Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda podle EU u svých aut nesnižuje dostatečně emise

Automobilka Škoda nesnižuje spotřebu svých vozů dostatečně rychle, aby snížila emise kysličníku uhličitého do roku 2008 na úroveň, jakou požaduje Evropská unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

performer

šílená tabulka

čím víc dieselových smradů má ta která automobilka v sortimentu, tím je hodnocena lépe. Kdy už tu konečně bude ten blicí smajlík???? Rv

CO2 je téměř neškodný!!! Nějaké tání ledovců, které s tím možná souvisí, mě opravdu nezajímá. Mě zajímá dieselový smrad u nás v ulici!!!

0/0
30.10.2006 12:23

davexx

CO2

Vážení redaktoři, kysličník uhličitý už nějaký pátek neexistuje, takže by asi bylo vhodné používat správné označení oxid uhličitý. A vzhledem k tomu, že tento stav věci už trvá téměř 30 let, tak by to snad neměl být takový problém.

0/0
29.10.2006 16:31

JJ

Ach ty pocty

Tabulka je naprosto vypovidajici, hlavne jeji razeni (podle procent). A jeste cisla CO2 jsou delana podle prumeru z cele vyrobni rady.

Ano, prumer je opravdu perfektne postihujici cislo, kdyby aspon vazeny prumer z poctu prodanych nebo vyrobenych motoru, tak uz se necha trosku o nejakemstakems vypovydajicim parametru mluvit, ale obycejny prumer, to je presneeee.

0/0
28.10.2006 23:01

Y

Re: Ach ty pocty

Tak tak, to je tak, kdyz nekdo (predevsim novinari) pouziva statisticka cisla aniz by vedel co reprezentuji. Stejne tak nesmyslne se udava prumerna mzda aniz by se k ni uvadel median (ktery je mnohem smerodatnejsi) apod...

0/0
29.10.2006 13:19

honza

bléééé

To je zpráva jak cyp. Těch nesrovnalostí je více... třeba Suzuki nedělá skoro žádn diesly..ale kuwa yebu na to.... stejně to je článek jak prdel

0/0
28.10.2006 22:35

vymrzovač

a kde a jakou metodikou to měřili?

....pokud to bylo při provozu v Praze,tak jsme špica! Tam se totiž nejede,ale popojíždí;-Dpři jaké rychlosti se to měří? jde to vůbec měřit?

0/0
28.10.2006 22:26

danny44

Re: a kde a jakou metodikou to měřili?

R^ :-D (I když spíš by to mělo bejt  ;-O)

0/0
29.10.2006 0:02

von Kleist

Re: a kde a jakou metodikou to měřili?

nejspis na to nejaka norma je. Lepsi by byl ale udaj na kWh, ikdyz i to by zalezelo na rezimu v nemz by ta kWh byla vyrobena, nicmene by to i tak melo podstatne vyssi vypovidaci schopnost...

0/0
29.10.2006 0:10

ekoridic

CO2 emise = 0

muzou byt u kazdyho diesela. Kdo to jeste nevi. . jezdit z hlediska CO2 naprosto neutralne lze na rostlinny olej (vsechny naftaky). Akorat to nepasuje do planu ropne lobby a jejich placenym prisluhovacum (politikum)

0/0
28.10.2006 22:10

von Kleist

Re: CO2 emise = 0

CO2=0 u dieselu 8-o a na co to jezdi, na nitroglycerin? :o) (ba ne tam vznika pri rozkladu CO2 take)

0/0
29.10.2006 0:07

Santa1

Re: CO2 emise = 0

No, a ty jsi zase v zajetí řepkové lobby. Máš vůbec představu, kolik tun ropy padne na výrobu jedné tuny MEŘO? Ta bilance je katastrofální - téměř 1:1 a až ropa skutečně dojde, nebude při absenci mechanizace, umělých hnojiv a postřiků dost úrody ani na obživu, natož na marnotratné spalování v autech.

0/0
29.10.2006 6:55

Smrdutý Kojot

140gramů???

kterej de...il mohl napsat větu: V roce 1998 se totiž velcí výrobci automobilů dobrovolně zavázali, že

sníží do roku 2008 emise CO2 u nových aut na 140 gramů na ujetý

kilometr..... odpovím si sám Mafra! Zpět do základní školy redaktore neinteligentní.

