Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejrychlejší české auto Supertatra MTX je v Praze

"Rozjela by se na tři sta," říká Jiří Král, syn tvůrce nejrychlejšího českého auta. Nejmilejší dítě Václava Krále - Tatra MTX - přijelo dnes do Prahy, aby otevřelo výstavu pořádanou k nedožitým sedmdesátinám svého tvůrce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Richard Hába

MTX V8 je 4. nejrychlejší Tatra

1.Tatra Grafit (8-o341km/h8-o, 400koní, V8, 4493ccm, 450Nm)

2.Tatra Ecorra V8 Sport (320km/h, 4s, 400koní, V8, 4423ccm, 480Nm)

3.Tatra 700 GT (316km/h, 5s, V8, 4500ccm, 490Nm)

4.Tatra MTX V8 verze na přání (265km/h, 5,6s, 307koní, V8, 3919ccm, 365Nm)

5.Tatra MTX V8 základní verze (246km/h, 6,2s, 218koní, V8, 3919ccm, 310Nm)

0/0
12.6.2008 19:56

Jumper

Fuj tajbl

Je mi vážně na blití,z těch pubertálních výlevů.Vy kreténi,co z vás vyroste?Plebs společnosti.Co je to za chlapa kterej neprošel vojnu?Co vlastně umíte?Kecat nesmysly,hulit trávu,kdeco vojet.Ale ručičky levý.Až někdy dokážete něco podobného o čem je tento článek,to se budeme mít pak všichni fajn.Tak radši držte huby a mrkněte se jak to vypadá když někdo něco opravdu umí,a umí to skvěle.

0/0
17.11.2006 1:17

Land

Re: Fuj tajbl

...podepisuju...

0/0
1.1.2008 2:20

chroustík

Re: Fuj tajbl

Obávám se, že když někdo neprošel vojnu, tak se mu vůbec nic nestalo. Aby se tam naučil chlastat, kouřit, šikanovat, podvádět a krást a po letech se s tím vožralej chlubil v hospodě, to mohl zůstat v civilu.

0/0
3.4.2008 13:16

skawagon

MTX

Porovnáváte s koktáfkou?? No tak to je teda síla... Tohle auto má cenu porovnávat pouze se sportovními vozy - s takovými jako je Porsche 911 roku výroby 91. K němu se MTX blíží cenově a po technické stránce (uložení motoru) jsou si taky podobné... mimochodem s tvrzením že motor T613 je pro MTX slabý nesouhlasím neboť vím kolik vaáží T613 a tahle hračka. Auto je to velmi nadčasové, jedinné co se mi na něm nelíbí jsou zadní světla. Abych řekl pravdu jedinné dva sporťáky které mě takhle oslovily jsou Ferarri Testarossa a Lamborgini Diablo. A mimochodem na světě existují desítky konceptů které se nedostanou do výroby nevím proto proč zrovna tenhle jedinný z nich je špatný (vlastně vím - protože je to Tatra a tatra je šit že)

0/0
19.10.2006 20:16

jiří

...

http://www.tatra603team.cz/2004/modules.php?name=ecorra

VV

0/0
18.10.2006 11:48

jiří

...

Přijde, že v diskuzi je většina patnáctiletých frajírků co auto nikdy neměli, a ví tak velké kulové o tom co se vyrábělo a nevyrábělo v tatře.Tatra nikdy nedělala auta pro normální lidi od toho tady byla škodovka.Doménou Tatry byla vyšší třída zaměřená na luxus100.Měl z Vás někdo snad před revolucí ABS či elektronické stahování oken?Dovolím si malé srovnání škodu 100 dnes koupíte za 500 kč no a myslíte si,že za to seženete tatru 603?Když se m uvažoval o koupi a renovaci tohoto vozidla tak nejlevnější použitelná auta byla od 350 tisíc korun.Tatra někdy od třicátých let nejenže byla daleko před škodovou v některých ohled byla vývojově o 10 let popředu stačí vzpomenout na výklopné světlomety v závislosti na rejdu kol tatra s tím přišla někdy po roce třicet,kdežto v evropě to začal používat citroen o třicet let později!

