Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test jediného auta pro opravdové chlapy

Land Rover Defender má k nafintěným obeliskům á la Touareg či Q7 asi tak daleko, jako podomácku vytuněná auta ke svým závodním vzorům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rebbe

Anglická konservativní koloniální bedna

i když Angličany vlastně docela můžu, jsou vždy svoji a nenechají se šmejkat kdejakou módou, někdy jsou holt opravdu zpátečníci. Třeba ta ohřívací kamínka v hotelech fungující na pence, sovereigny a německé feniky (ty ovšem bez požehnání majitele této pamětihodnosti).

Jinak v poušti, třeba v lybijské Sahaře nebo v Maroku se setkáte skoro výhradně s Toyotou Landcruiserem. Range Rover přežívá už  pouze v Jižní Africe a okolí.

0/0
16.2.2007 20:43

marek.x

Test jediného auta pro opravdové chlapy

Tak dobře jsem se u recenze jakékoliv věci dlouho nepobavil. Autor má smysl pro humor, nehledě k faktu, že Defender je opravdu takový, jaký je...:-D

0/0
23.11.2006 5:12

Pete

když je to takovej krám

proč vyhrál tendr pro naší armádu? Že by to zase někdo uplatil? ?

0/0
8.11.2006 12:43

wedle

Re: když je to takovej krám

Jde o to, že je "vojákovzdornej". Zničit ho blbostí řidiče trvá poměrně dlouho. Jezdí s minimálními požadavky na oleje, palivo a čistotu vody do chladiče. V podstatě je to anglický UAZ.

0/0
28.12.2006 14:04

Defikr

Realita

Myslím, že článek je celkem objektivní. LR DEFENDER je prostě pro  "nadšence", kteří ho chtějí. Máme v "rodině" 5 LR (z toho jednu D110) a musím říci, že pokud řidič není opravdu "magor", a má trochu citu a umí v terénu, tak tyto auta vydrží opravdu hodně. DEFENDERA by si měl pořizovat člověk, který si ho bude schopen také opravit - ND se dají sehnat celkem levně (ale z Anglie, ne v ČR). S tou poruchovostí bych to nepřeháněl - hodně to záleží na tom, jak s tím autem zacházíte.

0/0
7.11.2006 18:30

Catt

Re: Realita

No a to je ten rozdíl. S UAZem nebo AREm můžeš dělat co chceš, chovat se k němu jako prase a pořád bude jezdit a makat. A taky za podstatně menší peníz. LD aby se člověk bál v terénu škrábnout.

0/0
7.11.2006 23:39

marek.x

Re: Re: Realita

Zase neblbni, to, že má někdo hnusnou starou a nemá na pořádnou milenku, není problém protistrany.

0/0
23.11.2006 5:14

Arth-

Re: Re: Realita

Ono je to asi tak, že ať s ARem nebo UAZem jezdíš jak chceš - pokazí se stejně brzo! :-) Na generálky převodovek už si majitelé tak nějak zvykli...  :-)

0/0
6.1.2007 14:47

Blázne

Re: Re: Realita

jenomze defender je pomalu nerozbitny auto o tohle auto se zajimam uz dlouho a jen tak ho neznicis kdyby bylo znicitelny tak proc to pouzivaji armady celeho sveta a proc tyto auta jsou jedny z nejpouzivanejsich v dzungli ?

0/0
9.10.2007 15:56

rebbe

Re: Realita

Milej zlatej,

před 35 lety se hodně prodávaly anglické vozy v Německu. Praktičtí dealeři (vlastně obchodníci, dealer má spíše hanlivý přízvuk kvůli drogám) dodávali k těm MG nebo Fordům Anglia hned sadu palcových klíčů, aby si novopečení majitelé mohli všechny šrouby přitáhnout. Jednak nebylo nikdy jasné, kdy která stávka začala a kdy skončila v průběhu montáže vozu, část šroubů proto nebyla dotažena a palcové šrouby se špatně sháněly.

Anglické vozy jsou proto něco pro zlaté české ručičky.....

