tj. záporné zrychlení (zpomalení). Jestli se jedná o Fiat Panda, Mercedes S a nebo 20titunový autobus není podstatné....

0/0
20.9.2006 10:16

IPaolo

ochranné rámy

Bezpečnost lidí v autobusech by ochránil alespoň jeden příčný tuhý rám (lépe dva). Pak se může celý autobus kutálet jak chce, ale nikomu se nic v podstatě nestane. Kdejaký blbý zemní stroj s jedním bigošem ten ochranný rám má a dvoupatrové autobusy pro 70 lidí ne....Pak se divíme že když se autobus jenom skutálí z náspu je tolik mrtvých. Stačí jenom vjet na nezpevněnou krajnici a následky této malé chybičky jsou katastrofální. Technické předpisy pro testování bezpečnosti autobusů jsou prostě nepochopitelně měkké a zajímalo by mne, kolik ještě desítek lidí v Čechách a tisíců v Evropě musí umřít, než se tím parlamenty začnou zabývat...

0/0
19.9.2006 12:52

roba21

Re: ochranné rámy

Sice je to možná pravda, ale když nebudou cestující připoutání, je to na nic, protože nepřipoutaný cestující z autobusu vypadne a ten ho následně rozmačká, takhle také lidé v převrácených autobusech velmi často umírají.

0/0
19.9.2006 13:42

Performer

Re: ochranné rámy

tak u normálního autobusu (kterých je 99%) střecha převrácení vydrží. U dvopatrových autobusů žádná střecha není. To co tam je, je jenom takvá iluze - přístřešek proti dešti. Nevím jestli je technicky možné (z důvodu výšky těžiště), aby měl dvoupatrový autobus normální střechu. Ten rám by jistě pomohl, ale je to zase váha navíc a při délce 15ti metrů jeden asi nestačí......

0/0
19.9.2006 14:22

IPaolo

Re: Re: ochranné rámy

Samozřejmě, že lepší jsou dva rámy, ale i jeden napomůže tomu, že v poloze autobusu na střeše vznikne šikmý chráněný prostor a většina míst pro sezení by byla v relativním bezpečí. A váha? To není relevantní námitka, těch pár set kilo ocele navíc by 17 lidí od Nažidel určitě uvítalo. Konstruktéři autobusu by nepochybně řešení našli, jenom by je k tomu někdo (např. předpisy) musely donutit. 

0/0
19.9.2006 14:46

Elektronek

Re: Re: Re: ochranné rámy

No u toho dvoupatráku by těch pár set kilo ocele u stropu znamenalo, že by se autobus převracel v každý zatáčce

0/0
20.9.2006 8:56

Moa

já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

protože nejčastěji se stává, že někdo při převrácení z autobusu vypadne a autobus ho zavalí.

0/0
19.9.2006 12:13

Martin Slovák

Re: já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

R^ naprosto souhlasím..povinnost používat bezpečnostní pásy v autobusech by měla být ze zákona..je to neomluvitelná chyba zákonodárců, že se na to nedostalo (pokus se nemýlím)..při pohledu na obsazení (kolikrát řidič ještě veme nějaký lidi "na stojáka" do chodbičky) a nevybavenost dálkových autobusů, špatný systém prodeje jízdenek (u řidiče-to je špatný vtip v zemi EU 21.st), tak je mi z toho špatně..ČSAD Rv(Y)

0/0
19.9.2006 12:30

masinfira

Re: Re: já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

Co má společného prodej jízdenek u řidiče s bezpečností autobusů?

0/0
19.9.2006 13:06

xxy3x

Re: Re: Re: já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

no např. to, že řidič na to kašle a prodá jízdenku všem lidem, který pak stojej skoro až u předních dveří. Stalo se mi to hodně krát, když jsem jezdil z prahy busem jako student. Se systémem bookování se obsadí jen sedadla. Nic víc není bezpečtnostně přípustné !!

0/0
19.9.2006 13:40

Mára

Re: Re: Re: Re: já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

omezením počtu cestujících dosáhneš na druhou stranu zdrazení jízdného. Jezdím budem každý den do práce a fakt si nedokážu představit, že si budu pořád bookovat jízdenku. To by asi mezoměstská doprava brzo zkolabovala

0/0
19.9.2006 14:09

ouagadougou

Re: Re: Re: Re: Re: já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

student agency na rezervace funguje a jde to. a znám autobusy PID, kam tě na stojáka prostě nevezmou, počkej si na další.