0/0
18.10.2006 11:45

Christo

Re: ...

toje ten problem tatry, nejak jim jaksi nedoslo vdevadesatych letech, ze abs, elektricke okenka a nefunkci benzinove topeni jaksi pro luxusni limuzinu holt nestaci.. Tatra byla svetove konkurence schopna automobilka tak do poloviny 70. let, pak uz je jeji osud jen tragcky.. Tatra od Krale byl jedna z sanci jak prezit. U nas chybi maloseriovy vyrobce supersportu (ten kaipan opravdu spis povazuju za skladacku z obi). Z prototypu od krale se mohl udelat krasny maloseriovy sportak, kde drobne nedodelavky typu absence klimatizace az tak zase nevadi.

0/0
18.10.2006 12:06

jiří

...

Neměl to být žáden výkřik modeláře.Kde bere tu drzost se takto vyjadřovat,když nevíte o snaze prosadit na zařátku 90.let vyrobu supersportů či aut disainersky daleko vyspělejších, než v té době obvyklé.Kdo z vás vůbec ví, že karoserie Vectry 2002 vznikla taky více méně v tatře, jen byla o víc jak deset let okopírovaná?

0/0
18.10.2006 11:20

MadDOG

Srdeční záležitost...

...nechápu sice proč se píše super Tatra...je to prostě Tatra MTX, to je jako by někdo řekl o BMW M5, že je to superBMW...nicméně, tady na tom autě je vidět, že i u nás se umí, jen není prostor, nevím jestli se to pos.alo u Bílé Hory nebu u Řípu, ale prostě když u nás chce někdo prorazit, tak dostane vždycky počuni a házej se mu klacky pod nohy.

Tak si to všichni ředitelé ve firmách přečtěte a zamyslete se jestli náhodou i u vás někde nedřepí schopný inženýr, který místo kvalitního programu, počítače a pár lidí k ruce nedělá nějakou agendu nebo monitoring obratu za poslední rok....?

0/0
18.10.2006 11:11

ehm

Superhajtra

Za Králem nezůstalo nic co by předběhlo v designu dobu......jen kopíroval to, co se "venku" běžně dělalo. Zabalit trubky do laminátu není umění...

Průmyslový design je tu od toho, aby funkčně shodné výrobky od sebe odlišil tak, že ten s lepším designem se lépe prodává......a to u Krále neplatí.......

0/0
18.10.2006 6:59

Ravo

Re: Superhajtra

Máš pravdu, plivnout si na mrtvolu také není žádné umění...

0/0
18.10.2006 8:42

MadDOG

Re: Re: Superhajtra

Co plivnout to je normální magor...to samé by moh napsat o Pininfarinovi. Tenhle člověk naprosto netuší co znamená fráze vytvořit auto...CELÉ...ne jenom kastli, ale CELÉ AUTO...8-o

0/0
18.10.2006 11:10

Johnnik

Ach jo, ach jo

Vy puberťáci, jestli to umíte, zkuste trochu přemýšlet. To auto je staré hodně hodně let. Ten člověk, co ho navrhnul, to udělal od stolu, žádný větrný tunel, žádné CADy, žádné počítače. Jen vlastní hlava a šikovné ruce.

Umíte si to vůbec představit? V době, kdy nebylo PC, internet, mobily ... Navíc neměl k ruce tým maníků, kteří by plnili jeho pokyny.

Na tu dobu to byl skvost. A srovnávat ho s dnešními měřitky - je nesmysl.

Václav Král byl člověk, který měl smůlu na režim, jak se psalo v jiné diskusi, kdyby žil na západě, tak by klidně mohl mít svojí designovou firmu na auta a byl by velmi velmi bohatý. Anebo by ho zaměstnal Pininfarina a byl by taky velmi bohatý ...

Takže prosím trochu do pokory vašich siláckých řečí. Až něco takového dokážete, tak přijďte si tahat trička (vy byste nebyli schopni dát dohromady ani to Picanto ...) - Já taky ne. A to je jedna z věcí, která na komunismu vadí - likvidace (faktická) schopných, chytrých a pracovitých (víte co tohle slovo znamená?) lidí

0/0
17.10.2006 10:44

Zizacek

Re: Ach jo, ach jo

Tak tak, s tímhle nejde nic jiného, než souhlasit R^

0/0
17.10.2006 10:58

makan.dacan

Re: Ach jo, ach jo

Nemá cenu se rozčilovat, tito lidé nepoznají rozdíl mezi "toaletním autem" a "autem co má koule" A jeho vznik je nezajímá... Ten kdo tento skvost postavil "na koleně, z vody" byl génius, ale lidem, kteří si neumí ani vyměnit olej, což za ně udělá servizman od shade, to nevysvětlíš!!!!