0/0
16.2.2007 20:57

MAK

Jedine Lamborghini LM002

Jako jedine auto pro spravne chlapy a zazobane arabske bubaky povazuju uz hezkou radku let Lamborghini LM002. Az budu mit taky nejakou svou ropnou vezicku tak ho asi poridim ;)

0/0
7.11.2006 8:30

offroadak

DEF jako OFF

Tak to mozna ano ale s jinou cenou nebo stejnou cenou a jinou vybavou. Na OFFech jezdim nekolik let v DEFu sem najel x tisic km a co si budem nalhavat, stoji za prd, pokud si nekdo mysli neco jineho a je presvedcen o tom ze DEF je nejlepsi tak mel co se poruchovosti tyce asi naprosto vyjimecnej kus a co se tyce pohodli tak mu je to bud jedno nebo si dokazal zvyknout. Nejlepsi OFF si myslim je tezko urcitelny ale urcite to nebude DEF!!! Mozna auta typu H1, Humvee nebo nevo podobneho, ale to uz sem trosku nekde jinde.R^

0/0
7.11.2006 0:17

Arth-

Re: DEF jako OFF

Tak jo - anonyme. Sežeň si Hummera, já Defendra - a půjdeme si někam zajezdit. Jo? Neboj - já Tě pak vytáhnu navijákem...  :-)  Rozdíl je totoiž v tom, že Defender předpokládá, že řidič má v hlavě mozek. Hummer předpokládá, že ho řídí americkej voják! ;-D

0/0
6.1.2007 14:49

Hugo z hor

Kvalita

No nevim ja u defíku ale u Discovery je auto dimenzováno tak, že za rok na silnici vodděláte i 4 diferáky, dále odchází do věčných lovišt kříže a další součástky tohoto "off-roadu" a jak zatočí sůl s hliníkem to je věc!:-(

0/0
6.11.2006 23:05

hugo s velehor

Re: Kvalita

sul s hlinikem zatoci daleko min nez sul s zelezem....A za 6 let s discoverou jsem diferak nemenil nikdy, jezdilo se 60proc silnice 40 teren...byl to rv 91, koupil jsem ho pouzity...

0/0
6.11.2006 23:34

Hugo z hor

Re: Re: Kvalita

Mno u plechových offů (16 a 21 let) si na korozi moc nestěžuju. U 16 letýho vo korozi nevim leda nějaký lemy blatníku, u 21 je to horší, ale kamarád má disko z 90 a tam prahy podběhy sou úplně na šrot a to už byly min. jednou spravovaný.

0/0
7.11.2006 14:55

hugo s velehor

Re: Kvalita

P.S : pokud jsi jezdil se zarazenou uzaverkou po suchych silnicich, tak se nedivim....

0/0
6.11.2006 23:36

AL

Defender

Mno tak offy mám dva (TOYOTY) a než si klepat zadek v defíku a mlátit levou rukou vo dveře tak radši toyotu!!! Super je dyž píšou články lidi co vo offech nic nevědí a terén v životě neviděli. Jednou sem měl tu čest být při opravě výrobku firmy Land Rover a zlatý japonci u toyoty inženýři myslej že to auto se bude opravovat a rozebírat, dežto u hliníkový plečky to konstruktérům asi nedošlo. Taky sem viděl co udělá sůl s nereznoucím hliníkem a hliníkový auto ani zadarmo!!

0/0
6.11.2006 22:58

hanz

Def a snih

No, a zeptejte se nekoho z VCE, ktery s timhle slavnym kramem jezdi, jak se to chova na snehu, tenhle 2,5t drobecek.

0/0
6.11.2006 22:16

RR

Re: Def a snih

No, moje manželka s touto 2,5 t "bednou" (D110) jezdí na sněhu raději jak s osobákem - nic nejde hned napoprvé - ono se to musí trochu umět.

0/0
7.11.2006 20:58

Arth-

Re: Def a snih

No a proto v kalamitní zimě roku 2002 jezdili Defendři JME místo sanitek! Protože na Vysočině se jiný auto v těch závějích sněhu prostě nehlo... už je mi to jasný... :-P  Ono totiž záleží i na té součástce mezi sedadlem a volantem... ;-D

0/0
6.1.2007 14:52

blue_velvet

Hezka nostalgie, ale..

