Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na vlastní oči: Crashtesty škodovek

Ticho, mlčení, světelné rampy zahrnou halu oslňující září, napětí prořízne svistot lana, které rozjede octavii na čtyřiašedesátikilometrovou rychlost a pak to přijde: Rána, střepy se rozletí do všech stran, plechy se mačkají, auto se odráží na stranu, těla drahých pasažérů zachycují bezpečnostní pásy, jejich "make-up" se obtiskává do airbagů a z deformovatelné bariéry je avantgardní socha. K desetiletému výročí testovacího centra v Mladé Boleslavi zkušebna TÜV UVMV ukázala čelní crashtest se vším všudy.
UVNITŘ: VIDEO

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jafis

Crashtest

Jo, jeden crash test jsem si absolvoval osobně minulé úterý s mou rok starou Oktavěnkou. Ano, musím o ni mluvit tak pěkně. Dostal jsem čelní, zhruba 30% náraz na přední levou část řidiče. Já ve snaze zabránění střetu s idiotem který se náhle rozhodl předjíždět kolonu jsem už brzdil asi na 30Km on asi 100Km?.Já připoután, airbagy aktivovány, které mi mimochodem zlomily palec a zle pohmoždily ruce. Ale žiju, chodím a mimo ruce v poho. Takže díky Oktávko. Idiotův Renault a řidič dopadli mnohem hůř.

0/0
22.9.2006 9:07

Lukeluk

Re: Crashtest

ale vypadal jsi s těmi zafáčovanými rukami krásně. Jó, kdyby jsi měl Subaru .... (Y)

0/0
23.9.2006 22:37

Thyronx

Crash Testy v USA.

Dela je NHTSA, zhruba pri stejne rychlosti (64km/hod) tedy 40 mil/hod. To je tak nizka rychlost ze z auta vylezu zabouchnu za sebou dvere a pokracuju pesky. Tedy s autem pro dospele. Mala a lehka auticka to maji horsi. Myslim ze se osazenstvo vozu naklada rovnou do supliku. Mel jsem radu nehod kdyz jsem chytil treba poradnou louzi, nebo na naledi, ale k bouli ani modrine jsem pri nich neprisel. Zakladni zakony fyziky rikaji: Male lehke auto neni a nemuze byt bezpecne. Kupuji Fordyod Bronca II (ktere se obratilo na bok snadno a rychle, Ford Explorer byl lepsi, Ford Escape je male SUV, a mam pohon na vsechny 4, Mel jsem Escorta. To bylo hrozne. Ford Fusion z Mexika neni spatny. Ale 5 hvezd ma treba i Ford Fivehundred, Freestyle, i jine.

0/0
22.9.2006 1:12

payos

Re: Crash Testy v USA.

jestli si myslis, ze pri 40mil/hod vystoupis z auta a jdes pesky, tak to tu fyziku asi moc dobre neovladas

0/0
24.9.2006 12:32

american z vysocan

Re: Crash Testy v USA.

:-D:-D:-D:-D:-D hele dalsi amik:-D:-D:-D

0/0
26.9.2006 3:17

Dandy02

LAIKu

Zajímá mě tvůj názor na bezpečnost Porsche Cayenne. Moc testů jsem zatím neviděl a chtěl bych informace. Dík

0/0
21.9.2006 8:16

bukin

Re: LAIKu

nezávislé relevantní informace o bezpečnosti aut najdeš jedině na stránkách euroNCAP. Bohužel Porsche Cayenne tam (myslím si) není. Pak ještě možná americký úřad pro bezpečnost v dopravě nebo jak se to jmenuje, ten také dělá nezávislé  crash testy. Teoreticky by tam to Porsche mohlo být.

0/0
21.9.2006 9:07

Cuoresportivo

Re: LAIKu

Vozidla tohoto typu jsou mnohdy mylně považována za bezpečná, respektive bezpečnější než ta nižší. Skutečnot je však taková, že jsou velmi náchylná k převrácení a to prkticky při jakémkoliv střetu. Tím jsou vlastně málo bezpečná. Majitlé těchto vozů o tom nechtějí ani slyšet, ale je to tak. Skutečnost, že sedí nad výše je jen klam (pokud jde o bezpečnost).