0/0
17.10.2006 12:03

bell

Re: Ach jo, ach jo

R^souhlas, uz tenkrat jsme na ni vsichni slintali, a neztratila nic ze sve krasy ani po tech letech. vystava kralovo designerskejch vytvoru byla uz pred revoluci, a byla to bomba, on se mohl smele srovnavat se svetovym design stylem, byl to fakt borec

0/0
17.10.2006 14:59

Mačka

Re: Re: Ach jo, ach jo

Jo von a Sodomka!

0/0
17.10.2006 21:08

jdh

pozoruhodné

na co je tahle pixla dobrá...na nic. Jen výkřik nějakého automotomodeláře.

0/0
17.10.2006 10:12

iv

no nevim

nevim, nevim ten design nic moc - takovy fadni, komunistisky :-/

0/0
17.10.2006 9:57

christo

Re: no nevim

;-D;-D;-D takovy komunisticky:) Kurna to si proletari ale zily;-D

0/0
17.10.2006 14:45

christo

Re: Re: no nevim

zili..

0/0
17.10.2006 14:45

Zizacek

škodovkáři proberte se

Fascinuje mně, jak někteří jedinci se zde naváží do Tatry a MTX zabedněně srovnávají s Octavii RS.

Já sice mám pochopení, že se může jednat o skalní příznivce BMW (Boleslav Motor Werke),ale co se podivat trošku do reality ?

Pokud se nepletu, MTX byl poprvé prezentován v roce 1991.Co v té době nabízela Boleslavská automobilka? Favorit s motorem 1,3? Muselo uplynout několik let, aby boleslavská automobilka vyvinula jakési pochybné "sportovní" vozidlo. Tedy pánové škodovkáři, v době kdy MTX už existoval, vaše "RSa" byly ještě na houbách. Připusťte si prosím tento fakt,než tu začnete psát jakési bludy o srovnání těhle aut.Jinak samo o sobě, nejsem příznivec škodovek a osobně bych si žádnej šuplik z Boleslavi nekoupil, ale když tu čtu názory typu "Já Octávii RS mám a neznám auto který by my ujelo" tak vážně  nabývám dojmu, že tito "majitelé" mají "RSo" tak maximálně v provedeni modelu o velikosti 1:43.

0/0
17.10.2006 9:36

Zizacek

škodovkáři proberte se part II.

Škodovkáři, byl jsem svědkem toho, kdy vaše slavné "RSo" na sprintu udělal i 12 let starý Renault 19 v provedení 16V, takže bych si na vašem místo tolik nefoukal

Jinak k samotnému MTX lze jen říci, že je to vážně povedené auto a na svojí dobu řekl bych až nadčasové :-)  :-)

0/0
17.10.2006 9:36

von Kleist

Re: škodovkáři proberte se

Celou dobu se tu sice zastavam te tatry - Priznejme si ale, ze srovnavat Tatru MTX a favo je velice nekorektni, protoze jsou to auta zcela jinych kategorii s jinym predpokladanym vyuzitim, jinou cenou... A specialni vozy skoda tu byly - treba znama S130RS, ikdyz to uz nebylo vubec auto na bezny provoz.

Proste jako se neda srovnavat nova octavka rs a tatra mtx nejde srovnavat ani tatru mtx (ostatne ani treba 613tku) a favo...

0/0
17.10.2006 10:33

Zizacek

Re: Re: škodovkáři proberte se

Ale ano, v tomto se shodneme, nekorektní to samzřejmě je. Ale zeptam se ... srovnavat Octavii RS s MTX korektni je ? Oba vime, ze neni. Ale někteří jedinci to dle jejich příspevků nechápou, tak jsem musel použít stejnou minci :-).

Jinak co se tyce, 130RS, k tomu autu chovam jiste sympatie a mozna by zrovna ona 130RS byla tim pravym pro srovnani s MTX. Osobne bych si treba velmi rad prohledl zavod 130RS a MTX ... uz jen proto, ze mam pocit, ze by 130RS zalostne pohorela a nektere zdejsi "diskutanty" by to posadilo do reality :-)

0/0
17.10.2006 10:56

von Kleist

Re: Re: Re: škodovkáři proberte se

S130RS bych ale s MTX nesrovnval taky, pac to nebyl sportak ale zavodak, s tim se normalne jezdit neda s MTX ano.