Od Afriky az po Afghanistan jezdi vsichni v Toyotach a Mitsubishi. Pruchodnost v terenu obdobna a jako pridavek tesnici dvere, klima a zakladni verze za mnohem nizsi cenu :-/ V Americe uz davno take nejezdi policie na Harleyich, kdo by chtel celou smenu sedet na takovym zebrinaku a v takovym randalu. Rv

0/0
6.11.2006 20:26

X

Lada Niva

Možná vám nebue tato značka vonět tak jako "slavný" Land Rover, ale myslím, že NIVA udělá úplně stejnou službu v terénu jako ten Land Rover. R^

0/0
6.11.2006 19:07

Ondra

Re: Lada Niva

Neni spatna,ale proti Defu mensi svetlost...Ne?Navic je lehci, coz neni vzdycky jen vyhoda..A ma redukci?

0/0
6.11.2006 19:11

Arth-

Re: Re: Lada Niva

Pusť ho z hlavy ...  Niva není špatná, ale prvních 100tis km. A tím předním diferákem, co táhneš po zemi, zůstaneš viset i na většim obrubníku ve městě...

0/0
6.1.2007 14:53

jilji

TOYOTA LANDCRUISER RULEZ

Autor je fakt mačo. Článek jako do módního časopisu  a vůbec - OFFROAD JE O NĚČEM JINÉM, PANE!!!Rv

0/0
6.11.2006 17:24

autor

Re: TOYOTA LANDCRUISER RULEZ

A o čempak, pane? Jen o Land Cruiserech?

0/0
6.11.2006 18:59

jilji

Re: Re: TOYOTA LANDCRUISER RULEZ

Nenarážím na Defender, ale na článek. Asi jsem se nedostatečně vyjádřil.

0/0
6.11.2006 19:13

Tatami

Holatka poslouchejte

dedu at vam neco povi ze zivota. Ztravil jsem par let v asii v oblastech do kterych se 99,99% z Vas nikdy nepodiva - snad ani prstem po mape- a tech 20-nebo 25 lidi kteri tam byli tak to vydavaji za svou zivotni expedici a pisou o tom divoke clanky. Kdyz reknete v Asii auto kazdy rozumi toyota a pokud pridate "terenni" auto tak to znamena Landcruiser 100. Defender neni spatny, ale v tezkem terenu je landcruiser lepsi. Ta puvodni verze ktera vydobyla tohle misto uz se davno pro evropu nevyrabi a temer se neda koupit.(znalci vedi proc za ni plati i ve stavu "srot"  naprosto jakoukoliv cenu. Ale pro zeme 3 sveta je porad v produkci. Klasicky 2,5 litru turbo diesel, na opravy potrebujete kleste, dva klice a kladivo. Ale konkurovat tomuhle stroji v prostupnosti terenem muze jen Unimog ( coz je ale special pro naprosto jine pouziti a s naprosto jinou cenou) . V horskem terenu pak muze byt konkurenci rakousky Haflinger( opet jinepouziti). Tak tady nebrecte nad tim anglickym rozmarilcem.

0/0
6.11.2006 16:14

kapitalista

Re: Holatka poslouchejte

Dedo! Nema to cenu machrovat! Skromnost dela cloveka krasnym! A pro jistotu napisu Vam seznam aut, ktery tahaly rakety do kopce na ruskem Dalnem Vyhodu: Zil 157 (nemel ani posilovac rizeni, ale mel kardan ktery pohanel 2 napravy na NAVESU!!! 8-o), Ural 4320 a Kraz 230V (tadle dvoice projela i ve vode 1,4m). Sice jsou to naklad'aky ale makali i v -60C. Na podzim to nastartovali a na jare vypli, olej se menil kdyz motor bezel. Rad bych tam videl toho drice defendera!

Nepocitam do toho tatru 111 (jeden kousek je ted jako pomnik v Tjumeni). Taky to ponznalo co to znamena kdyz ridil TATARIN.!!

0/0
6.11.2006 21:21

ppc1500

Tuareg a teréňák?

Hned první odstavec článkuá mě "zaujal" - a to, že toto je to jediné a pravé auto pro chlapy a ne Tuareg a jemu podobné bedny!