0/0
28.10.2006 22:02

Martin

Emise

Je absurdni porovnavat prumernou produkci CO2, preci jen jina auto dela Fiat a jine BMW a je vcelku jasne, ze pri vetsim obsahu motoru bude produkce vyssi. Cele narizeni EU je absolutne nesmyslne. Spousta narizeni, ktere od EU pochazi vznikla jen diky tomu, ze je nebavilo hrat piskvorky a museli neco "vymyslet".

0/0
28.10.2006 20:28

sason

Re: Emise

no jasne soudruhu, hlavne, ze ty to vis nejlip

0/0
28.10.2006 20:47

Smrdutý Kojot

Re: Re: Emise

na rozdíl od tebe používá mozek a dobře... audi je osazena motory z 90 % 1,9-3l. fiat? 1,2-1,9. vidíš tam nějaký vývoj v hodnotách? hňupe!

0/0
28.10.2006 22:03

Josef

FIAT

Vzdy jsem zastaval nazor, ze Taliani dokazi delat prvotridni motory i automobily. Staci nahlednout do jejich historie. To, ze nekdy produkovali i smejd, to byla umyslna politika koncernu, kde nizke ceny byla podminka, ktera vse urcovala, 

0/0
28.10.2006 17:20

MK

Re: FIAT

Když to dokáží, tak proč to tedy nedělají?

0/0
28.10.2006 18:42

houba_

Re: Re: FIAT

myslis ze ne? a to jsou jen tvoje dojmy, nebo to mas necim podlozene?

myslim, ze zijes v bludu, neznam majitele fiata (noveho), ktery by si stezoval, znam ale spoustu lidi s vw, ktery by uz do nej znovu nesli (vcetne me)

0/0
28.10.2006 21:40

venca_konopnikovic

skočáci

jak vidno, tak skopčáci neuměj udělat pořádnej motor....no dyť to sme všichni viděli v f1....bmw, mercedes eště ať tam vstoupí audi nebo vw a chvost startovního pole je plně obsazen!!!!!!:)))

0/0
28.10.2006 13:45

Stoural, nerozumel

140g

 "že sníží do roku 2008 emise CO2 u nových aut na 140 gramů na ujetý kilometr."

Tech 140 gramu na ujety kilometr mi prijde kapku moc. Na 100km by to pak bylo 14 kg. Vzhledem k tomu, ze auto nevytvari CO2 jinak nez spalovanim paliva, je ta hodnota ponekud vysoka.

0/0
28.10.2006 11:59

rudastraka

Re: 140g

kdybys to vzal tak ze veskere palivo se premeni na CO2, coz se skoro stane, kekazdymu atomu uhliky pribudou dva atomy kysliku, kterej se vezme ze vzduchu. podle atomovych hmotnosti uhliku a kysliku by se melo k nejakymu cislu snadno dojit

0/0
28.10.2006 12:26

Tonik

Re: Re: 140g

Hmotnost uhliku 12g, 2xkyslik je 2x16g. V palivu je +- 1:2 uhlik s vodikem, kterej ma 1g. Takze 14kg CO2 odpovida tak 4,5kg paliva, coz je asi realne.

0/0
28.10.2006 12:33

rudastraka

Re: Re: Re: 140g

je to presne tak jak pises. dalsi snizovani emisi u klasickych motoru bude v zavadeni hybrudu, kde pokles bude patrny hlavne ve meste. uz dnes jsou velkokapacitni kondenzatory, ktere muzou energii pri brzdeni akumulovat a pri rozjezdu zas dodavat. v tom vidim nejblizsi budoucnost

0/0
28.10.2006 12:38

danny44

Proš se vyzdvihuje kritika ŠKODY

Proč se tam píše, že  ŠKODA kritizována, když je na prvním mísě z koncernu.... a kde je vůbec VW????

0/0
28.10.2006 11:42

danny44

Zajímavé...

je, že na špiččce jsou seřazeny značky jednoho sdružení, zatímco jiné koncerny jsou docela "rozházené".. 

0/0
28.10.2006 11:40

unqutus

dobry ilustracni foto

jaka je spojitost mezi trabim a skodou?:-/

0/0
28.10.2006 11:02

Vifon

Re: dobry ilustracni foto

Trabi je rozhodně hezčí, lepší a spolehlivější než Krávija..............:-D

0/0
29.10.2006 10:10

www.postavaprokazdeho.cz

Škoda snižuje...