S130RS by v treba v testu maximalky na dalnici pohorela, protoze s upravenym motorem 1289 ccm vytahla tehda maximalne neco kolem 220km/h.

Ale jak rikam, ani tato dve auta nema cenu srovnavat, jsou svym urcenim nekde jinde.

0/0
17.10.2006 12:47

aladdinek

Re: Re: Re: Re: škodovkáři proberte se

Tím bych si nebyl tak jistý. Za prvé 130RS je speciál pro rallye... To bysme rovnou mohli porovnat 200RS a to je jiné kafe...

Každopádně Rapid pro skupinu "H" měl na okruhu maximální rychlost 265 km/h takže porovnávat speciál s krátkým převodem a aerodynamicky sporťák je kravina :o)

Otázka je jaký mají auta poměr váha/výkon :)

0/0
17.10.2006 22:00

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: škodovkáři proberte se

Verze S130RS, ktera dosahovala 220Km/h urcite nemela zadnou kratkou prevodovku a urcite nebyla na rally, ale na okruhy.... o 200RS nebyla rec.

Ano pomer vaha/vykon je take otazka. :o) Ikdyz vice vypovidajici by byla merna vykonova chrakteristika - ktera bude u motoru s vetsim objemem pri stejnem vykonu priznivejsi.

0/0
17.10.2006 22:16

aladdinek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: škodovkáři proberte se

130 RS je nejlepší rallye škoda která byla kdy postavena, přečti si trochu historie jak proháněla escorty s dvoulitrem ;-)

Myslím, že s ní jezdil dobře Enge...

0/0
17.10.2006 22:20

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: škodovkáři proberte se

Sakra, chlape, copak jsem nekde psal, ze S130RS nejezdila rallye a byla jen na okruhy?? :o)

0/0
18.10.2006 10:13

aladdinek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: škodovkáři proberte se

ta co jezdila 220 je okruhová verze to ano, ale byla i rychlejší okruhová verze než 220 km/h... každopádně RS dosáhla největších úspěchů v rallye

Nechceš koupit? Originál 130RS za milion :-)

0/0
17.10.2006 22:23

chroustík

Re: škodovkáři proberte se

Vážení, zopakujte si historii, MTX vyráběl fůru věcí před Tatrou, počínaje okruhovými žigulíky, plackami (spidery) pro skupinu B5 s motory BMW a jinými, bugginami atd., atd. Škoda 130 RS byla jak v rallyrové podobě s úspěchy například na RMC, tak v okruhové podobě, kdy díky samostatným klasifikacím divizí dobyla i značkový titul mistrra Evropy, protože vyhrávala systematicky svou divizi I. MTX do rally potom zplodil MTX160 s motorem VAZ, ovšem dlouho poté, kdy Škoda postavila 180 RS a 200 RS v rallyové verzi a také spider, který ovšem při zbořil couvající Syřiště na závodech do vrchu.

0/0
3.4.2008 13:23

spartaman

Barva

V té černé vypadá úchvatně!!!

0/0
17.10.2006 9:07

Lochinvaer

Na tu dobu ....

Myslim ze na tu dobu to bylo dobry vykrik, ale dneska bych se na to sel podivat tak leda do muzea. Nesmi se zapominat ze tohle neni seriovka, takovejch aut existuje co se vyrobili v jednom kuse. Doporucuju se podivat na Lamborghini Muira ze 60let to je letadlo a byla to seriovka. I dneska se prodava za 500.000 Eur. 

Na dnesni dobu je vykon tatry mtx spis k smichu a 360Nm no to je snad primo for.

Pokud nekoho zajima superauto omrknete posledniho Koenigsegg - 950koni, 0-100 3sek, max. rychlost hodne nad 340km/hod.

0/0
17.10.2006 3:16

Farkasovo lemma

Re: Na tu dobu ....

srovnáváš nesrovnatelné ..

0/0
17.10.2006 8:57

makan.dacan

Re: Re: Na tu dobu ....

Je to vůl....... proč nelítá vrtulníkem ?

0/0
17.10.2006 11:37

Q1259-centrální mozek lidstva

tfůjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Český křápy si koupí jen dobytek bez rozumu. Tatra a Škoda sou plebs a vždycky byli   !  Auto vyrobený v česku mi nesmí do garáže.