Takže: Tuareg vůbec není dělaný do terénu, je to SUV, co není to samé, jako off road.

Proto si myslím, že je hodně zavádějící a nefér tyto auta srovnávat. To by přece mělo být logické, že Defender toho umí víc v terénu než kterékoliv SUV. A jsem taky přesvědčen, že toto vozidlo je fakt dobré off road, jen jak říkám - srovnávali se dva různé druhy vozidel a to není fér.

0/0
6.11.2006 14:22

incomming_message

Re: Tuareg a teréňák?

trochu mimo mísu, touareg je v terenu docela dost dobrý, na rozdíl od jiných rádoby suvj jako je q7

0/0
6.11.2006 16:40

Honza V.

Kde je ten terén?

Žádný pořádný jsem na těch fotkách neviděl. V takovém terénu jezdím jen na zadek (4x2) a s autem, které má vystavený průkaz historického vozidla (ARO M461).

0/0
6.11.2006 14:02

mar

když offroad, tak UAZ 469

0/0
6.11.2006 13:56

Honza V.

Re: když offroad, tak UAZ 469

Ale jedině "afgán", s redukcema v kolech, světlá výška kolem 300 mm. :-) To je teprve bomba.;-) 

0/0
6.11.2006 14:15

wrtulak

Re: když offroad, tak UAZ 469

R^ souhlas. UAZek je proste opravdovej terenak, rover modernejsi nahrazka. Ty praseciny co se daj na UAZu projet, to by nikdo, kdo nesedel pri tom ve vnitr, neveril. Skoda ze jinak je to hachle, co se vyrabela 40 let prakticky nezmenena.

 PruXer je treba kdyz zareznou matice na oddelanym prednim prenosu nahonu a fakt se z toho blata v rece bez predku nemuzete vyskrabat ;-D Ale to je chyba obsluhy samozrejme...;-)

0/0
6.11.2006 15:15

0ndra

Re: když offroad, tak UAZ 469

A ze se daji sehnat skvele kousky... :) R^

0/0
6.11.2006 15:30

Ondra

Defik

Jezdil jsem s Discoverou i defendrem...A trosku chapu to odsuzovani niz,ale ono defik je opravdu do terenu a ne do mesta nebo na machrovani...Tam kde projel traktor nebo LTK projel jen Def.. (nebo UAZ :) ) A vetsina pseudo offroadu nabusenych elektronickou kontrolou prokluzu a podobnyma pakovinama si ani neskrtla..

0/0
6.11.2006 13:03

EMax

Trochu divný článek

Asi jako všechny na I-dnes.

Autor mi připadá předpo.... a  trochu nezkušený v klasických autech (jediný tereňák který vzpoměl je Hummer, ale to je tak náklaďák, jako např. V3S nebo Unimog) i v pohybu v reálném neupraveném terénu (Lakatoš prohrnující bahno nápravou rozhodně neudělá terén, aby to byla v podání Rovera "rovina"). Takže jak by potom bylo možno důvěřovat autorovým vývodům a názorům. Myslím, že by mu neuškodila cesta do vých. Evropy, aby zjistil, proč se na východě dělají terení auta (když např. Rumuni s Dacii a Rusi s běžnou Ladou 4x2 projedou občas víc, než co je pro majitele "tereňáků" "výzva").

0/0
6.11.2006 12:27

EMax

A ještě míň odpovídají fotky popisům

No tak teď jsem viděl fotky a ty mě dorazily.

Např:"Skutečné díry v zemi a kusy skal" - neviděl jsem díry ani skály, "svah, pokrytý drolivou suchou hlínou a plný záludných velkých kamenů a nenápadných výmolů" -tak z toho jsem viděl jen ten svah a tu hlínu, jinak mě to připadá v rámci tereního auta přehledný a hladký terén. Takyvý, který by snad mělo projet kdejaké SUV vč. Opela Frontery 1.G (ale to nevim, SUV jsem nikdy žádným nejel, pokud se tam nepočítá VAZ 2101, tereňákem jo).