...ale jen design svých výrobků ;-D

0/0
28.10.2006 10:52

houba_

Re: Škoda snižuje...

snizovat design --- zajimave, a jak s snizovani designu projevuje

0/0
28.10.2006 21:31

Dusík

Kyslík

Je přítomen vodík ?  ;-D;-D;-D

0/0
28.10.2006 10:50

Stoupa

Co je to za nesmysl?

Proč je v nadpisu článku zmiňovaná Škoda, která se umístila v polovině tabulky? Autor vyplodil nesmysl a zvolil naprosto zavádějící nadpis, aby si to aspoň někdo přečetl.

0/0
28.10.2006 10:41

schimir

bludy

Nedá mi to, ale musím reagovat. Je to absolutně nesmyslný a zavádějící článek. Průměrná produkce emisí? Co je to za blbost!!! Průměrná hodnota je u konkrétních motorů. Kde mají rozlišení na zážehové a vznětové? Navíc, přátelé, Evropa je daleko vpředu. Zbytek světa je nyní na normě EURO 2, blíží se k EURO3. U nás již nové vozy splňují EURO4. Problém je jinde. Měli bychom zavést jakousi "ekologickou daň", která b se platila podle naměřených emisí na STK. Ať platí t smradlavé Avie a podobné šroty. Jenže, STK se dá uplatit, takže jsme zase kde? V řiti. Další důležitá věc je dopravní sitace. Emise se nejvíce hromadí při popojíždění v kolonách. Že by apel na infrastrukturu? O tom asi v EU neslyšeli. Ale hlavně, že je hezky a svítí nám sluníčko>-

0/0
28.10.2006 10:29

Honza

Re: bludy

Je pouze náš problém, že se nesnažíme kopírovat po desetiletích vývoje funkční a odladěné modely řešení městského provozu, ale že tvrdohlavě jdeme vlastní cestou, odlišnou od západoevropských trendů. Za to nemůže EU, ale my sami a doplatíme na to.

0/0
28.10.2006 11:38

honza

Re: bludy

trochu nesouhlas! Evropa je v předu ale před kým? Uplně nejpřísnější

kriteira jsou v japonsku, proto ti kokosáci šikmoocí nevyvýjejí šesti

válce ale vesměs auta s obsahem kolem 1,4 .. a s těch nejmenších motorů

se snaží elektronikou vyždímat co nejvíce typické  sjou motory s

VVTi...blá blá..bude to kua vůbec někdo číst???

0/0
28.10.2006 22:40

X

Je to pravda

Škodovka používá koncepčně zastaralé motory, tak není divu, že emise neklesají. Celkově koncern VW nepředvádí co se týče motorů to nejlepší. Viz např. motory TDi. Rv

0/0
28.10.2006 9:46

rudastraka

Re: Je to pravda

mnozstvi CO2 primo souvisi se spotrebou, a v tom jsou TDI docela dobre

0/0
28.10.2006 12:28

Y

Re: Re: Je to pravda

To je sice pravda, ale uz se nemluvi o produkci CO, ktery zase primo souvisi s ucinnosti spalovani a v tom jsou TDi dost spatne, vcetne produkce pevnych castic. Ostatne o High-Tech technologiich u VW svedci to, ze Common-Rail "objevi" uz v roce 2008.

0/0
28.10.2006 12:39

Petr

Re: Re: Re: Je to pravda

V dobe kdy se zacal pouzivat system Common Rail rozjel VW produkci motoru PD ktere Common Rail svymi  parametry prekonavaly. V soucasne dobe se pouziva uz 3 generace CR a chysta se 4, na kterou hodla prejit i VW , 4 generace ma byt totiz opravdu znacnym krokem dopredu a system PD se uz dostal k hranicim svych moznosti.

0/0
28.10.2006 16:53

RENE

Re: Re: Re: Re: Je to pravda

I nedostal, PD ma porad vetsi vstrikovaci tlaky, akorat jeho cena je taky vyssi. PD ma vetsi naroky na hlavu motoru, ktera musi byt odolnejsi-namahani od vackove hridele, ktera pohani PD. Common rail jde v podstate aplikovat na jakykoliv primovstrik. diesl. motor.

0/0
30.10.2006 15:29

Marek

Nechápu tu tabulku..