0/0
19.9.2006 14:15

Mára

Re: Re: Re: Re: Re: Re: já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

to je neco jinyho. Ja jezdim trasu Praha Kladno a pokazdy jedu jinym busem. Jak tohle chces bookovat

0/0
19.9.2006 15:14

xxy3x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

Koupit lístek u pokladny, když ti tam řeknou, že daný spoj je vyprodaný (tj. postavit mimo zákon prodej jízdenek nad kapacitu sedadel), tak zkusit jinej spoj. Takhle to má vypadat..

0/0
19.9.2006 16:44

jhfdfzj

Re: Re: já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

v EU??? jel jsi někdy příměstským busem někde jinde než v čr?  v příměstských busech prodává jízdenky řidič... určitě to tak je ve fr., it. a rak.

a s tím stáním je to snad špatný vtip, dovedeš si představit, jak by fungovala asi MHD, kde 70% přepravní kapacity je pro stojící osoby

0/0
19.9.2006 15:38

xxy3x

Re: Re: Re: já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

nemluvil o MHD ale dálkových autobusech

0/0
19.9.2006 16:37

xxy3x

Re: Re: Re: já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

Následky nehody autobusu MHD ve městě jsou nesrovnatelný s následkem nehody dálkového autobusu plnýho stojících lidí.Rv.F*CK CSAD Rv

0/0
19.9.2006 16:40

Cyril

Re: Re: Re: Re: já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

Máš zcela jistě pravdu,že následky jsou nesrovnatelné.Když se převrátí dálkový autobus,tak je to vcelku sranda proti tomu městskému ve špičce,kdy tam je přepravováno jednou tolik pasažérů. 

0/0
19.9.2006 23:20

xxy3x

Re: Re: Re: Re: Re: já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

Ty seš magor jak dva, my se tady nebavíme o MHD, u MHD je jasný, že tam vždycky byli a budou lidi na stojáka, proto je autobus MHD k tomu uzpůsobenej (tyče atd..).Taky jsem ještě neviděl převrátit se autobus MHD na střechu. Ale dálkové autobusy? Tam stát prostě nesmíš, při prudším přibrzdění si minimálně pěkně rozbiješ hlavu. !!

0/0
20.9.2006 1:12

meat

1bod

Jednobodovým je zřejmě myšlen takový, který je napevno ukotven na jedný straně a na druhou se "zacvakává".

0/0
19.9.2006 11:53

snehulak

Re: 1bod

To je bohuzel dvoubodovej ;-)

0/0
19.9.2006 16:16

jirim

by me zajimalo, jak vypada jednobodovej pas??

Pan expert na autobusy asi myslel dvoubodovej nebo jak??:-D:-D

0/0
19.9.2006 11:43

SocPredator

Re: by me zajimalo, jak vypada jednobodovej pas??

Expert je opravdovej odpborník. Nakonec je to jedno, stejně se jednoho dne autobusy i auta zruší. Všude budou třicítky, protože tam zrovna někdo jel jako prase, takže bude lepší jezdit na kolech.

Už se na to těším :-)

0/0
19.9.2006 11:59

Brundi

Re: by me zajimalo, jak vypada jednobodovej pas??

Jsi me predbehl. Taky me jednobodovy pas zaujal. Zrejme nejaka inovace... :-D

0/0
19.9.2006 12:32

Obcasnykomentator

Re: Re: by me zajimalo, jak vypada jednobodovej pas??

Logicky by to měl být pás vycházející z jednoho úchytu za člověkem a zacvakávaný někde na břiše. Teoreticky by to mohly být i "kšandičky", ale zase pevně uchycené jen v jednom bodě. Docela komická představa.

Nebo si to někdo dokáže představit ještě jinak?

0/0
19.9.2006 12:41

Woody

Re: Re: Re: by me zajimalo, jak vypada jednobodovej pas??

Jo, kšanda vychází z bodu mezi nohama, omotává se okolo krku, a zacvakává se zpátky mezi nohy...minimálně HLAVA zůstane po havárii VŽDYCKY v autobuse...;-D;-D

0/0
19.9.2006 13:18

iuos

hmm

obávám se, že v tomto případě by hlava odlétla neznámo kam a tělo zůstalo na místě... ;-D

0/0
19.9.2006 13:26

Brundi

Re: Re: Re: by me zajimalo, jak vypada jednobodovej pas??

Spravna odpoved je, ze ten pas je dvoubodovy. :-)

0/0
19.9.2006 13:30

alfio

Re: by me zajimalo, jak vypada jednobodovej pas??

Pro vOPIČKY je zřejmě jednobodový pás dostatečný :-D

0/0
19.9.2006 13:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.