Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MINI 2007: Navrch evoluce, uvnitř revoluce

Vypadá téměř stejně, přesto je do posledního šroubku nové. Koncepce se prakticky nezměnila, přesto je použitá technika zbrusu nová. Rozšíří se počet nabízených motorů, karosářských verzí i výbavy. To je ve stručnosti nové MINI.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

anthropoid42@centrum.cz

cerpadlo x motor

ted jak ctu ty otacky znovu, tak mozna jsou mysleny k cerpadlu a ne k motoru. Ovsem neni to okamzite z textu zrejme. I tak, 220k/min otacek cerpadla... hm, budu si to muset overit, jestli to je realita. Bosch umi tusim 10000 nastriku za minutu, tj. 130 za vterinu. Spolehlivost musi byt do jednoho procenta , coz tedy znamena presnost na desetiticinu vteriny pri 130ot./sec.

0/0
1.10.2006 13:06

Pan_Tau

Re: cerpadlo x motor

Hmm, cetls to mozna znovu, ale znovu blbe. Ty otacky se zminuji jako otacky turbodmychadla a ne nejakeho cerpadla... A pro turbo neni nejakych 220k ot/min problem...

0/0
1.10.2006 17:32

anthropoid42

220 tisic???

Pan redaktor si asi spletl desetinnou carku. Mini je super auto, ale 220k otacek za minutu nema, protoze to by a) spotreba byla asi 500 l/100km b) max. rychlost by byla na silnici kolem 300, ve vzduchu pak kolem 800, nez by doslo palivo c) toyota i gm by se nemusely obtezovat s vyvojem hybridu, fuel cells ani dalsich uspornych zarizeni bo "nizkootackovy" mini by je spolehlive soupnul ekonomikou provozu do kapsy. Mini forever!!

0/0
1.10.2006 12:58

anthropoid42@centrum.cz

omluva

redaktor se nespletl, to jen ja byl moc prechytralej. cerpadlo skutecne dosahne az na 220k ot/min

0/0
1.10.2006 14:55

Vendula

konečně

trochu motor - to byla největší slabina. I tak by to možná chtělo nějakou verzi s 1.8 připadně s 2.0... Nesrovnávat s new beatle, tam se zcela odchýlili od koncepce, i tak se jich prodalo dost (samozřejmě né v usmoleném česku, kde nejvíc frčí dieselová ochcávka s koulí na vlečení míchačky). Mini se mi prostě líbí, akorát doufám, že přestanou s tím "nafukováním" kastle, nebo bude příští generace velká jak Espace :-)

0/0
1.10.2006 9:26

Vendula

Re: konečně

mýchačky samozřejmě - aby mi nějaký pseudointelektuál, znalec českého pravopisu, nesežral i s lodičkama :-)

0/0
1.10.2006 9:28

lol

Re: Re: konečně

ty znáš slovo mýchat? ;-D;-D;-D

0/0
1.10.2006 9:30

Vendula

Re: Re: Re: konečně

i "kátrovat" :-)

0/0
1.10.2006 9:58

Neboztik Pepan

Chyba

"Novinkou je zavedení elektromechanického posilovače, který by měl dále ušetřit cca decilitr paliva na 100 km/h."

Zajimalo by mne jak se toho da dosahnout.

0/0
30.9.2006 0:10

Kviiik

Re: Chyba

No, asi bude posilovac ucinnejsi, ne? Na to, aby posilovac posiloval, potrebuje od nekud brat energii, a to muze jedine z motoru, at uz primo (pres remenovy rozvod), nebo neprimo, treba z vyfukovych plynu. Ale ber to jako nazor laika...

0/0
30.9.2006 19:27

Karlos

Re: Chyba

Mechanický posilovač podobně jako klimatizace je hnán přímo od motoru. Motor je více namáhán a spořebuje tudíž více paliva. Elektrický a elektromechanický posilovač je nápájen eletrickým proudem o to jen ve chvíli, kdy je jeho činnost nezbytná.Nevýhodou takového zařízení je horší zpětná vazba řízení, což u vozu typu Mini považuji za krok zpět Rv

0/0
30.9.2006 21:52

maddog

Na prd...

...stejne jako nastesti pohrbeny new beatle...Rv

0/0
29.9.2006 18:22

RazorBlade

Re: Na prd...

Chlapce, tady v Londyne je tohle auto nesmirne popularni a denne jich potkas desitky

0/0
30.9.2006 18:38

ja

Re: Re: Na prd...

nejen v londýně, v celé británii...mnoho mini má na sobě samolepky různých klubů minicooperistů...

tohle auto se mi víc než líbí...ale jako první auto těžko...je to moc malé na stěhování :-P

0/0
30.9.2006 19:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.