Já mám rád korejský auta - auta vysoká kvality za rozumnou cenu   !  Mám KIA PICANTO a lepší auto neznam. >-

0/0
16.10.2006 23:35

TomášM

Re: tfůjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

myslíš tu malou m r d k u??? to si děláš p r d e l ne???

0/0
16.10.2006 23:59

iv

Re: Re: tfůjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

no jasne :-D

0/0
17.10.2006 9:59

Rada.K

Re: tfůjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

HE HE HE PICANTO;-D Kámošovo rodiče tohle "auto" mají. Byl jsem v šoku z toho jak má malý kufr (myslel jsem, že menší než naše Fiesta mají jen nějaké sporťáky...u Picanta je ale tak poloviční oproti Fiestě). Byl jsem stejně jako když jsem viděl kufr Octávky (dokonce i napodruhé mě překvapilo jak je obrovský). Picanto je dobré pro ženy na nákup nebo pro důchodce, kteří se s ním dopraví na chalupu. Jinak celkem k ničemu - slabé, málo místa na zadních sedadlech a mini kufříček (kdybych s ním třeba chtěl jet ve třech lidech na lyže, tak bych musel dát část výstroje na zadní sedadlo...ve čtyřech už by se jet nedalo).

0/0
17.10.2006 0:02

VL

Re: Re: tfůjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Pro důchodce na chalupu už ne, ten tam taky občas potřebuje dovéz pár pytlů cementu, nějaký zahradní substrát, kolečko a podobně a na to už ty kabelky nestačí a díky svým motorkům a malé váze za ně nemůžete ani zapnout pořádný nákladní přívěs.

0/0
17.10.2006 10:12

Rada.K

Re: Re: Re: tfůjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

OK, tak pro důchodce, kteří mají chalupu už zrekonstruovanou (což je zrovna případ kámošovo rodičů).

Btw. prodejce jim tvrdil, že pokud namontují do auta vlastní rádio (to od Kii je samozřemě příšerně předražené), tak přijdou o záruku. Kámoš co pracuje u Forda říkal, že oni si tohle už nedovolují, je to v rozporu s nějakým zákonem na ochranu spotřebitele. Záruka by jim byla pouze omezena a to pouze na tu část, kterou by montáží vlastního rádia poškodili.

0/0
17.10.2006 11:44

TomášM

Re: tfůjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Chlape ty seš fakt p í č a. Koupíš si tu nejlevnější s r a č k u za 260 litrů a budeš dr ž k o v a t na škodovky? dej si studenej obklad

0/0
17.10.2006 0:02

Rada.K

Re: Re: tfůjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Za 260 litrů? Pincanto je v základní výbavě už za 190 tis. nebo tak nějak pokud se nepletu.

Radši než chcípáka typu Picanto bych si koupil něco staršího a silného. Táhnout se za kamionem dlouhé kilometry jen proto, že auto nemá dostatečnou akceleraci pro předjetí musí být docela otrava.

0/0
17.10.2006 0:07

Chinkeee

Re: Re: Re: tfůjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Jezdim Š105 a za žádnejma kamionama se nevleču. Ono co nemáš v rukách a v nohách musíš mít pod kapotou Rv

0/0
17.10.2006 10:29

Rada.K

Re: tfůjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

A k té Škodovce - dnes už je to nemecké auto stejně jako BMW, Audi nebo Wolkswagen. A že by německá auta byla odfláknutá si tedy nemyslím.

Přijde mi, že jste před psaním příspěvku hodně pil a nebo jste si dělal legraci.

0/0
17.10.2006 0:04

Lochinvaer

Re: tfůjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

JA BYCH SI SKODOVKU ASI TAKY NEKOUPIL. Moje prvni auto byla Skoda 100 coz byla uplna tragedie, pred par mesici jsem ridil Fabii z letosniho roku a jizda byla nic moc ale je z toho blbe videt ven a silena spotreba a prt vykon.

0/0
17.10.2006 3:24

pokolgep

Re: tfůjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

zertujes .....Rv

0/0
17.10.2006 4:27

hrosak

Re: tfůjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Počkej, to sis ale spletl, tady se mluví o autech a ty máš doma rikšu ;-D

0/0
17.10.2006 6:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.