Myslím si, že je to srovnávání jablek s hruškama. Je asi jasné, že fiat který vyrábí hodně malých aut (kolem 1t - Panda, Punto) bude mít emise na 1km nižší než BMW které převážně vyrábí auta kolem 2t. To je jako porovnávat, že osobní auto vyprodukuje na 1km méně CO2 než nákladní..

Co se takhle zabývat poměrnou produkcí emisí (třeba na kW výkonu) nebo vůbec účinností motoru jak využívá energie obsažené v palivu?

0/0
28.10.2006 9:26

Isbjoerna

Re: Nechápu tu tabulku..

"V roce 1998 se totiž velcí výrobci automobilů dobrovolně zavázali, že sníží do roku 2008 emise CO2 u nových aut na 140 gramů na ujetý kilometr."

Zavazek vyrobcu je SNIZENI emise; jestli ji snizi vyrobou "cistsich" (velkych) aut ci zvysenim poctu mensich aut, nehraje roli. Jde o to produkovat/prodavat auta s nizsi emisi.

0/0
28.10.2006 10:12

von Kleist

Re: Re: Nechápu tu tabulku..

Ano. A jen to doklada, ze to naprosto hloupe politicke rozhodnuti od stolu. Mimo to merna produkce CO2 (na jednotku kW) ma sve fyzikalni limity, a lze ji vicemene snizovat jen zvysovanim ucinnosti motoru, coz nejde neomezene a kazde % ucinnosti je pak nesmyslne drahe... Rostouci pocet aut tyhle stupidni a drahy snahy naprosto prevalcuje, coz nikdo neresi... Zcela jina vec jsou ovsem NOx, HC, CO.... Z CO2 se dela zbytecne rodeo.

0/0
28.10.2006 10:32

Marek

Re: Re: Nechápu tu tabulku..

OK, ale stejně to nechápu - myslím že je to zavádějící.

Uvedu příklad: Chci jet na hory 4 dospělí, pes (velký), každý má batoh. Do Fabie se nevejdeme (dejme tomu že by splňovala emisní limit 140g/km), mohli bychom jet třeba VW Passat variant, ale ten nesplňuje limit 140g/km má třeba 210g/km.

Podle EU bychom tedy měli jet dvěma Fabiema (2x 140g/km), než jedním větším, těžším autem které má 210g/km?? (přitom může mít větší účinnost, nižší měrnou spotřebu....)

0/0
28.10.2006 11:58

Isbjoerna

Re: Re: Re: Nechápu tu tabulku..

Konses. :-) Politici/zakony/smerove linie maji tendenz k malospotrebovym autum (3L/100 km), ale zakaznik potrebuje velke auto, proto se tato auta neprosadila na trhu (viz VW-Lupo 3L; 90 g CO2/km). Kazdy by si pral, aby jeho soused (!;-)) koupil nizkospotrebove 3L-auto, on sam vsak si koupi "sane" s spotrebou 12L/100 km.

0/0
28.10.2006 16:44

houba_

Re: Re: Re: Nechápu tu tabulku..

psovi bych dal maly batoh a pak se do fabky vejdete

0/0
28.10.2006 21:36

Josef

Re: Nechápu tu tabulku..

Hele, Marku, je to pocitano na mnozstvi produkovaneho CO 2 z litru paliva, at uz se to spali v kteremkoli motoru. 

0/0
28.10.2006 17:10

Marek

Re: Re: Nechápu tu tabulku..

Je to hmotnost CO2 na ujetý kilometr. I automobilky píší u stejného modelu a motoru např. 160-190g /km, protože je rozdíl (v produkci emisí) v autě kde jede jen řidič a v plně naloženém.

0/0
28.10.2006 18:04

damianx

:-)

Ať už jde celá unie do háje.

0/0
28.10.2006 4:05

Petr Lesák

Co pořád chtějí?

Náhodou ze škody by si měli vzít příklad. Nejen že snižuje množství CO2, ale i výkon a počet válců! To chce EU donutit Mladou Boleslav k nasazení dvouválců 0,8l? Kdyby radši zavedli povinnost majiteli každého nového auta vlastnoručně zasadit 10 listnatých stromů. Za firmy by to dělal předseda představenstva nebo dozorčí rady.:-P

0/0
28.10.2006 3:42

Homer1

Renault

Kdyby žabožroutům ještě přičetli fakt, že jejich pekáče tráví víc času v servisech než na cestách, mohli mít emise ještě nižší....

0/0
28.10.2006 3:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.