0/0
21.9.2006 10:45

Dandy02

Re: Re: LAIKu

O.k. ale zase je mnohem širší a těžší. jde mi spíš o crach testy. Mám ho, ale viděl jsem novou Audi Q7 a vše kolem bezpečnosti a vážně uvažuji o změn.

0/0
21.9.2006 13:13

Tarwas

Re: Re: Re: LAIKu

Jestli tak touzis po Q7, tak ti od Porchatka pomůžu :)

0/0
21.9.2006 15:55

exe

Testy

Nemá někdo odkaz na testy, kde se testuje bezpečnost řidiče, který by za volantem nespal? Popř. kde by se testovala bezpečnost při srážce s chodcem, pozemšťanem a ne UFOunem, který padá z nebe doprostřed kapoty?

Kdo má cca více než 185 cm a vidí z roomstera doleva (na křižovatce)?

0/0
21.9.2006 6:42

John

Re: Testy

"Popř. kde by se testovala bezpečnost při srážce s chodcem, pozemšťanem a ne UFOunem, který padá z nebe doprostřed kapoty?"

Nejspis proto ze kdyz mas celni naraz, tak ti to podtrhne nohy a ksichtem letis na kapotu. Horsi je to u vyssich terenaku, nejlepe s trubkou vpredu, ktere te naberou primo na hrudnik...

0/0
22.9.2006 15:03

laik

a ty?

Zato ty seš evidentně blb.;-€

0/0
20.9.2006 23:11

Oveckin

Je to o penězích

Záleží na tom kdo do crashtestu naloží více peněz. Proč myslíte ,že má Renault všechny typy aut za bůra. Protože dotoho nasypal nejvíce peněz. To ještě neznamená , že má nejbezpečnější auta na trhu... >-

0/0
20.9.2006 21:16

laik

Re: Je to o penězích

Hochu,hochu,nejprve se dovzdělej v konstrukci automobilů,přihoď k tomu mechaniku,vlastnosti materiálů atd.a potom piš svá moudra.Ono je to trošku složitější. Pravdu máš potud,že Renault,ale i jiní dávají naprosto neuvěřitelné peníze do vývoje bezp.prvků konstrukcí a ty pak aplikují do sériové výroby.Tento test je už jen ta třešnička...jinak,každý výrobce má své interní testy a ty jsou velmi často citelně náročnější. No nic,postuduj a pak piš.Celé je to drobet složitější. Abys nám něco nepsal o marketinkové masáži a tak.To by byla ku*evsky drahá reklama,to mi věř.Cosi o tom vím...Dobrou...;-)

0/0
20.9.2006 22:43

v

Re: Re: Je to o penězích

R^

0/0
21.9.2006 8:10

bukin

Re: Je to o penězích

ty seš teda bl,b. Kdybys něco věděl o fungování EuroNCAP, nemohl bys napsat takovou hloupost.

0/0
21.9.2006 9:08

Děsběs

Poněkud stupidně psaný zákon...

Z uvedeného článku vyplývá, že největší nebezpečí pro ostatní představuje nepřipoutaný spolujezdec na zadním sedadle. Ptám se tedy, proč existuje spousta výjimek, podle nichž se nemusí poutat např. zdravotně postižený, který sle musí mít u sebe jakési lékařské potvrzení. K čemu mu to potvrzení bude, až při čelním nárazu zabije nejen sebe, ale i lidi před sebou? Logicky vzato by takový člověk vůbec neměl být přepravován v autě! Ale hlavně, že je za nepřipoutání pokutován a bodován např. řidič, který tím neohrožuje nikoho jiného, jen sám sebe...!(Y)>-

0/0
20.9.2006 21:04

Jméno:

Re: Poněkud stupidně psaný zákon...

"Ale hlavně, že je za nepřipoutání pokutován a bodován např. řidič, který tím neohrožuje nikoho jiného, jen sám sebe..."

Pokutu by uz dnes mel dostat kdokoli, kdo jede nepripoutan na sedadle vybavenem pasy (- vyjimky). Tedy nejen ridic. A to ze ridic nikoho neohrozuje tim ze se nepripouta, je na prvni pohled pravda, na druhou stranu ale kdyz diky pasum prezije, tak muze dal platit dane - takze se statu oplati ...

