- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Z alternativních pohodnů mi přijde nejlepší používat alokohol tak jak to bezproblémově funguje ve Švédsku, auto nepotřebuje zas tak velkou úpravu, nemusí se stavět extra čerpací stanice a zemědělci by měli jak zužitkovat svoje přebytky...
Ani jeden z těch busů nevlastní městský dopravní podnik. Všechny má čsad, které pro ně jezdí jako smluvní dopravce a jen doplňuje "červené" busy. Místní DPML totiž bere jen naftu. Podle slov jednoho z ridičů .... pořád jde přelévat do soukromého vozu přelévat LÉPE než zemní plyn
Je otázkou času, kdy bude zavedena daň i na plyn a cenově se vyrovná benzínu (naftě). Stát nějak ten ropočet naplnit musí....
I kdyby byl zájem lidí o CNG, kdo zprovozní čerpací stanice. A cena? Kde jsou dnes biopaliva? A kolik stojí? Skoro tolik jako klasicke phm. Tedy chceme-li hovořit o ekologii, ceně a prodeji těchto aut nebude to určitě růžová zahrada. Co dodat? Nové koště dobře mete...............
Nejak se mi nezda ta cena za litr,podle mne musi byt daleko mensi.
Hlavni vyhoda CNG ale je ,ze si ho muzete tankovat doma v garazi pokud mate pripojku na plyn a tlakovaci system.Ve svete to uz nekde funguje.
Spotreba je asi o 10-20 % vyssi nez LPG,ale i tak by to mel byt nelevnejsi zpusob pohonu.
S tou dani bych to nevidel tak spatne,nemyslim ze by se zdrazila celkove dan na zemni plyn pro domacnosti.
celá ta filozofie je snížit emise z dopravy a proto EU odpouští spotřební daň na zemní plyn využitý jako palivo pro auta (busy). To kouzlo že můžu tankovat doma se tím jaksi ztrácí, to bych musel mít přípojku ekstra pro kompresor, ten je mj mimořádně drahej. Ale mohli by zrušit spotřební daň na slivovicu když slíbím že ju spálím v autě mne napadá... Sežeňte někdo lobbistu v Bruselu, jestli to projde tak se ožerem
Nevíte někdo, jak je to s tlakem CNG v nádržích? Kdysi jsem k této problematice slyšel něco takového, že CNG je pod výrazně větším tlakem v nádrži, takže je jeho skladování a používání v dopravě daleko nebezpečnější.
pak se neresi principialni problem a tim jsou omezene zasoby. Stejne je jen otazka casu kdy vlada (EU) opet dan zvysi.
Já bych upřednostnil hybridní auta, která se prodávají již i u nás. Zařadil bych je do 5% DPH, pro účely podnikání by měl stát vrátit DPH (bez šaškárny N1 a mříže), osvobodil bych je od placení silniční daně a majiteli bych vyhradil parkovací místo ZDARMA (např. v centru Prahy by to bylo super ).
Myslím si,že plyn pro dlouhhodobou potřebuje je nevhodný.raději by měl někdo začít vyrábět motory na vodíkový pohon.Je pro životní prostředí ekologičtější než plyn.A je mnohem levnější než nějaký plyn.vodíku je relativně všede
dostatek.
nejdříve si zjisti jak se nyní průmyslově vyrábí vodík a pak blábol o ekologii
Malinko to nechápu... Litr CNG stojí cca 15 Kč a litr LPG se dá sehnat i za 13 Kč a jeho dostupnost je daleko vyšší...
mám pocit že rozdíl je ve spotřebě...určitě nakonec vychází lépe CNG...