0/0
6.11.2006 13:05

přívoz

traktor na kolech

Negativum je na místě.Jel jsem ve vysněném miláčku a je to hnus.Rachot jak sviňa už při 60 km/h ,moto tak do pračky,myslim tim sílou,"pohodlná lavice v radu cca tak na 20 km cesty,pak končíš se zádama,cena kravina,vývoj nulovej.Je to prostě zastaralej šrot.Koupil jsem Nisan Navara,stojí 8 00 tisíc v základu ,jede super vřele doporučuji. 

0/0
6.11.2006 11:41

ofrouťák

Re: traktor na kolech

Defender není pro lidi, kteří potřebujou v teréňáku pohodlí. Jeho síla je jinde. Protože se Tobě zdál hlučný, to z něj ještě nedělá šrot. Ty si defendera nezasloužíš, protože na machrování tohle auto opravdu není. Jezdi si s Navarou a sni o Touaregu, ten je ještě pohodlnější...

0/0
6.11.2006 11:49

přívoz

Re: Re: traktor na kolech

Hele,defrouťáku,to je má osobní zkušenost,poznatek.Já o něm také sníval,ale upustil jsem od toho.O Touaregu nesnim ,to je další předražená kravina,posuzuji pouze zkutečnost ,cena výkon a to je špatně,s tim nic nenaděláš.

0/0
6.11.2006 12:17

Petr

Re: traktor na kolech

Svatá prostoto. Deffender ale není auto na ježdění po satelitním městečku.

0/0
6.11.2006 12:22

přívoz

Re: Re: traktor na kolech

No tak teda ještě jednou když tomu pořád nechceš rozumět !PROSTĚ V TOM AUTĚ NEVIDÍM NIC TAK MIMOŘÁDNÝHO !! Že je to starej poruchovej krám to je víc jak jasný,kámoš má dva kousky a tak vím o čem mluvím a něco jsme s ním najezdili. A samo ta strašlivá rána za pořízení takový holoty !!!! než tohle,kdybych to potřeboval opravdu na práci tak pořídím ARO,je za tretinu a možná i stejný ! Jedmo už jsem měl,jasně starej krám,ale v terénu jelo a ty všechny neduhy to jako land mělo,s tím že to bylo před 35 roky !!! jo a v satelitním městečku nejezdím a nikdy nepojedu Navaru dusím jinde a zatím to jde ! ZDAREC

0/0
6.11.2006 14:27

ole

Re: Re: Re: traktor na kolech

no ja musim rict ze sem mel uz 3 vsechny byly novy 90-ku a 2x110 kazdej najel tak 150 tis, a nemel sem jedinou poruchu, nejlepsi pak je kdyz ho nabídnete k prodeji- lidi se předháněj kdo bude prvni

0/0
6.11.2006 21:10

Franco

britský hnuj

Mám touto parodií na auto vytrpěno několik 1000 kilometrů. Nejhorší je si zvyknout na to, že auto vůbec neakceleruje. Motor 2,5 Tdi na karoserii nestačí. Způsobuje to problémy na křižovatkách. Na předjíždění zapomeňte ! Do terénu taky žádný zázrak. (kvůli motoru). Poruchovost je u Roveru taky nadprůměrná. Některé věci jsou nevychytané. Do auta za milion a více běžně zatéká...(Y) Jedině jako farmářský vůz. Ale za ty prachy ?

0/0
6.11.2006 10:14

chytrák

Re: britský hnuj

Pokud dobře čtu, tak v testu píšou o Td5, nikoliv Tdi. To jsou pokud vím dva odlišné motory. Nebo se mýlím?

0/0
6.11.2006 11:20

Speedy

Konečně pořádnej test a né PR napsaný prodejcem, aby se nám kdyžtak potencionální zadavtel reklamy nenaštval, že mu něco kritizujete.

0/0
6.11.2006 9:46

CROIX

Santana

Santana je španělská... a kromě vnějšího vzhledu z dob licenční výroby Landroveru ve Španělsku toho s Defendrem (ani tehdejším) moc společnýho nemá. Ani karoserii (ocel), ani motor, ani ty listový pružiny, který má jinak konstrukčně řešený, atd. .. důsledně vytvořili auto na který se už nevztahovala licence. Vnější zdání klame...

0/0
6.11.2006 9:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.