0/0
20.9.2006 22:49

bukin

Re: Poněkud stupidně psaný zákon...

celý ten problém je v tom, že se celá řada lidí poutat nemusí, ale může. Např. dřív se tradovalo, že se těhotná žena nemá poutat, aby nedošlo k poškození dítěte. Dnes je to právě naopak, každý, kdo má jen trochu zdravého rozumu se připoutá a postará se o to, že budou připoutáni i ostatní. Nepřipoutaná osoba na zadním sedadle znamená smrtelné nebezpečí pro ty na předním sedadle. Při čelním nárazu je to pak neřízená střela, která vše před sebou zdemoluje a zabije. Už jsem to viděl, a je to maso.

0/0
21.9.2006 9:14

Čech

škoda je pro socky!

Knedlíci to asi testujou nějak blbě :-D Existuje dneska kromě škody ještě nějaká automobilka, která nemá v nabídce žádné pětihvězdičkové auto? Jo, vlastně ještě Dacia ;-D

Škoda je pro socky! Tak to bylo, tak to je a tak to bude! (Y)>-(Y)

0/0
20.9.2006 20:27

Hih

Re: škoda je pro socky!

Hmm.. a ty ses vul. ;-P

0/0
20.9.2006 20:32

v

Re: Re: škoda je pro socky!

..a tak to je a tak to bude ;-D

0/0
21.9.2006 8:10

jutacka

Re: škoda je pro socky!

Ty jsi kokot!!

0/0
21.9.2006 8:36

regazzi

Re: škoda je pro socky!

Az bude mit kazda socka trictvrte milionu na Octavii nebo SuperB, pak tu bude ráááááááááááj ;-D;-D;-D

0/0
21.9.2006 12:20

Honza

A PRÁVĚ AUTA Zn.ŠKODA JSOU DLE STUDIE EU NEJDRAŽŠÍ V ČR !

je to tak Škodovky jsou dle nejnovější studie EU komise z 1.5.2006 nejdražší v Česku: Octavia je na 1.místě v EU nejdražší v česku, Fabie je na 5. místě. Braníme se koupí jinde - nalezeno na WEBU SEZNAM pod sekcí KATALOG , AUTO-MOTO / NE BAZARY!!!/ a pak pod sekcí ON-LINE PRODEJCI AUTO-MOTO A PŘÍSLUŠENSTVÍ. Stojí za to se podívat mnohdy slevy i statisíce korun - VOLVO XC-90 až 260.000Kč pod českou cenou,extrém je Toyota Landcruiser 1004,2TD kde nové auto do výroby vyjde o cca 650000 méně než v ČR při stejné Eurogaranci !! To jsme to v Česku s cenama dopracovali !!!(Y)(Y)Rv

0/0
20.9.2006 14:38

aladdinek

Re: A PRÁVĚ AUTA Zn.ŠKODA JSOU DLE STUDIE EU NEJDRAŽŠÍ V ČR !

Mě to zase tak logické nepřipadá. Když něčeho prodám 8x tolik tak si mohu dovolit mít nižší cenu...

Nás je pořád jen 10 mil., až nás bude 100 mil. tak taky budeme mít nižší ceny...

0/0
20.9.2006 14:44

aladdinek

Re: A PRÁVĚ AUTA Zn.ŠKODA JSOU DLE STUDIE EU NEJDRAŽŠÍ V ČR !

pardon..NElogické...

0/0
20.9.2006 14:45

bullshit

Re: A PRÁVĚ AUTA Zn.ŠKODA JSOU DLE STUDIE EU NEJDRAŽŠÍ V ČR !

někdo tu škodovku přece musí dotovat, aby byla v zahraničí levná a tudíž prodejná ;-D takže ten kdo si ji u nás kupuje, zároveň připlácí i na škodovku řekněme kdejakýho němčoura ;-D ale klid, tak to má být, jsme přeci solidární, vzpomeňte na tu kasírakci po tsunami, češi dali (si nechali vytahat z kapes) nejvíc ze všech, halt jsme národ rozumbradů a chytrolínů....;-D

0/0
20.9.2006 15:15

vitak1@seznam.cz

Re: A PRÁVĚ AUTA Zn.ŠKODA JSOU DLE STUDIE EU NEJDRAŽŠÍ V ČR !

Přece tě nenutí nikdo Škodovky kupovat, ne? ;-D

0/0
20.9.2006 15:18

ekonom

Re: A PRÁVĚ AUTA Zn.ŠKODA JSOU DLE STUDIE EU NEJDRAŽŠÍ V ČR !

prave ze to je naprosto logicke, pokud je totiz o vyrobek vetsi zajem zvysuje se jeho cena, a v cechach je o skodovku vetsi zajem tudiz jej jeji cena vyssi...

0/0
20.9.2006 15:41

houba_

Re: A PRÁVĚ AUTA Zn.ŠKODA JSOU DLE STUDIE EU NEJDRAŽŠÍ V ČR !

a jakou to ma souvislost s bezpecnosti a crash testy ?

0/0
20.9.2006 16:52

kolomaz

Proč 64 km

 V obci 50 a na dálnici 130, to je rychlost, jak se dnes jezdí minimálně!! Váš test ve 130 by dopadl tak, jak to u nehod ve skutečnosti vypadá-smrt!! Budíte falešný dojem, ze auta jsou dnes bezpečná!!

0/0
20.9.2006 14:08

Chunky70

Re: Proč 64 km

nechápu... doufám, že jezdíš na kole a jen po cyklistických stezkách ;-€

0/0
20.9.2006 14:13

bullshit

Re: Proč 64 km

ja ja, černá smrt v rakvi zn. škoda 8-o

0/0
20.9.2006 14:14

Chunky70

Re: Re: Proč 64 km

Co kdyby jsi občas koupil Svět motorů nebo něco takového a podíval se na srovnání s konkurenčními vozy?8-o

0/0
20.9.2006 14:18

bullshit

Re: Re: Re: Proč 64 km

a proč bych to dělal, že bych škodu nebral ani zadara je mi jasný i bez toho.... ale uznávám, že nejezdit v ničem jiným než ve škodivce spokojil bych se dneska asi i s vochcávkou....

0/0
20.9.2006 14:21

aladdinek

Re: Re: Re: Re: Proč 64 km

Tvá přezdívka Tě plně vystihuje ;-D

0/0
20.9.2006 14:21

bullshit

Re: Re: Re: Re: Re: Proč 64 km

hmm, pán je znalec - rozumbrada :-P

0/0
20.9.2006 14:31

aladdinek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč 64 km

nevím jak Ty, ale jsem člověk z oboru a Ty kecáš kraviny ;)

0/0
20.9.2006 14:37

Chunky70

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč 64 km

R^

0/0
20.9.2006 14:42

bullshit

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč 64 km

a vo tom to je aladdineku, vo tom to je...;-D

0/0
20.9.2006 15:02

payos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč 64 km

ty jsi nejaka smazka, nebo co?  

0/0
24.9.2006 12:36

aladdinek

Re: Proč 64 km

A co třeba to, že většina nehod je v rychlostech do 100 km/h, hm?

0/0
20.9.2006 14:16

vitak1@seznam.cz

Re: Proč 64 km

Jsi idiot! Testy se dělají právě při těchto rychlostech. jezdíš po státní silnici, tak dodržuj prostě zákony!;-D

0/0
20.9.2006 15:11

bullshit

Re: Re: Proč 64 km

klid vydláku, nerozčiluj se bo na to dojedeš, víš že seš chabrus na srdíčko

0/0
20.9.2006 15:18

arvelius

Re: Re: Re: Proč 64 km

vidlák je od slova vidle a píše s s měkkým i

0/0
20.9.2006 17:53

profesoralbertprazak

Re: Re: Re: Re: Proč 64 km

R^

0/0
21.9.2006 3:22

xnarusitel

Re: Proč 64 km

Nevím, jak vy, ale většina lidí by zřejmě před nehodou snažila využít takového jednoho pedálu - říká se mu brzda, jehož pomocí by vůz zpomalil. Nemyslím si, že většina nehod se stane v plné 50(130)kilometrové rychlosti...

0/0
20.9.2006 15:22

Ondris

Re: Re: Proč 64 km

mno asi takR^

0/0
20.9.2006 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.